مهاجرت دندانپزشکان به کانادا 2024 شرایط و هزینه ها

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا به عنوان یکی از پردرخواست‌ترین روش های ورود به این کشور در چند سال اخیر ، پزشکان زیادی را به کادر درمان کانادا وارد ساخته است.

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا 2024 شرایط و هزینه ها

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله ، در این روش باید در حدود 8 هزار دلار کانادا را برای مراحل مختلف پرداخت کنید که البته هزینه‌های زندگی را نیز باید به آن بیافزایید.

بله، معادل سازی مدارک دندانپزشکی در کشور کانادا نیازمند سپری کردن آزمون های مختلف در دو مرحله است که دانش تئوری و عملی دندانپزشک را می سنجد.

اقدام از طریق برنامه اکسپرس اینتری را می‌توان بهترین روش برای اقدام دندانپزشکان دانست که آنها را واجد شرایط کار در تمامی ایالت‌ها می‌سازد.

رسیدن به درآمد بالا و داشتن کیفیت زندگی عالی را می‌توان بهترین مزایای مهاجرت به این کشور دانست.

سیستم امتیازبندی در هر روش اقدامی متفاوت بوده و شما باید حداقل امتیاز لازم را در هر مرحله به دست اورید تا پرونده تان مورد بررسی قرار گیرد.

از بهترین شهرهای این کشور برای کار داندانپزشکان می توان به بریتیش کلمبیا ، آلبرتا و نیوفاندلند اشاره کرد.

این حرفه مشاغل درآمد قابل توجهی به همراه داشته و به عنوان یکی از مشاغل ملی کانادا طبقه بندی می‌شود. در اولین قدم باید بدانید که قشر دندانپزشک به دلیل ارتباط مداومی که با عموم دارند، باید با تسلط زبانی بالایی قدم به این حرفه گذاشته و ارتباط با بیماران را به راحتی مدیریت کنند.

گذراندن آزمون به همراه معادل سازی مدارک خود از دیگر مراحلی است که کشور کانادا برای فارغ التحصیلان بین المللی این رشته درنظر گرفته‌است و شما باید مطابق با نظام آوزشی این کشور صلاحیت‌های لازم دریافت کنید. .

شما با داشتن مدرک دندانپزشکی در کشور کانادا به هیچ عنوان بیکار نخواهید بود و از بهترین مزایا برخوردار خواهید شد. با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید تا دریابید که برای دریافت مجوز دندانپزشکی در کشور کانادا باید چه مراحلی را پشت سر بگذارید.

هم‌چنین درنظر داشته باشید که علاوه بر شیوه کار، می‌توانید با تحصیل دندانپزشکی در این کشور به آسانی و بدون نیاز به معادل‌سازی مدارک خود به طبابت بپردازید. عنوان تحصیل دندانپزشکی در کانادا تمامی اطلاعات موردنیاز را در اختیارتان قرار می دهد و روند متفاوت تحصیل علوم پزشکی در این کشور درخواهید یافت.

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

اولین قدم جهت ورود به بازار کار کشور کانادا به عنوان یک دندانپزشک، ارائه یک مدرک تحصیلی معتبر دانشگاهی است که نشان می دهد شما باید به عنوان یک دندانپزشک در کشور خود شناخته شده و از سازمان مرتبط مجوز طبابت دارید.

در قدم بعد باید تسلط زبانی خود را از طریق ارائه یکی از مدارک زبان انگلیسی و یا فرانسوی ارائه دهید. با توجه به استانی که برای کار و سکونت خود انتخاب می کنید، مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی یک اصل مهم به شمار رفته و به دقت نیز بررسی می شود، زیرا شما بدون توانایی صحبت کردن هرچقدر هم پزشک حاذقی باشید، ناکارآمد به شمار می‌روید.

پس از داشتن این دو مورد باید نسبت به پیمودن مراحل مشخص شده و دریافت مجوز استانی اقدام کنید که در ادامه به آن می پردازیم.

دقت داشته باشید که نیاز و شرایط ورود به هر استان کانادا متفاوت بوده و خوب است که از همان ابتدا به دقت نیازهای هر استان را بررسی نمایید و با توجه به شرایط خود برای بهترین گزینه اقدام کنید.

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

بهترین روش های مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

روش‌های مختلفی برای مهاجرت دندانپزشکان به کشور کانادا وجود دارد که اقدام از طریق تحصیل و حرفه‌ای که فرد به عنوان یک دندانپزشک فراگرفته، به سه شیوه اصلی امکان‌پذیر است. شما به عنوان یک دندانپزشک می‌توانید به روش‌های اکسپرس اینتری، مهاجرت استانی و برنامه آتلانتیک اقدام نمایید که هر یک آسانی و دشواری‌های خاص خود را به همراه دارد.

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

بهترین روش برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا را می توان اکسپرس اینتری دانست که به معنای ورود و یا مهاجرت سریع است و از سال 2015 توسط این کشور اجرا می‌شود.

نیروی کار ماهر در تمامی حوزه ها از جمله علوم پزشکی می توانند با کسب امتیاز مشخصی به ویزا برسند.

در این روش شما باید طبق یک سیستم امتیازبندی در هر بخش امتیاز لازم را به دست آورده و در مجموع با رسیدن به حد نصاب موفق به دریافت ویزا شوید.

میزان سابقه کار به همراه مهارت زبانی بالا می تواند به صورت قابل توجهی امتیاز شما را بالا ببرد و هرچه امتیاز بالاتری داشته باشید، روند رسیدن به ویزا و اقامت آسان تر و سریع تر خواهد بود.

چنانچه بتوانید تمامی این شرایط را به خوبی فراهم سازید، نهایت پروسه شما می تواند 6 ماه زمان ببرد و مهم ترین فاکتورهای امتیازبندی در سیستم اکسپرس اینتری شامل موارد زیر می شود:

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا از طریق اکسپرس اینتری
  • تسلط زبانی با ارائه مدرک رسمی مانند CELPIP یا IELTS برای زبان انگلیسی و TEF یا TCF برای زبان فرانسه
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • سابقه کار ( 6 ماه حداقل )
  • گواهی پزشکی
  • عدم سوءپیشینه
  • تمکن مالی کافی

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا با برنامه استانی PNP

در این شیوه با همکاری سیستم اکسپرس اینتری نیروی موردنیاز هر استان مشخص می شود و شما مستقیما برای کار در یک استان مشخص اقدام می‌نمایید. در برنامه استانی، هر استان نیاز و مهارت خاص خود را داشته و شما باید با بررسی دقیق به صورت جداگانه برای استان درخواست دهید.

در صورتی که بتوانید به حد نصاب امتیاز مشخص شده استان موردنظرتان برسید، شما به عنوان یک نامزد در صدر درخواست‌ها به دولت فدرال معرفی شده و تقریبا دریافت ویزای شما قطعی خواهد بود. خوب است دقت داشته باشید که در میان تمامی استان‌ها دو مورد موناووت و کبک در شمال این کشور استثنا بوده و معیارهای متفاوتی برای جذب نیروی کار خود دارند.

استان هایی مانند بریتیش کلمبیا و آلبرتا با درخواست های زیادی رو به رو هستند و باید هر استان را به دقت بررسی کنید تا از این شیوه به نتیجه برسید. دقت داشته باشید که در این روش باید حداقل 600 امتیاز از مجموع کل امتیازات را به دست آورید.

هر استان نیاز متفاوتی به دندانپزشک دارد، اما توصیه می کنیم تا حتما برنامه استان های تورنتو و اتاوا را به دقت مدنظر داشته باشید، زیرا با توجه به جمعیت خود همواره نیاز بالایی به پزشکان در حوزه‌های مختلف از جمله دندانپزشکی دارند.

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا با برنامه استانی PNP
مهاجرت دندانپزشکان به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک

4 استان در کشور کانادا قوانین و شرایط جذب نیروی خود را متفاوت از کل کشور اعلام نموده و درخواست‌ها حتما باید با توجه به نیاز بررسی و تایید شوند. 

چهار ایالت نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوراد این روش را شامل شده و متقاضیان باید مستقیما درخواست را به کارفرمایان مقیم در این استان ارسال کنند.

این برنامه در صورتی که نخواهید در صف انتظار برنامه اکسپرس اینتری بمانید، گزینه‌ای خوب بوده و شما را مستقما به کارفرما متصل می‌کند. 

این چهار استان به دلیل نیاز بالایی که دارند، برنامه مهاجرتی آسان تری را فراهم ساخته و می‌توانید کارفرمایان زیادی را در آنها بیابید.

مراحل اصلی مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

قطعا برای ورود به سیستم درمان کشور کانادا باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید که دریافت تاییدیه از هر مرحله لازمه ورود به مرحله بعد است.

مرحله نخست معادل سازی مدارک

در ابتدای امر شما باید مدارک تحصیل پزشکی خود را در سیستم درمانی کشور کانادا ارزیابی و معادل سازی کنید. هیئت ملی معاینه دندانپزشکی کانادا NDEB نام دارد وظیفه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و تایید صلاحیت افراد برای ورود به بازار کار را داراست.

این سازمان که به صورت کامل The National Dental Examining Board of Canad نامیده می‌شود، دو مرحله اصلی را دربر می‌گیرد. افرادی که مدرک تحصیلی خود را از کشور های آمریکا، نیوزلند،ایرلند و استرالیا باید حتما مراحل معادل سازی را پشت سر بگذارند و افراد با مدارک این کشورها نیازی به معادل سازی مدرک خود ندارند.

این معادل سازی امتحانات مختلفی را شامل می شود که البته می توان با دوره کارآموزی نیز آن را جبران نمود . شما فارغ التحصیلان خارج از کشور باید در یک آزمون به نام AFK شرکت کرده و با تعیین سطح خود یا به دوره آموزشی دو ساله قدم گذاشته و یا در امتحان بعدی شرکت کنید.

دوره کارآموزی می‌تواند حدود دو سال زمان برده و هزینه بالایی را شامل شود، به همین دلیل اغلب افراد ترجیح می دهند تا شانس خود را برای قبولی در آزمون های تاییدیه نهایی که شامل دو آزمون است، شرکت کنند. فرصت شرکت در هر آزمون 3 مورد بوده و در صورتی که نتوانید قبول شوید، باید از ابتدا تمامی مراحل را آغاز کنید . نام هر سه آزمون به شرح زیر است:

  • Assessment of Fundamental Knowledge ( AFK)
  • Assessment of Clinical Judgement (ACJ)
  • Examination Dates and Locations

پس از قبولی در این آزمون‌ها که اطلاعات پزشکی شما را سنجیدند، باید بخش اساسی NEBD را نیز تکمیل نمایید که مجددا 2 آزمون تایید صلاحیت که برای تمامی دندانپزشکان الزامی می باشد، را پشت سر بگذارید.

این مرحله نیز دو آزمون با نام‌های Written Examination و Objective Structured Clinical Examination (OSCE) برگزار می‌شود که در هر بخش باید به سوالات چند گزینه‌ای پاسخ صحیح دهید و در تمامی آزمون‌ها 75% نمره را به دست آورید.

 

نکات مهم در معادل سازی مدارک NDEB

  • خوب است که قبل از شرکت در هر آزمون با مراجعه به سایت رسمی https://ndeb-bned.ca/ منابع را به صورت دقیق مطالعه نموده و با توانایی لازم سر آزمون حاضر شوید.
  • دقت داشته باشید که در برخی موارد شرکت در دوره دو ساله کارآموزی می‌تواند مناسب تر از آزمون‌های متعدد باشد، البته باید توانایی تامین هزینه‌های لازم را داشته باشید.
  • در برخی از موارد می‌توان کمک هزینه هایی را از سوی دولت این کشور به صورت وام دریافت نمود که البته به شکل وام هستند.
  • خوب است که در زمان معادل سازی مدارک، نسبت به انجام سایر مراحل نیز اقدام نمایید تا بتوانید در روندی سریع مهاجرت خود را رقم بزنید.

مرحله دوم صدور مجوز دندانپزشکی

پس از پشت سر گذاشتن آزمون های مختلف باید نسبت به دریافت صدور مجوز اقدام کنید که منجر به دعوت نامه اکسپرس اینتری خواهد شد. با ارائه این دعوت نامه ویزای کارگر ماهر فدرال اکسپرس اینتری برایتان صادر شده و این فرصت نیز برایتان وجود دارد که همزمان برای برنامه نامزد استانی و یا جاب آفر هم اقدام کنید . در نهایت شما با یک مدرک معادل دندانپزشکی در کانادا و ویزای قانونی این کشور به ایالت مورنظر خود قدم گذاشته و به طبابت می‌پردازید.

وبینار بررسی مهاجرت و چالش های پیش رو

مهاجرت به کشورهای تراز اول جهان همچون کانادا، با پالش های متعددی همراه است که اطلاع از آنها قبل از ورود به این کشور می تواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد.

این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما را تا انتها تماشا نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

مدارک موردنیاز جهت مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

جهت مهاجرت دندانپزشکی باید مدارک مشخصی را از همان ابتدا آماده ساخته و در تمامی مراحل ارائه دهید. ارائه مدارک در هنگام ویزا نیز بسیار مهم بوده و باید بدون هیچ گونه نقصی ارائه شود. اصلی‌ترین ها عبارتند از:

  • تمامی مدارک هویتی با ترجمه رسمی
  • مدارک تحصیلی معتبر با ترجمه رسمی
  • ریز نمرات
  • مدرک زبان معتبر
  • مدارک دوره های تخصصی در صورت وجود
  • گواهی تمکن مالی

هزینه مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا نیازمند پرداخت هزینه‌های متعدد است که برای افراد دارنده مدرک از داخل کشورمان باید از همان ابتدا به صورت صحیح برآورد شود. 

پیمودن این روند علاوه بر هزینه هایی که هر مرحله به صورت جداگانه دارد، نیازمند درنظر داشتن هزینه زندگی و مهاجرت به این کشور نیز می‌باشد.

هزینه معادل سازی مدارک و آزمون هایی که باید شرکت کنید در حدود 8 هزار دلار کانادا خواهد بود، اما به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر این هزینه سکونت و زندگی در شهر موردنظرتان در صورت سپری کردن دوره های کارآموزی نیز وجود دارد.

چنانچه بخواهید به مدت دو سال دوره کارآموزی را پشت سر بگذارید، باید ماهانه با توجه به تعداد افرادی که همراه خود دارید، هزینه زندگی را پرداخت نمایید، این هزینه نیز با توجه به سبک زندگی متفاوت بوده و بازه زمانی نیز برای همه یکسان نیست.

عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا تمامی جزئیات را مطابق با آخرین هزینه های این کشور در اختیارتان قرار می دهد.

هزینه مهاجرت دندانپزشکان به کانادا
بهترین شهرهای کانادا برای دندانپزشکان

بهترین شهرهای کانادا برای دندانپزشکان

کمبود نیروی سلامت همواره از چالش‌های اصلی کشور کانادا در اغلب ایالت های این کشور است و شما با تمامی تخصص ها می‌توانید شانس رسیدن به ویزا داشته باشید.

دندانپزشکی نیز از جمله مشاغلی است که از کودکی تا کهنسالی تمامی افراد به آن نیاز داشته و کمبود آن حس می‌شود.

بنابراین خوب است که هنگام اقدام به کار دندانپزشکی در کانادا تمامی ایالت‌ها را به دقت بررسی نموده و برای مورادی که بیشترین نیاز را دارند، درخواست دهید. در میان تمامی استان‌ها می توان موارد زیر را گزینه‌های برتری برشمرد:

  • آلبرتا
  • بریتیش کلمبیا
  • نیوفاندلند
  • ساسکاچوان
  • مانیتوبا
  • انتاریو
  • نیوبرانزویک

مزایای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

حرفه دندانپزشکی در کشور کانادا را به دلایل مختلفی می‌توان پرسود و با مزایای فراوان دانست که افراد علاقه‌مند به این حرفه و کشور را بیش از پیش مشتاق می‌سازد. در مجموع اغلب پزشکان هدف خود را از مهاجرت به کشور کانادا کسب درآمد بالاتر و زندگی با شرایط مطلوب تر عنوان می‌کنندکه البته عوامل دیگری را نیز می‌توان به آن افزود از جمله:

  • رسیدن به اقامت دائم کانادا و در نهایت شهروندی این کشور
  • دریافت سیستم بهداشت و درمان رایگان و خدمات اجتماعی بی نظیر
  • فرصت زندگی در یکی از بهترین کشورهای تراز اول جهان
  • امکان برنامه ریزی بلند مدت برای زندگی در اقتصادی قوی
  • امکان بهره مندی از آموزش های مدرن و مقرون به صرفه

البته زندگی در این کشور خالی از عیب نبوده و ممکن است افراد با توجه و هدف و سلایق شخصی با چالش‌های متعددی رو به رو شوند. از این رو توصیه می‌کنیم تا از طریق تماس با مشاورین ما در آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و هم چنین دفتر شیراز به روزترین اطلاعات را در رابطه با کلیه قوانین و شرایط زندگی در این کشور دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه