شهرهای کشور روسیه را بشناسید

شهرهای کشور روسیه را بشناسید، موضوعی است که در این مقاله قصد داریم تا آن را بررسی کرده و شهرهای مهم و اصلی این کشور که عمدتا به عنوان مقصد مهاجرین و گردشگران مورد انتخاب قرار می گیرد را به شما عزیزان معرفی نماییم. 

روسیه وسیع ترین و یکی از مهم ترین کشورهای جهان است، البته با اینکه مقداری وسیعی از خاک آن خالی از سکونت است، اما هنوز هم شهرهای مهم و بزرگی در آن جای گرفته اند.

 

شهرهای کشور روسیه را بشناسید

کشور روسیه به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند جهان با تاریخ پر فراز و نشیب خود در هر یک از شهرهایش جاذبه های منحصربفردی را جای داده است.

فهرست مطالب

شهرهای بزرگ و باشکوه روسیه نشان دهنده گستردگی بزرگ این کشور و حس عظمت و بزرگی آن است. گردشگران، بسیاری از بناهای تاریخی و فرهنگی عالی را برای کاوش خواهند یافت، با قلعه های سر به فلک کشیده و کلیساهایی که در خیابان ها و بلوارهای وسیع آن پراکنده شده اند.

اگر قصد سفر به روسیه را دارید، در ادامه این مطلب حتما همراه با ما باشید. روسیه با مساحتی در حدود 17 میلیون کیلومتر مربع بزرگ ترین کشور جهان است.

به قدری بزرگ است که روسیه دارای 11 منطقه زمانی مختلف و جمعیتی بالغ بر 145 میلیون نفر است. بنابراین، هنگام تصمیم‌گیری برای بازدید از این کشور، بهتر است از قبل برنام ‌ریزی کنید که کدام شهرها برای بررسی بهتر هستند.

با همراهی تیم مشاورین آی مهاجرتی در ادامه این مقاله می توانید شهرهای کشور روسیه را بشناسید و آن مقاصدی که برای شما زندگی یا سفرتان مناسب تر هستند را برگزینید. ضمنا مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه را مطالعه نمایید.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شهرهای کشور روسیه را بشناسید

گرانترین شهر روسیه

برای شروع معرفی شهرهای کشور روسیه به سراغ گران ترین شهر آن خواهیم رفت. در حال حاضر گرانترین شهر روسیه را می توان مسکو پایتخت این کشور معرفی کرد. مسکو شهری است که به خاطر موزه های هنری، اجراهای شگفت انگیز باله و سیرک و اپرا شناخته می شود. علاوه بر این، رستوران های شگفت انگیز، میخانه های شیک و زندگی شبانه پر جنب و جوش دارد.

حدود 12 میلیون نفر در مسکو زندگی می کنند و به هر طرف که نگاه کنید، گنبدهای طلاکاری شده را خواهید دید که در زیر نور خورشید درخشان می‌درخشند. در طول سفر حتما از میدان سرخ مهم و تاریخی دیدن کنید. این مکان توسط مکان های باورنکردنی مانند کرملین، مقبره لنین و کلیسای جامع خیره کننده سنت باسیل احاطه شده است.

با بیش از 600 کلیسا در این شهر، کلیسای جامع سنت باسیل یکی از زیباترین کلیساهای جهان با گنبدهای پیازی شکل رنگارنگ است که به نظر می رسد مانند شعله های آتش زنده است. چیزهای دیگری که در طول بازدید در این شهر باید از آن لذت ببرید عبارتند از: موزه تاریخی دولتی، گالری هنر ترتیاکوف، موزه هنرهای زیبای دولتی پوشکین، و ایزمایلوو که بزرگترین بازار کک مسکو را در خود جای داده است. در ادامه برخی از اطلاعات عمومی این شهر را مشاهده می کنید:

هزینه زندگی 1 نفره هزینه زندگی 4 نفره هزینه اجاره خانه 1 خواب هزینه اجاره خانه 3 خواب
139,550 روبل 263,633 روبل 31,913.90 روبل 59,900.79 روبل

کازان پایتخت تارتارها

تا این جا با معرفی شهرهای مهم و دیدنی روسیه همراه ما بودید، اما هنوز هم چند شهر جذاب و مهم دیگر در این کشور وجود دارند. کازان یکی دیگر از بهترین شهرهای روسیه است. کازان پایتخت تارتارها به معنی پایتخت ترک ها نیز شناخته می شود که در واقع، این یک مکان گردشگری منحصر به فرد در روسیه است. کازان یک دیگ ذوب فرهنگی باشکوه است که روس های اسلاو سهم قابل توجهی از جمعیت را تشکیل می دهند.

مناره های مساجد با مناره های کلیسا به صورت پیچیده در کنار هم قرار گرفته اند و تابلوهای خیابان ها به هر دو زبان چاپ شده اند. نگرش خاص کازان آن را به مکانی جذاب برای بازدید تبدیل می کند، با غذاهای محلی عالی و مناظر فوق العاده جالب مانند کرملین کازان.

کازان بزرگترین شهر و پایتخت تاتارستان روسیه است. این شهر در محل تلاقی رودخانه های ولگا و کازانکا قرار دارد و با جمعیتی بیش از 1.3 میلیون نفر پنجمین شهر بزرگ روسیه است که پرجمعیت ترین شهر در ولگا و همچنین در ناحیه فدرال ولگا می باشد.

از نظر تاریخی، کازان پایتخت خانات کازان بود و در قرن شانزدهم توسط ایوان مخوف فتح شد و در آن زمان این شهر بخشی از تزاروم روسیه شد.

از کازان به عنوان پایتخت ورزشی روسیه نیز یاد می شود و این شهر یکی از میزبانان جام جهانی 2018 بود.

هزینه زندگی 4 نفره هزینه زندگی 1 نفره هزینه اجاره خانه 1 خواب هزینه اجاره خانه 3 خواب
157,824 روبل 70,740 روبل 29,799.64  روبل 42,585.45 روبل

ولیکی نووگورود اولین پایتخت روسیه در قرن نهم

ولیکی نووگورود اولین پایتخت روسیه در قرن نهم بود در سواحل رودخانه ولخوف قرار دارد. این شهر در مسیر تجاری حیاتی که آسیای مرکزی و اروپا را به هم متصل می کند واقع شده است و اکثر صومعه ها و بناهای تاریخی شگفت انگیز خود را حفظ کرده است.

بخش باستانی شهر با کلیساهای قدیمی متعددی مانند کلیسای جامع سنت سوفیا متعلق به قرن یازدهم و کلیسای جامع سنت جورج، قدیمی ترین صومعه روسیه، جذاب است. توصیه می کنیم در تاریخ شهر حتما کاوش کنید و پس از یک روز طولانی کاوش، از رستوران ها و کافه های شهر لذت ببرید.

ولیکی نووگورود بزرگترین شهر و مرکز اداری استان نووگورود روسیه است که یکی از قدیمی ترین شهرهای روسیه نیز شناخته می شود که اولین بار در قرن نهم ذکر شده است. این شهر در امتداد رودخانه ولخوف درست پایین دست خروجی آن از دریاچه ایلمن قرار دارد و در بزرگراه فدرال M10 که مسکو و سن پترزبورگ را به هم متصل می کند، واقع شده است.

یونسکو در سال 1992 نووگورود را به عنوان یک میراث جهانی به رسمیت شناخت. در اوج خود در قرن چهاردهم، این شهر پایتخت جمهوری نووگورود و یکی از بزرگترین شهرهای اروپا بود.

فراموش نکنید مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را نیز حتما مطالعه کنید تا از چگونگی اخذ ویزای تحصیلی و قبول در دانشگاه های این کشور مطلع شوید.

هزینه زندگی 4 نفره هزینه زندگی 1 نفره هزینه اجاره خانه 1 خواب هزینه اجاره خانه 3 خواب
126,147 روبل 55,985 روبل 19,754.61  روبل 34,215.65 روبل
 

زیباترین شهر روسیه

شاید برای شما سوال باشد که زیباترین شهر روسیه کدام شهر این کشور است؟! باید بگوییم که یکی از بهترین شهرهای روسیه و زیباترین آن ها شهر سن پترزبورگ می باشد که از نظر بسیاری از مردم لایق این انتخاب می باشد. سن پترزبورگ پایتخت سابق روسیه بود که تزارها از آن جا استعفا دادند و انقلاب کمونیستی در آن جا شروع شد.

کاخ های زیبا و کلیساهای بزرگ شهر را پر کرده اند و پارک های سرسبز و شگفت انگیز، آن را به مکانی دوست داشتنی و بسیار زیبا برای پرسه زدن تبدیل کرده است. سن پترزبورگ توسط رودخانه ها و کانال ها قطع شده است و پل های جذابی روی آب ها قرار گرفته اند. این شهر دارای مکان های تاریخی زیادی برای بازدید، موزه ها، گزینه های خرید و غذاخوری فوق العاده، و همچنین برخی از تفریحات شبانه برجسته، به لطف نگرش آرام آن است.

سن پترزبورگ که به آن لنینگراد نیز گفته می شود، دومین شهر بزرگ روسیه است. حتما از کاخ رویایی پیترهوف دیدن کنید که دارای 173 فواره چشمگیر است که از چشمه های طبیعی زیرزمینی تامین می شود.

یکی از راه های محبوب برای بازدید از سنت پترزبورگ از طریق یک سفر دریایی چند مقصدی است که در آن از چندین شهر و کشور دیگر در اطراف دریای بالتیک بازدید می کنید.

هزینه زندگی 4 نفره هزینه زندگی 1 نفره هزینه اجاره خانه 1 خواب هزینه اجاره خانه 3 خواب
214,750 روبل 110,107 روبل 26,596.15 روبل 54,157.89 روبل
سوچی بزرگترین شهر تفریحی روسیه

سوچی بزرگترین شهر تفریحی روسیه

سوچی شهری زیبا در روسیه است که به دریای سیاه متصل می شود. این شهر به عنوان یک مقصد تابستانی-ساحلی عالی شناخته شده است و به دلیل میزبانی «بازی‌های المپیک زمستانی» در سال 2014 شهرت دارد. به دلیل همین مسابقات، سرمایه گذاری زیادی برای بهبود امکانات و خدمات گردشگری شهر انجام شد.

هنگام بازدید، به سمت ساحل بروید و در کنار دریای سیاه استراحت کنید و از پارک المپیک دیدن کنید و فواره آوازخوان را در عمل تماشا کنید. در زمستان، می‌توانید در کراسنایا پولیانا به اسکی بروید و در تابستان در آن جا پیاده‌گردی کنید. همچنین می توانید از یک روز خوب یا پیک نیک در پارک زیبای سوچی لذت ببرید.

جالب است بدانید که سوچی بزرگترین شهر تفریحی روسیه شناخته می شود و 600 هزار نفر جمعیت داشته و 145 کیلومتر (90 مایل) امتداد دارد که طولانی ترین شهر اروپا، پنجمین شهر بزرگ در ناحیه فدرال جنوبی، دومین شهر بزرگ در منطقه کراسنودار و ششمین شهر بزرگ در دریای سیاه است.

ضمنا این شهر از سال 2014 تا 2021 میزبان مسابقات جایزه بزرگ فرمول 1 روسیه بود و همچنین یکی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال 2018 بود. در ادامه همراه ما باشید تا سایر شهرهای کشور روسیه را بشناسید.

ویدیو بررسی مهاجرت و چالش های پیش رو

در این ویدیو کارشناس ارشد مهاجرتی ما تلاش نموده است تا ضمن بررسی روش های مهاجرتی شما عزیزان را از تمامی روش های ممکن و شرایط آن آگاه سازد.

این عنوان را تا انتها تماشا نموده و در صورتی که سوالی در این زمینه برایتان وجود دارد با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

قدیمی ترین شهر روسیه

اگر می خواهید که تمامی شهرهای کشور روسیه را بشناسید، یکی از مهم ترین آن ها نیژنی نووگورود می باشد که به عنوان قدیمی ترین شهر روسیه نیز شناخته می شود. البته روستاها و برخی شهرهای قدیمی تر نیز وجود دارد، اما این قدیمی ترین نقطه دارای تمدن است که به کلان شهری بزرگ مبدل شده است. نیژنی نووگورود که توسط رودخانه‌های ولگا و اوکا تقسیم می‌شود، بیشتر به خاطر کرملین روی تپه تماشایی اش، که مشرف به تلاقی دو سیلاب است، شناخته می‌شود.

برای دیدن صحنه ای فراموش نشدنی از شهر می توانید از ترن هوایی استفاده کنید که یک تله کابین 3660 متری است که نیژنی نووگورود را به شهر بور متصل می کند. این سواری فرصتی را برای تماشای مناظر بالای شهر و مناطق اطراف فراهم می کند. گردشگران ممکن است از گالری ها و کافه های فوق العاده و همچنین محیط های دیدنی این جا نیز لذت ببرند. از این جا می‌توانید به برخی از روستاها و شهرهای اطراف سفر کنید.

پنجمین شهر بزرگ روسیه دارای چند صنعت پررونق است که مهاجران را جذب می کند. خوشبختانه، قیمت ملک به اندازه مسکو یا سن پترزبورگ نیست. نیژنی نووگورود یکی از مراکز اصلی صنعت IT، به ویژه توسعه سخت افزار و نرم افزار است، همچنین این شهر صنعت خودروسازی رو به رشدی دارد.

هزینه زندگی 4 نفره هزینه زندگی 1 نفره هزینه اجاره خانه 1 خواب هزینه اجاره خانه 3 خواب
192,956.5 روبل 74,107 روبل 27,500.00  روبل 54,444.44 روبل

Yekaterinburg is a lively city

یکاترینبورگ شهری پرجنب وجوش

در ادامه بررسی و معرفی شهرهای مهم و اصلی روسیه، یکاترینبورگ شهری پرجنب وجوش است که در کوه های اورال قرار دارد و به عنوان مکانی پرانرژی و فرهنگی شناخته می شود که چندین تئاتر، موزه، شرکت های رقص، کتابخانه ها و گروه های راک معروف روسی را در خود جای داده است. یکاترینبورگ چشمگیر است زیرا قدیمی ترین مجسمه چوبی جهان (با بیش از 11000 سال قدمت) یعنی شیگیر آیدول را در خود جای داده است. این مجسمه را می توانید در موزه منطقه ای سوردلوفسک در یکاترینبورگ پیدا کنید.

یکاترینبورگ محل رویدادهای مهم متعددی در تاریخ روسیه بوده است. در این جا بود که رومانوف ها اعدام شدند و بوریس یلتسین به قدرت رسید. 

این شهر که در کنار کوه های اورال قرار داشت، زمانی هدف هجوم جواهرات بود، زیرا معدنچیان به امید به دست آوردن ثروت خود به یکاترینبورگ سرازیر شدند.

امروزه مکان های تاریخی و فرهنگی زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد. یکاترینبورگ یک مکان شلوغ با ترافیک وحشتناک است و فرودگاه بین المللی آن به این معنی است که افراد زیادی در مسیر خود برای کشف کوه های اورال در اینجا توقف می کنند. 

ضمنا مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را نیز حتما دز سایت ما مطالعه نماید تا با جزئیات و اطلاعات لازم آشنا شوید.

یکاترینبورگ شهری پرجنب وجوش

مقالات زیر به شما کمک می کنند تا با شناخت بهتری از روسیه قدم به این کشور بگذارید:

ولادی وستوک بزرگترین بندر روسیه در اقیانوس آرام

ولادی وستوک بزرگترین شهر و مرکز اداری ناحیه پریمورسکی در شرق دور روسیه است. این شهر در اطراف خلیج شاخ طلایی در دریای ژاپن واقع شده است و مساحتی به وسعت 331.16 کیلومتر مربع (127.86 مایل مربع) دارد و جمعیت آن تا سال 2021 بالغ بر 601 هزار نفر بوده است.

ولادی وستوک دومین شهر بزرگ در ناحیه فدرال خاور دور و همچنین خاور دور روسیه، پس از خاباروفسک است. این شهر در 45 کیلومتری از مرز چین و روسیه قرار دارد. در میان تپه ها، خط ساحلی اقیانوس آرام آن مملو از جزایر کوچک و خلیج های دلپذیر است که تنها به حس زیبای این مکان می افزایند.

برخی از معماری های دوست داشتنی را می توان در میان ساختمان های دوران شوروی پیدا کرد. شهری در حرکت، تئاترها و جاذبه های فرهنگی جدید در ولادی وستوک افتتاح می شوند، در حالی که صحنه رستوران های خارق العاده آن کاملاً با کوکتل بارهای مد روز و تفریحات شبانه پرشور تکمیل می شود.

ولادی وستوک بزرگترین بندر روسیه در اقیانوس آرام و قطب اصلی فرهنگی، اقتصادی، علمی و گردشگری خاور دور این کشور است. به عنوان پایانه راه آهن ترانس سیبری، بیش از سه میلیون گردشگر در سال 2018 از این شهر بازدید کردند. ولادی وستوک مرکز اداری منطقه فدرال خاور دور و مقر ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه نیز شناخته می شود.

هزینه زندگی 4 نفره هزینه زندگی 1 نفره هزینه اجاره خانه 1 خواب هزینه اجاره خانه 3 خواب
182,590.6 روبل 51,704.6 روبل 39,777.78   روبل 78,166.67 روبل

Novosibirsk is the third largest city in Russia

نووسیبیرسک سومین شهر بزرگ روسیه

نووسیبیرسک بزرگترین شهر و مرکز اداری استان نووسیبیرسک و ناحیه فدرال سیبری در روسیه است. طبق سرشماری سال 2021، جمعیت آن 1 میلیون و ششصد هزار نفر بود که آن را به پرجمعیت ترین شهر سیبری و سومین شهر پرجمعیت روسیه پس از مسکو و سن پترزبورگ تبدیل کرد. این شهر در جنوب غربی سیبری و در ساحل رودخانه اوب واقع شده است.

نووسیبیرسک در سال 1893 در نقطه عبور رودخانه اوب راه آهن آینده ترانس سیبری، جایی که پل ریلی نووسیبیرسک ساخته شد، تأسیس شد. این شهر که در اصل «نیکولاس جدید» به افتخار امپراتور نیکلاس دوم نام داشت، به سرعت به یک مرکز حمل و نقل، تجاری و صنعتی بزرگ تبدیل شد.

نووسیبیرسک توسط جنگ داخلی روسیه ویران شد اما در اوایل دوره شوروی بهبود یافت و در سال 1926 نام فعلی خود را نووسیبیرسک «سیبری جدید» به دست آورد. تحت رهبری جوزف استالین، نووسیبیرسک به یکی از بزرگترین مراکز صنعتی سیبری تبدیل شد. پس از شروع جنگ جهانی دوم، این شهر میزبان کارخانه های بسیاری بود که از هسته روسیه نقل مکان کردند.

نووسیبیرسک سومین شهر بزرگ روسیه است که خانه کلیسای جامع الکساندر نوسکی نئوبیزانسی، تئاتر اپرا و باله نووسیبیرسک، و همچنین باغ وحش نووسیبیرسک می باشد. این شهر قطعا ارزش دیدن حداقل برای چند روز را دارد.

هزینه زندگی 4 نفره هزینه زندگی 1 نفره هزینه اجاره خانه 1 خواب هزینه اجاره خانه 3 خواب
160,507 روبل 74,068روبل 30,057.05  روبل 57,944.81  روبل

ولگوگراد صدای سرزمین مادری

در آخرین مورد از معرفی شهرهای مهم و دیدنی روسیه به سراغ ولگوگراد خواهیم رفت. این شهر که قبلا به نام استالینگراد شناخته می شد، به عنوان محل نبردی معروف است که روس ها سرانجام توانستند جلوی پیشروی آلمان ها را در جنگ جهانی دوم بگیرند. پس از جنگ، ولگوگراد توسط اتحاد جماهیر شوروی دگرگون شد و ساختمان های بزرگ و خیابان های وسیع برای برجسته کردن پیروزی آن ها طراحی شده اند.

بنای یادبود عظیمی که به موفقیت آن ها اختصاص داده شده است، حیرت‌آور است. در حالی که گورستان جنگی عظیم در خارج از شهر، کاملا نشان از فداکاری باورنکردنی شوروی در طول جنگ دارد. ولگوگراد دارای اسکله ای دوست داشتنی برای کاوش مسافران است و کافه های جوی و رستوران های خوب در آن در دسترس هستند.

ولگوگراد صدای سرزمین مادری شناخته می شود، چون امروز محل «صدای سرزمین مادری» است، مجسمه ای به ارتفاع 85 متر که به قهرمانان نبرد استالینگراد اختصاص یافته است، که بلندترین مجسمه در اروپا و همچنین بلندترین مجسمه یک زن در جهان است.

این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری مانند موزه ها، سواحل شنی و یک کلیسای شناور خودکشش است.

هزینه زندگی 4 نفره هزینه زندگی 1 نفره هزینه اجاره خانه 1 خواب هزینه اجاره خانه 3 خواب
114,696 روبل 47,453 روبل 23,666.67  روبل 41,666.67  روبل

در این مقاله تلاش کردیم تا شهرهای کشور روسیه را بشناسید، اما برای اطلاع و شناخت سایر شهرهای این کشور می توانید با کارشناسان تیم آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شهر شیراز تماس حاصل نمایید.

پایتخت کشور روسیه ششهر موسکو می باشد که یکی از مشهورترین و بزرگ ترین شهرهای اروپا می باشد.

طبق آمار در سال 2023 گران ترین شهر این کشور موسکو پایتخت این کشور است و مخارج و هزینه ها در آن بالاترین در روسیه می باشد.

باید بگوییم که که اکثر شهرهای روسیه دیدنی و بسیار زیبا و جذاب هستند، اما طبق نظر اکثر گردشگران سن پترزبورگ را می توان زیباترین شهر روسیه معرفی کرد.

مناطق و شهرهای مختلفی در روسیه دارای قدمت بالا هستند، اما قدیمی ترین شهر و منطقه متمدن بزرگ این کشور شهر نیژنی نووگورود این کشور است.

بله، قطعا سفر به هریک از شهرهای این کشور می تواند شما را با جنبه های بسیار زیادی از آن و همچنین کشور روسیه آشنا نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه