مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان از جمله روش هایی است که گرچه شاید کمی دشوار به نظر برسد ، اما در نهایت می تواند با اقامت دائم و رسیدن به شهروندی این کشور به پایان برسد.

 
مهاجرت تحصیلی به انگلستان

بله، قطعا ایرانیان نیز مانند دیگر شهروندان خارجی می توانند برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان اقدام نموده و در این کشور به تحصیل مشغول شوند.

بله، در صورتی که بتوانید پس از اتمام تحصیلات در این کشور شغلی یافته و در آن استخدام شوید؛ پس از 5 سال زندگی و کار در این کشور قادر به دریافت اقامت دائم انگلستان می باشید.

خیر، انگلستان یکی از کشورهای گران جهان هم از لحاظ هزینه های تحصیل و هم از لحاظ هزینه های اقامتی است.

هزینه صدور ویزای تحصیلی انگلستان به تنهایی 348 پوند می باشد.

 

مهاجرت تحصیلی به انگلستان یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرتی به این کشور است که همه ساله افراد بسیاری تقاضای دستیابی به آن را دارند و در این بین افراد با رزومه خوب ، موفق به اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور می شوند. 

کشور انگلستان یکی از برترین و معتبرترین کشورهای جهان در امر آموزش و توسعه مقاطع آموزش عالی است که برای دانشجویان خارجی مزایا و امکانات بسیار خوب و کاملی را فراهم نموده و نظر هر دانشجویی را به خود جلب می نماید . ضمن اینکه پس از اتمام تحصیلات و اخذ مدرک دانشگاهی نیز می توان در این کشور ماندگار شد و به کار مشغول گردید و در نهایت پس از زمان و شرایط معلوم به اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور رسید.

در ادامه این مطلب با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا مهاجرت تحصیلی به انگلستان را بیش از پیش و طبق جدیدترین تغییرات بشناسید. همچنین عنوان دیگر ما با نام اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان چگونگی اخذ پذیرش در دانشگاه ها، شرایط، مدارک و مراحل لازم این امر را برای شما شرح خواهد داد، مطالعه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 

مرحله به مرحله با مهاجرت تحصیلی به انگلستان

دستیابی به مهاجرت تحصیلی به انگلستان دارای مراحل تقریبا مشخص و یکسانی بوده که تمامی افراد متقاضی باید برای رسیدن به آن این مراحل را پشت سر بگذارند . البته دقت داشته باشید که جزئیات و شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل قطعا باتوجه به شرایط شخصی، مقطع و دانشگاه متفاوت هستند، اما کلیت یکسانی را در بر می گیرند.

در ابتدای امر شما باید بتوانید با ارسال مدارک تحصیلی خود در یک مرکز آموزشی یا دانشگاه این کشور پذیرفته شوید که برای هر مقطع، رشته و برای هر دانشگاه دارای شرایط متفاوتی است که باید حتما از دانشگاه مربوطه آن را استعلام نمایید.

پس از اتمام تحصیلات، ویزای شما نیز پایان پذیرفته و باید به کشور خود بازگردید. چنانچه بتوانید در شغلی استخدام شده و مشغول به کار شوید، قادر به تغییر ویزای تحصیلی تان به ویزای کاری بوده و می توانید به اقامت خود ادامه دهید . در اینجا بسیار مهم است که در حین تحصیل خود به انجام کار دانشجویی مشغول شوید تا بتوانید کارفرمایان را در این کشور بهتر شناخته و پس از اتمام تحصیلات شغلی مناسب بیابید.

در نهایت پس از شروع به کار و دریافت ویزای کاری خود پس از اتمام تحصیلات تان در انگلستان ، چنان چه مدت مشخصی در این کشور شاغل بوده و  و هیچگونه سو سابقه یا مشکل قانونی نداشته باشید، قادر خواهید بود برای اخذ اقامت دائم و حتی پس از آن تابعیت انگلستان اقدام نمایید.

 
مرحله به مرحله مهاجرت تحصیلی به انگلستان

شرایط اقامت تحصیلی انگلستان

اقامت تحصیلی انگلستان یک مجوز تحصیلی و اقامتی موقت است که با پایان یافتن تحصیلات دانشجویان پایان پذیرفته و مدت آن بستگی به مقطع و رشته دانشجو خواهد داشت . در واقع هر مدت زمانی که نیاز باشد تا دانشجویان بتوانند مدرک خود را دریافت کنند به آنان ویزا داده خواهد شد. البته این مقدار محدود است و نمی تواند بیش از حد معمول به طول بیانجامد.

باید دقت داشته باشید که مهاجرت تحصیلی به انگلستان به طور مستقیم به هیچ عنوان نمی تواند اقامت دائم را به ارمغان آورد و فقط در صورتی که شخص بتواند پس از پایان تحصیلات در انگلستان شاغل شود ، این فرصت برای فرد به وجود می آید. البته خوشبختانه با پایان تحصیلات فورا مجبور به ترک این کشور نخواهید بود و می توانید حداکثر یک ویزای موقت 12 ماهه دریافت کرده تا در این کشور به جستجوی کار بپردازید.

اما اگر پس از این 12 ماه نتوانید شغلی یافته و استخدام شوید، باید حتما انگلستان را ترک کنید و این اجازه اقامت قابل تمدید نیست . مدت ویزای تحصیلی نیز می تواند از 2 تا 6 سال باتوجه به مقطع صادر شود، اما در هر صورت محدود است . داشتن کار دانشجویی حین تحصیل می تواند کمک شایانی به اشتغال پس از تحصیل و همچنین هزینه هایتان حین تحصیل نماید.

 
قوانین مهاجرت تحصیلی به انگلستان

قوانین مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت به انگلستان به شیوه تحصیل باید هدفمند و با برنامه انجام بگیرد که اولین قدم آن رسیدن به پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور است. برای این کار شما باید مدارک و رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظرتان ارسال کنید و توجه داشته باشید که هرچه دانشگاه معتبرتر و رتبه بالاتری داشته باشد، شرایط ثبت نام و پذیرش آن سخت تر بوده و رزومه قوی تری نیاز دارد.

قوانین مهاجرت تحصیلی به انگلستان برای هر دانشگاه و هر رشته متفاوت است، پس فراموش نکنید که به اطلاعات قدیمی دل نبندید و حتما آخرین و جدیدترین اطلاعات را برای پذیرش به دست آورید. شرایط اقامت تحصیلی انگلستان به نوعی در نهایت وابسته به یافتن شغل در این کشور است.

با استخدام و شروع کارتان ویزای کار شما صادر می شود که تا زمانی که مشغول به کار هستید، قابل تمدید است. در نهایت پس از 5 سال اقامت، زندگی و کار در این کشور مجوز صدور اقامت دائم برای شما امکان پذیر می شود و 5 سال پس از زمان اخذ اقامت دائم خود نیز می توانید برای اخذ شهروندی اقدام نمایید.

حتما مقاله 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان را مطالعه نمایید تا جزئیات این امر مهم و سایر روش های قانونی را نیز بشناسید.

مدارک لازم مهاجرت به انگلستان از راه تحصیل

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل همان طور که مراحل مختلفی دارد، برای کسب نتیجه مناسب در هر مرحله نیز نیازمند ارائه مدارک مناسب و مورد نیاز هم می باشد . اما در ادامه مهاجرت تحصیلی به انگلستان پس از اتمام تحصیلات خود، شما به مدارکی نیاز دارید تا بتوانید در این کشور مانده و شغل مناسب را یافته و در نهایت بتوانید ویزای خود را تغییر دهید. 

لازم به ذکر بوده که ممکن است هر فردی باتوجه به شرایط شخصی و یا براساس شرایط خاص کارفرما یا شغل مربوطه نیاز به ارائه مدارکی خاص یا مازاد بر مدارکی خواهیم گفت ، داشته باشد. به همین خاطر همواره از مدارک لازم استعلام دقیقی به دست آورید.  اما مدارک لازم مهاجرت به انگلستان از راه تحصیل و یافتن شغل پس از اتمام تحصیلات به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • آخرین مدرک تحصیلی از دانشگاه انگلستان
  • مدارک مالی 

همچنین پیشنهاد می کنیم که مقاله صفر تا صد سرمایه گذاری در انگلستان را مطالعه نمایید؛ شاید پس از اتمام تحصیلات بتوانید به جای استخدام خودتان یک بیزنس را راه ندازی کرده و در این کشور سرمایه گذاری کنید.

هزینه های مهاجرت از طریق تحصیل به انگلستان

هزینه های مهاجرت از طریق تحصیلی به انگلستان

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به انگلستان نیاز به کسب مشاوره و جمع آوری اطلاعات بسیار در کنار شناخت جوانب و زوایای مختلف این امر دارد. یکی از مهم ترین این پارامترهای که همواره یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب مقصد نیز می باشد ، میزان هزینه های امر مهاجرت است که خود به بخش های مختلفی تقسیم می شود. اولین بخش مربوط به هزینه های پیش از سفر مربوط به اخذ ویزا، تهیه مدارک، بلیت هواپیما و غیره است.

بخش بعد مربوط به هزینه شهریه دانشگاه است که قسمت عمده ای از مخارج را به خود اختصاص میدهد و در رابطه با انگلستان باید بگوییم که این کشور یکی از گران ترین کشورهای جهان شناخته می شود و شهریه تحصیل در دانشگاه های آن بالا است.

البته شهریه دانشگاه بسته به مقطع، زبان تحصیل، رشته و دانشگاه انتخابی متغیر می باشد و همواره فرصت اخذ بورسیه، تخفیف و کمک هزینه وجود دارد. ضمنا شهریه دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی می باشد . اما به طور کلی به خاطر داشته باشید که به طور میانگین شهریه تحصیل کارشناسی در انگلستان سالانه 9 هزار تا 36 هزار پوند و دوره کارشناسی ارشد و دکترا نیز 5 هزار تا 49 هزار پوند می باشد.

در عنوان راهنمای هزینه های زندگی در انگلستان جزبه جز و ریز به ریز مخارج پیش روی دانشجویان و جدیدترین مبالغ را شرح داده ایم، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

وبینار بررسی شرایط تحصیل بدون مدرک زبان

جهت تحصیل در کشورهای اروپایی همواره این دغدغه وجود دارد که آیا می توان بدون مدرک زبان به پذیرش رسید یا خیر ؟

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت دقیق به بررسی این چالش مهم پرداخته و شما با تماشای آن به تمامی پاسخ های خود خواهید رسید.

همچنین به خاطر داشته باشید که کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

جزئیاتی از هزینه های تحصیل و اقامت در انگلستان

البته شاید تصور کنید که این دیگر انتهای کار بوده و نهایت هزینه ها همینقدر است، اما هنوز بخش مهم هزینه های اقامت و زندگی در این کشور باقی می ماند که آن هم در هر شهر متغیر است و همچنین هزینه های هر فرد با فرد دیگر نیز متفاوت است.

هزینه های اقامتی می تواند باتوجه به محل تحصیل و اشخاص با یکدیگر تفاوت های بسیاری داشته باشد، به همین خاطر مبالغی که مشاهده می نمایید ، می تواند برای شما کمتر یا بیش تر نیز شود.

در جدول نیز مختصری از مخارج و جزئیاتی از هزینه های تحصیل و اقامت در انگلستان را هم اشاره ای خواهیم کرد:

ضمن اینکه مقاله قوانین مهاجرت کاری و کار در انگلستان می تواند چگونه یافتن کار، مراحل اخذ ویزای کار، بازار کار و قوانین کاری انگلستان را برای شما شرح داده و مهم ترین اطلاعات در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

هزینه هامبالغ
هزینه صدور ویزای تحصیلی348 پوند
هزینه بیمه سلامت ملی (NHS)150 پوند
هزینه اجاره آپارتمان400 تا 1000 پوند ماهانه
هزینه خوراک100 تا 250 پوند ماهانه
هزینه پوشاک1000 تا 2500 پوند سالانه
هزینه حمل ونقل90 تا 150 پوند ماهانه
هزینه خدمات رفاهی150 تا 250 پوند ماهانه
هزینه تفریح و سرگرمی100 تا 200 پوند ماهانه

 

 

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به انگلستان

شاید شما هم با این سوال مواجه شده باشید که چگونه به انگلستان مهاجرت تحصیلی کنیم؟ باید بگوییم که یک تیم مشاوره و متخصص در امور مهاجرتی به خصوص مهاجرت تحصیلی می تواند شما را راحت تر از آنچه در ذهن دارید با مهاجرت تحصیلی به انگلستان آشنا سازد و بهترین ، و ارزان ترین و کوتاه ترین مسیر را در اختیارتان بگذارد.

پس اگر می خواهید مهاجرت تحصیلی به انگلستان را به بهترین حالت ممکن تجربه نمایید و نتیجه دلخواهتان را به دست آورید و به یک شغل با درآمد بالا و اقامت دائم برسید ، حتما باید با متخصصان و افراد باتجربه در این زمینه مشورت و از تجارب و نتایج دیگر افراد مهاجرت کرده ، استفاده نموده و بهترین انتخاب را انجام دهید.

کارشناسان آی مهاجرتی در ابتدای راه با ارائه مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به انگلستان تمامی جزئیات مسیر و موانع و مراحل را برای شما ترسیم نموده تا بتوانید بهترین انتخاب را برگزینید. در ادامه با چندین جلسه مشاوره حضوری و بررسی مدارک شما برای دریافت پذیرش و پس از آن ویزای تحصیلی اقدام نموده و قطعا بهترین مهاجرت را تجربه خواهید نمود.

 

جهت کسب اطلاعات بیش تر و یا کسب مشاوره خصوصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به انگلستان با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید و از اطلاعات رایگان تیم ما بهره مند شوید.

اقدام به مهاجرت به شیوه تحصیل در هر یک از کشورهای زیر می تواند آینده درخشانی را برایتان رقم بزند:

دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان از جمله انگلستان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت هایمان بشنوید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه