درآمد کار دانشجویی در انگلستان

درآمد کار دانشجویی در انگلستان می تواند یک کمک خرج مناسب برای دانشجویان خارجی باشد و از فشار هزینه ها و مخارج تحصیل و زندگی آنان به حد خوبی بکاهد. کار دانشجویی در انگلستان دارای شرایط و قوانین مشخصی است که رعایت و انجام آنان الزامی بوده و تخطی از آن ها غیر قانونی تلقی می شود و می تواند مجازات هایی را نیز برای دانشجوی خاطی به دنبال داشته باشد.

به طور معمول دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان قادر به انجام کار پاره وقت یا همان کار دانشجویی خواهند بود و نیازی به دریافت مجوز جداگانه ای نخواهند نداشت.

درآمد کار دانشجویی در انگلستان

درآمد کار دانشجویی در انگلستان به شما کمک می کند تا بتوانید بخش کوچکی از هزینه های خود را تامین ساخته و بهتر با شرایط جدید زندگی وفق یابید.

فهرست مطالب

باید توجه کنید که در اینجا هدف اصلی و مهم افراد تحصیل و اخذ مدرک تحصیلی با موفقیت است، به همین خاطر انجام کار دانشجویی در انگلستان نباید هیچ آسیب یا خدشه ای به امر تحصیل فرد وارد آورد. به نوعی در مرحله اول و آخر تحصیلات دارای اهمیت می باشد نه امری دیگر.

به طور کلی شناخت قوانین حاکم بر کار دانشجویی در انگلستان پیش از اقدام به کار بسیارمهم است که در ادامه این مطلب به همراه درآمد کار دانشجویی در انگلستان توسط مشاورین آی مهاجرتی مورد بررسی قرار می گیرد. ضمنا عنوان 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان را نیز در سایت قرار داده ایم تا بتوانید از شرایط، مراحل، قوانین و ویژگی های دیگر روش های مهاجرتی طبق آخرین تغییرات مطلع شوید؛ مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

قوانین کار حین تحصیل در انگلستان

قوانین کار حین تحصیل در انگلستان کاملا مشخص و تعیین شده هستند و طبق آن حداکثر ساعت مجاز برای کار دانشجویی در انگلستان 20 ساعت در هفته در نظر گرفته شده است. ضمن این که افراد زیر 16 سال مجاز به انجام کار دانشجویی نیستند، حتی اگر بابت آن هیچ گونه مزدی دریافت نکنند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
درآمد کار دانشجویی در انگلستان

علاوه بر این افرادی قادر به انجام کار دانشجویی در انگلستان هستند که ویزای تحصیلی و دانشجویی این کشور را اخذ نموده باشند و اگر ویزای تحصیل پاره وقت را نیز کسب کرده باشید، قادر به انجام هیچ گونه کار دانشجویی نیستید، حتی اگر مزدی دریافت نکنید.

دقت داشته باشید که دانشجویان قادر به انچام کار تمام وقت نمی باشند، مگر در روزهای تعطیل رسمی که بازهم هیچ دانشجویی مجاز به عقد قرداد کاری تمام وقت نیست. ولی دانشجویان در روزهای تعطیل می‌توانند به صورت تمام وقت کار کنند تا درآمد بیش تری به دست آورند.

ذکر این نکته نیز مهم است که دانشجوین در مدت تحصیل خود نیز قادر به خوداشتغالی در انگلستان نیستند و فقط می توانند به صورت پاره وقت برای دیگر کارفرمایان کار کنند. همچنین در حین تحصیل در این کشور نیازی به دریافت مجوز جداگانه برای انجام کار دانشجویی در انگلستان نیست.

همچنین مقاله ویزای تحصیلی کشور انگلستان را نیز مطالعه نمایید، تا با مراحل، قوانین، شرایط و مدارک لازم دستیابی به این امر آشنایی کاملی پیدا کنید.

دستمزد کارهای دانشجویی در انگلستان

دستمزد کارهای دانشجویی در انگلستان

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می شوند که میزان دستمزد کارهای دانشجویی در انگلستان چقدر است؟ قطعا باید بگوییم که جدای از اینکه شخص به صورت نیمه وقت کار خواهد کرد که باعث کاهش درآمد وی می شود، معمولا چون افراد دارای مدرک تحصیلی و همچنین تجربه کاری بالایی نیستند، در مقایسه با سایر افراد شاغل در همان حوزه مزد پائین تری را دریافت خواهد کرد.

به طور کلی حداقل مزدی که بابت هر ساعت کار پاره وقت به دانشجویان در این کشور پرداخت می شود، 5 پوند می باشد که درآمدی 300 تا 400 پوندی در ماه را برای آنان به همراه خواهد داشت. البته این حداقل مزد است و معمولا مشاغلی هستند که با درآمد بیش تری همراه بوده و یا برخی کارفرمایان مزد بیش تری را به دانشجویان می پردازند.

ولی باید بدانید که به طور کلی درآمد کار دانشجویی در انگلستان از مشاغل تمام وقت کمتر خواهد بود. ضمنا لازم به ذکر است که در صورتی که درآمد ماهانه دانشجو بالاتر از 1042 پوند شود، مشمول پرداخت مالیات می شود. همچنین اگر درآمد دانشجو بیش از 190 پوند در هفته شود، پرداخت حق بیمه نیز مشمول حال وی می گردد که در این صورت کارفرمایان هزینه مالیات و بیمه را از حقوق وی کسر می‌کنند.

شاید درآمد کار دانشجویی در انگلستان پاسخگوی تمامی مخارج نباشد، اما کمک شایانی به پوشش بخش از هزینه ها می نماید. در مقاله راهنمای هزینه های زندگی در انگلستان تمام جزئیات و مبالغ هزینه ها را شرح داده ایم.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

کارهای پارت تایم در بازار کار انگلستان

در حال حاضر مشاغل مختلفی در انگلستان وجود دارند که می توان آنها را به صورت نیمه وقت انجام داد یا اینکه این مشاغل نیاز به نیروهای کاری دارند که به صورت پاره وقت در آنها مشغول شد. بسیار مهم است که شما در چه حوزه و زمینه ای دارای تخصص باشید و یا اینکه به آن علاقمند باشید.

البته نمی توان از میزان مزدی که به شما تعلق خواهد گرفت نیز چشم پوشی کرد. اما در برخی مواقع کار با مزد کمتر در مشاغلی که می تواند به آینده شغلی شما کمک کرده و باعث کسب تجربه و سابقه کار مناسب برای شما گردند، مناسب تر و عاقلانه تر باشد. به طورکل بسیار مهم است که شما چه هدفی از انجام کار دانشجویی داشته باشید.

خوشبختانه کارهای پارت تایم در بازار کار انگلستان زیاد هستند و بالاخره گزینه هایی پیدا می شود که با آنچه شما نیاز دارید، هم خوانی داشته باشند. حتما عنوان قوانین مهاجرت کاری و کار در انگلستان را مطالعه نموده تا بازار کار، کارفرمایان و قوانین کار در حین تحصیل و پس از آن را به صورت دقیق و کامل بشناسید.

در ادامه برخی از مورد علاقه ترین و بهترین مشاغلی که دانشجویان علاقمند به انجام آن به صورت پاره وقت در این کشور می بانشد را به همراه درآمد آنان مشاهده می نمایید:

شغل درآمد به یورو به ازای هرساعت کار
فروشندگی 8.5 تا 9
بازاریابی 10 تا 11.5
خدمات مشتریان 9 تا 10
آموزش و تدریس 11 تا 13
حسابداری 11 تا 13

چگونه کار دانشجویی در انگلستان پیدا کنیم؟

همواره در ابتدای امر تحصیل این سوال وجود دارد که چگونه کار دانشجویی در انگلستان پیدا کنیم؟ یافتن کار دانشجویی کار سختی نیست. شما می توانید هم در مشاغل خارج از دانشگاه و هم در مشاغل داخل دانشگاه به کار مشغول شوید. معمولا دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی می توانند در مشاغل TA و RA در دانشگاه خود زیر نظر اساتید مشغول شوند.

این مشاغل بدین گونه بوده که یا در امر تحقیقاتی و پژوهشی خاصی به استادتان کمک می نمایید و یا اینکه در مشاغلی نظیر برگزاری کلاس رفع اشکال، تصحیح برگه امتحانی، برگزاری جلسه آزمون و غیره به استاد خود کمک می کنید و به ازای آن حقوقی از وی دریافت خواهید کرد.

شما می توانید از طریق مراجعه به امر دانشجویی دانشگاه خود و یا تابلو اعلانات فرصت های کاری در داخل یا خارج دانشگاه را مشاهده کنید. همچنین اگر مایل به کار در خارج دانشگاه هستید، می توانید به دوستان یا آشنایان خود بسپارید که برای شغلی پاره وقت جویای فرصت خوبی برای شما باشند.

البته نباید سایت های آنلاین کاریابی را نیز فراموش کرد که می تواند کارفرمایان مختلف بسیاری را به شما معرفی کرده و فرصت های مختلفی را در اختیارتان بگذارد. البته سایت اطلاع رسانی دانشگاه نیز معمولا هرگونه فرصت های کاری را آگهی کرده و در اختیار دانشجویان قرار می دهد. البته کارشناسان آی مهاجرتی نیز می توانند در یافت کار دانشجویی در انگلستان کمک شایانی به شما نمایند.

شهرهای مناسب کار دانشجویی در انگلستان

همانطور که می دانید کشور انگلستان یکی از برترین و معتبرترین کشورهای جهان در ارائه رشته های دانشگاهی است که مقر بسیاری از برترین دانشگاه ها نیز می باشد. اما جدای از این هریک از شهرهای این کشور علاوه بر این که دانشگاه های مختلفی رادر خود جای داده اند، دارای شرایط اقتصادی و کاری متفاوتی هستند.

همچنین میزان مخارج و هزینه ها نیز در این شهرها با یکدیگر دارای تفاوت هایی می باشند. حال شاید این سوال وجود داشته باشد که شهرهای مناسب کار دانشجویی در انگلستان کدام هستند و شرایط موجود در آن ها چگونه است. باید بگوییم که در تمامی مناطق این کشور به خصوص شهرهای بزرگ و دانشجویی آن شرایط کار برای دانشجویان خارجی مساعد است.

شهرهای مناسب کار دانشجویی در انگلستان

به نوعی شما در هرکجای این کشور که تحصیل کنید، بالاخره قادر خواهید بود تا شغلی را برای حین تحصیل خود بیابید، حال اینکه آن شغل کاملا مورد پسندتان نباشد. اما بالاخره قادر خواهید بود تا شغلی یافته و کمک درآمدی برای خود دست و پا کنید. در ادامه چندی از بهترین شهرهایی که درآمد کار دانشجویی در انگلستان در آن ها بالاتر بوده و فرصت های کاری بیش تری نیز وجود خواهند داشت را می شناسیم.

شرایط کار دانشجویی در هر یک از کشورهای جهان متفاوت است که برخی از آنها در مقالات زیر برای شما علاقه مندان گردآوری شده اند:

کار دانشجویی در لندن

Student work in London

لندن به عنوان پایتخت کشور انگلستان مقر چندین دانشگاه بزرگ جهان است که فرصت تحصیل در رشته های گوناگون و مقاطع مختلف را برای دانشجویان خارجی فراهم می آورد. علاوه بر این این شهر دارای یک بازار کار بسیار بزرگ است که دانشجویان می توانند در آن ها مشغول به کار شوند.

همچنین شرکت های بزرگ و کوچک داخلی و خارجی بسیاری در این شهر در حال فعالیت هستند که شما قادر خواهید بود علاوه بر انجام کار دانشجویی در آن ها به کارآموزی و کسب تجربه و دانش در حین تحصیل نیز در آن ها مشغول شوید. به همین خاطر لندن را می توان یکی از بهترین شهرهای دارای فرصت های کار دانشجویی در انگلستان دانست.

ادینبورگ از دیگر شهرهای دانشجویی انگلستان است که دارای مناظر زیبا و چشم نوازی می باشد. دانشجویان خارجی بسیاری سالانه به دانشگاه های این شهر آمده و در آن ها به کسب علم می پردازند و به راحتی پس از اتمام تحصیلات نیز در مشاغل موجود در آن به کار مشغول می شوند.

در این شهر مشاغل مختلفی به خصوص در حوزه های خدمات و گردشگری برای دانشجویان در دسترس می باشد. همچنین استغال در حوزه آموزش نیز در این شهر می تواند راه بسیار مناسبی برای کسب درآمد در حیت تحصیل در انگلستان باشد.

کار دانشجویی در شهر ادینبورگ

Student work in the city of Edinburgh

بازار کار دانشجویی در منچستر انگلیس

منچستر که به عنوان دومین شهر انگلستان نیز شناخته می شود، به خاطر فرهنگ متنوع، هنر خیابانی پر جنب و جوش، زندگی شبانه هیجان انگیز و سازه های دوران ویکتوریا شهرت دارد. مردم منچستر بسیار دوستانه هستند و عاشق تعامل با دانشجویان بین المللی می باشند که این زمینه کار را برای آنان فراهم می آورد.

این شهر نیز مقر بسیاری از شرکت ها و صنایع مختلف می باشد که حاضر به استفاده از دانشجویان به عنوان کارآموز و برای انجام مشاغل پاره وقت هستند. ضمن اینکه حوزه گردشگری و خدمات نیز در این شهر رونق بسیاری دارد و دانشجویان علاقمند به این زمینه نیز به راحتی قادر به یافتن فرصت های کاری مختلفی در این شهر می باشند.

علاوه بر این شهرهای کاونتری، گلاسکو، لیورپول و بیرمنگام نیز از دیگر شهرهای دانشجویی انگلستان هستند که فرصت های کار برای دانشجویان در آن ها بسیار است. ضمن این که دانشگاه های واقع در این مناطق نیز از دانشگاه های بسیار معتبر و شناخته شده انگلستان و جهان نیز می باشند.

بازار کار دانشجویی در منچستر انگلیس

مزیت های کار دانشجویی 

بسیاری از افراد انجام کار دانشجویی در انگلستان را فقط از بعد مالی آن مهم می دانند، با اینکه کار کردن در حین تحصیل علاوه بر کمکی به در کسب درآمد به شما می کند در بسیاری زمینه های دیگر نیز نقش مهم و تاثیر گذاری در آینده و زندگی شما خواهد گذاشت. پیشنهاد می کنیم که عنوان اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان را در یاست آی مهاجرتی مطالعه کنید تا پیش از هرچیز مزایا تحصیل در کشور انگلستان را بشناسید.

مزیت های کار دانشجویی در انگلستان فقط از دید مالی نیستند، بلکه جنبه های دیگری را نیز در بر می گیرند. در ادامه مهم ترین مزیت های کار دانشجویی را برای شما شرح خواهیم داد، تا این موضوع را بهتر متوجه شوید.

  • کسب درآمد برای پوشش هزینه ها
  • یادیگری بهتر و سریع تر زبان انگلیسی
  • آشنایی به فرهنگ و آداب و رسوم مردم انگلستان
  • کسب تجربه در زمینه های مختلف و جدید
  • کسب تجربه و دانش در حوزه تحصیلی و رشته دانشگاهی
  • آشنایی و شناخت کارفرماهای مختف و جدید در این کشور
  • امکان یافتن فرصت شغلی مناسب برای پس از اتمام تحصیلات
  • کاهش فشار و استرس ناشی از هزینه ها در حین تحصیل

 

معایب

انجام کار دانشجویی در انگلستان در صورتی که غیر اصولی و تحت شرایط نامناسب انجام پذیر می تواند معایبی نیز داشته باشد که این امر نیز به خود دانشجو وابسته است که این معایب را برای خود به وجود آورد یا خیر.

  • آسیب به تحصیلات و نمرات دانشجو در صورت کار غیر اصولی
  • خستگی فکری و جسمی در صورت کار زیاد

نگاهی تخصصی به مهاجرت و چالش های پیش رو

تصمیم به مهاجرت همواره یکی از حساس ترین گام های هر فرد در تغییر مسیر زندگی خود است که با چالش های زیادی همراه می باشد .

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما کوشیده است تا با نگاهی به مهاجرت و چالش های پیش رو از هر آنچه که برای شما عزیزان وجود دارد ، سخن بگوید.

پیشنهاد می کنیم حتما تا انتها آن را تماشا نموده و جهت هرگونه پرسش با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

در این مقاله با شرایط و درآمد کار دانشجویی در انگلستان آشنا شدیم. جهت کسب اطلاعات بیش تر در این باره و یا دیگر زمینه های تحصیلی در این کشور حتما با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

به طور کلی نه تنها در انگلستان بلکه در تمام کشورهای جهان مشاغل دانشجویی درآمد بالایی ندارند و نمی توان به وسیله آن ها تمامی مخارج شخص را پوشش داد. اما می تواند یک کمک هزینه بسیار خوب برای شخص تلقی شود.

طبق قوانین این کشور به طور کلی افراد زیر 16 سال قادر به انجام هیچ گونه کار حتی شغل دانشجویی نیستند.

در صورتی که درآمد ماهانه افراد بالاتر از 1042 پوند شود، دانشجو باید مالیات خود را بپردازد.

به طور قانونی دانشجویان در حین تحصیل حداکثر می توانند به مدت 20 ساعت در هفته را به کار مشغول شوند.

بهترین شهرهای انگلستان برای انجام کار دانشجویی را می توان لندن، منچستر، گلاسکو، کاونتری، لیورپول و بیرمنگام معرفی کرد.

رسیدن به ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره پرهام درفکی
نمایش ویدیو درباره عرشیا مقسم
نمایش ویدیو درباره ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه