مهاجرت کادر درمان به امارات

مهاجرت کادر درمان به امارات یکی از بهترین گزینه های حال حاضر برای پزشکان و پرستاران و دیگر افراد گروه بهداشت و درمان از سراسر جهان به خصوص کشورمان است؛ که می تواند این افراد را از یک زندگی مرفه و با درآمدی بالا و محیط شغلی بسیار آرام و پیشرفته ای بهره مند نماید.

به طور یقین این دو عامل مهم ترین عوامل برای هر پزشک است که باعث جذب افراد بسیاری نیز به این کشور شده است . در این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی شما را در رسیدن به یک فرصت شغلی مناسب در کشور امارات یاری خواهند نمود.

مهاجرت کادر درمان به امارات

جهت فعالیت به عنوان کادر درمان در امارات باید آزمون ورودی مشخصی را پشت سر گذاشته و تمامی مدارک خود را معادل سازی نمایید.

فهرست مطالب

سیستم بهداشت و درمان امارات طی سالیان گذشته با تغییرات بسیاری روبه رو شده است، به حدی که کار در آن برای برخی از پزشکان به یک رویا مبدل شده است؛ مقاله کار در امارات را نیز مطالعه نمایید تا بازار کار این کشور را به طور عمومی بهتر بشناسید.

اما نکته مهم این است که شما بدانید پیش از اقدام جهت مهاجرت و جذب سیستم درمان این کشور شدن چه مراحلی را باید پشت سر گذاشته و چه مدارک و شرایطی را باید مهیا سازید؛ تا با اتلاف وقت و هزینه کرد بیخود مواجه نشوید. 

به طور مثال یکی از اصلی ترین مراحل و شروط برای مهاجرت کادر درمان به امارات شرکت در آزمون DHA و قبولی در آن می باشد که در ادامه مطلب مفصلا برایتان شرح خواهیم داد.

مشاغل مورد نیاز کادر درمان امارات

در رابطه با مهاجرت کادر درمان به امارات باید این مطلب را مد نظر قرار دهید که هریک از استان های این کشور نیازمند اخذ مجوز فعالیت جداگانه بوده و در این مقاله ما شرایط مهاجرت کادر درمان به امارات در شهر دبی را برای شما تهیه کرده ایم. جهت اطلاع از مهاجرت برای کار پزشکان و کادر درمان به دیگر شهرها و استان های کشور امارات با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو کادر درمان به امارات + پادکست

در این ویدیو کارشناس ما مهاجرت کادر درمان به امارات را به صورت دقیق بررسی نموده و تمامی مقاله را به صورت خلاصه و مفید برای شما شرح می دهد.

در صورتی که هرگونه سوال برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت کادر درمان به امارات
مهاجرت کادر درمان به امارات

امارات با توجه به اهمیتی که طی دو دهه گذشته به سیستم درمان و بهداشت خود داده و سرمایه گذاری های عظیمی که در این حوزه انجام داده است ، توانسته در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای پزشکان شناخته شود و افراد فعال در این حوزه را به درآمد و سطح زندگی عالی برساند . خوب است بدانید که بیش ترین مشاغل مورد نیاز کادر درمان امارات موارد زیر هستند:

  • پزشکان متخصص و عمومی
  • پرستاران
  • داروسازی
  • مامایی
  • تخصص بیهوشی
  • دندانپزشکان و اورتودنتیست ها
  • متخصصین آزمایشگاهی
  • فوریت های پزشکی (پرستار آمبولانس – تکنسین فوریت های پزشکی سطح پیشرفته – تکنسین فورت های پزشکی سطح متوسط – تکنسین فوریت های پزشکی پایه)

البته پزشکان عمومی و متخصصی که در حیطه های زیبایی دارای تجربه و مدرک هستند نیز در شهری چون دبی قادر به کسب درآمدهای بالایی می باشند. فراموش نکنید عنوان کار در کشورهای عربی را نیز در سایت ما مطالعه کرده و بیش تر بازار کار این قشر از خاورمیانه را بشناسید.

شرایط کار پزشکان در امارات

شرایط کار پزشکان در امارات

کار به عنوان یک پزشک یا پرستار در کشور امارات و شهر دبی نیازمند مورد تایید قرار گرفتن مدارک پزشکی و تحصیلی تان توسط وزارت بهداشت این شهر DHA ( Dubai health authority) دارد؛ تا شما یک پزشک مورد تایید و دارای مجوز فعالیت شوید.

پس برای اینکه شرایط کار پزشکان در امارات را به دست آورید باید مراحل زیر را طی کنید:

  • تاییدیه Dataflow
  • شرکت در آزمون پرومتریک و قبولی در آن
  • شرایط سنی مناسب 21 تا 60 ( ایده آل حداکثر 45 سال )
  • دریافت نامه شایستگی یا همان Eligibility letter ( با اخذ تاییدیه DHA و دیتافلو)

 

  • تسلط بالا به زبان عرب یا انگلیسی ( عربی بسیار بهتر است)
  • حداقل 3 سال سابقه کار با حداکثر گپ 2 ساله
  • تهیه گواهی Good Standing Certificate یا همان GSC ( این تاییدیه توسط شورای پزشکی دندانپزشکی که مدرک تحصیلیتان را صادر نموده است، صادر و تایید خواهد شد و اخذ آن الزامی است. دقت داشته باشید که دریافت این نامه برای متقاضیان مهاجرت کادر درمان به امارات الزامی بوده و حداکثر 6 ماه اعتبار دارد. این نامه به نوعی تایید می کند که شما در طول تحصیل و محیط کار هیچ گونه مشکل انضباطی، کیفری و یا غیر حرفه ای نداشته اید.)
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط کار پرستاران در امارات

شرایط کار پرستاران در امارات نیز باید مانند شرایط کار پزشکان در امارات با انجام مراحل خاص و دریافت تاییدیه های خاص خود انجام پذیرد که تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته فقط در اینجا تاییدیه ها و سوابق کاری مربوط به حوزه پرستاری می باشد.

یکی از شرایط مهم در اینجا نیز سن متقاضیان است که باید از 21 تا 60 سال باشد، اما سن بالای 45 شانس و علاقه کارفرمایان را برای استخدام تا حد زیادی کاهش می دهد به خصوص هرچه به 60 سال نزدیکتر باشد.

در اینجا نیز مهم ترین مرحله برای دریافت صلاحیت کار پرستاری در امارات شرکت در آزمون پرومتریک و انجام مرحله Dataflow است که اهمیت بسیار بالایی دارد.

تهیه گواهی Good Standing Certificate یا همان GSC نیز یک تاییدیه بسیار مهم در سلامت روحی و جسمی شما می باشد و اطمینانی بر تعهدبه کار و دردسرساز نبودن متقاضی نیز می باشد.

یکی از دلایلی اصلی مهاجرت کادر درمان به امارات به خصوص پرستاران، بالا بودن میزان درآمد این قشر در میان اکثر کشورهای همسایه است؛ که باعث فراهم آوردن یک رفاه بیش تر و سطح زندگی بالاتر در مقایسه با کشور مبدا متقاضیان است.

در نهایت نیز باید در آزمون پرومتریک پرستاری در امارات شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورید. این آزمون 70 سوال 4 گزینه ای دارد که برای متقاضیان پرستاری باید حداقل به 42 سوال جواب صحیح داده شود تا گواهی قبولی و صلاحیت کار در محیط های درمانی کشور امارات و شهر دبی برایتان صادر شود.

شرایط آزمون DHA یا پرومتریک در امارات

همانطور که می دانید برای مهاجرت کادر درمان به امارات باید در آزمون ورودی سازمان بهداشت امارات و شهر دبی که مشابه همان آزمون پرومتریک در دیگر کشورهای عربی است، شرکت نموده و نمره قبولی را به دست آورید. متاسفانه این آزمون در ایران برگزار نمی شود؛ اما همه روزه در شهر دبی برگزار می شود و هزینه آن 240 دلار بوده و هر متقاضی فقط 3 بار در سال قادر به شرکت در آن خواهد بود.

این آزمون برای رشته های زیر گروه درمان مانند: پزشکی عمومی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، رادیولوژی، متخصص اطفال، متخصص داخلی، سلامت و روان، جراح زیبایی، پرستاری، فیزیوتراپی، پزشک اورژانس، علوم آزمایشگاهی و غیره در دسترس بوده و در کشورهای ترکیه، گرجستان، قطر، ارمنستان، عمان و به طور کل 80 کشور جهان برگزار می شود. لازم به ذکر است که این آزمون بسیار راحت تر از آزمون پرومتریک عمان می باشد.

شرایط آزمون DHA یا پرومتریک در امارات

برای ثبت نام شما باید مدارکتان از جمله: گذرنامه، مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، مدارک پزشکی و رسید پرداخت هزینه را در سایت https://www.prometric.com/ آپلود و درخواست خود برای شرکت در آزمون را ثبت و مراحل ثبت نام را انجام دهید. نتیجه آزمون نیز در سایت https://www.prometricmcq.com/ حداکثر تا 10 روز پس از برگزاری آزمون اعلام می شود.

لازم به ذکر است که شرایط آزمون DHA یا پرومتریک در امارات از 100 سوال 4 گزینه ای تشکیل شده و برای قبولی باید حتما نمره 50 را به دست آورید.

انجام مراحل Dataflow

همانطور که مطلع شدید انجام مراحل Dataflow برای متقاضیان مهاجرت کادر درمان به امارات ضروری و اجباری می باشد. انجام این مرحله یکی از شرایط کار پرستاران در امارات و همچنین شرایط کار پزشکان در امارات است که سوابق و اعتبار مدارک تحصیلی پزشکی شما را بررسی و اعتبار سنجی می نماید.

تاییدیه دیتافلو در واقع یک منبع اصلی برای تأیید صلاحیت، مجوز و تجربه های پزشکان یا پرستاران است. تاییدیه DataFlow این گواهی را صادر می‌کند که نشان دهنده مورد تأیید بودن صلاحیت، تجربه، مجوز حرفه ای و جزئیات پاسپورت متقاضیان است. همانطور که گفتیم دریافت این تاییدیه برای هر شهر جداگانه بوده و باید به وزارت بهداشت همان شهر ارسال شود.

نکته مهم اینکه ممکن است برای شرکت در آزمون DHA در برخی از تخصص های خاص علوم پزشکی علاوه بر سایر مدارک، گواهی دیتافلو نیز درخواست شود. نتیجه بررسی معمولا از 20 روز تا دو ماه به طول می انجامد و هزینه آن نیز 300 درهم می باشد.

شما باید در سایت https://www.dfgateway.com/ با ایمیل رسمی خود ثبت نام کرده و مرحله به مرحله مدارک خود را آپلود نمایید و در نهایت با پرداخت هزینه اعلامی تاییدیه بررسی مدارک را از وزارت بهداشت دبی از طریق ایمیل اخذ کنید. پس از مدت زمانی که گفتیم نتیجه از طریق تماس تلفنی و یا ایمیل به شما علام می شود. با مشاورین آی مهاجرتی تماس برقرار کرده و راهنمایی کامل برای ثبت نام و دریافت تاییدیه دیتافلو را درخواست کنید.

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

خوب است که در میان بررسی راه های رسیدن به کشور دلخواه خود ، بدانید که مهاجرت به هریک از کشورهای جهان با چه چالش هایی رو به رو است و باید چه مزایا و یا معایبی را بپذیرید.

پس از تماشای این وبینار در صورتی که هرگونه سوال برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما در آی مهاجرتی در تماس باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و پپالش های پیش رو

مراحل مهاجرت کادر درمان به امارات

تا این بخش از مقاله دو مرحله اصلی از شرایط کار پزشکان در امارات را که شامل شرکت و قبولی در آزمون DHA و تاییدیه DATAflow بوده ایت، را شناختیم. اما باید بگوییم که مراحل مهاجرت کادر درمان به امارات هنوز تمام نشده است و شما پس از پشت سر گذاشتن این دو مرحله باید بتوانید یک کارفرما در شهر دبی را یافته که حاضر به استخدام شما باشد.

روش های متفاوتی جهت یافتن شغل برای مهاجرت کادر درمان به امارات وجود دارد، که بهترین آن مراجعه به موسسات مهاجرتی داخل کشور مثل آی مهاجرتی می باشد که با استفاده از روادید خود در این کشور در سریع ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه از ابتدای این امر و انجام تمامی مراحل تا یافت شغل و نقل مکان به این کشور در کنار شما و راهنمایتان باشند.

اما نباید جستجوی آنلاین را هم فراموش کنیم که یکی دیگر از روش های بسیارخوب در حال حاضر هستند . این سایت ها می توانند شما را با فرصت های کار بسیار خوبی در این کشور آشنا سازند:

  • https://www.dubizzle.com/
  • https://www.booking.com/
  • https://www.bayut.com/

باید توجه داشته باشید که اخذ جاب آفر یا همان پیشنهاد کاری از کارفرمایان اماراتی بسیار سخت است؛ به خصوص طی سالیان گذشته برای پزشکان ایرانی این روند مشکل تر نیز شده است.

 به همین خاطر بهترین اقدام این است که متقاضیان از طریق ثبت شرکت در امارات ویزای اقامتی این کشور را کسب و پس از مهاجرت به صورت حضوری به جستجوی کار و یافتن کارفرمای مناسب باشند.

 

Procedures for medical personnel to migrate to the UAE

اخذ مجوز اقامت برای کادر درمان در امارات

اخذ مجوز اقامت برای کادر درمان در امارات نیازمند شرایط خاصی است که از مهم ترین آن ها متقاضی باید در کشور امارات علاوه بر یافتن کار و شغل، یک حساب بانکی افتتاح کرده و همچنین ملکی خریداری و یا اجاره نماید.

ضمنا باید گواهینامه خود را نیز در این کشور دریافت کنید که اگر در کشورمان گواهینامه داشته باشید، فقط باید 10 ساعت کلاس رانندگی و یک آزمون تئوری و عملی را پشت سر بگذارید.

دقت داشته باشید که ابتدا برای شما یک مجوز اقامت 60 روزه صادر می شود تا شما در این مدت برای ویزای اقامت و شناسه اماراتی خود اقدام کنید.

علاوه بر این خوشبختانه برای مهاجرت کادر درمان به امارات تمامی هزینه های مجوز اقامت بر عهده کارفرما بوده و بیمه درمانی و بازنشستگی نیز کاملا توسط کارفرما پوشش داده می شود.

اخذ مجوز اقامت برای کادر درمان در امارات

مدت زمان ویزای اقامتی نیز بستگی به شرایط کار پزشکان در امارات و به نوعی مدت زمان قرارداد آنان دارد و حداکثر آن 3 ساله می باشد.

توجه کنید که کشور امارات به هیچ عنوان به اتباع خارجی شهروندی اعطا نمی کند و شرایط اقامت دائم آن نیز تحت عنوان ویزای طلایی ده ساله صورت پذیرد که آن هم برای پزشکان متخصص و با تاییدیه ای از سوی سازمان بهداشت دبی امکان پذیر است.

متوسط درآمد کادر درمان در امارات

همانگونه که تا این بخش متوجه شدید، کشور امارات یکی از بالاترین میزان درآمدها را برای کادر درمان به خصوص پزشکان و پرستاران در خاورمیانه و حتی در جهان دارا است و همین موضوع باعث مهاجرت پزشکان خارجی بسیاری به این کشور شده است.

اما نباید فراموش کرد که شرایط کار پرستاران در امارات و همچنین شرایط کار پزشکان در امارات ساده نبوده و به راحتی نمی توان جذب آن شد . 

متوسط درآمد کادر درمان در امارات بالا می باشد؛ اما بازهم باتوجه به نوع تخصص، محل کار، ساعات کار و به طور کلی شرایط کاری متفاوت میزان درآمدها با یکدیگر دارای تفاوت است و نمی توان درآمد دو پزشک با شرایط تحصیلی یکسان را در این کشور با هم برابر دانست.

پیشنهاد می کنیم تا مقاله بهترین شهرهای امارات برای کار را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا قوانین کاری در این کشور را بهتر و دقیق تر بشناسید.

جدول را مشاهده کرده تا از میزان درآمدها برای مهاجرت کادر درمان به امارات مطلع شوید:

ردیف نوع شغل متوسط درآمد
1 پرستاری 5 هزار تا 10 هزار درهم
2 فوریت پزشکی 4 هزار تا 10 هزار درهم
3 پزشکی عمومی از 15 هزار درهم به بالا
4 متخصص 25 هزار تا 40 هزار درهم
5 فیزیوتراپی 5 هزار تا 10 هزار درهم
6 دندانپزشکی 10 هزار تا 15 هزار درهم
7 کاشت مو 5 هزار تا 8 هزار درهم
8 ماما 5 هزار درهم
9 بیهوشی 3 هزار تا 6 هزار درهم

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت کادر درمان به امارات

همانطور که در بالا گفتیم برای مهاجرت کادر درمان به امارات در ابتدا یک مجوز 60 روزه صادر می شود که باید برای دریافت ویزای خود اقدام کنید و طبق مدت قرارداد کاری خود ویزای کاریتان را دریافت کنید. اما بهتر است که شما نیز از مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت کادر درمان به امارات نیز مطلع شوید که به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست صدور ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • آخرین مدارک تحصیلی
  • مدارک کاری معبر از سوابق کاری
  • نتیجه آزمون DHA
  • تاییدیه دیتافلو
  • قرارداد کاری و جاب آفر از کارفرما
  • نامه Good standing

نکات مهم در رابطه با مهاجرت کادر درمان به امارات

با دریافت تاییدیه دیتافول و پرمتریک شما مجوز کار به نام DHA eligibility را دریافت خواهید کرد که البته به معنای مجوز کار تنها در شهر دبی می باشد و برای کار در سایر ایالت ها باید گواهی و یا license همان ایالت را دریافت کنید.

اگر علاقمند به کار در حوزه درمان در دیگر ایلت های کشور دبی هستید؛ توجه داشته باشید که باید برای کار در آن ایالت باید گوهی جداگانه و مرتبط از همان ایالت را دریافت کنید که برای آن باید حداقل 3 ماه از license شما در دوبی گذشته باشد.

در رابطه با مهاجرت کادر درمان به امارات باید دقت داشته باشید که به طور عمومی شرایط سنی خاصی اعلام نشده است، اما معمولا حداکثر سن عرف در آن 60 سالگی می باشد. البته به طور یقین ایده آل ترین سن کمتر از 45 سالگی می باشد و هرچه متقاضیان سن کمتری داشته باشند شانس بالاتری برای به دست آوردن لایسنس خواهد داشت.

اگر علاقمند به فعالیت به عنوان تکنسین لیزر در دبی می باشید، باید حتما حداقل دارای مدرک لیسانس پرستاری بوده و همچنین یک ترم تحصیلی در این زمینه را پشت سر بگذارید که هزینه آن 6 هزار درهم بوده تا به تکنسین لیزر در امارات مبدل شوید.

کارشناسان آی مهاجرتی در این مقاله شرایط مهاجرت کادر درمان به امارات را برای شما عزیزان شرح دادند، برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید با مشاورین ما در دفتر مرکزی ودفتر غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پر تکرار مهاجرت کادر درمان به امارات

چنانچه به دنبال اطلاعات مهم در رابطه با مهاجرت کادر درمان به امارات به صورت کوتاه هستید ، ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در ادامه ، از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

دندانپزشکان می توانند در امارات درآمدی در حدود 10 هزار تا 15 هزار درهم به دست آورند.

بله، تحت شرایط خاصی کادر درمان نیز می توانند به اقامت طلایی این کشور دست پیدا کنند.

آیا آزمون DHA به سختی پرومتریک در عمان است؟

خیر آزمون DHA امارات در دبی بسیار راحت تر از آزمون پرومتریک عمان می باشد.

خیر، کادر درمان باید برای فعالیت و کار در هریک از ایالات این کشور جداگانه اقدام کنند.

هر سال فقط 3 بار می توان در آزمون پرومتریک امارات شرکت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه