شرایط و هزینه های تحصیل در دانشگاه زیگن آلمان 2024

شرایط و هزینه های تحصیل در دانشگاه زیگن آلمان 2024

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله ، برای تحصیل در این دانشگاه نیازی به پرداخت شهریه تحصیلی نیست و تحصیل رایگان خواهد بود.

این دانشگاه یک دانشگاه آلمانی زبان است که فرصت‌هایی برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دوره‌های ارشد و دکترای آن وجود خواهد داشت.

این دانشگاه جز دانشگاه‌های برتر آلمان بوده از دید موسسه QS رتبه 1001 – 1200 و از سوی TIMES 601 – 800 را در بین دانشگاه‌های جهان دارا است.

بله، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دوره ارشد و دکترای این دانشگاه وجود دارد.

خیر، این دانشگاه برای دانشجویان خود خوابگاهی در نظر نگرفته است و اما به آنان در یافتن محل اقامت مناسب کمک خواهد نمود.

خیر ، زیگن یک دانشگاه غیر علوم پزشکی است که با فعالیت در حوزه های ذیگر از جمله هرن ، معماری ، اقتصاد ، علم و فناوری ، علوم زندگی و تربیت معلم دانشجویان را می پذیرد.

چنانچه رشته تحصیلی درخواستی شما در فهرست این دانشگاه وجود داشته باشد ، می توانید از کارشناسی تا دکترا را در این دانشگاه پشت سر بگذارید.

دانشگاه زیگن آلمان یکی دانشگاه تحقیقاتی مطرح و بسیار معتبر در شهر زیگن و استان نودراین وستفالن است که به خاطر مزایا و ویژگی‌های مطرح و مهم خود همواره یکی از مقاصد اصلی دانشجویان خارجی به خصوص ایرانیان بر شمرده می‌شود. این دانشگاه یکی دانشگاه تحقیقاتی بزرگ است که با بیش از 120 دانشگاه دیگر در جهان در ارتباط و روادید بوده و مشارکتی بین‌المللی دارد.

دانشگاه زیگن با تحقیقات و آموزه‌های خود می‌خواهد به آینده‌ای کمک کند که معطوف به انسان باشد و ویژگی آن مسئولیت در قبال جامعه باشد. این موضوع در شعار دانشگاه زیگن نیز به خوبی منعکس شده است: شکل دادن به آینده‌ای انسانی. دانشگاه سیگن یک برنامه درسی چند وجهی با نظارت فردی و فرصت‌های زیادی برای مشارکت فعال و آزمایش مهارت‌های تازه کسب شده را ارائه می‌دهد.

در ادامه این مطلب با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا شما را به طور کامل و دقیق از شرایط پذیرش و تحصیل در این دانشگاه مطلع سازیم. همچنین بهتر است که حتما راهنمای جامع مهاجرت تحصیلی به آلمان را نیز در سایت ما مورد مطالعه قرار داده تا با نظام دانشگاهی آلمان و چگونگی ورود به آن به طور کامل آشنا شوید.

از دانشگاه زیگن آلمان بیش‌تر بدانیم

همانطورکه در ابتدا گفتیم دانشگاه سیگن یک دانشگاه تحقیقاتی مطرح و معتبر در کشور آلمان می‌باشد که در سال 1964 تاسیس شده است. این دانشگاه در سال 1972 با دانشکده فنی مجاور ادغام شد و یک دانشگاه جامع ایجاد کرد، اما با این حال، میراث دانشگاهی منطقه بسیار پیش از تاسیس این دانشگاه است.

به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی برجسته، زیگن دارای چندین مرکز تحقیقاتی قابل توجه در زمینه‌هایی مانند فیزیک ذرات، آموزش معلمان و مطالعات جنسیتی است. همچنین این مرکز تاکنون فارغ‌التحصیلان مطرح و سرشناس متعددی داشته که در ادامه آن‌ها را نیز می ‌شناسیم.

دانشگاه زیگن در میان ایالت‌های هسن، نوردراین-وستفالن و راینلاند-پالاتین قرار دارد. این شهر در محیطی زیبا از کوه‌ها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها و دره‌ها قرار دارد و بسیاری از لذت‌های مرتبط با شهرهای قدیمی آلمان مانند قلعه، جشنواره آبجو Oktoberfest و بازار کریسمس را نیز در این شهر تجربه خواهید نمود. همچنین، به طور عجیبی، کوچک‌ترین موزه یادگاری بیتلز در جهان نیز در این‌جا واقع شده است.

شناخت پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه زیگن آلمان

دانشگاه زیگن یک دانشگاه با پردیسی با حدود 92 هزار متر مربع مساحت است و ساختمان‌ها در سه منطقه اصلی در زیگن (تپه هااردتر برگ، پردیس امی-نوتر و اداره مستقر در هرنگارتن) مستقر شده‌اند. اکثر ساختمان‌های دانشگاه در سمت شمال شرقی سیگن، در ناحیه ویدناو قرار دارند. امکانات در هاردتر برگ شامل پردیس Adolf-Reichwein-Straße است که دارای بزرگ‌ترین سالن‌های سخنرانی، غذاخوری مرکزی، کتابخانه مرکزی و همچنین بخشی از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه است.

در حدود 500 متری جنوب شرقی پردیس Hölderlinstraße قرار دارد که مرکز فناوری اطلاعات و رسانه، خدمات راهنمایی دوره مرکزی و یک کتابخانه دپارتمان را در خود جای داده است. 400 متری دیگر در جنوب، در خیابا Paul-Bonatz-Straße، پردیس مهندسی قرار دارد که نوادگان امروزی دانشکده مهندسی سابق است.

Artur-Woll-Haus در دامنه شرقی تپه هاردتر برگ، که در 25 مارس 2003 افتتاح شد، مهمان خانه و امکانات تحقیقاتی خارجی را در خود جای می‌دهد. در حدود 5 کیلومتری (3.1 مایلی) جنوب غربی هاردتر برگ، در تپه فیشباکربرگ، پردیس امی-نوتر-کامپس قرار دارد که از سال 1999، دانشکده‌های ریاضی و فیزیک را در خود جای داده است.

در حدود 5 کیلومتری (3.1 مایلی) جنوب غربی هاردتر برگ، در تپه فیشباکربرگ، پردیس امی-نوتر-کامپس قرار دارد که از سال 1999، دانشکده های ریاضی و فیزیک را در خود جای داده است. در این‌جا دانشجویان هنر کارهای عملی از جمله نقاشی و عکاسی ایجاد می‌کنند و نمایشگاه‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

مدیریت دانشگاه و خدمات دانشجویی در دفاتر درآمد داخلی سابق Siegen در Herrengarten، درست در مرکز شهر واقع شده‌اند، در حالی که دفتر بین‌المللی را می‌توانید در دفتر تلگراف سابق Siegen پیدا کنید. شهر، دانشگاه و دولت با هم کار می‌کنند تا قلعه پایین سیگن را به طور کامل در اختیار دانشگاه قرار دهند تا امکانات و دانشکده‌ها را در خود جای دهد.

دانشکده‌های دانشگاه زیگن

باید بدانید که دانشگاه زیگن دانشگاهی غیر پزشکی است که عدم ارائه این حوزه باعث کاهش برخی رشته‌های این مرکز در مقایسه با سایر دانشگاه‌های بزرگ و مطرح آلمان شده است. اما باز هم در دیگر حوزه‌ها و رشته‌ها این دانشگاه از تنوع رشته‌ای بسیار مناسبی بهره می‌برد. دانشکده‌های این مرکز بدین شرح هستند:

دانشکده های دانشگاه زیگندانشکده هنر و علوم انسانیمدرسه آموزش، معماری، هنرمدرسه اقتصادمدرسه علم و فناوریمدرسه علوم زندگیدانشکده تربیت معلم

رشته‌های تحصیلی در دسترس در دانشگاه زیگن آلمان

شما می‌توانید در دوره کارشناسی 3 ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و دوره دکترا 3 تا 4 ساله به تحصیل رشته مورد علاقه‌تان بپردازید.در ادامه چندی از برترین و پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی مورد درخواست در این دانشگاه را مشاهده خواهید کرد:

مقطعرشته تحصیلی
کارشناسیتاریخ، زبان و ارتباطات، زبان، ارتباطات و اقتصاد در اروپا، مطالعات ادبی: ادبیات، فرهنگ و رسانه، مطالعات رسانه‌ای، فلسفه، علوم اجتماعی، علوم اجتماعی در اروپا، معماری، مدیریت کسب و کار، سیستم های اطلاعات کسب و کار، اقتصاد، حقوق اقتصادی آلمان و اروپا، علم شیمی، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، مهندسی دیجیتال، مهندسی برق، مهندسی صنایع، ریاضیات، مهندسی مکانیک، فیزیک، فیزیلوژی،
کارشناسی ارشدمطالعات ادبی پیشرفته: ادبیات، فرهنگ و رسانه، الاهیات مسیحی در دیدگاه جهان شناسی، فرهنگ و تاریخ و جامعه، رسانه‌ها و فناوری‌های دیجیتال، تاریخ مدرنیته، زبانشناسی: دیجیتال، کاربردی و ساختاری، فرهنگ رسانه‌ای، فلسفه، علوم اجتماعی، علوم اجتماعی در اروپا، تاریخ، آموزش تئاتر، حسابداری، حسابرسی و مالیات، تجزیه و تحلیل کسب و کار، سیستم‌های اطلاعات کسب و کار، کنترل و مدیریت ریسک، حقوق اقتصادی آلمان و اروپا، کارآفرینی و مدیریت SME، تعامل انسان با کامپیوتر ، مدیریت و بازارها، اقتصاد جمعی، شیمی ، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی نانوسیستم های هوشمند جاسازی شده، مهندسی آب و محیط زیست، مهندسی صنایع، مهندسی و مدیریت تولید بین‌المللی ، علم و مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، مکاترونیک، علم نانو و فناوری نانو، علوم کوانتومی

رنکینگ و جایگاه بین‌المللی دانشگاه زیگن آلمان

یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین کننده در میزان اعتبار دانشگاه‌های آلمان، رتبه و جایگاه آنان در میان سایر دانشگاه‌ها است.

هرچه این رتبه بالاتر بوده قطعا دانشگاه معتبرتر بوده و مدرک دریافتی از آن می‌تواند آینده شغلی و یا تحصیلی بسیار بهتری را برایتان رقم بزند.

دانشگاه زیگن از جمله دانشگاه بسیار معتبر آلمان است که همه ساله متقاضیان بسیاری قصد تحصیل در آن را دارند.

طبق آخرین رده بندی و امتیازدهی این دانشگاه در سال 2024 از دید معتبرترین مراکز موفق به کسب رده‌های زیر شده است:

موسسه اعتبار سنجیرتبه جهانی
QS1200 - 1001
US NEWS984
TIMES800 - 601
EduRAnk834
CWUR801
Masters Portal601

شهریه تحصیل در دانشگاه زیگن آلمان چقدر است؟

آیا از شهریه تحصیل در دانشگاه زیگن مطلع هستید؟ باید بگوییم یکی از بزگ‌تریم مزیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان به خصوص دانشگاه زیگن، عدم نیاز به پرداخت شهریه تحصیلی برای ادامه تحصیل در هریک از رشته‌های این دانشگاه است. این امر کشور آلمان را در مقایسه با دیگر کشورهای رتبه اول اروپا بسیار گزینه مناشب‌تر و مقرون به صرفه‌تری می‌نماید.

البته با این‌که شهریه‌ای از دانشجویان اخذ نمی‌شود، اما دانشجویان بین‌المللی باید هر ترم تحصیلی مبلغی در حدود 320.40 یورو را بابت هزینه‌های ثبت‌نام و خدمات دانشجویی و غیره پرداخت کنند که در مقایسه با شهریه تحصیل در دیگر کشورها مبلغی رایگان تلقی می‌شود. البته دانشجویانی که قصد شرکت در دوره آمادگی آزمون DSH زبان آلمانی را دارند نیز باید مبلغ 500 دلار را اضافه‌تر پرداخت نمایند.

تمامی این موارد باید در کنار مخارج و هزینه‌های اقامت و زندگی در آلمان آورده شوند. قطعا شما باید مبلغی را ماهانه به عنوان مخارج اقامتی خود در نظر بگیرید که در صورت عدم اقامت در خوابگاه و کرایه آپارتمان به صورت خصوصی مبلغ گزافی تفاوت به وجود می‌آورد.

شهریه تحصیل در دانشگاه زیگن آلمان چقدر است؟

طبق آخرین گزارشات به طور متوسط هزینه ماهانه زندگی در شهر زیگن بدون هزینه مسکن 810 یورو می‌باشد که برای افراد مختلف می‌تواند مبلغی کمتر یا بیش‌تر از این مقدار نیز برسد. پیشنهاد می‌کنیم هزینه‌های مهاجرت و زندگی در آلمان را در سایت مورد مطالعه قرار دهید تا کاملا از جرئیات این امر مطلع گردید.

 

آخرین ددلاین و مهلت برای ثبت‌نام در دانشگاه زیگن آلمان 2024

یکی از پارامترهای بسیار مهمی که برای پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه زیگن باید مدنظر قرار دهید، اطلاع از ددلاین اعلامی دانشگاه برای ارسال درخواست و مدارک لازم جهت پذیرش در دوره و رشته تحصیلی مدنظرتان است. دقت کنید که برخی رشته‌ها ممکن است در دوره‌های مختلف دارای زمانی متفاوت نسبت به سایرین باشد، به همین خاطر حتما اطلاع دقیق و به روزی دراین‌باره کسب کنید.

همچنین ممکن است تغییراتی به وجود آید و یا برای برخی موارد مهلت اعلامی تمدید شود. پس حتما پیش از اقدام در اینباره با تیم آی مهاجرتی مشورت نموده و در زمان مقرر اقدام کنید، چون اگر حتی یک روز پس از زمان اعلامی اقدام نمایید، مدارک و درخواست شما رسیدگی نخواهد شد. طبق آخرین اعلام ددلاین مربوط به دانشگاه زیگن طبق شرایط زیر است:

دوره

ددلاین

کارشناسی29 جولای تا 30 آگوست
کارشناسی ارشد29 جولای تا 20 سپتامبر

 

حتما دقت کنید که در رابطه با ددلاین و مهلت ارسال مدارک حتما به طور دقیق و خاص در رابطه با رشته و مقطع تحصیلی خود از این دانشگاه زمان اعلامی را استعلام نمایید. چون همواره امکان تغییرات و یا تفاوت و اختلاف در برنامه‌های گوناگون وجود دارد.

زبان آموزش در دانشگاه زیگن آلمان چیست؟

بسیاری از دانشجویان خارجی در پی یافتن تحصیل به زبان انگلیسی در خارج از کشور خود هستند که باید بگوییم در رابطه با دانشگاه زیگن این امکان برای برخی از رشته‌ها به وجود آمده است.

البته توجه کنید که اغلب رشته‌های دوره کارشناسی این مرکز به زبان آلمانی هستند و به نوعی برای تحصیل در این دوره شما نیاز به یادگیری زبان آلمانی دارید.

اما در دوره‌های ارشد و دکترا رشته‌هایی علاوه بر آلمانی به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شوند. البته در هر صورت شما برای زندگی در این کشور باید تا حد قابل قبولی به زبان آلمانی مسلط باشید.

اما اگر خواهان تحصیل به زبان انگلیسی نیز هستید، می توانسد برخی رشته‌ها را به این زبان به تحصیل مشغول شوید. ضمنا ارائه مدرک زبان معتبر برای این مرکز الزامی است و مدارک زیر قابل قبول خواهند بود:

زبان انگلیسی

TOEFL iBT > 72

TOEFL ITP > 543

IELTS > 5.5

Cambridge > 160

ToEIC > 785

آلمانی

TelC

estDaF

TGoethe-Zertifikat

 

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه زیگن آلمان

برای پذیرش و شروع تحصیل در دانشگاه زیگن نیاز دارید تا مدارکی را تهیه و جمع‌آوری کرده و به همراه درخواست خود برای دانشگاه ارسال نمایید. این مدارک باتوجه به ملیت و شرایط مختص هر متقاضی می‌تواند با دیگر متقاضی متفاوت باشد. علاوه بر این هر مقطع تحصیلی مدارکی مختص به خود را نیاز دارد.

این بدین معناست که نباید بر روی اطلاعات عمومی و کلی تکیه کنید، بلکه باید به صورت دقیق و تخصصی طبق شرایط و دوره و رشته مدنظرتان مدارک لازم را استعلام نمایید. اما در این بین برخی مدارک به طور یقین همواره از تمامی متقاضیان درخواست خواهد شد و برای همه لازم خواهد بود، این مدارک بدین شرح هستند:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپلم با ریز نمرات (برای دوره کارشناسی)
  • مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات (برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی)
  • انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در دانشگاه زیگن
  • ارائه هرگونه مقالات، پژوهش‌ها و تحقیقات بین‌المللی در طول سال‌های تحصیلی پیشین
  • ارائه حداقل معدل لازم در هر رشته تحصیلی ( در صورت درخواست)
  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی معتبر با سطح خواسته شده
  • 2 یا 3 توصیه‌نامه از اساتید یا دانشگاه پیشین (برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی)

خوابگاه‌‌های دانشجویی دانشگاه زیگن آلمان

شاید یکی از معایب اصلی تحصیل در دانشگاه زیگن این باشد که این دانشگاه خوابگاه و یا اقامتگاه دانشجویی به دانشجویان خود ارائه نمی‌کند که این می‌تواند یافتن محل اقامت را برای دانشجویان مشکل کرده و شاید باعث افزایش هزینه‌ها و مخارج آنان شود.

اما امور دانشجویی این مرکز به دانشجویان در یافتن مسکن و محل اقامت هرگونه کمکی خواهند نمود . البته برخی خوابگاه‌های بخش خصوصی در این شهر در دسرس دانشجویان خواهند بود که شامل موارد زیر می‌شوند:

خوابگاه Studentenwerk با اجاره 180 تا 400 یورو ماهانهخوابگاه Siegen-Bürbach با اجاره 230 تا 420 یورو ماهانه

البته شما می‌توانید به اجاره آپارتمان به طور خصوصی نیز اقدام کنید و کاهش هزینه اجاره آن به صورت مشترک به چند دانشجو این اقدام را انجام دهید. طبق آخرین قیمت هزینه ماهانه اجاره آپارتمان در زیگن بدین شرح است:

نوع ساختمان

اجاره ماهانه

آپارتمان 1 خواب مرکز شهر

565.00 یورو

آپارتمان 1 خواب حومه شهر

366.67 یورو
آپارتمان 3 خواب مرکز شهر

765.00 یورو

آپارتمان 3 خواب حومه شهر

625.00 یورو

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان

وبینار بررسی شرایط تحصیل در کشور آلمان

از آنجا که کشور آلمان در سال های اخیر یکی از محبوب ترین مقصدهای تحصیلی در میان ایرانیان بوده است ، کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این وبینار به صورت دقیق به بررسی شرایط تحصیل در این کشور پرداخته و تمامی مسیر را برای شما شرح می دهد.

پیشنهاد می کنیم این وبینار را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه جزئیات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

مشاهیر دانشگاه زیگن آلمان

دانشگاه زیگن در رتبه 2534 در جهان، 802 در اروپا و 85 در آلمان از نظر برجستگی فارغ‌التحصیلان است. در ادامه فارغ‌التحصیلان مشهور و دانشجویان سابق به همراه پژوهشگران و کارکنان دانشگاهی مطرح این دانشگاه را خواهیم شناخت:

  • اووه بول فیلمساز آلمانی که در دهه 2000 به دلیل اقتباس‌هایش از فرنچایزهای محبوب بازی‌های ویدیویی به شهرت رسید.
  • میریام پیلهاو مجری، نویسنده و بازیگر تلویزیون و رادیو آلمانی
  • ماجا گوپل یک اقتصاددان سیاسی آلمانی، محقق تحول و دانشمند پایداری است که تمرکزش بر فرا رشته ای است. در سال 2019 او ابتکار دانشمندان برای آینده را بنیانگذاری کرد.
  • اکسل آلفرد وبر، اقتصاددان، پروفسور و بانکدار آلمانی که در حال حاضر عضو هیئت مدیره و رئیس بانک سرمایه گذاری و شرکت خدمات مالی سوئیس، UBS Group AG است.
  • فرانک شیرماخر روزنامه‌نگار، کارشناس ادبیات و مقاله‌نویس، نویسنده و از سال 1994 یکی از ناشران روزنامه ملی آلمان فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ بود.
  • کلاوس-پیتر تالر یک دوچرخه سوار حرفه‌ای سابق است که دوران حرفه ای او از سال 1976 تا 1988 طول کشید، او در مسابقات جاده‌ای و دوچرخه سواری موفق بود. او دو بار به صورت آماتور و دو بار به عنوان قهرمان حرفه‌ای و هشت بار قهرمان آلمان شد.

برای اطلاع از چگونگی پذیرش در دانشگاه زیگن و یا اطلاع از مراحل ثبت‌نام در آن حتما با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر معالی آباد شیراز تماس حاصل کرده و از تجارب بسیار متخصصین خبره ما استفاده نمایید.

ضمن شناخت دانشگاه های کشور آلمان ، مهم ترین نیازهای دوره دانشجویی خود را با مقالات زیر بشناسید:

نمایش ویدیو درباره کاور سعید همایون پور
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی
نمایش ویدیو درباره غزل امینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه