تحصیل دندانپزشکی در اتریش

تحصیل دندانپزشکی در اتریش یکی از رشته های تحصیلی پر طرفداری است که همواره در میان گزینه های علاقمندان به تحصیل این رشته از کشورمان می باشد. دانشجویان با پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اتریش به طور کامل روش های متعدد دندانپزشکی را در کنار روش های تشخیص و درمان و ابزارهای مورد نیاز برای انجام آن ها را خواهند آموخت. 

برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش باید تمامی شرایط و پیش نیازهای آن را به طور کامل و دقیق بشناسید؛ که در این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی در اختیار شما عزیزان می گذارند تا بتوانید در بهترین دانشگاه های این کشور پذیرفته شوید.

تحصیل دندانپزشکی در اتریش

با تحصیل دندانپزشکی در اتریش و اخذ مدرک می توانید در این کشور و دیگر کشورهای برتر اروپا به شغلی پردرآمد دست پیدا کنید.

فهرست مطالب

باید بدانید که رشته دندانپزشکی فقط مربوط به دندان نیست، بلکه تمامی نواحی دهان، فک و حتی بخشی جمجمه را هم شامل می شود و دندانپزشکان باید بر تمامی آن ها متمرکز شوند.

پذیرش در رشته دندانپزشکی در اتریش متقاضیان زیادی داشته و کاملا رقابتی می باشد؛ به همین خاطر زمانی اقدام نمایید که در آمادگی کامل روحی، جسمی و تحصیلی قرار دارید. طول دوره دندانپزشکی اتریش 6 سال می باشد و شرایط ورود به آن بسیار نزدیک به شرایط تحصیل در رشته پزشکی در این کشور است.

پیشنهاد می کنیم که با تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان این کشور از طریق مقاله مربوطه آشنا شده و نحوه پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی این کشور را در کنار سیستم آموزشی و دانشگاه های کشور اتریش بهتر و دقیق تر بشناسید و اطلاعات خود را به روز نمایید.

آزمون ورودی دندانپزشکی اتریش

پیش از بررسی آزمون ورودی دندانپزشکی اتریش باید این نکته را بدانید که شما به عنوان تبعه خارج از اتحادیه اروپا باید در رشته دندان پزشکی در دانشگاه های سراسری کشورمان قبول شده باشید و گواهی آن را به دانشگاه ارائه نمایید؛ تا قادر به شرکت در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دندانپزشکی اتریش شده و این رشته را تحصیل نمایید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل دندانپزشکی در اتریش

پس متوجه شدید که برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش باید حتما در آزمون ورودی رشته های دندانپزشکی اتریش شرکت نمایید؛ که در طول سال 1 بار برگزار می شود و برای هر دانشگاه جداگانه و به طور همزمان می باشد. پس در یک سال فقط در یک آزمون می توان شرکت کرد؛ ضمنا زمان برگزاری نیز معمولا در ماه جولای می باشد.

امتحان ورودی دندانپزشکی اتریش به زبان آلمانی بوده و هزینه ثبت نام آن 110 یورو می باشد. ضمن اینکه محتوای این آزمون از دروس زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، زبان آلمانی و تست هوش از متقاضیان اخذ می شود. هزینه این آزمون که با نام MedAT شناخته می شود را به صورت اینترنتی و همان حین ثبت نام واریز نمایید.

پس دقت داشته باشید که شرکت در آزمون پذیرش دندانپزشکی در اتریش نیاز به داشتن تسلط کافی به زبان آلمانی می باشد؛ که شما می توانید با شرکت در دوره های پیش دندانپزشکی اتریش یا همان دوره های آمادگی آزمون تمامی دروس پایه لازم برای آزمون و زبان آلمانی را به طور کامل آموزش ببینید.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در اتریش

ادامه تحصیل دندانپزشکی در اتریش

همانطور که مطلع شدید تحصیل دندانپزشکی در اتریش 6 سال به طول می انجامد که برای دستیابی به آن قبولی در آزمون اجباری است. اما طبق شرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش چون مدرک دیپلم کشورمان با سیستم آموزشی اتریش مطابقت ندارد؛ متقاضیان باید در یک دوره پری مدیکال یا همان پیش پزشکی شرکت نمایند و برای شرکت در آزمون آمادگی لازم را کسب کنند.

این دوره ها با توجه به دانشگاه مد نظر و شرایط دانشجو می تواند 1 تا 2 سال به طول بیانجامد و در آن دروس زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و زبان آلمانی به آنان آموزش داده می شود؛ ضمن اینکه زبان برگزاری این دوره ها به آلمانی می باشد.

همچنین توجه داشته باشید که به طور کل جهت تحصیل دندانپزشکی در اتریش برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی تنها 5 درصد از ظرفیت را اختصاص داده اند.

تحصیل دندانپزشکی در اتریش به دو بخش تئوری و بالینی تقسیم می شود؛ دانشجویان ابتدا به صورت تئوریک در کلاس های درس آموزش می بینند و سپس به صورت عملی در محیط و در ارتباط با بیمار آموزش خواهند دید. در نهایت نیز باید 1 سال انتهای تحصیل را به کارآموزی بپردازند.

ضمنا جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در اتریش نیز می توانید مقاله شرایط تحصیل پزشکی در اتریش را مطالعه نمایید. دقت داشته باشید رشته های پزشکی و دندانپزشکی دو رشته کاملا مجزا بوده و شرایط و قوانین متفاوت و جداگانه ای نیز برای پذیرش دارند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در اتریش همانطور که گفتیم شرایط خاصی نیاز است که پذیرش در آزمون یکی از اصلی ترین ها می باشد. اما در اینجا با این سوال روبه رو می شویم که آیا شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش وجود دارد؟

در جواب باید بگوییم که سیستم آموزشی و دانشگاه های اتریش شرط معدل را برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش در نظر نگرفته اند.

اما این بدین معنی نیست که معدل آخرین مدرک شما تاثیری در پذیرشتان ندارد؛ بله قطعا معدل نیز می تواند تاثیرات مثبت یا منفی بر پذیرش دانشجویان داشته باشد حتی اگر از آن در شرایط پذیرش یادی نشود.

به طور کل عرفا معدل متقاضی برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش نباید دیگر کمتر از 15 باشد؛ با اینکه داشتن معدل 15 چندان هم مناسب نیست.

قطعا در رقابت به این تنگاتنگی که امکان داشتن شرایط یکسان با سایر رقبا بسیار است؛ قبولی در انتظار کسی است که معدل بالاتری دارد. البته نه اینکه با معدل پائین امکان قبولی وجود ندارد خیر، بلکه در این صورت باید سایر موارد رزومه شما بسیار درخشان بوده تا دانشگاه به معدل شما توجهی نکند.

به همین خاطر طبق شواهد و تجربه حداقل معدل دیپلم برای پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اتریش بهتر است کمتر از 18.5 نباشد.

ضمنا اگر مایل به مهاجرت به جز روشی جز تحصیل نیز هستید؛ مقاله مهاجرت کاری و کار در اتریش را حتما مطالعه نمایید تا از شرایط بسیار خوب این کشور برای این اقدام مطلع شوید.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در اتریش

به جرات می توان گفت که تمامی دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور ابتدا در پی یافتن گزینه های تحصیل رایگان هستند و پس از آن در صورت مقدور نبودن و در دسترس قرار نداشتن به سراغ گزینه های پولی می روند.

حالا سوال این است که آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی در اتریش امکان پذیر است یا خیر؟!

خوشبختانه باید بگوییم که رشته دندانپزشکی در اتریش در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان به دانشجویان ارائه می شود و هزینه ای بابت شهریه تحصیل از متقاضیان پذیرفته شده اخذ نمی شود.

البته این به معنای نپرداختن هیچ گونه مبلغی نمی باشد؛ چون دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید هر ترم مبلغی اندک را بابت ثبت نام و انجام امور آن پرداخت کنند.

اما در مقابل از پرداخت شهریه های چندین هزار یورویی به دانشگاه های خصوصی و یا حتی چند ده هزار یورویی در دیگر کشورهای اروپایی خلاص خواهند شد.

بله، دانشگاه های خصوصی اتریش دیگر رایگان نیستند و شهریه تحصیل دندانپزشکی در اتریش را تمام و کمال از دانشجویان خود دریافت می نمایند.

به شما عزیزان توصیه می کنیم که برای شناخت امر مهاجرت و شرایط هریک از روش های آن به کشور اتریش مقاله شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده و در صورت بروز ابهام و یا نیاز به راهنمایی را مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

تحصیل دندانپزشکی در اتریش به زبان انگلیسی

به طور واضح مشخص است که تحصیل در رشته دندانپزشکی در اتریش در دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی ارائه می شوند و قطعا باید با ارائه مدرک به دانشگاه بتوانید تسلط خود به این زبان را اثبات کنید. حتما پیش از هرگونه اقدام از طریق دانشگاه از سطح و مدرک مورد تایید مرکز آگاه شوید که معمولا در سایت دانشگاه قرار داده می شود.

به طور معمول تحصیل دندانپزشکی در اتریش به زبان آلمانی می باشد و مدرک زبان آلمانی سطح C1 از دانشجویان درخواست می شود. اما می توانیم بگوییم که تحصیل دندانپزشکی در اتریش به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است؛ اما به صورت محدود در برخی از دانشگاه های خصوصی.

ولی باز چونکه آزمون ورودی به زبان آلمانی می باشد؛ حتی در تحصیل به زبان انگلیسی نیز باید تا حد قابل قبولی به زبان آلمانی تسلط پیدا کنید.

تحصیل دندانپزشکی در اتریش به زبان انگلیسی

ضمن اینکه برای تحصیل به این زبان نیز ممکن است دانشگاه مدرک زبان انگلیسی معتبری را در سطح مد نظرشان از شما درخواست کنند که معمولا آیلتس 6 یا 6.5 مورد قبول می باشد.

لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه ها چه به زبان آلمانی و چه انگلیسی، بازهم یک مصاحبه به صورت آنلاین یا حضوری ترتیب داده و در آن سطح زبان شما را می سنجند.

با انتخاب اتریش به عنوان مقصد تحصیلی نیازمند اطلاعات جامعی هستید که در مقالات زیر به شما ارائه خواهند شد:

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اتریش

باید توجه داشته باشید که تحصیل دندانپزشکی اتریش یا به گونه ای تحصیل در خارج از کشور همواره با هزینه هایی همراه است؛ اما مهم تفاوت این هزینه ها و دستیابی به گزینه های ارزان تر است.

همانطور که گفتیم هزینه تحصیل دندانپزشکی در اتریش در دانشگاه های دولتی رایگان است؛ اما هر ترم دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای ثبت نام و امور آن باید مبلغ 726.72 یورو را به دانشگاه پرداخت نمایند.

اما شرایط دانشگاه های خصوصی متفاوت بوده و برای تحصیل در آن ها باید شهریه دانشگاه را تمام و کمال پرداخت نمود.

شهریه دانشگاه ها در رشته دندانپزشکی با یکدیگر تفاوت دارند و مبلغ آن ها می تواند از 12 هزار تا 25 هزار یورو برای هر سال تحصیل تغییر کند که بستگی به کیفیت آموزش، اعتبار و امکانات دانشگاه خواهد داشت.

البته لازم به یادآوری است که تحصیل دندانپزشکی در اتریش فقط محدود به شهریه دانشگاه نمی باشد؛ بلکه دانشجویان باید در حین تحصیل خود مبالغی را نیز برای خرید کتاب، تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی و تحصیل نیز هزینه کنند.

ضمنا نباید از بخش مهم هزینه های اقامت و زندگی در این کشور نیز غافل شد که باتوجه به شهر محل تحصیل و سبک زندگی هر دانشجو مبالغ مختلفی را شامل می شود.

نام دانشگاهرتبه در TIMES
دانشگاه پزشکی گراتس168
دانشگاه پزشکی وین194
دانشگاه پزشکی اینسبروک250 – 201
دانشگاه یوهانس کپلر لینز600 – 501

Dental Universities in Austria

دانشگاه های دندانپزشکی اتریش

یکی از اقدامات مهم در راستای تحصیل دندانپزشکی در اتریش اطلاع پیدا کردن و شناخت کافی دانشگاه های دندانپزشکی اتریش است. درست است که دانشگاه های این کشور تماما معتبر و شناخته شده هستند.

اما بازهم باید بررسی کرد که کدامیک باتوجه به شرایط شما مناسب تر می باشد و ضمن اینکه همواره تحصیل در دانشگاه معتبرتر و شناخته شده تر از همه جوانب بهتر و مناسب تر است.

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی اتریش را در مقاله مربوطه جمع آوری کرده ایم و تمامی شرایط، جزئیات و اطلاعات لازم و مهم آن ها را به طور کامل و آخرین تغییرات در سال 2023 در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

مطالعه این مقاله کمک شایانی در انتخاب دانشگاه مقصد به شما خواهد نمود؛ در ادامه نام و رتبه معتبرترین دانشگاه های دندانپزشکی اتریش را مشاهده خواهید کرد:

در این مطلب تلاش کردیم تا شما عزیزان را با تحصیل دندانپزشکی در اتریش آشنا نموده و شرایط پذیرش آن را شرح دهیم. برای کسب اطلاعات بیش تر و ارتباط با تیم مشاورین آی مهاجرتی با ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل دندانپزشکی در اتریش

مشاورین ما در آی مهاجرتی همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در اتریش خواهند بود و در صورتی که سوالی ذهن شما را مشغول نموده آن را از طریق بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید تا به صحیح ترین جواب ممکن برسید.

تحصیل دندانپزشکی در اتریش به طور معمول 6 سال به طول خواهد انجامید.

دانشگاه های برتر برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش شامل دانشگاه پزشکی گراتس، دانشگاه پزشکی وین، دانشگاه پزشکی اینسبروک و دانشگاه یوهانس کپلر لینز می باشند.

بله برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش باید در آزمون های ورودی دانشگاه ها پذیرفته شد.

معمولا زبان تحصیل دندانپزشکی در اتریش زبان آلمانی می باشد؛ اما برخی از دانشگاه ها این رشته را به زبان انگلیسی نیز ارائه می نمایند.

بله، تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش و در رشته دندانپزشکی رایگان می باشد.

در ادامه برخی از مشتریان موفق آی مهاجرتی را مشاهده خواهید نمود که موفق به اخذ ویزای خود شده اند.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه