شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش

شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش در واقع به معیارها و الزاماتی اشاره دارد که برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور ضروری می باشد. به صورت کلی کسب بورسیه های تحصیلی اتریش یکی از بهترین راه ها برای دسترسی آسان به آموزش عالی در این کشور است و باعث شده تا افراد بدون دغدغه های مالی به انجام تحصیلات خود بپردازید.

امروزه برخی از بورسیه دانشگاه های اتریش تمامی هزینه های زندگی و تحصیل را پوشش می دهند، این درحالیست که برخی دیگر تنها قسمتی از هزینه تحصیل را پرداخت می کنند. از همین رو لازم است پیش از اقدام برای بورسیه های تحصیلی متنوع با شرایط هر بورسیه آشنا شوید.

شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش

شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش می تواند با توجه به شرایط هر فرد بخشی تا تمامی هزینه های تحصیل و زندگی او را شامل شود.

فهرست مطالب

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یافتن بهترین بورسیه برای خودتان، از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید. این افراد با سال ها سابقه درخشان و طیف وسیعی از اطلاعات در مورد مهاجرت تحصیلی، از اولین گام روند دریافت بورسیه کنار شما خواهند بود.

بیش از 1700 بورسیه تحصیلی متنوع در دانشگاه های اتریش در دسترس است و افراد از سراسر جهان می توانند برای دریافت این بورسیه ها درخواست دهند. عموما اولین گام برای دریافت بورسیه های تحصیلی اتریش پذیرش در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد. 

شما می توانید جزئیات روند درخواست برای دانشگاه های اتریش و نحوه پذیرش در دانشگاه های این کشور را در مقاله تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان مطالعه فرمایید، لذا به هیچ عنوان مطالعه این مطالعه به روز و مفید را از دست ندهید.

بورسیه تحصیلی رایگان اتریش

امروزه کشور اتریش جزو بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل به شمار رفته و هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند. این کشور ترکیبی از هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه، دانشگاه هایی با سطح علمی بالا و بهترین شهرهای دانشجویی را به دانشجویان ارائه می دهد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش + پادکست

چنانچه به دنبال دریافت دقیق ترین اطلاعات در رابطه با شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش هستید ، این ویدیو را تماشا کنید و یا با دانلود فایل پادکست همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

کارشناسان آی مهاجرتی همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما می باشند.

نمایش ویدیو درباره کاور شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش
شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش

در حال حاضر اتریش جزو کشورهایی است که آموزش عالی رایگان را از طریق دانشگاه های دولتی، در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. اما نکته حائز اهمیت این است که تنها دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند به صورت کاملا رایگان در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند.

اما دانشجویان از کشورهای دیگر باید مبلغی حدود 1500 یورو در هر سال تحصیلی پرداخت کنند که عموما این مبلغ در دانشگاه های علمی کاربردی حدود 365 تا 7500 یورو در هر ماه می باشد و همچنین این هزینه ها بسته به برنامه تحصیلی و ملیت متفاوت خواهد بود.

از همین رو بسیاری از دانشگاه های این کشور و عموما دولت، در مقاطع تحصیلی مختلف بورسیه های تحصیلی اتریش را ارائه می دهند.طبق شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش اساسا بورسیه تحصیلی در این کشور تنها یک یا دو ترم را پوشش داده و با توجه به نوع بورسیه میزان پوشش دهی نیز متفاوت خواهد بود.

از همین رو عنوان بورسیه تحصیلی رایگان اتریش تنها برای برخی از بورسیه ها که کل هزینه ها را پوشش داده صادق است و تمامی بورسیه های موجود در این کشور را شامل نمی شود.

شرایط بورسیه تحصیلی اتریش

شرایط بورسیه تحصیلی اتریش

شرایط بورسیه تحصیلی اتریش با توجه به نوع بورسیه و مقطعی که قصد دارید برای آن درخواست دهید، متفاوت خواهد بود. از همین رو در پاسخ به سوال چگونه بورسیه تحصیلی اتریش بگیریم؟ باید گفت که در ابتدا باید شرایط دریافت هر بورسیه را بدانید و در نهایت با ارسال درخواست برای بورسیه های مختلف شانس خود را برای اتخاذ یکی از این بورسیه ها امتحان کنید.

یکی از مهم ترین بورسیه دانشگاه های اتریش، بورسیه به دولت این کشور می باشد. این بورسیه که عموما مربوط به مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری است با هدف تسهیل نمودن دوره تحصیل برای داوطلبان شایسته در این کشور ایجاد شده است.

بر اساس شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش از پوشش دهی این بورسیه می توان به کمک هزینه تحصیلی 1050 یورو در ماه، بیمه درمانی، محل اسکان و کمک هزینه سفر رفت و برگشت اشاره کرد.

به صورت کلی مهم ترین شرایط این بورسیه شامل موارد زیر می شود:

  • گذراندن 12 سال تحصیلات برای مقطع کارشناسی
  • مدرک لیسانس برای برنامه کارشناسی ارشد و مدرک لیسانس و فوق لیسانس برای برنامه های دکترا
  • محدودیت سنی کم تر از 40 سال برای مقطع دکترا
  • محدودیت سنی کم تر از 35 سال برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بورسیه تحصیلی OeAD

در گزینه بعدی شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش به سراغ بورسیه تحصیلی OeAD می رویم. این بورسیه تحصیلی توسط اتریش برای همکاری های بین المللی در آموزش و پژوهش در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می شود.

این بورسیه عموما مشاوره و پشتیبانی، اسکان دانشجویی و هزینه تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. به صورت کلی دانشجویان برای دریافت این مورد از بورسیه های تحصیلی در اتریش باید در یکی از دانشگاه های این کشور قبول شده باشند و این جایزه تنها زمانی اعمال شده که دانشجو روند پذیرش را به طور کامل تکمیل کرده باشد.

علاوه بر این با توجه به زبان آموزشی رشته انتخابی، دانش آموزان باید به زبان آلمانی و انگلیسی تسلط کافی داشته باشند.از دیگر شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاه های اتریش می توان به داشتن عملکرد تحصیلی عالی اشاره کرد.

چنانچه شما حین تحصیل در این کشور به هر دلیل قوانین اتریش را نقض کرده یا دچار افت تحصیلی شوید، ممکن است بورسیه لغو شود.

OeAD
Scholarship

بورسیه های تحصیلی ارنست ماخ

آخرین مورد از لیست شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش، بورسیه های تحصیلی ارنست ماخ می باشد. به صورت کلی این کمک هزینه تحصیلی به یادبود فیزیکدان و فیلسوف مشهور اتریشی ارنست ماخ نامگذاری است و عموما به برای دانشجویان و محققان خارجی که قصد دارند تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند، ارائه می شود.

امروزه پنج نوع از این بورسیه در کشور اتریش وجود داشته و تمامی دانشگاه های این کشور این بورسیه تحصیلی را ارائه می دهند. همچنین تحت عنوان بورسیه تحصیلی ماخ افراد می توانند در مقطع کارشناسی ارشد ماهانه 940 یورو و در مقطع دکترا حدود 1040 یورو در ماه دریافت کنند.

علاوه بر این مواردی مانند بیمه درمانی و اسکان دانشجویی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. از مهم ترین شرایط دریافت این مورد از بورسیه دانشگاه های اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداکثر سن 35 سال
  • پذیرش در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا ( افراد برای مقطع تحصیلی لیسانس باید بالای ترم 4 باشند.)
  • تسلط به زبان آموزشی

چگونه بورسیه تحصیلی اتریش بگیریم

با توجه به این که اتریش جزو کشورهایی با هزینه ها تحصیل رایگان است اصولا دریافت بورسیه های تحصیلی در این کشور بسیار مشکل می باشد و بیشتر بورسیه ها در مقطع تحصیلی دکترا ارائه می شوند.

با این حال امروزه روند دریافت بورسیه دانشگاه های اتریش عموما با توجه به نوع بورسیه، دانشگاه و مقطع تحصیلی تعیین می شود. عموما اولین گام برای پاسخ به سوال چگونه بورسیه تحصیلی اتریش بگیریم قبولی و پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور می باشد.

پس از آن باید بورسیه های تحصیلی متنوع ارائه شده توسط دانشگاهتان را مورد بررسی قرار دهید.

در گام بعدی طبق شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش باید درخواست خود را به همراه مدارک لازم برای دانشگاه ارسال نمایید و در نهایت چنانچه از طرف کمیته دانشگاه تصمیم گرفته شد که شما شرایط لازم برای بورسیه تحصیلی را دارید از طرف دانشگاه به شما اطلاع داده می شود‌.

چگونه بورسیه تحصیلی اتریش بگیریم

چنانچه در این راه از رزومه تحصیلی قوی ای بهرمند باشید، شانس شما برای دریافت بورسیه های تحصیلی اتریش افزایش خواهد یافت. با این حال موارد دیگری نیز مانند ارسال سریع درخواست و همچنین جمع آوری صحیح و به موقع تمامی مدارک لازم به دانشگاه، می تواند تاثیر مثبتی بر روی درخواست بورسیه داشته باشد.

مقالات زیر شما را با تحصیل در رشت های پزشکی و دکترای اتریش آشنا خواهند کرد:

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی اتریش

مادامی که قصد ارسال درخواست برای بورسیه های تحصیلی اتریش را دارید جمع آوری مدارک لازم یکی از مهم ترین مراحل می باشد.

به صورت کلی با ارسال به موقع و صحیح مدارک می توانید تاثیر بسیار خوبی بر کمیته انتخاب بگذارید. از مهم ترین مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

Required Documents For The Austrian Scholarship

  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • رزومه تحصیلی و طرح پروژه (طرح پروژه باید ایده های شما و کارهای مقدماتی تکمیل شده برای اقامت تحقیقاتی در اتریش را شرح دهد).
  • دو توصیه نامه
  • گواهی دانشگاه، ریز نمرات، تایید مدرک
  • پاسپورت اسکن شده
  • تایید ناظر
  • مدارک شناسایی
  • تاییدیه ثبت نام متقاضی
  • تسلط به زبان آلمانی و انگلیسی و ارائه مدارک

 

اتریش چه رشته های را بورسیه می کند؟

سوالی که در این بین ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کرده این است که اتریش چه رشته های را بورسیه می کند؟

در پاسخ به این سوال باید خاطر نشان شویم که امروزه بورسیه های مختلف و در رشته های متنوعی در این کشور وجود دارد که دانشجویان می توانند با توجه به ترجیحات و علاقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنند.

  • علوم طبیعی
  • علوم بهداشتی و پزشکی
  • علوم کشاورزی
  • علوم اجتماعی
  • هنر و طراحی
  • فنی و مهندسی

جالب است بدانید طبق شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش در رشته های ذکر شده، رشته های مربوط به علوم فنی و مهندسی محبوب ترین و بهترین زمینه ها برای دریافت بورسیه هستند و متقاضیان، به خصوص ایرانیان در این رشته دارای شانس بیشتری برای دریافت بورسیه های تحصیلی اتریش می باشند.

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در اتریش

به صورت کلی بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در اتریش به بورسیه های تحصیلی مقطع لیسانس اشاره دارد. اصولا تحصیل در این مقطع در دانشگاه های این کشور رایگان است و از همین رو تعداد بورسیه های مقطع کارشناسی عموما کم و میزان رقابت بسیار زیاد می باشد.

بنابراین طبق شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش برای دریافت این بورسیه باید دارای معدل بسیار خوب و رزومه تحصیلی قوی باشید.

Required documents for the Austrian scholarship

بورسیه میزان پوشش دهی مقطع تحصیلی
بورسیه کالج مارکوس اولدهام 15000 دلار برنامه کارشناسی
بورسیه های دانشگاه خصوصی وبستر وین 21000 یورو کارشناسی و کارشناسی ارشد
بورسیه بین المللی کارشناسی دانشگاه لینکلن 1700 یورو کارشناسی و کارشناسی ارشد
بورسیه جهانی MCI 25 درصد شهریه کارشناسی و کارشناسی ارشد

در حال حاضر شروع تحصیل در مقطع کارشناسی باعث شده تا راه شما برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر هموار شود. شما از این راه می توانید با کم ترین هزینه ممکن یا به صورت کاملا رایگان در دانشگاه های اتریش به تحصیل بپردازید.

همچنین پس از اتمام تحصیلات، با یافتن شغل، ویزای تحصیلی خود را به کاری تغییر دهند مطالعه مقاله مهاجرت تحصیلی به اتریش می تواند راهنمای خوبی در این زمینه باشد.

فول فاند ارشد اتریش

فول فاند ارشد اتریش یا بورسیه با بودجه کامل یکی از بهترین انواع بورسیه در این کشور است که عموما هزینه تمامی جنبه های مختلف تحصیل در این کشور را تحت پوشش خود قرار می دهد. این بورسیه ها عموما هزینه های مربوط به شهریه، کتاب، هزینه، اسکان و غذا و حتی هزینه های زندگی را در خود جای داده و در نهایت باعث شده تا دانشجویان هیچ گونه نگرانی ای در مورد مسائل مالی نداشته باشند.

خوشبختانه طبق شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش تعداد فول فاند مقطع ارشد از مقطع لیسانس فراوان تر است و از همین رو میزان رقابت در این مقطع کم تر می باشد. جالب است بدانید هر فرد با توجه به سابقه تحصیلی، مهارت ها، تخصص و همچنین رزومه تحصیلی خود واجد شرایط این بورسیه می باشد. از همین رو متقاضیان برای دریافت فول فاند باید از رزومه تحصیلی خوب، مقاله های علمی در سطح جهانی، معدل خوب و غیره بهرمند باشند.

فول فاند ارشد اتریش

بورسیه های دانشگاه خصوصی وبستر وین

خوشبختانه طبق شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش تعداد فول فاند مقطع ارشد از مقطع لیسانس فراوان تر است و از همین رو میزان رقابت در این مقطع کم تر می باشد. جالب است بدانید هر فرد با توجه به سابقه تحصیلی، مهارت ها، تخصص و همچنین رزومه تحصیلی خود واجد شرایط این بورسیه می باشد.

از همین رو متقاضیان برای دریافت فول فاند باید از رزومه تحصیلی بسیار خوب، مقاله های علمی در سطح جهانی، معدل خوب و غیره بهرمند باشند.

  • بورسیه وبستر وین: این بورسیه تحصیلی تا 7000 یورو در هر سال تحصیلی برای کارشناسی ارشد و تا 10000 یورو جایزه در هر سال تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارائه می دهد.
  • بورسیه اجتماعی: این بورسیه تحصیلی 21000 یورو در هر سال تحصیلی را پوشش می دهد.
  • بورسیه شایستگی: این بورس تحصیلی 10000 یورو جایزه در هر سال تحصیلی را ارائه می دهد.

بورسیه تحصیلی هلموت ویت

بورسیه تحصیلی هلموت ویت یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی اتریش است که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور ارائه شده و سالانه 6000 یورو و تمامی هزینه های تحصیل را نیز پوشش می دهد. 

به صورت کلی طبق شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های اتریش برای دریافت بورسیه هلموت باید در طول تحصیل پیشرفت خوبی داشته باشید.

این بورسیه عموما در رشته های منطق و محاسبات، انفورماتیک کسب و کار، مهندسی کامپیوتر و رسانه و محاسبات انسان محور ارائه می شود.

کمک هزینه هلموت تنها برای زنان در نظر گرفته شده و از پوشش دهی آن می توان به 6000 یورو کمک هزینه در دو سال و همچنین چشم پوشی هزینه های تحصیل اشاره کرد.

بورسیه تحصیلی اتریش دکترا

در نهایت به سراغ بورسیه های تحصیلی مقطع دکترا می رویم. به صورت کلی امروزه مقطع دکترا یکی از بهترین مقاطع برای تحصیل در کشور اتریش در نظر گرفته شده و شما می توانید به با هزینه بسیار کم در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازید.

نکته حائز اهمیت این است که مقطع دکترا در این کشور پوزیشن شغلی محسوب شده و افراد می توانند با ارائه رزومه تحصیلی خوب، حقوق دریافت کنند. در این موارد متقاضیان با کار به عنوان دستیار آموزشی یا پژوهشی در حوزه های مختلف فعالیت کرده و در قبال آن حقوق دریافت می کنند.

همچنین برخی از دانشگاه های خصوصی نیز ممکن است بورسیه تحصیلی اتریش دکترا را ارائه دهند. این بورسیه های با توجه به نوع دانشگاه متفاوت است و عموما برای دریافت آن ها نیز باید رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید.

در این بین طبق شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش، بورسیه دکتری دانشگاه موناس یکی از بهترین بورسیه های برای دانشجویان بین المللی می باشد.

به صورت کلی این بورسیه برای محققان جوان در رشته ریاضیات در نظر گرفته شده و افراد می توانند با تحصیل در این دانشگاه و ارائه رزومه تحصیلی خوب و مدرک زبان با نمره عالی، از این بورسیه بهرمند شوند.

بورسیه های دکترا دانشگاه لئوبن

بورسیه های دکترا دانشگاه لئوبن یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی محبوب در این کشور است که عموما برای محققان جوان و جاه طلب ایجاد شده است. این بورسیه تا حدود 32200 یورو در سال پوشش دهی داشته و دانشجویان مقطع دکترا می توانند با دریافت آن به راحتی از پس هزینه های زندگی و تحصیل بر آیند.

جالب است بدانید بورسیه های تحصیلی این دانشگاه عموما در رشته های مربوط به علوم مواد، متالورژی یا فیزیک ارائه شده و همچنین افراد برای دریافت این بورسیه باید نمرات بالایی در مقطع کارشناسی ارشد کسب کرده و از نظر تسلط به زبان انگلیسی نیز در وضعیت خوبی قرار داشته باشند.

به صورت کلی این بورسیه تنها کمک هزینه سالانه پرداخت کرده و مواردی مانند اسکان دانشجوی را ارائه نمی دهد. از همین رو توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط و الزامات اسکان دانشجویی در این کشور به هیچ عنوان مطالعه مقاله به روز و کامل، شرایط خوابگاه های دولتی و خصوصی در اتریش را از دست ندهید.

بورسیه های دکترا دانشگاه لئوبن

بورسیه های دانشگاه آبرتای

بورسیه های دانشگاه آبرتای یکی دیگر از بورسیه های بسیار محبوب در این مقطع می باشد که جایزه 3000 پوندی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. به صورت کلی این بورس تحصیلی این جایزه در اقساط مساوی در ماه های ژانویه و آوریل پرداخت می شود.

طبق شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش باید ابتدا در دانشگاه آبرتای به عنوان دانشجوی تمام وقت تحصیل کرده و علاوه بر این باید مدارکی مبنی بر تسلط خود به زبان انگلیسی را ارائه دهید. در این راه هر چه میزان رزومه تحصیلی شما پر بار تر باشد شانس شما برای دریافت این بورسیه بیشتر می شود.

در این مقاله شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش را مورد بررسی قرار دادیم اما با توجه به این که بورسیه بحثی گسترده است نمی توانیم در یک مقاله تمامی ابعاد آن را مورد بررسی قرار دهیم. از همین رو هر گونه سوالی در این مورد ذهنتان را مشغول کرده از طریق دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید. همچنین شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد روش های مهاجرتی به این کشور را در مقاله مهاجرت به اتریش و دریافت اقامت به دست آورید.

سوالات پر تکرار شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش

شرایط بورسیه های دانشجویی در اتریش سوالات زیادی را در ذهن شما ایجاد می کند که می توانید ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در انتها از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

از معتبرترین بورسیه های تحصیلی می توان به بورسیه دولت اتریش، بورسیه ارنست ماخ و بورسیه تحصیلی OeAD اشاره کرد.

به صورت کلی از مهم ترین شرایط دریافت این بورسیه های می توان به نمرات بالا، دارا بودن مدرک زبان معتبر، داشتن رزومه تحصیلی معتبر و… اشاره کرد.

بله اما نکته حائز اهمیت این است که تعداد این بورسیه ها عموما کم است و از همین رو رقابت برای دریافت بورسیه های تحصیلی مقطع لیسانس بسیار زیاد می باشد.

امروزه رشته های مربوط به علوم فنی و مهندسی یکی از مناسب ترین و بهترین رشته ها برای دریافت بورسیه های تحصیلی اتریش می باشد.

بله طبق شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش، مقطع دکترا در این کشور پوزیشن شغلی محسوب شده و افراد می توانند با ارائه رزومه تحصیلی خوب، حقوق دریافت کنند.

رسیدن به ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی به آسانی امکان پذیر است:

نمایش ویدیو درباره کاور خدادادی ،رستمی
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور مبینا شقاقی
نمایش ویدیو درباره کاور بهرنگ رجبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه