پذیرش در دانشگاه مانهایم آلمان 2024 + شرایط و هزینه ها

پذیرش در دانشگاه مانهایم آلمان با نام اختصاری UMA ، فرصت تحصیل در یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهری به همین نام ، در استان بادن-وورتمبرگ است که از معتبرترین مراکز آموزش عالی آلمان بوده و هر ساله تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی را به خود جذب می‌نماید.

پذیرش در دانشگاه مانهایم آلمان

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله دانشگاه مانهایم یک دانشگاه دولتی در آلمان است که از دانشجویان خود شهریه دریافت نمی‌کند و تحصیل در آن برای آلمانی‌ها و حتی خارجی‌ها رایگان است.

بله ، دانشجویان خارجی غیر انگلیسی یا آلمانی زبان باید باتوجه به زبان انتخابی خود مدرکی معتبر را برای اثبات زبان آلمانی یا انگلیسی به دانشگاه ارائه کنند.

مقدار هزینه‌ها و مخارج بستگی به عوامل مختلفی دارد که برای هر فرد متفاوت خواهد بود، اما به طور متوسط ماهانه 730 یورو باید برای آن در نظر بگیرید.

خیر، برای ورود به این دانشگاه نیاز به شرکت در آزمون نیست.

این دانشگاه جز 50 دانشگاه برتر در آلمان و جز 10 دانشگاه برتر در رشته‌های مدیریت و اقتصاد در این کشور است.

در این دانشگاه اقتصاد ، تجارت و علوم اجتماعی حوزه تخصصی به شمار رفته و اساتید برجسته ای در این حوزه ها به فعالیت مشغولند.

در این دانشگاه می توان در 6 دانشکده اصلی به کار مشغول شد:

  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده انفورماتیک و ریاضیات بازرگانی
  • دانشکده مدیریت بازرگانی

بله ف تمامی رشته های ارائه شده در این دانشگاه سه مقطع اصلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را در بر می گیرند.

در این دانشگاه به صورت رسمی خوابگاهی به دانشجویان ارائه نمی شود ، اما می توانید در خوابگاه های خصوصی که با دانشگاه مرتبط هستند ، سکونت داشته باشید.

این دانشگاه در حال حاضر بیش از 12 هزار دانشجو دارد که توسط 200 استاد و پرفسور در حال آموزش و یادگیری رشته‌های مختلف هستند. اقتصاد ، تجارت و علوم اجتماعی حوزه‌های اصلی تحقیقاتی دانشگاه مانهایم هستند و به لطف مشارکت تحقیقاتی خود، سال‌هاست که در بین 20 موسسه آموزش عالی اروپایی رتبه بندی شده است. همچنین این مرکز یکی از دانشگاه‌های تحقیقاتی پیشرو آلمان است که تاکید خاصی بر علوم اجتماعی و اقتصادی دارد.

محققان مانهایم در مورد موضوعاتی تحقیق می‌کنند که به نیازها، انتظارات و چالش‌های فردا می‌پردازد. تمرکز اصلی در این دانشگاه شامل فرآیندهای تصمیم گیری و انتخابات، حکمرانی، مقررات، رقابت و نوآوری، مهاجرت و چندزبانگی است. در ادامه شما را با شرایط پذیرش در این دانشگاه و همچنین رشته‌ها و دانشکده‌های ماینهام کاملا آشنا خواهیم ساخت.

همچنین بهتر است راهنمای جامعه مهاجرت تحصیلی به آلمان را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید تا کاملا چگونگی مهاجرت به این کشور و تحصیل در نظام آموزشی و دانشگاه‌های آلمان را به بهترین و کامل‌ترین نحو ممکن بشناسید.

تاریخچه‌ای خلاصه از دانشگاه مانهایم آلمان

برای نسل‌ها است که دانشگاه مانهایم دانشجویان را برای ایفای نقش‌های رهبری در تجارت، دانشگاه و جامعه آماده می‌کند. یکی از نقاط قوت دانشگاه در این کار، مشخصات آن است که با علوم اقتصادی و اجتماعی مشخص می شود و در همین زمینه هاست که دانشگاه مانهایم بارها به عنوان یکی از 20 دانشگاه برتر تحقیقاتی اروپا رتبه بندی شده است.

دانشگاه مانهایم تاریخ تاسیس مشخص و دقیقی ندارد و تاریخچه آن را می‌توان به تأسیس یکی از مؤسسات پیشین این مرکز یعنی آکادمی علوم پالاتین در کاخ مانهایم که توسط الکتور کارل تئودور در سال 1763 تأسیس شد، بازگرداند.

پس از آن کالج تجاری شهری مانهایم (1933 – 1907) راه‌اندازی که در سال 1946 به عنوان کالج دولتی اقتصاد مانهایم بازگشایی شد و در سال 1967 به دانشگاه مانهایم تغییر نام داد.

این دانشگاه در مجموع با اطراف کاخ باروک مانهایم و پردیس خود یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور آلمان است و از سوی اغلب دانشجویان خارجی به عنوان زیباترین پردیس دانشگاهی در کل آلمان توصیف شده است. این فضای زیبا در حال حاضر پذیرای نزدیک به 12 هزار دانشجو و بیش از 3 هزار پرسنل و استاد است که از این فضای زیبا نهایت بهره را می‌برند..

نمایه این دانشگاه بیش‌تر به دلیل برتری آن در علوم اقتصادی و اجتماعی شکل گرفته است که در کنار مدرسه کسب و کار با اعتبار سه گانه آن، دانشگاه را به یکی از معدود مؤسسات آلمانی و جهانی تبدیل کرده است که به این موقعیت دست یافته است.

معرفی پردیس ها و دانشکده های دانشگاه مانهایم آلمان

معرفی پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه مانهایم آلمان

دانشگاه مانهایم در مرکز شهر مانهایم واقع شده است که پردیس شرق آن از کاخ مانهایم به ایستگاه اصلی مانهایم می‌رسد و پردیس غربی آن شامل میدان‌های A5 و B6 است که در فاصله چند قدمی کاخ قرار دارند. در حدود 800 متری جنوب غربی دانشگاه رودخانه راین قرار دارد. 

بین سال‌های 1955 و 1973، کاخ مانهایم هسته مرکزی پردیس UMA شد و امروزه، دانشکده بازرگانی، دانشکده حقوق، بخش‌هایی از دانشکده علوم انسانی و کتابخانه دانشگاه در آن قرار دارد.

در سال 2000 دانشگاه رنسانس ساخت کاخ مانهایم را آغاز کرد و سپس یک کمپین با هدف جمع آوری بودجه برای بازسازی و گسترش محوطه اصلی دانشگاه راه اندازی شد که موفق به جمع‌آوری 53 میلیون یورو و بازسازی 24 سالن سخرانی گردیده و نمای کاخ کاملا از ابتدا و یک کتابخانه جدید در داخل کاخ نیز ساخته شد.

در سال 2007، یک موزه کاخ در بخش مرکزی ساختمان افتتاح شد که سالن‌های تاریخی بازسازی‌شده و اتاق‌های الکتور کارل تئودور را که از سال 1742 تا 1777 در آن‌جا اقامت داشت، به نمایش می‌گذاشت. در سال 2017، دانشگاه ساختمان تحقیقاتی و آموزشی جدیدی را در میدان B6 افتتاح کرد و مرکز مطالعه و کنفرانس مدرسه بازرگانی مانهایم در پشت بال غربی کاخ راه اندازی گردید.

اما به طور کل باید بدانید که کاخ باروک در مانهایم با مساحت شش هکتار و با نمایی به طول 440 متر، یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های اروپا است. این کاخ یا Schloss که بین سال‌های 1720 و 1760 ساخته شد، در ابتدا به عنوان اقامتگاه زمستانی شاهزاده قزاق بود.

امروزه Schloss محل دانشگاه مانهایم و در قلب محوطه دانشگاه قرار دارد. اگر دوست دارید Schloss را ببینید، می‌توانید از موزه دیدن و اتاق‌های تاریخی با راهنما بازدید کنید یا می‌توانید در جشنواره سالانه Schlossfest شرکت کنید، جشنواره‌ای که در سپتامبر برگزار می‌شود.

دانشکده‌های دانشگاه مانهایم

اما در درون یک کاخ رویایی یا همان دانشگاه مانهایم 6 دانشکده در حال فعالیت هستند که رشته‌های مختلفی در زمینه‌های اقتصاد، بازرگانی، مدیریت و غیره را به دانشجویان ارائه می کنند. این دانشکده‌ها بدین شرح هستند:

 
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده انفورماتیک و ریاضیات بازرگانی
  • دانشکده مدیریت بازرگانی

رشته‌های مطرح و پرطرفدار دانشگاه مانهایم آلمان

دانشجویان علاقمند به تحصیل در دانشگاه مانهایم آلمان می‌توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند که به ترتیب هرکدام 3 سال، 2 سال و 3 تا 5 سال به طول خواهند انجامید. ضمنا برای تحصیل در دوره کارشناسی این دانشگاه باید حتما به سطح C1 زبان آلمانی مسلط باشید.

همچنین باید توجه داشته باشید که دانشگاه مانهایم دانشگاهی غیر مهندسی و پزشکی است و هیچ رشته‌ای از این دو حوزه در این مرکز ارائه نمی‌شود. اما پرطرفدارترین رشته‌های موجود در این دانشگاه نیز به شرح زیر خواهند بود:

مقطع

رشته تحصیلی

کارشناسی

تاریخ، زبان و تاریخ آلمانی ، فرهنگ و اقتصاد آلمان، فرهنگ و اقتصاد انگلیسی و آمریکایی، سانه و مطالعات ارتباطی، فلسفه، مطالعات فرانسه، مطالعات اسپانیایی، مطالعات ایتالیایی، موسیقی، برنامه لیسانس در آموزش معلمان: اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی، فیزیولوژی، علوم سیاسی، جامعه شناسی، اقتصاد، ریاضیات در کسب و کار، حقوق

کارشناسی ارشد

علوم داده، مدیریت، علوم داده های اجتماعی، اقتصاد، تاریخ، مطالعات آلمانی، مطالعات فرانسوی، رسانده و مطالعات ارتباطی، فلسفه،ریاضیات، حقوق کسب و کار، ارشد حقوق، علوم سیاسی، جامعه شناسی،حسابداری، حسابداری مالیاتی

رنکینگ و جایگاه دانشگاه مانهایم آلمان

یکی از راه‌های اطلاع از میزان اعتبار و کیفیت آموزش دانشگاه‌های جهان، بررسی رتبه و رنکینگ مراکز آموزش عالی در مقایسه با یکدیگر است. 

مراکز مختلفی دانشگاه‌ها را از لحاظ کیفیت آموزش، اساتید، خدمات، امکانات، جوایز، تحقیقات و بسیاری جوانب دیگر بررسی می‌کنند و به ترتیب آنان را رتبه بندی می‌نمایند که مبنای بسیار ساده اما مهم و کارآمدی برای شناخت دانشگاه‌ها است.

دانشگاه مانهایم طی سالیان فعالیت خود معمولا جز 50 دانشگاه برتر آلمان بوده است و در حال حاضر طبق آخرین اطلاعات و اعلام در سال 2024 از سوی مراکز معتبر جهانی زیر موفق به دستیابی به چنین رتبه‌هایی شده است:

  • در QS رتبه جهانی 454
  • در US NEWS رتبه جهانی 776
  • در TIMES رتبه جهانی 187
  • در EduRAnk رتبه جهانی 619
  • در CWUR رتبه جهانی 832
  • در Scimago رتبه جهانی 1329

 

 
رنکینگ و جایگاه دانشگاه مانهایم

معرفی سایت دانشگاه مانهایم آلمان

دانشگاه مانهایم دارای یک سایت همواره آنلاین و به روز و بسیار ساده است که در آدرس https://www.uni-mannheim.de/ قرار دارد. این سایت به دو زبان آلمانی و انگلیسی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است که در همان صفحه اول شما به راحتی می‌توانید به جستجوی برنامه و رشته تحصیلی مد نظر خود بگردید و یا لیست رشته‌های موجود در مقاطع مختلف را درخواست نموده و مشاهده کنید.

علاوه بر این در صفحه ابتدایی ، می‌توانید آخرین اخبار و تمامی برنامه‌ها و رویدادهای مرتبط با دانشگاه را مشاهده نموده و به تقویم برنامه‌های دانشگاه نیز دسترسی پیدا کنید. کمی پائین‌تر نیز آمار و ارقامی از دانشگاه و همچنین اطلاعاتی در رابطه با پردیس‌های دانشگاه برای شناخت بهتر و کامل‌تر مراجعه کنندگان قرار داده شده است.

علاوه بر این موارد دسترسی‌های مختلفی دیگری نیز برای بررسی بخش‌های تحقیقاتی دانشگاه، زندگی دانشجویی، معرفی دانشکده‌ها و تارحچه دانشگاه و غیره نیز برای شما قرار داده شده است. ضمن این‌که شما می‌توانید از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش و همچنین ددلاین‌های مربوط به مقاطع مختلف در این سایت مطلع گردید.

ضمنا شما باید برای ارسال درخواست ثبت‌نام و مدارک لازم به بخش ارسال درخواست در همین سایت دانشگاه در زمان‌های اعلامی مراجعه کرده و مراحل پذیرش خود را بسیار دقیق به انجام برسانید. توصیه می‌کنیم حتما از تجارب و اطلاعات تیم آی مهاجرتی در این زمینه استفاده نمایید تا مبادا به خاطر عدم اطلاع یا اشتباه‌های ساده و سهوی با رد درخواست مواجه شوید.

 
مهلت پذیرش و ددلاین دانشگاه مانهایم آلمان

مهلت پذیرش و ددلاین دانشگاه مانهایم آلمان 2024

دانشگاه مانهایم برای پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان جدید همواره بازه زمانی را تعیین نموده که متقاضیان باید در حداکثر تا آخرین روز فرصت اعلام شده نسبت به ارسال درخواست و مدارک پذیرش خود اقدام نمایند و اگر حتی یک روز بعد نیز اقدام کنید، درخواست شما به هیچ عنوان رسیدگی نخواهد شد.

این ددلاین‌ها معمولا یا باتوجه به مقاطع تحصلی یا با توجه به ترم‌های تحصیلی در نظر گرفته شده و اعلام می‌شوند . همچنین ممکن است برای برخی از برنامه‌های خاص نیز تغییراتی در این برنامه‌ها داده شود. 

به همین خاطر همواره به طور دقیق و خاص این مطلب را برای رشته و مقطع مدنظرتان استعلام کنید. اما به طورکل ددلاین اعلامی از سوی این مرکز بدین شرح است:

  • کارشناسی از 1 ژوئن تا 15 جولای
  • تحصیلات تکمیلی از 10 آپریل تا 15 یا 31 می

البته بازهم توصیه می‌کنیم این مورد را از دانشکده انتخابی خود مورد پرشش و تحقیق قرار دهید، چون ممکن است این برنامه تغییر کرده و یا برخی رشته‌ها و دانشکده‌ها شرایط مختلفی داشته باشند ، به خصوص دوره دکترا نیز می‌تواند با توجه به استاد راهنما دارای ددلاین‌های مختلفی باشد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه مانهایم آلمان چقدر است؟

برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان نیازی به پرداخت شهریه وجود ندارد و از آن‌جا که این دانشگاه نیز دولتی است ، دانشجویان خارجی و آلمانی نیازی به پرداخت شهریه ندارند که این یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تحصیل در کشور آلمان و این دانشگاه است.

البته باید مدنظر قرار دهید که هر ترم دانشجویان باید مبلغی در حدود 169 یورو را بابت هزینه ثبت‌نام وخدمات دانشجویی پرداخت کنند که در مقایسه با شهریه‌های گزاف چند هزاری یورویی یا حتی چند ده هزار یورویی در سایر کشورهای همسایه مبلغی رایگان تلقی می‌شود.

البته رایگان بودن فقط در رابطه با شهریه و هزینه تحصیل است و شما باید بتوانید مخارج و هزینه‌های زندگی در این کشور را پرداخت کنید. خوشبختانه مانهایم شهری ارزان در آلمان بوده و در مقایسه با مونیخ، فرانکفورت، برلین و دیگر کلان شهرها از مخارجی بسیار مناسب‌تر برخوردار است.

علاوه بر این مخارج زندگی افراد قطعا با یکدیگر متفاوت خواهد بود ولی در این شهر به طور متوسط 730 یورو در نظر گرفته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم هزینه‌های مهاجرت و زندگی در آلمان را در سایت مورد مطالعه قرار دهید تا کاملا از جرئیات این امر مطلع گردید.

 
هزینه تحصیل در دانشگاه مانهایم آلمان چقدر است؟
بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه مانهایم آلمان

بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی دانشگاه مانهایم آلمان

با تحصیل در دانشگاه مانهایم تمامی دانشجویان اعم از دانشجویان بین‌المللی و بومی از نوعی بورسیه دولتی بهره‌مند می‌شوند که آنان را از پرداخت شهریه تحصیلی معاف می‌کند. به همین خاطر شاید تصور کنید که دیگر بورسیه‌ای برای دانشجویان در نظر گرفته نشده و به آنان اعطا نمی‌شود.

خیر باید بگوییم که هنوز هم بورسیه‌ها و کمک هزینه‌هایی برای دانشجویان خارجی در دسترس خواهد بود که در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید از آنان بهره‌مند شوید. البته در مقایسه با سایر کشورها که تحصیل رایگان ندارند، قطعا تعداد بورسیه‌های کمتری پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

ضمنا توجه کنید که اکثر این بورسیه و کمک هزینه‌ها برای دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده‌اند. 

 

در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را نام خواهیم برد:

  • بورسیه Deutschlandstipendium
  • بورسیه تحصیلی Graduation
  • بورسیه تحصیلی DAAD
  • بورسیه تحصیلی بنیاد هاینریش بل
  • بورسیه Mannheimer Sportstipendium

ضمنا داشتن شرایط زیر برای تمامی متقاضیان الزامی خواهد بود:

  • انگیزه‌نامه‌ای مناسب ارائه دهید
  • یک رزومه کامل و قوی (شامل هرگونه پژوهش، تحقیقات بین‌المللی و هرنوع دستاورد علمی ارائه کنید.
  • باید حداقل 2 توصیه از برترین اساتید دوره‌های تحصیلی پیشین خود در دسترس داشته باشید.
  • باید آخرین مدرک تحصیلی با معدل و ریز نمرات بالایی ارائه کنید.
  • داشتن مدرک معتبر زبان آلمانی یا انگلیسی الزامی است و تحصیل به زبان آلمانی شانس بسیار بیش‌تری برای دریافت بورسیه دارد.

زبان تحصیل در دانشگاه مانهایم آلمان

دانشگاه مانهایم یکی دیگر از دانشگاه‌های انگلیسی زبان در کشور آلمان است که فرصت تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی را برای دانشجویان به ارمغان می‌آورد. 

این دانشگاه از دانشجویان خارجی مدارک معتبری را برای اثبات داشتن تسلط کافی به زبان مربوطه درخواست می‌کند که در هر مقطع متفاوت است.

همچنین توجه داشته باشید که اکثر رشته‌ها و برنامه‌های به زبان انگلیسی در این دانشگاه برای دوره کارشناسی ارشد و دکترا خواهند بود و دوره کارشناسی به زبان آلمانی ارائه می‌شود. 

به طور کل سطح مدارک زبانی درون جدول برای پذیرش در اغلب دوره‌ها و رشته‌های دانشگاه مانهایم می‌تواند مناسب باشد:

مدرک زبان

سطح یا نمره

TestDaf

حداقل نمره 4

DSH

سطح 2

IELTS

حداقل 6

DSD

سطح 2

TOEFL

حداقل 84

 

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه مانهایم آلمان

تمامی متقاضیان تحصیل در دانشگاه مانهایم باید با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود مدارک مورد درخواست این دانشگاه را تهیه و ارسال کنند. سپس دانشگاه با بررسی مدارک ارسالی و شرایط متقاضی صلاحیت آنان برای پذیرش و تحصیل را مورد بررسی قرار داده و در صورت موافقت ، فرد را می‌پذیرند.

دقت داشته باشید که باتوجه به ملیت و شرایط متفاوت هریک از متقاضیان ممکن است مدارک درخواستی آنان با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشد. به همین خاطر همواره به طور دقیق از آخرین مدارک باتوجه به شرایط خود اطلاعات دقیقی از دانشگاه درخواست کنید. اما به طورکلی مدارک زیر قطعا برای افراد مورد درخواست خواهد بود:

  • درخواست پذیرش و ثبت‌نام
  • انگیزه‌نامه و هدف‌نامه از تحصیل در این دانشگاه
  • ارائه رزومه کامل و با جزئیات
  • ارائه حداقل 2 توصیه‌نامه از اساتید یا دانشگاه پیشین ( برای پذیرش مقاطع ارشد و دکترا)
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی و یا آلمانی
  • ارائه هرگونه مقالات، پژوهش‌ها و تحقیقات بین‌المللی در طول سال‌های تحصیلی پیشین
مدارک موردنیاز پذیرش در دانشگاه مانهایم آلمان
خوابگاه‌ دانشجویی در دانشگاه مانهایم آلمان

خوابگاه‌ دانشجویی در دانشگاه مانهایم آلمان

دانشگاه مانهایم به طور اختصاصی خوابگاهی به دانشجویان خود ارائه نمی‌ کند، اما در یافتن خوابگاه‌های خصوصی فعال در سطح شهر و یا مسکن و اقامتگاه خصوصی به دانشجویان کمک‌های قابل توجهی می‌نماید. در حال حاضر بیش از چندین هزار دانشجو در خوابگاه‌های این شهر اقامت دارند که دستیابی به گزینه‌های مناسب را کمی رقابتی کرده است.

مانهایم یک شهر دانشگاهی است و این بدان معناست که در ابتدای هر ترم، مسکن خصوصی تقاضای بالایی دارد. بنابراین، یافتن محل اقامت مناسب در شهر ممکن است زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم هر چه زودتر به دنبال یک اتاق در بازار اجاره خصوصی باشید.

از آن‌جایی که مسکن در کوادرات (مرکز شهر مانهایم) به طور خاص مورد توجه است، توصیه می‌کنیم که در یکی از 17 منطقه دیگر مانهایم نیز به دنبال مسکن باشید. همه مناطق با حمل و نقل عمومی به دانشگاه مانهایم متصل هستند. همین امر در مورد شهرهای مجاور مانهایم مانند لودویگشافن یا هایدلبرگ نیز صدق می‌کند.

 

برای اجاره خوابگاه در مانهایم می‌توانید به خوابگاه‌های زیر مراجعه کنید:

  • Wohngemeinschaft: اتاق‌های این خوابگاه یک نفره بوده و آشپزخانه و حمام آن بین 2 تا 8 نفر مشترک است و هزینه ماهانه این خوابگاه 450 تا 600 یورو خواهد بود.
  • Studierendenwerk: اتاق‌های این خوابگاه 2 نفره بوده و حمام و آشپزخانه مشترک هستند. هزینه اجاره ماهانه این خوابگاه‌ها 395 یورو تا 540 و تمامی اتاق‌ها مبله بوده و در آن‌ها اینترنت در دسترس است.

نگاهی بر شرایط ورود به سیستم تحصیلی آلمان

خوب است که ضمن یافتن بهترین مقصد تحصیلی در کشور آلمان، از شرایط تحصیلی نیز به خوبی مطلع شوید.

با تماشای این وبینار اطلاعات خوبی را به دست خواهید آورد که کارشناسان تلفنی و حضوری ما آن را برایتان کامل‌تر می‌کنند . شماره‌های تماس دفتر تهران و شیراز پاسخگوی شما هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان

افراد مطرح دانشگاه مانهایم آلمان

دانشگاه مانهایم در جهان 1098، در اروپا 383 و در آلمان چهل و چهارمین برجستگی فارغ التحصیلان را دارد. در ادامه فارغ التحصیلان مشهور و دانشجویان سابق به همراه پژوهشگران و کارکنان دانشگاهی مطرح و سرشناس این دانشگاه را خواهیم شناخت:

  • کریستین لامبرشت سیاستمدار ارشد آلمانی از حزب سوسیال دموکرات (SPD) است که از سال 2021 تا 2023 به عنوان وزیر دفاع فدرال آلمان در دولت صدراعظم اولاف شولتز خدمت کرد.
  • آن اشپیگل سیاستمدار آلمانی از اتحاد 90 / سبزها که از 8 دسامبر 2021 به عنوان وزیر فدرال در امور خانواده، شهروندان ارشد، زنان و جوانان در کابینه صدراعظم اولاف شولز خدمت کرد.
  • مالایکا میهامبو یک ورزشکار آلمانی، قهرمان فعلی المپیک و قهرمان جهان 2022 در پرش طول است.
  • گیتاناس نائوسدا، سیاستمدار، اقتصاددان و بانکدار لیتوانیایی است که از سال 2019 به عنوان نهمین و رئیس جمهور فعلی لیتوانی فعالیت می‌کند.
  • هانس ورنر سین اقتصاددان آلمانی که از سال 1999 تا 2016 به عنوان رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی ایفو خدمت کرده است.
 
افراد مطرح دانشگاه مانهایم آلمان
  • الیزابت مورنو یک تاجر و سیاستمدار اهل کیپ ورد فرانسوی است که از سال 2020 تا 2022 به عنوان نماینده وزیر برای برابری جنسیتی، تنوع و فرصت های برابر در دفتر نخست وزیری در دولت نخست وزیر ژان کاستکس خدمت کرد.
  • فرانزیسکا کاترینا برانتنر سیاستمدار آلمانی از حزب سبز است که از سال 2013 به عنوان نماینده پارلمان آلمان فعالیت می‌کند.
  • هانس پیتر وایلد یک کارآفرین و وکیل آلمانی الاصل سوئیسی است که مالک و رئیس شرکت تولید کننده آب میوه کاپری سان مستقر در زوگ است.
 

مزایای تحصیل در دانشگاه مانهایم آلمان

دانشگاه مانهایم به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان در رشته‌های مدیریت، اقتصاد، علوم اجتماعی و علوم کامپیوتر، مزایای متعددی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • کیفیت آموزشی بالا: رتبه‌بندی در میان10 دانشگاه برتر آلمان در رشته‌های مدیریت و اقتصاد و ارائه برنامه‌های آموزشی نوین و به روز توسط اساتید برجسته و مجرب
  • امکان تحصیل رایگان: تحصیل رایگان برای تمام دانشجویان داخلی و خارجی فارغ از ملیت آنان
  • سفر به کشورهای حوزه شینگن: آلمان در قلب اروپا واقع شده است و دانشجویان دانشگاه مانهایم به دلیل داشتن ویزای شینگن می‌توانند به راحتی به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند و از جاذبه‌های گردشگری آن‌ها دیدن نمایند.
  • فرصت‌های شغلی مناسب: آلمان به دلیل اقتصاد قوی و بازار کار پویا، فرصت‌های شغلی بسیاری را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. دانشجویان دانشگاه مانهایم پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در آلمان مشغول به کار شوند.
 
مزایای تحصیل در دانشگاه مانهایم آلمان
  • بورسیه‌های تحصیلی: دانشگاه مانهایم بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند. این بورسیه‌ها می‌توانند به دانشجویان در تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در آلمان کمک کنند.
  • تنوع فرهنگی: ارتباط با بیش از هزار دانشجوی بین‌المللی از 130 کشور جهان در محیطی چند فرهنگی و پویا
  • امکانات رفاهی: دسترسی به خوابگاه‌های دانشجویی با کیفیت، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، امکانات ورزشی و تفریحی و در نهایت سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و بسیار دقیق و مدرن.
  • تنوع رشته‌های تحصیلی: دانشگاه مانهایم طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند از بین رشته‌های مختلف رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  • کار پاره وقت: دانشجویان خارجی می‌توانند به مدت محدود و مشخصی در سال به کارهای پاره وقت یا تمام وقت مشغول شوند و بخشی از هزینه‌ها و مخارج اقامتی و زندگی خود را تامین نمایند.
 

نقل مکان به دانشگاه مانهایم آلمان از نقاط مختلف

ایستگاه اصلی مانهایم یک مرکز حمل و نقل در مجاورت دانشگاه مانهایم است و برای رسیدن به دانشگاه، می‌توانید از خطوط تراموا 1، 2، 4a، 5، 5a، 6، 6a، و 15 یا اتوبوس مسیر 60 به ایستگاه‌های Schloss یا دانشگاه بروید. 

پیاده روی از ایستگاه تا قصری که دانشگاه در آن قرار دارد ، حدود ده دقیقه طول می‌کشد و ورودی اصلی دانشگاه در بال شرقی یا Ostflügel قرار دارد.

برای رسیدن به دانشگاه با اتومبیل شخصی با رفتن به بزرگراه A6 و خروج از Mannheim Mitte می‌توانید به دانشگاه برسید. B37 را بگیرید و آن را از پلانتاریوم رد کنید و سپس به دنبال تابلوی نشان‌دهنده دانشگاه به چپ بپیچید. 

هنگامی که ایستگاه اصلی مانهایم را رد کردید، در خیابان بیسمارک قرار می گیرید که شما را مستقیما از قصری که دانشگاه در آن واقع شده است ، می گذراند. متأسفانه، دانشگاه مانهایم پارکینگ برای بازدیدکنندگان ندارد. توصیه می‌کنیم از پارکینگ کنار منسا استفاده کنید.

همچنین مانهایم دارای یک فرودگاه منطقه‌ای است که پروازهای مستقیمی به برلین و هامبورگ دارد. نزدیک‌ترین فرودگاه بین‌المللی در فرانکفورت است و اتصال قطارهای پرسرعت از فرودگاه به این معنی است که می توانید در عرض 30 دقیقه به مانهایم برسید.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره دانشگاه مانهایم و یا اطلاع از چگونگی پذیرش و مراحل ثبت‌نام در آن حتما با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر معالی آباد شیراز تماس حاصل کرده و از تجارب بسیار متخصصین خبره ما استفاده نمایید.

خوب است که ضمن بررسی دانشگاه‌های این کشور، بورسیه‌های مطرح را نیز شناخته و شانس خود را امتحان کنید:

مسیر آسان دریافت ویزای کشور آلمان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت‌های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره علیرضا عبدالهی
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه