شرایط تحصیل در مدارس کانادا

شرایط تحصیل در مدارس کانادا به تمامی معیارهایی اشاره دارد که برای تحصیل در مدارس این کشور ضروری است؛ بدون شک دبیرستان های این کشور محیطی امن و مناسب را برای رشد فرزندان ایجاد کرده و راهی عالی برای ورود به دانشگاه های آن می باشد از همین رو در سال های اخیر ورود به دبیرستان های این کشور یکی از بهترین گزینه ها در نظر گرفته شده است.

سیستم مدارس کانادا بسیار کارآمد بوده و دارای سطح علمی بالایی است؛ مدارس موجود در این کشور فرصت های پژوهشی نوآورانه و فراوان را در اختیار دانش آموزان قرار داده و با استفاده از آخرین متد روز، دروس را تدریس می کنند؛

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا به شما فرصت می دهد تا بتوانید آینده تحصیلی خود را در بهترین دانشگاه های این کشور برنامه ریزی کنید.

فهرست مطالب

از دیگر مزایای تحصیل در بهترین مدارس دریافت مدرک تحصیلی و دیپلم بسیار معتبر بوده که در تمامی جهان شناخته شده؛ برای اطلاع از شرایط تحصیل دبیرستان در کانادا حتما از طریق تلفن های تماس یا دیگر راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

امروزه انواع مدارس مختلفی در این کشور وجود داشته که نسبت به دیگر کشورها مقرون به صرفه بوده و کیفیت آموزشی بسیار خوبی را نیز ارائه می دهد؛ همچنین کشور کانادا چندین مدارس شبانه روزی را ارائه داده که دانش آموزان می توانند به صورت تمام وقت در آنها تحصیل کنند.

برای اطلاع از هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا و همچنین کسب اطلاعات در مورد شرایط تحصیلی در این کشور، حتما در کنار این مقاله عنوان هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا را مطالعه فرمایید.

انواع مدارس در کانادا

به صورت کلی سیستم مدارس کانادا بین بهترین ها در جهان قرار گرفته و این کشور انواع مختلفی از مدارس را در اختیار دانش آموزان داخلی و مهاجرین قرار می دهد؛ امروزه اکثر کانادایی ها در مدارس دولتی تحصیل می کنند که بودجه آنها توسط دولت تامین می شود؛ هر چند در این بین چندین مدارس خصوصی و مستقل نیز در دسترس است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط تحصیل در مدارس کانادا + پادکست

در این ویدیو مونا از میزان کارآمدی مدارس کانادا برای شما علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور می داند.

این ویدیو را تا انتها تماشا نموده و در صورتی که به دنبال اطلاع از شرایط آن هستید، با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره شرایط تحصیل در مدارس کانادا
شرایط تحصیل در مدارس کانادا

شرایط تحصیل در مدارس کانادا علاوه بر مدارس خصوصی و دولتی در این کشور مدارس دینی و مذهبی نیز وجود داشته که شرایط دولتی بودن یا خصوصی بودن آنها با توجه به استان تعیین می شود؛ همچنین در سال های اخیر مدارس بین المللی یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل فرزندتان مهاجرین بوده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در انواع مدارس در کانادا، از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

مدارس دولتی کانادا

بودجه مدارس دولتی در کانادا توسط دولت تامین شده و این مدارس دروس مختلف را به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس کرده و دانش آموزان می توانند با توجه به علاقه خود یکی را انتخاب کنند.

طبق شرایط تحصیل در مدارس کانادا، تحصیل در این مدارس برای کودکان کانادایی و شهروندان دائم کم هزینه بوده و دیگر افراد باید برای حضور در این مدارس شهریه بپردازند، همچنین حدود 92 درصد از دانش آموزان کانادایی در مدارس دولتی تحصیل می کنند.

مدارس بین المللی کانادا

مدارس بین المللی کانادا بیشتر برای مهاجرینی تاسیس شده که به تازگی به این کشو مهاجرت کرده و با زبان آشنایی کامل ندارند، این مورد از بهترین مدارس کانادا معمولا دو زبانه بوده و فضای بسیار خوبی را برای دانش آموزان ایجاد کرده و باعث شده تا افراد بتوانند با هم سالان خود از دیگر کشورهای دنیا آشنا شوند.

مدارس مذهبی در کانادا

مدارس مذهبی در کانادا عمدتاً کاتولیک بوده و در هر دو سیستم خصوصی و عمومی وجود دارند؛ در این مدارس، مذهب کاتولیک اغلب در برنامه های درسی درسی ادغام شده و در برخی از استان ها مانند انتاریو، تعداد فزاینده ‌ای از دانش‌آموزان غیر کاتولیک در این مدارس شرکت می‌ کنند.

مدارس خصوصی کانادا

مدارس خصوصی کانادا متعلق به نهادهای خصوصی بوده و والدین را ملزم به پرداخت شهریه برای ثبت نام فرزند خود می کنند.

امروزه کم تر از هفت درصد از دانش آموزان کانادایی در این کشور برای تحصیل مدارس خصوصی را انتخاب می کنند؛ برخی از مدارس خصوصی یک برنامه مذهبی و همچنین دروس مدرسه استاندارد خواهند داشت.

همچنین گاها مدارس خصوصی تفکیک جنسیتی انجام داده و مدارس دختران و پسران جدا است.

طبق شرایط تحصیل در مدارس کانادا این مدارس آموزش با کیفیت بالا را به دانش آموزان ارائه داده و از برنامه درسی مشابه مدارس دولتی در همان استان یا قلمرو کانادا پیروی می کنند. امروزه ورود به مدارس خصوصی نسبت به مدارس عمومی کانادا راحت تر است.

مدارس خصوصی شامل مدارس شبانه روزی (با محل اسکان)، مدارس جایگزین یا مدارس برای دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری می باشد.

Canadian private schools

شرایط ثبت نام در مدارس کانادا

شرایط ثبت نام در مدارس کانادا با توجه به هر مقطع و مدرسه ای متفاوت بوده و امروزه هر مدرسه و دوره ای در این کشور دارای شرایط خاصی برای ثبت نام است؛ اما به صورت کلی شرایط تحصیل در مدارس کانادا شامل موارد زیر می شود.

  • دارا بودن نمرات خاص مطابق با سطوح مورد نیاز در کانادا
  • ارائه یک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی یا ثبت نام در یک سال مقدماتی برای تحصیل انگلیسی یا فرانسوی در کانادا
  • ارائه نتایج مدرسه از کشور خود

اگر قصد ورود به مدارس این کشور را داشته اما در مورد سیستم آموزشی آن اطلاعات زیادی ندارید، توصیه می کنیم با لمس عنوان سیستم آموزشی کانادا عنوان مربوطه را مطالعه کرده و شرایط ورود به هر پایه را در این مقاله مطالعه فرمایید.

شرایط ثبت نام در مدارس کانادا

به صورت کلی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در مدارس این کشور شامل موارد زیر می شود:

  • شناسنامه
  • اثبات اقامت
  • سابقه ایمن سازی
  • فرم درخواست
  • اثبات سرپرستی یا حضانت
  • فرم های تماس اضطراری
  • توصیه نامه معلم قبلی یا فعلی
  • سوابق مدرسه سابق و هرگونه نتایج آزمون استاندارد

تحصیل در دبیرستان های کانادا

پس از پایان تحصیلات خود در دوره متوسطه و پایه هشتم، باید برای ورود به دبیرستان آماده شوید؛ به صورت کلی طبق سیستم مدارس کانادا دانش آموزان حدود چهار سال را در مقطع دبیرستان می گذارنند؛ چهار سطح تحصیلی بر اساس جدول زیر می باشد.

بر اساس شرایط تحصیل در مدارس کانادا برنامه های درسی حین تحصیل در دبیرستان های کانادا جهت آماده سازی دانش آموزان برای زندگی آکادمیک دانشگاهی ، کالج حرفه ای یا اجتماعی طراحی شده و دروس این دوره مهارت های لازم برای موفقیت حرفه ای پس از فارغ التحصیلی را به دانش آموزان می آموزد.

پایهسن متقاضی
کلاس نهم14 تا 15
کلاس دهم15-16
کلاس یازدهم16-17
کلاس دوازدهم17-18

برنامه درسی دبیرستان ها در این کشور ممکن است شامل ریاضیات، علوم عمومی، بهداشت، ورزش، مطالعات اجتماعی، یا علوم اجتماعی به علاوه موضوعات اختیاری باشد؛ همچنین دانش آموزان در طول سال های تحصیلی در دبیرستان مشاوره شغلی دریافت کرده و با استفاده از این راهنمایی مسیر شغلی خود را در آینده برنامه ریزی می کنند، شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • دارا بودن نمرات خوب تحصیلی 
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • ریز نمرات دوره راهنمایی

ثبت نام در دبیرستان های کانادا

بین تمام دبیرستان های 10 استان کانادا هر مدرسه دارای قوانین متفاوتی در مورد نحوه درخواست بوده و ، هر استان و قلمرو کانادا مسئول سیستم آموزشی خود است؛ اما به صورت کلی اولین قدم برای ثبت نام در دبیرستان های کانادا انتخاب مدرسه ای بوده که متناسب با نیازها و شرایط فرزندتان باشد.

قدم بعدی برای دریافت ویزای تحصیلی مدارس کانادا ارسال درخواست برای دبیرستان مورد نظر بوده؛ در این درخواست باید مدارک مورد نیاز را برای مدرسه ارسال کرده و هزینه لازم را پرداخت کنید؛ پس از آن هنگامی که درخواست خود را به بخش دتشن آموزان بین المللی ارسال کردید و پذیرفته شدید نامه پذیرش مدرسه و نامه پذیرش برای مجوز تحصیلی مهاجرت به کشور کانادا را دریافت خواهید کرد؛ برای دریافت این اسناد باید مبلغ 250 دلار کانادا (غیر قابل استرداد) را پرداخت کنید.

بر اساس شرایط تحصیل در مدارس کانادا پس از دریافت این نامه های پذیرش می توانید فرآیند درخواست گواهی پذیرش را برای تبدیل شدن به یک دانش آموز بین المللی آغاز کنید؛ تکمیل این فرآیند ممکن است 6 تا 20 هفته طول بکشد، هنگامی که گواهی پذیرش و مجوز تحصیل خود) را دریافت کردید، سرپرست یا والدین دانش آموز باید شخصاً به هیئت مدرسه مراجعه کرده تا برای دریافت گواهی نامه اقدام کنند.

تحصیل رایگان در مدارس کانادا

تحصیل رایگان در مدارس کانادا

امروزه تحصیل رایگان در مدارس کانادا برای فرزندان افراد با تابعیت و شهروندی دائم که زیر 18 سال سن دارند، امکان پذیر بوده و علاوه بر این در برخی از استان های این کشور افرادی که والدینشان دارای ویزای تحصیلی و یا کاری هستند، می توانند از تحصیل رایگان در مدارس دولتی بهره مند شوند؛ به صورت کلی تا زمانی که یکی از والدین اجازه تحصیل یا کار داشته یا مقیم دائم کانادا یاشد، فرزندان مجاز به تحصیل در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی یا متوسطه بدون پرداخت هزینه های بین المللی هستند.هر چند دیگر افراد خارجی در این کشور باید برای تحصیل در مدارس، اعم از مدارس خصوصی، بین المللی و حتی دولتی، شهریه پرداخت کنند؛ به صورت کلی شهریه مدارس دولتی نسبت به دیگر مدارس بسیار پایین بوده همچنین این هزینه می تواند با توجه به استان، نوع شهر و… متفاوت باشد.

یکی دیگر از راه های تحصیل رایگان در مدارس این کشور به خصوص در مقاطع بالاتر مانند دبیرستان، استفاده از بورسیه های تحصیلی می باشد؛ طبق شرایط تحصیل در مدارس کانادا، دولت این کشور برخی بورسیه ها را برای دانشجویان با عملکرد تحصیلی بسیار خوب در نظر گرفته است؛ هر چند به دلیل شهریه پایین مدارس دولتی، تعداد این بورسیه ها زیاد نیست.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارس خصوصی در کشور کانادا

حدودا قبل از اواخر دهه 1800 بیشتر مدارس در کانادا موسسات خصوصی بودند که عموما توسط گروه‌ های مذهبی اداره می ‌شدند؛ در حال حاضر نیز نزدیک به 2000 مدرسه خصوصی و مستقل در کانادا وجود داشته که هر ساله دانش آموزان داخلی و بین المللی زیادی را به خود جذب می کنند.

اکثر مدارس خصوصی در کشور کانادا شهریه و انواع دیگر هزینه ها را دریافت می کنند؛ تمامی مدارس خصوصی در این کشور برای ارائه مدارک تحصیلی و گواهینامه های معتبر باید در وزارت آموزش دولتی یا بخش دولتی در استان یا قلمرو خود ثبت نام کرده و برنامه درسی آنها توسط مقامات آموزش و پرورش استان ارزیابی شود.

همچنین باید گفت برخلاف مدارس دولتی، این مورد از بهترین مدارس کانادا کتاب های درسی را به دانش آموزان ارائه نداده و دانش آموزان خودشان باید این کتاب را تهیه کنند؛ معمولاً دانش ‌آموزان برای ورود به مدارس خصوصی باید در مصاحبه شرکت کرده و امتحان ورودی را بگذرانند.

مدارس خصوصی کشور کانادا

طبق شرایط تحصیل در مدارس کانادا مدارس خصوصی این کشور کلاس های کوچک تری داشته و تعداد دانش آموزان کم تر بوده؛ از همین رو معلمان و اساتید توجه ویژه ای بر هر دانش آموز دارند؛ همچنین دروس ارائه شده در این مدارس تخصصی تر بوده و دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه آماده می کنند؛ همچنین این مدارس از نظر ابعاد و محیط نیز نسبت به مدارس دولتی برتری دارند.

مقالات زیر راهنمای خوبی برای انتخاب مسیر تحصیلی در کانادا پس از اتمام مدرسه در این کشور هستند ، مطالعه آنها را از دست ندهید.

مدارس بین المللی در کانادا

به صورت کلی 377 مدرسه بین المللی در این کشور وجود داشته که هر سال دانش آموزان بین المللی را به خود جذب می کند؛ 188 مدرسه از این موارد دروس خود را به زبان انگلیسی ارائه داده و 134 مدرسه به زبان فرانسوی و 52 مدرسه به زبان ‌های انگلیسی و فرانسوی، دو زبان رسمی کانادا، آموزش دوزبانه ارائه می‌دهند.

مدارس بین المللی در کانادا معمولاً برنامه ‌های درسی متفاوتی را ارائه داده و در نهایت داشن آموزانی که موفق به پایان دوره خود شوند، دیپلم بین المللی که IB نام داشته را دریافت می کنند؛ این مدارس معمولاً دانش آموزان16 تا 19 ساله را با هدف آماده سازی آنها برای موفقیت در دانشگاه به چالش می کشد؛ دانش آموزان باید برای اخذ این مدرک موارد زیرا بگذارنند.

  • گذراندن دوره ها و دروس مختلف در این مدارس
  • نوشتن مقاله ای 4000 کلمه ای
  • ارائه 50 ساعت خدمت در مورد نیازهای خلاقانه

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

به صورت کلی دانش آموزانی که یکی از والدینشان در این کشور اقامت دائمی داشته و شهروند دائم محسوب می شود، می توانند با تحصیل در مدارس دولتی بدون پرداخت شهریه تحصیلات خود را تکمیل کنند، اما اگر قصد تحصیل در مدرسه ای خصوصی را دارید باید شهریه پرداخت کنید.

طبق شرایط تحصیل در مدارس کانادا این هزینه بین 12000 تا 17000 دلار خواهد بود؛ همچنین مهدکودک ها با توجه به سن هزینه دریافت کرده که محدوده قیمت از 179 دلار تا 1934 دلار در ماه می باشد.

نوع مدرسه هزینه به دلار
مدارس دولتی 9500 تا 17000 دلار در سال
مدارس روزانه خصوصی یا مستقل 15000 تا 30000 دلار در سال
مدارس شبانه روزی خصوصی یا مستقل 63000 دلار تا 83000 دلار در سال

برای دانش آموزان بین المللی، هزینه تحصیل در مدارس کانادا در نقطع دبیرستان از 10000 تا 25000 دلار کانادا متغییر بوده؛ همچنین برخی از دبیرستان های کانادا برای فعالیت های خاص، مانند پیوستن به تیم های ورزشی یا سفرهای مدرسه، هزینه های اضافی دریافت می کنند؛ علاوه بر این هزینه پرداختی برای مسکن و غذا باعث شده تا هزینه تحصیل در مدارس کانادا به سالانه حدود 12000 دلار کانادا برسد برای اطلاع از میزان هزینه های زندگی حتما در کنار این مقاله هزینه های زندگی و مهاجرت به کانادا را مطالعه فرمایید.

ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا به ویزا هایی گفته شده برای دانش آموزان زیر 18 سال صادر می شود؛ هر چند سن بلوغ در این کشور از استانی به استاد دیگر متفاوت بوده و برخی از استان ها افراد بالای 18 سال و برخی دیگر بالای 19 سال، بالغ محسوب می شوند.

سن استان
سن بلوغ 18 سال آلبرتا، منیتوبا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک، ساسکاچوان
سن بلوغ 19 سال بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، نوا اسکوشیا، مناطق شمال غربی، نوناووت، یوکان

دانش آموزان باید در دفتر ویزا معرفی نامه دریافت کرده و در این کشور حق تحصیل داشته باشند؛ به صورت کلی دانش آموزانی که زیر سن قانونی هستند باید برای ویزای گاردین شیپ درخواست دهند؛ این ویزا باعث شده تا افراد حین تحصیل از سرپرستی‌ یک شهروند و یا فردی که اقامت دائم کانادا را دارد بهره مند شوند.

اگر شرایط تحصیل در مدارس کانادا را داشته و بدان علاقه مند هستید ، می توانید از طریق دو شعبه دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر معالی آباد شیراز با کارشناسان آی مهاجرتی در ارتباط بوده و اولین گام را به سمت رویای خود بردارید؛ توصیه می کنیم برای اطلاع از هزینه ها و شرایط مهاجرتی در کنار این عنوان، حتما مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را مطالعه فرمایید.

سوالات پرتکرار شرایط تحصیل در مدارس کانادا 

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین ما تماس گرفته و یا سوالات خود را از طریق بخش زیر با ما درمیان بگذارید تا بتوانیم با افتخار صحیح ترین و به روزترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم.

با مشاهده ویدیوهای زیر به روند دلپذیر دریافت ویزا در آی مهاجرتی بیشتر پی خواهید برد:

نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور محمد سمیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیستم این مدارس بسیار کارآمد بوده و دارای سطح علمی بالایی است همچنین فرصت های پژوهشی نوآورانه و فراوان را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.

به صورت کلی طبق شرایط تحصیل در مدارس کانادا مهم ترین مدارس موجود در این کشور شامل مدارس عمومی، خصوصی، بنی المللی و مذهبی می شوند.

طبق سیستم مدارس کانادا هزینه تحصیل در مدارس خصوصی 15000 تا 30000 دلار در سال می باشد.

در حال حاضر نیز نزدیک به 2000 مدرسه خصوصی و مستقل در این کشور وجود دارد.

به صورت کلی خارجیان برای تحصیل در تمامی مدارس این کشور باید شهریه پرداخت کنند، هر‌چند تحصیل رایگان در مدارس کانادا برای فرزندان افراد با تابعیت و شهروندی دائم که زیر 18 سال سن دارند، امکان پذیر می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه