اطلاعات کشور اسپانیا

اطلاعات کشور اسپانیا می تواند برای هر فرد مشتاق سفر به این کشور جالب و حتی الزامی باشد .

اسپانیا کشوری در قاره اروپا می باشد که جزو کشورهای پیشرفته و مدرن دنیای امروز بوده و همواره افراد بسیاری از کشورمان و دیگر نقاط جهان خواهان مهاجرت به آن هستند ، در ادامه این مطلب با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید تا با اطلاعات کشور اسپانیا بیش تر آشنا شوید و همچنین برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره این کشور می توانید به مقاله های تحصیل در اسپانیا ، کار در اسپانیا و مهاجرت به اسپانیا مراجه نمایید.

اسپانیا با مساحتی بالغ بر 498800 کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به 46 میلیون و 782 هزار نفر در جنوب غربی اروپا و در همسایگی کشورهای فرانسه ، پرتغال ، مراکش و آندورا واقع گردیده است که دارای مرزی آبی با دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس نیز می باشد؛ این کشور هیچ مذهبی را به عنوان دین اصلی خود در قانون اعلام نکرده است اما 71 درصد مردم مسیحی کاتولیک ، 24 درصد بی دین و 2.7 درصد پیرو سایر ادیان هستند.

زبان رسمی مردم این کشور اسپانیایی بوده و زبان دوم آنان انگلیسی می باشد ، همچنین اسپانیا پنجمین اقتصاد اروپا و 14 امین اقتصاد جهان است که واحد پولی یورو را نیز برای خود برگزیده و یک کشور بسیار قدرتمند در زمینه اقتصادی محسوب می‌شود و گردش مالی وسیعی در سطح جهانی را به خود اختصاص داده است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

ویدیو اطلاعات کشور اسپانیا

درخواست مشاوره رایگان

اختلاف ساعت ایران و اسپانیا

یکی از مسائل مهم هنگام سفر به اسپانیا و در رابطه با اطلاعات کشور اسپانیا که باید به آن توجه کنید اختلاف ساعت ایران با اسپانیا است ، این اختلاف ساعت فقط برای سفر و تهیه بلیت به درد نمی خورد بلکه برای بسیاری مسائل دیگر نظیر تماس با خویشاندانتان در خارج از ایران و یا جلسات و کنفرانس های خارجی و غیره نیز به کار می آید.

اختلاف ساعت ایران و اسپانیا

فاصله زمانی ایران و اسپانیا 2.30 – ساعت است ، یعنی برای رفتن به این کشور لازم است ساعت خود را 2 ساعت و نیم به عقب بکشید . خوشبختانه اختلاف ساعت کشورمان با اسپانیا زیاد نیست و به طور مثال اگر ساعت 12 ظهر در ایران باشد ، ساعت 9 و نیم صبح در اسپانیا است یا ساعت 11 و نیم شب در ایران 9 شب در اسپانیا است.

نوع حکومت و ساختار سیاسی اسپانیا

در ادامه برخی از مقالات مورد نیاز ارائه شده است، پیشنهاد می شود حتماً مطالعه نمایید

متن سربرگ خود را وارد کنید

متن سربرگ خود را وارد کنید

متن سربرگ خود را وارد کنید

متن سربرگ خود را وارد کنید

نوع حکومت و ساختار سیاسی اسپانیا

در رابطه با اطلاعات کشور اسپانیا و نوع حکومت و ساختار سیاسی اسپانیا بدانید که این کشور به عنوان یک پادشاهی مشروطه دموکراتیک معرفی می شود و به عنوان پادشاهی پارلمانی نیز از آن یاد می گردد . این بدان معنی بوده که پادشاه به عنوان رئیس دولت عمدتاً تشریفاتی عمل می کند و در همین حال ، نخست وزیر منتخب ، به عنوان رئیس دولت ملی عمل می نماید . رئیس دولت یا رئیس قوه مجریه در مجلس نمایندگان با رای مستقیم نماینده ها و میان کاندیدا ها انتخاب می شود.

قوه مقننه در اسپانیا از کنگره نمایندگان و مجلس سنا تشکیل می شود که وظیفه قانون گذاری یا اصلاح قانون را بر عهده دارند . نمایندگان حاضر در هر دو مجلس با رای مستقیم مردم و در انتخاباتی که هر 4 سال یکبار برگزار می شود انتخاب می گردند ، ولی در صورت در خواسـت نخست وزیر و موافـقت پادشـاه ( تشریفاتی ) ، مجلسین قبل از اتمام دوره چهار سـالـه منحل و انتخابات زودرس ( ظرف 30 الی 60 روز ) برگزار خواهـد گردید.

 

شرکت مهاجرتی رجبی

رسیدن به رویاهای شما

شرکت مهاجرتی رجبی​

مادرید

کنگره نمایندگان از 350 نماینده منتخب و مجلس سنا از 259 سناتور از تمامی ایالات اسپانیا و از احزاب گوناگون با آرای مستقیم مردم انتخاب می گردند که مهمترین وظیفه آنان انتخاب رئیس دولت برای تشکیل کابینه دولت و هیئت وزیران و قانون گذاری می باشد که برای تصویب ، اصلاح و یا حذف هر قانونی اول باید در کنگره نمایندگان با حداکثر آرا تصویب و سپس با تایید نهایی در مجلس سنا باز هم با حداکثر ارا اجرایی می گردد.

احزاب سیاسی

سابقه حزب گرائی در اسپانیا به ربع آخر قرن نوزدهم میلادی باز می گردد و در حال حاضر در این کشور حدود 100 حزب ملی و منطقه ای و تشکل سیاسی بزرگ و کوچک ( از راست افراطی تا چپ تندرو ) وجود دارد که بسیاری از آن ها در سطوح محلی ، منطقه ای و ملی فعالیت می کنند . در اینجا مروری کوتاه می کنیم بر احزاب سیاسی اصلی در اسپانیا :

  • حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا ( PSOE ) : از سال 1879 فعال بوده و قدیمی ترین حزب این کشور می باشد که بیش از هر حزب سیاسی دیگری در اسپانیای مدرن دموکراتیک در دولت بوده است . این حزب عمدتاً ایدئولوژی مترقی دارد و توسط پابلو ایگلسیاس پوسه یکی از اعضای اتحادیه کارگری پایه گذاری شد.
  • حزب مردمی ( PP ) : این حزب در سال 1976 توسط مانوئل فراگا ، استاد و سیاستمدار اسپانیایی تحت دیکتاتوری فرانکو تشکیل شد ، دارای ایدئولوژی لیبرال – محافظه کار و مسیحی – دموکراتیک است . این حزب تا سال 2018 در قدرت بود و در حال حاضر در اپوزیسیون و توسط پابلو کاسادا رهبری می شود.
  • حزب اتحاد و همگرائی ( CIU ) : این حزب منطقه‌ای و حزب ناسیونالیست های ایالت کاتالونیا محسوب می‌شود و در سال 1979 تاسیس شد .
  • حزب چپ متحد ( IU ) : این تشکل سیـاسـی در سـال 1993 از اتحاد احزاب مختلف کمونیست و چپ‌گـرا تشکیـل گردید.

فرودگاه ها و خطوط هوایی مهم اسپانیا

از دیگر اطلاعات کشور اسپانیا فرودگاه ها و خطوط هوایی مهم اسپانیا است که مطابق با استانداردهای سایر خطوط هوایی اروپایی و آمریکایی ، ممیزی و تنظیم می شوند و به این ترتیب سابقه ایمنی آن ها به خوبی صنعت هوانوردی در هر کشور توسعه یافته دیگری است و شما می توانید با ایمنی بالا و خیالی راحت در هواپیماهای اسپانیا و آسمان این کشور سفر کنید.

همچنین فرودگاه های این کشور نیز از استانداردهای کیفیت بالایی مشابه با خطوط هوایی خود برخوردار هستند و با توجه به اهمیت گردشگری در اسپانیا سرمایه گذاری قابل توجهی در فرودگاه های آن در چند سال اخیر انجام شده است .

به طور مثال فرودگاه‌های مادرید و بارسلون اخیراً با باندها و پایانه‌های جدید توسعه یافته‌اند که به مسافران تجربه‌ای بسیار بهتر از اکثر فرودگاه‌های اروپایی می‌دهند . در ادامه چندی از فرودگاه های برتر این کشور را معرفی خواهیم کرد.

فرودگاه باراخاس مادرید

فرودگاه آدولفو سوارز مادرید باراخاس بزرگترین فرودگاه اسپانیا و دومین فرودگاه بزرگ اروپا در 17 کیلومتری شهر مادرید پایتخت اسپانیا واقع شده است . نام این فرودگاه در سال 2014 برای ادای احترام به اولین نخست ‌وزیر منتخب دموکراتیک اسپانیا به این فرودگاه داده شد . باراخاس به عنوان دروازه ای به شبه جزیره ایبری از بقیه اروپا و جهان عمل می کند و یک پیوند کلیدی بین اروپا و آمریکای لاتین است که در سال 2019 نزدیک به 62 میلیون مسافر را از پایانه های خود جا به جا کرده است.

فرودگاه بارسلون

فرودگاه شهر بارسلون دومین فرودگاه بزرگ اسپانیا است که مانند فرودگاه باراخاس به تمام نقاط این کشور و جهان پرواز داشته و یکی از مدرن ترین فرودگاه های جهان می باشد . در سال 2018 ، بیش از 50 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه سفر کردند.

فرودگاه پالماد مایورکا

فرودگاه پالما د مایورکا سومین فرودگاه شلوغ و پر تردد اسپانیا پس از فرودگاه باراخاس مادرید و فرودگاه بارسلون است که معمولا بیش ترین تعداد مسافر را در فصل تابستان به خود می بیند ، فصلی که گردشگران در اسپانیا به بیش ترین حد خود می رسند . این فرودگاه نیز به اکثر نقاط جهان پرواز برقرار می نماید.

فرودگاه مالاگا

این فرودگاه در نزدیکی کوستا دل سول اسپانیا ، در جنوب غربی شهر مالاگا واقع شده که چهارمین فرودگاه پرتردد اسپانیا می باشد . این فرودگاه تعداد پروازهای خارجی کمتری را پوشش می دهد و پروازهای داخلی بسیاری دارد و اکثرا مسافران از این مکان به فرودگاه های باراخاس یا بارسلون رفته و از آن جا بلیت خارجه را تهیه می نمایند.

علاوه بر این4 فرودگاه می توان از فرودگاه آلیکانته ، فرودگاه گرن کاناریا ، فرودگاه تنریف جنوبی و فرودگاه والنسیا نیز به عنوان فرودگاه های بزرگ و اصلی اسپانیا نام برد که تمام پروازهای داخلی و مهم ترین پروازهای خارجی را پوشش می دهند.

مقالات مرتبط با تحصیل در اسپانیا

سیستم حمل و نقل در اسپانیا

درخواست مشاوره رایگان

سیستم حمل و نقل در اسپانیا

سیستم حمل و نقل در اسپانیا یکی از بهترین های اروپا می باشد و گردشگران به راحتی می توانند بدون استفاده از هواپیما در این کشور به سفر بپردازند ، همچنین در شهرهای بزرگ و اصلی مانند مادرید ، بارسلون ، والنسیا ، مالاگا و غیره وسایل نقلیه عمومی متنوعی مانند ، اتوبوس ، تاکسی ، مترو ، تراموا و قطار برای جا به جایی و سفر در دسترس شهروندان است.

در رابطه با اطلاعات کشور اسپانیا همین که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یک جایگزین عالی برای رانندگی در این کشور است که به طور کلی برای تمامی مسافران کاملاً ایمن است . زیرساخت های حمل و نقل عمومی در اسپانیا ( مخصوصاً قطار ) کاملاً مدرن می باشد ، اگرچه شکاف واضحی بین مناطق ثروتمندتر و بقیه وجود دارد . در شهرهای کوچک تر یا روستاها نیز وسایل نقلیه فقط به تاکسی و اتوبوس محدود می شود اما در همان جاها نیز کیفیت و نظم این وسایل نقلیه بسیار مناسب می باشد.

در ادامه برخی از وسایل نقلیه پر مصرف در این کشور را بررسی می کنیم:

قطار

اسپانیا مجهز به یک سیستم ریلی بسیار پیشرفته میان شهرهای مادرید ، بارسلونا ، بیلبائو و دیگر شهرهای این کشور است که می تواند با استفاده از قطارهای پر سرعت و استاندارد و هزینه بسیار کم مسافران را بین شهرها جابه جا نمیاد . نرخ بلیت بر اساس مبدا و مقصد و فاصله شهر ها متفاوت می باشد اما این قدار می تواند از 7 تا 18 یورو تغییر نماید.

برای تهیه بلیت می توانید با حضور در پایانه راه آهن هر شهر و یا از طریق خرید الکترونیک توسط سایت راه آهن اسپانیا بلیت خود را برای زمان سفر مورد نظرتان تهیه نمایید.

مترو

سیستم مترو در حمل و نقل اسپانیا نقش بسیار پر رنگ و مهمی را ایفا می کند و 9 شهر از شهرهای بزرگ و اصلی این کشور مجهز به سیستم مترو می باشند که بسیار راحت ، ایمن و سریع هستند و یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین وسایل نقلیه درون شهری می باشند . قیمت بلیت مترو در هریک از شهرها متفاوت می باشند به طور مثال در مادرید قیمت بلیت مترو 1.5 یورو ، در بارسلونا 2.4 یورو و در بیلبائو 1.35 یورو در نظر گرفته شده است.

ساعت کار متروها در هر شهر نیز تفاوت دارد ، اما بازه شروع از 5 تا 5:40 صبح و پایان کار از 10:20 تا 11 شب می باشد و برای تهیه بلیت می توانید از باجه های بلیت فروشی مترو بلیت تهیه کرده یا بلیت مترو اینترنتی تهیه نموده و آن را شارژ نمایید.

اتوبوس

تمامی شهرهای این کشور از خطوط حمل و نقل اتوبوس درون شهری بهره می برند و نظم خاصی در این نوع حمل وجود دارد و هزینه آن نیز بسیار ارزان و مناسب است . معمولا خطوط اتوبوس تمام نقاط شهرها را تحت پوشش خود قرار می دهند و ساعت کار آن ها از 6 تا 6:30 صبح و پایان کار آنان از 10:30 تا 11 شب می باشد.

هزینه هر نفر برای بلیت اتوبوس 1.5 یورو می باشد و می توانید از باجه های فروش بلیت آن را تهیه نمایید.

تاکسی

در شهرهای اسپانیا می توانید از تاکسی نیز برای جابه جایی استفاده نمایید که در تمام خیابان های شهر حضور دارند و به رنگ زرد می باشند و یا در ایستگاه های تاکسی در محل های خاصی استقرار دارند . تاکسی ها گران ترین نوع وسیله نقلیه درون شهری در اسپانیا می باشند که به صورت تاکسی متری یا به صورت قراردادی و در ابتدای سفر با تعیین قیمت با مسافر هزینه خود را دریافت می کنند.

توجه داشته باشید که اگر تاکسی را برای سفر انتخاب کردید و تاکسی متر نداشت حتما همان ابتدا کرایه خود را تعیین کنید که مبادا در پایان سفر با مشکل مواجه شوید . علاوه بر این می توانید با استفاده از تاکسی های اینترنتی و از طریق گوشی موبایل با قیمت های بسیار به صرفه تری نسبت به رزرو تاکسی و جا به جایی استفاده نمایید.

شهرهای صنعتی اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای منطقه یورو بوده که یکی از بنادر مهم اروپا ( کاتالونیا ) و دو فرودگاه مهم این قاره ( مادرید و بارسلون ) را در خود جای داده است و یکی از کشورهای توریستی و گردشگری بزرگ جهان به شما می آید که میزان قابل توجهی از درآمد و اقتصاد خود را به همین صنعت گردشگری و توریستی و.ابسته می باشد.

علاوه بر این اسپانیا دارای معادن و مواد خام قابل توجهی می باشد که تولید و استخراج آن ها درآمد مناسبی برای کشور داشته و همچنین وجود صنایعی مانند نساجی ، پتروشیمی ، مواد غذایی و فناوری ارتباطات نیز باعث ایجاد مشاغل زیادی در این کشور شده و وجود همه این ها اسپانیا را به 14 امین اقتصاد دنیا تبدیل کرده است . شما می توانید با مراجعه به مقاله کار در اسپانیا از بازار کار و مشاغل وجود در این کشور به طور کامل مطلع شوید.

در ادامه چندی از شهرهای صنعتی اسپانیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

مادرید

مادرید پایتخت اسپانیا در مرکز جغرافیایی این کشور قرار دارد و مرکز حمل و نقل و اداری اصلی کشور است و تا سال 1900 تقریباً یک شهر اداری بود که در آغاز قرن بیستم ، به یک مرکز صنعتی مهم تبدیل شد . زندگی تجاری و صنعتی آن پس از دهه 1890 بسیار سریع توسعه یافت و امروزه تنها در اسپانیا با بارسلونا رقابت می کند.

محصولات صنعتی عمده این شهر شامل وسایل نقلیه موتوری ، هواپیما ، مواد شیمیایی ، داروها ، مواد غذایی فرآوری شده ، مواد چاپی و کالاهای چرمی می باشد . این شهر علاوه بر یک مرکز صنعتی از لحاظ صنعت گردشگری و فعالیت های خدماتی مانند : دولت ، بانکداری ، انتشارات ، بیمه و امور مالی نیز دارای اهمیت بسیاری است.

بارسلون

صنعت در بارسلونا به روز است و این شهر دارای بازارهای خارجی طولانی مدتی است که به آن ثبات می بخشد . تقریبا یک چهارم صادرات اسپانیا از کاتالونیا انجام می شود و سه چهارم صنعت کاتالونیا در منطقه بارسلون متمرکز شده است که حدود یک پنجم تولید صنعتی اسپانیا را تامین می کند . این شهر تقریباً یک چهارم کل سرمایه گذاری خارجی در اسپانیا را دریافت می کند و مواد شیمیایی ، داروسازی ، خودرو ، الکترونیک و تولید لوازم خانگی از جمله صنایع پیشرو این شهر هستند.

علاوه بر شهرهای مادرید و بارسلونا که صنعتی ترین و مهم ترین شهرهای اسپانیا می باشند شهرهای والنسیا ، ساراگوسا ، بیلبائو و مالاگا نیز از شهرهای مهم و صنعتی این کشور هستند که نه به اندازه آن دو شهر اما صنایع و کارگاه های زیادی را در خود جای داده اند . شما می توانید با مراجه به مقاله مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا از بسیاری شرایط که برای مهاجرت و کار در شهرهای اسپانیا پیش روی شما است با خبر شوید.

آب و هوای اسپانیا

آب و هوای اسپانیا با تمام کشورهای قاره اروپا متفاوت است و با 13 آب و هوای مختلف ، متنوع‌ترین کشور اروپا از نظر اقلیمی بوده و در زمره 10 کشور بسیار متنوع از نظر تنوع آب و هوایی در جهان قرار دارد . موقعیت جغرافیایی و همچنین شرایط کوه نگاری این کشور آب و هوای آن را بسیار متنوع کرده به طوری که برخی از مناطق در زمستان بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم هستند.

آب و هوای اسپانیا

آب و هوای اسپانیا بسیار مطلوب بوده و در هر فصلی از سال گردشگران می توانند با لباس مناسب به گشت و گذار در شهرهای مختلف این کشور بپردازند ، به طور مثال در طول زمستان از ماه های دسامبر تا فوریه افراد اغلب سواحل جنوب و جنوب شرقی را برای اقامت خود انتخاب کرده و از آب وهوای معتدل این نواحی نهایت لذت را خواهند برد و یا در طول فصل تابستان ، شمال غربی ، سواحل و همچنین ارتفاعات اسپانیا شاهد موج عظیمی از گردشگران خواهد بود و هوای این مناطق بسیار دلچسب می باشد.

بهترین زمان برای سفر به این کشور فصل بهار و پاییز می باشد ، زیرا هوای تابستان در شهرهایی مانند مادرید و یا مایورکا بسیار گرم و خشک بوده و طاقت فرسا است . با توجه به تنوع زیاد آب و هوایی این کشور شما می توانید با کارشناسان ما در موسسه رجبی تماس حاصل کرده و اطلاعات دقیقی در این باره به دست آورید و بهترین زمان را برای سفر انتخاب نمایید.

10 تا از بهترین غذاهای اسپانیا

در رابطه با اطلاعات کشور اسپانیا لازم است بدانید که غذاهای اسپانیایی شامل سنت ها و شیوه های آشپزی اسپانیایی می باشند . این کشور زیبا نواحی و شهرهای مختلفی دارد که مردم هرکدام غذاهای خاص خود را دارند و مهم‌ترین موردی که در فرهنگ غذایی این سرزمین وجود دارد این است که از مواد غذایی طبیعی و سالم استفاده می‌شود و باوجود ترکیب مواد بامزه و رنگ‌های مختلف ، تغییر زیادی در طعم اصلی و طبیعی مواد داده نمی‌شود.

مردم اسپانیا نه تنها غذاهایشان رنگ ، طعم و عطر متفاوتی دارد ، بلکه آداب و رسوم متفاوتی در پذیرایی و خوردن غذا نیز دارند ، خوب است کمی از غذاها و ذائقه مردم اسپانیا بدانید تا اگر روزی به این کشور سفر کردید آگاهانه یک غذای خوشمزه را نوش جان کنید . در ادامه 10 تا از بهترین غذاهای اسپانیا را به شما معرفی خواهیم کرد که به ذائقه ما ایرانی ها نیز نزدیک می باشد.

10 تا از بهترین غذاهای اسپانیا

پائلا والنسیانا

پائلا یا پائیا غذای سنتی و بسیار معروف اسپانی است که در نواحی مختلف این کشور طبخ می‌شود و غذایی با ترکیب رنگارنگ و طعم فوق‌العاده‌ای است . این غذا که پلویی و با برنج سنتی اسپانیا طبخ می‌شود اصلیتش از والنسیا می باشد و در سه نوع متفاوت آن را می پزند . یک نوع آن پائلا با ترکیب مرغ و گوشت و لوبیا و گوشت خرگوش با ادویه‌هایی مثل رزماری یا زعفران است و نوع دیگر آن ترکیب برنج با خوراکی‌های دریایی مثل ماهی ، میگو ، صدف دریایی و شاه ‌میگو بوده و پائلای میکستا هم ترکیبی از گوشت‌های مختلف و غذاهای دریایی مثل گوشت مرغ و ماهی یا میگو و سبزی‌ها و ادویه‌های معطر است.

پائلا

برای بسیاری این غذای رنگارنگ برنجی مظهر غذای اسپانیایی است و در پائلاهای سنتی اغلب از مرغ یا خرگوش یا هر دو استفاده می کنند ، اما بسیاری از سرآشپزها برای تنوع و طعمی جذاب ، از غذاهای دریایی استفاده می کنند . بسته به ذائقه خود می توانید کالاماری ، صدف و میگو را نیز انتخاب کنید . چرا یک پائلای سیاه را امتحان نکنید ؟ این نوع پائلا از برنج سیاه رنگ آمیزی شده با جوهر اختاپوس یا ماهی مرکب استفاده می کند و یک تنوع عالی در پائلای سنتی است.

پاتاتاس براواس

در این غذا سیب زمینی ها به شکل مکعب خرد شده و کمی سرخ می شوند و سس روی سیب زمینی ها می تواند در انواع متفاوتی از سس گوجه ی تند تا مایونز سیردار با گردی از پیمینتو Pimiento ( پاپریکای دودی ) یا هر دو باشد . این غذا یکی از ارکان اصلی بشقاب های کوچک است که یک منوی کلاسیک تاپاس را تشکیل می دهند.

فابادا

این خورش لوبیا پرطرفدار زمانی که دما کاهش می‌یابد و در سرمای اسپانیا هستید ، عالی است و در مورد طعم و مزه مطمئناً بی نقص است . به طور سنتی فابادا از منطقه آستوریاس می آید و با این حال ، تنوع های منطقه ای زیادی وجود دارد که می توانید در سراسر اسپانیا امتحان کنید . تنوع هایی که مزه های متفاوتی را به این غذا می دهند.

باکلائو

یکی از غذاهای بسیار لذیذ در اسپانیا ، باکالائو یا ماهی کاد نمکی است که توسط ماهیگیران اسپانیایی از سرزمین های دورتری مانند نروژ به این منطقه آورده شده است . باکالائو به روش های مختلفی سرو می شود که یکی از محبوب ترین آنها با سس پیل پیل است که از روغن زیتون ، سیر و عصاره ی ماهی تشکیل شده و در باسک بسیار متداول می باشد.

پیستو

پیستو نسخه اسپانیایی غذای کلاسیک فرانسوی نامیده می شود و در این دستور غذا گوجه فرنگی ، فلفل ، کدو سبز ، پیاز و سیر برش داده شده و با مقدار زیادی روغن زیتون تفت داده می شود تا طعم مدیترانه ای کلاسیک به آن بدهد . پیستو که از دشت های منطقه لامانچا می آید ، می تواند یک غذای جانبی ، پیش غذا یا حتی غذای اصلی باشد . آن را با مقداری سالاد تازه ، نان و البته مقداری شراب قرمز محلی برای تجربه نهایی اسپانیایی سرو کنید.

میگاس

میگاس غذایی بسیار خوشمزه و خوش طعم است . این غذا از خرده نان های سرخ شده درکنار مواد دیگری همچون سوسیس یا بیکن تهیه می شود و در کل ترکیبات متنوعی برای آن وجود دارد . این غذا زمانی به دلیل ارزان بودن و کم مصرف بودن مواد اولیه خوراک کارگرها بوده ، اما هم اکنون یکی از غذاهای رستوران های خاص شده است.

چوروس

چوروس در اصل یک میان وعده مشهور در اسپانیاست . چوروس در واقع خمیر سرخ شده ای می باشد که در اندازه و ابعاد سوسیس یریده شده و کاملا با شکر پوشانده می شود و گاها با فرو بردن در شکلات مایع نیز سرو می شود.

گازپاچو

گازپاچو در واقع سوپ گوجه فرنگی می باشد که سرد سرو می شود و این موضوع خود یک تنوع به حساب می آیدو طعمی جذاب و متفاوت به این سوپ می دهد . البته از رغن زیتون ، سیر ، فلفل و نان نیز در تهیه آن استفاده می شود.

تورتیلا اسپانیایی

تورتیلا ترکیبی از سیب زمینی تفت داده شده به همراه تخم مرغ کاملا زده شده است که در ماهی تابه کاملا تفت داده می شود و هر دو طرف آن روی حرارت قرار می گیرد . البته در بعضی رستوران ها علاوه بر این دو از سوسیس ، پیاز و فلفل نیز در ترکیب آن استفاده می نمایند که عطری فوق العاده را به غذا می دهد.

در این مقاله کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی تلاش کرده تا اطلاعات کشور اسپانیا را به طور خلاصه و مفید در اختیار شما قرار دهند . همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا از بهترین روش های کسب درآمد و مهاجرت از طریق ویزای کار به این کشور اطلاعات مناسبی به دست آورید.

درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه