شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش

شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش به نحوی است که آنان را از هزینه های درمانی و پزشکی بسیاری معاف ساخته و شرایط تحصیل و زندگی در این کشور را برای آنان ساده تر می نماید. دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور باید حتما بیمه درمانی قابل قبول سفارت را تهیه کرده تا بتوانند به ویزای بلند مدت و تحصیلی اتریش دست پیدا کنند.

در ادامه این مطلب تیم مشاورین آی مهاجرتی تمامی جزئیات شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش را به شما ارائه می نمایند.

شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش

دانشجویان اتحادیه اروپا نیازی به تهیه بیمه دانشجویی ندارند، اما دانشجویان خارجی باید حتما بیمه دانشجویی کاملی را تهیه نمایند تا ویزای آنان صادر شود.

فهرست مطالب

دانشجویان با دریافت بیمه های درمانی در کشور اتریش به طور حداقل می توانند از پرداخت هزینه هایی همچون پرداخت ویزیت، هزینه های رادیولوژی، فیزیوتراپی، هزینه بستری در بیمارستان یا درمانگاه به صورت کوتاه مدت، هزینه های دارو و بسیاری موارد دیگر در صورت استفاده از بیمه های کامل تر بهره مند شوند که این می توان هزینه های درمانی آنان را در طول مدت اقامت و زندگی در این کشور به صفر نزدیک نماید.

البته نکته مهمی که برای دانشجویان خارجی وجود دارد اینکه آن ها باید هر سال در ابتدای شروع سال تحصیلی جدید تاییدیه ثبت نام در دانشگاه و ادامه تحصیل در این کشور را برای اداره بیمه مرکزی این کشور تهیه تا قادر به تمدید بیمه درمانی خود باشند.

در ادامه به همراه مشاورین آی مهاجرتی برای شما عزیزان راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش را در مقاله مربوطه کامل توضیح و شرح داده ایم تا شما با تمامی مخارج و هزینه های پیش رویتان در این کشور آشنا شوید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش

انواع بیمه دانشجویی در اتریش

انواع بیمه دانشجویی در اتریش مانند اکثر کشورهای جهان به دو دسته بیمه های خصوصی و دولتی تقسیم می شود که در اینجا شرایط برای دانشجویان اتحادیه اروپا و خارج از آن با یکدیگر تفاوت دارد.

دانشجویان شهروند اتحادیه اروپا و سوئیس می توانند با ارائه کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) که توسط شرکت بیمه درمانی محلی صادر می شود، مانند شهروندان اتریشی از خدمات بیمه دانشجویی در اتریش بهره مند شوند.

اما شهروندان خارج از اتحادیه اروپا باید نسبت خرید بیمه درمانی دولتی یا خصوصی اقدام کنند که این دو بیمه علاوه بر هزینه های که به عنوان حق بیمه دریافت می کنند و خدماتی که به دانشجویان ارائه می دهند؛ دارای تفاوت هستند.

شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش به صورت خصوصی دارای خدمات بسیار کامل تر بوده و حتی بیماری های خاص و نادر را نیز می توانند پوشش دهند. در حال حاضر هزینه تهیه بیمه درمانی دولتی اتریش ماهانه 67.78 یورو و هزینه حق بیمه خصوصی دانشجویی در اتریش در ضعیف ترین حالت ماهانه برابر با 369.72 یورو می باشد.

توصیه می کنیم که برای اطمینان بیش تر در اخذ ویزای تحصیلی و تایید سفارت سال اول را نسبت به تهیه بیمه درمانی خصوصی اقدام کرده و در ادامه پس از حضور در این کشور در صورت علاقه بیمه دولتی را دریافت کنید.

شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را در مقاله مربوطه تمام و کمال ارائه کردیم تا بتوانید مهاجرت به این کشور را شناخته و با شرایط، مزایا، معایب، روش ها و چگونگی دست یافتن به آن آشنا شوید.

فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی

فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی

معمولا این سوال برای اکثر دانشجویان وجود دارد که آیا بیمه مسافرتی را می توان جایگزین بیمه دانشجویی کرده و استفاده نمود؟! باید بگوییم که خیر این دو نوع بیمه کاملا جداگانه و متفاوت از یکدیگر بوده و عمل می نمایند و هیچ یک را نمی توان جای دیگری استفاده کرد.

از مهم ترین تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی اینکه بیمه مسافرتی فقط به حوادث و اتفاقاتی تعلق می گیرد که برای دانشجو هنگام سفر و خروج از کشور تا رسیدن به اتریش و اتمام سفر اتفاق می افتد و دیگر هیچ گونه مسئولیتی در قبال اتفاقات، حوادث و یا هزینه های درمانی هنگام تحصیل و اقامت در این کشور را عهده دار نخواهد شد.

اما بیمه دانشجویی در اتریش با توجه به نوع بیمه انتخابی، مسئولیت های مختلفی در برابر حوادث، اتفاقات، هزینه های درمان، ویزیت و غیره را در مدت زمان اقامت و تحصیل شما در این کشور عهده دار می شود؛ که با توجه به نوع بیمه متفاوت است.

اما این بیمه را هم به جای بیمه مسافرتی نمی توان استفاده کرد و داشتن بیمه مسافرتی از الزامات جهت دریافت ویزا می باشد. به نوعی داشتن بیمه مسافرتی دانشجویی و بیمه دانشجویی برای مهاجرت و تحصیل در اتریش لازم و اجباری است.

بیمه مسافرتی در مدت زمانی که شما در بین دو کشور در حال جابه جایی هستید مسئولیت پذیری می کند و بیمه دانشجویی در اتریش در مدت زمان اقامت و تحصیل شما در خارج از کشورتان و در اتریش.

پس حتما با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نموده تا از شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش مطلع شده و بیمه ای برگزینید که شرایط و هزینه آن مناسب باشد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

نام شرکت های بیمه در اتریش

همانطور که تا اینجا از مقاله متوجه شدید علاوه بر بیمه دولتی دانشجویان می توانند از خدمات بیمه های خصوصی نیز در اتریش بهره مند شوند که یقینا هزینه های بیش تری نسبت به بیمه دولتی داشته، اما خدمات کامل تر و جزئی تری را هم مازاد بر خدمات اصلی و مهم به بیمه شده گان ارائه می نمایند.

با توجه به نوع خدمات و شرکت بیمه ای که بر می گزینید خدمات متفاوتی دریافت خواهید کرد که در برخی موارد حتی بیمه های نادر و بسیار پر هزینه را در بر می گیرد. جدای از بیمه دانشجویی شناخت بهترین شهرهای اتریش برای تحصیل نیز اهمیت بالایی دارد که در مقاله مربوطه کاملا به آن پرداخته ایم.

اما در ادامه این بحث باید گفت که انتخاب بیمه دانشجویی خصوصی امری بسیار مهم و اساسی است؛ توصیه می کنیم که این امر را با مشورت تیم آی مهاجرتی به انجام برسانید تا بتوانید مقرون به صرفه ترین بیمه را در مقابل خدمات مناسب و کامل برگزینید.

در اینجا معمولا پیشنهاد می شود تا بیمه های بین المللی را برگزینید که علاوه بر اتریش بتوانید در دیگر کشورها و نقاط اروپا نیز از آن استفاده نمایید و بهترین شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش را هم نصیب خود کنید.

در حال حاضر نام شرکت های بیمه در اتریش که دارای اعتبار و خدمات بسیار مناسبی هستند به شرح زیر می باشد:

ردیفنام شرکت
1GRAWE
2IMG
3Allianz
4Vienna Insurance Group
5UNIQA
6EXPERTA

Insurance Companies in Austria

در راستای تکمیل اطلاعات شما برای تحصیل در اتریش، مطالب زیر پیشنهاد می شود:

بیمه مورد تایید اداره مهاجرت اتریش

همانطور که گفتیم دانشجویان خارجی می توانند با بهره مندی از بیمه دانشجویی در اتریش از خدمات درمانی بسیاری بهره مند شوند که هم به صورت دولتی و هم به صورت خصوصی ارائه می شود. اما بیمه مورد تایید اداره مهاجرت اتریش باید حتما برخی خدمات و شرایط را دارا باشد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

Student Insurance in Austria

  • پوشش هزینه تمام بیماری ها
  • هزینه جابه جایی جنازه شخص در صورت فوت در اتریش به کشور مبداء
  • پوشش هزینه خدمات اضطراری دندانپزشکی
  • پوشش هزینه ها و عوارش ناشی از خودکشی
  • هزینه های حمل ‌و نقل ناشی از تخلیه و هزینه بازگرداندن دانشجو به کشور مبداء، در صورتی که نیاز به مرخصی یا استراحت پزشکی بلند مدت داشته باشد.
  • پوشش هزینه های ناشی از حوادث حین تمرین و رقابت های ورزشی
  • پوشش هزینه های برخی بیماری خاص یا نادر

مشاورین آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز آماده ارائه توضیحات و مشاوره های بیش تر در رابطه با شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش به شما عزیزان می باشند. همچنین مقاله تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان را نیز در سایت قرار دادیم تا با چگونگی پذیرش، شهریه ها و انواع دانشگاه های این کشور تمام و کمال آشنا شوید.

سوالات پر تکرار شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش

ضمن تهیه و ارائه برخی از مطالب مهم در رابطه با شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش در زیر هم به سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می شود پاسخ می دهیم، بنابراین می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین این مطلب با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس بوده و با درج سوال و پرسش خود، پاسخ را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

دانشجویان خارجی غیر اتحادیه اروپا می توانند از خدمات بیمه های درمانی دولتی و خصوصی در این کشور بهره مند گردند.

طبق شرایط و هزینه های بیمه دانشجویی در اتریش دانشجویان برای برخورداری از خدمات بیمه های دولتی باید ماهانه 67.78 یورو بپردازند.

در ساده ترین حالت و ارزان ترین نوع بیمه خصوصی و یا بیمه دولتی، دانشجویان از پرداخت های ویزیت پزشک، هزینه های آزمایشگاه، هزینه های فیزیوتراپی، هزینه های رادیولوژی، هزینه های بستری شدن موقت در درمانگاه و بیمارستان، هزینه های دارو و استفاده از آمبولانس و غیره معاف شده و یا مبلغ اندکی را پرداخت خواهند کرد.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی اتریش در این است که بیمه مسافرتی مسئولیت برخی حوادث و هزینه های درمان و ویزیت در مدت سفر ما بین دو کشور را قبول دار خواهد شد و بیمه دانشجویی در اتریش مسئولیت این موارد را از هنگام شروع تحصیل و اقامت در این کشور به عهده خواهد گرفت ، پس از بیمه دانشجویی اتریش نمی توانید به عنوان جایگزینی برای بیمه مسافرتی استفاده نمایید.

شرکت های معتبر خصوصی بیمه در اتریش که دانشجویان می توانند به آن ها مراجعه شامل : GRAWE، IMG، Allianz، Uniqa و EXPERTA می باشند.

در این قسمت نظرات برخی از مشتریان آی مهاجرتی را از همکاری با ما خواهید شنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه