بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل

بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل پایگاه برخی از بهترین دانشگاه های این کشور و محیطی عالی برای زندگی، تحصیل و اشتغال ایجاد هستند. هر چند امروزه سیل عظیمی از دانشجوهای بین المللی شهر بوداپست را برای تحصیل انتخاب کرده اند.

اما دیگر شهرها نیز گزینه ای عالی برای تحصیل به شمار رفته و با توجه به این که هر شهر این کشور فرصت های متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد آشنایی با بهترین شهرهای دانشجویی مجارستان برای هر متقاضی تحصیل در این کشور ضروری می باشد.

بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل

کشور مجارستان علاوه بر بوداپست شهرهای مشهور دیگری در زمینه تحصیلی دارد که فرصت تحصیل با حداقل هزینه را برایتان امکان پذیر می سازند.

فهرست مطالب

حین انتخاب یک شهر برای تحصیل باید به فاکتورهایی مانند دانشگاه ها، فرصت های شغلی، هزینه های زندگی و همچنین امنیت را در نظر بگیرید. در این راه داشتن مشاوری آگاه که با شرایط زندگی و تحصیل در هر شهر آشنایی داشته باشد می تواند به شما در انتخاب بهترین مورد کمک کند.

توصیه ما به شما مشاورین آی مهاجرتی با چندین سال سابقه درخشان است، لذا از طریق راه های ارتباطی با این افراد در تماس باشید. امروزه ده ها دانشگاه در مهم ترین شهرهای دانشجویی مجارستان قرار گرفته اند که هر کدام برنامه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند.

جالب است بدانید در این کشور یکی از مهم ترین شرایط برای یافتن شغل داشتن مدارک دانشگاهی است و با انتخاب شهر و دانشگاه مناسب برای تحصیل شانس شما برای اشتغال در این کشور افزایش می یابد. جهت آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در این کشور، مطالعه مقاله راهنمای کامل تحصیل در مجارستان را از دست ندهید.

بوداپست پایتخت مجارستان

بوداپست پایتخت مجارستان در واقع یکی از بهترین شهرهای این کشور می باشد که تلفیقی از ارزش های فرهنگی و تاریخی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل + پادکست

چنانچه به دنبال آشنایی هر چه بیشتر با بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل هستید ، این ویدیو از کارشناس ما را تماشا نموده و برای اطلاعات دقیق در رابطه با شهر دلخواه خود با مشاورین ما تماس بگیرید.

کارشناسان آی مهاجرتی در زمانی کوتاه شما را به پذیرش در رشته و شهر دلخواهتان می رسانند.

نمایش ویدیو درباره بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل
بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل

اگر علاقه دارید که در شهری با معماری فوق العاده، مملو از خیابان های دنج و رویدادهای فرهنگی تفریحی هیجان انگیز زندگی کنید، بوداپست بهترین گزینه می باشد. جالب است بدانید این شهر از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل علاوه بر مرکز فرهنگی یک مرکز آموزشی نیز است و نیمی از دانشجویان این کشور بوداپست را برای تحصیل انتخاب می کنند.

از همین رو با انتخاب یکی از دانشگاه های این شهر، با محیطی بین المللی، دانشگاه های معتبر و منبعی بی پایان از نوآوری رو به رو خواهید شد. این مورد از بهترین شهرهای دانشجویی مجارستان دارای چندین دانشگاه است که هر ساله در رتبه بندی های بسیار مهم مانند QS قرار می گیرند.

از مهم ترین دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه کوروینوس بوداپست و دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست اشاره کرد. همچنین برخی دیگر از دانشگاه های قابل توجه این شهر شامل دانشکده بازرگانی بوداپست، دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان، دانشگاه سملوایس، دانشگاه اوبودا و دانشگاه اروپای مرکزی می شوند.

در حال حاضر شهر بوداپست مجارستان بیش از 2 میلیون جمعیت دارد و به عنوان یکی از ارزان ترین پایتخت های اروپایی شناخته می شود. جالب است بدانید با تحصیل در این کشور می توانید به مراقبت های بهداشتی با هزینه کم دسترسی داشته باشید و همچنین از خدمات حمل و نقل پیشرفته درون شهری استفاده کنید.

شهر دانشجویی دبرسن مجارستان

شهر دانشجویی دبرسن مجارستان

در گزینه بعدی لیست بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل به سراغ شهر دانشجویی دبرسن می رویم. این شهر دبرسن دومین شهر بزرگ است و دومین دانشگاه بزرگ کشور، دانشگاه دبرسن را در خود جای داده است. به صورت کلی دانشگاه دبرسن یکی از بهترین دانشگاه های این کشور است که برنامه های متنوعی را به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی عمومی، داروسازی، دندانپزشکی، علوم طبیعی، فناوری اطلاعات، مهندسی، هنر، اقتصاد و مدیریت بازرگانی ارائه می دهد.

دانشگاه این مورد از مهم ترین شهرهای دانشجویی مجارستان میزبان بیش از 3700 دانشجوی بین المللی از بیش از 80 کشور دنیا است و بیشتر دانشجویان خارجی در برنامه های پزشکی، دندانپزشکی، علوم و فناوری اطلاعات دانشگاه دبرسن ثبت نام کرده اند.

این دانشگاه با دپارتمان‌ متنوع، به عنوان یک مرکز تحقیقاتی بزرگ در اروپا شناخته شده و دارای جایگاه پیشرو در آموزش پزشکی و فناوری اطلاعات می باشد. از دیگر دانشگاه های مهم این شهر می توان به دانشگاه الهیات دبرسن اشاره کرد.

شهر دبرسن برای دو دوره کوتاه در تاریخ، پایتخت مجارستان بوده و امروزه نیز به عنوان مرکز آموزشی، اقتصادی، علمی، فناوری و فرهنگی شناخته می شود. این شهر که به عنوان شهری مدرن شناخته می شود.

انواع فعالیت های جذاب مانند تئاتر، موسیقی زنده، موزه، گالری های هنر و چشمه های آب گرم طبیعی را در اختیار ساکنین خود قرار می دهد. همچنین میزان هزینه های زندگی در این شهر عموما از بوداپست پایین تر است و شما می توانید راحت تر به مواردی مانند مسکن دسترسی داشته باشید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شهر پویای میسکولک مجارستان

شهر پویای میسکولک چهارمین شهر بزرگ مجارستان و یکی دیگر از شهرهای محبوب دانشجویی در این کشور می باشد. این شهر در قرن نوزدهم به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به یک مرکز تجاری و صنعتی مهم تبدیل شد و امروزه نیز عموما به دلیل مشاغل سنگین خود شناخته می شود.

به صورت کلی این مورد از بهترین شهرهای دانشجویی مجارستان یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای دانشجویانی است که برای تحصیل و اشتغال این کشور را انتخاب می کنند. در حال حاضر یکی از مهم ترین دانشگاه های این شهر دانشگاه میسکولک است که در رتبه بندی EECA رتبه 110 را به خود اختصاص داده است.

همچنین دانشگاه این شهر از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل دارای مشهور ترین دانشکده ها در زمینه علوم مواد و زمین و مهندسی می باشد و انواع دوره های مهندسی، حقوق، اقتصاد، هنرهای زیبا و علوم مواد را ارائه می دهد. این دانشگاه به سبک پردیس آمریکایی ساخته شده است و توسط یک پارک بزرگ و امکانات ورزشی مختلف احاطه شده است.

شهر دانشجویی میسکولک بیشتر برای کسانی مناسب است که زندگی در مناطق شلوغ را دوست ندارند و به دنبال فضایی آرام و زیبا برای ادامه تحصیل می باشند. این شهر دارای فضایی قرون وسطایی است و انواع صومعه های قدیمی، قلعه های تاریخی و موزه های خاص می باشد.

شهر فرهنگی و دانشجویی سگد

شهر فرهنگی سگد که سومین شهر بزرگ مجارستان است هر ساله میزبان برنامه ها و جشنواره های فرهنگی متعددی می باشد. این شهر علاوه بر این که به عنوان مرکز فرهنگی شناخته شده، انواع دانشگاه ها با کیفیت علمی بالایی را نیز در خود جای داده است.

دانشگاه سگد با 12 دانشکده و یک مرکز تربیت معلم، یکی از بزرگترین و معتبرترین موسسات آموزش عالی در مجارستان است و مقر بیش از 22000 دانشجوی می باشد.

به صورت کلی این مورد از فهرست بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی از علوم انسانی تا مطالعات تجاری و حتی علوم بهداشتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

شهر فرهنگی و دانشجویی سگد

پس از دانشگاه های بوداپست، دانشگاه سگد در بین دانشجویان خارجی که مجارستان را برای تحصیل انتخاب می کنند، محبوب ترین است. امروزه این دانشگاه بین اکثر رتبه بندی های جهانی رتبه بسیار خوبی را به دست آورده است.

چنانچه قصد دارید تا با تمامی دانشگاه این کشور به صورت جداگانه آشنا شوید، توصیه می کنیم همین حالا مقاله بهترین دانشگاه های مجارستان بر اساس شهر را مطالعه فرمایید.

این شهر که به عنوان شهری دانشگاهی شناخته شده دارای هزینه های زندگی بسیار پایینی می باشد و شما می توانید با زندگی در سگد به راحتی از پس هزینه های زندگی بر آیید.

امکانات آموزشی عالی، مراقبت های بهداشتی فوق العاده و مقرون به صرفه و همچنین خدمات حمل و نقل شهری کارآمد، همگی از مزایای زندگی تحصیل در این مورد از بهترین شهرهای دانشجویی مجارستان می باشد.

خوب است که علاوه بر شهرهای ایده آل این کشور با برخی از رشته های پرطرفدار در مجارستان نیز آشنا شوید:

شهر اقتصادی پچ

حتما شما نیز تا به حال نام شهر پچ در مجارستان را شنیده اید، این شهر پنجمین شهر بزرگ در این کشور است و یکی دیگر از مهم ترین شهرهای دانشجویی مجارستان می باشد.

این شهر که توسط رومیان تاسیس شد امروزه نیز روحیه تاریخی خود را حفظ کرده و با وجود ساختمان های قدیمی، کلیسا های با شکوه، مساجد و بناهای ترکی مربوط به دوران امپراتوری عثمانی، ترکیبی جذاب از انواع فرهنگ ها را در اختیار ساکنین خود قرار می دهد.

این شهر مقر بیش از 10 دانشکده است که رشته های تحصیل بسیار متنوعی را ارائه می دهند. علاوه بر این شهر اقتصادی پچ نسبت به شهرهای مانند بوداپست و دبرسن، میزان هزینه های زندگی کمتری داشته و همچنین فرصت های اشتغال بیشتری را برای دانشجویان ارائه می دهد.

علاوه بر این شهر یکی از بهترین دانشگاه های کشور را نیز در خود جای داده است. دانشگاه پچ یکی از بزرگترین دانشگاه‌ های مجارستان و قدیمی ‌ترین دانشگاه این کشور می باشد.

این دانشگاه انواع برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می دهد و هر ساله تعداد فزاینده ای دانشجویان و محققین بین المللی را به خود جذب می کند.

جالب است بدانید امروزه دانشگاه این شهر از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل در رشته پزشکی، تاریخ و ادبیات انگلیسی، بین 150 تا 250 بهترین دانشگاه جهان می باشد و همچنین در بین رتبه بندی QS از بهترین دانشگاه های جهان، رتبه 750 را به خود اختصاص داده است.

 

شهر باستانی گیور

گزینه بعدی در لیست بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل را باید شهر باستانی گیور دانست . در حال حاضر مرکز این شهر با صومعه ‌های هزاران ساله، ساختمان‌ های زیبای باروک و پیاده ‌رو های رمانتیک در کنار رودخانه، منظره های فوق العاده رویایی را به ساکنین خود ارائه می دهد.

جالب است بدانید دانشگاه گیور که در این شهر واقع شده یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کشور است که در آموزش مهندسی، حمل و نقل و مخابرات شهرت بسیار خوبی دارد. 

این دانشگاه برای بیش از 13500 دانشجوی خود، آموزش با کیفیت و تمرین محور و فرصت های آموزشی عالی و شغلی را از طریق شرکای صنعتی خود ارائه می دهد.

شهر باستانی گیور

 از همین رو گیور یکی از بهترین شهرها برای انواع کارآفرینان و جویندگان کار می باشد و با تحصیل در دانشگاه این کشور شانس شما برای استخدام افزایش می یابد. افراد با تحصیل در این مورد از بهترین شهرهای دانشجویی مجارستان می توانند از فرصت های شغلی فراوان لذت ببرند و در کنار آن نیز به تحصیل در دانشگاهی با کیفیت و با سطح علمی بالا بپردازند.

از دیگر مزایای زندگی در این شهر می توان به امنیت بسیار بالا اشاره کرد که باعث شده تا گیور برای انواع دانشجویان با هر سنی مناسب باشد. همچنین در حال حاضر این شهر از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل مقر برخی از شرکت های بین المللی و همچنین شرکت های مربوط به بخش خودرو است که زمینه خوبی برای اشتغال دانشجویان حین و پس از تحصیل ایجاد کرده اند.

 

شهر صنعتی دوناوجواروس

شاید شهر صنعتی دوناوجواروس برای شما کمی ناشناخته تر باشد، به صورت کلی باید گفت این مورد نیز یکی از بهترین شهرهای برای اشتغال در نظر گرفته شده و در کنار فرصت های شغلی عالی در بخش صنعت، شهری دانشجویی به شمار می رود.

این شهر با صنعت خود شناخته شده است زیرا در نزدیکی کارخانه آهن دانوب، بزرگترین مجتمع متالورژی-مکانیکی مجارستان قرار دارد. شهر دوناوجواروس دارای ارزش اقتصادی بسیار زیادی است و امکانات زیر ساختی عالی ای دارد.

این مورد از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل مقر دانشگاه دوناوجواروس است که در واقع دانشگاهی خاص با پردیس مدرن می باشد. این دانشگاه هر ساله بیش از 2000 دانشجو را جذب کرده و طیف گسترده ای از دوره ها را از مهندسی متالورژی و مکانیک تا مطالعات ارتباطات و رسانه را ارائه می دهد.

 

شهر هزینه های زندگی (دلار) شهر هزینه های زندگی (دلار)
بوداپست 1070 گیور 729
دبرسن 751 دوناوجواروس 666
میسکولک 673 ایگر 697
سگد 761 وزپرم 726
پچ 658 سوپرون 713

همانطور که در جدول مشاهده می کنید میزان هزینه های زندگی در شهر دوناوجواروس نسبت به دیگر شهرهای کشور مجارستان کم تر است و لذا شما می توانید با پرداخت هزینه کم تر در یکی از بهترین شهرهای این کشور به تحصیل و زندگی بپردازید.

لازم به ذکر است که تمامی جزئیات هزینه های زندگی در این کشور به صورت کامل در مقاله صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان آورده شده است از همین رو مطالعه این عنوان را از دست ندهید.

این وبینار را تماشا کنید تا با مزایا و معایب تحصیل در مجارستان آشنا شده و بتوانید مهاجرتی موفق را برای خود و خانواده تان رقم بزنید .

کارشناسان ما در آی مهاجرتی همواره در تلاشند تا به روزترین اطلاعات را در رابطه با تحصیل در تمامی کشورهای جهان در اختیارتان قرار دهند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مجارستان

شهر محبوب ایگر

شهر محبوب ایگر گزینه بعدی در فهرست بهترین شهرهای دانشجویی مجارستان است که شهری آرام و زیبا در این کشور می باشد. با وجود انواع حمام های ترکی، قلعه های تاریخی، تاکستان های زیبا، غذاهای خوشمزه و هزینه زندگی ارزان، ایگر یکی از معقول ترین شهرها برای زندگی و تحصیل در مجارستان است.

شما با زندگی در شهر ایگر می توانید در شهری رویایی و زیبا به تحصیل و زندگی بپردازید و همچنین از خدمات پزشکی بسیار با کیفیت استفاده کنید. از دیگر مزایای زندگی در دانشگاه این شهر و بهره‌ مندی از بهترین اساتید و همچنین برنامه های تحصیلی طبق استانداردهای اروپایی می باشد.

در حال حاضر مهم ترین دانشگاه این شهر دانشگاه Eszterházy Károly است که دارای 3 پردیس اصلی می باشد و دوره های متفاوتی را در رشته های اقتصاد، علوم اجتماعی و آموزش و پرورش ارائه می دهد. هر چند دقت داشته باشید که در شهر ایگر زبان انگلیسی خیلی رایج نیست و حتی اگر در برنامه ای انگلیسی زبان مشغول به تحصیل باشید، باید برای ارتباط با مردم و ورود به اجتماع مهارت های زبان مجارستانی خود را گسترش دهید.

چنانچه قصد دارید به کشور زیبا مجارستان مهاجرت کنید با شرایط زندگی در هر شهر این کشور آشنایی نداشته و در انتخاب شهر برای زندگی به مشکل برخورد کرده اید، ما به شما مطالعه مقاله لیست 10 شهر جذاب مجارستان را توصیه می کنیم. این مقاله که توسط بهترین مشاورین همین مجموعه تدوین شده شما را با تمامی شهرهای مهم این کشور آشنا می کند.

شهر دانشگاهی وزپرم مجارستان

شهر دانشگاهی وزپرم مجارستان

شهر دانشگاهی وزپرم نهمین مورد در لیست بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل می باشد که یکی از جذاب ترین شهرهای این کشور نیز می باشد. این شهر کوهستانی و تاریخی دارای طیف وسیعی از امکانات است و گزینه ای عالی برای تحصیل در مجارستان می باشد . به صورت کلی دانشجویانی که به شهرهای پر جنب و جوش و بزرگ مانند بوداپست علاقه ای ندارند و به دنبال مکانی آرام با طبیعتی فوق العاده هستند، گزینه مورد نظرشان شهر وزپرم می باشد.

این شهر زیبا هر ساله مقر برخی جشنواره ها مانند جشنواره موسیقی خیابانی، جشنواره تابستانی و غیره است و فرصت های تفریح زیادی را در اختیار ساکنین خود قرار می دهد. همچنین جالب است بدانید این مورد از بهترین شهرهای دانشجویی مجارستان در سال 2023 عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را از آن خود کرد.

علاوه بر جنبه فرهنگی، این شهر دارای سطح علمی بسیار بالایی است و دانشگاه های بسیار مهمی را در خود جای داده است. دانشگاه مهم شهر وزپرم دانشگاه پانون است که هر ساله دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند.

این دانشگاه دوره های متعددی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد و برنامه های آن تقریباً تمام زمینه های تحصیلی از مهندسی، مطالعات رسانه ای گرفته تا اقتصاد و علوم مختلف اجتماعی را در تمام سطوح تحصیلی پوشش می دهد.

شهر مدرن سوپرون

در آخرین مورد از لیست مهم ترین شهرهای دانشجویی مجارستان به سراغ شهر مدرن سوپرون می رویم. سوپرون نیز یکی دیر از بهترین شهرهای این کشور برای تحصیل و زندگی است که طیف گسترده ای فرصت های تفریحی، شغلی و تحصیلی را در اختیار ساکنین خود قرار می دهد.

این شهر دارای طیف وسیعی از مهاجرین است و از همین رو شما می توانید با تحصیل در سوپرون در محیطی کاملا بین المللی قرار بگیرید. دانشگاه غرب مجارستان در این شهر مستقر است و پردیس های آن انواع دروس و برنامه های تحصیلی را بر اساس آخرین متد روز به دانشجویان آموزش می دهند.

به صورت کلی امروزه بیش از بیست هزار دانشجو در دانشگاه غرب مشغول به تحصیل هستند و از استاندارد بالای آموزش و زیرساخت ‌های پیشرفته دانشگاه این شهر بهره می برند. شما نیز می توانید با تحصیل در شهر سوپرون مجارستان از زندگی در شهری مدرن و بین المللی لذت ببرید.

 

در این مقاله به معرفی بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل پرداختیم چنانچه هر گونه سوالی در مورد روش های مهاجرتی به این کشور ذهنتان را مشغول کرده توصیه می کنیم حتما به مقاله سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان مراجعه فرمایید یا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز، با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل

در ادامه می توانید سوالات پرتکرار در رابطه با بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل را نیز مطالعه نموده و از طریق بخش دیدگاه نیز پرسش های خود را با ما در میان بگذارید.

از بهترین شهرهای دانشجویی این کشور می توان به بوداپست، دبرسن، میسکولک، سگد و پچ اشاره کرد.

به صورت کلی فاکتورهایی مانند دانشگاه ها، فرصت های شغلی، هزینه های زندگی و همچنین امنیت مهم ترین عوامل حین انتخاب شهر دانشجویی می باشند.

امروزه میزان هزینه های زندگی در شهر دوناوجواروس نسبت به دیگر شهرهای کشور مجارستان کم تر است و این شهر به عنوان ارزان ترین شهر دانشجویی مجارستان شناخته می شود.

این مورد از بهترین شهرهای مجارستان برای تحصیل برنامه های متنوعی را به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی عمومی، داروسازی، دندانپزشکی، علوم طبیعی، فناوری اطلاعات، مهندسی، هنر، اقتصاد و مدیریت بازرگانی ارائه می دهد.

از مهم ترین دانشگاه های این شهر می توان به کوروینوس بوداپست و دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست اشاره کرد.3

در پایان نیز تجربه دریافت ویزای تحصیلی مجارستان را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور حسن سرشت
نمایش ویدیو درباره کاور شعله اتحاد اصناف
نمایش ویدیو درباره کاور عبدالقادر حیدری
نمایش ویدیو درباره کاور عارف نوائین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه