کار سیاه در فرانسه

کار سیاه در فرانسه که با عناوین دیگری مانند کار اعلام نشده و کار مهتابی نیز شناخته می شود ، یکی از معضلات مهم در اقتصاد فرانسه است . کار سیاه در واقع به مشاغلی گفته می شود که در آن کارفرما شخصی را بدون اعلام به دولت فرانسه، به دلیل عدم پرداخت کمک های اجتماعی مربوط به فعالیت های حقوقی، استخدام می کند.

در کار سیاه در فرانسه کارمند عموما دارای قرارداد کاری و دیگر مزایای استخدامی نبوده و از همین رو ریسک کار غیرقانونی در فرانسه برای کارمند بسیار زیاد است؛ علاوه بر کارمند کارفرما نیز به دلیل عدم رعایت قانون در صورت گزارش، متحمل مجازات های بسیار جدی ای می شود.

کار سیاه در فرانسه

کار سیاه ضمن صرف زمان و انرژی قابل توجهی از شما ، بسیاری از حقوق اولیه و انسانی را از شما سلب نموده و دآمد خوبی نیز به همراه ندارد.

فهرست مطالب

در حال حاضر بیش از 2.5 میلیون نفر در فرانسه از این روش استفاده کرده و این موضوع صدمات جدی ای به اقتصاد کشور وارد کرده است؛ با توجه به این که فرانسه دارای پویایی اقتصادی بوده، دولت این کشور ساز و کارهای زیادی جهت جلوگیری این مشاغل انجام داده است.

شما می توانید جزئیات اقتصادی را در مقاله شرایط اقتصاد فرانسه و سیستم های مالی آن دنبال کنید، مطالعه این مقاله به شما کمک کرده تا با پایه های اقتصادی آشنا شده و با کسب اطلاعات کامل تر به بازار کار این کشور وارد شوید.

برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد کار سیاه و اشکال مختلف آن از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید.

معایب کار غیرقانونی در فرانسه

کار غیر قانونی در فرانسه دارای معایب بسیار زیادی بوده و عموما انجام این نوع مشاغل شما را از حقوق طبیعی خود به عنوان کارگر دور می کند؛ با توجه به این که در کار سیاه در فرانسه عموما قرارداد کار ایجاد نشده، کارگران از حقوق مرتبط با وضعیت خود محروم می شوند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیوکار سیاه در فرانسه + پادکست

کار سیاه در فرانسه به این معنی است که نیرو به دلیل نداشتن قرارداد هیچ گونه مزایایی نداشته و نمی تواند استخدام شود . مونا از معایب بیشتر این نوع کار در فرانسه برای شما عزیزان می گوید.

می توانید پس از تماشای این ویدیو تا انتها با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس گرفته و با روش های قانونی کار در این کشور بیشتر آشنا شوید. 

نمایش ویدیو درباره کار سیاه در فرانسه
کار سیاه در فرانسه

علاوه بر این مواردی مانند حقوق، مرخصی استحقاقی، ساعات و شرایط کار، آموزش حرفه ای و همچنین حقوق حمایت اجتماعی (غرامت بیکاری، حقوق بازنشستگی، حمایت در برابر حوادث ناشی از کار و بیماری های شغلی و غیره) تضمین نشده و در صورتی که کارفرما از پرداخت این موارد سرباز زند، امکان پیگرد قانونی برای کارمند وجود ندارد؛ از دیگر معایب کار غیرقانونی در فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم حمایت اجتماعی
  • عدم وجود مرخصی با حقوق
  • فقدان مزایای بیکاری
  • مشکل در یافتن مسکن 
  • فقدان بیمه در صورت وقوع حادثه
  • کمبود کمک برای بازنشستگی او

کار سیاه در فرانسه زمینه ای را ایجاد کرده که در آن افراد نمی توانند به صورت عادلانه به بازار کار دسترسی داشته باشند؛ در این نوع بازار برخی از شرکت ها و کارفرمایان، با به کارگیری کارگران از این طریق، میزان دستمزد کم تری به کارمندان پرداخته و همچنین از مقررات فرار می ‌کنند؛ امروزه دولت این کشور برنامه هایی را در جهت کشف این نوع از تخلف ها انجام داده و با استخدام بیش از 1500 بازرس به شناسایی کار غیرقانونی در فرانسه می پردازد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

درآمد کار سیاه در فرانسه

درآمد کار سیاه در فرانسه عموما با توجه به نوع کار تعیین شده و از همین رو در مشاغل مختلف این میزان می توان متفاوت باشد، در حال حاضر فردی که در فرانسه مشغول به کار بوده به طور معمول حدود 49500 یورو در سال درآمد داشته و دستمزدها در این کشور از حدود 12500 یورو (کمترین میانگین) تا 221000 یورو (بالاترین میانگین) متغیر است؛ در مشاغل قانونی این میزان عموما به همراه مسکن، حمل و نقل و سایر مزایای بوده اما شرایط در کار غیرقانونی در فرانسه متفاوت می باشد.

شغل دستمزد شغل دستمزد
کپی رایتر 33034 دلار سرآشپز 27323 دلار
بازاریابی محتوا 31884 دلار پذیرش 26403 دلار
پشتیبانی مشتری 24639 دلار پرستار کودک 21248 دلار

به صورت کلی دستمزد افرادی که مشغول کار سیاه در فرانسه هستند، به صورت نقدی دریافت شده و این افراد در صورتی که به صورت ناگهانی اخراج شوند، هیچ گونه حقی برای اعتراض ندارند.

همچنین حقوق این نوع مشاغل نسبت به کار قانونی بسیار کم تر و حدوداً 500 تا 700 یورو در ماه می باشد.

با توجه به این که این هزینه نسبت به مشاغل قانونی کم تر بوده، افراد برای برآورد هزینه های زندگی خود گاها به مشکل بر خورد می کنند؛ در این راستا مطالعه مقاله هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن قدمی کوچک جهت آشنایی با میزان هزینه های زندگی در شهرهای مختلف می باشد.

توصیه می کنیم مطالعه این مقاله به روز را که توسط بهترین مشاورین همین مجموعه تدوین شده را از دست ندهید.

انواع مشاغل کار سیاه در فرانسه

انواع مشاغل کار سیاه در فرانسه

در حال حاضر بخش های مختلف مشاغل این کشور تحت تاثیر کار سیاه در فرانسه قرار گرفته اند؛ اما عموما این پدیده در بخش هایی که نیاز به انعطاف پذیری بیشتری داشته و سخت تر مهاجرین و افراد را می پذیرند، در بر می گیرد . از مهم ترین انواع مشاغل کار سیاه در فرانسه می توان به صنایع ساخت و ساز، هتل داری و پذیرایی اشاره کرد.

در حال حاضر در صنعت ساخت و ساخت این کشور، از هر پنج شرکت، یک مورد به کار سیاه در فرانسه می پردازد؛ برخی دیگر از این بخش ها شامل هنرهای نمایشی و کارهای فصلی، کشاورزی، خرده‌ فروشی مواد غذایی، امنیت یا حمل‌ و نقل می شود.

افراد تحت تاثیر کار سیاه فرانسه

طبق گزارشات به دست آمده در حال حاضر برخی از افراد بیشتر در معرض ورود به بازار کار سیاه در فرانسه قرار گرفته اند؛ با توجه به این که این نوع مشاغل عموما غیر قانونی بوده و دارای معایب بسیار زیادی بوده ورود به آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

به صورت کلی از مهم ترین افراد تحت تاثیر کار سیاه فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بیکاران
  • کارگر های بدون مهارت
  • خوداشتغالی، به ویژه صنعتگران و کارآفرینان خرد
  • کارکنان قراردادهای کوتاه مدت و کارگران موقت
  • کارگران خانه (مراقبت از کودک، کمک شخصی، نظافت، باغبانی و غیره)
  • کارگران اعزامی از اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا

عموما مهم ترین دلیلی که افراد به سمت این نوع مشاغل رفته و خطرات کار سیاه در فرانسه را به جان می خرند؛ عدم آگاهی از شرایط قانونی مهاجرت و کار در این کشور می باشد؛ از همین رو با بالا رفتن اطلاعات در این زمینه امکان این که فردی خود را در این شرایط قرار دهد تا حد زیادی کاهش می یابد؛ جهت افزایش آگاهی افراد در این زمینه ما توصیه می کنیم در کنار این مقاله حتما به عنوان 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه نیز مراجعه فرمایید.

خطرات کار غیر قانونی در فرانسه

خطرات کار سیاه در فرانسه گریبان گیر کارفرما و کارمند شده و هر دو گروه را تحت تاثیر قرار می دهد؛ یکی از مهم ترین خطرات این نوع مشاغل این بوده که به دلیل این که هیچ نوع قرارداد و تعهدی وجود نداشته اگر کارمند به چیزی آسیب برساند، هیچ روشی برای بازپرداخت نمی توان درخواست کرد؛ از همین رو چنانچه کارگر در حین کار سیاه در فرانسه صدمه ببیند؛ کارفرما هیچ گونه تعهدی برای حقوق بیکاری و یا هزینه های درمان ندارد.

خطرات کار غیرقانونی در فرانسه

چنانچه بخواهیم خطرات کار غیرقانونی در فرانسه را برشماریم ، می توان به موارد زیر به عنوان مهم ترین آنها اشاره کرد:

  • تخلف شغلی غیرقانونی: تا 3 سال زندان و جریمه 45000 یورویی
  • کار سیاه برای فرد خردسال یا آسیب پذیر یا وابسته: مجازات آن تا 5 سال حبس و جریمه 75000 یورویی
  • کار سیاه باند سازمان یافته: مجازات 10 سال حبس و جریمه 100000 یورویی
  • استخدام یک خارجی بدون مجوز کار: ۵ سال زندان و جریمه ۱۵۰۰۰ یورویی برای هر نفر، انجام همین جرم یک باند سازمان یافته، مجازات 10 سال حبس و جریمه 100000 یورویی

از دیگر خطرات کار غیرقانونی در فرانسه می توان به انحلال، ممنوعیت عمل، قرار گرفتن تحت نظارت قضایی و بیکاری دائم یا موقت اشاره کرد؛ چنانچه شرکتی دچار کار غیرقانونی شود، دولت این کشور می تواند دستور تعطیلی اداری مؤسسه و حذف آن از قراردادهای عمومی را صادر کرده و کارفرما همچنین از حقوق مدنی، مدنی و خانوادگی خود محروم می شود.

توصیه می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر به شناخت هرچه بیشتری از کشور فرانسه برسید:

کار سیاه در فرانسه برای دانشجویان

کار سیاه در فرانسه برای دانشجویان نیز در دسترس بوده و افراد زیادی از دانشجویان بین المللی این مشاغل را انتخاب می کنند؛ از مهم ترین این مشاغل می توان به هتل داری، هنرهای نمایشی و فریلنسری اشاره کرد؛ با توجه به این که این کار دارای ساعت کاری منظمی نبوده و همچنین درآمد کار سیاه در فرانسه برای دانشجویان مناسب بوده و دانشجویان زیادی را به خود جذب کرده است، این کار نیز با ویزای دانشجوی کاملا غیر قانونی بوده و دانشجویان برای ورود به این کار باید دارای اقامت متناسب باشند.

یکی از بهترین راه ها برای کار حین تحصیل دریافت مجوز کار بوده که باعث شده تا بدون داشتن استرس های کاری و همچنین با دریافت مزایای بیشتر و حقوق بیشتر، به کار پاره وقت حین تحصیل بپردازید؛ در این راه ما توصیه می کنیم با مطالعه مقاله صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه، تا حد زیادی از شرایط کاری و همچنین نحوه دریافت مجوز اطلاعات کسب کنید

افراد با انجام کار سیاه در فرانسه حقوق خود را به عنوان یک انسان و همچنین یه کارمند، از بین برده و با این کار از مزایای کار در این کشور بهرمند نمی شود؛ توصیه ما این است که با گرفتن وقت از مشاورین آی مهاجرتی در دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران یا دفتر شیراز، با روند مهاجرت کاری به صورت قانونی آشنا شده و یا این که به صورت کاملا رایگان بدون اتلاف وقت مقاله شرایط کاریابی و کار در فرانسه را مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار ;کار سیاه در فرانسه

در این عنوان به اصلی ترین نکاتی که باید جهت کار سیاه در فرانسه بدانید پرداختیم و چنانچه در این رابطه همچنان ابهاماتی برایتان وجود دارد ، از طریق درج پرسش خود در بخش دیدگاه به آخرین اطلاعات در این زمینه دست یابید.

خیر، کار سیاه مطابق با قوانین یک کشور نیست و چون سودی برای آن کشور ندارد، غیر قانونی محسوب می شود.کار غیر قانونی در فرانسه دارای معایب بسیار زیادی بوده و عموما انجام این نوع مشاغل شما را از حقوق طبیعی خود مانند حقوق، مرخصی استحقاقی، ساعات و شرایط کار و آموزش حرفه ای محروم می کند.

چنانچه کارفرمایی فردی مهاجر را به صورت غیرقانونی استخدام کند، دچار ۵ سال زندان و جریمه ۱۵۰۰۰ یورویی برای هر نفر می شود.

بیکاران، کارگر های بدون مهارت، خوداشتغالی، به ویژه صنعتگران و کارآفرینان خرد و کارگران اعزامی از اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا

به صورت کلی دستمزد این افراد عموما به صورت نقدی دریافت می شود.

صنایع ساخت و ساز، هلتداری و پذیرایی

در پایان با مشاهده ویدیوهای زیر درخواهید یافت که ورود قانونی به فرانسه به راحتی با ما امکان پذیر است:

نمایش ویدیو درباره کاور آیدا دلپسند
نمایش ویدیو درباره کاور سهیل یگانگی
نمایش ویدیو درباره کاور مهدی شهبازی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد شفیع مقدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه