کار سیاه در مجارستان

کار سیاه در مجارستان که با نام های دیگری نیز مانند کار اعلام نشده، کار نقدی، کار در سایه و غیره نیز شناخته می شود، فعالیتی مخرب در این کشور است که تاثیر بسیار بدی بر افراد، مشاغل، دولت و اقتصاد می گذارد؛ لذا آشنایی با خطرات و عواقب این نوع کار، به هر متقاضی کار در این کشور توصیه می شود.

کار سیاه به کارهای اطلاع شده که در آن فرد بدون داشتن مجوز یا بدون اعلام اشتغال خود به دولت مشغول به کار می شود. با توجه به این که در این نوع از مشاغل هیچ گونه قراردادی تنظیم نمی شود، حق و حقوق افراد به خطر افتاده لذا اشتغال در این بخش به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

کار سیاه در مجارستان

کار سیاه در مجارستان ضمن داشتن خطرات فراوان ، درآمد اندکی داشته و شما را از حداقل حقوق خود محروم می سازد.

فهرست مطالب

چنانچه قصد کار در این کشور را دارید برای کسب اطلاعات در مورد شرایط کار به صورت قانونی از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید. هر کار قانونی که به درستی به مقامات اعلام نشود جزو مشاغل سیاه طبقه بندی می شود.

با توجه به این که در شغل سیاه کار به دولت اعلام نمی شود، مواردی مانند مالیات نیز عموما پرداخت نشده و لذا این مشاغل تاثیر بسیار مخربی بر دولت می گذارد. به بیانی دیگر کار غیر قانونی در مجارستان علاوه بر این که موقعیت شغلی و کاری افراد را به خطر می اندازد، اقتصاد را نیز متضرر می کند.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با بخش های مختلف اقتصادی این کشور به مقاله نکات مهم نظام اقتصادی مجارستان مراجعه فرمایید.

معایب کار غیر قانونی در مجارستان

شاید سوالی که ذهن بسیاری از متقاضیان کار در این کشور را به خود مشغول کرده، این است که مهم ترین معایب کار غیر قانونی در مجارستان چیست؟

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
کار سیاه در مجارستان

هر چند در نگاه اول به نظر می رسد با کار در این نوع از مشاغل و عدم پرداخت مالیات، به دستمزد بیشتری دست پیدا خواهید کرد، اما واقعیت این است که عموما درآمد کار سیاه در مجارستان نسبت به مشاغل قانونی کم تر است و افراد در این کارها حقوق کم تری دریافت می کنند.

علاوه بر دستمزد، این افراد از حمایت اجتماعی، آموزش حین کار، حقوق بازنشستگی، بیمه و حق اعتراض نسبت به اخراج هم محروم می شوند. از همین رو افرادی که در کار سیاه در مجارستان اشتغال دارند چنانچه در محیط کار دچار آسیب فیزیکی شوند، نمی توانند از مزایای بیمه و کمک های اجتماعی بهرمند شوند و باید به تنهایی مسئولیت این آسیب را بر عهده بگیرند.

همچنین چنانچه افراد حین انجام کار حقوق کم تری دریافت کنند یا این که به صورت ناگهانی اخراج شوند، دارای هیچ گونه حقی برای شکایت از کارفرمای خود نیستند. چنانچه قصد دارید تا با روند قانونی کار در این کشور آشنا شوید و همچنین مزایای کار به صورت قانونی را با جزئیات مطالعه کنید، همین حالا به مقاله مهاجرت کاری به مجارستان و اخذ ویزای کار مراجعه فرمایید.

معایب کار غیر قانونی برای دولت مجارستان

به صورت کلی معایب کار غیر قانونی برای دولت مجارستان بیشتر به خسارت های ناشی از عدم پرداخت مالیات و کمک ‌های تامین اجتماعی مربوط می شود. با توجه به این که مالیات یکی از مهم ترین درآمد های دولت در هر کشور می باشد.

با انجام کار سیاه در مجارستان افراد از پرداخت مالیات شانه خالی کرده و از همین رو دولت برای فراهم نمودن خدمات اساسی مانند آموزش، امنیت، خدمات بهداشتی و زیرساخت های عمومی به مشکل برخورد می کند.

یقینا کاهش مالیات باعث کاهش امنیت و رفاه اجتماعی شده و ارائه خدمات ضروری از طرف دولت را در معرض خطر قرار می دهد. از همین رو اشتغال در کار غیر قانونی در مجارستان پیامد های جدی ای برای جامعه و اقتصاد این کشور به همراه دارد.

علاوه بر این از دیگر خطرات کار سیاه در مجارستان می توان به تضعیف گسترده مشاغل اشاره کرد. به صورت کلی با توجه به این که کسب و کار ها در مشاغل سیاه، مالیات پرداخت نکرده و به کارمندان نیز دستمزد کم تری پرداخت می شود.

محصولات ارائه شده در این نوع مشاغل دارای قیمت کم تری هستند و از همین رو کارهای سیاه، مشاغل قانونی را در تحت فشار قرار داده و به صورت نابرابرانه در بازار به فعالیت می پردازند.

درآمد کار سیاه در مجارستان

به صورت کلی درآمد کار سیاه در مجارستان عموما نسبت به مشاغل قانونی کم تر است و از همین رو افراد با اشتغال در این زمینه ها نه تنها از حقوق قانونی خود بهرمند نمی شوند، بلکه درآمد کم تری نیز به دست می آورند. 

شاید برایتان سوال باشد که با چنین معایبی چرا هنوز هم برخی از افراد در مشاغل سیاه مشغول به کار هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که امروزه بسیاری از افراد به صورت غیر قانونی به این کشور مهاجرت کرده یا با استفاده از ویزای مسافرتی و تحصیلی در این کشور اقامت دارند و از همین رو امکان کار در کشور مجارستان را ندارند.

این افراد با اشتغال در کار سیاه در مجارستان برای پرداخت هزینه های زندگی به دریافت درآمد کم تر راضی می شوند.

در حال حاضر کم ترین مبلغ پرداختی و حداقل حقوق در این کشور برای فردی که دارای هیچ گونه مهارت و تحصیلاتی نیست، حدود 200000 فورینت یا 597.71 دلار در ماه است و عموما این میزان هزینه برای پرداخت تمامی هزینه های کافی نمی باشد.

 ساعت (فورینت)روز (فورینت)هفته (فورینت)
دستمزد در مشاغل اعلام نشده1,339.0010,716.0053,580.00
دستمزد قانونی 1,709.0013,672.0068,360.00

همچنین میزان هزینه ها با توجه به زمینه شغلی که قصد اشتغال در آن را دارید متفاوت است و عموما به صورت نقدی پرداخت می شود.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با جزئیات هزینه های زندگی در این کشور به مقاله صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان مراجعه فرمایید.

Black labor income in Hungary

خطرات کار غیر قانونی در مجارستان

خطرات کار غیر قانونی در مجارستان

به صورت کلی علاوه بر معایب بسیاری زیادی که این نوع مشاغل دارند، خطرات کار غیرقانونی در مجارستان نیز بسیار گسترده است و کارمند و کارفرما را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به این که این نوع از مشاغل تاثیر مخربی بر نظام اقتصادی می گذارد، دولت این کشور ساز و کار های زیادی را برای جلوگیری از کار سیاه در مجارستان انجام داده و به صورت قانونی با این مشاغل برخورد می کند.

به صورت کلی طبق قانون این کشور در حال حاضر هر کارفرمایی که به صورت غیر قانونی افراد را استخدام کند و به کار غیر قانونی در مجارستان بپردازد از 2000 تا 200000 یورو جریمه خواهد شد. همچنین این کارفرمایان دچار محدودیت و تحریم های اداری شامل لغو مجوز تجارت و عدم دسترسی به بودجه کافی برای 5 سال می شوند. همچنین کارفرما باید دو برابر مبلغ مالیات های پرداخت نشده را به دولت پرداخت کند.

با توجه به این که کارفرما تنها کسی نیست که باید استخدام را اعلام کند و کارمند نیز وظیفه دارد اشتغال خود و میزان دستمزدش را اعلام کند، کارمندان نیز در حین کار سیاه مجرم شناخته شده و از مهم ترین خطرات کار سیاه در مجارستان برای کارمندان می توان به جریمه 331 یورویی اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که افرادی که به انجام کار سیاه در مجارستان بپردازند در برخی از موارد مجبور به بازگشت کشور خود و اخراج از مجارستان می شوند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

انواع کار سیاه در مجارستان

در حال حاضر کار سیاه در مجارستان طیف وسیعی از مشاغل را در بر گرفته اما نکته حائز اهمیت این است که بیشتر این مشاغل مربوط به کارهای ساده و بدون تخصص زیاد است زیرا عموما افرادی که تحصیلات بالاتری دارند، به این دسته از کارها وارد نشده و به دنبال مشاغل بهتر می باشند.

به صورت کلی طبق اطلاعات به دست آمده از مهم ترین انواع کار سیاه در مجارستان می توان به تعمیرات یا نوسازی، باغبانی، نظافت، نگهداری از کودک و غیره اشاره کرد و عموما افرادی که در مشاغل سیاه مشغول به کار هستند بیشتر به سمت این نوع از مشاغل کشیده می شوند.

نکته حائز اهمیت این است که کار سیاه در مجارستان تنها به موارد گفته شده محدود نشده و ممکن است در بسیاری دیگر از زمینه های اشتغال نیز رخ دهد، از همین رو مهم است در بخشی که قصد اشتغال دارید با آگاهی مشغول به کار شوید و تمامی روند قانونی را به صورت کامل انجام دهید.

افراد تحت تاثیر کار سیاه در مجارستان

به صورت کلی افراد تحت تاثیر کار سیاه مجارستان شامل بیکاران، مهاجرین غیر قانونی و گاها قانونی و کارگران بدون مهارت می شود. این افراد عموما از یافتن شغل در زمینه های قانونی ناتوان هستند و از همین رو به کار سیاه در مجارستان روی می آورند.

جالب است بدانید در این مشاغل از نظر گروه های اجتماعی، اقتصادی و همچنین جنسیت تفاوت های معناداری وجود دارد. برای مثال در بخش تعمیرات و بازسازی و همچنین باغبانی مردان بیشتر از زنان مشغول به کار هستند. این درحالیست که عموما مشاغل نظافت و پرستاری از کودکان بیشتر توسط زنان انجام می شود.

همچنین به صورت کلی میزان درآمد کار سیاه در مجارستان برای مردان نسبت به زنان بیشتر است و چنانچه یک مرد و زن در زمینه شغلی یکسانی مشغول به کار شوند، احتمال این که مرد از درآمد بیشتری برخوردار شود بسیار بیشتر است. علاوه بر این افراد مسن تر نسبت به افراد جوان دارای میزان درآمد بالاتری هستند.

افراد تحت تاثیر کار سیاه در مجارستان

به صورت کلی کار غیر قانونی در مجارستان طیف وسیعی افراد، از جوان گرفته تا مسن و از زنان گرفته تا مردان را تحت تاثیر قرار داده و تمامی این افراد را به سوی خود جذب کرده است اما یکی از مهم ترین وجه اشتراکات بین این گروه های مختلف نداشتن تحصیلات و همچنین تجربه کاری کافی می باشد، از همین رو چنانچه قصد دارید تا در بخش قانونی و با حقوق خوب مشغول به کار شوید، توصیه می کنیم این موارد را در نظر بگیرید.

دلایل افراد برای شرکت در کار غیر قانونی

طبق نظر سنجی های انجام شده در حال حاضر یکی از مهم ترین دلایل افراد برای شرکت در کار غیر قانونی این است که این نوع از مشاغل دارای سود بیشتر برای کارمند و کارفرما می باشد. علاوه بر این 50 درصد افراد نیز از یافتن شغل مناسب در این کشور ناتوان هستند و هیچ وسیله درآمد دیگری ندارند.

از دیگر دلایل افراد برای انجام کار سیاه در مجارستان، می توان به بالا بودن مالیات و سهم های تامین اجتماعی اشاره کرد. این گونه افراد عموما از انجام مسئولیت های خود در قبال دولت سر باز زده و از همین رو قوانین و مقررات را زیر پا می گذارند.

همچنین تعداد بسیار کمی از افراد نیز از سمت کارفرمای خود به کار سیاه در مجارستان ترغیب شده یا از این که به صورت غیر قانونی به انجام شغل پرداختند اطلاعی نداشته اند.

نکته بسیار مهم این است که دلیل و بهانه افراد برای انجام کار سیاه خیلی دارای اهمیت نیست و چنانچه دولت این نوع کار را شناسایی کند در بیشتر موارد افراد متهم شناخته شده و با عواقب بسیار سنگینی رو به رو می شوند، از همین رو کار در مشاغل سیاه در واقع بسیار خطرناک می باشد.

Reasons for people to engage in illegal work

مطالب زیر کشور مجارستان را به عنوان یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی در اروپا معرفی می کنند:

نشانه های اشتغال در کار سیاه

به صورت کلی امروزه بسیاری از افراد در یک شغل مشغول به کار هستند اما از این که گرفتار مشاغل سیاه شده اند اطلاعی ندارند و کارفرما با عدم پرداخت مالیات و خدمات اجتماعی و در نهایت اعلام نکردن کارمند، دچار کار سیاه شده است. در این موارد بهتر است به نشانه های اشتغال در کار سیاه توجه زیادی داشته باشید تا ناخواسته وارد این شغل ها نشوید.

به صورت کلی یکی از مهم ترین نشانه های این نوع از اشتغال عدم وجود قرارداد کاری معتبر و قانونی می باشد. در این نوع از کارها کارفرما از انعقاد قرارداد سر باز زده و به دلایل مختلف تنظیم قرار داد را به تعویق می اندازد. 

حتی در برخی از موارد که قرار داد نیز وجود دارد مربوط به شغل یا وضعیت فعلی نبوده و به صورت ناقض قرار داد ثبت می شود.

نشانه های اشتغال در کار سیاه

در برخی دیگر از موارد نیز قرارداد با کارفرمای واقعی منعقد نشده و با شرکتی که قبلاً در فرآیند استخدام حتی نام آن را نشنیده ایم، منعقد می شود. برای مثال کارفرما در قرارداد نام شرکتی را می برد که تا به حال به هیچ عنوان در عنوان شغلی آورده نشده است.

پس حین کار سیاه در مجارستان در قرارداد مشخص نیست که قرارداد واقعاً در مورد چیست، کارفرما کیست، کارمند چگونه و از چه کسی حقوق خود را دریافت می کند. همچنین در این نوع از مشاغل در مورد تسویه حساب ها، حقوق، میزان مرخصی و تعداد روزهای کاری اطلاعاتی دقیقی در دسترس نیست.

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

بسیار خوب است که در کنار شناخت کار سیاه در مجارستان معایب و خطرات آن، مهاجرت و چالش های پیش رو در ای مسیر دست یابی به این هدف را نیز بهتر بشناسید.

فراموش نکنید که تیم مشاورین و کارشناسان ما در آی مهاجرتی همواره پاسخگئوی تمامی سوالات شما در این زمینه هستند.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت و چالش های پیش رو

کار سیاه در مجارستان برای دانشجویان

امروزه تمامی دانشجویان حین تحصیل می توانند به انجام کارهای دانشجویی بپردازند و از این طریق درآمد به دست آورند. هر چند کار دانشجویی مجارستان دارای قوانین و مقررات بسیار زیادی است و با رعایت نکردن این قوانین افراد به کار سیاه در مجارستان گرفتار می شوند.

دانشجویان حین تحصیل در این کشور باید برای انجام کار دانشجویی دارای مجوز اقامت باشند و با داشتن این مجوز می توانند 30 ساعت در هفته در طول دوره تحصیلی خود یا 90 روز یا 66 در دیگر مواقع به انجام کار دانشجویی بپردازند . 

شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد این نوع کار را در مقاله شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان پیدا کنید لذا مطالعه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

چنانچه در این موضوع دانشجویی مجوز اقامت لازم را دریافت نکند، بیشتر از میزان ساعات ذکر شده به انجام کار بپردازد یا حین انجام کار مالیات های لازم را پرداخت نکند، دچار کار سیاه در مجارستان برای دانشجویان شده و باید با عواقب این نوع مشاغل رو به رو شود.

 

در این مقاله تا حد امکان کار سیاه در مجارستان را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دادیم، چنانچه هر گونه سوالی در مورد این نوع مشاغل ذهنتان را مشغول کرده از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید. همچنین شما می توانید انواع روش های قانونی مهاجرت به این کشور را در مقاله کامل و به روز سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار کار سیاه در مجارستان

در این عنوان تلاش نمودیم تا به به کار سیاه در مجارستان بپردازیم و چنانچه پس از مطالعه سوالات پرتکرار ، همچنان پرسشی برایتان وجود داشت ، حتما از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید و یا با دفاتر تهران و شیراز ما تماس حاصل نمایید.

کار سیاه به کارهای اطلاع شده که در آن فرد بدون داشتن مجوز یا بدون اعلام اشتغال خود به دولت مشغول به کار می شود.

امروزه میزان درآمد حاصل از مشاغل سیاه نسبت به مشاغل قانونی کم تر است و گاها حتی هزینه های زندگی را پوشش نمی دهد.

خطرات این نوع از مشاغل بسیار زیاد است و کارفرما و کارمند را تحت تاثیر قرار می دهد. از مهم ترین خطرات می توان به پرداخت جریمه، مجوز تجارت و گاها اخراج کارمند اشاره کرد.

از مهم ترین خطرات این نوع مشاغل می توان به کاهش مالیات در نتیجه کاهش امنیت و رفاه اجتماعی اشاره کرد.

امروزه کار سیاه در مجارستان بیکاران، مهاجرین غیر قانونی و گاها قانونی و کارگران بدون مهارت را تحت تاثیر قرار می دهد.

در پایان می توانید موفقیت های ما در زمینه اخذ ویزای مجارستان را نیز تماشا کنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه