تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه فرصتی استثنایی است که اکثر دانشجویان متقاضیان تحصیل در خارج از کشور سالانه برای رسیدن به آن تلاش می کنند. تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه می تواند آینده کاری، مالی و اجتماعی شما را تضمین نموده و پلی برای رسیدن به یک زندگی ایده ال و بسیار مناسب در یکی از بهترین کشورها جهان باشد.

تحصیل دندانپزشکی فرانسه نیازمند داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز دانشگاه های این کشور جهت پذیرش و قبولی در آن ها می باشد که معمولا علاوه بر مدارک کلی و عمومی مشترک در تمامی دانشگاه ها، احتمال درخواست مدرک خاص با توجه به شرایط مرکز و یا شرایط دانشجو وجود دارد.

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه یک سال پس از سپری کردن دورس پایه امکان پذیر می شود که آن را با بسیاری از کشورها متفاوت ساخته است.

فهرست مطالب

از طریق مکاتبه با دانشگاه های انتخابی خود و یا تماس با مشاورین آی مهاجرتی می توانید از مدارک و شرایط پذیرش آنان به صورت کامل مطلع شوید . رشته دندانپزشکی در فرانسه در دانشگاه های دولتی و خصوصی و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی به دانشجویان ارائه می شود که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارا می باشند.

به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که عنوان شرایط تحصیل در فرانسه 2023 را هم مطالعه نمایید؛ تا پیش از اقدام برای پذیرش این رشته به طور کامل سیستم آموزشی فرانسه و قوانین حاکم بر آن را بشناسید.

آزمون ورودی دندانپزشکی فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه با دیگر کشورهای جهان دارای تفاوت می باشد و پذیرش در آن نیز کاملا برای ما ایرانیان جدید و ناآشنا است. برای دستیابی به این هدف نیاز به شرکت در آزمون ورودی دندانپزشکی فرانسه نمی باشد و به طور کل رشته های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه دارای آزمون ورودی نیستند.

فقط برای ورود به دانشگاه در ابتدا آزمونی جهت سنجش میزان تسلط شما به زبان فرانسوی اخذ می شود.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تمامی دانشجویان می توانند بدون نیاز به آزمون ورودی رشته های دندانپزشکی فرانسه وارد دانشگاه شده و سال اول را پشت سر بگذارند؛ اما معدل و نمرات آنان در آزمون های آخر 2 ترم در سال اول تعیین کننده ورود آنان به رشته دندانپزشکی در فرانسه می باشد. دانشجویان باید از یکی از دو طریق PASS و یا LAS شروع به تحصیل در دانشگاه نمایند و در هر دو روش مجموع معدل و نمرات در ترم اول و دوم تعیین کننده ورود آنان به رشته های پزشکی و دندانپزشکی است.

با اینکه چیزی تحت عنوان امتحان ورودی دندانپزشکی فرانسه وجود ندارد؛ اما نمرات تحصیلی و آزمون در پایان سال اول تعیین کننده قبولی یا عدم قبولی در این رشته هستند. در ادامه خواهیم گفت که دولت فرانسه به نوعی با حذف آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دندانپزشکی فرانسه و روش های PASS و LAS مانع از اتلاف وقت و عمر دانشجویان در صورت عدم قبولی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شده است.

روش های PASS و LAS

همانطور که گفتیم تمامی دارندگان مدرک دیپلم دوره دبیرستان می توانند وارد دانشگاه شده و در سال اول به تحصیل مشغول شوند؛ اما پیش از ورود باید انتخاب نمایند که به کدامیک از روش های PASS و LAS قصد تحصیل را دارند. در هر دو روش نمرات در آزمون های پایانی و معدل دو ترم سال اول تعیین کننده امکان ورود به دندانپزشکی فرانسه هستند.

در روش PASS در سال اول دانشجویان کاملا آماده ورود به رشته های پزشکی شده و دروس پایه لازم برای این رشته را می خوانند؛ اما در صورت عدم قبولی دیگر قادر به ورود به رشته های پزشکی و یا سیار رشته ها نظیر مهندسی، حقوق و غیره نبوده و باید در زیر رشته های مرتبط پزشکی مانند زیست شناسی درس بخوانند.

اما در روش LAS میزان دروس پایه پزشکی در سال اول کاهش یافته و دانشجویان دروس لازمه رشته های دیگری چون مهندسی، حقوق و غیره را بر حسب انتخاب خود نیز می خوانند.

در صورتی که در سال اول نمره و معدل لازم برای ورود به رشته دندانپزشکی در فرانسه را به دست نیاورند به ادامه تحصیل در سال دوم دانشگاه مشغول شده و در پایان سال دوم نیز ورود خود به رشته دندانپزشکی را محک می زنند .

اگر قبول شده که در ادامه تحصیل خود به تحصیل رشته دندانپزشکی و دروس آن می پردازند؛ اما اگر بازهم قبول نشوند؛ رشته دیگری که انتخاب نموده بودند را ادامه تحصیل داده و در آن رشته فارغ التحصیل می شوند.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

ادامه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

همانطور که گفتیم دانشجویان بالاخره از طریق یکی از روش های LAS یا PASS وارد رشته دندانپزشکی فرانسه خواهند شد و در طی دو سال اول تحصیلی خود یا همان سیکل PCEM بیشتر با دروس پزشکی عمومی مثل علوم پایه، آناتومی، روانشناسی، رادیولوژی، پزشکی پیشگیری و بیهوشی آشنا می شوند. در سیکل دوم یا DCEM آن ها با مفاهیم تخصصی دندانپزشکی سرو کار دارند و بالاخره در سیکل سوم یا DES آن ها وارد دوره رزیدنسی شده و زیر نظر دندانپزشکی خبره به کارآموزی بپردازند. ضمنا علاوه بر این دروس در ادامه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه دانشجویان علوم سلامت شامل بهداشت عمومی، سلامت و پیشگیری و تصویربرداری پزشکی را نیز می آموزند. با توجه به شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه این رشته 6 سال به طول می انجامد که به 3 دوره تقسیم می شود و در سال آخر نیز دانشجویان باید یک دوره حداقل 1 ساله کارآموزی را برای اخذ مدرک و ورود به بازار کار پشت سر بگذارند.

همچنین زبان اصلی و رسمی آموزش تحصیل دندانپزشکی در فرانسه زبان فرانسوی می باشد و شما باید مدرکی معتبر و با سطح مورد درخواست دانشگاه را به آنان ارائه نمایید؛ که معمولا در سایت هر دانشگاه اعلام می شود. ضمنا کارشناسان آی مهاجرتی در سایت شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه را تمام و کمال برای شما عزیزان تهیه و به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده اند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

شاید این سوال برای برخی از متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در فرانسه وجود داشته باشید که آیا شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه وجود دارد؟ 

باید به این موضوع توجه کنید که تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه به طور کلی نیاز به داشتن معدل خاصی در مقطع دیپلم ندارد و سیستم اموزشی این کشور میزانی را برای آن اعلام نکرده است.

اما یقینا افرادی که معدل دیپلم بالایی دارند، شانس پذیرششان بیش تر بوده و می تواند یک امتیاز بیشتری برای پذیرش و قبولی آنان در دانشگاه های معتبرتر و شناخته شده تر به حساب آید.

 به همین خاطر توصیه می کنیم که معدل دیپلمتان کمتر از 15 نباشد و معدل بالای 18 نیز معدل مناسبی تلقی می شود.

اما همانطور که گفتین در سال اول معدل و نمرات دانشجو تعیین کننده پذیرش وی در رشته دندانپزشکی در فرانسه می باشد؛ به همین خاطر در هریک از روش های PASS و LAS معدل دو ترم متقاضیان به روش زیر در پذیرش آنان تاثیر دارد:

روش تحصیل معدل دو ترم نتیجه حاصل
PASS کمتر از 10 عدم امکان تحصیل رشته دندانپزشکی و تحصیل در دانشگاه
PASS بالاتر از 10 و غیر ممتاز تحصیل در مقطع لیسانس رشته مرتبط با پزشکی
PASS بالاتر از 10 و ممتاز تحصیل در رشته پزشکی انتخابیتان
LAS بالاتر از 10 تحصیل در رشته پزشکی انتخابیتان
LAS کمتر از 10 تادامه تحصیل در سال دوم دانشگاه و فرصت ددوباره در انتهای سال دوم جهت ورود به رشته پزشکی

تحصیل رایگان دندانپزشکی در فرانسه

از بزرگترین مزیت های ورود به رشته دندانپزشکی در فرانسه امکان بهره مندی از تحصیل رایگان دندانپزشکی در فرانسه است که یکی از دلایل تاثیر گذار و مهم در پذیرش دانشجویان خارجی محسوب می شود. دولت فرانسه این امکان را فراهم آورده که دانشجویان پذیرفته شده در این رشته در دانشگاه های دولتی نیازی به پرداخت شهریه نداشته باشند و هزینه آن را دولت متقبل می شود.

البته دانشجویان سالانه باید مبلغی کم در حدود 400 تا 800 یورو را جهت امور ثبت نام و هزینه های دفتری پرداخت کنند؛ که این جدای شهریه تحصیلی بوده و به همین خاطر از آنان دریافت می شود. ولی فراموش نکنید که شما نیاز به پرداخت شهریه در دانشگاه های دولتی ندارید؛ اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیازمند پرداخت شهریه به صورت کامل می باشد.

ولی اگر بتوانید از این دانشگاه های خصوصی و یا موسسات مربوطه در این کشور بورسیه لازم تحصیل در آن ها را دریافت کنید؛ می توانید از شهریه های این دانشگاه ها کاسته و یا حتی به رایگان در آن ها مشغول به تحصیل شوید. البته فراموش نکنید که تحصیل به زبان فرانسوی به رایگان امکان پذیر است و شما باید دندانپزشکی در فرانسه را به زبان فرانسوی بخوانید تا به تحصیل رایگان برسید.

ضمنا مقاله شرایط خوابگاه های دانشجویی فرانسه، هزینه ها، شرایط و چگونگی دستیابی به آن ها را برای شما عزیزان توصیف می کند تا بتوانید از هزینه های اجاره و اسکان خود در حین تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به طور چشمگیری بکاهید.

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی

بسیاری از علاقمندان به تحصیل دندانپزشکی فرانسه مایل هستند تا این رشته را به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند؛ چون به هر حال میزان تسلط اکثر دانشجویان به زبان انگلیسی بسیار بیش تر و فراگیرتر است. 

خوشبختانه باید بگوییم که تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ با اینکه زبان اصلی و فراگیر این رشته فرانسوی است اما برخی دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز این رشته را ارائه می کنند.

پس اگر علاقمند به تحصیل انگلیسی این رشته هستید باید مدارک زبانی همچون آیلتس یا تافل را در سطح مورد درخواست دانشگاه مدنظرتان تهیه کرده و از تسلط لازم به این زبان نیز بهره مند باشید. نکته بسیار جالبی که وجود دارد امکان تحصیل دندانپزشکی در فرانسه بدون مدرک زبان است.

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی

شما می توانید با اخذ پذیرش از کالج های زبان این کشور ابتدا به آموزش و دریافت مدرک زبان فرانسوی پرداخته و سپس برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه اقدام کنید . با اینکار هم از تسلط مناسب و ایده آلی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه برخوردار خواهید شد و هم مدرکی معتبر برای ارائه به دانشگاه به دست خواهید آورد.

این ویژگی امکان تحصیل بدون مدرک زبان و گذراندن دوره های زبان در این کشور یک امتیاز بسیار بزرگ و منحصر به فرد شناخته می شود. عنوان دوره های زبان در فرانسه را مطالعه نموده تا با کالج های معتبر، هزینه ها و چگونگی اخذ پذیرش از آنان آشنا شوید.

مطالب مقالات زیر به شما کمک می کند تا سایر جنبه های مهم در رابطه با تحصیل در فرانسه را نیز بدانید:

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

همانگونه که گفتیم یکی از شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه، امکان تحصیل رایگان است که در دانشگاه های دولتی در دسترس دانشجویان قرار می گیرد. البته مبلغ کمی که گفتیم را دانشجویان باید بپردازند که در مقابل شهریه دانشگاه های دیگر در اروپا واقعا اندک و ناچیز است.

اما اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در فرانسه را در دانشگاه های غیر دولتی دارید؛ آنوقت باید شهریه تحصیل خود را کامل پرداخت کنید. با توجه به مقطع، زبان تحصیل و دانشگاه هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه می تواند سالانه از 3 هزار یورو تا 10 هزار یورو را در بر بگیرد. البته این تمام هزینه ها نیست، شما باید هزینه های اقامت و زندگی خود در این کشور را نیز مد نظر قرار دهید.

همچنین سالانه باید مبالغی را برای خرید کتاب، لوازم و تجهیزات لازم برای تحصیل اشاره کرد که می توان به طور متوسط برای هر سال 200 تا 300 یورو در نظر گرفت. از شما عزیزان می خواهیم تا عنوان 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را نیز مطالعه نموده تا قبل از هر اقدامی تمامی روش ها را شناخته و بعد از آن اقدام نمایید.

با مطالبی که در این مقاله درباره تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به شما ارائه کردیم؛ این رشته یکی از بهترین روش های مهاجرت به خارج از کشور می باشد. اگر نیاز به کسب مشاوره و یا راهنمایی در این زمینه دارید، مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و دفتر مرکزی تهران و دفتر شیراز آماده ارائه بهترین مشاوره ها به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

همواره تحصیل دندانپزشکی در فرانسه با جزئیات بسیاری همراه است که می تواند برای شما عزیزان سوال برانگیر باشد ، در صورت وجود هرگونه سوال ضمن ارتباط با مشاورین ما در بخش دیدگاه ما را از پرسش خود مطلع سازید تا به روزترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم.

تحصیل این رشته به طور معمول در کشور فرانسه 6 سال به طول می انجامد.

شهریه سالانه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه در دانشگاه های خصوصی سالانه از 3 هزار تا 10 هزار یورو هزینه را در بر می گیرد.

خیر، دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در فرانسه نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند و از طریق سیستم جدید آموزش و از روش های PASS یا LAS به دانشگاه راه پیدا کنند.

بله، دانشگاه های دولتی کشور فرانسه برا تحصیل این رشته از دانشجویان هیچ شهریه تحصیلی دریافت نمی کنند

بله، برخی از دانشگاه های این کشور رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می کنند.

در انتها نیز می توانید با مشاهده ویدیوهای زیر از روند موفقیت آمیز دریافت ویزای فرانسه در آی مهاجرتی مطلع شوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه