شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش به قدری ایده آل و مناسب است که از تمامی کشورهای جهان حتی برترین کشورها نیز متقاضیانی برای تحصیل و اخذ مدرک در این مقطع وجود دارند و سالانه مدرک خود را از دانشگاه های اتریش دریافت می کنند.

شما هم اگر قصد دارید تا مدرک پزشکی خود را از یکی از برترین کشورهای جهان و معتبرترین دانشگاه های دنیا کسب کنید. در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی برای شناخت شرایط تحصیل پزشکی در اتریش همراه شوید.

 

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

شرایط پذیرش پزشکی در اتریش با قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور میسر بوده که با آگاهی از شرایط به آسانی دست یافتنی است.

فهرست مطالب

تحصیل پزشکی در اتریش یکی از پر متقاضی ترین رشته های تحصیلی در این کشور است که قبولی و اخذ پذیرش در آن نیاز به یک رزومه قوی و همچنین همتی بالا برای قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه ها دارد.

شاید دشوار به نظر برسد اما این هدف غیر قابل دسترس نیست و افراد بسیاری از کشورمان موفق به پذیرش پزشکی اتریش شده اند. رسیدن به این هدف نیاز به استفاده از تجارب و تخصص مشاورین و متخصصین باتجربه این امر دارد.

سیستم دانشگاهی اتریش با توجه به فرایند بولونیا ارائه می شود و در کل اروپا و جهان معتبر و قابل قبول است، به طوری که میزان استخدام و یافتن شغل برای فارغ التحصیلان پزشکی در این کشور بیش از 94% می باشد.

به شما عزیزان توصیه داریم تا تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان آن را در مقاله مربوطه مطالعه نموده و در صورت بروز ابهام یا سوال با آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

کالج های پزشکی اتریش

دوره های پیش پزشکی در اتریش یک دوره آموزشی است که پیش از ورود به دانشگاه و آزمون ورودی برای متقاضیان خارجی علاقمند به تحصیل پزشکی در اتریش برگزار می شود. این دوره های آمادگی قبل از دانشگاه دانشجویان را کاملا با سیستم آموزشی این کشور و دروس و مفاهیم لازم برای تحصیل و در آزمون آشنا کرده و آنان را آماده می سازد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

پریمدیکال در اتریش معمولا در دوره های یک ساله برگزار می شود و در آن دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی به متقاضیان آموزش داده می شود. البته یکی دیگر از بخش های مهم پیش پزشکی اتریش آموزش و تقویت زبان آلمانی متقاضیان می باشد تا به آمادگی لازم برای تحصیل این رشته برسند.

دقت داشته باشید که کالج ام کورس در اتریش برای دوره های پیش پزشکی برای هردانشگاه جدا بوده و مختص به همان دانشگاه می باشد و دانشجویان باید حتما در کالج های تحت تایید دانشگاه مد نظر خود شرکت کنند.

این کالج های پزشکی اتریش بر اساس دروس و قواعد تحصیلی دانشگاه خود به دانشجویان آموزش داده و آن ها را برای آزمون همان دانشگاه آماده می سازند.

در واقع دوره پریمدیکال در اتریش شما را به قدری آماده می سازد که حتی در صورت قبول نشدن در رشته های پزشکی بتوانید در رشته های مرتبطی همچون مانند علوم فیزیکی و زیستی، بهداشت، سلامت، مطالعات دامپزشکی، فیزیوتراپی و داروسازی شرکت کنید.

امتحان ورودی پزشکی اتریش

امتحان ورودی پزشکی اتریش

یکی از شرایط تحصیل پزشکی در اتریش برای علاقمندان خارجی و بین المللی شرکت در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های پزشکی اتریش و قبولی در این آزمون است. اما چندین نکته در این بین وجود دارد؛ اول اینکه زبان برگزاری آزمون ورودی پزشکی اتریش به زبان آلمانی است و برای شرکت در این آزمون باید حتما به زبان آلمانی تسلط داشته باشید.

دومین مورد در رابطه با آزمون ورودی رشته های پزشکی اتریش این است که هر دانشگاه آزمون مربوط به خود را برگزار می کند و متاسفانه تاریخ برگزاری تمامی آزمون ها در این کشور در یک روز بوده و در طول سال فقط یکبار برگزار می شود که بدین معنی است که متقاضیان فقط قادر به شرکت در یک آزمون در یک سال هستند.

امتحان ورودی پزشکی اتریش معمولا با نام MedAt شناخته می شود و زمان برگزاری آن معمولا در ماه ژوئیه می باشد و هزینه ثبت نام آن 95 تا 155 یورو بوده که به صورت آنلاین پرداخت می شود. 

اما نکته دیگری که در رابطه با پذیرش پزشکی اتریش وجود دارد اینکه متقاضیان ایرانی باید مدرک قبولی در دانشگاه های دولتی داخل کشور را نیز علاوه بر دیگر شرایط به دانشگاه ارائه نمایند.

توجه داشته باشید که تمامی شرایط برای پذیرش در رشته های پزشکی این کشور وجود دارد باید بی هیچ کم و کسری ارائه شود و هیچ گونه استثنایی برای آن وجود ندارد. پس اگر با پذیرش پزشکی در اتریش بدون آزمون رو به رو شدید، این موضوع کاملا دروغ است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی در اتریش را دارید اطلاع از شرایط مهم و اولیه آن نظیر اخذ ویزای تحصیلی، پذیرش در دانشگاه، زبان و مدارک مورد نیاز، دانشگاه های ارائه دهنده و غیره از مهم ترین موارد هستند.

یکی از اولین شرایط تحصیل پزشکی در اتریش داشتن تسلط به زبان آلمانی در سطح C1 است که کاملا لازم است. همچنین لازم است بدانید که طول تحصیل این رشته و دریافت مدرک آن 6 سال می باشد.

همچنین توجه داشته باشید که شما پس از اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه باید برای دریافت ویزای بلند مدت و یا همان ویزای دانشجویی اتریش اقدام نمایید.

البته نباید فراموش کنید که برای شرکت در آزمون ورودی و انجام مراحل ثبت نام شما ابتدا باید ویزای کوتاه مدت این کشور را به دست آورید؛ کارشناسان آی مهاجرتی در این باره اطلاعات کامل را به شما خواهند داد.

اما لازم به ذکر است بدانید که رشته پزشکی در اتریش در 12 ترم برگزار می شود که شامل دو دوره پیش بالینی و دوره بالینی می شود که دوره پیش بالینی شامل دروس تئوریک در کلاس های درسی بوده و دوره بالینی آموزش در کلینیک ها و به صورت واقعی زیر نظر اساتید انجام می پذیرد.

همچنین تمامی دانشجویان باید حتما 12 هفته کارآموزی و 48 هفته کارآموزی بالینی را بگذرانند. ضمنا شرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش را کاملا دقیق در مقاله تحصیل دندانپزشکی در اتریش برای شما قرار داده ایم، چون شرایط آن کاملا متفاوت و مجزای تحصیل پزشکی می باشد.

Studying medicine in Austria

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در اتریش

معمولا برای اکثر افراد علاقمند به تحصیل پزشکی اتریش این سوال وجود دارد که آیا شرط معدل برای تحصیل پزشکی در اتریش وجود دارد یا خیر؟! در جواب باید بگوییم که متقاضیان رشته پزشکی در اتریش باید حداقل از معدل 15 در مدرک دیپلم 12 ساله خود بهره مند باشند و کمتر از آن امکان پذیرش آن ها را کاملا کمرنگ می کند.

اما چیزی که اهمیت بالایی دارد اینکه باید برای پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی در اتریش شما دارای یک رزومه قوی و ممتاز باشید، پس داشتن حداقل نمره معدل را باید تا حد زیادی کم دانست و داشتن معدل بالا قطعا شما را در پذیرش این رشته یاری بیش تری خواهد نمود. البته آزمون ورودی بیش ترین تاثیر را در پذیرش دارد، اما ما بین دو متقاضی با شرایط یکسان شانس با فرد دارای معدل بالاتر است.

پس اگر بخواهیم حداقل معدلی را به عنوان یک معدل ایده آل برای پذیرش پزشکی این کشور مشخص کنیم داشتن معدل 18 به صورت حداقل بهترین معدل می باشد. البته همانطور که گفتیم فقط معدل شرط پذیرش نیست و دیگر شرایط نیز تاثیر زیادی دارند، پس اگر معدل درخشانی ندارید نیز باز ناامید نشده و به دیگر شرایط خود توجه نمایید.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در اتریش

اگر علاقه مند تحصیل پزشکی در کشورهای مقورن به صرفه هستید ، مقالات زیر را از دست ندهید:

شرایط سنی تحصیل پزشکی در اتریش

یکی دیگر از موارد که ممکن است از جمله شرایط تحصیل پزشکی در اتریش و پذیرش آن به حساب آید شرایط سنی تحصیل پزشکی در اتریش است. اما در اینجا لازم است بدانید که معمولا از سوی دانشگاه های پزشکی این کشور محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و اعلام نمی شود که این موضوع بین اکثر کشورهای اروپایی مشترک است.

اما بازهم ممکن است که در مواقعی که رقابتی مابین دو متقاضی با شرایط یکسان و سن متفاوت صورت گیرد، تاثیرگذار باشد که قطعا شانس با فرد کم سن تر می باشد.

البته حداقل سن برای ورود به این رشته وجود دارد که 18 سالگی می باشد و تا 24 سالگی بهترین زمان برای پذیرش پزشکی اتریش می باشد و سن بالاتر از این ممکن است شانس متقاضی را کاهش دهد.

البته موضوع مهم دیگری که وجود دارد؛ وجود پیک تحصیلی پائین است. این موضوع برای دانشگاه ها اهمیت بالایی دارد که متقاضی هنگام پذیرش از پیک تحصیلی کمی برخوردار باشد و زمان زیادی از هنگام دریافت آخرین مدرک تحصیلی وی نگذشته باشد.

پس حتما سعی کنید در سریع ترین زمان ممکن اقدام کرده تا سن و پیک تحصیلی شما در حداقل ترین ممکن باشد.

تحصیل رایگان پزشکی در اتریش

آموزش و تحصیلات در اتریش اهمیت بسیار بالایی برای دولت و مردم کشور دارد؛ به همین خاطر همه ساله دولت مبلغ بسیار هنگفتی را برای آموزش و تحصیلات در مدارس و دانشگاه ها هزینه می کند و به طور کلی تحصیل در دانشگاه ها و مدارس دولتی اتریش برای شهروندان و مقیمان این کشور رایگان می باشد.

پس می توانیم بگوییم که تحصیل رایگان پزشکی در اتریش نیز وجود دارد. اما باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که یکی از شرایط تحصیل پزشکی در اتریش به صورت رایگان، تحصیل این رشته به زبان آلمانی می باشد، چون این رشته در دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی ارائه می شود.

متقاضیان خارجی نیز اگر بتوانند شرایط تحصیل در دانشگاه های دولتی برای پزشکی را فراهم آورده و در آزمون ورودی قبول شوند می توانند به تحصیل رایگان این رشته بپردازند.

تحصیل رایگان پزشکی در اتریش

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید اینکه تحصیل رایگان رشته پزشکی در اتریش به معنای نپرداختن هیچ هزینه ای به طور کامل نیست؛ چون دانشجویان باید سالانه مبلغی را برای ثبت نام و انجام امور اداری به دانشگاه پرداخت کنند که البته بسیار کم می باشد و اصلا قابل توجه نیست. معمولا هزینه ای که دانشجویان باید هر ترم بپردازند چیزی کم تر از 900 یورو می باشد.

تحصیل پزشکی در اتریش به زبان انگلیسی

همانگونه که در بالا گفتیم یکی از شرایط تحصیل پزشکی در اتریش و در دانشگاه های دولتی آن دانستن زبان آلمانی در حد مورد نیاز و مورد درخواست دانشگاه ها می باشد. اما برخی از افراد بازهم پیگیر این هستند که آیا تحصیل پزشکی در اتریش به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد یا خیر؟!

در اینجا باید بگوییم که متقاضیان تحصیل پزشکی در اتریش به دو صورت می توانند به این هدف دست پیدا کنند؛ اول اینکه قصد تحصیل رایگان و کم هزینه را داشته باشند و نسبت به تحصیل به زبان آلمانی این رشته اقدام کنند.

یا اینکه قصد تحصیل به زبان انگلیسی این رشته را داشته باشند و با پرداخت شهریه های گران آن مشکلی نداشته باشند چون تحصیل این رشته به زبان انگلیسی به صورت محدود در برخی دانشگاه های خصوصی اتریش در دسترس می باشد.

البته توقع نداشته باشید که پذیرش و قبولی در دانشگاه های خصوصی این کشور ساده باشد، بلکه پذیرش در این مراکز نیز بسیار رقابتی و با متقاضیان بالا همراه می باشد.

ضمنا متقاضیان باید مدارک معتبر زبانی همچون آیلتس 7 یا تافل 95 را نیز به دانشگاه مدنظر خود برای تحصیل پزشکی به انگلیسی ارائه کنند، که حتما پیش از هر اقدامی این موضوع را از طریق دانشگاه پیگیری و مدرک و سطح دقیق آن مطلع شوید.

تحصیل پزشکی در اتریش با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در اتریش با مدرک دیپلم

منظور از تحصیل پزشکی در اتریش با مدرک دیپلم همان پذیرش مستقیم پس از اتمام دبیرستان است که اگر متقاضی شرایط و مدارک لازم آن را داشته باشد و بتواند در آزمون ورودی پذیرفته شود بهترین زمان و سن برای انجام این هدف است. البته جای نگرانی نیست و تا دو یا سه سال پیک و وقفه زمانی به طور حداکثر نیز می تواند برای پذیرش مناسب باشد تا فرد خود را مهیای شرکت در آزمون و یادگیری زبان نماید.

البته از آنجایی که دیپلم کشورمان در اکثر کشورهای اروپایی اعتبار کاملی ندارد و با سیستم آموزشی آن ها هماهنگی صد در صدری ندارد؛ متقاضیان باید حتما دوره های پریمدیکال یا همان پیش پزشکی را پشت سر بگذارند که با دوره پیش دانشگاهی در کشور خودمان یکسان است و برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته پزشکی در اتریش آماده شوند.

ضمن اینکه همانطور که در بالا گفتیم داشتن معدل دیپلم بالا تا حد ممکن شرایط شما را برای پذیرش و قبولی تقویت می کند با اینکه دانشگاه های اتریش شرط معدل دیپلم را برای پذیرش دانشجویان خود قرار نمی دهند و همان حداقل معدل 15 می تواند شما را مجاز کند، اما تضمینی بر قبولی نخواهد بود، پس داشتن معدل دیپلم بالا بسیار ایده آل تر است.

هزینه تحصیل پزشکی در اتریش

همانطور که می دانید تحصیل رشته های پزشکی در اکثر کشورهای جهان جز گران ترین رشته های تحصیلی محسوب می شود، مگر اینکه تحصیل در آن توسط دولت پوشش داده شده و رایگان باشد. یکی از مناسب ترین و بهترین شرایط تحصیل پزشکی در اتریش همین تحصیل رایگان این رشته در دانشگاه های دولتی آن است که هزینه ها و شهریه آن توسط دولت در دانشگاه های دولتی کاملا پوشش داده می شود.

اما همانگونه که گفتیم دانشجویان بین المللی باید مبلغی را هر ترم یا سالانه برای امور دفتری و ثبت نام پرداخت کنند که در مقابل شهریه دانشگاه های خصوصی و یا هزینه تحصیل این رشته در دیگر کشورها بسیار اندک و ناچیز است و برای هر ترم بالاتر از 900 یورو نخواهد بود.

اما دانشگاه های خصوصی باید کاملا هزینه های خود را از طریق شهریه پوشش دهند، به همین خاطر شهریه این رشته را کاملا از دانشجویان خود دریافت می کنند. معمولا هزینه تحصیل پزشکی در اتریش در دانشگاه های خصوصی سالانه می تواند از 15 هزار تا 60 هزار یورو برسد که بستگی به دانشگاه، زبان و دوره دارد.

از شما عزیزان می خواهیم که شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را تمام و کمال در مقاله مربوطه مطالعه کرده و با هرآنچه که یک شخص برای مهاجرت و نقل مکان به این کشور نیاز دارد، آشنا شوید.

The cost of studying medicine in Austria

بورسیه تحصیلی اتریش پزشکی

همانگونه که تا اینجا با تحصیل در رشته پزشکی در اتریش آشنا شدیم و شرایط پذیرش در این رشته و هزینه آن را دریافتیم، قصد داریم ببینیم که آیا می توان به بورسیه تحصیلی نیز برای این رشته دست پیدا کرد یا خیر؟! باید بگوییم از آن جا که دانشگاه های دولتی رایگان بوده و شهریه ای از دانشجویان اخذ نمی کنند، پذیرفته شدگان در این مراکز معمولا دیگر به دنبال گرفتن بورسیه های تحصیلی نیستند.

با اینکه شاید برخی افراد ممتاز پس از 1 سال تحصیل در دانشگاه و داشتن شرایط بسیار ممتاز و درخشان بتوانند به بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه هایی دست پیدا کنند که مقداری از هزینه های اقامتی آن ها را پوشش داده و کمک مالی به آن ها شود.

اما معمولا از همان ابتدا دسترسی به بورسیه تحصیلی اتریش پزشکی در دانشگاه های دولتی امکان پذیر نمی باشد. اما در دانشگاه های خصوصی که با پرداخت شهریه های نه چندان ارزان همراه است، شاید برخی از دانشگاه ها یا سازمان ها نسبت به اعطای بورسیه تحصیلی یا تخفیف هایی در شهریه به دانشجویان دارای شرایط اقدام کنند.

که این موضوع نیز چیزی ثابت نیست و باید آن را مورد بررسی قرار دهید که امکان آن وجود دارد یا خیر. کارشناسان آی مهاجرتی تمامی شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش را در مقاله مربوطه به طور کامل و با جزئیات ارائه کردند.

بهترین دانشگاه پزشکی اتریش

قطعا تحصیل پزشکی در اتریش یک موفقیت بسیار بزرگ است، حال این فرصت در هرکدام از دانشگاه های این کشور که ممکن شود. اما نمی توان منکر شد که تحصیل در دانشگاه های معتبرتر و شناخته شده تر قطعا مدرک شما را معتبر کرده و شانس یافتن شغل شما را بالا برده و آینده بهتری را در برای شما رقم خواهد زد.

 ما بهترین دانشگاه های پزشکی اتریش را در مقاله مشخصه کاملا بررسی کرده و تمامی ویژگی ها، شرایط و امکانات آن ها را برایتان بررسی کرده ایم؛ این مقاله را حتما بخوانید.

اما به طور خلاصه بهتر است بدانید که بهترین دانشگاه پزشکی اتریش بدین شرح هستند:

نام دانشگاهرتبه پزشکی در جهان طبق موسسه QS
دانشگاه علوم پزشکی وین68
دانشگاه علوم پزشکی گراتس201 – 250
دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک251 – 300
دانشگاه یوهانس کپلر لینز601 – 650
دانشگاه صنعتی وین651 – 680

تیم مشاورین آی مهاجرتی در این مطلب شرایط تحصیل پزشکی در اتریش را برای شما تهیه و در اختیارتان گذاشته اند؛ برای کسب اطلاعات بیش تر یا پرسش سوالات خود با تیم کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید. برای شناخت بیش تر اتریش نیز تمامی جزئیات، مدارک و شرایط لازم برای مهاجرت کاری و کار در اتریش را نیز در مقاله ای تحت همین نام در سایت برای شما عزیزان قرار داده ایم.

سوالات پر تکرار شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش گزینه ای ایده آل و در عین حال سوال برانگیز است ، پس از مطالعه سوالات پرتکرار ، پرسش های خود را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

طبق شرایط تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل در این رشته 6 سال به طول خواهد انجامید.

بله دانشگاه های دولتی این کشور رشته های پزشکی را به طور کامل به صورت رایگان به دانشجویان ارائه می نمایند که البته دانشجویان باید مبلغی اندک را برای ثبت نام و انجام امور اداری دفتر پرداخت کنند که مبلغی زیادی نمی باشد.

بله ، پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی در تمامی دانشگاه های کشور اتریش نیاز به پشت سر گذاشتن آزمون ورودی دارد که هر دانشگاه آزمون مختص به خود را برگزار می کند.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در اتریش به شرایط مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن دولتی یا خصوصی بودن آن دارد، چون هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان بوده و دانشجویان بین المللی برای هر ترم حداکثر 900 یورو برای ثبت نام باید پرداخت کنند، اما دانشگاه های خصوصی رایگان نبوده و باید شهریه تحصیل در آن ها را تمام و کمال پرداخت که سالانه از 15 هزار یورو تا 60 هزار یورو با توجه به دانشگاه متفاوت است.

بهترین دانشگاه های پزشکی اتریش را می توان به ترتیب : دانشگاه علوم پزشکی وین ، دانشگاه علوم پزشکی گراتس ، دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک ، دانشگاه یوهانس کپلر لینز و دانشگاه صنعتی وین می باشند.

در پایان با مشاهده ویدیوهای زیر در می یابید که اخذ ویزای هر کشوری در آی مهاجرتی امکان پذیر است:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه