دانشگاه کاسل آلمان 2024 ✔️ شرایط پذیرش و هزینه ها

دانشگاه کاسل آلمان 2024 ✔️ شرایط پذیرش و هزینه ها

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

این دانشگاه رشته‌هایی در زمینه اقتصاد، علوم، حقوق، مهندسی، زبان و سایر رشته‌ها را به دانشجویان ارائه می‌کند.

بله ، دانشگاه کاسل دانشگاهی دولتی در آلمان بوده که از دانشجویان خود شهریه درخواست نمی‌کند و تحصیل در آن رایگان است که البته باید مبلغ کمی را بابت هزینه های ثبت نام بپردازید.

مقدار هزینه‌ها و مخارج بستگی به عوامل مختلفی دارد که برای هر فرد متفاوت خواهد بود، اما به طور متوسط ماهانه 750 یورو باید برای آن در نظر بگیرید.

بله ، دانشجویان خارجی باید باتوجه به زبان انتخابی خود مدرکی معتبر را برای اثبات زبان آلمانی یا انگلیسی به دانشگاه ارائه کنند.

رنکینگ و رتبه جهانی دانشگاه کاسل آلمان در TIMES در حدود 200 و ذر UN NEWS در رتبه 1049 می باشد.

بله ، این دانشگاه خوابگاه‌هایی برای دانشجویان خود در نظر گرفته است، اما تعداد آنان کمتر از میزان درخواست‌ها و نیاز است.

این دانشگاه در مرکز شهر قرار گرفته و به راحتی می توان با تاکسی ، اتوبوس و مترو حتی به فرودگاه نیز دسترسی داشت.

بله ، این دانشگاه در تمامی مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجویان را پذیرش می کند و تنها کافی است تا قبل از هرگونه اقدام رشته موردنظر خود را در این دانشگاه بررسی کنید.

بله ، این دانشگاه با بورسیه های متنوع هزینه های تحصیل و زندگی را برای دانشجویان به حداقل می رساند.

دانشگاه کاسل آلمان که در این زبان با نام Universität Kassel و به طور غیررسمی Uni Kassel شناخته می‌شود، یک دانشگاه دولتی است که در شهر کاسل در ایالت هسن و در مرکز آلمان واقع شده است. در این مرکز همه برنامه‌های تحصیلی برای دانشجویان آلمانی و بین المللی در دسترس بوده و دانشگاه طیف وسیعی از مدارک، از جمله دیپلم سنتی آلمانی و همچنین مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهد.

دانشگاه کاسل با این‌که یک مرکز تحصیلی جوان در میان سایر دانشگاه‌های مطرح کشور آلمان است، اما اعتباری بسیار بالا و قابل قبول داشته و بیش از 25 هزار دانشجو را در خود جای داده است که در جهان هنوز بسیاری از دانشگاه‌های با قدمتی بیش‌تر این دانشگاه نیز نتوانسته‌اند به چنین آمار و ارقامی دست پیدا کنند.

بیش از 3300 نفر هر روز و ترم به ترم بر روی موفقیت دانشگاه کاسل کار می‌کنند. همچنین علاوه بر افرادی که در این‌جا تحقیق و تدریس می‌کنند، بیش از 1300 کارمند در حوزه اداری-فنی چارچوب بهینه‌ای را برای دانشگاه تبیین، تنظیم و اداره می‌نمایند. دانشگاه کاسل در حال حاضر از 115 کشور جهان دانشجو دارد.

در ادامه با تیم آی مهاجرتی همراه شوید تا دانشگاه کاسل آلمان را بهتر و دقیق‌تر بشناسید. ضمنا فراموش نکنید که تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان و شرایط دقیق آن را در مقاله مربوطه مطالعه کرده تا از چگونگی پذیرش در رشته‌های مختلف این دوره و دریافت مدرک در آنان مطلع شوید.

خلاصه آشنایی با دانشگاه کاسل آلمان

دانشگاه کاسل به دانشگاه ایده‌ها در قلب آلمان مشهور است که خود را به عنوان دانشگاهی می‌بیند که در آن باز بودن، ابتکار عمل، تفکر میان رشته‌ای و غیر متعارف، آرزوی توسعه، آزمایش و اجرای ایده‌ها مورد توجه و تشویق است. جالب است بدانید که حدود یک پنجم کل دانشجویان ثبت نام شده در حال تحصیل در این مرکز برای معلم شدن در حال تحصیل هستند.

این دانشگاه در سال 1971 تاسیس شده است که نشان از جوان بودن این مرکز دارد. همچنین به تازگی یک مجتمع بین‌المللی در محوطه دانشگاه تاسیس شده که در آن خوابگاه و محل اقامت نیز برای مهمانان بین‌المللی ارائه شده و برای جلسات، کنفرانس‌ها و رویدادهای فرهنگی قابل استفاده می‌باشد.

دانشگاه کاسل خود را به عنوان یک نیروی محرکه در منطقه می‌بیند و بر شهر و مناطق اطراف آن تاثیر دارد. انتقال دانش، اسپین آف‌ها، ابتکارات فرهنگی و مشارکت‌های توسعه شهری بخشی از ماموریت آن است. میراث جهانی کاسل به لطف دانشگاه خود، به شهری رو به رشد و خوش بینانه در قلب آلمان تبدیل شده و این مرکز علاوه بر شهر بر شمال آلمان نیز تاثیرات بسیار زیادی را وارد آورده است.

خلاصه‌ای از پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کاسل آلمان

دانشگاه کاسل آلمان دارای 8 پردیس است که از طریق آن‌ها آموزش های متعدد خود را ارائه می‌دهد . تمامی خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها همچنین موسسات و کلاس‌های درس در این 8 پردیس واقع شده‌اند. این پردیسس‌ها شامل مکان‌های زیر می‌شوند:

  • Holländischer Platz
  • Wilhelmshöher Allee
  • Heinrich-Plett-Straße
  • Damaschkestraße
  • Menzelstraße
  • Brüder-Grimm-Platz
  • Witzenhausen
  • Frankenhausee

برخی از امکانات و خدمات ارائه شده درپردیس‌های دانشگاه کاسل شامل موارد زیر است:

خلاصه ای از پردیس ها و دانشکده های دانشگاه کاسل آلمان

خدمات ارائه شده در دانشگاه کاسل آلمان

1.آزمایشگاه‌ها و سالن‌های نمایش برای دانشکده علوم کامپیوتر و مهندسی برق

2. کتابخانه، که حدود 1.9 میلیون جلد را ارائه می‌دهد و شامل 30 هزار رسانه الکترونیکی و نشریه جهانی و برای همه افراد حاضر در منطقه باز است. مجموعه کتابخانه همچنین متشکل از هزاران نسخه خطی و دیگر کتاب‌های گران‌بها است که می‌توان در طاق نسخ خطی نگاه کرد.

3. مزرعه آزمایشی 32 هکتاری برای کشاورزی اکولوژیک

4. آموزش و تربیت بدنی معلمان آینده ورزش دانشگاه ارائه می شود.

5. مرکز خدمات فناوری اطلاعات

6. مرکز مطالعات بین المللی

7. مرکز بین المللی زبان

8. مرکز خدمات آموزشی

این دانشگاه همچنین تعدادی خدمات پشتیبانی از دانشجویان مانند دفتر پذیرش، دفتر شهروندی، خدمات مشاوره تحصیلی و غیره را ارائه می‌دهد . این دانشگاه همچنین دارای یک اتحادیه دانشجویی (BDE) و انجمنی است که از کشاورزان کوچک حمایت می‌کند. علاوه بر این مغازه‌های زیادی در داخل و نزدیک محوطه دانشگاه وجود دارد که مواد غذایی ارگانیک و سالم را ارائه می‌دهند.

ضمنا، دانشجویان می‌توانند در خدمات کلیساهای مختلف شرکت کنند و از فعالیت‌هایی مانند ورزش‌های دانشگاهی، تناسب اندام، شنا و غیره لذت ببرند. در ادامه باید بگوییم که دا دانشگاه کاسال از 10 دانشکده و 44 موسسه و دپارتمان وابسته تشکیل شده است که دانشکده‌های آن به شرح زیر هستند:

خدمات ارائه شده در دانشگاه کاسل آلمان

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده علوم انسانی

دانشکده هنر و طراحی

دانشکده معماری، شهرسازی و برنامه‌ریزی منظر

دانشکده ریاضی و علوم طبیعی

دانشکده اقتصاد و مدیریت

دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست

دانشکده علوم کشاورزی ارگانیک

دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتر

دانشکده مهندسی مکانیک

همچنین دپارتمان‌های این مرکز نیز شامل موسسات زیر می‌شوند:

موسسه تحلیل و کنترل سیستم، گروه مطالعات انگلیسی و آمریکایی، موسسه، پیشرانه و فناوری خودرو، ارگونومی و مدیریت فرآیند،موسسه معماری، موسسه، مکانیک سازه، موسسه مدیریت ساخت و ساز، موسسه آموزش حرفه ای (IBB)، موسسه مطالعات مدیریت و بازرگانی (IBWL)، هنرهای تجسمی، موسسه زیست شناسی، موسسه شیمی، گروه زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی و دوم، اداره آموزش و پرورش، موسسه الهیات پروتستان، موسسه جغرافیا، موسسه مطالعات آلمانی، گروه تاریخ، موسسه الهیات کاتولیک، موسسه مهندسی سازه، تاریخ هنر و زیبایی شناسی، موسسه معماری منظر و برنامه ریزی منظر، موسسه ریاضیات، موسسه مکانیک، گروه موسیقی، موسسه فناوری‌ها و تحلیل‌های نانوساختار (INA)، موسسه فلسفه، موسسه فیزیک، علوم سیاسی، طراحی محصول، فناوری تولید و لجستیک (IPL)، گروه روانشناسی، موسسه مطالعات عاشقانه، اداره مددکاری اجتماعی و رفاه اجتماعی، گروه جامعه شناسی، موسسه ورزش و علوم ورزشی، موسسه مهندسی انرژی حرارتی، موسسه توسعه شهری، موسسه مهندسی حمل و نقل
ارتباط دیداری، موسسه اقتصاد (IVWL)، موسسه مهندسی آب، پسماند و محیط زیست، موسسه مهندسی مواد، موسسه حقوق اقتصادی (IWR)

رشته‌های برتر دانشگاه کاسل آلمان

دانشگاه کاسل یکی از دانشگاه‌های بزرگ آلمان است که دانشجویان در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در آن قادر به تحصیل هستند. این دانشگاه در حال حاضر 146 رشته اصلی در دوره‌های کارشناسی و ارشد ارائه می‌کند که رشته‌های مطرح و پرطرفدار در حوزه‌های اقتصاد، هنر، مهندسی، حقوق، کامپیوتر، زبان و غیره را در بر خواهد گرفت. رشته‌های زیر از برترین و پر متقاضی‌ترین رشته‌های این دانشگاه هستند:

مقطع رشته تحصیلی
کارشناسی علوم سیاسی، روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، ریاضیات، زیست شناسی، علوم کامپیوتر، علوم نانو، تاریخ، هنر، فلسفه، معماری، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مکاترونیک، فن ریاضی، مهندسی محیط زیست،مهندسی صنایع،
کارشناسی ارشد معماری، مهندسی عمران، زیست شناسی، مطالعات تجاری، مهندسی ارتباطات برق، مهندسی برق، مهندسی ایمنی عملکردی، اقتصاد سیاسی و توسعه جهانی، علوم کامپیوتر، روانشناسی بالینی و روان درمانی، مهندسی مکانیک، ریاضیات، مکاترونیک، مدیریت پایدار، علم نانو، علوم سیاسی، روانشناسی، کشاورزی بین المللی پایدار، جامعه شناسی، مهندسی صنایع، مهندسی ایمنی عملکردی، فیزیک، تجارت بین‌المللی مواد غذایی و مطالعات مصرف کننده

رنکینگ و رتبه جهانی دانشگاه کاسل آلمان

یکی از روش‌های شناخت و اطلاع از میزان اعتبار دانشگاه‌های بررسی رتبه و جایگاه آنان در بین دانشگاه‌های برتر است. 

همواره موسسات و مراکز معتبر مختلفی در جهان در حال بررسی کیفیت آموزش، خدمات، امکانات و هیئت آموزشی دانشگاه‌های جهان هستند و آنان را بر اساس صلاحیت‌های آنان رتبه‌بتدی می‌نمایند. 

در ادامه رتبه جهانی دانشگاه کاسل را از سوی برترین مراکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان مشاهده خواهید کرد:

موسسه اعتبار سنجی

رتبه جهانی

UN NEWS

1049

TIMES

151 - 200

EduRAnk

726

CWUR

1109

Shanghai

801 - 900

 

معرفی سایت دانشگاه کاسل آلمان

دانشگاه کاسل آلمان به مانند سایر دانشگاه‌های دارای سایتی کاملا آنلاین و به روز است و به مانند دانشگاه‌های برتر جهان شما می‌توانید در این سایت به بخش‌های مختلفی دسترسی پیدا کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید. 

در صفحه ابتدایی و اولیه سایت شما می‌توانید اخبارهای مربوط به دانشگاه، تاریخ برنامه‌ها و رویدادهای پیش رو در این مرکز را مشاهده کنید.

همچنین از طریق این سایت خواهید توانست به بخش‌های نظیر تاریخچه دانشگاه ، برنامه‌ها و اهداف دانشگاه، معرفی و شناخت اعضای هیئت علمی و اساتید و تیم کارمندان دانشگاه، رشته‌های مختلف، دپارتمان‌ها، دانشکده‌ها و بسیاری بخش‌های مختلف دیگر دسترسی پیدا کنید.

در صفحه میان‌برهایی برای شما قرار داده شده‌اند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دانشگاه
  • مطالعات و تحصیلات
  • تحقیقات
  • بخش بین‌المللی
معرفی سایت دانشگاه کاسل آلمان

ددلاین و آخرین مهلت پذیرش در دانشگاه کاسل آلمان 2024

دانشگاه کاسل برای پذیرش دانشجویان جدید در هر سال تحصیلی مهلتی را اعلام می‌کند که شما باید حداکثر تا آخرین روز مهلت داده شده درخواست و مدارکتان را ارسال نمایید. توصیه می‌کنیم همواره مدارک خود را در اوایل فرصت شروع پذیرش ارسال کنید نه در انتها چون ممکن است دانشگاه اشخاص دیگری را مدنظر قرار داده باشد.

البته به طور یقین تمامی درخواست‌‌ها بررسی می‌شود، اما انجام این کار هرگونه ریسکی را برای شما کاهش می‌دهد. به طور کلی ددلاین‌های دانشگاه کاسل بدین صورت است:

  • کارشناسی: ترم زمستان – 15 جولای و ترم تابستان – 15 ژانویه
  • کارشناسی ارشد: ترم زمستان – 1 مارس و ترم تابستان – 1 سپتامبر

البته بازهم توصیه می‌کنیم این مورد را از دانشکده انتخابی خود مورد پرشش و تحقیق قرار دهید، چون ممکن است این برنامه تغییر کرده و یا برخی رشته‌ها و دانشکده‌ها شرایط مختلفی داشته باشند و یا درای مهلتی کمتر و بیش‌تر باشند.

هزینه‌ها و مخارج تحصیل دانشگاه کاسل آلمان 2024

یکی از دلایل مهم و بسیار اصلی در انتخاب کشور آلمان و دانشگاهی نظیر دانشگاه کاسل وجود هزینه‌های مناسب و مقرون به صرفه است. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی و آلمانی رایگان است و شهریه‌ای از آنان دریافت نمی‌شود که باتوجه به دولتی بودن دانشگاه کاسل باید بگوییم هزینه تحصیل در دانشگاه رایگان خواهد بود.

اما لازم به تذکر است که هر ترم تحصیل مبالغی اندک بابت هزینه رسیدگی به درخواست و ثبت‌نام، حمل‌ونقل و امور دانشجویی از دانشجویان اخذ خواهد شد که در سال 2024 برای دانشگاه کاسل در هر ترم برابر با 340,94 یورو اعلام شده است. در مقایسه با هزینه‌های تحصیل چندهزار یورویی در دیگر کشورهای اروپا و جهان آلمان واقعا کشور مجانی برای تحصیل است.

البته فراموش نکنید که شما نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه ندارید، اما همچنان هزینه اقامت و زندگی در این کشور بر دوشتان خواهد بود که باید اطلاعات کافی از آن را کسب نمایید . طبق آمار هزینه ماهانه زندگی در شهر هسل برای یک دانشجو می‌تواند به طور متوسط 750 یورو در نظر گرفته شود پیشنهاد می‌کنیم مقاله هزینه زندگی دانشجویی در آلمان را در سایت مورد مطالعه قرار دهید تا کاملا از جرئیات این امر مطلع گردید.

شناخت بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه کاسل آلمان

دانشجویان خارجی همواره در تلاش هستند تا به نحوی بتوانند از مخارج و هزینه‌های اقامت و تحصیل خود در خارج از کشور بکاهند که همین امر باعث اهمیت بالای بورسیه‌های تحصیلی شده است. اما در رابطه بورسیه‌های تحصیلی در کشور آلمان به نوعی تمامی دانشجویام محصل در دانشگاه‌های دولتی از بورسیه برخوردار شده و نیازی به پرداخت شهریه ندارند.

اما بازهم می‌توانید فرصت‌هایی را بیابید که موسسات و دانشگاه‌ها به دانشجویان برتر و ممتاز بورسیه‌هایی را اعطا می‌کنند که ممکن است هزینه‌های اقامت و یا محل اقامت و خوابگاه را به آنان رائه دهد. 

البته باتوجه به رایگان بودن شهریه تحصیل دانشجویان چندان تلاشی برای اخذ بورسیه ندارند و تعداد فرصت‌های در نظر گرفته شده در هر برنامه نیز اندک است.

ضمنا باید خاطر نشان کنیم که بورسیه‌های در نظر گرفته شده برای دوره تحصیلات تکمیلی بسیار بیش‌تر از دوره لیسانس است. در حال حاضر بورسیه‌های زیر در دانشگاه کاسل در دسترس هستند:

شناخت بورسیه تحصیلی دانشگاه کاسل آلمان

بورسیه های تحصیلی دانشگاه کاسل آلمان

Erasmus internships (Europe)Erasmus studies (Europe)
SHOSTA scholarship (short periods for studies and internships)PROMOS scholarship (periods of study, internships, study trips)
BAföG abroadDAAD

همچنین باید در نظر داشته باشید که علاوه بر داشتن شرایط خصوصی و مختص هر بورسیه داشتن شرایط عمومی زیر نیز برای دستیابی به بورسیه در این دانشگاه بسیار اهمیت دارد:

  • ارائه یک رزومه و CV قوی (شامل هرگونه پژوهش، تحقیقات بین‌المللی و هرنوع دستاورد علمی)
  • ارائه انگیزنامه جذاب و قوی
  • ارائه حداقل 2 توصیه از برترین اساتید دوره‌های تحصیلی پیشین
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات ( نمرات و معدل بالا باشد)
  • ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی یا انگلیسی ( تحصیل به زبان آلمانی شانس بسیار بالاتر برابر دریافت بورسیه دارد)

در دانشگاه کاسل آلمان به چه زبانی تدریس می‌شود؟

شاید یکی از گزینه‌های بسیار مورد علاقه دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این دانشگاه، امکان تحصیل به زبان انگلیسی باشد. این دانشگاه رشته‌های خود را به دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می‌کند که البته تعداد رشته‌های انگلیسی زبان کمتر بوده و اکثر آنان متعلق به دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند.

یعنی اگر قصد تحصیل در دوره لیسانس این دانشگاه را دارید اغلب رشته‌ها به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. همچنین با توجه به مقطع تحصیلی و رشته ممکن است تفاوت‌هایی در سطح یا نمره درخواستی مدرک زبان وجود داشته باشد، به همین خاطر باید این امر را به طور دقیق مورد بررسی و استعلام قرار دهید. اما به طور کل مدارک زیر برای پذیرش در اغلب دوره‌ها و رشته‌ها قابل قبول خواهند بود:

سطح زبان موردنیاز در دانشگاه کاسل آلمان

آزمون تافل 72 به بالا

آزمون آیلتس 5.5 به بالا

آزمون TestDaF نمره 44 به بالا

آزمون DSH سطح 2 و 3

آزمون PTE نمره 59 تا 75

آزمون Telc سطح B2

مدارک موردنیاز پذیرش در دانشگاه کاسل آلمان

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه کاسل آلمان

دانشجویان بین‌المللی برای پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه کاسل آلمان نیاز است تا مدارک مورد درخواست دانشکده و مربوط به رشته تحصیلی خود در این دانشگاه را تهیه نموده و به همراه درخواست خود ارسال نماید. این مدارک به نوعی معرف شخصیت، سطح تحصیلات و دانش شما به دانشگاه خواهد بود که باید دید آیا دانشگاه شما لایق تحصیل در خود خواهد دانست یا خیر؟!

اما گاها باتوجه به ملیت‌های مختلف دانشجویان و همچنین شرایط متفاوتی که در مقاطع تحصیلی و رشته‌های گوناگون وجود دارد، ممکن است مدارک مورد نیاز افراد با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشد. پس حتما این موضوع را طبق شرایط خود بررسی کنید. اما مدارک زیر قطعا مورد نیاز هم دانشجویان خواهد بود:

  • درخواست پذیرش و ثبت‌نام
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی و معتبر
  • ارائه انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در دانشگاه تاوا
  • ارائه رزومه قوی و کامل
  • ارائه توصیه‌نامه از اساتید یا دانشگاه قبل ( برای مقاطع ارشد و دکترا)
  • ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی و یا آلمانی
  • ارائه هرگونه مقالات، پژوهش و تحقیقات بین‌المللی

خوابگاه‌های دانشگاه کاسل آلمان

خوشبختانه دانشگاه کاسل از دسته دانشگاه‌هایی است که برای دانشجویان خود خوابگاه‌هایی را در نظر گرفته است. البته باتوجه به تعداد بالای متقاضیان همواره ظرفیت محدود بوده و ممکن است دانشجویان تازه وارد نتوانند از همان ابتدا در خوابگاه ساکن شوند. به همین خاطر پیشنهاد شده که چند ماه قبل از شروع ترم پذیرش خود را گرفته و درخواست خوابگاه را ثبت کنید تا در اولین فرصت این امکان برایتان فراهم آید.

خوابگاه‌های دانشگاه کاسل در چندین ساختمان مختلف قرار دارند که تمامی آن‌ها در فاصله‌ای نزدیک با دانشگاه قرار دارند و حتی برخی کاملا چسبیده به خود دانشگاه هستند که عبور و مرور را برای شما بسیار ساده‌تر می‌کنند. همچنین هریک از این ساختمان‌ها دارای تعداد اتاق‌هایی متفاوت و امکاناتی شبیه به هم هستند.

در تمامی خوابگاه‌ها و در اتاق‌ها یک دوش قرار دارد و برای هر 2 تا 3 دانشجو یک آشپزخانه در نظر گرفته شده است. علاوه بر این تمامی اتاق‌ها کاملا مبله و دارای تلویزیون ماهواره‌ای هستند و یک اتاق مشترک، ماشین لباسشویی، خشک کن را در خود جای داده است. همچنین محلی برای دوچرخه دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است . در ادامه اطلاعاتی خلاصه از هریک از این خوابگاه‌های دانشگاه را مشاهده خواهید کرد:

نام ساختمان و خوابگاه نوع اتاق هزینه اجاره
ADOLFSTRASSE 2 اتاق‌های 1 نفره 321 یورو تا 326 یورو
HEGELSBERGSTRASSE 22B اتاق‌های 2 نفره 447 یورو تا 539 یورو
HEGELSBERGSTRASSE اتاق‌های 3 نفره 235 یورو تا 326 یورو
KOHLENSTRASSE 105 اتاق‌های 1 و 2 نفره 290 یورو تا 330 یورو
LUDWIG-MOHR-STRASSE 1 اتاق‌های 1 نفره 208 یورو تا 248 یورو
UNIVERSITÄTSPLATZ 1 اتاق‌های 1 و 2 نفره 338 یورو تا 353 یورو
MÖNCHEBERGSTRASSE 19A/21 اتاق‌های 3 و 4 نفره 243 یورو تا 328 یورو
MORITZSTRASSE 24/26 اتاق‌های 1 نفره 285 یورو تا 320 یورو
WESERSTRASSE 28 اتاق‌های 1 نفره 311 یورو تا 321 یورو
NAUMBURGER STRASSE 13/15 اتاق‌های 1، 2 و 4 نفره 285 یورو تا 338 یورو
WOLFHAGER STRASSE 12A اتاق‌های 1 و 2 نفره 315 یورو تا 362 یورو

ویدیو و پادکست مهاجرت به آلمان

تحصیل در کشور آلمان یکی از بهترین مقصدهای محبوب ایرانیان ، با قوانین خاص خود همراه است که با اطلاع از آنها می توان مهاجرتی موفق را برای خود رقم زد.

این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما را تماشا کنید تا به اطلاعات دقیقی در این زمینه رسیده و جهت هرگونه سوال با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان

مشاهیر دانشگاه کاسل آلمان

دانشگاه کاسل طی این مدت زمان کوتاهی که در حال فعالیت بوده کارنامه بسیار خوب و قوی از خود به جای گذاشته است و یقین می‌رود که در آینده به یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان و جهان تبدیل شود.

اما در طی همین 5 دهه فعالیت افراد مطرح و تاثیرگذاری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌‍اند که برخی از آن‌ها بدین شرح هستند:

  • توماس استل ماخ (تهیه کننده فیلم انیمیشن آلمانی)
  • ماتیاس برنینگر (سیاستمدار آلمانی)
  • اولریکه تیکوا کیسمان (جامعه شناس آلمانی)
  • لوتز مایکل وگنر (دانشمند کامپیوتر آلمانی)
  • گونتر دمنیگ (هنرمند آلمانی)
مشاهیر دانشگاه کاسل آلمان
دسترسی از فرودگاه به دانشگاه کاسل آلمان

دسترسی از فرودگاه به دانشگاه کاسل آلمان

دانشگاه کاسل در مرکز این شهر قرار گرفته و پردیس‌های آن در نزدیکی یکدیگر هستند. شما می‌توانید برای عبور مرور از دانشگاه به هر نقطه‌ای از شهر از اتوبوس، تاکسی و یا دوچرخه استفاده کنید. 

دوچرخه‌ها در نقاط مختلف پردیس‌ها قرار داده شده‌اند و به صورت الکترونی بابت استفاده از آن‌ها باید هزینه بپردازید که برای دانشجویان همواره یک ساعت اولیه در روز رایگان است.

اما برای ورود از خارج کشور نیز شما باید به یکی از فرودگاه‌های فرانکفورت، هانوفر و پادربورن سفر کرده و از آن‌جا به صورت زمینی خود را به شهر کاسل و دانشگاه برسانید. در محیط فرودگاه‌ها تاکسی، اتوبوس و قطار شما را می‌توانند به این دانشگاه برسانند. فرودگاه‌های هانوفر و فرانکفورت نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها به کاسل هستند، البته شما می‌توانید به راحتی از برلین و هامبورگ نیز به این شهر بروید.

از فرودگاه فرانکفورت، یک قطار مستقیم به کاسل وجود دارد که حدود 90 دقیقه و با قطارهای محلی حدود 120 دقیقه شما را به دانشگاه می رساند. 

همچنین از فرودگاه هانوفر یا فرودگاه هامبورگ اتوبوس‌های شاتل شما را در عرض 20 تا 25 دقیقه به ایستگاه‌های قطار مربوطه رسانده و قطارهای ICE از هامبورگ حدود 140 دقیقه و از هانوفر حدود 50 دقیقه شما را به کاسل خواهند رساند.

 

دقت داشته باشید که شما می‌توانید در مدت اقامت و تحصیلتان در آلمان از تخفیفات و بن‌های بسیار مناسبی جهت حمل‌ونقل در این کشور بهره‌مند شوید که برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده‌اند. با این‌که در این شهر اکثر دانشجویان از دوچرخه استفاده می‌کنند.

اگر درباره دانشگاه کاسل آلمان و یا هر دانشگاه دیگر این کشور نیاز به راهنمایی و شناخت بیش‌تر جهت پذیرش و ثبت‌نام دارید، حتما با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر معالی آباد شیراز تماس حاصل نموده و از تجارب متخصصین ما استفاده کنید.

با مطالعه مقالات زیر اطلاعات مفیدی را در رابطه با تحصیل در کشور آلمان دریافت کنید:

نمایش ویدیو درباره کاور امیرحسین علامه
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه