آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه

آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه اطلاعاتی مفید و بسیار کارآمد را به شما برای مهاجرت به این کشور و یا سفر و بازدید از آن منتقل می کند تا در ابتدای امر شناختی خلاصه از هریک از این شهرها را به دست آورید و سپس در صورت نیاز گزینه های مد نظر خود را به صورت دقیق و با جزئیات بررسی نمایید. پس همراه با کارشناسان آی مهاجرتی آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه را در پیش خواهیم گرفت.

البته بررسی و معرفی بهترین شهرهای فرانسه دال بر نامناسب بودن دیگر شهرهای این کشور نیست؛ چون فرانسه از یک قدمت و تاریخی بسیار کهن در کنار مدرنیته ای زیاد و رفاهی مثال زدنی در تک تک نقاط و شهرها و روستاهای خود بهره می برد.

آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه

آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه به شما کمک می کند تا ضمن شناخت مقصدهای تحصیلی یا کاری بهترین مهاجرت را تجربه کنید.

فهرست مطالب

اما یقینا معرفی شهرهای مهم و دیدنی فرانسه برای دسترسی به یک نقطه با کیفیت تر و بسیار مناسب تر این کشور می تواند یک راه گشا و راهنمای خوب باشد تا بتوانید از این نقاط دیدن کرده یا در آن ها زندگی کرد.

ضمنا معرفی شهرهای مهم و اصلی فرانسه یک قدم کوچک برای نقل مکان به این کشور است، در این رابطه توصیه می کنیم که مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را نیز مطالعه فرمایید تا بتوانید انواع راه های قانونی و ایده آلی که می تواند شما را به این کشور رسانده و باعث رقم خوردن یک آینده ایده آل در آن جا شود را به طور کامل و دقیق بشناسید.

شهرهای مهم فرانسه

در جدول زیر اسامی شهرهای که در مقاله آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد را به همراه میزان جمعیت آنها مشاهده می کنید که با توجه به آن می توان به طور تقریبی اندازه هر شهر را در مقایسه با سایرین متوجه شد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه

در این ویدیو می توانید با 10 شهر کشور فرانسه که مقصدهای ایده آلی برای تحصیل ، کار و یا هرگونه بیزینسی هستند ، آشنا شده و برای هرگونه اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید . 

نمایش ویدیو درباره کاور آشنایی با 10 شهر فرانسه
آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه
شهر جمعیت
پاریس 2,181,371 نفر
لیون 472,305 نفر
نیس 347,060 نفر
مارسی 839,043 نفر
بوردو 232,260 نفر
تولوز 437,715 نفر
نانتر 88,316 نفر
استراسبورگ 272,975 نفر
مون پیله 251,634 نفر
لیل 226,014 نفر
زیباترین شهر فرانسه

زیباترین شهر فرانسه

پاریس به عنوان زیباترین شهر فرانسه چهره های مختلفی دارد، این شهر غنی از فرهنگ، هنر، طراحی، زیبایی و تاریخ است. چه برای دیدن مونالیزا در صف ایستاده باشید، چه سعی کنید آن عکس عالی از برج ایفل بگیرید، چه در جستجوی خوشمزه ترین کروسان ها باشید و چه فقط در مونمارتر حیرت زده باشید، سفر به پاریس در فهرست همه گردشگران و مهاجران به فرانسه قرار دارد . در حال حاضر، پاریس به عنوان دومین شهر پربازدید رتبه بندی شده است، زیرا سالانه پذیرای بیش از 19 میلیون بازدید کننده است و از شهرهای محبوبی مانند نیویورک، لندن و سنگاپور جلوتر است و تنها از پربازدیدترین شهر جهان یعنی بانکوک عقب تر مانده است .

پاریس که به «شهر عشق» معروف است، دارای تاریخ و میراث فرهنگی غنی است که آن را به مقصدی محبوب برای مسافران از سراسر جهان تبدیل می کند. از دیدنی های مطرح این شهر می توان به موزه لوور، برج ایفل، خیایابن شانزلیزه و غیره اشاره کرد.

پاریس بدون شک یکی از زیباترین شهرهای جهان و پایتخت فرانسه، است که نبض سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن را نیز در دست دارد. علاوه بر زیبایی مهاجران نیز می توانند در این شهر در مشاغل و حرفه های مختلف در شرکت های بزرگ و مطرح تا کوچک و ساده استخدام شوند و زندگی ایده آلی برای خود فراهم آورند.

 

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

لیون پایتخت آشپزی فرانسه

در ادامه آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه به سراغ لیون می رویم، شهری که به عنوان پایتخت آشپزی فرانسه شناخته می شود. این شهر مملو از آشپزهای خبره و بسیار با سلیقه است که باعث شده علاقمندان به سرو غذاهای گوناگون همواره این شهر را به عنوان یکی از مقاصد تفریحی خود برگزینند. بسیاری از افراد در سراسر دنیا تنها جهت تجربه یکبار چشیدن طعم غذاهای لیون پایتخت آشپزی فرانسه تصمیم به سفر به این شهر را می گیرند.

لیون سومین شهر بزرگ و صنعتی فرانسه است که بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد و منزلگاه شرکت ها و کمپانی های بزرگی در جهان می باشد که فرصت های شغلی بسیاری را برای ساکنین این شهر فراهم آورده اند.

در این شهر شرکت های مختلفی در زمینه های بیوتکنولوژی، اینترنت، نرم افزار و بازی های کامپیوتری و غیره فعال هستند که یک گردش مالی عظیم را برای شهر رقم می زنند.

علاوه بر این ها لیون یکی از شهرهای دانشگاهی برتر فرانسه می باشد که مراکز آموزش عالی و دانشگاه های بزرگ و مطرحی را در خود جای داده است. سالانه دانشجویان بسیاری از سراسر جهان و حتی کشورمان برای ادامه تحصیل خود به این شهر مهاجرت می کنند. پس اگر به دنبال یک شهر دانشجویی با دانشگاه های معتبر در فرانسه هستید؛ حتما لیون را در گزینه های اصلی خود قرار دهید.

نیس شهر تاریخی فرانسه

حال که با ما در معرفی شهرهای کشور فرانسه همراه هستید، حیف است که نیس شهر تاریخی فرانسه را نشناسید. شهر نیس همراه با نواحی اطراف خود و جزایر حومه آن در جاذبه های تاریخی و دینی فرانسه سرشناس می باشد که دیدن کردن از آنان کاملا حال و حوای هر دوره و زمانه ای را به زیبایی به شما منتقل می کند.

شهر نیس در دامنه رشته کوه های آلپ قرار دارد و در تمام مدت سال آب و هوایی معتدل و دلپذیر را به خود می گیرد که کاملا مورد پسند و علاقه هر گردشگری می باشد. این شهر زیبا و خوش منظره با آب و هوای آفتابی و مناظر دریایی خیره کننده و چشم نوازش هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان بوده و دل هر بازدید کننده ای را می رباید.

در ادامه آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه، باید بگوییم که از دیگر ویژگی های شهر نیس فرانسه که بسیار مورد توجه گردشگران جوان قرار می گیرد، وجود انواع تفریحات دریایی و زندگی شبانه این شهر می‌‌باشد. در نیس بیشتر کلوپ های شبانه و تفریحات ساحلی برنامه های مفصلی را به گردشگران ارائه می دهند. در واقع همان قدر که مردم به دنبال استفاده از تفریحات ساحلی و آفتاب خوب شهر نیس هستند؛ به همان میزان به سراغ تفریحات شبانه نیز می روند.

قدیمی ترین شهر فرانسه

مارسی را می توان به طور قطع به عنوان قدیمی ترین شهر فرانسه معرفی کرد که در جنوب شرق این کشور و در فاصله ای نزدیک به پاریس قرار گرفته است. همین فاصله نزدیک با پایتخت باعث شده که این شهر نیز بتواند خود را به عنوان یکی از مهم ترین پایه های اقتصادی پس از پاریس معرفی نماید که در کنار دیگر امتیازات و امکانات باعث ایجاد رونق بسیار در این شهر شده است.

مارسی دیدنی های زیادی برای ارائه به افراد محلی و گردشگران دارد از یک ساحل باورنکردنی، بندری با 300 روز آفتابی در هر سال تا موزه هایی دیدنی و مشهور. مارسی دارای میراث طبیعی چشمگیر و دارای پارک های سرسبز متعدد است که در غروب خورشید فضایی با طراوت را فراهم می کند.

این شهر و نواحی آن بیش از 400 رویداد برگزار می کنند، که شامل اجرای نمایش، هنر خیابانی، نمایشگاه ها، تئاتر، مباحث ادبی و آشپزی مدیترانه می شود.

مارسی را نیز باید در لیست معرفی شهرهای بزرگ فرانسه نیز قرار داد که یک بندر بسیار پر رونق است و جز 5 کلان شهر فرانسه قرار می گیرد. این شهر یک نقش بسیار مهم در ترانزیت و حمل و نقل آبی با سایر کشورها را برای فرانسه ایفا می کند که تاثیر بسیار عظیمی در حجم واردات و صادرات را بر دوش می کشد و این بندر را به یکی از بزرگترین بنادر پر ترانزیت اروپا مبدل می سازد.

با مطالعه عناوین زیر اطلاعات خود در رابطه با کشور فرانسه را افزایش دهید:

بوردو شهر آیینه آب

از دیگر شهرهای مهم در ادامه آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه، بوردو شهر آیینه آب است که این صفت را از نام یکی از دیدنی ترین نقاط شهر تحت نام میدان آیینه آب به آن داده اند که به جرات زیبایی و چشم نوازی این میدان هر چشمی را خیره و هر فردی را به تحسین وا می دارد. بوردو را با عنوان پایتخت شراب فرانسه نیز می شناسند که بعد از مارسی فعال ترین بندر این کشور می باشد.

بوردو بخش بسیار مهمی از اقتصاد و درآمد فرانسه را با تولید شراب به صورت فراوان و کلان در شرکت ها و کمپانی های بزرگ تامین می کند. جالب این است که در میان بهترین شهرهای فرانسه این شهر از بازار بسیار متعادل و قیمت های مناسب و ارزانی در بخش املاک بهره می برد و می تواند یک محیط بسیار ایده ال برای سرمایه گذاری در این بخش باشد؛ چون رشد قابل توجهی را نیز در این بخش در حال تجربه است.

البته اقتصاد بوردو فقط به همین زمینه محدود نیست، طی سال های گذشته شرکت های نوپا اما بسیار مترقی زیادی در این شهر شروع به فعالیت نموده اند که در حال حاضر به یک بخش مهم در اقتصاد این شهر و کشور تبدیل شده اند. یکی از زمینه های بسیار موفق صنایع لیزر و توسعه نرم افزار می باشد که بیشتر در زمینه های هونوردی و هوافضا نیز فعالیت دارند.

تولوز شهری رومی

تولوز یکی از شهرهای بسیار جذاب و فوق العاده دیدنی است که اگر بخواهیم فقط به معرفی شهرهای مهم و دیدنی فرانسه بپردازیم؛ یقینا این شهر در این لیست در رتبه های اول قرار می گیرد. تولوز شهری رومی شناخته می شود، زیرا این شهر توسط رومیان در قرن پنجم میلادی تاسیس و پایه گذاری شده است و هنوز هم آثار و ساختمان های بسیاری از رومیان در این شهر دیده می شود.

آشنایی با شرایط آب و هوایی تولوز یکی از مهم ترین موضوعاتی است که پیش از انتخاب این شهر برای زندگی توسط مهاجران باید در نظر گرفته شود. تابستان های تولوز، گرم و زمستان های این شهر بسیار سرد و نیمه ابری است. همچنین دمای هوا در طول سال از 2 درجه سانتی‌گراد تا 28 درجه متغیر بوده، اما افت دما تا منفی 3 درجه و یا افزایش دما تا 33 درجه سانتی‌گراد در این شهر نیز امکان پذیر است.

اگربخواهیم از صنایع و اقتصاد این شهر نیز حرفی بزنیم، همین بس که شعبه اصلی شرکت ایرباس، شعبه اروپایی شرکت اینتل و بزرگ ترین مرکز فضایی اروپا در این شهر واقع شده اند و حضور این شرکت ها باعث حضور و ایجاد شرکت های وابسته و کوچکتر بسیاری در این شهر شده است که رونق و جانی تازه به اقتصاد و بازار کار و شغل آن داده است.

گران ترین شهر فرانسه

گران ترین شهر فرانسه

در حین معرفی شهرهای بزرگ فرانسه شاید برای شما سوال باشد که گرانترین شهر فرانسه کدام شهر می باشد؟! یقینا جای تعجبی نیست که بگوییم پاریس پایتخت فرانسه را باید به عنوان گران ترین شهر این کشور معرفی کنیم. اما در اینجا جالب این است که در فاصله 20 کیلومتری شهر پاریس، یکی از گرانترین شهرهای این کشور قرار دارد. شهر نانتر با جمعیتی نزدیک به 90 هزار نفر هزینه هایی برابر با پاریس و حتی گاها گران تر را دارد . نانتر شامل دانشگاه پاریس غربی Nanterre La Défense، یکی از بزرگترین دانشگاه های منطقه پاریس می باشد. این شهر از دادگاهی بسیار مشهور و معروف نیز بهره می برد که به دلیل تعداد دعواها و محاکمه های مطرحی که در آن برگزار می شود، شناخته شده است. 

البته باید مد نظر قرار دهیم که فرانسه کشوری ارزان نیست و به طور کلی یکی از کشورهای گران اروپا شناخته می شود؛ اما این شهر و پاریس از گران ترین شهرهای این کشور هستند.

نام نانتر قبل از فتح گول توسط رومیان به وجود آمد که از کلمه سلتی Nemto به معنای زیارتگاه یا مکان مقدس و کلمه سلتی duron به معنای سخت و بادوام تشکیل شده است. اما از دیگر شهرهای گران فرانسه نیز می توان به لیون و مارسی اشاره کرد. در این جا به شما عزیزان حتما پیشنهاد می کنیم که مقاله هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن را جهت آشنایی با جزئیات مخارج در شهرهای مختلف و مهم فرانسه مطالعه فرمایید.

استراسبورگ شهر پارلمان اروپا

شاید در میان شهرهایی که در این مقاله با آن ها آشنا شدیم نام استراسبورگ از دیگر شهرها کمی نا آشناتر باشد، اما استراسبورگ شهر پارلمان اروپا محل قرارگیری نهادها معتبر اروپایی مختلفی است که مهم ترین آن ها دادگاه حقوق بشر اروپا و پارلمان اروپا می باشد. علاوه بر این استراسبورگ یک شهر بسیار تاریخی در فرانسه است که جاذبه های دیدنی بسیاری را در خود دارد.

باید بگوییم که این شهر به دلیل ویژگی های بسیار مناسب و منحصر به فردی که در زمینه های تاریخی، جغرافیای، فرهنگی، تحصیلی و هزینه های اقامتی ایده آلی که دارد؛ بسیار از سوی مهاجرین خارجی مورد توجه قرار می گیرد؛ به طوری که در حال حاضر بیش از 14% از جمعیت آن مهاجرین خارجی هستند. البته موقعیت استراتژیک این شهر در حاشیه دو کشور فرانسه و آلمان، استراسبورگ را در طول قرن ها در تقاطع فرهنگ ها قرار داده است.

باید بگوییم که اگر به قصد سفر به فرانسه می روید حتما این شهر را در لیست دیدنی های خود قرار دهید، استراسبورگ با جاذبه های بسیاری از جمله موزه هنرهای مدرن و معاصر، موزه لوور نوتردام، کاخ روهان، کلیسای سنت پیتر جوان، پارلمان اروپا و غیره یکی از بهترین مقاصد گردشگری فرانسه هستند. دقت داشته باشید که میزان بالای گردشگر باعث رونق صنعت گردشگری در این شهر شده است؛ پس سرمایه گذاری در این زمینه یک فرصت ایده آل به شمار می آید.

مون پیله شهری پویا و سرزنده

مون پلیه یکی از بهترین شهرهای فرانسه می باشد که زندگی در آن دارای مزایای بسیاری برای ساکنین آن بوده است. مون پیله با اینکه فوق العاده ارام می باشد؛ اما یک شهر بسیار پویا و سرزنده است که داشتن این دو پیژگی در کنار هم یک محیط ایده آل را برای زندگی رقم می زند. غروب های آفتاب مون پلیه نیز بسیار زیبا است و افراد با سفر به این شهر و یا زندگی در آن می‌توانند مناظر زیبای غروب آفتاب را تماشا کنند.

مون پیله شهری پویا و سرزنده در سواحل دریای مدیترانه و در جنوب فرانسه است که دانشگاه های معتبری دارد که در رشته های حقوق و پزشکی بسیار سرشناس و معتبر هستند. شاید جالب باشد که بدانید فرانسوی های به خرید ملک و آپارتمان در این شهر بسیار علاقه دارند و این فرصتی ایده ال را برای ورود به این بازار برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آورده است.

مون پیله شهری پویا و سرزنده

اما در کنار آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه، به این موضوع نیز اشاره ای کنیم که تحصیل در کشور فرانسه رایگان است که می تواند برای دانشجویان کشورما بسیار ایده آل و آینده ساز باشد. برای اطلاع دقیق تر از قوانین و شرایط پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور مقاله شرایط تحصیل در فرانسه 2023 را حتما مطالعه نمایید. شاید شما نفر بعدی پذیرفته شده در دانشگاه های فرانسه باشید.

لیل پایتخت فرهنگی اروپا

در آخرین مورد از معرفی شهرهای مهم و اصلی فرانسه به سراغ شهر لیل زادگاه ژنرال دوگل مشهور می رویم. لیل یکی از بنادر بسیار مهم و اصلی فرانسه است که علاوه بر بر داشتن ترانزیت بسیار فعال صنایع، شرکت ها و کارخانجات بسیاری نیز در آن فعال هستند که باعث شده این شهر یکی شهر صنعتی در فرانسه لقب بگیرد.

لیل پایتخت فرهنگی اروپا نیز لقب گرفته است که به دلیل گستردگی و تنوع فرهنگی این شهر است . این موضوع زندگی و اقامت برای مهاجرین را هم بسیار ساده تر و ایده آل تر برای مهاجران کرده است. البته این شهر جز شهرهای گران فرانسه می باشد؛ اما رونقی که در بخش املاک آن قرار دارد همواره پول را در شریان های اقتصادی آن در جریان نگه می دارد.

یکی دیگر از دلایل شهرت لیل وجود دانشگاه های و مراکز آموزشی در این شهر و نواحی اطراف آن است که در مجموع رقم بسیار جالب 110 هزار دانشجو را در خود جای داده است. وجود این تعداد دانشجو نیز باعث وجود نیروی با دانش و تحصیل کرده فراوان در دسترس صنایع و شرکت های فعال در این شهر شده است.

در این مقاله آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه را مهم ترین مبحث خود قرار دادیم تا فرانسه را بهتر بشناسید. برای دریافت مشاوره های حرفه ای و به روز با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و شیراز در ارتباط باشید و از اطلاعات آنان به رایگان بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه

در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با هر یک از شهرهای کشور فرانسه دارید ، می توانید با درج سوال خود در بخش دیدگاه از طریق کارشناسان ما به اطلاعات موردنظر خود دست یابید.

در حال حاضر شهر پاریس و نانتر را باید گران ترین شهرهای فرانسه معرفی کنیم که هزینه ها در آن بالاترین در این کشور هستند.

با توجه به شواهد تاریخی مارسی را به عنوان قدیمی ترین شهر فرانسه معرفی می کنند که قدمت آن از تمامی شهرها بیش تر است.

باید بگوییم که تمامی شهرهای فرانسه از زیبایی وصف ناپذیری برخوردار می باشند، اما پاریس به جرات زیباترین شهر فرانسه است.

یقینا برای افرادی که قصد مهاجرت و یا سفر به این کشور را دارند؛ این موضوع بسیار مهم و تاثیر گذار بوده و آنها می توانند بهترین مقاصد را شناخته و به آنجا سفر نمایند.

لیون را به عنوان پایتخت آشپزی فرانسه می شناسند که تنوتع و کیفیت غذاهای آن مثال زدنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه