خط و زبان رسمی کشور آلمان

خط و زبان رسمی کشور آلمان پس از انگلیسی و فرانسوی به عنوان رایج‌ترین زبان در میان کشورهای اتحادیه اروپا استفاده شده و یازدهمین زبان پرتکلم در دنیا نیز می‌باشد.

اگر شما نیز آرزو دارید تا در یکی از بهترین کشورهای دنیا زندگی تازه‌ای را شروع کنید، راه‌های مختلفی وجود دارد که در مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت به آن پرداخته‌ایم و توصیه می‌کنیم مطالعه آن را از دست ندهید. حدود ۹۵٪ مردم آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند که یک زبان ژرمنی غربی محسوب شده و بیشتر مردمان اروپای مرکزی با این زبان گفتگو می‌کنند.

خط و زبان رسمی کشور آلمان

تعداد گویشوران زبان آلمانی حدود ۱30 میلیون نفر است که از این تعداد تقریبا 79 میلیون نفر در کشور آلمان زندگی می‎کنند.

فهرست مطالب

 طبق تحقیقات بدست آمده از خط و زبان رسمی کشور آلمان، مردم این کشور زبان آلمانی را به گویش‌های مختلفی صحبت می‌کنند که دو گویش اصلی آن یکی معروف به آلمانی استاندارد یا Hochdeutsche است و معمولا مردم ساکن در جنوب این کشور از این لهجه استفاده نموده و گویش دیگری بنام آلمانی سفلی یا Plautdietsch به معنی آلمانی پایین وجود دارد که بیشتر مردمان شمال آلمان به این لهجه صحبت می‌کنند.

خط مردم آلمان

بر اساس تحقیقات به عمل آمده بر روی خط و زبان رسمی کشور آلمان، سیستم نوشتاری مردم این کشور شامل یک الفبا با مجموعه‌ای از قوانین خاص خود می‌باشد ؛ این سیستم متشکل از 9 میلیون کلمه و ترکیبات چند کلمه ای بوده و به همین دلیل یادگیری خط و زبان آلمانی ها برای افراد مبتدی در ابتدا دشوار بنظر می‌آید.

الفبای این زبان برگرفته از الفبای لاتین است که البته بهتر است بگوییم، الفبای زبان آلمانی یک نسخه بزرگ‌تر و کامل‌تر از الفبای لاتین می‌باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

تلفظ الفبای آلمانی آهنگ و ریتم خاصی دارد که ممکن است برای زبان آموزان مبتدی سخت باشد؛ البته تلفظ تعدادی از کلمات آلمانی مشابه زبان انگلیسی با کمی تغییر لهجه بوده و باید توجه داشته باشید که شما برای خوب صحبت کردن باید به نوشتن و خواندن کلمات آلمانی مسلط شوید؛ بنابراین دانستن خط مردم آلمان، گرامر، اصوات و شیوه تلفظ کلمات آلمانی به شما در صحبت کردن کمک شایانی می‌کند.

الفبای آلمانی از 26 حرف به صورت کوچک و بزرگ تشکیل شده است و در سیستم نوشتاری بسیاری از حروف آلمانی و انگلیسی شبیه به یکدیگر هستند؛ سه حرف A ، O و U در زبان آلمانی وجود دارد که به اوملات یا Umlaut معروف است و اگر دو نقطه بدین شکل Ü, Ö, Ä در بالای آنها قرار بگیرد، شیوه تلفظ آن‌ها نیز تغییر خواهد کرد؛ برای آشنایی با خط و الفبای آلمانی به جدول زیر توجه فرمایید.

ویدیو خط و زبان رسمی کشور آلمان+ پادکست

در این ویدیو می‌توانید به صورت خلاصه اطلاعات لازم در رابطه با خط و زبان مردم کشور آلمان را دریافت کنید و با دانلود پادکست و یا فایل صوتی در هر زمان که می‌خواهید به آن گوش دهید. 

همواره به خاطر داشته باشید که مشاورین ما آماده ارائه تمامی راهنمایی‌های لازم در رابطه با راه‌های مختلف مهاجرت و زندگی در کشور آلمان به شما عزیزان می‌باشند.

نمایش ویدیو درباره خط و زبان مردم آلمان
خط و زبان رسمی کشور آلمان
تاریخچه خط و زبان مردم آلمان

تاریخچه خط و زبان مردم آلمان

مطالعات انجام شده در مورد تاریخچه خط و زبان مردم آلمان نشان می‌دهد که اولین نگارش‌های آلمانی مربوط به سال‌های70۰ میلادی می‌باشد که به دوران آلمان کهن معروف است. در این دوره خط نوشتاری مردم آلمان شکل هماهنگ و استانداردی نداشت و به زبان لاتین نزدیک بود، زیرا آلمان کهن تحت سلطه امپراطوری روم بود و نویسندگان آن دوران نوشته‌های خود را بر اساس لهجه خود به رشته تحریر در می‌آورند. لهجه‌های معروف آن دوران، زبان آلمانی علیای کهن و آلمانی سفلای کهن نام داشتند که خود این لهجه‌ها به گویش‌های متنوعی تقسیم می‌شدند؛ گویش ساکسونی، مهمترین گویش در زبان آلمانی علیای کهن بود و همچنین گویش‌های باواریایی، اتریشی و فرانکونیایی به عنوان مهمترین گویش‌های آلمانی سفلای کهن به شمار می‌رفتند.

در آن دوران اکثر مردم آلمان سواد خواندن و نوشتن نداشتند و تنها نویسندگان و کشیش‌های صومعه‌ها و کلیساها توانایی نوشتن داشتند و بیشتر دست نوشته‌های باقیمانده از زبان آلمانی کهن، به زبان لاتین هستند. مجموعه مجرب و معتبر آی مهاجرتی برای آشنایی بیشتر شما با این کشور در اینستاگرام و وب سایت‌های دیگر نیز فعالیت دارد؛ همچنین مقاله تحصیل در آلمان و بررسی شرایط این کشور نیز به صورت رایگان در سایت قرار گرفته است که کامل‌ترین و جدیدترین اطلاعات در این رابطه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

تاریخچه زبان آلمانی میانه

بر اساس مطالعات بدست آمده از خط و زبان مردم آلمان، زبان آلمانی کهن در حدود سال‌های ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ میلادی به زبان آلمانی میانه تبدیل شد ؛ در این دوران بسیاری از کلمات آلمانی ساده تر و روان‌تر شدند و همچنین نحوه صرف اسامی و فعل‌ها نیز از دوران آلمانی کهن آسان‌تر گردید.

بدلیل اتحاد دولت فرانسه و جنوب آلمان با یکدیگر در جنگ‌های صلیبی علیه بیت المقدس ، ادبیات آلمانی علیا از ادبیات فرانسه تاثیر زیادی گرفت؛ اما شمال آلمان بیشتر در زمینه تجارت فعال بود و بدلیل بستن پیمان تجاری هانسیتیک با کشورهای حوزه اسکاندویناوی و برخی کشورهای دیگر، کلیه اسناد و قراردادهای مالی آن دوران، به زبان آلمانی سفلای میانه نوشته می‌شد؛ بنابراین در آن تاریخچه زبان آلمانی میانه، زبان آلمانی علیای در حوزه ادبیات و شعر و زبان آلمانی سفلای در زمینه اقتصاد رشد بسیاری نمودند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

زبان آلمانی امروزی

بر اساس تحقیقات به عمل آمده از خط و زبان رسمی کشور آلمان، در قرن‌های ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ میلادی، زبان آلمانی امروزی به تدریج به شکل جدید خود درآمد. مارتین لوتر به عنوان بنیانگذار مذهب پروتستان در ترویج و رشد زبان آلمانی علیای جدید نقش زیادی داشت؛ او با ترجمه کتاب انجیل طرفداران زیادی پیدا کرد و با افزایش پیروان خود توانست سبک زبان آلمانی خود را در این کشور گسترش دهد.

با اختراع دستگاه چاپ در آن زمان، کتاب ‌های لوتر سریع‌تر در میان علاقه‌مندانش تکثیر شد ، افراد تحصیلکرده و نویسندگان سعی کردند تا کتاب‌های دستور زبان آلمانی را مطابق با آئین نگارش لوتر تنظیم کنند ؛ از قرن 1700 تا 2000 ، بسیاری از لغات جدید از زبان فرانسه ، انگلیسی و آمریکایی وارد زبان آلمانی شده‌اند. مردم آلمان فرم نوشتاری زبان لوتر را به عنوان یک زبان هماهنگ و استاندارد پذیرفتند، این فرم تا به امروز ادامه دارد.

زبان آلمانی امروزی

در حال حاضر یکی از زبان‌های پرطرفدار در دنیا، زبان آلمانی امروزی می باشد و بسیاری از مطالب فنی، صنعتی ، تجاری ، هنری ، ادبی و فلسفی جهان به این زبان نوشته می‌شوند؛ اگر شما نیز در حال یادگیری زبان آلمانی هستید و قصد مهاجرت به این کشور را دارید؛ بهتر است در کنار این مطلب، مقاله بسیار کاربردی هزینه‌های زندگی و مهاجرت به آلمان را نیز مطالعه نمایید.

اطلاعات کلی درباره خط و زبان مردم آلمان

جالب است که بدانید زبان مردم آلمان طولانی ترین کلمات دنیا را دارد :

به عنوان مثال کلمه Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz حدود 65 حرف دارد و یا کلمه Donaudampfschiffahrtselektrizitätenhauptbetriebswerkbauunterbeamtengesellschaft با 79 حرف به عنوان طولانیترین کلمه دنیا شناخته شده است. از آنجا که آموزش در کشور آلمان، به زبان آلمانی می‌باشد؛ پس اگر شما نیز بدنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپایی هستید ، بهتر است تا هر چه زودتر با خط و زبان مردم آلمان آشنا شوید تا بتوانید برای تحصیل در این کشور اقدام کنید ؛ حدود 60 درصد کلمات انگلیسی و آلمانی شبیه به یکیدیگر هستند.

اما ممکن است معنی آنها با هم فرق کند ؛ به عنوان مثال، کلمه gift در انگلیسی به معنی هدیه می‌باشد؛ در صورتی که در زبان آلمانی به معنی سم است. 

ویژگی های زبان آلمانی

با مطالعه‌ای که بر روی خط و زبان رسمی کشور آلمان انجام شده است، مشخص گردیده که زبان آلمانی یک زبان اشتقاقی است که دارای چهار حالت (نهادی، مفعولی، وابستگی، برایی) برای اسم، صفت و ضمیر بوده و در واقع گرامر زبان آلمانی کمی پیچیده و دشوار است؛ پس اگر قصد یادگیری ویژگی های زبان آلمانی را در مدت زمان کوتاهتری دارید، بهتر است بر روی اصلی ترین قوانین گرامری تمرکز کنید.

گرامر این زبان دارای سه جنس (مذکر ، مونث ، خنثی) و دو شمار (مفرد ، جمع) می‌باشد و فعل‌های زبان آلمانی به دو صورت قوی و ضعیف صرف میشوند. ریشه اکثر کلمات آلمانی از زبان ژرمنی باستان و زبان‌های هند و اروپایی گرفته شده و برخی از واژگان آلمانی از زبان‌های فرانسوی و انگلیسی می‌آیند و زبان آلمانی از شش زمان تبعیت می‌کند.

ویژگی های زبان آلمان

گستردگی زبان آلمانی

براساس آنچه که گفته شد، دو گویش اصلی زبان آلمانی امروزی ، آلمانی بالا و آلمانی پایین است و زبان استاندارد این کشور که به زبان آموزان آموزش داده می‌شود، زبان آلمانی بالا می‌باشد؛ زبان آلمانی به زبان‌های ژرمنی غربی نظیر آفریکانس، هلندی، انگلیسی، فریسی، آلمانی سفلی ، لوکزامبورگی ، اسکاتس و ییدیش شباهت زیادی دارد ؛ همچنین واژگان آن به زبان‌های ژرمنی شمالی از جمله دانمارکی ، نروژی و سوئدی شبیه است.

گستردگی زبان آلمانی زیاد است و در حال حاضر آلمانی زبان رسمی مردم آلمان و اتریش می‌باشد و به عنوان یکی از زبان‌های رسمی کشور سوئیس ، لوکزامبورگ و ایالت اوپوله در لهستان به شمار می‌رود ؛ زبان آلمانی درکشورهای دیگری مانند بلژیک ، ایالت تیرول جنوبی در ایتالیا و لیختن‌اشتاین نیز به عنوان پرگویشورترین زبان محسوب می‌گردد.

زبان آلمانی در کشورهای آرژانتین ، استرالیا ، برزیل ، کانادا ، شیلی ، جمهوری چک ، دانمارک ، اکوادور ، یونان ، مجارستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، نامیبیا ، پاراگوئه ، رومانی ، روسیه ، اسلوواکی ، اوکراین ، ایالات متحده و اروگوئه نیز گویشورانی دارد.

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتر در رابطه با کشور آلمان هستید ، با مطالعه عناوین زیر این کشور را از جنبه های مختلف خواهید شناخت.

مزایای زبان آلمانی

شاید تصور کنید که تنها یادگیری زبان آلمانی در داخل این کشور و یا برای اهداف خاص قابل استفاده است، در صورتی که اینگونه نبوده و مزایای زبان آلمانی می‌تواند در جنبه‌های مختلفی از زندگی به شما کمک نماید، از جمله :

 

  • امکان سفر به کشورهای مختلف جهان
  • افزایش مهارت گفتگو جهت ارتباط با کارفرمایان و بالا رفتن درآمد و سطح شغلی
  • آشنایی با آثار نویسندگان و هنرمندان بزرگی مانند گوته ، مارکس ، نیچه و بتهوون
  • امکان دسترسی به وب سایت های تخصصی و مطرح در جهان

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خط و زبان رسمی کشور آلمان می توانید با دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح نمایید. همچنین اگر علاقمند به کار و اشتغال در آلمان هستید، مطالعه مقاله شرایط کار در آلمان را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار خط و زبان رسمی کشور آلمان

در این عنوان تلاش نمودیم تا شما را با خط و زبان رسمی کشور آلمان آشنا سازیم و چنانچه سوالی در این رابطه دارید می توانید با درج در باکس زیر پاسخ آن را از کارشناسان ما دریافت کنید.

در سال 2023 میلادی نزدیک به 95 درصد از جمعیت آلمان به زبان آلمانی صبحت می کنند.

طبق آخرین آمار بیش از 130 میلیون نفر گوشور زبان المانی در جهان زندگی میکنند که 79 میلیون نفر آن ها در کشور آلمان اقامت دارند.

زبان آلمانی از پرکاربردترین زبان های قاره اروپا می باشد و شما با یادگیری این زبان می توانید به چندین کشور سفر کنید.

این زبان علاوه بر کشور آلمان در کشورهای اتریش، سوئیس، بلژیک، لهستان و لوکزامبورگ بیش ترین گویشور را دارد.

زبان آلمانی دارای 26 حروف الفبا می باشد که بیش ترین شباهت را به زبان انگلیسی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه