تحصیل داروسازی در اتریش

تحصیل داروسازی در اتریش یکی دیگر از فرصت های استثنایی تحصیل و اخذ مدرک در یکی از بهترین رشته های تحصیلی در سطح اروپا است که سالانه متقاضیان بسیاری برای رسیدن به آن تلاش می کنند. ورود به رشته داروسازی در اتریش نیاز به ارائه مدارک و پشت سر گذاشتن شرایط خاص و معلومی را دارد که در ادامه مشاورین آی مهاجرتی به آن کاملا خواهند پرداخت.

شرایط تحصیل داروسازی در اتریش با توجه به اینکه در دانشگاه های خصوصی یا دولتی قصد تحصیل داشته باشید کمی تفاوت خواهد داشت و به طور کل دانشگاه های خصوصی شرایط را کمی آسان تر و ساده تر در نظر می گیرند؛ اما پذیرش در دانشگاه های دولتی کمی سخت و رقابتی است.

تحصیل داروسازی در اتریش

تحصیل داروسازی در اتریش و دانشگاه های آن می تواند با یادگیری زبان آلمانی به صورت رایگان امکان پذیر شود.

فهرست مطالب

وجود شرایط مطلوب در کنار سیستم آموزش عالی پیشرفته این کشور با وجود هزینه های مقرون به صرفه تحصیلی دانشجویان بسیاری را علاقمند به تحصیل داروسازی در اتریش کرده است.

البته این میزان تقاضا و علاقه فقط برای بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی نیست، بلکه وجود شرایط زندگی بسیار مناسب و ایده آل و فرصت های شغلی بسیار نیز از دیگر دلایل جذب افراد به تحصیل داروسازی در اتریش است.

ضمنا مقاله تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان این کشور شما را با دانشگاه ها و نظام آموزشی اتریش آشنا کرده و چگونگی پذیرش و ورود به دانشگاه های این کشور به طور کل در تمامی زمینه ها و رشته ها را به شما عزیزان ارائه خواهد نمود.

شرایط تحصیل داروسازی در اتریش

اولین موردی که در رابطه با شرایط تحصیل داروسازی در اتریش باید بدانید؛ اینکه اکثر دوره های ورودی به این رشته نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور دارد؛ که برای هر دانشگاه مجزا و مربوط به همبن مرکز است و به زبان آلمانی برگزار می شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل داروسازی در اتریش

باید بگوییم که به طور شرایط پذیرش و مراحل تحصیل داروسازی در اتریش به کشور مبداء و تابعیت متقاضی بستگی دارد. برای متقاضیان کشورمان حتما باید شخص متقاضی در آزمون سراسری و در دانشگاه های دولتی در این رشته پذیرفته شده باشد و یک ترم را نیز در آن تحصیل کرده باشد تا امکان شرکت در آزمون در اتریش برای وی فراهم شود.

تحصیل داروسازی در اتریش در مقاطع کارشناسی 3 ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و دکترا 3 ساله در اتریش به دانشجویان ارائه می شود. البته لازم به ذکر است که پذیرش این رشته در دانشگاه های خصوصی راحت تر است و معمولا نیازی به قبولی در آزمون کنکور کشورمان و دانشگاه های دولتی را ندارد.

همچنین دانشجویانی که دارای مدرک لیسانس در رشته‌های پیراپزشکی مانند شیمی، زیست‌شناسی، زیست‌شناسی سلولی مولکولی هستند می توانند با معادل سازی دوره لیسانس خود داروسازی خود را در مدت کمتری پشت سر بگذارند.

البته برای ورود به آزمون ورودی متقاضیان کشورمان باید یک دوره 1 ساله پیش داروسازی را در این کشور پشت سرگذاشته و دروس پایه شیمی، زیست شناسی، فیزیک و زبان آلمانی را آموزش دیده و در آزمون آن قبول شوند.

ادامه تحصیل داروسازی در اتریش

شاید دیده باشید که برخی از دانشجویان در حال تحصیل در کشورمان پس از مدتی تحصیل در رشته خود به فکر مهاجرت و نقل مکان به خارج از کشور و ادامه تحصیل در سایر کشورها می افتند. دراینجا نیز برای برخی از هموطنانمان این سوال به وجود می آید که آیا امکان ادامه تحصیل داروسازی در اتریش برای دانشجویانی که چندین ترم را در دانشگاه تحصیل کرده اند؛ وجود داد یا باید از ابتدا شروع کنند؟!

همانطور که مستحضر هستید سیستم و نظام آموزشی در اروپا و در کشورهایی چون اتریش با کشورمان دارای تفاوت هایی بوده و معمولا دانشگاه های برتر جهان در معدل سازی واحدها سخت گیر می باشند.

درحال حاضر نیز دانشگاه های داخلی دارای روادیدی با دانشگاه های خارجی به خصوص اتریش نیستند. پس باید گفت حتی اگر شما چندیدن ترم را گذرانده باشید امکان ادامه تحصیل داروسازی در اتریش وجود ندارد، مگر اینکه تحصیل را به اتمام رسانده و برای مقطع بالاتر اقدام نمایید

ضمن اینکه گفتیم دانشگاه های دولتی برای تحصیل داروسازی در اتریش از دانشجویان ایرانی درخواست قبولی در کنکور و دانشگاه های دولتی کشورمان و گذراندن یک ترم را دارند؛ پس دیگر کاملا مشخص است که باید از ابتدا برای تحصیل داروسازی در اتریش اقدام نموده و تمامی مراحل پیش داروسازی، آزمون، مصاحبه در صورت درخواست و غیره را پشت سر بگذارید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان داروسازی در اتریش

یکی از مزیت های بزرگ و مناسب تحصیل داروسازی در اتریش برای دانشجویان خارجی در صورت پذیرش، امکان تحصیل رایگان این رشته می باشد که مورد پسند هر دانشجویی در هرکجای دنیاست. اما رسیدن به تحصیل رایگان داروسازی در اتریش نیاز به شرایط و توجه به برخی نکات مهم دارد که اولین این است که تحصیل رایگان رشته داروسازی فقط در دانشگاه های دولتی اتریش و به زبان آلمانی امکان پذیر است.

اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی و یا تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور را داشته باشید؛ باید شهریه تحصیلی لازم را کاملا پرداخت کنید. البته بازهم می توان با اخذ بورسیه تحصیلی از این دانشگاه ها یا موسسات مختلف به تحصیل رایگان در دانشگاه های خصوصی نیز دست پیدا کرد که این امر نیاز به فراهم آوردن شرایط موردنیاز بورسیه مد نظر دارد.

باید توجه کنید که اخذ بورسیه در اتریش نیاز به یک رزومه تحصیلی درخشان و ممتاز دارد . نکته مهم دیگر اینکه دانشجویان پذرفته شده در دانشگاه های دولتی با اینکه از تحصیل رایگان بهره مند می شوند.

اما بازهم باید هر ترم مبلغی اندک را برای ثبت نام و مراحل اداری پرداخت کنند که در مقابل شهریه تحصیلی در دانشگاه های خصوصی و یا دیگر کشورها بسیار مقرون به صرفه یا همان رایگان است.

پیشنهاد می کنیم تا شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را در مقاله مربوطه مطالعه کرده تا با شرایط اقامت، نقل مکان، دریافت ویزا، هزینه ها و غیره در مهاجرت به اتریش در روش های مختلف آشنا شوید.

Free pharmacy studies in Austria

دانشگاه های داروسازی اتریش

همانطور که می دانید تحصیل داروسازی در اتریش برای هر دانشجوی ایرانی یک موفقیت بزرگ شناخته می شود؛ که دستیابی به آن یقینا آینده ای درخشان را برای فرد رقم می زند.

تمامی دانشگاه های ارائه کننده رشته داروسازی در اروپا و جهان شناخته شده و از اعتباری بالا بهره می برند؛ اما بازهم این مراکز دارای تفاوت هایی در کیفیت آموزش و رتبه و اعتباری جهانی با یکدیگرند و هر فرد مایل است که در دانشگاه معتبرتر تحصیل نماید.

این مراکز علاوه بر کیفیت آموزش، از لحاظ امکانات، تجهیزات، آزمایشگاه ها، اساتید، هیئت علمی و بسیاری موارد دیگر دارای تفاوت هستند که جدای از اعتبار مدرک بر دانش و تجربه دانشجویان نیز تاثیر گذارند.

توصیه می کنیم پیش از اقدام تمامی مراکز را با مشورت مشاورین آی مهاجرتی بررسی و طبق شرایط خود برای رسیدن به بهترین آن ها تلاش نمایید.

Austrian Universities of Pharmacy

البته لازم است بدانید که باتوجه به اینکه آزمون های ورودی دانشگاه های مختلف هرساله در یک روز برگزار می شود، متقاضیان هر سال فقط قادر به شرکت و سنجش برای یک دانشگاه هستند؛ پس همواره بهترین و محتمل ترین را انتخاب نمایید.

دانشگاه های زیر از برترین مراکز جهت تحصیل داروسازی در اتریش بوده و دارای اعتباری بسیار بالا هستند:

دانشگاهرتبه جهانی در رشته داروسازیرتبه اروپا در رشته داروسازی
دانشگاه وین42117
دانشگاه تکنولوژی اتریش118294
دانشگاه گراتس119298
دانشگاه اینسبروک214577
دانشگاه تکنولوژی گراتس250700

 

شرایط سنی تحصیل داروسازی در اتریش

یکی دیگر از شرایط پذیرش و تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی، شرط سن برای پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های کشور مقصد می باشد؛ که باید بگوییم در رابطه با تحصیل داروسازی در اتریش این مطلب دارای محدودیت یا شرایط خاصی نیست.

بله ورود و تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش دارای قانون محدودیت یا شرایط سنی خاصی نمی باشد و این مزیتی بسیار خوب است. البته با اینکه شرایط سنی تحصیل داروسازی در اتریش در نظر گرفته نشده است و محدودیتی از سوی دانشگاه ها و یا نظام آموزشی اتریش اعلام نشده؛ اما برای ورود به دانشگاه در این کشور باید حداقل 18 سال داشته باشید.

همچنین دانشگاه ها باتوجه به وجود رقابت و متقاضیان همواره سعی در پذیرش دانشجویان جوان تر دارند و سن پذیرش ایده آل به صورت عرف از 18 تا 24 سال برای دوره کارشناسی می باشد و سن بالاتر شانس پذیرش را کاهش می دهد.

به طوری که افراد با سن بالای 40 سال شانس بسیار پائین تری خواهند داشت و باید سایر موارد تشکیل دهنده رزومه آنان به قدری ایده آل باشد که این مورد را بپوشاند.

اما نکته بسیار مهم پیک تحصیلی یا همان وقفه تحصیلی است، که دانشگاه های اتریش بر روی آن حساسیت بالایی دارند و بهتر است که وقفه تحصیلی متقاضی از زمان دریافت آخرین مدرک تا هنگام ثبت نام به بیش از 3 سال نرسد.

خوب است که ضمن بررسی کشور اتریش ، از شرایط تحصیل داروسازی در سایر کشورهای مناسب نیز مطلع شوید:

زبان تحصیل رشته داروسازی در اتریش

اگر از علاقمندان و متقاضیان تحصیل داروسازی در اتریش هستید؛ باید بدانید که زبان تحصیل رشته داروسازی در اتریش و به طور کلی زبان تحصیل در دانشگاه ها این کشور، زبان آلمانی می باشد و این زبان در تمامی مقاطع و رشته ها ارائه می شود.

همچنین نکته ای که در بالا نیز به آن اشاره کردیم؛ تحصیل رایگان رشته داروسازی در دانشگاه های دولتی و فقط به زبان آلمانی امکان پذیر است.

پس اگر قصد دارید به تحصیل رایگان در اتریش برسید باید به سطح مناسبی از زبان آلمانی دست پیدا کنید؛ که اکثر مواقع برای رشته داروسیازی C1 این زبان درخواست می شود؛ البته برخی دانشگاه ها سطح B2 را نیز در ابتدا پذیرش می کنند و فرد باید زبان خود دا ارتقا ببخشیده و به حد مطلوب برساند.

اما خوشبختانه به دلیل اهمیتی که به آموزش بین المللی در اتریش داده می شود؛ امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان علاقمند وجود دارد؛ که معمولا دانشگاه های خصوصی بیش ترین ارائه را انجام می دهند.

 

ضمنا مقطع کارشناسی در اکثر موارد به زبان آلمانی ارائه می شود و تلاش شده تا دوره های تحصیلات تکمیلی را به زبان انگلیسی ارائه نمایند؛ به خصوص دوره دکترا که اکثرا به زبان انگلیسی ارائه می شود.

در ادامه مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در اتریش را مشاهده می کنید:

مقطعمدرک زبان
کارشناسیتافل 87، آیلتس 6.5
کارشناسی ارشدتافل 87، آیلتس 6.5
دکتراتافل 95، آیلتس 7

ویدیو تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی همانند اتریش همواره دغدغه ای مهم برای علاقه مندان به تحصیل است ، از این رو کارشناسان ارشد ما در این ویدیو با درنظر گرفتن شرایط تمامی کشورها ، تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی را بررسی کرده اند.

از این رو توصیه می کنیم تا حتما این ویدیو را مشاهده نموده و در صورت هرگونه سوال با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

هزینه های تحصیل داروسازی در اتریش

همانطور که می دانید هزینه های تحصیل داروسازی در اتریش به دو بخش هزینه های اقامت و زندگی و هزینه ها و شهریه های دانشگاهی تقسیم می شود؛ که در صورت پذیرش در دانشگاه های دولتی باید هر ترم 726.72 یورو پرداخت شود که دانشجویان با کار دانشجویی در اتریش به راحتی می توانند این مورد و حتی بخشی از مخارج خود را پوشش دهند؛ در مقاله مربوطه تمامی شرایط یافتن کار در این کشور را شرح داده ایم.

اما شهریه در دانشگاه های خصوصی متفاوت است و میزان آن باتوجه به دانشگاه و شرایط آن می تواند سالانه از 5 هزار تا 25 هزار یورو برسد. حتی در برخی مراکز خاص و به زبان انگلیسی امکان رسیدن به 35 هزار یورو نیز وجود دارد.

اما در رابطه با هزینه زندگی باید بگوییم که هر دانشجو با توجه به شرایط و اصول زندگی خود هزینه های متفاوتی دارد که می تواند از 800 تا 1500 یورو در ماه برسد. در راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش تمامی جرئیات مخارج و مبالغ را برای شما گردآوری کرده ایم.

هزینه های تحصیل داروسازی در اتریش

کارشناسان آی مهاجرتی در همه روزه به صورت حضوری و همچنین به صورت تلفنی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز آماده ارائه هرگونه مشاوره به شما عزیزان در رابطه با تحصیل داروسازی در اتریش و یا دیگر رشته های تحصیلی در این کشور و سایر کشورهای اروپایی به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در اتریش

در پایان می توانید برخی از پرتکرارترین سوالات در زمینه تحصیل داروسازی در اتریش را مطالعه نموده و در صورت هرگونه سوال از طریق بخش دیدگه و یا تلفن دفاتر تهران و شیراز با ما در ارتباط باشید.

تحصیل داروسازی در اتریش برای دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود.

تحصیل داروسازی در اتریش در دوره کارشناسی 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا نیز 3 سال به طول خواهد انجامید.

بله دانشجویان بین المللی می توانند در مقاطع مختلف به تحصیل داروسازی در اتریش به زبان انگلیسی بپردازند.

هزینه تحصیل داروسازی در اتریش در دانشگاه های دولتی کمی بیش از 700 یورو و در دانشگاه های خصوصی از 5 تا 25 هزار یورو هزینه دارد.

دانشگاه های وین، دانشگاه تکنولوژی وین، دانشگاه گراتس و دانشگاه اینسبروک برترین دانشگاه های داروسازی در اتریش هستند.

دست یابی به ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی به آسانی امکان پذیر است:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه