بررسی کامل شرایط آب و هوایی آلمان در فصل‌های مختلف

افراد زیادی کشور آلمان را برای مسافرت کوتاه مدت یا مهاجرت طولانی مدت انتخاب می‌کنند که هر یک با هر هدفی که دارند، لازم است با آب و هوای این کشور در فصول مختلف آشنایی داشته باشند. از طرفی دیگر یکی از سوالات رایجی که برای افرادی که اولین بار به آلمان مسافرت می‌کنند این است که آب و هوای آلمان چگونه است؟

با ما در آی مهاجرتی همراه باشید تا به شناخت عالی از وضعیت آب و هوایی کشور آلمان در شهرهای مختلف آن برسید.

بررسی کامل شرایط آب و هوایی آلمان در فصل‌های مختلف

آب و هوای کشور آلمان گرچه دارای فصل سرد بیشتری در سال است اما به صورت کلی معتدل بوده و گرمای تابستان را نیز در آن حس خواهید کرد.

فهرست مطالب

گرچه نواحی مختلف آلمان آب و هوای متفاوتی در هر فصل سال دارند اما به صورت کلی این کشور دارای آب و هوایی معتدل با بادهای مرطوب است.

آب و هوای آلمان در فصل بهار چگونه است؟

فصل بهار در کشور آلمان دارای تغییرات دمایی مختلفی است اما افزایش دما و گرم شدن را می توان به وضوح از آغاز فصل بهار مشاهده کرد. همچنین آب و هوای آلمان در هر ماه از این فصل نیز متفاوت و متوسط دمای فصل بهار در آلمان، بین 1 تا 8 درجه متغیر است. اغلب بارندگی فصل بهار آلمان نیز در ماه آپریل رخ می دهد که میزان آن بین 50.8 تا 76.2 می باشد.

در آلمان در ماه می بیشترین متغیر دمایی که بین 8 تا 19 درجه است، رخ می‌دهد. بنابراین در ماه می روزهای آفتابی بیشتری را در آلمان بخواهید دید و به دلیل وزش بادهای غربی، بارش برف به باران تبدیل و سواحل شمالی گرم تر می شوند.

خوب است مدنظر داشته باشید که آب و هوای آلمان تاثیر زیادی از موقعیت جغرافیایی خود را گرفته و تغییرات و یا شدت دما در برخی مناطق از سایرین بیشتر است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط آب وهوایی کشور آلمان + پادکست

کشور آلمان با آغاز فصل بهار رو به گرمی می رود و زمستان برفی و طولانی تر از کشورمان ایران دارد.

صحبت های مونا را تا انتها گوش داده و برای دریافت جزئیات بیشتر جهت آشنایی با این کشور با ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره شرایط آب و هوایی کشور آلمان
بررسی کامل شرایط آب و هوایی آلمان در فصل‌های مختلف

در ماه جون در کشور آلمان آب و هوا گرم‌تر شده و به 10 تا 21 درجه سانتی‌گراد می رسد و آفتاب بین 6 تا 7 ساعت از روز درخشش دارد. همچنین آب و هوای آلمان در مناطق مختلف در فصل بهار متفاوت خواهد بود. برای مثال، دمای لایپزیگ که در بخش مرکزی است، معتدل و بین 3.9 تا 12 درجه سانتی گراد است اما در شهرهای جنوبی آلمان مانند مونیخ یا اشتوتگارت، دما بین 7.2 تا 17.8 درجه خواهد بود.

تجربه آب و هوای تابستان در آلمان

به صورت کلی آب و هوای آلمان در فصل تابستان، گرم و مرطوب است که کمترین دما در این فصل 11 درجه و بیشترین دما نیز در ماه ژوئن و جولای است. این ماه که در واقع از 21 ژوئن آغاز می‌شود، نهایت دمایی که تجربه می کند 26.7 درجه سانتی گراد است.

دمای شهرهایی مانند فرانکفورت در فصل تابستان در آلمان بین 12 تا 25 درجه سانتیگراد است و می‌توان توقع تابش خورشید در حداکثر 225 ساعت در هفته را داشت. اما ممکن است که بادهایی از سمت ساحل نیز بوزد و کمی هوا را خنک کند . در ماه آگوست نیز آب و هوای آلمان با روزهای طولانی و شب‌هایی با دمای مناسب همراه  است و درجه هوا در مناطق گرم آلمان در این ماه بین 13 الی 23.9 درجه سانتی گراد خواهد بود.

در ماه سپتامبر نیز آب و هوا رو به دمای معتدل بودن رفته و با از بین رفتن آب و هوای گرم ممکن است بارندگی نیز رخ دهد. مثلا دمای شهر برلین در تابستان در این ماه بین 10.6 تا 18.9 درجه سانتی گراد و شهر کلن که در بخش مرکزی است، معمولا بین 9.4 تا 19.4 درجه سانتیگراد می باشد.

میانگین آب و هوایی فصل پاییز کشور آلمان

میانگین آب و هوایی فصل پاییز کشور آلمان

باتوجه به هوای معتدلی که کشور آلمان دارد، در فصل پاییز هوای آن نسبت به کشورمان سردتر بوده و از همان ابتدا با هوای ابری و بارانی همراه است. برای مثال در ماه اکتبر، میانگین دما بین 5.6 تا 13.9درجه سانتی گراد و در ماه نوامبر نیز میانگین دمای کشور آلمان بین 1.7 تا 7.2 درجه خواهد بود. همچنین طول روز در ماه نوامبر کوتاه بوده و درخشش خورشید نیز کمتر است و صبح‌ها نیز هوا مه آلود و سرد است.

در ماه دسامبر نیز دمای هوا سردتر از سایر ماه‌های پاییزی می‌شود و آفتاب تابش کمی خواهد داشت. در این فصل میانگین تابش خورشید بین 1 الی 2 ساعت در کل کشور است و میزان بارندگی نیز تقریبا 50.8 تا 76.2 خواهد بود. دمای هوای شمال آلمان در این ماه نسبت به جنوب متغیر است. برای مثال دمای هوای مناطقی که در شمال آلمان هستند بین 0.6 درجه تا 5 درجه سانتی گراد است و در بسیاری از شب‌ها نیز دما به زیر صفر درجه می‌رسد. اما میانگین دمای مناطق جنوبی آلمان در این ماه بین منفی 1.1 درجه تا 3.3 درجه سانتیگراد است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

سردترین فصل سال در آلمان

فصل زمستان کشور آلمان شامل ماه‌های ژانویه، فوریه، و مارچ است که ماه ژانویه سردترین ماه این فصل است که برف زیادی در این فصل می‌بارد و آفتاب و گرما کم است. در این فصل هوا در تمام مناطق آلمان سرد می‌شود اما دمای مناطق مختلف در هر ماه متفاوت است. برای مثال میانگین دمای هوای هامبورگ در ژانویه منفی 1.1 تا 3.9 درجه سانتی گراد است آفتاب در طول روز به مدت خیلی کوتاهی مثلا 2 ساعت دوام دارد. دمای هوای برلین نیز که در منطقه شمالی آلمان است، منفی 2.2 تا 2.8 درجه سانتی گراد خواهد بود.

در ماه فوریه نیز میانگین دمای مناطقی مانند فرانکفورت بین منفی 1.1 تا 6.1 سانتی گراد است که وضعیت تابش آفتاب در این ماه بهتر از ماه ژانویه است و و بارش باران در این منطقه در ماه فوریه، کمتر از منطقه شمال غربی آلمان است. آب و هوای کشور آلمان در ماه مارچ نیز به صورت میانگین بین 7.2 درجه سانتیگراد تا 10 درجه سانتی گراد خواهد بود و دمای هوا در شب به زیر صفر نیز می‌رسد. در مناطق شمالی کشور آلمان در ماه مارچ، درخشش آفتاب روزانه بیشتر از 4 ساعت خواهد بود.

Check the weather in different regions of Germany

بررسی آب و هوای مناطق مختلف کشور آلمان

ممکن است که شما مقصد خود را به صورت دقیق مشخص کرده باشید و قصد سفر به منطقه خاصی از آلمان را داشته باشید و در این صورت قصد داشته باشید از آب و هوای منطقه موردنظر خود در آلمان مطلع شوید. ما در این قسمت به صورت کلی آب و هوای مناطق مختلف آلمان را معرفی کرده‌ایم.

آب و هوای منطقه شمال غربی آلمان

منطقه شمال غربی آلمان دارای آب و هوایی معتدل است و به دلیل هوای مطلوب، جزو مناطق پر جمعیت آلمان محسوب می‌شود.

آب و هوای منطقه شمال شرقی آلمان

منطقه شمال شرقی آلمان، منطقه‌ای است که بسیار سرد بوده که کاهش دما در ساحل دریای بالتیک نیز بیشتر است.

آب و هوای منطقه جنوب غربی آلمان

آب و هوای منطقه جنوب غربی آلمان گرم است و این منطقه گرم‌ترین منطقه کشور آلمان است.

آب و هوای منطقه جنوب شرقی آلمان

در منطقه جنوب شرقی آلمان آب و هوا در فصل زمستان در ارتفاعات نا مساعد بوده و برف زیادی می‌بارد.

بهترین و بدترین زمان برای مسافرت به آلمان

اطلاع از بهترین و بدترین زمان از نظر وضعیت آب و هوایی برای مسافرت به کشور آلمان اهمیت دارد تا آمادگی لازم کسب شود. بهترین زمان مسافرت به این کشور، اواخر بهار تا اوایل پاییز است. همچنین درجه هوا در اواسط ماه‌های می‌ و سپتامبر، مناسب و مطلوب است. 

دمای ماه می‌ در آلمان بین 12.8 درجه تا 21.1 درجه سانتیگراد است و به همین دلیل زمان مناسبی برای مسافرت به این کشور است.

اما بدترین ماه برای سفر به آلمان، ماه‌های دسامبر تا فوریه هستند زیرا در این مدت آب و هوای آلمان بسیار سرد است. همچنین در این ماه، شب‌ها دما زیر صفر است و روزها نیز هوا بسیار سرد بوده و اغلب تاریک است و تابش خورشید کوتاه است.

بهترین و بدترین زمان برای مسافرت به آلمان

با مطالعه عناوین زیر می توانید به شناختی هرچه بهتر از کشور آلمان برای مهاجرت و زندگی برسید:

به صورت کلی کشور آلمان، کشوری است که هوایی معتدل دارد و تابستان‌هایی نسبتا گرم و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد. بخش‌های غربی و شمالی کشور آلمان، آب و هوایی اقیانوسی دارند و در بخش مرکزی و شرقی این کشور نیز آب و هوایی قاره‌ای و معتدل حاکم است. آب و هوای آلمان به دلیل وجود پدیده‌های طبیعی، ناپایدار بوده و در مناطق مختلف نیز متفاوت است. به صورت کلی آب و هوای منطقه شمال غربی آلمان، معتدل، آب و هوای منطقه جنوب غربی گرم، آب و هوای منطقه شمال شرقی سرد و آب و هوای منطقه جنوب شرقی آلمان نیز در ارتفاعات نامساعد است.

ما در این مقاله به بررسی کامل شرایط آب و هوایی آلمان در فصل‌های مختلف پرداختیم. همچنین متقاضیان می‌توانند به منظور دریافت اطلاعات تخصصی‌تر، با مشاوران آی مهاجرتی که در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز فعال هستند، ارتباط برقرار نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.

سوالات پر تکرار آب و هوای کشور آلمان

چنانچه به دنبال سفر و اقامت در یک منطقه مشخص از کشور آلمان هستید، ضمن مطالعه سوالات پرتکرار هرگونه پرسشی که در این زمینه برایتان وجود دارد را از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در میان بگذارید.

آب و هوای آلمان در فصل تابستان، گرم و مرطوب است که کمترین دما در این فصل 11 درجه و بیشترین دما نیز در ماه ژوئن و جولای است. اما به صورت کلی میانگین دمای آلمان در این فصل بیشتر از 26.7 درجه سانتی گراد نمی‌شود.

فصل زمستان کشور آلمان شامل ماه‌های ژانویه، فوریه، و مارچ است که ماه ژانویه سردترین ماه این فصل است که برف زیادی در این فصل می‌بارد و آفتاب و گرما کم است.

آب و هوای منطقه شمال شرقی آلمان، بسیار سرد است.

بهترین زمان مسافرت به کشور آلمان، اواخر بهار تا اوایل پاییز است و در اواسط ماه‌های می‌ و سپتامبر، هوا مطلوب و مناسب است.

در منطقه شمال غربی آلمان هوا معتدل و مناسب است و به همین دلیل جمعیت در این منطقه زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه