شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان 2024 + هزینه ها

تحصیل دندانپزشکی در آلمان برای دانشجویانی که به دنبال ساختن بهترین آینده تحصیلی و کاری هستند، انتخابی ایده آل است که البته نیازمند پشت سر گذاشتن آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور است.

اگر شما هم از علاقمندان به تحصیل دندانپزشکی در آلمان هستید، با مطالعه این مقاله با اطلاعات جامعی خواهید رسید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان 2024 + هزینه ها

تحصیل دندانپزشکی در آلمان نیازمند گذراندن دوره های پیش پزشکی  و قبولی در آزمون ورودی این رشته است .

فهرست مطالب

با تحصیل دندانپزشکی در آلمان و اخذ مدرک از دانشگاه‌های این کشور؛ شما علاوه بر آلمان در تمام اروپا و کشورهای جهان می‌توانید به کار مشغول شده و بهترین درآمدهای ممکن را داشته باشید.

همچنین  می‌توانید پس از تحصیل دندانپزشکی در آلمان و اشتغال در این زمینه، پس از مدت زمانی خاص و با داشتن شرایط لازم به اقامت دائم آلمان برسید و در نهایت حتی تابعیت این کشور را به دست آورید. ضمنا برای کسب اطلاعات کامل‌تر و با جزئیات بیش‌تر حتما مقاله تحصیل در آلمان و بررسی شرایط  را در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید.

آزمون ورودی دندانپزشکی آلمان 

تحصیل دندانپزشکی در آلمان در اکثر دانشگاه‌های آلمان نیازمند شرکت در آزمون ورودی بوده و قبولی در آن به نشانه پذیرش در دانشگاه می‌باشد. 

به نوعی شرکت در دوره‌های پیش پزشکی آلمان باعث کسب آمادگی بیش‌تر متقاضیان جهت شرکت در آزمون‌های ورودی می‌شود و دروس اصلی و مهمی که در این رشته لازم بوده را به زبان آلمانی به دانشجویان آموزش می‌دهد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل دندانپزشکی در آلمان+ پادکست

با مشاهده این ویدیو می‌توانید به اطلاعات مهم در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در آلمان دست یابید و فایل صوتی نیز می‌تواند کمک خوبی به شما عزیزان برای دریافت جزئیات لازم باشد.

جهت هرگونه اقدام با ما در تماس باشید تا به آسان‌ترین شکل ممکن به ویزای دانشجویی کشور آلمان دست یابید!

نمایش ویدیو درباره تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان
شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان 2024 + هزینه ها

آزمون ورودی رشته‌های دندانپزشکی آلمان تحت عنوان (TMS) و (FSP)برگزار می‌شود و در سال دوبار توسط کالج‌های مورد تایید هر دانشگاه که دوره‌های پریمدیکال را برگزار می‌کند، از دانشجویان اخذ می‌شود. دروس اصلی و مهم این رشته نظیر زیست شناسی، شیمی، ریاضی و زبان آلمانی از دروس تشکیل دهنده امتحان ورودی دندانپزشکی آلمان می‌باشد که به دو صورت عملی و شفاهی از متقاضیان اخذ می‌شود.

خوشبختانه در صورتی که در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دندانپزشکی آلمان مردود شوید باز هم می‌توانید در آن شرکت نمایید و جالب است بدانید که اکثریت دانشجویان پذیرفته شده در امتحان ورودی دندانپزشکی آلمان معمولا در تلاش‌های ثانوی خود پذیرفته می‌شوند و به دانشگاه راه پیدا می‌کنند. البته لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه‌ها که معمولا شامل مراکز خصوصی می‌شوند؛ فقط شرط معدل را ملاک پذیرش خود قرار می‌دهند و آزمون ورودی برگزار نمی‌کنند.

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان بدین گونه است که شما با قبولی در آزمون ورودی دانشگاه به مدت پنج سال و شش ماه به تحصیل مشغول خواهید بود. این دوره شامل دو بخش پیش بالینی و بالینی است که در بخش پیش بالینی 4 تا 5 ترم دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و جانورشناسی را به همراه مبانی دندانپزشکی را خواهید آموخت. پس از سپری کردن این دروس باید یک آزمون دولتی را پشت سر بگذارید تا موفق به ورود به دوره دوم و عملی شوید. این دوره دروس آزمایشگاهی و آموزش‌های عملی در کلینیک‌ها را در بر می‌گیرد و مجوز شما برای انتخاب تخصص خواهد بود. دوره تخصص نیز با توجه به انتخاب شما ( مانند اندودنتیست، پریودنتیست، ارتودنسی، پروتزهای دندانی و غیره ) می‌تواند سه تا شش سال زمان ببرد.

دقت داشته باشید که تحصیل دندانپزشکی در آلمان دو بحث جداگانه بوده و رشته پزشکی با دندانپزشکی کاملا متفاوت بوده و هر یک شرایط خاص خود را برای پذیرش و تحصیل دارند. به عنوان مثال رشته پزشکی از دندانپزشکی گرانتر است و دانشجویان باید شهریه بالاتری را پرداخت کنند.

علاوه بر این رشته دندانپزشکی نیاز به فراهم نمودن مواد پزشکی مختلف در طول دوره‌های عملی است که توسط دانشگاه تامین شده که هزینه آن در شهریه دانشگاه درنظر گرفته شده است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

باید دقت داشته باشید که برای ورود و تحصیل دندانپزشکی در آلمان معمولا شرط معدل لازم از سوی هر مرکز دانشگاهی اعلام می‌شود که البته برخی از دانشگاه‌ها به طور کلی این مورد را در شرایط پذیرش خود قرار نداده اما در صورت لزوم حتما توسط مرکز دانشگاهی اعلام می‌شود. 

دقت داشته باشید که شرط معدل به طور کلی برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان معدل بالای 15 می‌باشد که البته این میزان برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی متفاوت است.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان در دانشگاه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، معمولا معدلی که برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان درخواست می‌شود؛ معدل دیپلم 17 و در برخی از دانشگاه‌ها 18 می‌باشد.

البته لازم به ذکر است که حتی اگر دانشگاه مدنظرتان شرط معدل را هم جز شرایط پذیرش قرار نداده باشد؛ بازهم این مورد تاثیر بالایی در پذیرش دانشجویان دارد و افراد دارای معدل بالاتر یقینا شانس بالاتری خواهند داشت.

تحصیل دندانپزشکی آلمان در صورتی که دانشجو واحدهای درسی یا ترم تحصیلی را در این رشته در دانشگاه‌هایی دیگر سپری کرده باشد، احتمال اینکه از شرط معدل برای پذیرش و شرکت در دوره پیش پزشکی معاف شود بسیار زیاد است.

البته اگر معدلتان بالا نباشد با ارائه یک رزومه بسیار قوی احتمال اینکه از شرط معدل‌تان چشم پوشی شود بسیار است.

GPA Requirement For Admission To Study Dentistry In Germany

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان بدون آزمون

شاید این سوال برایتان وجود داشته باشد که آیا می‌توان بدون شرکت در آزمون ورودی، تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های آلمان را تجربه نمود یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آزمون ورودی به عنوان یکی از بخش‌های مهم دانشگاه‌های آلمان شناخته می‌شود و در رشته‌های حساسی همچون پزشکی، این اهمیت دوچندان شده و شما باید برای آمادگی در این آزمون در دوره‌های پیش نیاز شرکت کنید.

شرکت در آزمون ورودی تا حد زیادی به دانشگاه انتخابی‌تان بستگی دارد، بدین صورت که برخی از دانشگاه‌ها با بررسی نمرات دانشجویی که در کالج مرتبط با دانشگاه تحصیل نموده، اجازه ورود به رشته دندانپزشکی را به او می‌دهند.

در حالی که برخی دیگر از دانشگاه‌ها حتی با وجود سپری کردن دوره پیش نیاز و کسب  نمرات بالا، فرد را ملزم به شرکت در آزمون ورودی می‌دانند. پس حتما قبل از هرگونه اقدام از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان ما از روال پذیرش در دانشگاه‌های دندانپزشکی آلمان به صورت دقیق باخبر شده و با اقدامی صحیح به صحیح‌ترین پاسخ برسید.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

رشته دندانپزشکی در آلمان غالبا به زبان رسمی یعنی آلمانی به دانشجویان ارائه و آموزش داده می‌شود؛ اما برخی از مراکز که عمدتا شامل دانشگاهی خصوصی می‌شوند، نیز این رشته را به زبان انگلیسی برای علاقمندان ارائه می‌دهند. اما لازم است دقت داشته باشید که هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان انگلیسی معمولا گران است و به صورت رایگان نیز ارائه نمی شود و فقط تحصیل به زبان آلمانی رایگان است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان به صورت انگلیسی تفاوت چندانی با زبان آلمانی این رشته ندارد، فقط اینکه شما باید حتما مدرکی معتبر را در جهت اثبات تسلط خود به این زبان به دانشگاه ارائه دهید که معمولا مدارک آیلتس و تافل مورد قبول اکثر دانشگاه های می‌باشد، اما بازهم پیش از اقدام حتما از طریق ارتباط با دانشگاه از این موضوع اطلاع کاملی به دست آورید.

برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان به جز نوع مدرک معمولا هر دانشگاه یک سطح یا نمره را نیز در مدارک زبان انگلیسی مورد تایید خود نیز در نظر می‌گیرد؛ این سطح معمولا برای مدرک آیلتس 6.5 و برای مدرک تافل 90 می‌باشد. ضمنا اگر از سطح زبان بالایی برخوردار نیستید و کیفیت و تسلط شما به زبان انگلیسی یا آلمانی کمی پایین است؛ جای نگرانی نیست؛ می‌توانید در دوره‌های آموزش زبان در کالج‌ها و یا موسسات آموزش زبان در آلمان شرکت کرده و علاوه بر بالا بردن سطح زبان خود مدارک معتبری جهت ارائه به دانشگاه نیز دریافت نمایید.

نحوه دریافت بورسیه دندانپزشکی در آلمان

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور آلمان فقط در صورت تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور امکان پذیر است، یعنی شما برای تحصیل دندانپزشکی آلمان و در دانشگاه‌های دولتی نیاز به پرداخت شهریه ندارید؛ البته باید بگوییم که با توجه به دانشگاه‌های مختلف سالانه مبلغی در حدود 400 تا 600 یورو بابت هزینه‌های ثبت نام و انجام امور اداری از دانشجویان دریافت می‌شود.

حال اگر شما قصد داشته باشید که در دانشگاه‌های خصوصی به تحصیل بپردازید باید، شهریه دانشگاهی را به طور کامل پرداخت نمایید؛ مگر اینکه موفق به اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه مد نظرتان شوید. 

البته باید توجه داشته باشید که بورسیه‌های تحصیلی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان معمولا برای مقاطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده و دوره عمومی چندان بورسیه ای نداشته و دانشجویان نیز برای این مقطع به دنبال اخذ بورسیه نیستند.

نحوه دریافت بورسیه دندانپزشکی در آلمان

تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان یکی از امتیازات بزرگی است که به تنهایی باعث جذب دانشجویان و دانش‌آموزان با استعداد و علاقمند به این کشور شده است و بسیاری از دانشجویان که موضوع هزینه برای آنان اهمیت بسیاری دارد، به تحصیل در این کشور علاقمند هستند. توجه داشته باشید که شرایط تحصیل پزشکی در آلمان را نیز به طور کلی‌تر و با جزئیات بیش تر در مقاله تحصیل پزشکی در آلمان برای شما عزیزان تهیه کرده و به صورت رایگان در سایت آی مهاجرتی قرار داده‌ایم.

مطالب تهیه شده در مقالات زیر می توانند راهنمای خوبی در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در آلمان باشند:

مدارک اخذ پذیرش دندانپزشکی در آلمان

رسیدن به پذیرش در دانشگاه‌های دندانپزشکی آلمان نیازمند ارائه مدارک مشخصی است که سابقه تحصیلی‌تان را بیان می‌کند. البته این مدارک با توجه به هر فرد جزئیات بیشتری را می‌طلبد که در هنگام ارسال درخواست توسط دانشگاه مشخص شده و حتما باید به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه شوند. برخی از مهم‌ترین این مدارک عبارتند از:

 

  • مدارک هویتی 
  • توصیه نامه اساتید
  • ارائه مدرک دیپلم
  • مدرک زبان آلمانی C1 
  • هزینه درخواست
  • عکس پاسپورتی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان

بسیاری از علاقمندان تحصیل دندانپزشکی در آلمان همواره در رابطه با هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور دچار تردید و یا سردرگمی‌هایی هستند و همانطور که گفتیم تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کاملا رایگان بوده و فقط مبلغی اندک بابت هزینه‌های دفتری و ثبت نام از دانشجویان دریافت می‌شود که مبلغ آن کمتر از هزار یورو و حتی غالبا کمتر از 500 یورو به صورت سالانه است.

البته در دانشگاه‌های دولتی آلمان این استثنا وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا که می‌خواهند در دانشگاه ایالت فدرال بادن – وورتمبرگ در این رشته تحصیل کنند، باید برای هر ترم شهریه ۱۵۰۰ یورویی را پرداخت کنند. اما موضوع درباره دانشگاه‌های دولتی کاملا متفاوت است؛ به طوری که این مراکز کاملا شهریه تحصیلی را از دانشجویان اخذ می‌کنند که با توجه به دانشگاه و مقطع می‌تواند سالانه از 6000 تا 20 هزار یورو متغیر باشد.

البته علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان نیازمند فراهم نمودن برخی وسایل موردنیاز خود در طول تحصیل مانند کتاب، روپوش، مواد آزمایشگاهی و غیره دارند که باید ماهیانه تا 150 یورو را بابت آنها اختصاص دهند. البته کتاب و جزوه‌ها اصلی‌ترین هزینه هر ترم هستند و سایر موارد معمولا یک بار برای برخی دروس خاص تهیه می‌شوند.

شهریه دانشگاه های دولتی

جدول زیر میزان هزینه‌ای را که بابت هزینه‌های ثبت نام هر ترم تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان باید بپردازید، به شما نشان خواهد داد:

همچنین اگر شما از علاقمندان به کار و اشتغال در آلمان هستید و یا پس از اتمام تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان قصد یافتن شغل و اشتغال در این کشور را دارید؛ حتما مطلب شرایط کار در آلمان را که توسط نمایندگان آی مهاجرتی در این کشور تهیه و جمع آوری شده است، را مطالعه کرده و با شرایط و نحوه یافتن کار در این کشور بیش‌تر آشنا شوید.

دانشگاه هزینه هر ترم
دانشگاه بن 315 یورو
دانشگاه وورتسبورگ 142.7 یورو
دانشگاه هایدلبرگ 171.8 یورو
دانشگاه گوته فرانکفورت آم ماین 369.89 یورو
دانشگاه لایپزیگ 500 یورو

دانشگاه های دندانپزشکی آلمان

باید بگوییم که دانشگا‌ه‌های دندانپزشکی آلمان همگی جز دانشگاه‌های مطرح، معتبر و شناخته شده جهان هستند و دریافت مدرک از آنان به تنهایی یک موفقیت بزرگ برای ادامه زندگی هر دانشجویی می‌باشد. 

دندانپزشکی آلمان در حال حاضر اتکای بسیاری به این دانشگاه‌ها دارد و امیدوار به اینکه دانشجویان فارغ التحصیل از این مراکز به کار و درمان در سطح کشور مشغول شوند.

اما دقت کنید که دریافت مدرک دندانپزشکی در آلمان باز هرچه از دانشگاه معتبرتری اخذ شود، از ارزش و جایگاه بالاتری برخوردار خواهد بود. 

پس شناخت مراکز معتبر و آشنایی با دانشگاه‌های دندانپزشکی این کشور بسیار مهم می‌باشد و جدول دانشگاه‌های برتر این رشته را نشان می‌دهد:

نام دانشگاهرتبه QS
دانشگاه هایدلبرگ35
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ38
دانشگاه صنعتی مونیخ62
دانشگاه توبینگن114
دانشگاه گوتینگن115
دانشگاه فرایبورگ125
دانشگاه هامبورگ148

بررسی حقوق و درآمد دندانپزشکان در آلمان

درآمد کار حوزه پزشکی همواره جزو بالاترین‌ها در تمامی کشورهای جهان بوده و افرادی که از رشته دندانپزشکی فارغ التحصیل می‌شوند، جزو پردرآمدترین‌ها خواهند بود. به صورت میانگین می‌توان گفت که درآمد دندانپزشکان در آلمان به طور میانگین حدود 6000 در ماه است که البته می تواند از این مبلغ مقداری کمتر و یا به صورت چشمگیری بیشتر باشد و شرایط کار بر میزان آن تاثیر زیادی دارد.

البته میزان کسری مالیات از آن را نیز نباید نادیده گرفت و فاکتورهایی همچون سابقه کاری، تجربه و مهارت نیز موثر هستند. قطعا تجربه و سن دندانپزشک در سطح درآمد او بسیار موثر است و هرچه فرد سال های بیشتری را به کار مشغول بوده باشد، درآمد بالاتری خواهد داشت.

شرایط دریافت اقامت آلمان از طریق تحصیل دندانپزشکی

رسیدن به اقامت کشور آلمان از طریق تحصیل یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به این کشور است که می‌تواند از طریق اغلب رشته‌های دانشگاهی امکان‌پذیر شود. با انتخاب رشته دندانپزشکی شما باید دوره تحصیل خود را به اتمام رسانده و پس از آن به دنبال کار باشید.

در صورتی که بتوانید فرصت شغلی خوبی را پس از اتمام دوره دانشگاهی‌تان بیابید، ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تغییر خواهد کرد و می‌توانید فرصت ماندن در آلمان را تمدید نمایید. مهاجرینی که بتوانند بیش از پنج سال در آلمان مالیات پرداخت کرده و شغلی مناسب با درآمد کافی داشته باشند، واجد شرایط اقامت دائم و شهروندی آلمان هستند.

این مطلب جهت معرفی شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان توسط کارشناسان آی مهاجرتی تهیه شده است، برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه و سایر موضوعات مهاجرتی با مشاورین ما در دفاتر شیراز و تهران هر دو دفتر مرکزی و غرب در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح نمایید. همچنین مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت نیز در سایت موسسه قرار داده شده است که حاوی اطلاعات بسیار کارآمدی برای مهاجرت و نقل مکان به آلمان و همچنین اخذ اقامت آن می‌باشد.

سوالات پر تکرار تحصیل دندانپزشکی در آلمان

در ادامه برخی از سوالات پر‌تکرار و مهمی که معمولا برای اکثر متقاضیان پیش خواهد آمد را مشاهده می‌کنید، همچنین شما عزیزان می‌توانید در باکس پایین سوالات خود را از مشاورین آی مهاجرتی پرسیده و جواب مناسب را دریافت نمایید. همچنین با تکمیل فرم مشاوره می‌توانید در انتظار تماس کارشناسان ما بوده و طور رایگان از راهنمایی‌های آنان بهره‌مند گردید.

تحصیل در این رشته نیازمند 5 سال و نیم زمان می‌باشد.

  • بله متقاضیان برای تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی این رشته باید مدرکی معتبر که مورد تایید دانشگاه مدنظرشان باشد را به آنان ارائه کنند.
  • با توجه به دانشگاه این موضوع متفاوت است؛ اما به طور کل دانشگاه‌های دولتی این رشته را به رایگان ارائه می‌نمایند و مراکز خصوصی نیز مابین 6 هزار تا 20 هزار یورو سالانه شهریه اخذ می‌نمایند.
  • معمولا دانشگاه‌ها این کشور معدل 17 و در اکثر مواقع معدل بالای 18 را از دانش آموزان می‌پذیرند.
  • از آنجایی که مدرک دیپلم از کشورمان مورد تایید سیستم آموزشی آلمان نمی‌باشد؛ دانشجویان باید در یک دوره 1 ساله پیش از دانشگاه دندانپزشکی در آلمان شرکت نمایند و برای تحصیل در دانشگاه آماده شوند.

از طریق مشاهده ویدیو کلاینت‌های ما در می یابید که دریافت ویزای کشور دلخواهتان به آسانی امکان‌پذیر است:

نمایش ویدیو درباره کاور خدادادی ،رستمی
نمایش ویدیو درباره کاور حنا حسین زاده
نمایش ویدیو درباره کاور هانیه بهزاد فر
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه