مهاجرت کادر درمان به عمان

مهاجرت کادر درمان به عمان طی یکی دو دهه گذشته از کشورمان با استقبال زیادی مواجه شده است و پزشکان و پرستاران بسیاری به قصد کار و اقامت به این کشور مهاجرت کرده اند. عمان یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که با سرعتی چشمگیر در حال رشد سیستم بهداشت و درمان خود بوده و به همین خاطر شرایط بسیار ایده آل و مناسبی برای جذب کادر پزشکان خارجی فراهم آورده است.

به همین خاطر اکثر پزشکانی که به این کشور مهاجرت کرده اند از شرایط اقامتی ، تجهیزات و نوع شغل درمانی خود رضایت بسیار بالایی دارند؛ ضمن اینکه درآمد پزشکان و پرستاران نیز در این کشور بسیار بالا بوده و یک زندگی پر رفاه را به وجود می آورد.

مهاجرت کادر درمان به عمان

مهاجرت کادر درمان به عمان نیازمند قرارداد با یک کارفرما و دریافت ویزای کاری این کشور می باشد که با کمک مشاورین ما مسیری آسان خواهد بود.

فهرست مطالب

در ادامه این مقاله با کارشناسان خبره آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط مهاجرت کادر درمان به عمان را برای بهتر و کامل تر بشناسید . البته جذب بازار کار و حوزه بهداشت و درمان شدن کشور عمان نیازمند فراهم آوردن شرایط و مدارک خاصی داشته و شما باید بتوانید مجوز لازم برای فعالیت در این بخش را نیز به دست آورید که با آن ها آشنا می شویم.

همچنین طبق آماری که از مهاجرین پیشین به این کشور به دست آورده ایم؛ میزان رضایت از بازار کار به خصوص در حوزه درمان بسیار بالا بوده است و اکثریت مهاجرین قصد دارند مابقی عمر خود را در این کشور کار کرده و زندگی کنند.

شرایط کار پزشکان در عمان

پزشکان خارجی برای اشتغال در کشور عمان باید حتما از هیئت تخصصی پزشکی عمان گواهینامه لازمه را دریافت کنند؛ البته شرایط کار پزشکان در عمان فقط به همین موضوع ختم نمی شود و باید مراحل دیگری را نیز پشت سر گذاشت تا قادر به طبابت در این کشور بود. ضمن اینکه به طور معمول ویزایی که برای کار کادر درمان در عمان صادر می شود، دو ساله و قابل تمدید می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو مهاجرت کادر درمان به عمان + پادکست

در این ویدیو می توانید مهم ترین اطلاعات در رابطه با مهاجرت کادر درمان به عمان را تماشا کرده و جهت هرگونه سوال بیشتر با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

فایل پادکست نیز برای راحتی هرچه بیشتر شما عزیزان قرار داده شده است.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت کادر درمان به عمان
مهاجرت کادر درمان به عمان

عمان کشور بسیار مناسبی برای ما پزشکان ایرانی است، چون مزایای بسیاری را به همراه خود دارد از جمله: فاصله نزدیک به کشور، فرهنگ و دین یکسان،اقتصاد قوی، رفاه بالا ودرآمد زیاد. دقت داشته باشید که مهاجرت کادر درمان به عمان به معنای فقط مهاجرت پزشکان نمی باشد و دیگر شاخه های پزشکی مانند: فیزیوتراپی، رادیولوژی، مامایی، بیهوشی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی و انواع تخصص های پزشکی نیز می توانند به کار در حوزه درمان کشور عمان مشغول شوند.

طبق پیش بینی ها تا ده سال آینده همچنان این کشور نیازمند متخصصین در حوزه درمان به خصوص پزشک و پرستار خواهد بود که این فرصت را برای مهاجرین فراهم می کند تا با ارائه مدارک خود به این کشور نقل مکان کنند. کادر درمان علاقمند به مهاجرت به این کشور باید 3 مرحله زیر را پشت سر بگذارند:

  1. شرکت در آزمون پرومتریک و قبولی در آن
  2. اخذ مجوز فعالیت از وزارت بهداشت
  3. اخذ ویزای اسپانسرینگ توسط کارفرما
شرایط کار پرستاری در عمان

شرایط کار پرستاری در عمان

شرایط کار پرستاری در عمان نیز مانند دیگر عوامل حوزه درمان در این کشور می باشد و پرستاران ثبت نام شده که اصطلاحا به آن ها RN گفته می شود قادر به استخدام و کار در این کشور می باشند. برای این کار داشتن مدرک لیسانس پرستاری و یا حداقل دیپلم پرستاری اجباری می باشد.

علاوه بر این باید حداقل سابقه کار مورد نیاز را نیز داشته باشید . همچنین بدانید که دارندگان مدرک کارشناسی پرستاری در صورت ارائه 2 سال سابقه کار به عنوان پرستار و دارندگان دیپلم پرستاری با داشتن 2 سال سابقه کار به عنوان تکنسین پرستاری قادر به فعالیت در کشور عمان هستند. پرستاران به عنوان یکی از نیروهای کار در حوزه بهداشت و درمان عمان بسیار مورد نیاز هستند این کشور با کمبود متخصصین آن مواجه است.

پرستاران نیز به عنوان مهاجرت کادر درمان به عمان باید ابتدا مدرک خود را معادل سازی کرده، پس از آن تاییدیه دیتا فلو را کسب نموده و در نهایت در آزمون پرومتریک پرستاری شرکت نموده و در آن قبول شوند. هریک از این موارد را در ادامه کاملا برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط مهاجرت کادر درمان به عمان

شما به عنوان یکی از فعالین حوزه درمان چه پزشک، چه پرستار و یا هر تخصص دیگری که داشته باشید باید مراحلی را پشت سر بگذارید تا قادر به کار و استخدام در کشور عمان شوید. برای اینکه بتوانید این مراحل را بدون اتلاف وقت و یا هزینه کردی اضافه پشت سر بگذارید نیازمند استفاده از تجارب و اخذ راهنمایی از مشاورین این حوزه را دارد.

در ادامه شرایط مهاجرت کادر درمان به عمان را به طور خلاصه و مرحله به مرحله نام خواهیم برد و توضیحات لازم را نیز به شما ارائه خواهیم کرد:

  1. اخذ تاییدیه دیتا فلو از طریق نهاد پزشکی تخصصی عمان (OMSB)
  2. شرکت در آزمون پرومتریک و قبولی در آن
  3. شرکت در مصاحبه Viva
  4. داشتن تسلط به زبان عربی یا انگلیسی
  5. شرایط سنی 21 تا 60 سال ( بهترین حالت زیر 45 سالگی است.)
  6. نامه good standing از امور بین الملل، گواهی حسن انجام کار برای کسانی که عضو نظام پزشکی هستند.

دیتافلو در عمان برای کادر درمان

اولین مرحله از مهاجرت کادر درمان به عمان چه پزشک و چه پرستاران انجام مرحله دیتافلو می باشد. دیتافلو در عمان برای کادر درمان یعنی اینکه مدارک تحصیلی و پزشکی شما توسط وزارت بهداشت عمان مورد تایید قرار بگیرد. 

انجام این مرحله با هزینه همراه بوده که باتوجه به تخصص افراد متفاوت است؛ مثلا برای پرستاری 110 ریال و برای مامایی و بیهوشی 80 ریال است.

برای اینکار شما باید مدارکتان را در سایت https://omsb.gov.om/ آپلود نمایید و درخواستتان را به ثبت برسانید. دریافت نتیجه نیز معمولا از چند هفته تا حتی 6 ماه نیز به طول بیانجامد.

درصورت دریافت جواب و نتیجه مثبت یعنی اینکه شما به عنوان کادر درمان در عمان قادر به فعالیت هستید و مجوز لازمه را اخذ نموده اید که اعتبار آن نیز 1 سال می باشد.

دیتافلو در عمان برای کادر درمان

مهم ترین مدارکی که باید در سایت آپلود کنید شامل موارد زیر می باشند:

  • گذرنامه
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز
  • نمرات
  • مدرک صلاحیت پزشکی
  • مدارک استخدام
  • گواهی پزشکی
  • در صورت وجود پروانه پزشکی یا مطب یا کار نظام پرستاری

نکته مهمی که در اینباره در رابطه با شرایط کار پزشکان در عمان وجود دارد؛ به هیچ عنوان سوابق کار دروغین یا غیر معتبر را ارائه نکنید؛ چون تمامی این سوابقی که ارائه خواهید توسط وزارت بهداشت عمان مورد ارزیابی و استعلام قرار می گیرد و در صورت نادرست بودن تمامی مراحل کنسل و در خواست شما رد می شود.

وبینار مهاجرت کادر درمان به عمان

گرچه عمان به عنون یکی از ایده آل ترین گزینه های ممکن برای کادر درمان به شمار می رود ، اما در این وبینار کارشناس ارشد ما تلاش نموده است تا به درنظر گرفتن تمامی جوانب مهاجرت و تمامی چالش های پیش رو را برای شما بیان کند.

به خاطر داشته باشید که از طریق تماس با مشاورین آی مهاجرتی قادر خواهید بود به پاسخ تمامی سوالات خود پاسخ دهید!

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و پپالش های پیش رو

آزمون پرومتریک عمان چیست؟

آیا برای شما هم سال بوده که آزمون پرومتریک عمان چیست؟ این آزمون یکی از سخت ترین آزمون های سنجش صلاحیت و دانش پزشکی در جهان می باشد که به عنوان یک پارامتر تعیین کننده برای کار در حوزه درمان عمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای قبولی در این آزمون باید حداقل 60 نمره از 100 نمره ممکن را به دست آورید.

متاسفانه این آزمون در کشورمان برگزار نمی شود؛ اما در بیش از 80 کشور دنیا برگزار می گردد که بهتر است برای شرکت در آن به عمان سفر نمایید. البته آزمون پرومتریک عمان را در دیگر کشورهای نزدیک مانند ترکیه، ارمنستان و گرجستان نیز می توانید سپری کنید.

هزینه آزمون نیز بستگی به تخصص و رشته متقاضیان دارد و متفاوت خواهد بود، اما به طور کل بازه 200 تا 300 دلاری را شامل می شود. این آزمون 100 سوال 4 گزینه ای داشته و مدت زمان آن نیز دو ساعت و نیم می باشد. 

به شما عزیزان توصیه می کنیم که حتما در رابطه با این آزمون و اطلاع از منابع برای مهاجرت کادر درمان به عمان و یا اطلاع از شرایط کار پرستاران در عمان با مشاورین آی مهاجرتی مشورت کرده و راهنمایی و اطلاعات لازم را به دست آورید.

آزمون وایوا ( viva exam ) در عمان

شرکت در آزمون وایوا ( viva exam ) یکی دیگر از مراحل مهاجرت کادر درمان به عمان تلقی می شود که به نوعی جز مراحل آخر و پایانی استخدام متقاضیان است. برای کار در حوزه درمان در عمان باید حتما کارفرما با هماهنگی وزارت بهداشت مصاحبه ای را با متقاضی در رابطه با رزومه وی به انجام برساند.

این مصاحبه زمانی صورت می پذیرد که شخص از سوی کارفرما پذیرفته شده و آماده استخدام است؛ این کار برای تمامی متقاضیان نیست. هزینه و هماهنگ سازی این مصاحبه بر عهده کارفرما بوده و دقیقا مانند همان مصاحبه ای است که برای استخدام هر متقاضی انجام می دهد.

دقت داشته باشید که این آزمون یا مصاحبه اصلا سخت نبوده و مانعی نیست چون فقط در رابطه با شخص و رزومه وی سوال می شود.

آزمون وایوا ( viva exam ) در عمان

اما برای شرکت در این آزمون باید مدارکی را فراهم آورید که این مدارک به شرح زیر هستند:

  • تایید دیتافلو و مجوز لازم
  • قبولی آزمون پرومتریک
  • معرفی نامه از محل کار
  • گذرنامه

مدرک زبان موردنیاز کادر درمان در عمان

شاید برای شما هم سوال شده باشد که مدرک زبان موردنیاز کادر درمان در عمان چیست؟ به طور کلی در رابطه با مدرک زبان در میان مدارک موردنیاز اشاره ای نشده است؛ اما چیزی که واضح است اینکه شما به عنوان یک پزشک باید بتوانید با بیمار خود صحبت کرده و به راحتی ارتباط برقرار نمایید تا قادر به انجام امر طبابت یا مراقبت خود باشید.

شاید این که موضوع به قدری واضح یا واجب است که دیگر حتی بیان هم نمی شود. پس دقت کنید که باید در یکی از زبان های انگلیسی و عربی دارای تسلط کافی برای ارتباط با بیماران باشید. ضمن اینکه در مصاحبه های کاری که با شما انجام می شود و در viva exam میزان تسلط شما به این دو زبان مورد سنجش قرار می گیرد.

به همین خاطر پیشنهاد تیم آی مهاجرتی به شما عزیزان این است که سعی کنید یک مدرک معتبر در زبان انگلیسی کسب کرده و زبان عربی را نیز تا جایی که امکان دارد به صورت ابتدایی فرا بگیرید تا در حین اقامت خود آن را تقویت کنید. داشتن مدرک زبان معتبر می تواند در دیگر مراحل پذیرش شما نیز تاثیر گذار باشد.

درآمد کادر درمان در عمان

شاید به جرات بتوانیم بگوییم که اصلی ترین دلیلی که این کشور به عنوان مقصد کار برای پزشکان خارجی قرار می گیرد، درآمد بالای آنان در کشور عمان و رفاه و آسایشی است که برای آنان فراهم می شود. درآمد کادر درمان در عمان یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در شرایط کار پزشکان در عمان است.

البته نباید فراموش کنیم که شرایط کاری، تخصص، میزان تجربه و غیره نیز بر درآمد ها در این کشور تاثیر گذار هستند، به نحوی که نمی توان برای تمام پزشکانی که در یک سطح و تخصص قرار دارند، درآمدی برابر را در نظر گرفت. در نمودار میزان درآمد کادر درمان در عمان را مشاهده می نمایید:

درآمد مشاغل حوزه درمان در کشور عمان به ریال عمان

روش های کاریابی حوزه درمان در عمان

به طور قطع یکی از بهترین روش های کاریابی حوزه درمان در عمان مراجعه به موسسات و شرکت های مهاجرتی مانند آی مهاجرتی است که می توانند با استفاده از تجارب، روابط و سرعت عملی که در این کشور دارند بهترین فرصت های موجود و در دسترس را برای متقاضیان جستجو کرده و به دست آورند.

اما اگر خودتان قصد یافتن شغل دارید، مراجعه به سایت های کاریابی در این کشور نیز می تواند بسیار خوب باشد. شما می توانید فرصت ها و پیشنهادات شغلی که از سوی کارفرمایان آگهی شده را مشاهده کرده و از تمامی شرایط و نیاز های آن سمت شغلی نیز باخبر شوید و در صورت ایده آل دیدن آن با کارفرما ارتباط برقرار نموده و برای استخدام اقدام نمایید.

پس از یافتن شغل مناسب، کارفرما باید برای شما درخواست جاب آفر نموده و شما از طریق اخذ ویزای جاب آفر به این کشور نقل مکان و شروع به کار نمایید. اما معتبرترین سایت های کاریابی حوزه درمان در عمان به شرح زیر هستند:

  • https://om.indeed.com/
  • https:/ www.olx.com.om
  • https://www.glassdoor.ca/
  • https://jobs.laimoon.com/

اخذ ویزای همراه برای کادر درمان در عمان

دقت داشته باشید که یافتن کارفرما برای دریافت اسپانسرینگ می تواند در هزینه ها بسیار کمک کند و فقط معطوف به فرصت شغلی در عمان نمی شود. شما در صورتی که بتوانید یک اسپانسر خوب پیدا کنید، شاید محل اقامت را نیز برای شما تهیه کند. البته این به شرط تنها یا مجرد بودن است؛ درصورتی که با همسسرتان و یا فرزندانتان باشید باید خودتان خانه ای را اجاره کنید.

هزینه اجاره آپارتمان در مسقط پایتخت عمان از 150 تا 250 ریال ماهانه متغیر است؛ ضمن اینکه برای خانه ویلایی می تواند تا 400 ریال نیز برسد؛ آپارتمان مبله نیز تا 350 ریال هزینه دارد. اما این ها همه مشروط به اخذ ویزای همراه برای فرزندان و همسرتان می باشد.

یکی از دغدغه های متقاضیان همواره اخذ ویزای همراه بوده است؛ که در این جا خوشبختانه باید بگوییم که امکان اخذ ویزای همراه برای کادر درمان در عمان وجود دارد؛ اما ابتدا باید خود متقاضی تمام مراحلی که گفتیم را انجام داده و به ویزای خود برسد سپس برای ویزای همراه اقدام کند که روند آن نیز حداکثر 3 ماه به طول می انجامد.

اخذ ویزای همراه برای کادر درمان در عمان

کارشناسان آی مهاجرتی تلاش نموده تا شرایط مهاجرت کادر درمان به عمان را به نحوی خلاصه به شما عزیزان ارائه نمایند؛ در صورت نیاز به کسب مشاوره به صورت حضوری و یا تلفنی، می توانید با مشاورین ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب در تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید.

سوالات مهاجرت کادر درمان به عمان

در پایان نیز تلاش نمودیم تا به برخی از متداول ترین سوالات در رابطه با مهاجرت کادر درمان به عمان پاسخ دهیم و در صورتی که همچنان پرسشی در این زمینه برایتان وجود دارد از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

بله، کشور عمان از پزشکان و تمامی مشاغل حوزه درمان از تمامی کشورهای جهان مهاجر می پذیرد که ایران را نیز شامل می شود.

پزشکان به طور متوسط می توانند در عمان می توانند از هزار تا 2 هزار ریال عمان درآمد داشته باشند.

خیر، این مصاحبه فقط در حوزه شناخت فرد و بررسی رزومه وی می باشد سخت و پیچیده نیست.

به طور رسمی برای مهاجرت کادر درمان به عمان مدرک زبان اعلام نشده است، اما قطعا باید به زبان انگلیسی و کمی عربی تسلط داشته باشید و داشتن مدرک نیز در صدور ویزا و یافتن کارفرما بسیار موثر است.

هزینه این آزمون 200 تا 300 دلار باتوجه به رشته متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه