کار سیاه در هلند

کار سیاه در هلند نوعی از مشاغل را شامل می شوند که از لحاظ قانونی دارای مشکلاتی بوده و عمدتا از سوی دولت ها به نوع کار و یا نحوه کار مجوز داده نمی شود و حتی می تواند خطراتی را هم برای افراد شاغل در آن مشاغل به وجود آورد.

اما این نوع مشاغل معمولا در مسیر راه مهاجرین، مخصوصا مهاجرین غیر قانونی یا افرادی که به دنبال پناهندگی هستند قرار می گیرد که برای گذران زندگی و کسب درآمد مجبور به انجام هر کاری هستند؛ پس در این جا باید دقت کنید که پناهندگی نیز روشی مناسب نیست که امان دارد به چنین موضوعی ختم شود.

کار سیاه در هلند

اقتصاد پویای کشور هلند موجب شده تا هر نیروی کار بتواند به آسانی جذب بازار کار این کشور شده و هرگز به بازار کار سیاه هم فکر نکرد.

 

 

فهرست مطالب

کار غیرقانونی در هلند از هیچ دیدگاهی موجه و قابل احترام نیست، به خصوص در کشوری مانند هلند که یکی از بهترین شرایط و آسایش و رفاه را در دنیا داشته و فرصت های کاری متنوع و با درآمدهای خوب و قابل قبولی را در اختیار ساکنین و شهروندان خود قرار می دهد. علاوه بر این خطرات کار سیاه در هلند بسیار هستند و می توانند از هر لحاظی، جانی، مالی، اجتماعی و غیره شما را تهدید نمایند.

به همین خاطر توصیه می کنیم حتما با کلیک برروی عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی تمامی روش های موجود را شناخته، بررسی نموده و با مشورت یکی از آن ها را برگزینید تا باخیالی آسوده و احترام به این کشور مهاجرت نمایید. در ادامه این مطلب با کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی همراه شوید تا شما را بهتر و بیش تر با کار سیاه در هلند و معایب و خطرات آن آشنا نماییم.

تعریفی از کار سیاه در هلند

پیش از شروع بررسی کار سیاه در هلند بهتر می باشد که شما یک تعریفی از کار سیاه در هلند به دست آورید تا آن را طوری که وجود دارد بشناسید. کار سیاه در این کشور به معنای شغلی است که شما از طریق انجام آن نمی توانید به درآمد قانونی و مزایای همچون بیمه، ایمنی، سوانح، بازنشستگی دست پیدا کنید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
کار سیاه در هلند

بر اساس قانون کار در کشور آرام هلند کارفرمایان متعهد هستند تا تمامی دستمزد، مزایا و حق و حقوق نیروی کار خود را تامین نمایند و آن را در یک قرارداد قانونی به ثبت برسانند؛ اما در اینجا شما شغل قانونی ندارید که بخواهید طلب قرارداد قانونی نمایید. همان باعث می شود که کارفرما تا جایی که بتواند از نیروی کار استفاده کرده و حداقل حقوق بدون هیچ مزایایی را به او بپردازد.

البته لازم به ذکر است که در صورت مشاهده علاوه بر کارگر، کارفرما نیز با برخورد قانونی شدیدی مواجه می شود. در کشور هلند معمولا افرادی که غیر قانونی در این کشور حضور دارند و یا افرادی که به طور مثال از طریق تحصیل به آن جا آمده اند برای کسب درآمد اندکی بیش تر رو به این مشاغل می آورند که متاسفانه با ضررهای جبران ناپذیری مواجه می شوند.

معایب کار غیرقانونی در هلند

آیا تا به حال این موضوع فکر کرده اید که چرا درباره کار سیاه در هلند اینگونه منع و مخالفت وجود دارد؟! چون شما باید مانند یک نیروی کار قانونی و شاید بیش تر هم کار کرده اما مزدی بسیار پائین تر از عرف را بگیرید؛ ضمن اینکه شما از حقوق اولیه خود نیز که بیمه می باشد، محروم خواهید بود و این زمان حال و آینده شما را در خطر خواهد انداخت.

علاوه بر این شما با انجام کار سیاه در هلند این حق را برای کارفرما قائل شده اید که دستمزد پائینی به شما دهد و متاسفانه در صورت هرگونه برخورد و اتفاق یا حتی نارضایتی شما قادر به شکایت نزد هیچ نهاد قانونی نخواهید بود. شمن اینکه معمولا مشاغل سیاه دارای ساعات کاری بیش تری از حد معمول هستند با اینکه مزد کمتری هم دارند و این نقض انسانیت است.

معایب کار غیرقانونی در هلند

حتی در صورت که کارفرما از شما ناراضی باشد یا حتی بی هیچ دلیل، می تواند در لحظه ای شما را اخراج و از کار بی کار نماید. شما به خاطر نداشتن قرارداد قانونی به هیچ عنوان نمی توانید از حق خود دفاع کنید؛ حتی او می تواند آخرین مزد شما را هم نپردازد و شما قادر به هیچ اعتراضی نباشید.

پس بهتر است با کسب اطلاعات درست در رابطه با شرایط مهاجرت کاری و کار در هلند به صورت قانونی شغلی یافته و در آن مشغول شوید، هلند هم که کشوری با فرصت های کاری بسیار است؛ در مقاله مربوطه تمام اطلاعات لازم در این زمینه را قرار داده ایم.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

درآمد کار سیاه در هلند

یکی از دلایل اصلی که افراد به کار سیاه در هلند تن می دهند، نیاز به درآمد برای اقامت و زندگی در این کشور است. معمولا پناهجویان و یا افرادی که از لحاظ قانونی دارای مشکل بوده و نمی توانند در شغلی به صورت قانونی استخدام شوند به این نوع مشاغل روی می آورند. شاید در وهله اول به دلیل نپرداختن مالیات این مشاغل مناسب تصور شوند؛ ولی این گونه نیست.

در این مشاغل قانونی برای نرخ دستمزد وجود ندارد و همواره دستمزدها از عرف جامعه و حداقل دستمزد قانونی بسیار کمتر است. به طوری که یک شغل اگر به صورت قانونی نیرو جذب کند؛ باید حقوق بسیار بالاتری به کارگر خود بپردازد تا به صورت غیر قانونی.

همچنین به دلیل فرار مالیاتی و فرار از مشکلات قانونی؛ مزد و حقوق اکثر این مشاغل به صورت نقدی به افراد پرداخت می شود. شاید یکی از اصلی ترین دلایلی که به شما توصیه می شود به سراغ کار سیاه در هلند نروید ، درآمد حداقل آن می باشد.

Black Labor income

ضمن اینکه درآمد کار سیاه در هلند نیز به هیچ عنوان جوابگوی هزینه زندگی فرد یا خانواده ای نمی باشد؛ برای شناخت بهتر این موضوع مقاله هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا بدانید که زندگی در هلند نیاز به درآمدهای بالاتری دارد. درآمد کار سیاه در هلند در برخی از مشاغل عبارتند از:

شغلدرآمد ماهانه
کارگر و نظافت چی رستورانحداکثر 1600 یورو
کارگر ساختمانحداکثر 1800 یورو
گارسون رستورانحداکثر 1700 یورو
کارگر کشاورزیحداکثر 1800 یورو
کارگر باغداریحداکثر 1600 یورو
کارگر در کارواشحداکثر 1500 یورو

خطرات کار غیرقانونی در هلند

از آنجا که کار سیاه در هلند کاملا غیر قانونی می باشد در صورت بررسی و کشف نیز مجازات سنگینی به همراه دارد. پلیس و مقامات هلندی همواره تلاش نموده تا تمامی ساکنین در این کشور از حقوق و مزایای انسانی به طور یکسان برخوردار باشند و بتوانند با داشتن کار مناسب هم زندگی خود را تامین کرده و هم به اقتصاد هلند کمک نمایند.

با مطالعه عنوان نظام اقتصادی و مالی کشور هلند در می یابید که نیروی کار قانونی این کشور چه تقش اصلی را در رشد آن ایفا می نماید. در رابطه با خطرات کار غیرقانونی در هلند می توان گفت که ابتدا کارفرمایان با توجه به نوع کار جریمه شده و باید مبلغی را به اداره کار پرداخت کنند و چنانچه کار مورد نظر نیز قانونی باشد مبلغ جریمه افزایش می یابد.

فردی که به صورت غیر قانونی نیز در بازار کار سیاه در هلند به کار مشغول بوده باید جریمه نقدی پرداخت کند و در صورتی که این کار مجدد تکرار شود مبلغ جریمه برای کارفرما نیز افزایش یافته و دو برابر خواهد شد. مهم تر از همه اینکه محل کار مورد نظر نیز توسط سازمان دولت پلمپ می شود.

هم چنین در کار سیاه در هلند به دلیل نداشتن بیمه در صورت بروز هرگونه حادثه در طول کار کارگران نمی توانند از بیمه استفاده کرده و نه تنها هزینه درمان برایشان پوشش داده نمی شود، بلکه دوران مرخصی و یا دریافت حقوق در طول درمان نیز نخواهند داشت.

پیشنهاد می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر به شناخت هرچه بیشتری از کشور هلند در رابطه با کار دست پیدا کنید:

کار سیاه در هلند برای دانشجویان

کار سیاه در هلند برای دانشجویان

همانطور که در بالا گفتیم یکی از اقشار جامعه که معمولا به انجام کار سیاه در هلند روی می آورند، دانشجویان می باشند، آن ها چون درگیر درس و دانشگاه هستند و انجام کار غیر منظم و پاره وقت برایشان بهتر است معمولا سعی می کنند که به نحوی بدون مجوز و با ساعات بیشتری کار و درآمد بیشتر به نوعی با کارفرما زد و بند کنند و درآمد به دست آورند.

اگر عنوان درآمد کار دانشجویی در هلند را در سایت ما مطالعه نمایید، خواهید دید که به صورت قانونی و به راحتی می توانید در چه مشاغلی در هلند در حین تحصیل درآمد به دست آورده که کاملا بخشی از هزینه های شما را پوشش دهد. حتی در مقاطع دکترا شما می توانید در همان دانشگاه به کار مشغول شده و درآمد کسب نمایدد؛ همه و همه را در مقاله مربوطه ارائه نموده ایم.

در انتها هشدار دهیم که کار سیاه در هلند برای دانشجویان به هیچ عنوان توصیه نمی شود و مطلع باشید در صورت انجام آن و دستگیری توسط مقامات احتمال بالایی دارد که قبولی و تحصلات شما نیز کنسل گشته و به کشور خود دیپورت شوید؛ پس داشتن کمی درآمد کمتر و قانونی به چنین عواقبی کاملا می ارزد.

امیدواریم که با مفهوم و خطرات کار سیاه در هلند آشنا شده باشید، برای کسب اطلاعات بیش تر و یا مشاوره با کارشناسان آی مهاجرتی می توانید به صورت تلفنی و حضوری با دفاتر غرب و مرکزی تهران و دفتر معالی آباد شیراز در تماس باشید.

سوالات پر تکرار کار سیاه در هلند

کار سیاه در هلند با خطرات و ریسک های زیادی همراه است و به شما توصیه می کنیم تا از طریق تماس با مشاورین ما و یا درج سوالات خود در بخش دیدگاه به روزترین اطلاعات در زمینه کار قانونی در کشور هلند را دریافت کنید.

در صورتی که دانشجو دارای مجوز کار نباشد و یا اینکه قصد داشته باشد بیش از حد مجازی که از سوی دولت به وی مجوز داده شده است به کار در این کشور مشغول شود؛ به بازار کار سیاه در هلند وارد شده است، اما اگر طبق قانون و در مشاغل قانونی کار کند خیر کار سیاه محسوب نمی شود.

خیر، کار سیاه در هلند شامل بیمه بازنشستگی نمی شود و از همان ابتدا هیچ گونه حق بیمه ای چه بازنشستگی چه درمانی و چه سوانح برای شخص پرداخت نمی شود.

دولت هلند در صورت مشاهده قطعا کارفرما را جریمه کرده و با توجه میزان تخطی از قانون شاید عواقب بیش تری نیز گریبان گیر وی شود. همچنین افراد نیز جریمه مالی می شوند و در روند اخذ اقامت و یا پناهندگی آنان مشکلات بزرگی به وجود خواهد آمد.

خیر در این نوع مشاغل هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی شود که یکی از دلایل مهمی که این مشاغل را غیر قانونی می نماید؛ همین عدم پرداخت مالیات به دولت است.

به هیچ عنوان نمی توانید از طریق کار سیاه هزینه های خود در این کشور را تامین سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه