مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از روش های بسیار پر طرفدار در میان شهروندان خارجی به خصوص شهروندان کشورمان جهت تحصیل و یا مهاجرت از ایران می باشد که بر اساس تجربه های مهاجرین و شرایط اقامتی این کشور، باعث شده کانادا به یکی از بهترین گزینه های موجود و در دسترس دانشجویان تبدیل شود. با ما در آی مهاجرتی همراه شوید تا با مهاجرت تحصیلی به کانادا کاملا آشنا گردید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل مزایا و امتیازات بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد که کاملا برای ساختن یک زندگی ایده آل برای شما و خانوده تان مناسب و کافی می باشد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا با کمترین هزینه ممکن می تواند شما را به شغل مناسب و در نهایت اقامت دائم این کشور برساند .

فهرست مطالب

دستیابی به این هدف در اولین قدم نیاز به اخذ پذیرش و قبولی در یکی از دانشگاه های کانادا دارد و پس از آن تحصیل و اخذ مدرک از این مراکز و دستیابی به اقامت این کشور که تمامی مراحل و شرایط کاملا و با جزئیات در مقاله هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا برای شما جمع اوری شده است.

دقت داشته باشید که مهاجرت به کانادا تحصیلی نیاز به کسب اطلاعاتی جامع و بهره گیری از تجارب و تخصص افراد متخصص این امر دارد تا بتوانید به بهترین روش و با هزینه ای مقرون به صرفه در سریع ترین زمان به هدف خود دست پیدا کنید. کارشناسان آی مهاجرتی از ابتدا تا انتهای مهاجرت تحصیلی به کانادا همراه شما خواهند بود.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

معمولا اشخاصی که تجربه تحصیل در خارج از کشور را ندارند؛ برای اولین اقدام با این سوال مواجه هستند که چگونه به کانادا مهاجرت تحصیلی کنیم؟

دستیابی به این هدف نیازمند تهیه و ارائه مدارک خاص خود و در ادامه طی کردن مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارد. در اولین قدم باید رزومه خود را به یک دانشگاه ارائه نموده و بتوانید در آن پذیرش به دست آورید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
مهاجرت تحصیلی به کانادا

پس از نقل مکان به کانادا باید تحصیل خود در آن جا را شروع کنید و در نهایت مدرک خود را اخذ نمایید؛ نکته مهم در اینجا این که اخذ ویزای تحصیلی و مدرک از دانشگاه های کانادا نمی تواند مستقیما اقامت دائم این کشور را برایتان به ارمغان آورد؛ بلکه شما باید پس از دریافت مدرک باید در شغلی در این کشور مشغول به کار شوید و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تغییر دهید.

در نهایت پس از مدت زمان و شرایط معلوم بعد از استخدام و کار می توانید به اقامت دائم کانادا و حتی تابعیت آن برسید. دقت داشته باشید که انجام کار دانشجویی در حین تحصیل بسیار می تواند در یافتن شغل پس از اتمام تحصیل و شناختن بازار کار و کارفرمایان این کشور تاثیر گذار باشد. پس سعی کنید در حین تحصیل خود در کاری مرتبط با زمینه تحصیل خود مشغول به کار شوید تا هم درآمدی کسب نمایید و هم شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را فراهم آورید.

اقامت تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا همانطور که متوجه شدید به دو بخش تقسیم می گردد که بخش اول اخذ پذیرش و تحصیل در این کشور می باشد و بخش دوم یافتن شغل مناسب پس از اتمام تحصیلات و دریافت اقامت دائم است.

در رابطه با اقامت تحصیلی کانادا پس از پذیرش دانشگاه باید توجه کنید که این امر فقط می تواند برای شما ویزای موقت تحصیل در این کشور را به ارمغان آورد.

این ویزا معمولا به طول مدت زمان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع مورد هدفتان صادر می شود و پس از دریافت مدرک و اتمام تحصیل در دانشگاه باطل شده و دانشجو ملزم به بازگشت به کشور خود می شود؛ مگر اینکه شغلی را یافته و در آن استخدام شود و یا به ادامه تحصیل بپردازد.

پس اخذ پذیرش به هیچ عنوان نمی تواند اقامت دائمی را برای هیچ دانشجویی به همراه آورد.

لازم است بدانید که اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا در هر مقطع و رشته نیاز به به ارائه مدارکی خاص دارد که هر دانشگاه به طور ویژه جهت پذیرش دانشجویان خود اعلام می کند. البته باید بگوییم که تحصیل در دانشگاه های این کشور یک موفقیت بسیار بزرگ بوده و مدارک دریافتی از آنان بسیار معتبر می باشد.

مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا می تواند ذهن شما را در رابطه با تمامی روش های قانونی مهاجرت به این کشور روشن کرده و در نهایت با توجه به شرایط ود بهترین راه را با توجه به بودجه و شرایط خود برگزینید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

در ادامه معرفی مهاجرت تحصیلی به کانادا؛ اگر بخواهیم از صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا را خلاصه و مفید به شما بگوییم؛ این موضوع بدین ترتیب است که در ابتدا شما باید در یکی از دانشگاه های کانادا پذیرفته شده و شروع به تحصیل نمایید و در نهایت مدرک تحصیلی خود را بدون مشکل از دانشگاه خود دریافت نمایید . در این جا یا باید به کشورمان بازگردید یا شغلی مناسب با تخصص و دانش خود را یافته و در آن استخدام و مشغول به کار شوید. برای این کار به مدت 6 ماه پس از اخذ مدرک از سوی دولت کانادا زمان داده می شود تا بتوانید کار مناسب خود را بیابید که در صورت مثبت بودن آن و استخدام در این کشور ویزای تحصیلی شما به ویزای کار تغییر داده شده و به مدت 3 ساله صادر می گردد که امکان تمدید را در صورت ادامه اشتغال در این کشور دارا می باشد

در نهایت 5 سال پس از اخذ ویزای کار خود؛ چنان چه هنوز شاغل باشید و از این 5 سال حداقل 3 سال را در کانادا بوده و مالیات و بیمه خود را پرداخت کرده باشید؛ مجاز به دریافت اقامت و تابعیت این کشور خواهید شد. بهتر است که مقاله شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه کرده تا تمام و کمال با نحوه یافتن شغل، بازار کار، شرایط کاری و نحوه اخذ اقامت دائم و مدارک مورد نیاز آشنایی پیدا کنید.

پذیرش های موفق در آی مهاجرتی

جهت جلب اعتماد شما عزیزان در حوزه مهاجرت تحصیلی به کانادا برخی از پذیرش های انجام شده  برای علاقه مندان به کشورهای مختلف جهان را برای شما به نمایش گذاشته ایم .

نوبتی هم باشه، اینبار نوبت شماست! فرصت مشاوره رایگان را از دست ندهید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا با مدرک دیپلم

اخذ اقامت تحصیلی کانادا در سنین مختلف و از طریق پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف امکان پذیر می باشد؛ اما معمولا پر طرفدارترین سن مورد درخواست دانشجویان خارجی سن 18 تا 25 سال و برای تحصیل در مقطع کارشناسی می باشد؛ که به نوعی برای دانش آموزان کشورمان نیز مناسب تر است؛ چون پذیرش در مقاطع تکمیلی نیاز به رزومه هایی درخشان و سوابق پژوهشی تحقیقاتی بین المللی می باشد.

پس مهاجرت تحصیلی به کانادا با مدرک دیپلم کاملا امکان پذیر می باشد و می تواند زمان مناسبی باشد تا شخص بتواند تا حتی تحصیلات تکمیلی خود را نیز در دانشگاه های معتبر و با کیفیت کانادا مشغول به تحصیل شود. ضمن اینکه پس از اخذ مدرک لیسانس با توجه به نیاز بالای بازار کار کشور کانادا به نیروی کار متخصص و باسواد؛ فرد می تواند در شغلی مشغول به کار شود و به اقامت دائم برای خود و خانواده خود برسد.

البته بگوییم که مهاجرت تحصیلی به کانادا حتی پیش از سن 18 سال و در دوره دبیرستان یا پیش از آن نیز می تواند امکان پذیر باشد که باید در مدارس کانادا ثبت نام کرده و حتی این مقاطع را در این کشور گذراند که ورود به دانشگاه های این کشور را برای شخص راحت تر و اخذ اقامت دائم وی را نیز ساده تر می کند، مقاله شرایط تحصیل در مدارس کانادا را حتما مطالعه کنید تا تمامی شرایط و مراحل این اقدام را بشناسید.

در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی به کانادا قطعا به مطالب جمع آوری شده در مقالات زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل همان گونه مراحل مختلفی دارد، برای کسب نتیجه مناسب در هر مرحله نیز نیاز به ارائه و داشتن مدارک مناسب و مورد نیاز آن را دارد. شما با مراجعه به مقالات مرتبط در سایت آی مهاجرتی می توانید از مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در دانشگاه ها و اخذ ویزای تحصیلی از سفارت این کشور اطلاع کامل و به روزی به دست آورید.

اما در ادامه مهاجرت تحصیلی به کانادا پس از اتمام تحصیلات خود، شما به مدارکی نیاز دارید تا بتوانید در این کشور مانده و شغل مناسب را یافته و در نهایت بتوانید ویزای خود را تغییر دهید. مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و یافتن شغل پس از اتمام تحصیلات 

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان دال بر تسلط به زبان فرانسوی یا انگلیسی
  • ارائه ویزای تحصیلی به کارفرما
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به کارفرما
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • انگیزه نامه و هدف از استخدام و انجام شغل مربوطه

با توجه به مشاغل مختلف، زمینه های گوناگون یا کارفرمایان متفاوت ممکن است مدارکی خاص یا مازاد از شما درخواست شود؛ که حتما توسط کافرما به شما گفته شده و درخواست می شود. پس این موارد بالا به طور قطع تمامی مدراک برای تمامی مشاغل نیست و ممکن است مواردی به آن ها اضافه شود . طبق تجاربی که داریم توصیه میکنیم مقاله نکته های مهم از اقتصاد کانادا را مطالعه کرده تا با اطلاعاتی کافی وارد بازار کار و اقتصاد این کشور شوید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی دیگر از موارد مهم در ادامه روند بررسی و معرفی مهاجرت تحصیلی به کانادا که اهمیت بالایی دارد؛ هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا است که با توجه به شرایط مختلف هر فرد، بودجه و سبک و اصول زندگی وی دارای بازه های مبلغی متفاوتی می باشد.

اما در کل این مورد نیز به دو بخش هزینه های مهاجرتی و نقل مکان پیش از رسیدن به کانادا و هزینه های اقامتی و زندگی در این کشور پس از شروع تحصیل دسته بندی می شود.

برخی از این هزینه ها دارای قیمت های ثابت است که معمولا مرتبط به امور اداری و دانشگاهی می باشد و برخی دارای قیمت های متغیر و وابسته به افراد می باشد که در رابطه با هزینه های زندگی است .

مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا تمامی مراحل این امر و هزینه های ریز و درشت آن را به شما ارائه می کند؛ حتما آن را مطالعه نمایید.

هزینه های مورد نیازمبالغ به طور متوسط( دلار کانادا )
هزینه اخذ ویزای تحصیلی150 دلار
هزینه انگشت نگاری85 دلار
هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی15 تا 30 هزار دلار
هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصیحداکثر تا 60 هزار دلار
هزینه اجاره آپارتمان850 تا 2000 دلار ماهانه
هزینه خوراک200 تا 600 دلار ماهانه
هزینه پوشاک4000 تا 7000 دلار سالانه
هزینه حمل ونقل80 تا 150 دلار ماهانه
هزینه خدمات رفاهی150 تا 250 دلار ماهانه
هزینه تفریح و سرگرمی100 تا 350 دلار ماهانه

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به کانادا

داشتن اطلاعات کافی، مناسب و دقیق در رابطه با مهاجرت تحصیلی به کانادا می تواند بر سرعت، هزینه ها و درصد موفقیت این امر تاثیر بسیار بالایی داشته باشد؛ به همین خاطر بسیار مهم است که از تجارب و راهنمایی های موسسات یا افراد مشاور و متخصص در این زمینه استفاده نمایید تا در انتها از نتیجه کسب شده نهایت رضایت را داشته باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از فعالیت هایی است که کارشناسان آی مهاجرتی دارای تجربه و نتایج موفقیت آمیز بسیاری در آن بوده و می توانند شما را به بهترین نحو ممکن به هدفتان برسانند. شما می توانید با دریافت مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به کانادا شرایط، اطلاعات و تخصص موسسه را بررسی نموده و در نهایت با ارائه مدارک و شرایط خود جهت بررسی انجام این کار با همراهی کارشناسان و مشاورین ما برای دستیابی به این هدف اقدام نمایید.

ضمنا توصیه می کنیم مقاله سرمایه گذاری در کانادا را نیز مطالع نموده ؛شاید با مطالعه این مطلب و بررسی شرایط این کشور جهت این اقدام بتوانید پس از اتمام تحصیلات خود یک سرمایه گذاری موفق یا کارآفرینی مناسب و پردرآمد را در این کشور به انجام برسانید.

چنانچه نیاز به کسب اطلاعاتی خاص یا بیش تر درباره مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید؛ با مشاوران آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و یا به صورت حضوری در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز از راهنمایی و اطلاعات آنان بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار مهاجرت تحصیلی به کانادا

در بخش دیدگاه نیز کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما در این رابطه خواهند بود که می توانید با درج پرسش خود به اطلاعات دقیقی برسید.

بله، دولت کانادا به دانشجویان خارجی حداکثر 6 ماه زمان داده تا پس از پایان دانشگاه برای یافتن شغل مناسب اقدام کنند.

خیر اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور فقط اقامت موقت و ویزای موقت تحصیلی به مدت زمان لازم برای اخذ مدرک را به همراه می آورد.

در صورتی که پس از اتمام تحصیلات در شغلی استخدام شوید و ویزای کار دریافت نمایید، چنان چه بعد از 5 سال هنوز در کانادا شاغل بوده و حداقل در این مدت 3 سال را در کانادا حضور داشته و مالیات پرداخته باشید؛ می توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید.

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید 150 دلار به اضافه 85 دلار جهت انگشت نگاری بپردازید

در صورتی که دانشجو پس از اتمام تحصیلات خود بتواند در شغلی مناسب در این کشور استخدام شود؛ پس از مدت زمان و شرایط معلوم می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام کند.

تجربه دریافت ویزای کانادا در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه