تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور از جمله مواردی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانش آموزان و خانواده ها قرار گرفته است ، چرا که این رشته می تواند آینده ای درخشان را برای دانش آموزان رقم زده و زندگی آنها را به بهترین شکل ممکن تضمین نماید.

اما از آن جایی که تعداد داوطلبان بسیار زیاد و ظرفیت های دانشگاه پزشکی نیز محدود است؛ رقابت بسیار سختی برای قبولی و پذیرش در این رشته ایجاد شده و بسیاری به این فکر افتاده اند تا شانس خود را برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور امتحان کنند.

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور در هر کشوری متفاوت است اما شما باید مدرک دیپلم تجربی و یا ریاضی را به عنوان مهم ترین پیش نیاز ارائه دهید.

فهرست مطالب

خوب است که قبل از اقدام به تحصیل پزشکی در خارج از کشور با جستجو و دریافت راهنمایی از افراد آگاه در این زمینه انتخاب درستی را با توجه به خواسته و شرایط خود داشته باشید ؛ زیرا شرایط هر کشور با یکدیگری متفاوت بوده و یک خطا می تواند هم زمان و هم پول شما را به هدر دهد.

انتخاب یک مکان درست به عوامل زیادی مانند شرط قبولی، هزینه ها، کیفیت دانشگاه و غیره بستگی دارد که شناخت همه آن ها برای انتخاب ضروری است . همچنین بعد از تصمیم خود باید راه های اقدام و دستیابی به آن را پیدا و سپس اقدام کنید .

با کمک کارشناسان آی مهاجرتی از تمامی شرایط مطلع و با خیال راحت قدم در این راه بگذارید . همچنین مطالعه عنوان مهاجرت به خارج از کشور می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان باشد.

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی

همان طور که اشاره کردیم انتخاب مقصد مهم ترین بخش این مهاجرت است ، چرا که نه تنها شرایط مهاجرت تحصیلی به آن باید مناسب باشد؛ بلکه کیفیت آموزشی و مدرک معتبر نیز اهمیت بسیاری دارد. برخی از افراد این تصور را دارند که کیفیت آموزش و مدرک هر کشور با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارد و همه آن ها در یک رده قرار می گیرند؛ اما این تصور کاملا اشتباه است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل پزشکی در خارج از کشور+ پادکست

تحصیل پزشکی در خارج از کشور همواره با استقبال‌های زیادی رو به رو بوده که از جمله بهترین آنها می توان به آلمان، فرانسه و روسیه اشاره کنیم. صحبت‌های مونا تا انتها را تماشا نموده و در صورتی که پرسشی برایتان وجود دارد حتما با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل پزشکی در خارج از کشور
تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور در برخی از دانشگاه ها، سخت و یا هزینه بر می باشد و برخی از داوطلبان بخاطر این موارد بیخیال شده و به دنبال دانشگاه های آسان تر و ارزان تر می روند؛ اما باید بگوییم که این دانشگاه ها با این که مسیری دشوارتر دارند، اما کیفیت آموزشی بهتر و همچنین مدرک های معتبرتری را ارائه می دهند . از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی می توان به آلمان، فرانسه، روسیه، لهستان اشاره کرد.

با داشتن مدرک دانشگاهی معتبر امکان یافتن سریع کار و اشتغال به راحتی مهیا و می توان از این طریق اقامت دائم آن کشور را دریافت کرد . همچنین می توان بعد از اتمام تحصیل به کشوری دیگر رفت و با داشتن مدرک معتبر در آن جا مستقر شد. اما اگر مدرک دانشگاهی رده پایین تر را دریافت کنید ، ممکن است یافتن کار هم در داخل کشور و هم در کشور های دیگر برایتان دشوار شود.

بازگشت به ایران پس از تحصیل

ممکن است که برخی از افراد قصد بازگشت به ایران پس از تحصیل را داشته باشند. احتمالا برای شما این سوالی پیش بیاید که مقدار اعتبار مدرک دانشگاهی چه ارتباطی می تواند با بازگشت و اشتغال در ایران داشته باشد؟

هنگامی که مدرک دانشگاهی شما از دانشگاه های رده پایین باشد، ممکن است که در هنگام بازگشت به کشور مدرک شما مورد تایید قرار نگیرد و نتوانید مشغول به کار شوید و حتی مجبور به تحصیل دوباره رشته خود شوید. 

در صورتی که داشتن مدرک معتبر نه تنها مورد قبول واقع می شود، بلکه می توان در بهترین مکان ها استخدام و مشغول به کار شد و اعتبار بسیاری را در جامعه برای خود کسب کرد.

Returning to Iran after studying

کشورهای مورد قبول برای ایرانی ها

پهر کشور شرایط زندگی مخصوص به خود را دارد، اکثر ایرانی ها به دلیل شرایط امروزه مانند قیمت ارز و راه های مهاجرتی پر هزینه به علت قیمت ارز؛ کشورهای به خصوصی را انتخاب می کنند تا بهترین مکان و روش را برای آن ها مهیا کند و راه دستیابی به آن دشوار نباشد.

شما می توانید با تماس با مشاورین و کارشناسان آی مهاجرتی که تجربه بسیاری در این راه دارند؛ بهترین روش و مکان را با توجه به شرایط و خواسته خود پیدا کرده و اقدام کنید . برخی از ویژگی های کشورهای مورد قبول برای ایرانی ها به شرح زیر است:

  • کم هزینه بودن
  • راحت بودن پذیرش
  • آزمون ورودی راحت
  • تدریس به زبان انگلیسی
  • امکان دریافت اقامت پس از تحصیل
تحصیل پزشکی در خارج به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در خارج از کشور به زبان انگلیسی

در کشور هایی که زبان انگلیسی، زبان اصلی و بومی آن نیست؛ آموزش نیز در اکثر دانشگاه ها به زبان بومی انجام می شود و تعداد دانشگاه هایی که در این کشورها به زبان انگلیسی تدریس کنند بسیار محدود است. اکثر افراد به دنبال تحصیل پزشکی در خارج از کشور به زبان انگلیسی هستند، چرا که یادگیری زبان انگلیسی بسیار راحت تر از سایر زبان ها می باشد . در این کشورها امکان تدریس به زبان انگلیسی وجود دارد که اکثرا در دانشگاه های خصوصی با شهریه های زیاد امکان پذیر است ؛ اما در مرحله اول تحصیل به زبان بومی بسیار پیشنهاد می شود، به این دلیل که شما در هنگام اقامت و زندگی در آن کشور نیازمند ارتباط با دیگران هستید و برای انجام این کار باید بتوانید به زبان بومی صحبت کرده و آن را بفهمید.

از طرفی دیگر اگر قصد اقامت پس از اتمام تحصیل پزشکی در خارج از کشور در همان کشور را دارید، برای این که بتوانید مشغول به کار شوید یادگیری این زبان ضروری است؛ چرا که همه افراد کشور زبان انگلیسی را بلد نبوده و شما باید برای ارتباط با بیمار به زبان بومی تسلط کامل را داشته باشید و این تسلط بر کیفیت زندگی شما در جامعه آن کشور می افزاید.

از آن جایی که همه دانشگاه های دولتی در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، لهستان و غیره تحصیل به زبان عمومی انجام می شود، می توانید با داشتن مدرک آن زبان شانس پذیرش خود را چند برابر کرده و به جای هزینه برای ثبت نام در دانشگاه های خصوصصی با هزینه های بسیار کمتری به تحصیل بپردازید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج

خیلی از افراد این تصور را دارند که تحصیل پزشکی در خارج از کشور در اکثر دانشگاه ها فقط شرط مدرک زبان و معدل مناسب درسی را در نظر می گیرند و دیگر نیاز به دادن آزمون هایی مانند کنکور برای ورود نیست. اما این تصور کاملا اشتباه است، شرط پذیرش هر دانشگاه با دیگری فرق دارد و دانشگاه ها در هر کشور آزمون های مخصوص به خود را دارند که باید با آن ها آشنا بود.

دانشگاه های برخی از کشورها مانند فرانسه و چین، ملاک خود را فقط معدل و یادگیری زبان قرار داده اند و فرد می تواند به تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج بدون نیاز به هیچ آزمون ورودی دیگری بپردازد که همین علت باعث داوطلب شدن بسیاری از افراد برای تحصیل در این دو کشور شده است.

کشورهای دیگری مانند لهستان، روسیه و مجارستان نیز هستند که با وجود این که آزمون ورودی ضروری است، اما این آزمون ها بسیار آسان و پذیرش در آن ها بسیار راحت می باشد. علاوه بر آن نیازمند به یادگیری زبان بومی آن کشور است که ممکن برخی از افراد به این دلیل این راه را دشوار بدانند ولی این آزمون ها از سایر کشورها آسانتر و نسبت به کنکور بسیار بهتر هستند چرا که احتمال تقلب صفر و بخشی به نام سهمیه وجود ندارد و افراد با خیال آسوده تری می تواند قدم در این راه بگذارند.

آزمون های سایر کشورها

شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور در همه کشورها یکسان نیست، برخی از کشورها ممکن است که در پذیرش دانشجویان خود کمی سختگیرتر از سایر کشورها باشند و آزمون های به خصوصی را ملاک خود قرار دهند.

در ابتدا اگر دانشگاه به خصوصی را برای رشته های پزشکی مانند تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور مدنظر دارید باید از نوع آزمونی که دانشگاه آن را ملاک قبولی در نظر گرفته است اطمینان یابید تا به درستی اقدام کنید.

شما می توانید با کمک مشاورین آی مهاجرتی از تمامی جزئیات راه مهاجرتی خود مطمئن شده و به آسودگی در آن قدم بگذارید.

جدول زیر شامل نام برخی از آزمون های سایر کشورها است، البته توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه ها خودشان آزمون را برای داوطلبان برگزار می کنند و شما می توانید با مراجعه به کارشناس و یا وب سایت دانشگاه از آن ها مطلع شوید:

کشور مقصد نام آزمون مورد تایید
ایتالیا IMAT
ترکیه YOS SAT
آلمان FSP
کانادا MCAT

دانشگاه های برتر پزشکی در اروپا

قاره اروپا به زیبایی ها و فرهنگ جذابش مشهور است به طوری که سالانه مسافر و مهاجرهای زیادی را به سوی خود جذب می کند، در اروپا کشورهای مختلفی وجود دارند که دانشگاه هایشان در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی در جهان وجود دارد که باعث شده در کنار سبک زندگی محبوب خود از بهترین مکان ها برای دانشجویان شود و سالانه داوطلبان زیادی را برای تحصیل به سوی خود بکشاند.

اما این سال برای افراد مطرح می شود که کدام یک از دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور مناسب تر و بهتر است؟ دانشگاه های مناسب زیادی در اروپا وجود دارند که کیفیت آموزش بالا و مدرک بسیار معتبری را ارائه می دهند؛ اما همجنان باید تحقیقات بیستری را انجام داد تا مناسب ترین انتخاب را با توجه به خواسته خود انجام داد. با کمک کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی با تمامی دانشگاه ها آشنا و بهترین تصمیم را برای خود بگیرید.

دانشگاه های برتر پزشکی در اروپا

در لیست زیر اسامی دانشگاه های برتر پزشکی در اروپا برای شما جمع آوری شده است:

  • دانشگاه آکسفورد در انگلستان
  • کمبریج در انگلستان
  • کارولینسکا کشور سوئد
  • دانشگاه برلین در آلمان
  • صنعتی زوریخ در سوئیس
  • لودویگ ماکسیمیلیان در آلمان
  • لوون واقع در بلژیک
  • اراسموس در روتردام هلند
  • سوربن در فرانسه
  •  دانشگاه پاریس در فرانسه

البته شرایط ورود برخی از این دانشگاه ها می تواند سخت باشد، اما نه تنها در هنگام تحصیل از کیفیت های آموزشی عالی برخوردار می شوید، بلکه مدرک دریافتی نیز اعتبار بسیار زیادی دارند، نه فقط در کشور ایران، بلکه در تمام اروپا و جهان نیز این مدرک ها بسیار ارزشمند و مورد تایید هستند.

عناوین زیر نیز شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای مناسبی را پیش رویتان قرار می دهند ، مطالعه آنها را از دست ندهید:

دانشگاه های برتر پزشکی در آسیا

تحصیل در آسیا مزیت های بسیار زیادی دارد، به عنوان مثال می تواند در ایجاد مهارت های زندگی و توسعه دانش در زمینه فرهنگ های دیگر کمک کند؛ با تحصیل در کشورهای این قاره، می توان شیوه های زندگی آسیایی را یاد گرفت چرا که هر کشور آن فرهنگ ها و سبک زندگی متفاوتی را دارند که هر کدام در نوع خود بسیار جذاب اند .

بسیاری از افراد که یکی از کشورهای آسیا را به عنون مقصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور انتخاب می کنند به این نتیجه نیز رسیده اند که آسیا علاوه بر یک مقصد خوب برای تحصیل، یک مقصد خوب برای کار و اشتغال نیز می باش؛ کشورهای آن به طور دائم در حال پیشرفت و توسعه هستند و می توانند علاوه بر پزشکی بهترین مقصد برای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور نیز باشند.

اگر می خواهید در آسیا تحصیل کنید، باید بدانید که کدام یک از دانشگاه های آن برای شما مناسب است. یک دانشگاه مناسب باید در زمینه های تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی کیفیت بالایی داشته باشد تا بتوند در لیست بهترین دانشگاه ها قرار گیرد. در زیر لیستی دانشگاه های برتر پزشکی در آسیا که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در پزشکی رتبه بندی شده اند آورده شده است:

  • دانشگاه توکیو
  • اوزاکا
  • کیوتو
  • جیائو تونگ شانگهای
  • دانشگاه سن
  • دانشگاه پکن
  • فودان
  • دانشگاه هنگ کنگ
  • دانشگاه چینی هنگ کنگ

تحصیل پزشکی در خارج از کشور بدون شرط معدل

ممکن است برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید که آیا معدل دیپلم دبیرستان در داخل کشور تاثیری بر تحصیل پزشکی در خارج از کشور دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که بله، بسیاری از دانشگاه ها هستند که معدل و ریزنمرات دیپلم برای آن ها اهمیت زیادی داشته و ملاک اصلی پذیرش آن ها است. از کشورهایی که در نظر گرفتن شرط معدل در آن ها حتمی است می توان به آلمان، فرانسه و کانادا اشاره کرد.

بسیاری از افراد این تصور را دارند که کشورهایی که شرط معدل از ملاک اصلی آن ها است، دیگر نیازی به قبولی در آزمون نیست. ولی این فکر کاملا اشتباه می باشد؛ هر دانشگاه شرایط به خصوص خود را در برگزاری آزمون ورودی دارد که هیچ کدام مرتبط با شرط معدل نیستد و ممکن است که هر دو مورد از شرط های ورود به آن دانشگاه باشد. به همین علت به شما پیشنهاد می شود که تما از مشاوران و کارشناسان آی مهاجرتی در این مورد کمک بگیرید تا دچار خطا نشوید.

تحصیل پزشکی در خارج بدون شرط معدل

اما امکان تحصیل پزشکی در خارج از کشور بدون شرط معدل نیز وجود دارد و برخی از دانشگاه ها در این مورد سختگیری ندارند؛ کشورهایی مانند روسیه، مجارستان، چین و گرجستان از این مکان ها هستند. توجه داشته باشید که معمولا دانشگاه هایی که شرط معدل را در نظر نمی گیرند، به جای آن آزمون هایی را معیار خود قرار می دهند که حتما باید با نوع آن آزمون آشنا باشید.

کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل پزشکی

از مواردی که یکی از ملاک های اصلی ایرانی ها در انتخاب مقصد خود برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور ، مقدار هزینه آن است؛ چرا که با تاثیر زیاد وضعیت اقتصادی و گران شدن ارز همه به دنبال کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل پزشکی هستند تا بتوانند اقدام کنند. 

همچنین بعد از پیدا کردن یک مقصد آسان، شرایط ها و اقدام نیز بسیار برای افراد اهمیت دارد؛ با کمک مشاوران کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی می توانید بهترین مکان را با توجه به شرایط مالی خود پیدا و اقدام کنید.

توجه داشته باشید که ارزان بودن یک مقصد نمی تواند کیفیت زندگی و تحصیل آن را مشخص کند و هر مکان ارزانی نمی تواند مدرک معتبری را به شما ارائه دهد، چرا که تحصیل در برخی از دانشگاه ها شاید ارزان باشد، ولی مدرک معتبری را در انتها به شما ارائه نمی دهند. 

 

به همین دلیل شناخت درست مقصد بسیار مهم است تا شما دچار هیچگونه ضرر مالی و اتلاف وقت نشوید.

برخی از دانشگاه ها هستند که تحصیل پزشکی در دانشگاهای آن ها بسیار کم هزینه و یا تقریبا رایگان می باشد مانند فرانسه، آلمان، روسیه و چین؛ ولی شرط اصلی ورود و قبولی در دانشگاه این کشورها یادگیری زبان بومی آن ها است.

وجود شرط یادگیری زبان بومی نیز به این دلیل است که تدریس در دانشگاه های دولتی به زبان بومی انجام می شود که کیفیت بالای آموزشی و مدرک نعتبر را نیز به همراه دارد.

 

The least expensive countries to study medicine

هزینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور

هزینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور

همان طور که گفتیم هزینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور از مهم ترین ملاک ها برای تصمیم گیری ایرانی ها است؛ اما این سوال مطرح می شود که هزینه های تحصیلی شامل چه مواردی می شوند؟ شناخت خرج ها برای افراد که قصد تحصیل پزشکی در خارج را دارند بسیار مهم است تا بتوانند با شرایط زندگی در کشور مقصد آشنا شده و آن را با شرایط مالی خود مقایسه کنند و تصمیم درست را بگیرند و دچار ضررهای احتمالی نشوند . البته در نظر داشته باشید که مقدار هزینه ها می تواند با یکدیگر متفاوت باشد، به عنوان مثال ممکن است که شهریه برخی از دانشگاه های دولتی رایگان باشد و باعث کاهش هزینه های فرد شود. از موارد دیگر تاثیرگذار در این هزینه ها وضعیت اقتصادی کشور مربوطه است که ممکن است باعث کاهش و یا افزایش هزینه ها بشود.

هزینه های دوران تحصیلی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • شهریه دانشگاه
  • اجاره خوابگاه
  • خرید کتاب و جزوه
  • هزینه های کلاس خصوصی احتمالی
  • خرید لوازم التحریر
  • رفت و برگشت به دانشگاه

اما این موارد ذکر شده فقط هزینه های پیش روی شما برای تحصیل هر رشته ای مانند تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور نیستند؛ هزینه های زندگی شما شامل خورد و خوراک، پوشاک، قبض ها و غیره نیز هستند که شما باید آن را در نظر بگیرید. مقدار این هزینه های با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است و شما باید حتما آن را با توجه به زندگی خودتان بسنجید.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

خیلی از افراد این تصور را دارند که تحصیل پزشکی در خارج در اکثر دانشگاه ها فقط شرط مدرک زبان و معدل مناسب درسی را در نظر می گیرند و دیگر نیاز به دادن آزمون هایی مانند کنکور برای ورود نیست. اما این تصور کاملا اشتباه است، شرط پذیرش هر دانشگاه با دیگری فرق دارد و دانشگاه ها در هر کشور آزمون های مخصوص به خود را دارند که باید با آن ها آشنا بود.

دانشگاه های برخی از کشورها مانند فرانسه و چین، ملاک خود را فقط معدل و یادگیری زبان قرار داده اند و فرد می تواند به تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور بدون نیاز به هیچ آزمون ورودی دیگری بپردازد که همین علت باعث داوطلب شدن بسیاری از افراد برای تحصیل در این دو کشور شده است.

کشورهای دیگری مانند لهستان، روسیه و مجارستان نیز هستند که با وجود این که آزمون ورودی ضروری است، اما این آزمون ها بسیار آسان و پذیرش در آن ها بسیار راحت می باشد. علاوه بر آن نیازمند به یادگیری زبان بومی آن کشور است که ممکن برخی از افراد به این دلیل این راه را دشوار بدانند ولی این آزمون ها از سایر کشورها آسانتر و نسبت به کنکور بسیار بهتر هستند چرا که احتمال تقلب صفر و بخشی به نام سهمیه وجود ندارد و افراد با خیال آسوده تری می تواند قدم در این راه بگذارند.

ارزانترین کشورها برای تحصیل پزشکی

برخی از کشورها در جهان وجود دارند که به کم هزینه بودن تحصیل مشهور هستند و حتی امکان تحصیل رایگان را برای افراد فراهم می کنند این مورد باعث شده است که آن ها از مقصدهای محبوب برای دانشجویان رشته پزشکی باشند چرا که برخی از آن ها کیفیت تحصیلی بسیار خوبی دارن و می توان پس از اتمام تحصیل در همان کشور مشغول به کار شد.

توجه داشته باشید که کیفیت های آموزشی و شرایط ورود هر یک با یکدیگر متفاوت است و هیچکدام مشابه یکدیگر نیستند . جدول زیر شامل اسامی ارزانترین کشورها برای تحصیل پزشکی می باشد:

رتبه نام کشور
1روسیه
2چین
3قرقیزستان
4فیلیپین
5لهستان
6بلژیک

گرانترین کشورها برای تحصیل پزشکی

کشورهایی هستند که با دادن خدمات های اضافه تر و بهتر، هزینه های بیشتری را دریافت می کنند مانند دانشگاه های آزاد در هر کشور .

اما کشورهای دیگری وجود دارند که تحصیل در دانشگاه آن ها با توجه به کیفیت زندگی و خدمات، هزینه های بسیار بیشتری را برای متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور ایجاد می کنند.

 جدول زیر شامل برخی از گرانترین کشورها برای تحصیل پزشکی است:

رتبهنام کشور
1استرالیا
2سنگاپور
3ایالات متحده
4انگلستان
5هنگ کنگ

The least expensive countries to study medicine

در این مقاله که توسط کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی تهیه شده است به بررسی و تحلیل دقیق تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای علاقه مندان به این رشته پرداخته شده است. در صورت داشتن سوالات و ابهامات می توانید با مشاورین ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران و دفتر شیراز تماس بگیرید و یا در بخش دیدگاه همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی در خارج از کشور

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با تحصیل پزشکی در خارج از کشور را که توسط متقاضیان همواره وجود دارد ، مطالعه نموده و از طریق بخش دیدگاه نیز با ما در ارتباط باشید.

یک دانشگاه در صورتی می تواند بهترین باشد که در زمینه های تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی کیفیت بالایی داشته باشد.

بستگی به دانشگاه موردنظر شما داد؛ شرایط هر دانشگاه با دیگری متفاوت بوده و هر کدام آزمون های متقاوتی را معیار خود قرار می دهند و برای ورود به برخی از دانشگاه ها نیاز به دادن آزمون نیست.

بله، در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان، تحصیل به زبان بومی به طور تقریبا رایگان ممکن است.

بله، دانشگاه هایی وجود دارند که معدل را مورد بررسی قرار نم دهند و شرط های اصلی آن ها نیست، مانند روسیه، مجارستان و چین.

مقدار هزینه های بستگی به مقصد و سبک زندگی فرد دارد؛ در برخی از کشورها هزینه ها بسیار کم و در برخی از آن ها بسیار زیاد است؛ به همین شناخت مقصد مورنظرتان از نظر اقتصادی و هزینه ها بسیار مهم است.

تماشا کنید که چگونه رویای پزشک شدن در هر کجای جهان با آی مهاجرتی محقق شده است:

نمایش ویدیو درباره کاور عرشیا مقسم
نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن ثقفی
نمایش ویدیو درباره کاور حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه