تاریخ شوروی تا روسیه امروزی

تاریخ شوروی تا روسیه امروزی

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

تاریخ شوروی تا کشور روسیه یعنی دومین کشور بزرگ جهان ، داستان های متنوع و زیادی را برای شنیدن دارد، اگر قصد اقامت و یا حتی سفر را به این کشور دارید، اطلاع از تاریخ آن می تواند شما را بیشتر با فرهنگ مردمانش آشنا نماید. از تهاجم ها مغول ها تا عصر روشنگری و جنگ ها، دارای فراز و نشیب های زیادی بوده که می تواند برای هر کسی جذاب باشد.

تاریخ شوروی تا کشور روسیه نه تنها به داشتن ظهور سیاسی قدرتمند و تحولات جهانی، بلکه به علت تاثیر و مشارکت خود در فرهنگ نیز معروف است . داستان این کشور با ظهور اسلاوها یعنی هزاران سال پیش از میلاد مسیح آغاز شده و تاکنون یعنی 2023 هزار سال پس از میلاد مسیح ادامه داشته و همچنان با قدرت خود خودنمایی می کند. 

هر وقایع تاریخی در این کشور یک آثار باستانی از خود به جای گذاشته است که نباید بازدید از آن را از دست دهید، با دانستن داستان هر یک از آثارها رفتن به شهرهای این کشور برایتان بسیار جذاب تر خواهد بود. برای این که بدانید هر آثار باستانی در کدام شهر قرار دارد مقاله شهرهای کشور روسیه را بشناسید را مطالعه نمایید.

ورود اسلاوی ها به روسیه

شروع تاریخ این کشور را می توان مرتبط با ورود اسلاوی ها به روسیه مرتبط دانست. این قوم در بخش شمالی و شرقی کشور سکونت کرده و زندگی خود را از طریق شکار، ماهیگیری و کشاورزی ادامه میدادند. با بزرگتر شدن این قبیله جدایی و حرکت آن ها به سایر بخش های کشور نیز صورت گرفته و اتحاد و قبلیه ها ایجاد شدند.

اسلاوی ها بت پرست بودند و خدایانی که می پرستیدند ، افسانه ای بوده و برای هر عنصر خدایان جداگانه ای داشتند. با جود این که روس کی یف مسیحیت را نپذیرفت اما به مرور زمان با به سلطنت رسیدن امپراتورهای بعدی اسلاوی ها نیز به دین مسیحیت پیوستند، به علت این که قبیله های مختلفی از اسلاوی ها وجود داشت، تفاوت اعتقادات زیادی را می توان در تاریخچه کشور روسیه مشاهده کرد.

جالب است بدانید که زبان روسی که از تاریخ شوروی تا کشور روسیه استفاده می شود ، توسط اسلاوی ها پایه گذاری شد که ترکیبی از هندی و اروپایی است. این زبان تا کنون زبان مورد استفاده مردم با کمی تغییرات بوده و در کشورهای دیگر مانند اوکراین و بلغارستان نیز استفاده می شود. دولت هایی که در قرن های بعدی توسط اسلاوی ها شکل گرفته اند شامل اسامی زیر است:

  • امپراتوری دوم بلغارستان
  • پادشاهی لهستان
  • دوک‌نشین بوهمیا
  • پادشاهی کرواسی
  • بانات بوسنی
  • امپراتوری صربستان
  
 

پان اسلاویسم در روسیه

پان اسلاویسم در روسیه در اواسط قرن نوزدهم توسط دانشمندان، شاعران و روشنفکران ایجاد شد و هدف آن یکپارچه کردن مردم و سیاست های اسلاوی های پراکنده بود. اصلی ترین تاثیر این جنبش بر بالکان بود که طی سال های زیادی بر اسلاو جنوبی حکومت می کردند.

این دوران تاثیر زیاد این کشور بر سیاست را در تمامی تاریخ شوروی تا کشور روسیه را نشان می دهد . افراد زیادی در شکل گیری این جنبش تاثیر داشته اند، اما از جمله افرادی که آن را آغاز کردند ، می توان از وینکو پرپیویویچ، الکساندر کومولوویچ و تعدادی دیگر اشاره کرد. اولین کنگره وان اسلاویسم در سال 1848 در طی نا آرامی های انقلابی تشکیل شد ، اما فایده زیادی نداشته و در نهایت دولت مجبور به انجام حکومت نظامی شد.

در طی این جریانات کشور روسیه بسیار محبوبیت پیدا کرد، در حالی که پان اسلاویسم به دنبال رهبری مناسب بود، روسیه توانست تغییرات زیادی در سیاست ایجاد نماید و باعث افرایش شهرت خود شود.

این کشور تلاش کرد که یک کنفدارسیون اسلاوی تحت نظر خود را تشکیل دهد ، اما با مخالفت رو به رو شد. از نمادهای این جنبش می توان به سه رنگ آبی، سفید و قرمز که اکنون نیز در پرچم روسیه قرار دارند، اشاره کرد.

پان اسلاویسم در روسیه

امپراتوری قدرتمند روسیه

امپراتوری قدرتمند روسیه در تاریخ 2 نوامبر سال 1721 تاسیس شد، زمانی که سنا عنوان امپراتور را به پیتر اول اعطا کرد و پایان آن هنگام کناره گیری نیکلاس دوم در 15 مارس سال 1917 بود . این امپراتوری بزرگ که حدود یک ششم از زمین را فرا گرفته بود، در زمانی گسترش یافت که اشراف به دنبال یک رهبر برای سلطنت خود بودند.

آن ها تصمیم بر انتخاب مایکل رومانوف که در سال 1613 نیز به عنوان یک تزار انتخاب شده بود، را برای این مقام برگزیدند. طبق تاریخ پادشاهی روسیه رومانوف ها به طور کلی پادشاهان ضعیفی بودند و نمی توانستند این سرزمین پهناور را به درستی اداره کنند ، به طوری که مایکل پس از تاجگذاری خود، به علت سن کم سلطنت را با پدر خود به اشتراک گذاشت تا هر دو به اداره کشور بپردازند.

اما با این وجود روسیه همچنان در جنگ ها قدرتمند بود و همه دشمنان خود که قصد اشغال این کشور بزرگ را داشتند، شکست می داد، از یکی از این جنگ ها می توان به جنگ با ناپلئون فرانسوی اشاره کرد. طی این سالها انقلاب های زیادی نیز رخ داد که بی نتیجه ماندند ، اما سر انجام یکی از آن ها نتیجه داد و امپراتوری روسیه در تمام تاریخ شوروی تا کشور روسیه به پایان رسید.

امپراتوری قدرتمند روسیه
روسیه در جنگ جهانی اول

روسیه در جنگ جهانی اول

روسیه در جنگ جهان اول با 1.400.000 سرباز، یعنی بزرگترین ارتش جهان وارد جنگ جهانی اول شد و حتی بزرگی ارتش خود را پنچ میلیون نفر رساند، اما به علت تعداد زیاد دلت نمی توانست همه آن ها را مسلح نماید. فرماندهی وزارت جنگ بر عهده ژنرال سوخوملینوف بود، اما پس از آن نیکولای نیکولایویچ به عنوان فرمانده کل معرفی شد.

اولین حمله در سال 1914 علیه آلمان صورت گرفت و مدتی بعد با اتریش و مجارستان نیز درگیر شد. ارتش توانست با قدرت خود خط مقدم را شکسته و ارتش اتریش را مجبور به عقب نشینی نماید و لمبرگ را تصرف نماید. ارتش جنوبی بدون ترس حمله و پیشروی های خود را ادامه داد و هدف داشت تا به سیلسیا برسد، اما در این راه شکست خورد.

در سال 1915 روسیه دیگر با کمبود مهمات رو به رو شده بود، اما همچنان ارتش خود را رو به جلو می فرستاد که نتیجه آن شکست از لهستان و آلمان بود. در طی اعتراضاتی که صورت گرفت ژنرال سوخوملینوف در سال 1916 دستگیر شده و پولیوانوف جایگزین وی شد و فرماندهی شخصی ارتش را به عهده گرفت. در 22 می 1916 روسیه آخرین جمله بزرگ خود را آغاز کرد و توانست در طی ده هفته خسارت زیادی را بر اتریش و مجارستان وارد نماید.

اعتراضات در کنار جنگ جهانی اول

میزان اعتراضات در کنار جنگ جهانی اول افزایش داشته و همچنان در حال ادامه بود و دولت با تهاجمی شدید از سوی مردم مواجه شد و سعی کرد که آن ها را با انجام اصطلاحاتی مانند برکناری مدیران کمتر نماید . همچنین هزاران نفر مانند کارگران و دهقانان در طی این جزیان دستگیر شدند.

در 26 اکتبر 1917 دولت شوروی فرمان صلح را صادر کرد، روسیه تنه کشوری بود که در این جنگ این امر را انجام داد و در پایان به تمامی سرزمین های سابق خود اجازه تعیین سرنوشت را نیز داد . اما این استقلال بسیار کوتاه مدت بود ، زیرا پس از آن هر جمهوری توسط استالین به اتحاد جماهیر شوروی ملحق شد و بخش جدیدی از تاریخچه کشور روسیه را ساخت.

ضررهای روسیه در جنگ جهانی اول

ضررهای روسیه در جنگ جهانی اول بسیار فاجعه بار و بزرگ بود. حدود 900 هزار تا 2 میلیون نفر روسی کشته و حداقل 5 میلیون نفر دیگر زخمی و مصدوم و حدود 4 میلیون سرباز دیگر توسط کشورهای دیگر نگهداری می شدند. حتی مسلمانان روسیه نیز دچار آسیب های جانی و مالی زیادی شدند.

بزرگترین ضرر نیز از نظر اقتصادی بود که باعث ایجاد بدهی 8 میلیون روبلی دوبت لود و خفه شدن اقتصاد ملی کشور شد . در این زمان تورم بسیار افزایش یافته و ذخایر طلایی کشور نیز خالی و هزینه های بازسازی ها بسیار زیاد بود. روسیه در این دوران در حال فروپاشی کامل بود.

در این بخش از تاریخ شوروی تا کشور روسیه مردم فقط قادر به خرید یک پوند نان برای هر نفر بودند و کارگران برخی از روزهای خود را بدون غذا می گذراندند. در نتیجه فرمانی که در اکتبر صورت گرفت ، دهقانان توانستند زمین های خود را از کولاک ها پس گرفته و غذا دوباره مانند قبل وارد زندگ مردمان شد.

انقلاب های روسیه

انقلاب سال 1917 روسیه به قرن ها امپراتوری پایان داد و باعث ایجاد تغییرات سیاسی و اقتصاد کشور شد که نتیجه آن تشکیل نهایی اتحاد جماهیر شوروی بود. دو رویداد انقلابی در چند ماه رخ داد و ناآرامی ها همچنان در حال افزایش بود. یکی از دلایل انقلاب علیه این امپراتوری تا قرن نوزدهم دهقانان بی زمین را مجبور می کرد تا به اشرافیان زمین دار خدمت کنند.

یکی دیگر از انقلاب های روسیه انقلاب صنعتی بود که در اواخر قرن بیستم باعث ایجاد تغییرات اجتماعی و سیاسی بسیار عظیمی شد. از تغییرات این انقلاب می توان به این اشاره کرد که بین سال های 1890 تا 1910 جمعیت شهرهای بزرگ دو برابر شد که نتیجه آن شلوغی بیش از حد و افت سطح زندگی برای کارگران بود. با شروع جنگ کریمه نیز کمبود مواد غذایی شدید در میان مردم ایجاد شد، تخمین زده می شود که این قحطی باعث مرگ 400 هزار نفر شده باشد.

اما این دوران در تاریخ شوروی تا کشور روسیه پیش زمینه ای برای پیشرفت های آینده به خصوص در زمینه تحصیلی ساخت و اکنون دارای برخی از معتبرترین دانشگاه ها می باشد، با مطالعه مقاله راهنمای تحصیل در روسیه از شرایط ورود و تحصیل در این دانشگاه ها اطلاع یافته و اقدام نمایید.

روسیه در جنگ جهانی دوم

روسیه در جنگ جهانی دوم در ابتدا با آلمان همراه شده بود ، اما با خیانت رو به رو شد و آلمانی ها برای حمله و مبارزه با شوروی حدود 150 لشکر را که شامل 3 میلیون نفر می شد، آماده کردند . این نیرو قویترین و بزرگترین لشکر در طول تاریخ بشریت است و حتی اضافه شدن نیروی فنلاندی و رومانیایی باعث افزایش قدرت آن ها شد. اما اتحاد جماهیر شوروی دو یا سه برابر آلمان دارای تجهیزات بود که آلمان آن را دست کم گرفته بود.

سه ماه اول درگیری آلمان و شوروی باعث ایجاد رابطه ای محتاطانه بین اتحاد جماهیر شوروی با بریتانیا و ایالات متحده آمریکا شد. قرارداد بریتانیا و شوروی در سال 1941 دو طرف را متعهد کرد که به یکدیگر کمک کرده و از فروش هر گونه صلاح به آلمان خودداری نمایند. این تعهد باعث همکاری این دو کشور شده و شروع به حمله و دفاع در برابر کشورهای دیگر کردند.

پیروزی های متعدد ارتش روسیه به خصوص در در نبرد استالینگراد یک نقطه عطف برای پیروزی کشور و همچین پایان دادن به جنگ بود . پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه را نیز مطالعه کرده تا با شرایط دقیق تر اقتصادی و رفاه در این کشور آشنا شوید.

روسیه در جنگ جهانی دوم
سلطنت ولادیمیر پوتین در روسیه

سلطنت ولادیمیر پوتین در روسیه

ولادمیر پوتین، یکی از معروف ترین رهبران در دنیا که پس از اتمام تحصیل خود در ابتدا در آلمان شروع به کار کرد ، در سال 1999 به مقام نخست وزیری روسیه رسید و در همان سال نیز به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب شد اما سپس دوباره به مقام نخست وزیری بازگشت.

وی در سال 2012 به طور رسمی در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شده و با کسب 63 درصد از آرا به رئیس جمهوری منسوب گردید. این نتیجه باعث اعتراصات مردم شده که خواستار یک انتخابات عادلانه بودند. ریاست جمهوری پوتین تا اکنون نیز ادامه دارد و به عنوان یکی از معروف ترین افراد نه تنها در جهان بلکه در کل تاریخ شوروی تا کشور روسیه نیز شناخته می شود.

پس از دو دهه سلطنت ولادیمیر پوتین در روسیه وی حکومت خود را تثبیت کرده و روسیه را از یک کشور دموکراتیک نوپا به یک کشور خودکامه تبدیل کرد که این امر موجب افزای نفوذ کشور به خاورمیانه شد. روابط روسیه با چین به مرور زمان تقویت شد، اما سپس این کشور به کشور اوکراین حمله کرد. هم اکنون این دو کشور در جنگ قرار دارند و روسیه همچنان دارای ارتشی قوی و در حال پیشروی است، نتیجه این امر همچنان مشخص نیست.

 

بخشی از کارنامه درخشان آی مهاجرتی در دریافت ویزای کشور روسیه

کشور روسیه با داشتن تاریخی غنی ، همواره مقصد مهاجرین از سراسر جهان با هدف های متنوع بوده است . یکی از بهترین لاین هدف ها تحصیل در مراکز آموزشی این کشور است.

کارشناسان ما در آی مهاجرتی در این  زمینه دارای سابقه درخشانی بوده و توانسته اند در طی این سال ها پذیرش های زیادی را از بهترین دانشگاه های این کشور دریافت نمایند.

در این ویدیو می توانید بخشی از آنها را تماشا نموده و جهت اقدام با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز ارتباط برقرار نمایید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو پذیرش کشور روسیه

خلاصه ای از تاریخ روسیه

تاکنون متوجه شدیم که تاریخ این کشور پر بار تر ار تصورات ما می باشد . اگر هنوز روش مهاجرتی مناسب خود را برای نقل مکان به این کشور پیدا نکرده اید مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را مطالعه کرده و با یافتن بهترین راه برای خود اقدام نمایید . جدول زیر خلاصه ای از تاریخ روسیه می باشد:

سال 862: اولین ایالت بزرگ اسلاوری شرقی تشکیل شد.

سال 1917: انقلاب و پایان امپراتوری

سال 2000: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شد.

 سال 1237 – 1240: مغول ها به کیوان روس حمله کردند.

سال 1957: شوروی اولین ماهوار مصنوعی که می تواند به دور زمین یچرخد رابه فضا پرتاب می کند.

سال 2008: وی دیمیتری مدوف به عنون رئیس جمهور انتخاب شد.

سال 1914: روسیه برای دفاع از صربستان وارد جنگ جهانی اول شد.

سال 1986: فاجعه چرنوبیل رخ داد.

سال 2018: ولادیمیر پوتین مجددا به مقام رئیس جمهوری بازگشت.

در این مقاله تاریخ شوروی تا کشور روسیه به طور کامل توسط کارشناسان آی مهاجرتی مورد بررسی قرار گرفته و به طور کامل در دسترس شما قرار داده شده است. در صورت نیاز به راهنمایی با مشاورین با تجربه ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید. همچنین می توانید در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه