بهترین شهرهای فرانسه برای کار

بهترین شهرهای فرانسه برای کار موضوعی است که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت تا اگر شما قصد مهاجرت به این کشور و یافتن شغلی مناسب دارید؛ بتوانید مقاصدی که فرصت های شغلی بیش تری را در خود جای داده اند بهتر بشناسید.

البته فرانسه از اقتصاد بزرگی بهره می برد و تمام نقاط آن از پتانسیل خوبی برای کار برخوردار هستند؛ اما در ادامه کارشناسان آی مهاجرتی بازهم بهترین شهرهای فرانسه برای کار را به شما معرفی خواهند کرد.

شناخت شهرهای کشور فرانسه و اینکه کدام شهرها از فرصت های شغلی مناسب و بیش تری برخوردار هستند؛ می توانند در انتخاب مقصد به شما کمک شایانی بنماید.

 

بهترین شهرهای فرانسه برای کار

اقتصاد قوی فرانسه موجب گشته تا شهرهای مختلفی از این کشور برای کار ایده آل باشند و بتوان با شناخت کافی به درآمد خوبی رسید.

فهرست مطالب

همچنین شما باید بدانید که در هریک از این شهرها میزان مخارج و هزینه ها به چه صورت بوده و میزان درآمد نیز در چه حدی قرار دارد؛ تا شغلی را به دست آورید که بتواند هزینه های اقامتی شما را کاملا پوشش دهد.

خوشبختانه فرانسه اقتصاد بزرگی دارد و این باعث به وجود آمدن مشاغل مختلفی در شهرهای مختلف این کشور شده است؛ همچنین شرکت ها و کمگانی های بزرگ مشهوری در سطح هر شهر در حال فعالیت هسند که بازار کار خوبی را به وجود آورده اند. ضمنا مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را نیز در سایت ما مطالعه نمایید؛ تا روش های قانونی مهاجرت به فرانسه و شرایط آن ها را تمام و کمال بشناسید.

پاریس پایتخت فرانسه

پاریس پایتخت فرانسه ، از مهم ترین شهرهای این کشور شناخته می شود و یکی از مراکز مهم مالی، سیاسی، تجارت، مد، هنر و علم در نیز به شمار می رود . پاریس یکی از گران قیمت ترین شهرها در دنیا است و برای اقامت در آن لازم است هزینه های بیشتری در مقایسه با سایر شهرها پرداخت کنید. این شهر همچنین یکی از گردشگر پذیرترین شهرهای جهان نیز شناخته می شود.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بهترین شهرهای فرانسه برای کار + پادکست

بهترین شهرهای فرانسه برای کار گزینه‌های مطرحی در اروپا هستند که می‌توان به پاریس به عنوان مقصد اول اشاره کرد.

مونا جزئیات بیشتر در این رابطه را برای شما بیان نموده و مشاورین ما پاسخگوی تمامی سوالات شما در این رابطه هستند.

نمایش ویدیو درباره بهترین شهرهای فرانسه برای کار
بهترین شهرهای فرانسه برای کار

اقتصاد شهر پاریس بیشتر مبتنی بر خدمات و تجارت است و شرکت ها و کمپانی های بزرگ جهانی در این شهر حضور و فعالیت دارند. یکی از زمینه های مناسب برای کار در این شهر صنعت گردشگری می باشد؛ چون سالانه چند میلیون توریست داخلی و خارجی از این شهر بازدید می کنند. البته باید توجه داشته باشید که پاریس از گران ترین شهرهای فرانسه نیز می باشد و هزینه های زندگی در آن گران است.

پس باید شغل شما از میزان حقوق و مزدی مناسب برخوردار باشد تا بتوانید هزینه های خود را پوشش دهید. در حال حاضر نرخ بیکاری در این شهر 7.5 درصد می باشد که باید به آن توجه داشته باشید و باید بگوییم که کمپانی های Nexity، AXA، Parexel، Burberry، Getaround و غیره نیز از بزگ ترین شرکت های اروپا و فرانسه هستند که در این شهر مشغول به کار می باشند.

لیون یکی از بهترین مقاصد برای کار

لیون یکی از بهترین مقاصد برای کار

لیون به عنوان پایتخت غذا شناسی فرانسه در نظر گرفته می شود و علاقه مندان به آشپزی برای چشیدن طعم غذاهای اصیل فرانسوی به این شهر تاریخی می آیند. این شهر همچنین از آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی بسیاری بهره می برد که صنعت گردشگری این شهر را همیشه پر رونق و پر درآمد نگه می دارد. به همین خاطر مشاغل خدماتی همچون هتل داری، رستوران، کافه، فست و فود و غیره در این شهر مشاغل مناسبی برای درآمدزایی هستند.

لیون یکی از بهترین مقاصد برای کار در فرانسه شناخته می شود و مهاجران بسیاری هر ساله برای دستیابی به این هدف به لیون مهاجرت می کنند. از لحاظ اقتصادی لیون مرکزی مهم برای بانکداری، صنایع شیمیایی، دارویی و بیوتکنولوژی نیز می باشد . این شهر حاوی صنعت نرم افزاری قابل توجه به تمرکز ویژه بر بازی های ویدیویی بوده و نیز میزبان دفتر مرکزی بین المللی اینترپل، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان و یورونیوز است.

از مشاغل مهم در شهر لیون می توان مشاغلی همچون تحلیلگر داده، مهندس نرم افزار، مدیر پروژه، معماری، بازاریابی، برنامه نویس، توسعه محصول، مهندس سازه و مهندس برق اشاره کرد. ضمنا شرکت هایی نظیر Stuart، Apple، Amazon، Sia Partners، Swile و دیگر کمپانی ها در این شهر فعالیت می کنند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

نیس شهری آفتابی و گردشگر پسند

اگر می خواهید در حین کار کردن از لذت کافی و تفریح نیز برخوردار شوید؛ باید حتما شهر نیس را به عنوان محل کار و اقامت خود انتخاب کنید. این شهر بیش از تعداد ساکنین آن در طول سال از گردشگران پذیرایی می کند و نمی توان زمینه ای مربوط به گردشگری را نام برد که در این شهر از پتانسیل بهره برداری و کار برخوردار نباشد.

نیس شهری آفتابی و گردشگر پسند است که در تمامی فصول سال از گردشگر سرشار است. ضمن اینکه حضور این میزان انسان در یک شهر باعث رونق در دیگر بیزنس ها و شغل های خدماتی نیز شده ، به گونه ای که اگر بدانید چه فعالیتی را در کدام قسمت شهر انجام دهید یقینا به درآمد بالایی می رسید. ضمن اینکه وجود هتل ها و مراکز تفریحی بسیار باعث به وجود آمدن فرصت های شغلی فصلی بسیاری شده است.

اما شرکت های بزرگی همچون Digital Unicorn، EMaginance Web Agency، Web vibes و غیره نیز در این شهر در حال فعالیت هستند که می توانید با توجه به تخصص های مختلف مورد نیاز آن ها در آن جا به عنوان یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای کار شاغل شد.

مارسی بندر پر جنب و جوش فرانسه

مارسی بندر پر جنب و جوش فرانسه یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور نیز شناخته می شود؛ که بندر بین المللی آن رونقی و انرژی بسیاری را در این شهر به وجود آورده است. ضمن اینکه تعداد بسیاری از مردم شهر در بنادر این شهر مشغول به کار هستند و یا مشاغلی مرتبط با کار کشتیرانی و بندرداری را مدیریت می نمایند.

ضمن اینکه مارسی مانند دیگر شهرهای توریستی فرانسه از پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری در این بخش برخوردار است و شرکت ها و فروشگاه های بسیاری در این زمینه و زمینه های هتل داری، خوراک و رستوران و پوشاک فعال هستند.

نباید فراموش کنیم که مارسی یکی از بهترین بازار املاک را نیز برخوردار می باشد و شما می توانید با خرید و فروش ملک و یا اجاره آن سالانه درآمد بالایی به دست آورید.

اگر بخواهیم از مشهورترین و معتبرترین شرکت های فعال در این شهر نام ببریم باید به: Deloitte، KPMG، Carrefour، McDonald’s، Digital & Creative Industries، Aerospace & Mechanical و غیره اشاره کنیم که بازار کاری خوبی را برای متخصصین و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم آورده اند.

تولوز یکی از مراکز صنایع پیشرفته در اروپا

بله تولوز یکی از مراکز صنایع پیشرفته در اروپا شناخته می شود و شهری بسیار مناسب برای جست و جو و یافتن فرصت های شغلی متفاوت می باشد. شما می توانید در چهارمین شهر بزرگ فرانسه در زمینه ها و تخصص های مختلفی به کار مشغول شوید که می توان گفت زمینه هایی چون صنایع هوایی و فضایی، فناوری اطلاعات، صنایع الکترونیک، پزشکی، علوم غذایی، میکروبیولوژی در این شهر رونق بالایی دارد و کمپانی های مطرحی در این زمینه ها مشغول به کار هستند.

این شهر با توجه به دانشگاه های مطرح و تعداد دانشجوی بالایی که دارد، سالانه نیرو متخصص زیادی را هم برای فرصت های شغلی موجود در این شهر به بازار کار روانه می کند؛ پس چه بهتر است که ابتدا در این شهر و در دانشگاه های آن تحصیل کرده و پس از آن به راحتی جذب بزار کار آن شوید.

در حال حاضر اگر در مشاغلی همچون مهندسی مکانیک، مهندسی نرم افزار، مهندسی پروژه، مهندسی الکترونیک، مهندسی برق و برنامه نویسی دارای تخصص لازم هستید؛ این شهر بهترین مقصد برای کار شما می باشد. همچنین بدانید که در این شهر شرکت های مطرحی همچون Orange، Open، TMC، Siemens، Airbus و غیره در حال فعالیت هستند که فرصت های شغلی بسیاری در اختیار دارند.

علاوه بر مطالب این مقاله آگاهی از محتوای جمع آوری شده در عناوین زیر نیز در داشتن کاری موفق به شما کمک قابل توجهی خواهد نمود:

لیل شهری در مرز بلژیک

لیل شهری در مرز بلژیک است که سالیان درازی به عنوان یکی از قطب های صنعتی و مهندسی در فرانسه شناخته می شده است. این شهر به دلیل صنعت نساجی که ده ها در خود جاد داده به عنوان قطب نساجی اروپا شناخته می شود.

البته امروزه صنایع فعال در این شهر گسترش و تنوع بسیاری پیدا کرده اند اما نساجی هنوز هم در این شهر وجود دارد . لیل به عنوان یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای کار ، سومین بندر بزرگ فرانسه نیز شناخته می شود و ترانزیت و حمل و نقل دریایی نیز در آن رونق بالایی دارد.

اما این شهر با داشتن کسب و کارهای متنوع و کارخانه ها و صنایع گسترده در زمینه های مختلفی همچون تولید ماشین آلات، مواد شیمیایی و پردازش مواد غذایی، همواره افراد متخصص مختلفی را از داخل و خارج کشور برای کار به خود جذب می کند. ضمن اینکه در این شهر با هزینه و مخارجی کمتر می توانید به یک زندگی در حد و حدود شهر پاریس دست پیدا کنید.

لیل شهری در مرز بلژیک

نانت شهر سبز اروپا

نانت شهر سبز اروپا لقب گرفته است که به دلیل کیفیت بالای زندگی و اهمیتی و احترامی که صنایع و کارخانجات آن برای زمین و محیط زیست قائل می باشند.

این لقب را به این شهر اعطا نموده اند. همچنین میزان مخارج در این شهر در مقابل شهرهایی که تا به این جا از آن ها نام بردیم کمتر است و این خود یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

شما می توانید در مشاغل مختلفی در نانت به کار مشغول شوید، اما در حال حاضر و در سال 2023 مشاغلی همچون بازاریابی، مدیر بازاریابی، مشاور مدیریت، سرآشپز، مدیر پروژه، کارآموزی، مدیر عملیات و مشاغل فنی و مهندسی از بیش ترین فرصت های شغلی بهره مند هستند و اگر شما تخصص یا دانشی در هریک از آن ها دارید؛ نانت یک مقصد مناسب برای اقامت و کار شما است.

ضمن اینکه کمپانی هایی نظیر Akeneo، EuropeSnacks، Azeo، ENGIE، Ecolab و غیره نیز در این شهر قرار دارند که برای اشتغال شرکت های معتبر و مشهوری می باشند.

 شما می توانید با ارسال رزومه خود به هریک از آن ها برای استخدام در یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای کار درخواست کنید.

بوردو قطب اروپایی فناوری پیشرفته

بوردو قطب اروپایی فناوری پیشرفته، شهر تبادلات بین‌المللی، پایتخت جهانی شراب و شامپاین است و بزرگترین باغ های انگور فرانسه به خصوص نوع خاصی از انگور شراب‌سازی با نام انگور بوردو در آن یافت می‌شود.

صنعت شرابگیری در این شهر بسیار بزرگ و فراگیر است و درآمدی بالا را برای کشور به همراه دارد؛ افراد بسیاری در این صنایع در حال کار و کسب درآمد هستند . اما جدای از شراب سازی، بوردو مرکز اقتصادی جنوب غربی فرانسه شناخته می شود و به‌طوری خاص در زمینه هایی چون هوانوردی، فناوری فضایی و دفاعی شرکت های بزرگ و مطرحی در آن در حال فعالیت هستند.

در بخش خدمات نیز، فعالیت های تجاری بسیار دیده می شود و خدمات وابسته به موسسات تولیدی در این شهر نیز گسترش خوبی پیدا کرده اند . همچنین بوردو در زمینه تکنولوژی های مرتبط با لیزر نیز یکی از برترین شهرها و مراکز فعالیت در اروپا شناخته می شود و شرکت های بزرگ و کوچک فراوانی در این زمینه در این شهر فعال هستند.

ضمنا از شما عزیزان می خواهیم که حتما مقاله نرخ بیکاری در فرانسه را مطالعه نمایید، تا به طور کلی شرایط اقتصادی و کاری در این کشور را بشناسید و با محیط کسب و کار در این کشور آشنا شوید؛ سپس در صورت نیاز می توانید برای راهنمایی بیش تر با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

 

استراسبورگ مرکز قانون گذاری اروپا

این شهر نهمین شهر بزرگ و پر جمعیت فرانسه می‌باشد و موقعیت ویژه جغرافیایی این شهر در حد فاصل ارتباطات بین‌المللی با قدمتی اروپایی مشرف به رودخانه راین، به این شهر اهمیت بی بدیل می‌بخشد.

البته استراسبورگ مرکز قانون گذاری اروپا نیز شناخته می شود که دلیل آن به خاطر قرارگیری پارلمان اروپا، مرکز مشاورت اروپایی و مرکز دادگاه حقوق بشر اروپا در این شهر است . فعالیت های اقتصادی امروزی استراسبورگ شامل فرآوری مواد غذایی، مهندسی مکانیک و برق، تولید دارو، تولید لوازم الکترونیکی و پلاستیکی است.

همچنین یک کارخانه بزرگ مونتاژ خودرو در منطقه بندر صنعتی شهر نیز فعالیت می کند. البته این شهر یکی از شهرهای توریستی فرانسه نیز شناخته می شود و داشتن مشاغلی مرتبط در این زمینه و ی فعالیت در زمینه گردشگری نیز شغلی مناسب در این شهر شناخته می شود.

استراسبورگ مرکز قانون گذاری اروپا

بزرگترین و مطرح ترین برندها و کمپانی های فعال در این شهر شامل Mars، Würth، The HEINEKEN Company، Unileverو غیره هستند. فراموش نکنید که پیش از مهاجرت و نقل مکان حتما از هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن اطلاعات لازم و کافی را کسب کنید تا با مشکل مالی و یا کمبود بودجه مواجه نشوید؛ مقاله مشخصه تمامی اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مون پلیه شهری قرون وسطایی

مونپلیه شهری در جنوب فرانسه است که قدمت تاریخی بسیاری دارد. مون پلیه شهری قرون وسطایی می باشد که شاید هنوز از آن چیزی نشنیده باشید؛ اما در آینده ای نه چندان دور یکی از شهرهای مطرح اروپا خواهد شد. این شهر با سرعتی باور نکردنی در حال رشد و ترقی است؛ به طوری که اگر در فاصله 5 ساله به این شهر سفر کنید ، تغییرات را باور نخواهید کرد.

در این شهر استارتاپ ها بهترین گزینه برای شروع فعالیت و کار هستند. همچنین صنایع مختلفی در زمینه های صنایع غذایی، استخراج و ذوب آهن، الکترونیک، صنایع دارویی و پارچه بافی در حال فعالیت هستند که اگر در هرکدام تخصص، تجربه و دانش لازمه را داراهستید؛ می توانید برای کار به این شهر سفر کرده و در این صنایع درخواست کار بدهید.

مون پلیه اقتصادی را بر مبنای فعالیت های پیشرفته علمی و خدماتی پیرامون شرکت هایی چون IBM و شرکت های معتبر دیگر مانند HORIBA, DELL Computing, Cap Gemini, Alstom, Inforud Genesys در شهر بنیان گذاشته که به رشد و جذب نیروی کار شهر بسیار کمک کرده است.

هزینه ماهانه در شهرهای مختلف فرانسه

شما برای این که بدانید چه شغلی با چه میزان درآمدی در فرانسه برایتان مناسب است؛ یقینا باید از میزان هزینه ماهانه در شهرهای مختلف فرانسه مطلع باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برگزینید، در جدول زیر میزان هزینه ها در سال 2023 را به طور متوسط مشاهده می کنید:

شهر هزینه یک فرد مجرد هزینه خانواده 4 نفره
پاریس 1,008.4 یورو 3,576.9 یورو
لیون 967.2 یورو 3,423.3 یورو
نیس 953.3 یورو 3,374.0 یورو
تولوز 883.0 یورو 3,127.6 یورو
مارسی 878.0 یورو 3,135.3 یورو
لیل 820.9 یورو 2,887.4 یورو
نانت 861.6 یورو 3,050.9 یورو
بوردو 898.1 یورو 3,200.0 یورو
استراسبورگ 816.2 یورو 2,851.0 یورو
مون پلیه 803.2 یورو 2,871.0 یورو

در این مطلب بهترین شهرهای فرانسه برای کار را مختصرا شناختیم، شما می توانید جهت اطلاع از شرایط دیگر شهرها و یا اطلاع از دیگر زمینه های مربوط به کشور فرانسه با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و یا به صورت حضوری در دفتر غرب یا دفتر مرکزی تهران و یا دفتر شیراز به مشاوره با کارشناسان ما بپردازید.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای فرانسه برای کار

در صورتی که شهر خاصی در فرانسه را برای کار مدنظر دارید و تمایل دارید از شرایط کار در آن مطلع شوید ، ضمن تماس با مشاورین ما ، می توانید پرسش خود را در بخش دیدگاه مطرح نموده و پاسخ را از کارشناسان ما دریافت کنید.

طبق آخرین آمار شهر پاریس به عنوان پایتخت از بیش ترین و متنوع ترین فرصت های شغلی در فرانسه برخوردار است.

شرکت های بسیار زیادی در پاریس در حال فعالیت هستند؛ که می توان از معروف ترین آن ها مواردی چون Nexity، AXA، Parexel، Burberry، Getaround را نام برد.

شهرهای پاریس، لیون، نانت، مارسی، نیس، تولوز، لیل را می توان بهترین شهرهای فرانسه برای کار نامید.

به طور متوسط یک شخص تنها برای زندگی در این شهر ماهانه 1,008.4 یورو و یک خانواده 4 نفره ماهانه 3,576.9 یورو هزینه دارد.

باید بگوییم که بیش ترین زمینه های فعالیت برای صنایع شهر استراسبورگ شامل فرآوری مواد غذایی، مهندسی مکانیک و برق، تولید دارو، تولید لوازم الکترونیکی و پلاستیکی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه