یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان

یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان از بزرگترین دغدغه های افرادی است که قصد تحصیل در این کشور را دارند. هزینه های اجاره خانه ممکن است برای افراد مهاجر گران باشد و به دنبال راه هایی برای اقامت دانشجویی در انگلستان با کمترین هزینه باشند. از طرفی دیگر برای این که بتوان به ویزای تحصیلی این کشور دست یافت باید مکان سکونت خود را مشخص نمایند.

همان طور که می دانید دانشگاه های کشور انگلیس به داشتن کیفیت بسیار بالا در ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان خود شهرت بسیاری دارد که خوابگاه و مکان های اقامتی نیز بخشی از این امکانات می باشد.

یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان

جهت یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان می توانید با مراجعه به دانشگاه ، از میان گزینه های متعدد پیش روی خود به بهترین انتخاب برسید.

فهرست مطالب

با وجود این که تمامی دانشگاه ها تلاش بر این دارند که خیال دانشجویان خود را از بابت مکان اقامت آسوده نمایند اما برای دست یابی به این خوابگاه ها باید شرایط خاصی را رعایت نمود.

توجه داشته باشید گزینه های اقامت دانشجویی در انگلیس فقط به خوابگاه ها محدود نشده و نباید فقط آن ها در نظر گرفت. برای اطلاعات دقیق تر در ادامه این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شده تا برای یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان دچار هیچ مشکلی نباشید. همچنین برای آشنایی با سایر موارد پیش رو مقاله اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان را مطالعه کنید.

انواع خوابگاه دانشجویی در انگلستان

همان طور که در ابتدا گفتیم گزینه های اقامت دانشجویی در انگلیس فقط به خوابگاه ها محدود نشده و انواع مختلفی از مکان های قابل اقامت وجود دارد. شرایط زندگی و دست یابی به هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت بوده و عوامل زیادی را باید هنگام انتخاب خود در نظر گرفت و مورد بررسی دقیق قرار داد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان

از مواردی که باید حتما به آن ها توجه داشت می توان به هزینه، موقعیت مکانی، خدمات ارائه شده و شرایط اقامتی اشاره کرد. شاید در ابتدا این امر بسیار طاقت فرسا به نظر آید ، اما این امر بسیار ضروری می باشد. برای این که در این بررسی ها دچار مشکل نشده و وقت زیادی را صرف جمع آوری اطلاعات نکنید در ادامه شرح و توضیح انواع خوابگاه دانشجویی در انگلستان پرداخته ایم.

برای یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان باید در ابتدا تمامی گزینه ها را بشناسید، انواع مختلف اقامت دانشجویی در این کشور عبارت اند از:

  • سالن های اقامتی در دانشگاه
  • سالن های دانشجویی خصوصی
  • اجاره های خصوصی
  • اقامت در خانه

سالن های اقامتی در دانشگاه

سالن های اقامتی در دانشگاه معمولا از گرینه هایی است که دانشجویان تازه وارد شده به این کشور برای سال اول اقامت خود انتخاب می نمایند. این مکان ها معمولا توسط دانشگاه مورد نظر مدیریت شده که در محوطه دانشگاه و یا در نزدیکی های آن قرار دارد و به این صورت دانشجویان برای رفت و برگشت خود دچار هیچ گونه مشکل نخواهند بود.

شما با اجاره این مکان می توانید اتاق خصوصی داشته باشید اما موارد دیگری مانند آشپزخانه و حمام به صورت مشترک با سایر دانشجویان استفاده می شود. با ورود به این مکان شما با جمعیت زیادی از دانشجویان سال اول مواجه خواهید شد اما نه لزوما کسانی که در دوره تحصیلی مشترک با شما هستند، به همین دلیل می توان آن را یک زمینه مناسب برای یافتن دوستان جدید در کنار یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان در نظر داشته باشید.

مزایا

معایب

این یک راه بدون دردسر برای شروع زندگی دانشگاهی می باشد.

نمی توانید افرادی که در کنار آن ها اقامت دارید را انتخاب نمایید.

در صورت نیاز، پشتیبانی بیشتری دریافت خواهید کرد.

ممکن است محیط بسیار پر سر و صدا باشد.

تالارها مکانی عالی برای زندگی هستند.

همه دانشگاه ها برای هر دانشجوی سال اول جایی در سالن نخواهند داشت.

سالن های دانشجویی خصوصی

با دریافت سالن های دانشجویی خصوصی دقیقا از خدماتی مشابه با یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان برخوردار خواهید شد، اما این مکان ها توسط سازمان ها مدیریت می شوند و به همین دلیل موارد متفاوتی نیز وجود دارند. در این سالن های خصوصی شما اتاق خود را داشته و برخی دیگر از فضاها را با دیگران شریک خواهید شد.

اما ویژگی که این مکان را از خوابگاه دانشگاهی در انگلستان متمایز می کند امکان دسترسی به آپارتمان های استودیویی با هزینه های اضافی می باشند. هر چقدر که هزینه دریافتی بیشتر باشد مقدار خدمات ارائه شده نیز بیشتر خواهند بود . قبل از این که اقدام به اجاره این اتاق ها نمایید حتما این مورد را بررسی کنید که آیا هزینه های اولیه وجود داشته و آیا باید قبوض را به همراه اجاره پرداخت کرد یا خیر.

مزایا

معایب

سالن ها با توجه به دانش آموزان طراحی و ساخته شده اند.

می توانند مکان های بسیار پر سر و صدایی برای زندگی باشند.

با افراد مختلف زیادی ملاقات خواهید کرد.

ممکن است هزینه های اضافی اعمال شود.

سالن ها به طور معمول مدرن و مجهز هستند.

نمی توانید افرادی که در کنار آن ها اقامت دارید را انتخاب نمایید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اجاره خانه های خصوصی در انگلستان

اجاره خانه های خصوصی در انگلستان معمولا مکان هایی هستند که افراد دانشجو آن ها را از صاحب خانه و یا نماینده مشخص شده اجاره می نمایند. اکثر دانشجویان در سال دوم و سوم تحصیلی خود این گزینه را انتخاب می نمایند زیرا زمانی که با تمامی مناطق شهر آشنا شوید اقامت در آن بسیار راحت تر خواهد بوده و دیگر مشکلی برای یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان نخواهید داشت.

در صورتی که دانشگاه مورد نظر شما فضای کافی در سالن های اقامت نداشته باشند باید به اجاره سالن های خصوصی و یا خانه ها روی آورید. هزینه های اجاره این خانه ها می تواند بسیار گران تر از گزینه هایی باشد که به آن ها اشاره کردیم، به همین دلیل معمولا افرادی که قصد انجام این امر را دارند آن را با تعدادی از دانشجویان به صورت مشترک انجام می دهند تا از هزینه های پیش رو برای هر فرد کم شود.

مزایا

معایب

شما می توانید با دوستان زندگی کنید.

باید برای هزینه های بیشتری مانند قبض، سپرده و اجاره بودجه اختصاص دهید.

می توانید محل زندگی خود را انتخاب کنید.

شما باید با یک صاحبخانه برخورد کنید و هر مشکلی را که پیش می آید، مدیریت کنید.

گزینه های بیشتری در مورد نوع ملکی که برای اجاره انتخاب می کنید، دارید.

زندگی با دوستان نزدیک همیشه آنطور که تصور می کنید، آسان نیست.

هزینه های خوابگاه در انگلستان

هزینه های خوابگاه در انگلستان

هزینه هر کدام از مکان ها در دسترس برای اقامت دانشجویی در انگلستان با دیگری بسیار متغیر بوده و نمی توان هزینه های دقیقی را برای آن ها مشخص کرد. هزینه های خوابگاه در انگلستان توسط دانشگاه تعیین شده و گزینه های بسیار زیادی با طیف بزرگی از قیمت ها به دانشجویان ارائه می شود.

از آن جایی که مقدار هزینه ها در هر سال به روز رسانی شده و قیمت های متفاوتی تعیین می شوند بسیار اهمیت دارد که از جدیدترین اطلاعات برای یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان با خبر شوید . قیمت خوابگاه های دانشجویی نه تنها با توجه به منطقه و شهر، بلکه برای هر دانشگاه و مرکز آموزشی نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

به عنوان مثال میانگین هزینه اجاره خوابگاه در لندن به طور متوسط 633 پوند در ماه بوده در صورتی که در یورکشایر حدود 550 پوند در ماه می باشد. اگر قصد اجاره بخش های خصوصی را دارید باید انتظار قیمت های بسیار گرانتر را داشته باشید.

روش هایی برای کاهش این هزینه ها وجود داشته که می توان به دریافت بورسیه های تحصیلی و یا اشتغال اشاره کرد. افرادی که قصد اجاره خانه را دارند نیز می توانند با داشتن هم خانه مقدار هزینه های خود را کاهش دهند. هزینه های تحصیل در این کشور فقط شامل اجاره نبوده و شما باید هزینه های زندگی روزمره خود را نیز پرداخت نمایید، برای اطلاع از مقدار آن مقاله هزینه های زندگی در انگلستان برای مهاجران را مطالعه نمایید.

نحوه پیدا کردن خوابگاه در انگلستان

برای این که موفق به مهاجرت تحصیلی به این کشور شوید باید حتما مکان اقامت خود را مشخص کرده و آن را به دولت ارائه نمایید. برای انجام این امر در ابتدا باید مرحله یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان طی کنید تا بتوانید گزینه های مناسب را مورد بررسی قرار دهید. این کشور دارای جمعیت زیادی از دانشجویان بین المللی بوده و به همین دلیل راه های زیادی را برای پیدا کردن مکان مطلوب پیش روی آن ها قرار داده است.

اولین اقدامی که باید برای پیدا کردن خوابگاه دانشگاهی در انگلستان انجام داد، مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر و پیدا کردن اتاق های در دسترس در خوابگاه های آن می باشد. علاوه بر خوابگاه، دانشگاه گزینه های دیگری را که دانشجویان می توانند از آن ها استفاده نمایند را به آن ها معرفی می کند.

معمولا صاحب خانه هایی که دارای خانه های مناسب برای دانشجویان هستند آن ها را در محوطه دانشگاه آگهی می کنند و شما به راحتی می توانید آن ها را بیابید. 

در صورتی که همچنان گزینه مناسب را پیدا نکردید می توانید به سایت های مناسب اجاره خانه مراجعه نمایید که آسان ترین نحوه پیدا کردن خوابگاه در انگلستان می باشد. در صورتی که با محله های این کشور آشنا نیستید می توانید با پرداخت هزینه به مشاورین املاک از راهنمایی های دقیق برای روند اجاره برخوردار شوید.

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در انگلستان

تا کنون به تفاوت های جزئی بین یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان با خانه های شخصی اشاره کردیم، اما اکنون می خواهیم به طور جزئی و دقیق به تفاوت های آن ها بپردازیم تا بتوانید به طور دقیق تر با آن ها آشنا شده و به کمک مشاورین با تجربه آی مهاجرتی بهترین تصمیم را با توجه به شرایط خود داشته باشید.

بزرگترین تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در انگلستان در مقدار هزینه های آن ها می باشد. شما باید برای اجاره خوابگاه ها هزینه بسیار کمتری را نسبت به اجاره خانه های شخصی بپردازید. 

همچنین با اجاره خوابگاه شما دیگر نیازی به پرداخت قبض های مختلف مانند برق و آب نخواهید داشت، در صورتی که پرداخت هزینه آن اجباری باشد از سوی دانشگاه به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در انگلستان

اما از مواردی که باعث می شود برخی از افراد با وجود هزینه های بیشتری به اجاره خانه روی بیاورند می تواند به موارد زیادی اشاره کرد. این که می توانند از تمامی امکانات به صورت شخصی استفاده کرده و یا فقط با فردی که شخصا انتخاب کرده هم خوانه می شوند از دلایل بسیار مهم برای برخی از دانشجویان است. بسیار از افراد پس از گذشت مدتی از آغاز تحصیل خود نقل مکان به خانه های شخصی را به عنوان قدمی برای پیشرفت در این کشور می دانند.

در هر یک از مقالات زیر می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را در رابطه با جنبه های مختلف تحصیل در کشور بی نظیر انگلستان بیابید:

شرایط زندگی با خانواده انگلستانی

یکی از روش های اقامت دانشجویی در انگلستان، اجاره یک اتاق در خانه خانواده های محلی بوده که برای دانشجویانی که می خواهند از راحتی و امکانات خانه های برخوردار شوند گزینه بسیار مناسبی است. این خانواده ها طبق قانون توسط دانشگاه بازرسی و تایید می شوند و در این صورت می توان از بابت امنیت آن ها اطمینان کامل داشت.

مهم ترین بخش از شرایط زندگی با خانواده انگلستانی داشتن سن حداقل 18 سال و دریافت مجوز اقامت قانونی می باشد. سایر شرایط مشخص شده که باید آن ها را رعایت نمایید نسبت به هر خانه با دیگری متفاوت بوده که از سوی دانشگاه و مسئول آن به شما شرح داده می شود و بسیار مهم است که بتوانید آن ها را رعایت نمایید.

برای دانشجویان بین المللی که قصد بهبود مهارت های زبان و آشنایی با فرهنگ مردم را دارند بسیار خوب باشد. در صورتی که در یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان برای شما موفقیت آمیز نبود می توانید این خانه ها را به عنوان موقعیت مناسب دریابید.

در جدول زیر سایر شرایط زندگی با خانواده انگلستانی ذکر شده است:

مزایا

معایب

اگر اولین باری است که از خانه دور می‌شوید، محیط خانواده‌ای دلپذیر می‌تواند خوب باشد.

شما باید قوانین خانواده میزبان را رعایت کنید.

وعده های غذایی معمولا ارائه می شود.

شما ممکن است فاصله زیادی با دانشگاه داشته باشید.

شما بینشی منحصر به فرد از فرهنگ کشور به دست خواهید آورد.

دوستی با دانش آموزان دیگر می تواند سخت تر باشد.

خوابگاه های دانشجویی در لندن

از آن جایی که لندن پایتخت کشور انگلستان بوده و به عنوان مرکز اقتصادی و تحصیلی این کشور شناخته می شود، یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان بسیار آسان می باشد. وجود دانشگاه های برتر که تمامی آن ها دارای خوابگاه هایی با بهترین امکانات هستندکه می توان به راحتی گزینه های متناسب با بودجه و دانشگاه خود پیدا کرد.

این خوابگاه های دانشجویی در نزدیکی ایستگاه های اتوبوس و شبکه های حمل و نقلی قرار داشته و دانشجویان می توانند به راحتی به دانشگاه خود دسترسی داشته باشند.

همچنین لندن به داشتن فرهنگ غنی و متنوع خود مشهور بوده و به همین دلیل برخی از خوابگاه ها دارای بخش های اجتماعی هستند که دانشجویان بتوانند به وسیله آن ها اقامتی بسیار لذت بخش داشته و با سایر فرهنگ ها نیز آشنا شوند.

خوابگاه های دانشجویی در لندن

به علت تعداد زیادی دانشجویان و مهاجران در این شهر ممکن است که یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان کمی دشوار بوده و زمان بر باشد، به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت پیدا کردن گزینه مناسب سریعا برای اجاره کردن آن مکان اقدام نمایید و انتظار هزینه های بیشتر را نسبت به سایر شهرهای این کشور داشته باشید. در صورتی که قصد دست یابی به اقامت این شهر را از طریق روش های دیگر دارید به مقاله 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان سری زده و آن را مطالعه نمایید.

انتخاب مقصد تحصیلی از میان بهترین کشورهای اروپایی

انتخاب بهترین مقصد تحصیلی در میان کشورهای اروپایی برای بسیاری از علاقه مندان با دغدغه های متعددی همراه است.

از این رو در این وبینار کارشناس ارشد ما بهترین کشورهای اروپایی جهت تحصیل را بررسی نموده و شرایط ورود به هرکدام را برای شما بیان می کند که توصیه می کنمی تا انتها آن را تماشا نموده و جهت هرگونه دریافت جزئیات و یا بررسی شرایط خود با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

Facilities Available in British Dormitories

همان طور که گفتیم امکانات موجود در خوابگاه های انگلیس با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی داشته که می تواند بر مقدار قیمت و شرایط اجاره کردن آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، به طوری که هر چقدر امکانات ارائه شده بیشتر باید مقدار هزینه دریافتی نیز زیادتر خواهد بود و برخی از آن ها فقط در خوابگاه های خصوصی در دسترس هستند.

به طور کلی امکانات خوابگاه های انگلستان مانند اتاق خواب و موارد دیگر در بین تمامی انواع خوابگاه ها مسترک بوده و تفاوت های اصلی در امکاناتی است که به صورت اضافه ارائه می شوند. برخی از خوابگاه ها دارای امکانات تحصیلی اضافه مانند سالن های مطالعاتی بوده و برخی دیگر دارای امکانات تفریحی مانند استخر، سالن های بازی، بوفه و غیره هستند که باید با توجه به علاقه خود آن ها را انتخاب نمایید. برای اقدام خود مقاله موسسات مشاوره اعزام دانشجو به انگلستان 2023 را مطالعه کنید.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به شرح دقیق یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. در صورت نیاز به اطلاعات دقیق تر و یا راهنمایی با مشاورین ما د دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و یا در بخش دیدگاه همین صفحه با ما ر ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در پایان که اطلاعات مفیدی را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می دهد ، توصیه می کنیم تا پرسش خود را در بخش دیدگاه درج نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را از کارشناسان ما دریافت کنید.

اقامت در خوابگاه های دانشگاهی در انگلستان ارزانترین راه برای اقامت دانشجویی در این کشور می باشد.

بله، روش های زیادی برای یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان وجود دارد که می توان به مراجعه کردن به سایت دانشگاه اشاره کرد که ساده ترین روش می باشد.

یافتن خوابگاه های دانشجویی در انگلستان بسیار راحت تر بوده و هزینه های بسیار کمتری را نسبت به اجاره خانه نیاز دارد.

با دریافت بورسیه های تحصیلی و یا اشتغال می توان هزینه های پیش رو برای یافتن خوابگاه های دانشجویی انگلستان و اجاره آن ها کاهش داد.

داشتن سن حداقل 18 سال و مجوز اقامت معتبر مهم ترین شرط برای اجاره اتاق در خانه های انگلیس می باشد.

اعتبار ما اخذ ویزای کشورهای مختلف است که کلاینت هایمان برایتان خواهد گفت:

نمایش ویدیو درباره علیرضا عبداللهی
نمایش ویدیو درباره پویا اکبری
نمایش ویدیو درباره کیوان کوروش نژاد
نمایش ویدیو درباره نسترن رحمانی منش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه