ویزای دانشجویی مجارستان 2023

ویزای دانشجویی مجارستان 2023 مجوزی است که به عنوان یک دانشجو به شما اجازه حضور و اقامت در کشور مجارستان را خواهد داد تا بتوانید در مقطع تحصیلی مدنظرتان تحصیل نموده و مدرک خود را دربافت نمایید. اما این مجوز محدود و معلوم است و به معنای اقامتی دائمی نیست، بلکه پس از اتمام تحصیلات شما پایان می پذیرد.

در ادامه این مطلب مشاورین آی مهاجرتی شما را با شرایط و مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی مجارستان آشنا خواهند ساخت.

ویزای دانشجویی مجارستان 2023

سفارت مجارستان روی سن متقاضیان جهت ویزای دانشجویی مجارستان 2023  سخت گیری نمی کند؛ اما هرچه گپ تحصیلی کمتر باشد، شانس پذیرش افزایش می یابد.

فهرست مطالب

اخذ ویزای دانشجویی مجارستان 2023 علاوه بر مجوز حضور و اقامت در این کشور، دسترسی به سایر کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپا را نیز برای دارندگان این ویزا فراهم می آورد که این به معنای دسترسی به کشورهای برتر اروپا می باشد. دقت داشته باشید که این ویزا با توجه به دوره تحصیلی افراد دارای مدت زمان هایی متفاوت خواهد بود و هر اندازه که دوره شما به طول بیانجامد، به همان اندازه نیز برای شما ویزا صادر می شود.

توجه کنید که ویزای دانشجویی مجارستان با پذیرش و ثبت نام در دانشگاه دو مقوله جداگانه بوده و پذیرش و ثبت نام کردن در دانشگاه به معنای دریافت اجازه حضور و اقامت این کشور نیست؛ بلکه شما باید جداگانه نیز برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.

همچنین توصیه می کنیم که از سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان را شناخته و بررسی نمایید تا بتوانید مهاجرتی موفق برای خود رقم بزنید؛ در مقاله مربوطه تمام جزئیات در رابطه با مهاجرت و نقل مکان به مجارستان را قرار داده ایم.

شرایط ویزای دانشجویی مجارستان

شرایط ویزای دانشجویی مجارستان دارای پیچیدگی و یا سختی خاصی نیست. اما باید دقت کنید که حتما مدارک خود را تکمیل و صحیح به سفارت ارسال نمایید تا درخواست شما پذیرفته شود. 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ویزای دانشجویی مجارستان 2023

همچنین چون مجارستان یکی از گذرگاه های مهاجران غیر قانونی است؛ دولت مدارک و شرایط متقاضیان را دقیق بررسی می کند که فردی به قصد پناهندگی و یا مهاجرت غیر قانونی به دیگر کشورها اقدام نکرده باشد.

اولین و مهم ترین شرط لازم جهت دریافت ویزای دانشجویی مجارستان، پذیرش و ثبت نام در یکی از دانشگاه های این کشور می باشد تا با ارائه آن به سفارت و تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی مجارستان برای دریافت آن اقدام کرد. دقت کنید که در نامه پذیرش یا قبولی دانشگاه حتما شرایط شهریه پرداختی، تاریخ شروع و پایان دوره و تاریخ ثبت نام دوره دقیقا ذکر شده باشد.

معمولا سفارت مجارستان روی سن متقاضیان تاکید و سخت گیری نمی کند؛ اما هرچه بتوانید از گپ تحصیلی کمتری بهره ببرید، شانس رد شدن درخواست خود را کاهش خواهید داد. از دیگر شرایط ویزای دانشجویی مجارستان که متقاضی باید آن را به سفارت و افسر سفارت ثابت کند؛ اینکه وابستگی کافی در کشور مبدا برای بازگشت به آنجا پس از تحصیل را دارد .

همچنین از تمکن مالی برای یک زندگی و تحصیل در این کشور برخوردار است. البته ممکن است با توجه به شرایط فرد شرایط خاص یا مدارکی مازاد نیز از وی درخواست شود که حتما توسط سفارت به وی اعلام می گردد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی مجارستان

جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان شما باید مدارکی مورد نیاز و درخواست سفارت را تهیه و به آن ها ارائه نمایید. دقت داشته باشید که کوچکترین ایراد یا نقص ممکن است درخواست شما را رد و یا با تاخیر و ضررهای سنگینی مواجه سازد. 

پس همواره قبل از ارسال مدارک لازم برای ویزای تحصیلی مجارستان استعلام به روز داشته باشید که اگر تغییراتی به وجود آمده باشد؛ مطلع شده و آن را انجام دهید.

با دریافت ویزای تحصیلی مجارستان شما اجازه ورود به این کشور و تحصیل در دانشگاه مد نظر خود را برای مدت معلوم به دست می آورید. ممکن است با توجه به شرایط هر شخصی مدارکی اضافه از آن ها درخواست شود که حتما سفارت شما را مطلع خواهد کرد؛ اما عمومیت این مدارک به شرح زیر می باشند:

Necessary Documents For Hungarian Study Visa

ردیفمدارک لازم
1نامه پذیرش و قبولی از دانشگاه موردنظر
2پاسپورت معتبر
3فرم درخواست ویزای دانشجویی مجارستان
4ارائه تمکن مالی لازم جهت ویزای دانشجویی
5مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه کامل
6ارائه بیمه درمانی در مجارستان
7ارائه بیمه مسافرتی تهیه شده
8اثبات آدرس محل سکونت در مجارستان
9گواهی عدم سوء پیشینه
ضمانت مالی ویزای دانشجویی مجارستان

ضمانت مالی ویزای دانشجویی مجارستان

تمکن مالی ویزای دانشجویی مجارستان 2023 یکی از مهم ترین بخش های قابل ارائه به سفارت در جهت اخذ ویزای دانشجویی مجارستان می باشد؛ این مدرک به دولت مجارستان نشان می دهد که شما به عنوان یک دانشجو می توانید از پس هزینه ها و مخارج زندگی خود حداقل برای 1 سال در این برآیید و مبلغ آن را در حساب خود موجود دارید.
پس باید گفت که ضمانت مالی ویزای دانشجویی مجارستان شامل یک بیانیه بانکی است که بودجه کافی برای حمایت از متقاضی در طول اقامت وی در مجارستان را نشان می دهد. این گواهی یا اسناد نشان دهنده این است که متقاضی می تواند از پس مخارج و هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور بر آمده و قصد پناهنده شدن در مجارستان را ندارد.

باتوجه به اینکه تمکن مالی به طور عمومی یعنی هزینه 1 سال زندگی به همراه شهریه یک سال تحصیل در دانشگاه این کشور، ممکن است که با توجه به دانشگاه مقدار این تمکن مالی نیز تغییر نماید. یقینا تمکن مالی برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی را دارند بیش تر از افرادی است که دانشگاه های دولتی را برگزیده اند.

میزان تمکن مالی ویزای دانشجویی مجارستان عموما ماهیانه بین 700 تا 800 یورو لحاظ می شود. به همین خاطر ما توصیه می کنیم که برای ارائه تمکن مالی به سفارت حداقل 10 هزار یورو در حساب بانکی خود داشته باشید و به سفارت مدرک آن را ارائه کنید.

پشنهاد می کنیم که حتما تحصیل در مجارستان را که توسط کارشناسان باتجربه آی مهاجرتی تهیه و تنظیم شده است را در سایت ما مطالعه نمایید؛ تا بدون زحمت کاملا با شرایط و قوانین تحصیلی این کشور آشنا شده و هرآنچه که لازم است را بدانید.

تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان شما را از مزایا و ویژگی های بسیاری برخوردار خواهد نمود که در مقابل بسیاری از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا برای متقاضیان و دانشجویان ایرانی بسیار مناسب تر و فراهم تر می باشد، این کشور به شما فرصت می دهد تا بتوانید مدرکی معتبر از دانشگاه های آن را اخذ و از آن به عنوان سکویی برای رسیدن به کشورهای درجه اول اروپا استفاده نمایید.

از این رو کارشناسان ما در آی مهاجرتی در این وبینار به تحصیل در مجارستان پرداخته اند که توصیه می کنیم مشاهده آن را از دست ندهید.

پخش ویدیو

وقت سفارت مجارستان برای ویزای دانشجویی

وقت سفارت مجارستان برای ویزای دانشجویی همانند اغلب کشورهای حوزه شینگن از طریق کارگزاری VFS Global واقع در میدان هروی تهران انجام می پذیرد. این مرکز به عنوان نماینده رسمی سفارت مجارستان جهت انجام امور مربوط به بررسی مدارک متقاضیان و انجام انگشت نگاری از طرف دولت و سفارت مجارستان برگزیده و انتخاب شده است.

این بدین معنی است که نحوه گرفتن وقت سفارت مجارستان برای ویزای دانشجویی دیگر به صورت حضوری نیست و شما می توانند از طریق این کارگزاری اقدام نمایند. شما باید به صورت آنلاین مدارک خود را برای این کارگزاری ارسال و وقت مصاحبه حضوری را دریافت نمایید. معمولا وقت سفارت از 7 تا 30 روز بعد برای متقاضیان در نظر گرفته می شود.

در روز و ساعت مقرر در دفتر رسمی کارگزاری در تهران حاضر می شوید و تمامی اصل مدارک را همراه خود به آن ها ارائه می نمایید، هزینه های مربوطه را در همان جا پرداخت می کنید و مراحل انگشت نگاری را نیز پشت سر می گذارید. در نهایت جواب رد یا تایید ویزای تحصیلی مجارستان از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی می شود.

مقاله صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان را به صورت رایگان در دسترس شما قرار دادیم، تا بتوانید تمامی مخارج و مبالغی را که برای مهاجرت نیاز به پرداخت دارید را شناخته و مخارج خود پس از رسیدن به این کشور را نیز کاملا دقیق و به روز بشناسید.

توصیه می کنیم تا به عنوان یک دانشجو با مطالعه عناوین زیر از دیگر شرایط تحصیلی در مجارستان نیز مطلع شوید:

ویزای همراه دانشجویی مجارستان

ویزای همراه دانشجویی مجارستان

یکی از مزایای خوب ویزای دانشجویی مجارستان این است که برای همراهان دانشجو تحت شرایط خاصی ویزا صادر می نماید و آن ها می توانند در کنار یکدیگر در مجارستان زندگی کنند. دانشجویان خارجی می توانند پس از مهاجرت به مجارستان و شروع تحصیل خود در این کشور برای اعضای خانواده خود دعوت نامه به سفارت این کشور ارسال نموده و درخواست ویزای همراهی نمایند.

طبق قوانین فقط همسر، فرزندان زیر 18 سال و پدر و مادری که وابسته بوده و نیاز به مراقبت دارد؛ می توانند برای دریافت ویزای همراه دانشجویی مجارستان اقدام کنند. دقت داشته باشید که شما باید بتوانید گواهی جهت اثبات تمکن مالی خانواده خود به همراه مسکنی جهت اقامت را به سفارت ارائه نمایید تا این ویزا برای همراهان شما صادر شود.

مشاورین آی مهاجرتی می توانند در تمامی مراحل اخذ ویزای دانشجویی مجارستان 2023 همراه شما بوده و اطلاعات لازم را به شما ارائه دهند. برای تماس با ما می توانید با دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل نموده و از مشاوره های رایگان مشاورین خبره ما بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار ویزای دانشجویی مجارستان 2023

چنانچه در رابطه با ویزای دانشجویی مجارستان 2023 سوالی ذهن شما را مشغول نموده و یا تمایل دارید در این باره جزئیات بیشتری را دریافت کنید ، با مشاورین ما تماس گرفته و یا از طریق بخش دیدگاه پرسش خود را با ما در میان بگذارید تا در کوتاه ترین زمان به جواب برسید.

خیر، شما با دریافت ویزای تحصیلی مجارستان می توانید به مدت زمانی که برای دریافت مدرک نیاز دارید، در این کشور اقامت داشته و تحصیل کنید.

بله، همسر، فرزندان زیر 18 سال و پدر و مادری که وابسته بوده و نیاز به مراقبت دارد، می توانند به عنوان همراه دانشجو ویزای اقامتی دریافت کنند.

باید در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرفته شده و موفق به ثبت نام شوید.

بهتر است که برای تمکن مالی سفارت حداقل 10 هزار یورو در حساب خود داشته باشید.

معمولا از زمان ارسال مدارک خود یک هفته تا یک ماه بعد زمان مصاحبه حضوری و ارائه مدارک به شما داده می شود.

اخذ ویزای کشور مجارستان در آی مهاجرتی را می توانید از زبان کلاینت های ما نیز بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه