کار در خارج و بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

در حال حاضر کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، آلمان، امارات، قطر، دانمارک، سوئیس و انگلستان مقاصد خوبی برای کار هستند.

کشورهای قطر و امارت شرایط بسیار خوبی برای کار و جذب نیروی کار دارند و درآمد در آن ها بالا است.

با توجه به آمار و شرایط اقتصادی و بازار کار حال حاضر، می توان آلمان را بهترین مقصد کاری در اروپا معرفی کرد.

متوسط درآمد در کشور آمریکا 77,464 دلار است.

بله ، این کشور یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت و کار است چون درآمدها بالا است و نرخ بیکاری نیز پائین است.

کار در خارج از کشور یکی از جمله اهدافی است که افراد بسیاری همه ساله به جهت دستیابی به آن از کشورمان مهاجرت می کنند. شرایط کاری و درآمدی در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و شما به عنوان یک جویای کار باید عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین مقصد را با توجه به اهداف و برنامه هایتان برگزینید.

یقینا در دنیای امروز شما به عنوان یک متقاضی کار در کشوری دیگر، باید از دانش و تجربه بالا و مناسبی برخوردار باشید تا بتوانید در کشور مقصدی خود فرصت شغلی مناسبی را یافته و کارفرمایی را ترغیب به استخدام خود نمایید. باید دقت داشته باشید که امروزه کشورهای مختلف دارای شرایطی متفاوت بوده و نیازمند به گروه خاصی از نیروهای کار هستند که اطلاع از آن یکی از مهم ترین قدم های مهاجرت کاری به خارج است.

در ادامه این مطلب شما عزیزان را با مقاصد مناسب کاری در سال 2024 و همچنین عوامل و پارامترهایی که باید برای انتخاب یک مقصد مناسب بررسی نماید، آشنا خواهیم ساخت. ضمنا فراموش نکنید که عنوان ثبت شرکت در خارج را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه کرده و اطلاعات لازم و کارآمد آن را به کار بگیرید.

پارامترهای مهم در انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت کاری

به عنوان شخصی که علاقه مند به مهاجرت به خارج از کشور بوده و قصد یافتن شغل و اشتغال در خارج از کشور دارد، باید عوامل مهمی را مورد بررسی قرار دهید تا بر اساس آن ها بتوانید بهترین کشوری که با شرایط، اهداف و برنامه های شما سازگار بوده و شانس موفقیت شما در آن به بالاترین میزان می رسد را بیابید.

پیشنهاد می کنیم که علاوه بر مطالعه و بررسی آمار و ارقام مختلف، حتما از اطلاعات و تجارب دیگر مهاجرین به کشورهای مختلف نیز بهره بجویید، زیرا برخی عوامل فقط از طریق تجربه و مستقیما در بازار کار به دست خواهند آمد. در ادامه پارامترهای مهم برای یافتن بهترین کشور برای مهاجرت کاری را خواهیم گفت:

پارامترهای مهم

شرایط و جزئیات

حداقل درآمد

کشورهایی که برای اشتغال و کار مناسب هستند، معمولا حمایت هایی از کار گر و کارفرما به عمل می آورند که یکی از این حمایت ها تعیین حداقل مزد و درآمد است که کارفرمایی نباید از آن به نیروی کار خود حقوق پرداخت نماید.

نرخ بیکاری

نرخ بیکاری با امنیت شغلی و وجود فرصت های کاری نسبت مستقیم دارد و کشورهای با نرخ بیکاری پائین مقاصد بسیار بهتری برای مهاجرت کاری هستند و شما در آن ها سریع تر و راحت تر می توانید شغل مناسب را پیدا کنید.

اقتصاد

بزرگی و رشد اقتصاد هر کشور نشان از قدرت کارفرمایان و دولت بر بازار درآمد و کار آن کشور است. امروزه اقتصادهای بزرگ و کشورهایی که رشد اقتصادی بالایی دارند، بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری تلقی می شوند.

هزینه های زندگی

باید هزینه های زندگی و هزینه های اجاره در کشور مقصد را بررسی کنید و ببینید که آیا متوسط درآمد از شغل مدنظرتان قادر به پوشش هزینه ها و مخارج خودتان و خانواده تان را دارد یا خیر؟!

رفاه و رضایت از زندگی

زمانی که نسبت مناسبی بین درآمد و هزینه ها برقرار باشد و مزد افراد عادلانه بوده و شخص از شرایط خود احساس امنیت نماید، یقینا مقصد مناسبی برای زندگی و کار را برگزیده است. تمامی تلاش ها برای رسیدن به رفاه و رضایت از زندگی است

سیاست های مهاجرتی

باید بررسی کنید که سیاست های مهاجرتی کشورها چطور است و آیا به مهاجرین خارجی و کارگران ماهر خارجی اهمیت داده می شود و آنان از احترام و امنیت مناسبی در آن کشور برخوردار هستند. آیا دولت حمایت و رفتار مناسبی با آنان دارد.

سهولت اخذ ویزا

باید بررسی کنید که شرایط و مراحل اخذ ویزای کاری در کشور مدنظر چگونه است؟ زیرا برخی کشورها دارای شرایط بسیار سختی برای صدور ویزای کاری هستند و افراد ترجیح می دهند که مقاصد آسان تر و در دسترس تری را برگزینند.

امنیت

داشتن امنیت در مهاجرت بسیار پر اهمیت است. باید بررسی کنید که آیا با مهاجرین در کشور مقصد برخورد مناسبی صورت می گیرد و آنان می توانند امنیت قابل قبولی داشته باشند؟ همچنین باید شرایط نژاد پرستی را هم مورد بررسی قرار دهید.

بهداشت و درمان

بهداشت و درمان را می توان به طورکل این گونه در نظر گرفت که در کشورهای برتر جهان که امروزه مقاصد ایده آلی برای مهاجرت کاری هستند، بسیار مناسب است. دقت کنید که این پارامتر باید حتما بررسی شود چون در صورت مناسب نبودن شرایط ممکن است هزینه های آن بسیار زیاد باشد و یا خدمات آن قابل قبول نباشند.

اما در نهایت باید توجه کنید که انتخاب بهترین مقصد مهاجرت کاری، یک تصمیم شخصی است که باید با در نظر گرفتن تمام این عوامل و اولویت های خودتان گرفته شود. به همین خاطر همواره یک مقصد برای همه مناسب نیست و برای یک نفر نیز تمامی مقاصد نمی تواند ایده آل و مناسب باشند.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2024

طبق پارامترهایی که در بخش قبل گفتیم و همچنین سایر عوامل نظیر کیفیت خدمات و امکانات، بازار کار مشاغل در دسترس و دیگر موارد، در سال 2024 باید کشورهای زیر را به عنوان بهترین مقاصد مهاجرت کاری معرفی کرد:

کشور

نرخ بیکاری

کشور

نرخ بیکاری

آمریکا

4%انگلیس4.3%

کانادا

6.2%قطر0.1%

آلمان

5.9%دانمارک4.8%
استرالیا4.1%نیوزلند

5.1%

سوئیس2.3%سنگاپور

2.1%

امارات2.9%نروژ

3.8%

ژاپن

2.6%

  

کانادا، یکی از مورد علاقه ترین کشورهای نزد ایرانیان

کانادا یکی از کشورهای مورد پسند ایرانیان برای مهاجرت است و یکی از عمده روش های انتخابی متقاضیان، کار و اشتغال در این کشور است. کانادا در حوزه های مختلفی با کمبود نیروی متخصص و کارگر ماهر مواجه است و هر ساله لیستی تحت عنوان یبسسیب را ارائه می دهد که مشاغل نیازمند نیروی متخصص را در آن اعلام می کند.

علاوه بر این امر زندگی در کانادا با رفاه بالایی همراه است و خدمات و امکانات بسیار خوبی در دسترس شهروندان و ساکنین آن قرار دارد. میزان درآمد نیز در این کشور بالا است و اغلب مشاغل درآمدهای مناسبی را به خود اختصاص می دهند که تامین کننده هزینه ها و مخارج افراد خانواده می باشد.

نرخ اشتغال

رضایت از زندگی

امنیت شغلی

61.3%

7.5 از 10

5.8% ( درصد کمتر امنیت شغلی بالاتر

آلمان قطب اقتصادی و جذاب اروپا

آلمان از بسیاری جهات در حال حاضر بهترین کشور قاره اروپا شناخته می شود. این کشور برترین اقتصاد این قاره و سومین اقتصاد بزرگ و قوی جهان است که مقر صنایع و کارخانجات مطرح بسیاری است. آلمان سال های زیادی است که با کمبود نیروی کار متخصص مواجه است و همین باعث شده به جذب نیروی کار خارجی روی آورد.

پیش بینی می شود که باتوجه به جمعیت رو به پیری که دارد، هر ساله این کشور بیش از 350 هزار نیروی کار خارجی نیاز داشته باشد. علاوه بر این زندگی در آلمان بسیار امن است و درآمدها نیز مناسب است که باعث شده این کشور به یکی از بهترین مقاصد مهاجرت کاری مبدل شود.

نرخ اشتغال

رضایت از زندگی

امنیت شغلی

75.2%

7.1 از 10

2.7% ( درصد کمتر امنیت شغلی بالاتر

وبینار مهاجرت کاری به آلمان

همواره مقصدهای مهمی جهت کار در جهان وجود دارد که کشور آلمان یکی از آنها و در واقع جزو بهترین ها است. 

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت دقیق هر انچه را که نیاز است در رابطه با کار در این کشور بدانید، برایتان شرح داده است . تا انتها آن را تماشا نموده و جهت هرگونه اقدام با ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان

استرالیا کشور آرام و مرفه

کانادا یکی دیگر از کشورهای مناسب برای مهاجرت کاری است که اقتصادی بزرگ و قوی دارد و فرصت های کاری در آن بسیار است. این کشور همچنین در حوزه ها و مشاغلی به خصوص نیازمند نیروی کار است که مسیر را برای مهاجرت نیروی کاری خارجی هموارتر ساخته است.

علاوه بر این زندگی در این کشور بسیار با کیفیت است و درآمد مشاغل پاسخگوی مخارج و هزینه ها می باشد. شهروندان نیز از امکانات رفاهی، اجتماعی و درمانی مناسب و بسیار با کیفیتی بهره مند هستند. ضمن این که ایرانیان بسیاری در این کشور ساکن هستند.

نرخ اشتغال

رضایت از زندگی

امنیت شغلی

73%

7.3 از 10

5.4% ( درصد کمتر امنیت شغلی بالاتر

امارات همسایه مرفه و امن

کشور امارات یکی از بهترین اقتصادهای خاورمیانه و آسیا است که روز به روز با سرعت بالایی در حال رشد و ترقی است. این کشور نیاز قابل توجهی به نیروی کار دارد و از افراد متخصص و با دانش استقبال می کند. البته باید توجه داشته باشید که هزینه ها در این کشور بالا است و برای زندگی در آن باید شغلی با درآمد مناسب را به دست آورید.

نرخ اشتغال

رضایت از زندگی

امنیت شغلی

78%

8.1 از 10

4.8% ( درصد کمتر امنیت شغلی بالاتر

آمریکا قوی ترین اقتصاد جهان

آمریکا بزرگ ترین و قوی ترین اقتصاد جهان را داراست که این به معنای وجود فرصت های شغلی بسیار در این کشور است. در این کشور در تمامی زمینه ها و حوزه های مختلف فرصت های کاری مناسبی پیش روی افراد است که شرایط استخدام را در این کشور بهتر از اغلب کشورهای جهان کرده است.

در کنار این مورد، رفاه و امنیت بالا و قابل قبولی در این کشور وجود دارد که شرایط را برای زندگی خانواده ها مناسب کرده است. مشاغل نیز از درآمدهای خوبی برخوردار هستند و تامین کننده مخارج و هزینه های افراد می باشد.

نرخ اشتغال

رضایت از زندگی

امنیت شغلی

71%

6.9 از 10

7.7% ( درصد کمتر امنیت شغلی بالاتر

بهترین مشاغل برای مهاجرت به خارج از کشور

یکی دیگر از عوامل مهمی که می تواند بر مهاجرت شما تاثیرگذار باشد و نقش مهمی در انتخاب مقصد را ایفا کند، حوزه فعالیت و تخصص و دانش شما است. هر کشوری در جهان با توجه به شرایط و برنامه های خود، نیاز به افراد متخصص متفاوتی خواهد داشت که باید این موضوع را بررسی نمایید.

با این حال، به طور کلی، برخی از مشاغل که تقاضای بالایی برای آن ها در سطح بین المللی وجود دارد و فرصت های خوبی را برای مهاجران فراهم می کنند را در ادامه مشاهده می کنید:

حوزه و دسته

شغل مربوطه

حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

توسعه دهنده نرم افزار، مهندس شبکه، تحلیلگر داده، متخصص امنیت سایبری، طراح وب، برنامه نویسی

مشاغل مهندسی

مهندس عمران، مهندس مکانیک، مهندس برق، مهندس نفت و گاز، مهندس هوافضا

مشاغل پزشکی

پزشک، پرستار، جراح، دندانپزشک، داروساز

مشاغل آموزشی

معلم، استاد دانشگاه، مربی، مدیر مدرسه، مشاور تحصیلی

مشاغل مالی و بازرگانی

حسابدار، مدیر مالی، تحلیلگر مالی، متخصص بازاریابی، مدیر بازرگانی

مشاغل مدیریتی

مدیر پروژه، مدیر عامل، مدیر منابع انسانی، مدیر بازاریابی، مدیر فروش

مشاغل خدماتی

آشپز، مهماندار، راهنمای گردشگری، آرایشگر، مربی ورزشی

مشاغل فنی و ساختمانی

برقکار، لوله کش، مکانیک، نجار، جوشکار
مشاغل کشاورزی

کشاورز، دامدار، باغبان، ماهیگیر، متخصص کشاورزی

متوسط درآمد در کشورهای برتر برای مهاجرت کاری

اطلاع از میزان درآمد در کشوری که قصد مهاجرت و کار در آن را دارید اهمیت بسیار زیادی دارد. البته عوامل مختلفی می توانند بر درآمد شما تاثیرگذار باشند و قطعا درآمد همه در یک شغل یکسان نیست، اما اطلاع از متوسط درآمد بسیار مهم و حیاتی است. در ادامه متوسط درآمد طبق آخرین آمار در سال 2024 در کشورهای مختلف را می بینید:

کشورمتوسط سطح درآمدکشورمتوسط سطح درآمد
سوئیس97,258 دلارآلمان54,030 دلار
نروژ68,071 دلاربلژیک54,757 دلار
آمریکا77,464 دلارکانادا60,954 دلار
قطر70,120 دلارانگلستان50,209 دلار
سنگاپور67,200 دلارامارات49,160 دلار
سوئد63,500 دلارنیوزیلند49,090 دلار
استرالیا60,840 دلار  

مدارک و شرایط مورد نیاز برای کار در خارج

برای مهاجرت به هر کشور دنیا برای کار کردن شما باید ویزای کار در آن را اخذ کنید که نیازمند مدارکی است که سفارت کشور مقصد از شما درخواست می کند. قطعا هر کشوری قوانین و ضوابط خاص خود را خواهد داشت و مدارکی مشخص را از افراد درخواست خواهند نمود. مدارک زیر به طور عمومی برای مهاجرت کاری به خارج نیاز خواهد شد:

  • پاسپورت معتبر: پاسپورت شما باید حداقل تا شش ماه پس از تاریخ انقضای ویزای درخواستی شما معتبر باشد.
  • ویزای کار: شما باید برای نوع شغلی که می خواهید در آن کشور انجام دهید، ویزای کار مناسب را اخذ کنید.
  • فرم درخواست تکمیل شده: باید فرم درخواست ویزای کار را به طور کامل و دقیق پر کنید.
  • عکس: نیاز به چندین عکس پرسنلی برای درخواست ویزای کار دارید.
  • مدرک تحصیلی: ممکن است لازم باشد مدارک تحصیلی خود را به همراه ترجمه رسمی آن ها ارائه دهید.
  • رزومه کاری: باید رزومه کاری خود را به همراه ترجمه رسمی آن ارائه دهید.
  • گواهی سابقه کار: لازم است گواهی سابقه کار خود را از کارفرمایان قبلی خود ارائه دهید.
  • گواهی عدم سوء پیشینه: ممکن است لازم باشد گواهی عدم سوء پیشینه خود را از اداره پلیس ارائه دهید.
  • اثبات تمکن مالی: باید ثابت کنید که از نظر مالی توانایی تامین هزینه های زندگی خود در کشور مقصد را دارید.
  • بیمه نامه درمانی: شما باید بیمه نامه درمانی معتبر برای خود و اعضای خانواده خود ارائه دهید.

جهت شناخت دقیق هریک از کشورهای دنیا و شرایط کار در آنان و همچنین برای اخذ ویزای کاری در هرکجای جهان با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید . کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی با توجه به هدف خود به بهترین مقصد کاری دست یابید.

هر یک از کشورهای زیر مقصدهای خوبی برای کار هستند که با مطالعه آنها به اطلاعات خوبی خواهید رسید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه