مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال یکی از روش های دستیابی به ویزای شینگن اروپا از طریقی نسبتا ارزان و مقرون به صرفه است که علاوه بر این امر شما را به یکی از کشورهای برجسته و جذاب این قاره نیز می رساند.

مهاجرت به پرتغال

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

اگر با ویزای دانشجویی در پرتغال هستید ، می توانید اعضای خانواده تحت تکفل خود را برای زندگی با خود بیاورید ، البته باید بتوانید ثابت کنید که منابع مالی کافی برای تامین آنها و همچنین خودتان دارید.

  1. ایجاد 10 شغل یا سرمایه گذاری تجاری
  2. حداقل 350000 یورو در تجارت سرمایه گذاری کنید و حداقل 10 شغل دائمی ایجاد کنید.
  3. انتقال سرمایه از 1,000,000 یورو

پس از پنج سال اقامت در پرتغال ، می توانید اقامت دائم پرتغال و همچنین پس از شش سال شهروندی پرتغال را درخواست کنید.

بله ، این برنامه تنها برنامه اقامت اروپا است که تنها یک هفته در سال و تنها پس از 5 سال می توان اقامت دائم و شهروندی را با حضور فیزیکی دریافت کرد.
پس از 5 سال می توانید برای اقامت دائم و همچنین تابعیت و اخذ پاسپورت اقدام کنید ، البته به شرط قبولی در آزمون زبان پرتغالی در مقطع ابتدایی.

 

اقدام از طریق کار در پرتغال را می توان ارزان ترین روش مهاجرتی به این کشور معرفی کرد.

کشور پرتغال در مقایسه با سایر کشورهای هم رتبه خود در قاره اروپا دارای هزینه های زندگی ارزان تری بوده و کیفیت و رفاه مناسب و قابل قبولی را نیز به شهروندان و ساکنین خود ارائه می کند.

اقتصاد پرتغال یکی از اقتصادهای رو به رشد در قاره اروپا است که با سرعت بالایی در حال شکوفایی است و پیش بینی می شود که روند آن همچنان ادامه داشته باشد. علاوه بر این، دانشگاه های این کشور نیز از دانشگاه های مطرح در اروپا و جهان هستند و از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار بوده که مدارک آنان را معتبر می سازد.

پرتغال یکی از معتبرترین پاسپورت های جهان را دارد که طی آخرین اعلام در سال 2024 رتبه پنجم را به دست آورده است. شما با مهاجرت به این کشور می توانید شرایط یک زندگی مناسب و با کیفیت را برای خود و خانواده تان فراهم آورید. پیشنهاد می کنیم عنوانِ تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه کرده و چگونگی ورود به دانشگاه های این کشور در این رشته های برتر را بشناسید.

راه های مختلف مهاجرت و کسب اقامت به پرتغال

برای مهاجرت به پرتغال راه های قانونی متنوعی از سوی دولت این کشور در نظر گرفته شده است که متقاضیان خواهند توانست با فراهم آوردن شرایط لازم هریک، ویزای مربوط به آن را اخذ نموده و به این کشور مهاجرت نمایند. دقت داشته باشید که انتخاب روش مناسب به عوامل شخصی و اهداف و برنامه های هر فرد بستگی خواهد داشت.

برای مثال افراد 18 تا 25 سال می توانند برای تحصیل در دانشگاه های پرتغال اقدام نمایند و یا افراد 22 تا 30 سال بهتر است برای ادامه تحصیل و یا یافتن شغل مناسب و مهاجرت کاری به پرتغال اقدام کنند. همچنین اگر شخص دارای تجربه و سابقه کارآفرینی و مدیریت بوده و بودجه مالی کافی و لازم را در اختیار دارد، اقدام از طریق سرمایه گذاری در پرتغال روش مناسب و آینده داری برای وی تلقی می شود.

البته راه های دیگری نظیر ازدواج با یک تبعه یا مقیم پرتغالی و یا مهاجرت از طریق تولد نیز وجود دارند که نمی توان آن ها را روش مهاجرت نامید، بلکه فرصتی هستند که در صورت مهیا شدن و به وجود آمدن برای افراد، می تواند آنان را به اقامت کشور پرتغال برساند. پیشنهاد می کنیم که حتما در این باره با تیم مشاورین متخصص ما مشورت نمایید.

 
مهاجرت از طریق کار به پرتغال

مهاجرت از طریق کار به پرتغال

پرتغال به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، مقصدی جذاب برای مهاجران به شمار می رود و فرصت های شغلی متنوعی را به متقاضیان واجد شرایط ارائه می دهد. مهاجرت از طریق کار به پرتغال، مزایای متعددی از جمله امکان دریافت اقامت دائم، بهره مندی از نظام سلامت و آموزشی با کیفیت و زندگی در کشوری امن و زیبا را به همراه دارد.

البته به دلیل رکود اقتصادی که در اروپا اتفاق افتاد، پرتغال نیز با مشکلاتی در زمینه اشتغال و کار مواجه شد که البته طی یک دهه گذشته در حال کاهش بوده و نرخ بیکاری هر روز کمتر می شود. 

اما در رابطه با مهاجرت از این طریق، دقت کنید که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا باید حتما یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از یک کارفرمای معتبر پرتغالی داشته باشند تا قادر به کسب ویزای کاری پرتغال شوند.

البته کارفرماها باید حتما حداقل به مدت 1 ماه، فرصت شغلی مربوطه را در پرتغال و سطح اتحادیه اروپا آگهی کرده و در صورت نیافتن نیروی کار واجد شرایط، قادر به استخدام نیروی خارجی خواهند بود. 

توجه داشته باشید که هرچه به زبان پرتغالی مسلط تر باشید و تخصص بیش تر و مدرک دانشگاهی بالاتری ارائه کنید، شانس بیش تری برای یافتن شغل در این کشور خواهید داشت.

کار و اقامت به مدت 5 سال در پرتغال، می تواند اقامت دائم را برای شما به دنبال داشته باشد و 1 تا 2 سال پس از دریافت اقامت دائم خود نیز می توانید برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام کنید. ضمنا دارندگان ویزای کاری می توانند با فراهم آوردن شرایط لازم، خانواده خود را نیز به پرتغال ببرند. در انتها جالب است بدانید مهاجرت کاری را ارزان ترین روش مهاجرت به پرتغال می دانند.

مهاجرت تحصیلی به پرتغال

تحصیل در کشور پرتغال یکی از پر متقاضی ترین روش های مهاجرتی به این کشور است که طی سالیان گذشته با استقبال بالایی از سوی شهروندان ایرانی نیز مواجه شده است. برای تحصیل در دانشگاه های پرتغال باید به یکی از زبان های پرتغالی یا انگلیسی مسلط باشید و در برخی موارد، مدارک معتبری نیز ارائه کنید.

جهت دریافت ویزای تحصیلی و مجوز حضور در این کشور باید از یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزشی معتبر این کشور، پذیرش شده و در آن ثبت نام کنید. اگر دوره آموزشی شما کمتر از 1 سال باشد، ویزای دانشجویی کوتاه مدت برایتان صادر می شود که حداکثر اجازه یک سال اقامت و تحصیل در این کشور را به شما خواهد داد.

اما اگر برای تحصیل در دوره های آکادمیک و دانشگاهی اقدام کنید، ویزای اقامت تحصیلی برایتان صادر می شود که مدت اعتبار آن به اندازه مدت زمان لازم برای دریافت مدرک در مقطع و دوره مربوطه خواهد بود. دانشگاه های پرتغال دارای کیفیت آموزشی بالایی هستند و هزینه های تحصیل در آن ها نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

باید خاطر نشان کنیم که دریافت اقامت دائم به طور مستقیم از طریق تحصیل در پرتغال ممکن نیست، اما به طور غیر مستقیم این امر در دسترس است. چنان چه شما پس از دریافت مدرک و اتمام تحصیلات بتوانید شغلی یافته و در این کشور شاغل شوید، پس از گذشت 5 سال امکان رسیدن به اقامت دائم برایتان فراهم می آید.

مهاجرت تحصیلی به پرتغال
مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال

کشور پرتغال باتوجه به رشد اقتصادی اخیر خود و همچنین برنامه های اقتصادی که در پیش گرفته است، به یکی از مقاصد جذاب برای سرمایه گذاران خارجی مبدل شده است.

مهاجران می توانند از طریق روش های مختلف سرمایه گذاری، نظیر ثبت شرکت، خرید بیزنس، راه اندازی استارتاپ، انتقال پول، خرید ملک و دیگر روش های موجود در این کشور سرمایه گذاری کرده و ویزا یا حتی اقامت دائم پرتغال را به دست آورند.

انتخاب روش سرمایه گذاری به عوامل مختلفی از جمله بودجه و سرمایه مالی مورد نیاز بستگی دارد. شما می توانید برای خرید یک بیزنس در حال فعالیت در این کشور اقدام کنید و بدون داشتن دردسرهای راه اندازی یک کسب و کار جدید، به این کشور نقل مکان نموده و فورا به کسب درآمد بپردازید.

همچنین می توانید یک شعبه از بیزنس خود را راه اندازی کنید و یا اگر دارای طرح و ایده جدید و قوی هستید، استارتاپ خودتان را راه اندازی نمایید. 

تمامی این ها به شرایط شما بستگی خواهند داشت. البته توصیه می کنیم، برای ورود به بازار سرمایه این کشور حتما با مشاورین و متخصصین واجد شرایط مشورت نمایید.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در پرتغال

ثبت شرکت در پرتغال یکی از شاخه های پر طرفدار و مناسب سرمایه گذاری در این کشور است که می تواند شما را به ویزای موقت و در نهایت اقامت دائم برساند. این روش یکی از روش های نسبتاً ارزان سرمایه گذاری در پرتغال است که باتوجه به انواع شرکت های موجود نیاز به حداقل سرمایه های متفاوتی خواهد داشت.

با فراهم آوردن بودجه مالی مورد نیاز در کنار یک طرح تجاری مناسب و قابل تایید، می توانید بیزنس و شرکت خود را در این کشور به ثبت رسانده و کسب و کارتان را راه اندازی کنید. 

همچنین پس از این امر می توانید، برای حضور خانواده خود یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سالتان نیز درخواست الحاق و ویزای این کشور را ثبت کنید. برای دستیابی به اقامت دائم نیز، باید حداقل به مدت 5 سال بیزنس فعال بوده و در پرتغال زندگی کرده باشید و مالیات خود را به طور کامل پرداخت نموده باشید.

پس از اخذ اقامت دائم نیز اگر 1 سال دیگر صبر کنید، قادر به دستیابی به تابعیت پرتغال نیز خواهید بود. جای خشنودی است که این کشور تابعیت دوگانه را نیز به رسمیت می شمرد و نیازی به ابطال تابعیت اولیه خود نیست.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در پرتغال
اخذ ویزای طلایی پرتغال

اخذ ویزای طلایی کشور پرتغال

گلدن ویزا یا اقامت طلایی یکی از امتیازاتی است که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا برای مهاجران با پشتوانه مالی قوی در نظر گرفته اند تا از طریق اعطای اقامت دائم، بودجه و سرمایه مالی مناسبی را به کشور خود جذب نمایند. 

پرتغال نیز یکی از کشورهایی است که امکان دریافت ویزای طلایی را برای شهروندان خارجی مهیا ساخته است.

دقت داشته باشید که اخذ ویزای طلایی پرتغال فقط از طریق سرمایه گذاری و ورود سرمایه مالی به این کشور مقدور خواهد بود. 

همچنین این کشور یکی از ارزان ترین ویزای طلایی در اروپا را ارائه می کند که این یعنی شما می توانید به ویزای شینگن و حتی تابعیت اروپا با قیمتی ارزان دست پیدا کنید. انواع راه های اخذ ویزای طلایی پرتغال را در ادامه خواهیم گفت.

 

اخذ ویزای طلایی و مهاجرت از طریق خرید ملک به پرتغال

دولت پرتغال برای جذب سرمایه های خارجی، امکان خرید ملک برای تمامی شهروندان بین المللی را در خاک خود فراهم آورده است و شما می توانید هر ملک قابل فروشی در این کشور را خریداری نمایید. این امر علاوه بر این که یک روش سرمایه گذاری مطمئن و امن در پرتغال است، می تواند سود مناسبی را نیز عایدتان کند.

همچنین شما با خرید ملک با ارزش بیش از 280 یورو تا 500 هزار یورو به اقامت موقت این کشور به مدت 2 سال دست پیدا خواهید کرد که در صورت عدم فروش ملک در این مدت، 2 سال دیگر نیز قابل تمدید بوده و اگر در پایان 5 سال همچنان ملک خود را حفظ کرده باشید، اقامت دائم این کشور برایتان صادر خواهد شد.

شما می توانید در طول این مدت از تمامی خدمات و امکانات شهروندی در پرتغال بهره مند شوید و در صورت علاقه ملکتان را نیز اجاره دهید. همچنین شما خواهید توانست پس از گذشت 6 سال از خرید ملک و اخذ اقامت و تابعیت خود، ملکتان را فروخته و پول خود به همراه سود ارزش افزوده حاصل از آن را دریافت نمایید.

اخذ ویزای طلایی و مهاجرت از طریق خرید ملک به پرتغال

سرمایه‌گذاری در صندوق های واجد شرایط

متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری حداقل مبلغ 500 هزار یورو در یک صندوق مالی واجد شرایط در این کشور به ویزای طلایی پرتغال دسست پیدا کنند و پس از گذشت مدت زمان 6 سال پول خود را برداشت نمایند.

انتقال پول به پرتغال

این روش از دستیابی به ویزای طلایی پرتغال را باید روشی گران معرفی کرد، چون برای رسیدن به ویزای طلایی از طریق انتقال پول به این کشور، متقاضیان باید حداقل مبلغ 1.5 میلیون یورو را به این کشور منتقل نمایند.

مشارکت در فعالیت های تاریخی و تحقیقاتی

اگر علاقمند به حوزه های تاریخی و فرهنگی هستید، می توانید با سرمایه گذاری و مشارکت در منافع و یا آثار و فعالیت های تاریخی و فرهنگی این کشور به ارزش حداقل 250 هزار یورو و یا مشارکت و سرمایه گذاری در فعالیت های تحقیقاتی پژوهشی به ارزش حداقل 500 هزار یورو به ویزای طلایی این کشور دست پیدا کنید.

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

اگر یک شهروند خارجی با یک تبعه و یا مقیم دائم کشور پرتغال ازدواج کرده باشد، پس از 3 سال از ازدواج آن ها امکان دریافت اقامت دائم برای همسر وی مهیا می شود. 

البته شخص می تواند در ابتدا به یک ویزای موقت دست پیدا کرده و به این کشور مهاجرت کند و در صورت ادامه ازدواج ویزای خود را تمدید نماید.

دقت داشته باشید که نمی توان از این امر را یک روش مهاجرتی معرفی کرد، چون ازدواج طرفین باید رسمی، قانونی و واقعی باشد و با افرادی که به قصد مهاجرت و اخذ اقامت ازدواج صوری ترتیب داده باشند، به صورت شدیدی برخورد صورت می گیرد. 

در این صورت نه تنها هیچ گونه ویزا و اقامتی به شخص داده نخواهد شد، بلکه جریمه هایی برای آنان در نظر گرفته شده و شاید ورود به این کشور نیز برای همیشه برای وی ممنوع گردد.

 

مهاجرت از طریق تولد فرزند در پرتغال

تولد فرزند در پرتغال نیز می تواند امتیازات اقامتی و تابعیتی را برای برخی از مهاجرین در پی داشته باشد. اما بازهم این امر را هم نمی توان به صورت کامل یک روش مهاجرتی در نظر گرفت، زیرا با تولد فرزند در خاک پرتغال هیچ گونه امتیاز اقامتی یا تابعیتی به والدین آنان اعطا نخواهد شد.

اما اگر حداقل یکی از والدین کودک متولد شده دارای اقامت دائم یا تابعیت پرتغال باشند، حتی در صورت تولد در خارج از خاک این کشور نیز، تابعیت این کشور به کودک داده خواهد شد. 

اما اگر هر دوی والدین تابعیتی غیر پرتغالی داشته باشند، برای این که کودک متولد شده به تابعیت پرتغال دست پیدا کند، باید حداقل یکی از والدین، برای مدت یکسال قبل در پرتغال اقامت قانونی داشته باشند.

 
مهاجرت از طریق تولد فرزند در پرتغال
مدارک لازم برای مهاجرت به پرتغال

مدارک لازم برای مهاجرت به پرتغال

یقینا مطلع هستید که مهاجرت به پرتغال نیازمند ارائه مدارکی است تا این امر مقدور شود که باتوجه به روش های مختلف مهاجرتی و همچنین شرایط متفاوت فردی، می تواند مدارک گوناگونی را در بر بگیرد. حتی افراد اقدام کننده از یک روش مهاجرتی نیز می توانند مدارکی نسبتا متفاوت را نیاز داشته باشند، به همین خاطر این امر باید حتما به صورت شخصی مورد بررسی قرار بگیرد.

اما به طورکلی برخی مدارک همواره مورد درخواست بوده و باید از سوی متقاضیان ارائه شوند. در ادامه مدارک لازم برای مهاجرت به پرتغال را به طورکلی مشاهده خواهید کرد:

  • کپی و اصلی پاسپورت معتبر
  • کپی و اصل شناسنامه و سند ازدواج (در صورت تاهل)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی مورد نیاز
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزا
  • تهیه بیمه درمانی لازم
  • مدرک معتبر زبان پرتغالی یا انگلیسی (در صورت نیاز)
 
  • گواهی پذیرش در دانشگاه یا موسسه آموزشی (روش تحصیلی)
  • آخرین مدرک تحصیلی و هرگونه سوابق تحصیلی، تحقیقاتی و پژوهشی (روش تحصیلی)
  • جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرمای پرتغالی (روش کاری)
  • هرگونه سابقه کار مرتبط (روش کاری)
  • طرح تجاری قوی و نوین (روش سرمایه گذاری)

متقاضیان باید مدارک لازم را به همراه درخواست صدور ویزای خود به سفارت و یا کارگزاری کشور پرتغال در کشور خود ارائه کنند و پس از طی مراحل انگشت نگاری و مصاحبه، در صورت تایید نهایی، ویزای مورد درخواست به همراه مجوز اقامت برای آنان صادر می شود.

برای شناخت دقیق تر و با جزئیات بیش تر هریک از روش های مهاجرت به پرتغال با مشاورین و تیم خبره آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر معالی آباد شیراز در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه