نرخ بیکاری در آلمان

نرخ بیکاری در آلمان یکی از شاخص‌های بسیار مهمی است که با توجه به آن می‌توان تا حد زیادی به قدرت اقتصادی این کشور نیز پی برد؛ چون زمانی کار در کشوری رونق دارد که اقتصاد آن کشور رونق داشته باشد. 

باید بگوییم که نرخ بیکاری در آلمان بر روی میزان تقاضا و جذب مهاجرین تاثیر بسیاری دارد. به خصوص نیروی کار متخصص و دارای دانش که قصد مهاجرت از کشور خود را کرده باشد؛ به دنبال مقصدی خواهد بود که بتواند به راحتی شغلی مناسب با درآمدی مناسب را یافته و مشغول به کار شود. پس هنگامی که نرخ بیکاری پایین باشد یعنی اوضاع اقتصادی مناسب بوده و فرصت های شغلی بسیاری در آن جا وجود دارد.

نرخ بیکاری در آلمان

نرخ بیکاری در کشور آلمان یکی از کمترینها در اروپا و جهان است و به ندرت پیش می‌آید که افراد متخصص در این کشور شغل دلخواه خود را نداشته باشند.

فهرست مطالب

همچنین این موضوع بر پذیرش دانشجویان خارجی نیز تاثیر بالایی دارد؛ چون این افراد مقصدی را بر می‌گزینند که پس از اتمام تحصیلات خود بتوانند در آن جا شاغل شده و کار مناسب خود را بیابند؛ پس پائین بودن نرخ بیکاری می‌تواند بر موضوعات متفاوتی تاثیر بگذارد.

در راستای شناخت دقیق‌تر و بیش‌تر روش‌های مهاجرت و نقل مکان به این کشور مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت آن را به صورت کامل و با جدیدترین اطلاعات و تغییرات در دسترس شما عزیزان قرار داده‌ایم. تیم آی مهاجرتی در ادامه این مطلب شما را جزئیاتی از نرخ بیکاری در آلمان و اوضاع بازار کار و مشاغل این کشور آشنا خواهد کرد تا برای مهاجرت خود اطلاعات بالاتری داشته باشید.

نرخ بیکاری در صنایع مختلف آلمان

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم کشور آلمان از یک اقتصاد قوی و بزرگ برخوردار است و این کشور در زمینه‌های مختلفی در جهان می‌تواند به عنوان برترین شناخته شود. آلمان یک کشور بسیار صنعتی است که کارخانجات و صنایع سبک و سنگین بسیاری در آن فعالیت می‌کنند و یک بازار کار بسیار بزرگ را به وجود آورده‌اند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو نرخ بیکاری در آلمان + پادکست

نرخ بیکاری در آلمان دارای کمترین میزان در میان کشورهای اروپایی است که نشان دهنده فرصت های زیاد شغلی در این کشور است.

این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا نموده و در صورتی که به دنبال شرایط کار در این کشور هستید، با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور نرخ بیکاری در آلمان
نرخ بیکاری در آلمان

در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور آلمان برابر با 5.5 درصد می باشد؛ البته دقت کنید که نرخ بیکاری در صنایع مختلف آلمان با یکدیگر متفاوت است.

برخی از صنایع با کمبود نیروی کار و متخصص مواجه هستند و در برخی صنایع نیز نیروی کار بسیاری وجود دارد که باعث بیکاری و یا کار در زمینه های غیر تخصصی شده است.

در سال 2023 نرخ بیکاری در آلمان در اکثر صنایع کشور آلمان پایین بوده است، اما به طور کل بازار کار در صنایع خودروسازی، صنایع غذایی و صنایع بهداشتی از دیگر زمینه ها و صنایع بیش تر و فراهم تر بوده است.

اگر شما در رشته تحصیلی مرتبط با یکی از این صنایع مدرک و تخصص مناسب و قابل قبولی داشته باشید؛ به طور یقین گزینه های کاری ایده آل و زیادی پیش روییتان قرار خواهد گرفت.

 در جدول رو به رو نرخ بیکاری در سال های گذشته در کشور آلمان آمده است که چنانچه آن را با سایر کشورها مقایسه کنید متوجه پایین بودن آن خواهید شد.

Unemployment Rate in Different German Industries

سال نرخ بیکاری
2022 5.5%
2021 5.7%
2020 5.9%
2019 5%
2018 5.2%
2017 5.7%
2016 6.1%
2015 6.4%
2014 6.7%
2013 6.9%

آمار بیکاری در بین جوانان آلمانی

در فرهنگ آلمانی معمولا سعی می شود تا بچه ها از همان ابتدا بتوانند به خودشان متکی بوده و خودکفا باشند؛ به همین خاطر بسیاری از آنان کار را از سنین 13 تا 15 سالگی با مشاغلی فصلی و یا مشاغلی مانند نگه داری از کودکان، فروشندگی، دستیاری در مغازه ها و غیره آغاز می کنند.

آمار بیکاری در بین جوانان آلمانی پس از شروع همه گیری کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها بالا رفت؛ اما این کشور فورا خود را به روی ریل انداخت و شرایط را به نزدیک ترین حالت پیش از همه گیری رساند. به طوری که پیش بینی می شود طی یک دهه آینده آلمان به نیروی کار جوان بسیاری نیاز خواهد داشت.

در حال حاضر نرخ بیکاری بین جوانان آلمانی 5.7 درصد می باشد؛ که کمی از نرخ بیکاری کل بالاتر است. اما با توجه به آموزش و فرهگ جامعه، جوانان در آلمان سعی می کنند که هرچه زودتر جذب بازار کار شوند و شروع به کسب درآمد نمایند. حال اینکه در برخی از قسمت ها نیز مشاهده می شود که آلمان با کمبود نیروی کار متخصص نیز مواجه شده است.

اگر بخواهیم این موضوع را کمی موشکافانه نگاه بیاندازیم؛ خواهیم دید که نرخ بیکاری در جوانان بدون تحصیلات دانشگاهی بسیار بیش تر از جوانان تحصیل کرده است. تقریبا نزدیک به اکثریت افرادی که در دانشگاه تحصیل کرده اند شاغل می باشند.

افراد بیکار در آلمان چه کسانی هستند؟

افراد بیکار در آلمان چه کسانی هستند؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که افراد بیکار در آلمان چه کسانی هستند؟ به طور یقین افرادی که در هیچ شغلی استخدام نبوده و درآمدی کسب نمی کنند. اما طبق قانون کشور فرانسه افرادی که کمتر از 15 ساعت در هفته کار می کنند را هم در دسته افراد بیکار قرار خواهند داد . آلمان یکی از کمترین نرخ بیکاری در اروپا را دارد و در حال حاضر نرخ بیکاری زنان در آلمان نیز 5.2 درصد و نرخ بیکاری جوانان 6.92 درصد است. اما به طور کل اکثریت جامعه بیکاران آلمان از افرادی تشکیل شده که مدرک دانشگاهی خود را اخذ کرده اند و در جستجوی کار می باشند . در این بین رشته های تحصیلی و مشاغل باید گفت که رشته های مهندسی، پزشکی و حقوق ( وکلا، قضات ) از نرخ بیکاری پایئنی برخوردار هستند. 

همچنین کارگران فصلی را هم نباید فراموش کرد که هر فصل از سال به کاری که رونق دارد مشغول می شوند و همواره در حال جستجوی کاری با درآمد و مزدی بالاتر هستند. این گروه معمولا باعث افزایش و کاهش لحظه ای در نرخ بیکاری در آلمان نیز می شوند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در آلمان

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در آلمان چیست؟ در اتحادیه اروپا نرخ بیکاری بلند مدت به بیکاری که بیش از 1 سال به طول بیانجامد؛ گفته می شود. 

اگر بیکاری تا دو سال طول بکشد آن را به عنوان بیکاری طولانی مدت معرفی می کنند. اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) این بیکاری را به عنوان بیکاری 27 هفته یا بیشتر تعریف می کند. با اینکه آلمان از بازار کار بسیار فراهمی بهره می برد اما جای تعجبی نیست که در این کشور هم نرخ بیکاری بلند مدت وجود داشته باشد.

 بنا به هر دلایلی افرادی در این کشور هستند که یک سال بیکار بوده و در جستجوی شغل بوده اند اما شغل ایده آل و مناسب را به دست نمی آورند که همین باعث بالا رفتن نرخ بیکاری بلند مدت شده است. در سال 2022 نرخ بیکاری بلند مدت در آلمان 3.27 درصد اعلام شده است.

در همین راستا به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را که در سایت آی مهاجرتی قرار داده شده است را مطالعه نموده و با مخارج و مبالغ اجناس و کالا و خدمات در این کشور پیش از هرگونه اقدامی کاملا آسنا شوید.

با مطالعه عنوان زیر نیز می توانید با شناخت شهرهای این کشور شرایط کاری در آلمان را به خوبی بررسی نمایید:

نرخ مشارکت نیروی کار در آلمان

نرخ مشارکت نیروی کار در آلمان بیان می‌کند که چه درصدی از کل جمعیت در سن کار، از نظر اقتصادی شاغل و یا به دنبال شغل در این کشور هستند.؛ ضمن اینکه از این نرخ به عنوان یک نماگر برای عرضه نیروی کار نیز یاد می‌شود. با توجه به وضعیت اقتصادی و فرهنگی این کشور باید گفت که این میزان همواره مقادیر بالا و مناسب قرار داشته است.

نرخ مشارکت نیروی کار در آلمان از سال 1998 تا 2022 به طور متوسط 76.66 درصد بوده است که در سه ماهه سوم دوم سال 2022 به بالاترین میزان خود یعنی 79.80 درصد و در سه ماهه دوم سال 1998 به پایین ترین حد خود یعنی 70.70 درصد رسیده است. پیش بینی می شود که این مقدار در سال جاری و سال آینده افزایش یابد و همچنین کاهش نرخ بیکاری در آلمان را نیز متعاقبا مشاهده گر باشیم.

نرخ مشارکت نیروی کار در آلمان

از اینکه ما را در این مطلب و آشنایی با نرخ بیکاری در آلمان همراهی نمودید؛ سپاسگذاریم. جهت دریافت مشاوره رایگان در تمام زمینه های مهاجرتی با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شهر شیراز تماس حاصل کرده و با ارائه شرایط خود بهترین اطلاعات و مشاوره را از تیم پر تجربه ما دریافت نمایید.

سوالات پر تکرار نرخ بیکاری در آلمان

چنانچه در رابطه با نرخ بیکاری در آلمان در یک حرفه خاص و یا شهری مشخصی سوال دارید حتما با مشاورین ما تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه پرسش خود را مطرح نمایید تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشند.

طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در ابتدای سال 2023 میلادی در آلمان 5.5 درصد می باشد.

نرخ مشارکت نیروی کار در آلمان در ابتدای سال 2023 برابر با 79.80 درصد می باشد.

طبق قوانین کاری دولت آلمان افرادی که در هفته کمتر از 15 ساعت کار کنند؛ بیکار در نظر گرفته می شوند.


نرخ بیکاری زنان در آلمان در سه ماهه اول سال 2023 میلادی 5.2 درصد بوده که کمتر از نرخ بیکاری کل می باشد.

 

 

نرخ بیکاری بلند مدت در اتحادیه اروپا به بیکاری که بیش از 1 سال به طول بیانجامد؛ گفته می شود. حتی اگر بیکاری به دو سال طول بکشد آن را به عنوان بیکاری بسیار طولانی مدت معرفی می کنند. اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) این بیکاری را به عنوان بیکاری 27 هفته یا بیشتر تعریف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه