شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان

شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان امروزه به یکی از داغ ترین موضاعات در حوزه مهاجرت تبدیل شده است. مجارستان به عنوان کشوری مقرون به صرفه با سطح علمی بالا شناخته شده و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را به خود جذب می کند.

از همین رو آشنایی با موسسات اعزام دانشجو به مجارستان و موسسات مهاجرتی برای هر متقاضی تحصیل در این کشور ضروری به شمار می رود. یکی از مهم ترین موارد حین روند مهاجرت تحصیلی یا اعزام دانشجو، انتخاب بهترین وکیل یا مشاور می باشد.

شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان

شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان به شما فرصت می دهد تا بتوانید مهاجرتی موفق و آسان را به مقصد دلخواه خود تجربه کنید

فهرست مطالب

با توجه به این که امروزه موسسات متفاوتی در کشورمان مشغول به کار هستند، آشنایی با مزایا و معایب استفاده از هر کدام به شما کمک کرده تا بهترین مورد را انتخاب کنید. جهت آشنایی با موسسه اعزام دانشجو به مجارستان در ادامه این مطلب با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید.

بر اساس قانون مجلس و آیین نامه مصوب هیئت وزیران اعزام دانشجو به مجارستان در واقع به مواردی گفته شده که در آن فرد واجد شرایط با گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور و طی کردن روند مربوطه، جهت تحصیل به کشور مجارستان سفر کرده و پس از اتمام تحصیلات به کشور خود باز می گردد.

شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان با پروسه مهاجرت تحصیلی متفاوت است، از همین رو توصیه می کنیم جهت آشنایی بیشتر با روند مهاجرت، همین حالا به مقاله سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان مراجعه فرمایید تا با بهترین راه های مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

تفاوت اعزام دانشجو به مجارستان با مهاجرت تحصیلی

مهم ترین تفاوت اعزام دانشجو به مجارستان با مهاجرت تحصیلی به این کشور چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید به تعریف هر کدام از این موارد بپردازیم.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان

به صورت کلی اعزام دانشجو به مواردی گفته شده که در آن فردی با استفاده از کمک هزینه هایی که از دانشگاه ها و موسسات داخل کشور دریافت کرده، به تحصیل در کشوری خارجی می پردازد اما در قبال این کمک هزینه، متعهد به بازگشت به کشور خود پس از اتمام تحصیلات می باشد.

از همین رو متقاضیان با اعزام دانشجو به مجارستان امکان کار و مهاجرت پس از پایان برنامه تحصیلی خود را نداشته و عموما برای کار و زندگی باید به کشور خودشان بازگردند. در این نوع از موارد باید به گزینه هایی مانند هزینه ها، انتخاب دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و همچنین سربازی برای پسران مورد بررسی قرار گیرد.

این درحالی است که طبق شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان در مهاجرت تحصیلی متقاضیان با هزینه شخصی خود یکی از دانشگاه های کشور مجارستان را برای تحصیل انتخاب کرده و پس از اتمام برنامه تحصیلی و با یافتن شغل مناسب اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل می کنند.

همچنین لازم به ذکر است که در این نوع از مهاجرت مواردی مانند میزان هزینه ها، شرایط کاری و بازار کار کشور مورد نظر مورد بررسی قرار می گیرد. شما می توانید برای اطلاع از جزئیات هزینه ها، پروسه و شرایط این نوع مهاجرت، به مقاله تحصیل در مجارستان مراجعه فرمایید.

موسسه اعزام دانشجو به مجارستان

موسسه اعزام دانشجو به مجارستان

حتما شما نیز تا به حال نام موسسه اعزام دانشجو به مجارستان را شنیده اید، اما این موسسه به چه مواردی گفته شده و مهم ترین ویژگی های موسسه اعزام دانشجو چیست؟ به صورت کلی موسسه اعزام دانشجو به موسسات محدودی گفته شده که با استفاده از مجوزی که از وزارت علوم گرفتند، در کشورمان به فعالیت می پردازند.

موسسات اعزام دانشجو به مجارستان به دانشجویان کمک کرده تا ویزای تحصیلی خود را به دست آورند و در یکی از دانشگاه های کشور مربوطه پذیرش بگیرند. نکته ای که در مورد این موسسه ها وجود داشته میزان محدودیت های زیاد آن ها می باشد که باعث شده تا انواع موسسه اعزام دانشجو به مجارستان دارای صلاحیت کافی نباشند.

عموما گفته شده که این دسته از موسسات برای متقاضیانی که قصد دارند تا برای تحصیل به کشوری مهاجرت کرده و پس از پایان تحصیلات به کشور خود بازگردند مناسب هستند، اما در این گونه موارد نیز این موسسات دارای محدودیت زیادی بوده و بهترین گزینه در نظر گرفته نمی شوند. نکته حائز اهمیت این اساس که موسسه اعزام دانشجو تنها می تواند در حوزه کشورها و دانشگاه هایی فعالیت کند که در مجوزشان ذکر شده است.

علاوه بر وجود محدودیت های بسیار زیاد، این گونه از موسسات در کشورمان بدون داشتن مجوز معتبر به فعالیت پرداخته و دارای قردادهای مشخصی در مورد میزان هزینه ها و مسئولیت های خود نمی باشند. از همین رو اعتماد به موسسه اعزام دانشجو به مجارستان کاری سخت و عموما غیر منطقی می باشد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

محدودیت های موسسه اعزام دانشجو به مجارستان

محدودیت های موسسه اعزام دانشجو به مجارستان بسیار زیاد است و طیف گسترده از موضوعات را شامل می شود. برای مثال این گونه از موسسات اجازه مشاوره برای روش ها مهاجرت و همچنین فرصت های شغلی پس از تحصیل را نداشته و چنانچه موسسه ای به انجام این فعالیت بپردازد، مجرم شناخته شده و مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

همچنین موسسه اعزام دانشجو به مجارستان تنها باید در مقاطع تحصیلی بالاتر از دیپلم مانند، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به فعالیت بپردازد و در مورادی که متقاضیان قصد دارند تا در مقاطع پایین تر یا دوره های زبان به کشور مجارستان سفر کند، این موسسه اجازه اعزام را ندارد.

یکی دیگر از محدودیت های این نوع از موسسات در مورد دانشگاهی است که قصد تحصیل در آن را دارید. موسسه اعزام دانشجو تنها اجازه دارد تا در چند دانشگاه و کشور که در مجوزش ذکر شده به فعالیت بپردازد و از همین رو شما حین انتخاب کشور و دانشگاه نیز دچار محدودیت می شوید. در بسیاری از موارد برخی از مشاورین این موسسه افراد را ترغیب کرده تا از تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور مورد نظر صرف نظر نمایند و آینده افراد را به خطر می اندازند.

در نهایت چنانچه بنابه هر دلیلی با موسسه اعزام دانشجو به مجارستان به مشکلی برخورد کنید امکان شکایت و پیگیری از طریق مراجعه قضای را نداشته و شکایت شما به کارگروه ارجاع داده می شود. لذا این موسسه گزینه خوبی برای مهاجرت تحصیلی و حتی تحصیل در این کشور نمی باشد.

موسسه های مهاجرتی معتبر و محبوب می توانند به صورت کاملا قانونی به افراد مشاوره مهاجرت دهند و در مورد روند مهاجرتی و همچنین شرایط کاری پس از تحصیل شما را راهنمایی کنند.

همچنین موسسه مهاجرتی در مورد دانشگاه و کشور مورد نظر شما را راهنمایی کرده و فعالیت های مربوط به مهاجرت و پذیرش دانشگاه را برای شما انجام می دهد. یکی از محبوب ترین مشاورین برای روند مهاجرت تحصیلی کارشناسان آی مهاجرتی هستند.

این مجموعه با دارا بودن مشاورین بسیار آگاه و عالم در تمامی طول روند مهاجرتی همراه شما بوده و به شما کمک کرده تا شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان را کاملا شناخته و در مراحل مختلف بهترین تصمیم را بگیرید. ما توصیه می کنیم همین حالا از طریق راه های ارتباطی به صورت کاملا رایگان با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

تفاوت موسسه اعزام دانشجو به مجارستان با موسسات مهاجرتی

اکنون که با موسسه های اعزام دانشجو و روند کاری این گونه از موسسات آشنا شدید، به بررسی تفاوت موسسه اعزام دانشجو به مجارستان با موسسات مهاجرتی می پردازیم. به صورت کلی موسسات مهاجرتی یکی دیگر از موسسه های محبوب در روند مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور هستند که به صورت کاملا قانونی به فعالیت می پردازند.

بدون شک موسسات اعزام دانشجو به مجارستان در فعالیت های خود دارای محدودیت های بسیار زیادی هستند. اما بر خلاف آنها موسسات مهاجرتی دارای محدودیت های کم تر و در نتیجه مزایای بیشتری می باشند.

این گونه از موسسات از ابتدای روند مهاجرت تحصیلی همراه شما بوده و به شما کمک کرده تا به بهترین دانشگاه های کشور مورد علاقیتان وارد شوید.

تفاوت موسسه اعزام دانشجو به مجارستان با موسسات مهاجرتی

مطالعه عناوین زیر به شما کمک خواهد نمود تا شرایط دانشجویی در مجارستان را بیشتر بشناسید:

مهم ترین مزایای موسسات مهاجرتی

آشنایی با مزایای این موسسه های مهاجرتی به شما کمک کرده تا بتوانید دید گسترده تری از این مورد داشته باشید و حین مهاجرت بهترین تصمیم را برای انتخاب مشاوره اتخاذ کنید. در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای موسسات مهاجرتی می پردازیم.

  • داشتن مجوز فعالیت
  • نبودن محدودیت در کشور و دانشگاه برای تحصیل
  • داشتن حوزه فعالیت مشخص و همچنین دارا بودن شعبه های متنوع
  • داشتن هزینه های مشخص و معین
  • شفاف سازی تمامی روند مهاجرت توسط مشاورین متخصص این مجموعه
  • انجام روند مهاجرت تحصیلی و پذیرش دانشگاه توسط مشاورین این مجموعه

با توجه به موارد ذکر شده موسسات مهاجرتی دارای محدودیت های بسیار کم تری بوده و بدون شک گزینه مناسب تری به شمار می آیند. مهم نیست که قصد تحصیل در چه مقطعی را داشته و یا در کدام دانشگاه و کشور می خواهید تحصیلات خود را ادامه دهید، مشاورین آی مهاجرتی در کنار شما هستند و به شما کمک می کنند تا در کوتاه ترین مدت زمان پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را به دست آورید.

به طور کلی داشتن اطلاعات کافی در زمینه های مهاجرتی به خصوص شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان، به شما کمک کرده تا بتوانید با دیدی گسترده تر و در مدت زمان کوتاه تری روند مهاجرتی خود را انجام دهید.

در این راه توصیه می کنیم جهت آشنایی بیشتر با پروسه تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور مطالعه مقاله ویزای دانشجویی مجارستان 2023 را که توسط بهترین مشاورین همین مجموعه تدوین شده را به هیچ عنوان از دست ندهید.

تحصیل در مجارستان به معنای بهره مندی از به روزترین امکانات اروپایی با هزینه ای مقرون به صرفه است .

 از این رو کارشناسان آی مهاجرتی در این ویدیو تحصیل در مجارستان را برای شما شرح داده اند که توصیه می کنیم تماشای آن را از دست دهید تا به جامع ترین اطلاعات دست یابید.

 

وکیل مهاجرتی در اعزام دانشجو به مجارستان

وکیل مهاجرتی در اعزام دانشجو به مجارستان

یکی دیگر از مواردی که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته و کیل مهاجرتی در اعزام دانشجو به مجارستان می باشد. جالب است بدانید در واقع عنوان وکیل مهاجرتی کامل کذب بوده و تنها به منظور جذب متقاضی توسط برخی از موسسات اعزام دانشجو به مجارستان استفاده می شود.

هر چند این رشته در دانشگاه های برخی کشورها مانند استرالیا یا کانادا وجود دارد اما در حال حاضر شاخه ی تحصیلی ای به نام مهاجرت در کشور ما آموزش داده نمی شود و با فردی که با استفاده از این عنوان قصد جذب متقاضی را داشته باشد به صورت قانونی برخورد می شود.

برخی از افراد با شرکت در برخی از دوره ها در خارج از کشور گواهینامه ای مبنی بر مشاوره و انجام امور مهاجرتی در این کشور ها اتخاذ می نمایند که عموما این گواهینامه را موسسات اعزام دانشجو به مجارستان به اشتباه وکیل مهاجرتی تلقی می کنند.

پیش از این نیز اشاره کردیم که موسسه اعزام دانشجو به مجارستان اجازه ارائه هیچ گونه مشاوره در مورد روش های مهاجرتی یا انجام امور مهاجرتی را ندارد، از همین رو این موسسات به هیچ عنوان نمی توانند حتی از مشاوره مهاجرتی استفاده کنند و در صورت انجام این کار دچار نقض قوانین می شوند.

با توجه به موارد گفته شده موسسات اعزام دانشجو به مجارستان اصلا گزینه مناسبی برای ادامه روند مهاجرتی نیستند و با نداشتن اطلاعات کافی در زمینه مهاجرت، آینده و موفقیت تحصیلی و شغلی افراد را به خطر می اندازند.

هزینه های اعزام دانشجو به مجارستان

یکی از مهم ترین موارد حین تحصیل در این کشور اطلاع از میزان هزینه های اعزام دانشجو به مجارستان می باشد. در حال حاضر میزان هزینه های تحصیل در این کشور به دو بخش اصلی هزینه های پروسه ورود و هزینه های تحصیل و زندگی تقسیم می شود.

میزان هزینه های موجود در کشور مجارستان بسیار ارزان بوده و این کشور جزو کشورهای مقرون به صرفه در اروپا طبقه بندی می شود. با این حال میزان هزینه ها تا حد زیادی به سبک زندگی، نوع رشته تحصیلی و مهم تر از همه شهری که قصد زندگی در آن را دارید وابسته است.

نوع هزینه ها و مخارجهزینه به یورو
هزینه درخواست30 تا 150 یورو
شهریه دانشگاه1500 تا 4000 یورو در هر ترم
هزینه زندگی در بوداپست مجارستان500 یورو
هزینه زندگی در پچ، مجارستان400 یورو

طبق شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان در حال حاضر میزان هزینه های رشته های پزشکی، مهندسی و دکترا نسبت به رشته های دیگر در مقطع تحصیلی مشابه دارای هزینه بیشتری می باشند و از گران ترین برنامه های تحصیلی در این کشور می توان به داروسازی، پزشک عمومی و دندانپزشکی اشاره کرد.

میزان هزینه های موجود در برخی از شهرها مانند بوداپست از دیگر شهرها گران تر است و با زندگی در این شهر باید بودجه بیشتری را برای هزینه زندگی و تحصیل در نظر بگیرید، جهت اطلاع از جزئیات هزینه ها به عنوان صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان مراجعه فرمایید.

بورسیه ها در اعزام دانشجو به مجارستان

دولت مجارستان بورسیه های زیادی را در مقاطع تحصیلی و همچنین رشته های مختلف در اختیار افراد قرار می دهد. بورسیه ها در اعزام دانشجو به مجارستان نقش بسیار مهمی داشته و اخذ این بورسیه ها به شما کمک کرده تا روند تحصیل در این کشور را بدون نگرانی های مالی انجام دهید.

این نوع از بورسیه ها با توجه به نوع خود در مقاطع تحصیلی متنوعی ارائه شده و تمامی یا بخش بخشی از هزینه های زندگی را تحت پوشش قرار می دهد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با جزئیات دریافت این بورسیه و همچنین اطلاع از نحوه پوشش دهی به مقاله کامل بورسیه های تحصیلی و دانشجویی مجارستان مراجعه فرمایید.

این بورسیه ها برای افرادی در نظر گرفته شده که در دانشگاه از سطح علمی بالا و همچنین عملکرد خوبی برخوردار هستند. از همین رو یکی از مهم ترین مزایای دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور حین اعزام دانشجو به مجارستان، تسلط بهتر بر دروس و ادامه تلاش برای کسب نمرات بالا می باشد.

با توجه به این که اطلاع از شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان موضوعی عمیق و گسترده است، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات کامل و تخصصی تر از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید. علاوه بر این چنانچه قصد داشته تا حین تحصیل در این کشور به انجام کار دانشجویی بپردازید، توصیه می کنیم به هیچ عنوان مطالعه مقاله شرایط و درآمدهای کار دانشجویی در مجارستان را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان را مطالعه کرده و هرگونه پرسش خود را از طریق بخش دیدگاه با مشورین ما در میان بگذارید.

در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر، طبق شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان این موسسات در دسترسی به کشور و همچنین دانشگاه دچار محدودیت هایی بوده و تنها اجازه اعزام دانشجو به موسساتی را دارند که در مجوز آنها ذکر شده باشد.

همچنین موسسه اعزام دانشجو به مجارستان تنها باید در مقاطع تحصیلی بالاتر از دیپلم مانند، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به فعالیت بپردازد و در مورادی که متقاضی قصد دارند تا در مقاطع پایین تر یا دوره های زبان به کشور مجارستان سفر کند، این موسسه اجازه اعزام را ندارد.

با توجه شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان که در این مقاله خواندید، به صورت کلی در این گونه از موسسات می توانید بدون داشتن محدودیتی در کشور، مقطع تحصیلی و دانشگاه به تحصیل در موسسه آموزشی مورد علاقه خود بپردازید.

طبق آخرین شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان این هزینه حدوداً بین 30 تا 50 یورو می باشد.

طبق شرایط مشاوره و اعزام دانشجو به مجارستان با دریافت این بورسیه ها شما می توانید بدون داشتن نگرانی های مالی به انجام تحصیلات خود بپردازید.

در پایان کلاینت های ما در رابطه با دریافت ویزای مجارستان در آی مهاجرتی برای شما خواهند گفت:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه