خرید ملک در آلمان

خرید ملک در آلمان

خرید ملک در آلمان نیازمند تمکن مالی بالایی است که البته به صورت مستقیم اقامت این کشور را برایتان به همراه نخواهد داشت.

خرید ملک در آلمان معمولا در شهرهای مهم و بزرگ و شهرهای توریستی از سوی مهاجران با استقبال بیش‌تری مواجه می‌شود که دلیل اصلی آن وجود فرصت‌های شغلی متعدد و درآمد بالا است.

همچنین در صورتی که قصد اجاره دادن ملک خود را داشته باشید؛ در شهرهای بزرگ و مهم همواره مستاجرین بسیاری در حال جستجو برای اجاره ملک هستند و شما همواره می‌توانید از این طریق درآمد کسب کنید.

متاسفانه دولت آلمان هیچ گونه امتیاز اقامتی را برای سرمایه گذاران جهت خرید ملک در این کشور در نظر نگرفته است و این امکان برای متقاضیان وجود ندارد که بتوان با خرید ملک در این کشور به اقامت رسید. البته می توانید با اجاره ملک به سود خوبی برسیذ و آن را نوعی سرمایه گذاری در آلمان تلقی کنید که هر ساله به آن افزوده می شود.

شرایط خرید خانه در آلمان

باید بگوییم که شرایط خرید خانه در آلمان در مقابل بسیاری از دیگر کشورهای اروپا ساده تر بوده و محدودیتی برای خریداران خارجی وجود ندارد و تمامی شهروندان خارجی می توانند در هرکجای این کشور نسبت به خرید خانه به هر اندازه و هر قیمت اقدام نموده و سپس نیز آن را اجاره داده و از آن کسب درآمد نمایند.

نکته ای که باید به آن دقت داشت این است که اکثر افرادی که قصد خرید خانه در آلمان را دارند؛ به دنبال دستیابی به اقامت دائم این کشور هستند، در حالی که این امکان بدین شیوه وجود ندارد. حتی شما برای خرید ملک در آلمان باید از روش‌های مختلف همچون ویزای مسافرتی و غیره  اجازه ورود به این کشور را به دست آورید و با حضور فیزیکی خود نسبت به خرید ملک اقدام کنید.

همچنین لازم به ذکر است که مراحل خرید خانه در این کشور ممکن است 1 ماه نیز زمان ببرد؛ پس حتما در زمانی مناسب اقدام کنید که با عجله و یا کمبود وقت مواجه نشوید. اقتصاد کشور آلمان این فرصت را به شما می دهد که بتوانید سرمایه خود را به کشوری مطمئن منتقل کنید که هیچ گونه ریسک و یا ضرری برایتان به همراه ندارد.

ویدیو و پادکست خرید ملک در آلمان

خرید ملک در آلمان به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور توسط کارشناسان ما در این ویدیو به صورت خلاصه و مفید برای شما عزیزان شرح داده شده است.

همچنین امکان دانلود پادکست و یا فایل صوتی نیز برای شما عزیزان وجود دارد تا بتوانید در زمانی مناسب به آن گوش دهید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو خرید ملک در آلمان

قوانین خرید ملک در آلمان

قوانین خرید ملک در آلمان اصلا محدودیت خاصی برای شهروندان خارجی نداشته و نیازمند اخذ مجوز خاصی نیست و در واقع به همین دلایل به یکی از بهترین کشورهای اروپا برای خرید ملک مبدل شده است.

مراحل قانونی در این کشور دشوار نبوده و از این لحاظ می توانید بدون چالش و دردسر، تجربه شیرینی از خرید ملک در آلمان داشته باشید. تنها باید دقت کنید که مالیات های لازم  را به درستی پرداخت نمایید و در عقد قرارداد نهایت دقت خاطر را به عمل آورید تا با کلاهبرداری مواجه نشوید.

حتما توصیه می کنیم که از حضور یک کارشناس یا متخصص باتجربه در زمان خرید ملک در آلمان بهره مند شوید تا در زمان جستجوی ملک، عقد قرارداد و انتقال مالکیت با مشکلات قانونی یا کلاهبرداری مواجه نشوید.

دقت داشته باشید که گرچه خرید ملک منجر به اخذ اقامت دائم نمی شود اما در صدور ویزای مسافرتی بلند مدت بسیار تاثیر گذار است و افراد دارای ملک در این کشور بسیار ساده تر می توانند این ویزا را به دست آورده و آلمان حضور پیدا کنند.

خرید ملک در این کشور عموما برای افرادی که به کار در آلمان مشغول هستند، مناسب بوده و توصیه می شود تا در صورت خرید ملک در آلمان، چنانچه در این کشور به کار مشغول نیستید، اقدام به ثبت شرکت در آلمان نموده و از این طریق به بازار کاری این کشور قدم بگذارید.

قوانین خرید خانه در آلمان

قرارداد خرید ملک در آلمان

یکی از مهم ترین بخش های مربوط به خرید ملک در آلمان مربوط به تنظیم قرارداد خرید ملک است. دقت داشته باشید که تنظیم یک قرارداد قانونی که تمامی شرایط و تعهدات خریدار و فروشنده در آن قید شده باشد، بسیار مهم است؛ چون در صورتی که نیاز به پیگیری قانونی برای این امر شود، تنها قرارداد تنظیمی است که تعیین کننده همه چیز در محکمه و دادگاه می باشد.

به همین خاطر استفاده از حضور یک متخصص یا وکیل باتجربه و دارای اطلاعات کافی در این زمینه در حین عقد قرارداد می تواند بهترین اقدام ممکن باشد. همچنین به دلیل اینکه قرارداد دارای اعتبار قانونی باشد؛ حتما آن را در یک بنگاه، مشاور املاک و یا دفتر ثبت اسناد رسمی تنظیم و به ثبت برسانید.

حتما در قرارداد مبلغ خرید ملک و پیش پرداخت را وارد نمایید و همچنین در 48 ساعتی که مهلت بررسی ملک را دارید؛ با استفاده از کارشناس، نقشه کش و متخصص ملک، خانه خریداری شده را بررسی کرده و با شرایط درون قرارداد مطابقت دهید.

خرید خانه در آلمان با وام بانکی

بسیاری از افراد این سوال را دارند که آیا خرید خانه در آلمان با وام بانکی امکان پذیر است یا خیر؟ در جواب باید بگوییم بله؛ این امکان وجود دارد و بانک های این کشور وام های متفاوتی با نرخ بهره مناسبی را به خریداران ملک اعطا می کنند که البته نیازمند شرایط خاصی است.

یکی از شرایط دریافت وام خرید ملک در آلمان داشتن اقامت و یا تابعیت این کشور است و به مهاجرینی که دارای اقامت موقت هستند، تعلق نخواهد گرفت.

بانک های المان به افراد شهروند و مقیم این کشور تا 80 درصد از مبلغ ارزش ملک را نیز وام پرداخت می کنند که با سود های 1 تا 2.5 درصد از آنان اخذ می گردد و مدت باز پرداخت 10 تا 30 ساله می باشد.

البته افراد غیر مقیمی که در این کشور زندگی می کنند و دارای شغل و درآمدی ثابت هستند، نیز می توانند از خدمات بانکی و وام برای خرید خانه در آلمان استفاده کنند؛ اما به این افراد حداکثر تا 60 درصد از ارزش ملک وام داده می شود و باید حتما درآمد آن ها سالانه بیش از 20 هزار یورو باشد.

از دیگر مزایای دریافت وام بانکی خرید ملک در آلمان این است که برای اینکه وام گیرندگان برای بازپرداخت اقساط وام مسکن با مشکلی رو به رو نشوند، بانک ها تضمین می کنند که اقساط از 35 درصد تا 40 درصد حقوق خریداران فراتر نرود.

خرید خانه در آلمان با وام بانکی
قیمت خرید خانه در آلمان

قیمت خرید خانه در آلمان

قیمت خرید خانه در آلمان را شاید بتوان مهم ترین فاکتور در زمان اقدام درنظر گرفت که سرمایه قابل توجهی را نیز طلب می کند. هر شهر این کشور و هر منطقه با توجه به ویژگی های ملک موردنظر قیمت خاص خود را دارد و تحقق و جست و جو قبل از هرگونه اقدامی می تواند بهترین ملک را نصیب شما کند.

مد نظر داشته باشید که قیمت خرید ملک در آلمان در شهرهای مهم و اصلی بالاتر بوده و بیشترین مبالغ را می توان در پایتخت یعنی شهر برلین یافت. از دیگر شهرهای این کشور عبارتند از: مونیخ، فرانکفورت، هامبورگو دوسلدورف. البته این موضوع را هم مد نظر داشته باشید که رشد قیمت در این شهرها بیش تر و سود سرمایه گذاری بیش تری عاید شما می شود.

ضمن اینکه در این شهرها همواره مشتری های متعددی برای خرید و اجاره وجود دارد و به سرعت می توانید ملک خود را معامله کنید. همچنین در صورتی که خودتان قصد اقامت در این ملک را دارید؛ این شهرها دارای فرصت های شغلی بسیاری بوده و برترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آلمان در این شهرها قرار گرفته است. به همین خاطر این شهرها همواره بیش ترین توجه را از سوی مهاجرین دریافت می کنند و مقاصد اصلی مهاجران خارجی به خصوص مهاجران ایرانی قرار می گیرد.

قیمت آپارتمان جهت خرید در آلمان

قیمت ملک معمولا در مراکز شهرها گران تر بوده و هرچه از مراکز شهر دور و به حومه شهر برویم، قیمت ها کاهش می یابد. البته در هر شهر محله های بالا شهر یا خاص وجود دارند که بدون توجه به محل قرارگیری دارای گران ترین قیمت های می باشند. جدیدترین قیمت های خرید هر مترمربع آپارتمان در شهرهای مهم آلمان به طور متوسط بدین شرح است:

شهرمترمربع آپارتمان مرکز شهرمترمربع آپارتمان حومه شهر
مونیخ12,162.54 یورو8,901.26 یورو
فرانکفورت9,983.33 یورو6,762.50 یورو
برلین8,120.79 یورو5,494.23 یورو
هامبورگ8,500.00 یورو5,556.25 یورو
دوسلدورف7,268.75 یورو5,842.86 یورو
درسدن4,170.00 یورو3,150.00 یورو

مالیات خرید ملک در آلمان

کشور آلمان به مالیات اهمیت بسیاری می دهد و خرید ملک در آلمان نیز شامل پرداخت مالیات نقل و انتقال مالکیت می شود که 4 هفته به خریدار مهلت داده می شود که پس از عقد قرارداد آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است که میزان این مالیات بستگی به ایالت محل خرید ملک دارد و هر ایالت مقداری را در نظر گرفته است.

این مقدار در حال حاضر از 3.5 درصد تا 6.5 درصد از قیمت خرید ملک را شامل می شود و معمولا ایالات مهم و اصلی از میزان درصد بیش تری برخوردار هستند و ایالات غیر اصلی نرخ پایین تری را به خود اختصاص می دهند. به طور مثال برخی از ایالات مهم شامل مقدار مالیات درون جدول می شوند:

علاوه بر این باید هزینه های ثبت نام، صدور سند، مزد دفاتر رسمی، مزد مشاورین املاک و غیره را هم مد نظر قرار دهید که کارشناسان آی مهاجرتی می توانند اطلاعات کامل و دقیق در رابطه با هرکدام را به شما منتقل کنند.

ایالتمیزان مالیات نقل و انتقال ملک
بایرن و زاکسن3.5%
هامبورگ4.5%
بادن، وورتمبرگ، هسن، مکلنبورگ پومرانیا، نورادراین وستفالن، راینلاند فالتس، زاکسن آنهالت، تورینگن5%
زارلند5.5%
برلین6%
شلزویگ، هولشتاین6.5%

اگر سوال یا ابهامی در رابطه با خرید ملک در آلمان دارید؛ با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را مطرح نمایید. ضمنا مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت به روز و با جزئیات در همین سایت قرار داده شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه