لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان

لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان چکیده از بهترین بانک ها و کشورهای این کشور بوده که مهم ترین تاثیر را بر اقتصاد این کشور گذاشته اند؛ هنگام سرمایه گذاری یا ورود به بازار کار این کشور آشنایی با پایه های اقتصادی اهمیت بسیار بالایی داشته و باعث شده تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

سالهاست که آلمان به عنوان سرزمین مهندسی و توانایی های تکنولوژیکی شناخته شده و بسیاری از شرکت های پیشرو آلمانی در زمینه های مختلف در دنیا بهترین هستند، همچنین اقتصاد این کشور در بین کشورهای اروپایی پیشرو است؛ برای کسب اطلاع در مورد شرایط مهاجرت به این کشور حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین ما در تماس باشید.

لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان

امروزه در آلمان بیش از 1800 بانک وجود دارد که به سه گروه بانک های خصوصی، دولتی و اعتباری تقسیم می شوند.

فهرست مطالب

شرکت های برتر در کشور آلمان هر ساله رشد ارزش و درآمد را تجربه می کنند؛ شرکت های این کشور نه تنها به دلیل تبلیغات و محبوبیت بلکه به دلیل کیفیت بسیار خوب محصولات و خدمات عالی در جهان شناخته شده اند و زمینه ای بسیار عالی را برای کار مهاجرین فراهم کرده اند؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد دستمزد و کار در این کشور حتما مقاله شرایط کار در آلمان را مطالعه فرمایید . علاوه بر شرکت ها سیستم بانکی این کشور نیز بسیار قوی بوده و به عنوان یکی از باثبات ترین سیستم های بانکی در جهان مشغول به کار است.

بانک خدماتی دویچه

دویچه بانک بزرگ ترین بانک فعالی در آلمان بوده که در سال 1870 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در فرانکفورت واقع شده است؛ این بانک از لیست بانک های مهم کشور آلمان که معنای نامش “بانک فدرال آلمان” بوده با حدود 1572 شعبه در سراسر دنیا، جزو سیستم بانک های مرکزی این کشور به شمار رفته و خدماتی مانند حقوق صاحبان سهام، بانکداری سرمایه گذاری، تجارت و مدیریت را ارائه می دهد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان+ پادکست

اطلاع از لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم در آلمان می تواند برای افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در این کشور بسیار موثر باشد که ما در این ویدیو به صورت دقیق به آن پرداخته ایم . گوش نمودن به پادکست نیز می تواند روش خوبی برای صرفه جویی در زمان باشد.

نمایش ویدیو درباره لیست 10 تایی شرکت و بانک های مهم آلمان
لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان

بانک خدماتی دویچه به دلیل قدرت و اندازه، تاثیر گذارترین بانک در آلمان بوده و این بانک به دلیل کنترل تورم در نیمه دوم قرن بیستم اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد؛ بانک دویچه که جزو بهترین بانک های آلمانی بوده، حدود 24.79 میلیارد یورو درآمد داشته و درآمد خالص آن 0.267 میلیارد یورو می باشد؛ امروزه بیش از 100000 کارمند در سراسر شعبه های بانک دویچه مشغول به کار هستند.

شرکت خودروسازی فولکس واگن

شرکت خودروسازی فولکس واگن یکی از بزرگترین خودروسازان جهان بوده که در سال 1937 تاسیس شد، این شرکت اولین پروژه ماشین خود را در سال 1934 انجام داد وحدود 4 سال بعد شرکت خود را پایه گذاری کرد، پیشرفت اصلی این شرکت پس از جنگ جهانی دوم و بازسازی این شرکت و برند، شروع به پیشرفت و توسعه در مورد خودرو، قطعات و صنعت خودروسازی کرد و همچنین روند توسعه جهانی را آغاز کرد.

دفتر مرکزی این بانک در ولفسبورگ واقع شده اما این شرکت دارای دفاتر و مراکز بسیار زیادی در بیش از 154 کشور است، امروزه شرکت فولکس مشغول به انجام مواردی مانند طراحی، تولید و توزیع وسایل نقلیه تجاری، مسافربری، موتور سیکلت، توربوماشین آلات و موتور بوده و همچنین این شرکت فعالیت های دیگری نظیر تامین مالی، مدیریت ناوگان و لیزینگ را انجام می دهد.

شرکت فولکس برای 4 سال متوالی از سال 2016 تا 2019، توانست عنوان بزرگ ترین خودرو ساز جهان با بیش از 10.9 میلیون دستگاه را به دست آورد؛ این شرکت بیش از دو دهه بوده که بیشترین سهم بازار را در اروپا حفظ کرده، همچنین در سال 2020 در فهرست جهانی فورچون که فهرستی از بزرگ ترین شرکت های جهانی است، رتبه هفتم را از آن خود کرد . شرکت فولکس واگن در سه ماهه دوم سال 2022 بیش از 280 میلیارد فروش داشتته و همچنین اعلام کرده که قصد دارد تا به صورت کامل الکتریکی شود؛ به تازگی این شرکت 89 میلیارد یورو در نرم افزار و خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کرده است.  

بانک بزرگ DZ آلمان

بانک بزرگ DZ آلمان

گروه بزرگ DZ آلمان دومین مورد در لیست بانک های مهم کشور آلمان بوده، این بانک محبوب در سال 2001 تاسیس و دفتر مرکزی آن در شهر فرانکفورت آلمان واقع شده است؛ DZ امروزه بیش از 800 شعبه در سراسر داشته و بیش از 31410 کارمند در شعبات مختلف این بانک مشغول به کار هستند . بانک DZ در گروه مالی تعاونی این کشور قرار گرفته و به عنوان یک موسسه مرکزی، شرکتی و سرمایه گذاری مشغول به کار است؛ این بانک امروزه بیش از 30 میلیون مشتری داشته و همچنین دارای یکی از مهم ترین مجموعه های عکاسی هنری معاصر بوده که امروزه بیش از 6000 اثر از بیش از 550 هنرمند را در خود جای داده است.

این مورد از لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان در سال 2016 با بانک WGZ ادغام شده و پس از آن میزان دارایی های آن به طرز چشم گیری افزایش یافت؛ کل دارایی های خریداری شده توسط این بانک در سال 2020 بالغ بر 596 میلیارد یورو بوده است؛ اگر قصد کار و زندگی در آلمان را داشته اما از شراط و راه های آن اطلاعات کاملی ندارد، حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین متخصص ای مهاجرتی در تماس باشید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بانک قدیمی KfW آلمان

سومین بانک از فهرست بهترین بانک های آلمانی بر اساس مبلغ کل دارایی های به دست آمده بانک قدیمی KfW آلمان است؛ این بانک در سال 1948 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر فرانکفورت آلمان واقع شده است؛ بانک KfW در رده بانک های خدماتی قرار گرفته و فعالیت هایی مانند کمک های مالی برای پروژه های شرکت های آلمانی و اروپایی، تامین مالی برای سرمایه گذاری ها و ابتکارات اجتماعی و فعالیت های اقتصادی را ارائه می دهد.

از سال 2014 این مورد از لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان بزرگترین بانک توسعه ملی جهان بوده و از سال 2018 سومین بانک بزرگ آلمان از نظر ترازنامه است . KfW در سال 1948 پس از جنگ جهانی دوم به عنوان بخشی از طرح مارشال شکل گرفت؛ این بانک تا سال 2020 حدود 6705 کارمند را استخدام کرده است.

شرکت بین المللی زیمنس 

شرکت بین المللی زیمنس گزینه دیگری از لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان بوده، این شرکت در صنایعی مانند انرژی، الکتروتکنیک و مخابرات فعالیت داشته و چندین سال بوده که موقعیت خود را به عنوان یکی از بهترنی شرکت های این کشور حفظ کرده است.

زیمنس در سال 1847 و توسط مخترع و مهندس آلمانی ورنز فون زیمنس تاسیس شده؛ دفتر مرکزی این شرکت در شهره بریلن واقع شده و زینمس از ابتدا به عنوان شرکتی خانوادگی تحت حمایت ورنز و خانواده اش قرار گرفت و امروزه نیز با درآمد 91585 میلیارد دلاری موقعیت بسیار خوبی را در بین شرکت های مهم آلمان دارد.

اگر قصد داشته تا در این کشور با ثبت شرکت خودتان درآمدی عالی کسب کرده و اقامت قانونی را به دست آورید، حتما مقاله ثبت شرکت در آلمان را مطالعه فرمایید، مشاورین ما در این مقاله تمامی روش ها و شرایط ثبت شرکت در این کشور را مورد بررسی قرار داده اند.

تقریبا پس از جنگ جهانی دوم شرکت زیمنس فعالیت خود را گسترش داده و شروع به تولید رایانه، نیمه هادی ها، ماشین های لباسشویی و ضربان سازهای مصنوعی قلبی کرد؛ در حال حاضر تمرکز اصلی این شرکت بر روی گزینه های زیر است.

  • تولید ، انتقال و توزیع برق
  • ارتباطات
  • حمل و نقل خودرو
  • اتوماسیون
  • تحصیلات
  • مراقبت های بهداشتی

شرکت صنعتی مرسدس بنز

گزینه بعدی از لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان، شرکت صنعتی مرسدس بنز بوده که پیش از این با نام Diamler AG شناخته می شد؛ این شرکت معروف امروزه به تولید انواع خودرو و ون های لوکس می پردازد؛ شرکت بنز در سال 1926 تاسیس شده و در اشتوتگارت، بادن-وورتمبرگ، آلمان مستقر است.

در سال 2018 این شرکت با فروش 2.31 میلیون خودروی سواری عنوان بزرگترین برند وسایل نقلیه ممتاز در جهان را به دست آورد؛ امروزه نیز این شرکت بیش از 153.60 میلیارد دلار درآمد داشته و جایگاه بسیار خوبی در بهترین شرکت های آلمان به دست آورده است.

مرسدس بنز با شعار تجاری تجاری “بهترین یا هیچ” توانسته جای پای خود را در میان بهترین برندهای خودرو لوکس محکم کند.

شرکت صنعتی مرسدس بنز

این شرکت از لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان همچنین تامین مالی اشتراک لیزینگ خودرو و همچنین خدمات نوآورانه حمل و نقل را ارائه می کند؛ از نظر نتایج مالی، مرسدس بنز با توجه به فروش 153.6 میلیارد دلاری خود در چهار فصل گذشته از سه ماهه دوم 2022، رتبه سوم را در لیست 15 شرکت بزرگ آلمانی ما از نظر درآمد کسب کرد.

با مطالعه عناوین زیر می توانید دیگر بخش های اقتصادی و تاثیرگذار در زندگی با مهاجرت به آلمان را نیز بشناسید:

بانک تجاری کومرز

بانک تجاری کومرز در سال 1870 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در هامبورگ آلمان واقع شده است؛ کومز امروزه علاوه بر آلمان در دیگر کشورهای دنیا نیز فعالتی داشته و بیش از 13 میلیون مشتری در آلمان و 5 میلیون مشتری در اروپای مرکزی و شرقی را اداره می کند؛ این بانک از لیست بانک های مهم کشور آلمان در بیش از 50 کشور دنیا حضور داشته و در تمامی شعبات این بانک بیش از 49000 کارمند مشغول به کار هستند.

امروزه بیش از 15 درصد سهام بانک کومرز متعلق به دولت آلمان و 85 درصد آن سهام شناور آزاد است؛ میزان درایی های این بانک حدود بانک 493.20 میلیارد یورو برآورد شده است و از بهترین بانک های آلمانی خدمات تامین مالی تجاری و خرده فروشی، مدیریت دارایی، خدمات بانکداری سرمایه گذاری و خدمات بانکداری خصوصی را ارائه داده و تقریبا یک سوم از فعالیت های مالی تجاری کشور آلمان را اداره می کند.

شرکت بیمه آلیانز در آلمان

شرکت بیمه آلیانز یکی از پیشروترین شرکت های مشاوره بیمه و سرمایه گذاری در کشور آلمان است؛ ایک شرکت که در سال 1890 تاسیس شده با بیش از 129 سال سابقه کار یکی از مهم ترین موارد در لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان بوده و دفتر مرکزی آن نیز در برلین واقع شده است.

شرکت آلیانز در زمینه های سیاست های درمانی و حوادث افراد را پوشش می دهد؛ این شرکت در سال های اخیر با افتتاح یک شعبه در لندن فعالیت های خود را گسترش داده، آلیانز در سراسر جهان نیز بسیار شناخته شده و دارای شعبات مختلفی می باشد.

در شش ماه اول سال 2022 کل درآمدهای شرکت با 7.2 درصد افزایش در سال به 81.2 میلیارد یورو و سود عملیاتی آن با 1.2 درصد افزایش سالانه به 6.7 میلیارد یورو رسید، در حال حاضر بیش از 155,411کارمند در سراسر شعبات این بانک مشغول به کار هستند.

شرکت بیمه آلیانز در آلمان

بانک تخصصی هیپو

گزینه بعدی در لیست بهترین بانک های آلمانی، بانک تخصصی هیپو بوده که در سراسر دنیا با نام کامل HypoVereins شناخته می شود؛ این بانک در سال 1998 تاسیس شده و از نظر میزان دارایی ها در رتبه پنجم قرار می گیرد.

دفتر مرکزی این بانک از لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان در مونیخ واقع شده و دارای شعبات مختلفی در سراسر جهان است؛ امروزه بیش از 85000 کارمند برای این بانک مشغول به کار هستند؛ میزان دارایی های هیپو بانک بیش از 294.39 میلیارد یورو برآورد شده است.

بدون شک از بهترنی راه های برای کسب درآمد اضافی و همچنین افزایش درآمد و سرمایه در طولانی مدت، سرمایه گذاری بوده؛ برای کسب اطلاعات کاملا تخصصی در مورد شرایط سرمایه گذاری در این کشور حتما با لمس عنوان سرمایه گذاری در آلمان مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

شرکت نام آشنای BMW

شرکت نام آشنای BMW در سال 1916 و در مونیخ آلمان تاسیس شد؛ خالقین این برند گوستاو اتو و کارل راپ بوده اند که در ابتدا به تولید هواپیما و موتور پرداختند و در طول سال های متوالی فعالیت های خود را گسترش دادند.

در حال حاضر این شرکت از خوردوهای کوچک گرفته تا ماشین های شهری و موتورهای قدرتمند صنعتی را تولید می کند؛ BMW در زمینه خودروسازی لوکس بسیار شناخته شده است و در 16 کشور دنیا بیش از 31 مرکز مونتاژ دارد؛ این شرکت در سال های اخیر مراکز تحقیقاتی خود را توسعه داده و به تولید ماشین مسابقات اتومبیلرانی می پردازد.

BMW با تولید 2279503 وسیله نقلیه چهاردهمین تولیدکننده بزرگ وسایل نقلیه موتوری در جهان بوده و در سال 2021، بیش از 2.5 میلیون خودرو به مشتریان تحویل داد و درآمدی بالغ بر 135.12 میلیارد یورو را کسب کرده است.

در این مقاله به صورت کلی با لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان آشنا شدیم؛ اگر در مورد شرایط شغلی در شرکت های و یا بانک های این کشور سوالی ذهنتان را مشغول کرده حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز همراه باشید؛ همچنین برای آشنایی با شرایط کلی مهاجرت به این کشور حتما مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت را مطالعه فرمایید.

در این عنوان با لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان آشنا شدید و در صورت داشتن سوالات بیشتر می توانید با درج پرسش خود در باکس زیر به صحیح ترین جواب توسط کارشناسان ما برسید.

بزرگ ترین بانک کشور آلمان دویچه نام داشته که بیش از 1572 شعبه در سراسر دنیا دارد.

دفتر مرکزی این مورد از لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان در شهر ولفسبورگ واقع شده و در بیش از 154 کشور دارای شعبه است.

این شرکت در ابتدا به تولید هواپیما و موتور پرداخته و به مروز زمان فعالیت های خود را گسترش داده است.

مهم ترین بانک های مشغول به کار در این کشور شامل بانک دویچه، بانک DZ، بانک kfw، بانک کومرز و بانک هیپو است.

طبق لیست لیست 10 تایی شرکت ها و بانک های مهم آلمان در این کشور بیش از 1800 بانک وجود داشته که به سه گروه بانک های خصوصی، دولتی و اعتباری تقسیم می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه