نرخ بیکاری در هلند

نرخ بیکاری در هلند می تواند به عنوان یک شاخص برای اطلاع از میزان فرصت های شغلی و همچنین نماینده ای از سوی اقتصاد این کشور در نظر گرفته شود که مهاجرین پیش از مهاجرت به این کشور آمادگی کامل را برای رویارویی با نوع بازار کار و اشتغال در هلند پیدا کنند.

البته خوشبختانه هلند یکی از کشورهایی است که از میزان بیکاری بالایی برخوردار نیست و در تلاش است که در آینده همین میزان را نیز روز به روز کمتر نماید.

نرخ بیکاری در هلند

کشور هلند به عنوان یکی از اقتصادهای برتر جهان همواره نرخ بیکاری خود را در پائین ترین مقدار ممکن نگه داشته است.

فهرست مطالب

مشاورین باتجربه ما در آی مهاجرتی در ادامه این مطلب شما را با میزان آمار بیکاری در هلند آشنا خواهند کرد که اگر قصد دارید برای کار به این کشور نقل مکان کنید و یا پس از تحصیلاتتان به جست و جوی شغل بپردازید؛ بدانید که حال و احوال کار در کشور هلند چگونه است. همچنین اطلاعات از انواع آمار بیکاری در دسته های مختلف در هلند می تواند به شما این آمار را منتقل نماید که میزان بیکاری در چه بازه سنی وجود دارد.

البته مهم تر از اطلاع از نرخ بیکاری در هلند، اطلاع داشتن از روش های در دسترس برای نقل مکان به مهاجرت به این کشور است که شما بدانید هر روش دارای چه مزایا و معایبی بوده و برای چه افرادی مناسب می باشد. به همین خاطر کارشناسان آی مهاجرتی در مقاله مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی تمامی اطلاعاتی که شما در این زمینه نیاز خواهید داشت را تما و به روز در اختیار شما عزیزان گذاشته اند.

نرخ بیکاری در صنایع مختلف هلند

هلند یک کشور بسیار پیشرفته و با رفاه بالا در اروپا است که همواره در میان 5 کشور خوشبخت و خوشحال جهان قرار می گیرد و این یعنی که مردم از نوع و سطح کار و زندگی خود در این کشور رضایت دارند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
نرخ بیکاری در هلند

این کشور میزبان کمپانی ها، صنایع، کارخانجات و موسسات معتبر و جهانی بزرگ و مطرحی است که بازار کار بزرگ و خوبی را در این کشور به وجود آورده اند که همین باعث جلب نظر مهاجرین نیز شده است. باید بدانید که در حال حاضر نرخ بیکاری در هلند برابر با 3.4 درصد می باشد که در مقایسه با متوسط اتحادیه اروپا که 6 درصد اعلام شده رقم بسیار مناسبی بوده و روند نزولی را نیز در حال تجربه می باشد.

این یعنی که در تمامی مشاغل و حوزه بیکاری در حال کاهش است؛ اما بازهم برخی از مشاغل دارای بیکاری بالاتر و برخی دارای میزان بیکاری پائین تری هستند که باعث شده نرخ بیکاری در صنایع مختلف هلند بایکدیگر تفاوت داشته باشد.

در حال حاضر در مشاغلی همچون مهندسی، بهداشت و خدمات عمومی، خدمات مالی، آی تی، مدیریت پروژه، پژوهش، گردشگری، ساخت و ساز، تحصیلات و آموزش فرصت های کاری بسیار بیش تر از سایر حوزه ها می باشد و نرخ بیکاری پائین تر می باشد. در نمودار زیر تعداد مشاغل در هلند در سال 2022 بر اساس حوزه کاری و این که مردم این کشور بیشتر در چه حوزه هایی مشغول به کار هستند؛ را مشاهده خواهید کرد:

آمار بیکاری در بین جوانان هلندی

یکی از مسائلی که در کشورهای اروپایی تفاوت بسیاری با کشورمان دارد؛ این است که جوانا پس از سن 18 سال باید از خانواده ها جدا شده و مستقل شوند و برای این کار باید بتوانند در شغلی پذیرفته و شروع به کار کرده و در صورت علاقه در کنار آن به تحصیل نیز بپردازند. به همین خاطر بسیار غیر معمول است که فردی پس از این سن همچنان بخواهد به خانواده خود متکی باشد.

اما طی 2 سال پیش با توجه به شیوع بیماری کرونا باعث افزایش نرخ بیکاری بین جوانان هلندی شده بود و آمار بیکاری در بین جوانان هلندی افزایش یافت، اما این میزان چندان شدید و مشکل آور نبود. ضمن اینکه پس از اتمام فراگیری باتوجه به قدرت بالای اقتصادی و دولت این کشور شرایط فورا رو به التیام رفت و شرایط در حال بازگشت و حتی بهتر شدن نیز می باشد.

نرخ بیکاری جوانان به سهم جمعیت فعال اقتصادی 15 تا 24 ساله اطلاق می شود که در حال حاضر بدون کار اما در جستجوی شغل هستند. نرخ بیکاری جوانان شامل افراد غیرفعال اقتصادی مانند بیکاران طولانی مدت یا دانشجویان تمام وقت نمی شود. نرخ بیکاری جوانان در هلند در سال 2022 به 7.79 درصد کاهش یافت که این خود این به معنای کاهش 1.8 درصدی نسبت به سال قبل بود. در حال حاضر و در نیمه سال 2023 نیز این مقدار کمی افزایش یافته و به 7.9 درصد رسیده است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

افراد بیکار در هلند چه کسانی هستند؟

افراد بیکار در هلند چه کسانی هستند؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشید که به طور کلی افراد بیکار در هلند چه کسانی هستند؟ طبق قانون کار این کشور بیکاری به سهمی از نیروی کار اطلاق می شود که بدون کار اما در دسترس و جویای کار می باشند. باید توجه داشته باشید که کودکان و نوجوانان زیر 18 سال و افراد مسن بالای 65 سال به عنوان نیروی کار و در نرخ بیکاری در هلند محاسبه نمی شوند. در حال حاضر تعداد بیکاران در ماه ژانویه در هلند کاهش یافته است؛ زیرا تعداد بیکاران با 14 هزار نفر کاهش نسبت به ماه قبل به 343 هزار نفر رسیده، در حالی که اشتغال با 16 هزار افزایش به 9.725 میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد متقاضیان مقرری بیکاری نیز در حال حاضر 156 هزار نفر ثبت شده است.

لازم است بدانید که برای واجد شرایط بودن برای دریافت مقرری بیکاری در کشور هلند، باید حداقل 26 هفته از 36 هفته قبل از اولین روز بیکاری خود شاغل بوده باشید و کمتر از 65 سال سن و قادر به کار کردن باشید.

به عنوان یک شخص مهاجر باید پیش از نقل مکان به این کشور باید بازار کار و مشاغل مختلف و میزان درآمدها در هلند را بشناسید تا بتوانید شغل مناسب خود را بهتر بیابید؛ در عنوان شرایط مهاجرت کاری و کار در هلند کارشناسان آی مهاجرتی هرآن چیزی که برای دستیابی به یک شغل مناسب در هلند و اخذ ویزای کاری نیاز باشد را در اختیارتان گذاشته اند.

مطالب زیر می توانند شما را از میزان نرخ بیکاری در دیگر کشورهای برتر جهان آگاه سازند:

منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در هلند

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در پی جستجوی کار و شغل در هلند بوده و خواستید که بازار کار این کشور را نیز بهتر بشناسید؛ قطعا با عنوانی چون نرخ بیکاری بلند مدت مواجه شده اید. حال در این جا سوال به وجود خواهد آمد که منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در هلند چیست؟ طبق تعریف قانون کار بیکاری بلند مدت یعنی این که شخصی 12 ماه و بیش از آن بیکار باشد.

این افراد در دسته یک آمار جداگانه نیز قرار می گیرند که بیکاری بلند مدت نامیده می شود. حال اگر شخصی بیش از 24 ماه یا همان دو سال بیکار باشد، آن را به عنوان بیکاری بسیار طولانی مدت معرفی می کنند. شاید شما بگویید در کشوری مانند هلند با این اقتصاد و رفاه چنین چیزی وجود ندارد؛ اما خیر در هلند نیز افرادی هستند که بنا به دلایل مختلفی قادر به کار بوده ولی 1 سال یا بیش تر بیکار هستند.

نرخ بیکاری بلند مدت در مقابل نرخ بیکاری در هلند رقمی بسیار کمتر است و در حال حاضر و انتهای سال 2023 این رقم برابر با 0.6 درصد اعلام شده که از زمان مشابه سال گذشته تاکنون تغییری نکرده است. این میزان در مقابل متوسط نررخ بیکاری بلند مدت اتحادیه اروپا که 2.2 درصد اعلام شده، رقمی بسیار کم و مناسب است. پیش از ادامه پیشنهاد داریم که مقاله نظام اقتصادی و مالی کشور هلند را نیز در سایت ما مطالعه کرده و اطلاعات بسیار خوبی به دست آورید.

نرخ مشارکت نیروی کار در هلند

باید بگوییم که که با کاهش نرخ بیکاری در هلند، نرخ مشارکت نیروی کار در این کشور در حال افزایش است؛ یعنی این دو آمار به نوعی در مقابل یکدیگر قرار دارند. اما اگر نمی دانید که نرخ مشارکت نیروی کار در هلند به چه معنایی می باشدف باید بگوییم که نرخ مشارکت نیروی کار یعنی اینکه چه مقدار از جمعیت کشور که قادر به کار کردن هستند، در حال کار بوده و یا در حال جستجوی کار می باشند.

نرخ مشارکت نیروی کار هلند در آپریل 2023 به 72.9 درصد در مقایسه با 72.7 درصد در ماه قبل افزایش یافته است و این نرخ از ژانویه 2003 تا آپریل 2023 با میانگین نرخ 67.8 درصد در دسترس است. 

جالب اینکه نرخ مشارکت نیروی کار هلند در آپریل 2023 به بالاترین حد خود و در ژانویه 2005 به پایین ترین سطح خود یعنی 64.7 درصد رسیده است.

نرخ مشارکت نیروی کار در هلند

یعنی در حال حاضر کشور هلند بیشترین نیروی کار در حال اشتغال و در حال جستجوی کار را از سال 2003 دارا است، که شاید بتوان این را برداشت کرد که اوضاع اقتصادی در حال بهتر و بهتر شدن می باشد. از شما عزیزان می خواهیم که عنوان هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند را هم حتما مطالعه کرده تا با مبالغ و مخارج امر مهارت و زندگی در این کشور تمام و کمال آشنایی پیدا کنید.

کارشناسان تیم آی مهاجرتی در این مقاله نرخ بیکاری در هلند را به شما ارائه کردند، برای طرح سوالات خود و یا کسب مشاوره تخصصی با دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر معالی آباد شیراز در تماس باشید.

سوالات پر تکرار نرخ بیکاری در هلند

چنانچه تمایل دارید تا از میزان بیکاری در حرفه ای خاص در هر یک از شهرهای کشور هلند مطلع شوید، پرسش خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید و یا با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

نرخ بیکاری بلند مدت هلند مقدار کمی می باشد و برابر با 0.6 درصد است.

طبق آخرین آمار اعلامی نرخ مشارکت نیروی کار کشور هلند برابر با 72.9 درصد اعلام شده است.

طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در انتهای سال 2023 میلادی در هلند 3.4 درصد می باشد.

طبق تعریف بیکاری از سوی اداره کار کشور هلند، افراد بیکار کسانی هستند که بدون کار و درآمده بوده اما قادر به کار و در دسترس و جویای کار می باشند.

در سال 2023 میزان نرخ بیکاری در کشور هلند در بین جوانان برابر با 7.9 درصد اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه