شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش

شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش به عنوان مهم ترین مسئله در امر سکونت باید قبل از هرگونه اقدامی به دقت در نظر گرفته شوند . دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور تلاش می کنند تا دانشجویان را به بهترین شکل ممکن در خوابگاه های مناسب ساکن نموده و خیال دانشجویان را از بابت اسکان خود راحت نمایند.

البته یکی از اصلی ترین شرایط دست یابی به ویزای تحصیلی کشور اتریش ، مشخص نمودن محل سکونت در این کشور است . به نحوی که شما باید ابتدا محل اقامت خود را مشخص نموده و سپس در هنگام دریافت ویزا به همراه مدرک پذیرش دانشگاه ارائه دهید.

شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش

اتریش بر خلاف اکثر کشورهای اروپایی، خوابگاه های دانشجویی خود چه دولتی و چه خصوصی را در بیرون از محوطه های دانشگاه ها دایر کرده است.

فهرست مطالب

البته اقامت دانشجویی در اتریش به فاکتورهای مختلفی وابسته بوده و نباید تنها خوابگاه را درنظر گرفت ، بلکه سایر هزینه های زندگی نیز در این اقامت بسیار اهمیت دارند . عنوان ما در رابطه با راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش راهنمای شما در این زمینه خواهد بود.

در این عنوان با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید تا تمامی جزئیات در رابطه با شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش را به خوبی بشناسید و به خاطر داشته باشید که مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز همواره پاسخگوی تمامی سوالاتتان خواهند بود.

انواع خوابگاه دانشجویی در اتریش

اتریش از معدود کشورهای جهان است که دانشجویان را برای سکونت در محوطه دانشگاه اسکان نداده و اغلب آن ها در خوابگاه هایی خارج از محوطه دانشگاه زندگی می کنند . از این رو یافتن خوابگاه برای دانشجویان می تواند اقدامی آسان باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش

در یافتن خوابگاه اینکه شما در دانشگاه دولتی درس می خوانید و یا خصوصی ، تفات چندانی نداشته و باید با توجه به فاکتورهای دیگر محل اقامت خود را مشخص کنید . میزان هزینه ای که توانایی پردخت آن دارید به همراه نزدیکی خوابگاه به دانشگاه از مهم ترین فاکتورها در انتخاب خوابگاه هستند.

انواع خوابگاه دانشجویی در اتریش به صورت کلی در دسته های خوابگاه های خودگردان ، اقامتگاه ها ، آپارتمان های خصوصی و مشترک جای می گیرند که هر یک شرایط خاص خود را دارند.

انواع خوابگاهشرایط
خوابگاه های خودگردانشامل واحدهای تک نفره ، دو ، سه نفره یا چهار نفره با اتاق نشیمن و آشپزخانه مشترک اما سرویس بهداشتی خصوصی
اقامتگاه‌های دانشجویی Akademikerhilfeیک انجمن خیریه که در شهرهای وین ، سالزبورگ ، لینز ، اینسبروک ، گراتس ، کلانگفوت و برخی دیگر برای دانشجویان خوابگاه ارائه می دهد.
آپارتمان های خصوصیاز تمامی گزینه های سکونتی گران تر می باشد .
آپارتمان های مشترکمحبوب ترین شکل اقامت در اتریش که می توان تمامی امکانات را به صورت مشترک اما اتاق های تک نفره داشت.

Student Hostel in Austria

هزینه خوابگاه دانشجویی در اتریش

در رابطه با شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش خوب است این توصیه را به شما نماییم که از همان ابتدای انتخاب دانشگاه به دنبال یافتن محلی مناسب برای سکونت نیز باشید و خیال خود را بابت یکی از اصلی ترین دغدغه ها آسوده سازید.

هر نوع خوابگاه هزینه های خاص خود را دارد و در هر مورد نیز حتی می توان نرخ های مختلفی را یافت . اما از آنجا که اتریش جزو کشورهای ارزان اروپا نیست ، باید هزینه نسبتا بالایی را برای خود پرداخت کنید.

هزینه خوابگاه های دانشجویی در اتریش برای دانشجویان می تواند از 200 تا 700 یورو متغیر باشد . اما از آنجا که دانشجویان معمولا به دنبال ارزان ترین گزینه ها هستند به صورت میانگین 350 یورو را بابت هزینه سکونت می توان درنظر گرفت.

میزان اجاره در گزینه های اقامت دانشجویی در اتریش می تواند به صورت میانگین زیر باشد:

نوع خوابگاهمیزان هزینه
خوابگاه های خودگردان250 تا 700 یورو
اقامتگاه های دانشجوییاز 200 تا 570 یورو
آپارتمان های خصوصیحداقل 500 یورو
آپارتمان های مشترکهر نفر حدود 150 یورو

نحوه پیدا کردن خوابگاه در اتریش

همانگونه که دریافتید خوابگاه دانشگاهی در اتریش گزینه های مختلفی را شامل می شود و دانشجویان می توانند به روش های مختلفی به آن ها دست یابند . گزینه نخست دانشگاه محل ثبت نام است که دانشجویان را به خوابگاه های مختلف معرفی می کند.

معمولا در سایت دانشگاه و یا تابلو اعلانات گزینه های مختلفی وجود دارند که برای دانشجویان اسکان فراهم می سازند و شما می توانید از طریق ان ها هر یک از شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش را بررسی کنید.

گزینه دیگر سایت های اینترنتی هستند که منازل را به صورت کامل با تمامی جزئیات در اختیار دانشجویان قرار می دهند . برخی از این سایت ها عبارتند از:

  • www.sreal.at
  • www.allyoucanread.com
  • www.stuwo.at
  • www.expatica.com

دوستان و آشنایان نیز می توانند گزینه خوبی برای یافتن مسکن مناسب در اتریش باشند و در صورتی که فردی را در این کشور می شناسید حتما برای یافتن خانه از او کمک بگیرید . مشاورین املاک و بنگاه ها نیز وجود دارند که می توانند مسکن مورد نظر شما را فراهم سازند ، اما باید مبلغی را به آن ها به عنوان کارمزد بپردازید.

کارشناسان آی مهاجرتی نیز می توانند راهنما و همراه شما در یافتن خوابگاه مناسب در کشور اتریش باشند. علاوه بر این توصیه می کنیم تا حتما عنوان شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را مطالعه کنید تا بتوانید با شرایط اقامتی این کشور به خوبی مطلع شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در اتریش

با زندگی در خوابگاه های کشور اتریش میزان هزینه های زندگی شما به مراتب کاهش خواهد یافت . هنگامی که تصمیم به زندگی در خوابگاه می گیرید ، بسیاری از امکانات خوابگاه های اتریش را به صورت مشترک استفاده می کنید که همین امر در کاهش میزان هزینه ها بسیار موثر است.

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در اتریش علاوه بر هزینه ، امکانات و زندگی شخصی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد . زمانی که به صورت فردی برای خود خانه ای را اجاره می کنید ، طبیعتا امکانات شما بیشتر بوده و نیازی به شریک شدن آن با دیگران نخواهید داشت.

علاوه بر این همیشه یک محیط شخصی برایتان وجود دارد و در زمان مطالعه و یا استراحت می توانید آسوده خاطر باشید.

یکی دیگر از شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش نزدیکی آن به دانشگاه است و گرچه در پردیس دانشگاه قرار ندارند ، اما به دانشگاه ها بسیار نزدیک هستند و برخی از آنها سرویس رفت و آمد به دانشگاه را نیز دارند.

در صورتی که خانه اجاره ای می تواند در هر نقطه از شهر قرار گرفته و فاصله کمی با دانشگاه نداشته باشد . با اجاره خانه باید هزینه رفت و آمد را نیز مدنظر داشته باشید و معمولا دانشجویان به دلیل انتخاب خانه در حومه شهر از مترو یا سایر وسایل نقلیه استفاده می کنند.

شرایط زندگی با خانواده اتریشی

یکی از گزینه هایی که پیش روی دانشجویان در کشور اتریش وجود دارد ، زندگی با یک خانواده مقیم این کشور است. خانواده های میزبان در اتریش این فرصت را برای شما فراهم می سازند تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی به زبان آلمانی به خوبی مسلط شده و بسیاری از دغدغه هایی را که یک فرد در هنگام ورود به این کشور دارد را نداشته باشید.

شرایط زندگی با خانواده اتریشی از سوی آن ها از همان ابتدا به صورت دقیق تعیین می شود و در ماه های نخست که دانشجویان سختی های دوری از خانواده را تحمل می کنند ، بسیار راهگشا می باشد.

در این شیوه یک اتاق از یک منزل مسکونی به شما اجاره داده می شود که می تواند شامل غذا و یا بدون آن باشد.

در صورتی که وعده های غذایی برای شما درنظر گرفته شود ، مبلغی به اجاره بهایتان افزوده می شود و اصلا نگران نباشید زیرا اتریشی ها در استقبال از دانشجویان بسیار دوستانه عمل نموده و شما یک زندگی شگفت انگیز را در کنار آن ها تجربه خواهید نمود.

چنانچه به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با سایر گزینه های اقامت دانشجویی در اتریش و یا شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش هستید حتما با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

خوابگاه های دانشجویی در وین

خوابگاه های دانشجویی در وین

یکی از اصلی ترین مقصدهای تحصیلی در کشور اتریش شهر وین است که میزبان دانشگاه های مطرحی در سطح جهان می باشد و به واسطه آنها دانشجویان زیادی در آن ساکن هستند . توصه می کنیم تا حتما عنوان تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان را مطالعه کنید تا به جزئیات بیشتری در این رابطه برسید. خوابگاه های دانشجویی وین بسیار متعدد هستند و پیشنهاد می شود تا محل اسکان خود را نزدیک به دانشگاه تان انتخاب کنید .

دانشجویان در این شهر فرصت دارند تا در بیش از 20 منطقه ساکن شوند که در هر یک آپارتمان ، خوابگاه و منازل مختلفی برای اجاره وجود دارد. اما در این میان برخی از محله های این شهر را می توان برای سکونت دانشجویان مناسب تر دانست از جمله:  وایرنگ، لیزینگ، ویدن، نئوبائو، دوبلینگ و دوناوستات.

البته خوب است مدنظر داشته باشید که شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش برای هر دانشجو متفاوت است و شما با توجه به دانشگاه و بودجه خود می توانید درتمامی نقاط این شهر گزینه مناسب را بیابید.

علاوه بر اتریش شهرهای مناسب دیگری نیز برای تحصیل در اتریش مناسب هستند که می توانید با کلیک بر روی عنوان بهترین شهرهای اتریش برای تحصیل به خوبی از آنها مطلع شوید.

تلاش کردیم در عناوین زیر هرآن چیزی که درباره تحصیل در کشور اتری نیاز دارید را جمع آوری کنیم؛ مطالعه آن ها را از دست ندهید:

خوابگاه های دانشجویی در گراتس

دومین شهر محبوب دانشجویان در اتریش را می توان شهر گراتس دانست که میزبانی تعداد قابل توجهی دانشجو را به عهده دارد . خوابگاه ها دانشجویی در گراتس نیز محدود به یک یا دو مورد نبوده و شما از طریق یک جتسجوی ساده در اینترنت درخواهید یافت که می توانید سکونتی لذت بخش را با هزینه مناسب در این شهر داشته باشید.

در این شهر دانشجویان بیشتر به سمت سکونت در مناطق حومه رفته و گزینه های ارزان تر را انتخاب می کنند . از جمله محله های مناسب خوابگاه های دانشجویی در گراتس می توان به گیدروف ، لند و گریس اشاره کرد.

باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که اتریش یکی از ایده آل ترین کشورهای اروپا برای تحصیل است در صورتی که هزینه کمی بیشتر را بابت اقامت خود پرداخت کنید ، کاملا ارزش داشته و یک مدرک معتبر بین المللی جهانی را به دست خواهید آورد.

گزینه های اقامت دانشجویان در اتریش متفاوت بوده و در این عنوان ما تلاش نمودیم تا به شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش بپردازیم و در صورتی که همچنان در این رابطه سوالی ذهن شما را مشغول نموده با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس بگیرید تا به کامل ترین اطلاعات در این رابطه دست یابید.

سوالات پر تکرار شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش

در ادامه نیز برخی از سوالت پرتکرار در رابطه با شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی اتریش را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانید به راحتی به مهم ترین اطلاعات در این زمینه دسترسی داشته باشید.

خیر در دانشگاه های اتریش هیچ خوابگاهی در پردیس ها قرار ندارد.

آپارتمان های مشترک بهترین و محبوب ترین گزینه برای سکونت دانشجویان در اتریش می باشند.

میزان هزینه ها در خوابگاه متفاوت است اما از ماهیانه 250 یورو آغاز می شود.

بله در اتریش این امکان وجود دارد تا بتوانید در یک اتاق از منزل یک خانواده ساکن شوید .

مناطقی همچو ویدن ، دوبلینگ و دوناوستات را می توان مناسب ترین ها در این شهر دانست.

با تماشای ویدیوهای زیر در می یابید که با ما در آی مهاجرتی ویزای هر کشوری امکان پذیر خواهد بود:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه