تحصیل دکترا در اسپانیا

تحصیل دکترا در اسپانیا می تواند بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر از اکثر کشورهای اروپایی باشد و در نهایت مدرکی معتبر از یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان را برای شما به ارمغان آورد.

برای رسیدن به مدرک دکترا باید مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ای معتبر کسب کرده باشید و سپس از طریق مکاتبه با دانشگاه ها و اساتید مربوط به رشته مورد نظرتان در اسپانیا موفق به دریافت پذیرش شوید.

برای این هدف ابتدا باید مدارک مورد درخواست را به مراکز آموزشی ارسال نموده و یکی از اساتید را ترغیب به همراهی خود در موضوع پژوهشی دلخواهتان نمایید .

تحصیل دکترا در اسپانیا

تحصیل دکترا در اسپانیا را می توان بهترین مقطع برای رسیدن به بورسیه تحصیلی و استفاده از بهترین امکانات آموزشی دانشگاه های اسپانیا دانست.

فهرست مطالب

تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا در مراکز آموزش عالی برتر اسپانیا کاملا ساختار یافته و در یک چارچوب منظم عمل می‌کنند و توسط اساتید و محققان زبده نظارت می‌شوند که اعتبار بالایی به این دوره ها می بخشد و در همه کشورهای جهان مورد قبول است.

در این عنوان کارشناسان ما در آی مهاجرتی قصد دارند تا در این مقاله تحصیل دکترا در اسپانیا را برای شما بررسی نموده و در عنوان جداگانه ای شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا را برای شما عزیزان شرح داده اند که توصیه می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

شرایط تحصیل مقطع دکترا اسپانیا

شرایط تحصیل مقطع دکترا اسپانیا چندان سخت و پیچیده نیست و با دیگر کشورهای اروپایی شباهت و نزدیکی زیادی دارد . شما برای تحصیل دکترا در اسپانیا باید در حوزه تحقیق مورد نظرتان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را دریافت کرده باشید و با ارائه یک پروپوزال حرف مهمی برای گفتن در رشته تحصیلی تان داشته باشید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل دکترا در اسپانیا + پادکست

ویدیو رو به رو به شما کمک می کند تا بتوانید با شرایط تحصیل دکترا در اسپانیا را به خوبی بشناسید و برای هر گونه سوال با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

فایل پادکست نیز برای دانلود تمامی این مطالب شما عزیزان قرار داده شده است.

نمایش ویدیو درباره کاور تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا
تحصیل دکترا در اسپانیا

خوشبختانه تحصیل دکتری در اسپانیا دارای محدودیت سنی خاصی نیست ، با اینکه اگر سن شما کمتر از 45 سال باشد ، شانس بالاتری در پذیرش خواهید داشت . همچنین در این کشور در دوره دکترا علاوه بر زبان اسپانیایی اکثر رشته ها به زبان انگلیسی نیز به دانشجویان ارائه می گردد که نیازمند ارائه مدرک زبان معتبری همچون آیلتس با حداقل نمره 6.5 و تافل با حداقل نمره 90 است . البته تا حد ممکن سعی کنید که نمره مدرک زبان شما بالاتر باشد که امتیاز بیشتری برای ثبت نام به دست آورید.

توجه داشته باشید که جهت موفقیت در پذیرش و ادامه تحصیل دکتری در اسپانیا رزومه تحصیلی تاثیر بسیاری دارد ، هرچه شما دارای مقالات علمی کشوری و جهانی یا توصیه نامه هایی از اساتید مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و هرگونه افتخارات علمی دیگری باشید ، دانشگاه ها و اساتید بیشتر به جذب شما ترغیب خواهند شد.

اپلای دکترا در اسپانیا

اپلای دکترا در اسپانیا

جهت اپلای دکترا در اسپانیا باید خودتان به طور مستقیم با استاد راهنمای مربوطه مکاتبه کرده و با ارائه رزومه تحصیلی تان او را تشویق به حمایت از خود سازید . در صورت توافق استاد راهنما و قبولی در مصاحبه آنلاین باید مدارک پذیرش را در موعد مشخص به دانشگاه ارسال کنید تا پذیرش تان مورد تایید قرار گیرد.

شما باید اپلای برای دکترا در اسپانیا خود هر چه زودتر شروع کنید ، بهتر است و در انتها با دستپاچگی و یا کمبود زمان مواجه نخواهید شد . اکثر دانشگاه های اسپانیا از متقاضیانی که آینده نگری کرده و درخواست های خود را بین ژانویه تا مه ارسال میکنند ، استقبال می نمایند. 

اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه های اسپانیا درخواست ‌های دکترا در ماه دسامبر تا ژانویه دریافت می کنند ، بنابراین اگر دانشجوی کارشناسی ارشد هستید ، باید از اوایل پاییز شروع به کار روی درخواست‌های دکتری خود کنید . همچنین شروع ترم تحصیلی دکترا در اسپانیا در هر دانشگاه و در هر رشته متفاوت می باشد و نمی توان به طور دقیق زمانی خاص را برای همه اعلام نمود

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

طول دوره دکترا در اسپانیا

تحصیل مقطع دکتری در اسپانیا یک تجربه فوق العاده با فرصت های بی شماری برای رشد ، یادگیری و پیشرفت حرفه ای است . طیف گسترده ای از برنامه های استثنایی تحصیل دکترا در اسپانیا وجود دارد که ضمن قرار دادن شما در محیطی چند فرهنگی ، کیفیت تحصیلی استثنایی و فرصت های کاری بی پایانی را پیش رویتان قرار می دهد.

تحصیل مقطع دکترا در اسپانیا 3 سال به طول می انجامد و به صورت نیمه وقت یا پاره وقت نیز می توان طی 5 سال مدرک خود را دریافت نمود . البته این مدت به صورت آکادمیک در اکثر مقاطع تحصیلی تعریف شده و می تواند با توافق استاد راهنما بیشتر نیز شود.

در رابطه با شروع ترم تحصیلی دکترا اسپانیا بسته به دانشگاه انتخابی ، رشته تحقیقاتی و تحصیلی و هر مولفه آموزشی مرتبط می توانند مهلت های درخواست و تاریخ شروع متفاوتی داشته باشند . اما به طور کل سال تحصیل دکترا در اسپانیا را از اول اکتبر تا 30 سپتامبر در نظر می گیرند.

موضوعی که بسیار نیاز به توجه دارد این است که حتما با مراکز آموزشی مورد نظر خود مکاتبه نموده و از زمان ارسال مدارک و زمان شروع کلاس های آنان مطلع شوید زیرا تاخیر در زمان ارسال مدارک یا درخواست به طور کامل پذیرش شما را کنسل خواهد نمود.

 پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری اسپانیا

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری اسپانیا یکی از اصلی ترین مراحل پذیرش و ادامه تحصیل دکترا در اسپانیا می باشد . شما باید در ابتدا دانشگاه ومراکز آموزش عالی که نسبت به ارائه رشته تحصیلی شما در این مقطع اقدام می نمایند را یافته و سپس با مکاتبه با دانشگاه به هر نحوی یا از طریق سایت آن ، لیست اساتید دکترایی که حاضر به پذیرفتن دانشجوی خارجی در مقطع دکترا هستند را بیابید.

در ادامه شما باید با بررسی حیطه تخصص و تجربه اساتید مربوطه و مقالات و زمینه های تحقیقاتی و فعالیتی آنان ، افرادی که به زمینه تحقیق شما مربوط و دارای تجارب و سوابق کافی بوده و قادر به همراهی شما در امر تحقیقات دکترایتان خواهند بود را بیابید.

سپس با ارسال رزومه ، سوابق ، مقالات ، انگیزه نامه ، مدرک زبان و غیره به استاد مورد نظرتان از وی تقاضای پذیرش نمایید.

 پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری اسپانیا

توجه داشته باشید که ممکن است به چندین و چند استاد مربوطه مجبور به ارسال درخواست شوید تا در انتها یکی از این افراد شما را پذیرفته و حاضر به همراهی شما گردد ، پس با رد شدن درخواست های اولیه خود ناامید نشده و ادامه دهید . در صورت موافقت استاد مربوطه جواب پذیرش او را دریافت نموده و برای ثبت نام در دانشگاه و دریافت ویزا اقدام خواهید نمود.

کارشناسان و مشاورین ما در آی مهاجرتی آماده اند تا شما را برای تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا از ابتدا تا انتهای پذیرش و تحصیل یاری نمایند.

شرایط تحصیل دکترا و سایر مقاطع در اسپانیا را در مقالات زیر بخوانید:

ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا

یکی دیگر از موارد مورد اهمیت ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا برای تحصیل در این کشور است . بر اساس قوانین کشور چنانچه شما برای تحصیل بیشتر از 6 ماه به این کشور سفر می کنید ، نیاز دارید که ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت نمایید . خبر خوش این است که افرادی که برای تحصیل دکتری در اسپانیا اقدام به دریافت ویزای تحصیلی می نمایند قادر خواهند بود تا همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز همراه خود به این کشور ببرند.

برای این کار باید در همان ابتدا و پس از دریافت پذیرش و قبولی از سوی دانشگاه ، هنگامی که برای ویزای تحصیلی خود به سفارت مراجعه کرده و اقدام می نمایند ، مدارک معتبر مورد نیاز برای دریافت ویزای همراهی اعضای خانواده خود را نیز به سفارت ارائه داده و ویزای اقامتی آنان را نیز دریافت نمایند ، قابل توجه است که باید در ابتدا مدارکی جهت تمکن مالی جهت تامین هزینه های افراد خانواده ارائه نمایید تا قادر به دریافت ویزا برای آنان باشید.

توجه داشته باشید که در ابتدا ویزای شما و خانواده تان موقت صادر می شود و پس از حضور در اسپانیا و تکمیل ثبت نام ، به طور کامل تمدید می شود . همچنین دقت کنید که همراهانتان قادر به کار کردن در این کشور نبوده و فقط فرزندانتان می توانند در مدارس اسپانیا به تحصیل مشغول شوند. برای کسب اطلاعات کامل تر در این زمینه به مقاله صفر تا صد تحصیل در اسپانیا مراجعه نمایید.

بورسیه دکترا اسپانیا

بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا را می توان بهترین دوره دانشگاهی جهت بهره مندی از امکانات دانشگاه ها در سطح جهان دانست چرا که به عنوان عالی ترین رتبه تحصیلی ، فرد را در جایگاه خاصی قرار می دهد.

در کلیه مراکز آموزش عالی اسپانیا نیز همین روند وجود داشته و شما می توانید با دریافت بورسیه دوره تحصیلی تان را پشت سر بگذارید.

بورسیه دکترا اسپانیا به رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنید وابسته است ، اما تحصیل به زبان انگلیسی را می توان در اغلب دانشگاه های این کشور یافت . کارشناسان ما در آی مهاجرتی به طور دقیق به شرایط بورسیه تحصیلی اسپانیا را بررسی کرده اند که با کلیک بر روی عنوان آن می توانید

بورسیه دکترا اسپانیا

چنانچه به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا دکترا هستید ، باید رزومه تحصیلی قوی را از خود ارائه دهید و بتوانید زبان انگلیسی را به صورت روان صحبت کنید . داشتن مدرک زبان اسپانیایی و یا آشنایی با این زبان در حالی که بتوانید با استاد راهنمای خود به زبان بومی اش ارتباط برقرار کنید ، بسیار موثر خواهد بود.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا اسپانیا

دانشجویانی که برای تحصیل دکترا در اسپانیا پذیرفته می شوند ، این فرصت را دارند که با انجام مشاغلی از سوی استاد راهنما یا خود دانشگاه مانند پروژه های تحقیقاتی ، آزمایشگاهی و یا کمک به اساتید در کارهای روزمره در محیط دانشگاه ، حقوقی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی و اقامتی خود دریافت نمایند.

البته میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا اسپانیا در این دو دسته بسته به دانشگاه و شهر محل تحصیل متفاوت است و توسط استاد موردنظر یا دانشگاه تعیین می گردد.

معمولا کار به عنوان دستیار تحقیقاتی کار بهتر و مناسب تری برای دانشجویان دکتری تلقی می شود ، زیرا شما به نوعی در حال کار در حیطه مرتبط با دوره دکترای خود هستید ، اما در کار تحقیقاتی باید زمان خود را صرف انجام تحقیقات و پژوهش های غیر مرتبط نمایید که زمان بر است و به تحصیل شما کمک چندانی نمی کند.

نوع کارمیزان درآمد
کار به عنوان دستیار تحقیقاتی RAاز 1100 یورو تا 2500 یورو در ماه
کار به عنوان دستیار آموزشی TAاز 1200 تا 2700 یورو

 

دانشگاه های برتر اسپانیا برای دکترا

دانشگاه های برتر اسپانیا برای دکترا که دارای مدرک معتبر در سراسر جهان هستند عبارتند از:

  1. دانشگاه خودمختار بارسلون ( 65 دوره دکترا )
  2. دانشگاه پومپئو فابرا (9 برنامه مقطع دکترا )
  3. دانشگاه بارسلونا ( 50 دوره دکترا )
  4. دانشگاه Complutense مادرید ( 55 دوره دکترا )
  5. دانشگاه ناوارا ( 23 برنامه مقطع دکترا )
  6. دانشگاه خودمختار مادرید ( 42 برنامه مقطع دکترا )
  7. دانشگاه والنسیا ( 61 برنامه دکترا )
  8. دانشگاه سالامانکا ( 40 دوره دکترا )
  9. دانشگاه کارلوس سوم مادرید ( 21 برنامه مقطع دکترا )
  10. دانشگاه گرانادا ( 28 برنامه مقطع دکترا )
  11. دانشگاه ساراگوسا ( 47 برنامه مقطع دکترا )

کارشناسان آی مهاجرتی در این مقاله ، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا شما را با مهم ترین و مورد نیازترین اطلاعات لازم جهت تحصیل دکترا در اسپانیا آشنا کرده و مطالبی مفید را به شما ارائه نمایند . 

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر تهران مرکزی و غرب و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید . مطالعه عنوان تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا نیز اطلاعات خوبی را در رابطه با زندگی دو زبانه در این کشور در اختیارتان قرار می دهد و ما پیشنهاد می کنیم که حتما به این مقاله سری بزنید.

سوالات پرتکرار درمورد تحصیل دکترا در اسپانیا

آنچه درادامه بعنوان سوالات پرتکرار مطالعه میکند، سوالاتی است که اکثرا از ما توسط مشتری ها پرسیده می شود. اگر سوال دیگری دارید و یا قصد اقدام، با مشاورین آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

برای این هدف ابتدا باید مدارک مورد درخواست را به مراکز آموزشی ارسال نموده و یکی از اساتید را ترغیب به همراهی خود در موضوع پژوهشی دلخواهتان نمایید . تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا در مراکز آموزش عالی برتر اسپانیا کاملا ساختار یافته و در یک چارچوب منظم عمل می‌کنند

شما برای تحصیل دکترا در اسپانیا باید در حوزه تحقیق مورد نظرتان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را دریافت کرده باشید. ضمن اینکه تحصیل دکتری در اسپانیا دارای محدودیت سنی خاصی نیست ، با اینکه اگر سن شما کمتر از 45 سال باشد ، شانس بالاتری در پذیرش خواهید داشت. همچنین آیلتس با حداقل نمره 6.5 و تافل با حداقل نمره 90.

 

جهت اپلای دکترا در اسپانیا باید خودتان به طور مستقیم با استاد راهنمای مربوطه مکاتبه کرده و با ارائه رزومه تحصیلی تان او را  تشویق به حمایت از خود سازید . در صورت توافق استاد راهنما و قبولی در مصاحبه آنلاین باید مدارک پذیرش را در موعد مشخص به دانشگاه ارسال کنید تا پذیرش تان مورد تایید قرار گیرد.

تحصیل مقطع دکترا در اسپانیا 3 سال به طول می انجامد و به صورت نیمه وقت یا پاره وقت نیز می توان طی 5 سال مدرک خود را دریافت نمود . البته این مدت به صورت آکادمیک در اکثر مقاطع تحصیلی تعریف شده و می تواند با توافق استاد راهنما بیشتر نیز شود.

افرادی که برای تحصیل دکتری در اسپانیا اقدام به دریافت ویزای تحصیلی می نمایند قادر خواهند بود تا همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز همراه خود به این کشور ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه