راهنمای هزینه‌ها و شرایط مهاجرت داروسازان به کانادا 2024

مهاجرت داروسازان به کانادا به معنای یافتن فرصت های شغلی و درآمد چشمگیر در استان های مختلف این کشور است که موجب شده کانادا همواره مورد توجه متخصصین در حوزه درمان باشد.
راهنمای هزینه ها و شرایط مهاجرت داروسازان به کانادا

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله، داروسازان ایرانی بدون محدودیت و ممنوعیتی خاص با فراهم آوردن شرایط لازم می‌توانند به راحتی به کانادا مهاجرت نمایند.

داروسازان در کانادا به طور میانگین سالانه 97,081 دلار درآمد کسب می‌کنند.

بهترین بازه سنی برای مهاجرت داروسازان به کانادا از 20 تا 30 سالگی است.

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی داروسازی، داشتن تجربه کاری 2 سال، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی و ارائه مدرک معتبر از مهم‌ترین شرایط لازم برای مهاجرت داروسازان به کانادا هستند.

اقدام از طریق مهاجرت تحصیلی، برنامه اکسپرس اینتری کانادا و برنامه نامزدی استانی یا همان کاندیدای ایالتی از بهترین روش‌های مهاجرت پیش روی داروسازان به کانادا است.

در کشورمان نیز بیش از یک چهارم داروسازان علاقمند به مهاجرت بوده و این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برمی‌گزینند که در حال حاضر روش‌های متفاوتی برای دستیابی به این امر پیش روی افراد قرار دارد و در ادامه آنان را می‌شناسیم.

شاید مطلع باشید که مهاجرت گروه پزشکان و متخصصین حوزه درمان به کانادا با مراحل بسیار و تا حدودی سخت‌گیرانه مواجه است و دولت کانادا هر فردی را به کشور خود راه نمی‌دهد . اما باید بگوییم که شرایط برای داروسازان تا حدودی ساده‌تر از سایر متخصصین حوزه‌های پزشکی است. همچنین حوزه داروسازی یکی از مشاغل نیازمند نیروی کار متخصص در این کشور می باشد.

وجود رفاه ، درآمد بالا و فرصت‌های شغلی متنوع و نسبتا بالا از اصلی‌ترین دلایل انتخاب کانادا از سوی داروسازان خارجی به عنوان مقصدی برای کار و زندگی است. پیشنهاد می‌کنیم حتما شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا را در مقاله مربوطه مطالعه کنید تا به طورکلی ورود به بازار کار این کشور را دقیق‌تر و کامل‌تر بشناسید. در ادامه نیز با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط مهاجرت داروسازان به کانادا را شرح دهیم.

راه‌های مهاجرت به کانادا برای داروسازان

افراد علاقمند به رشته داروسازی و یا داروسازانی که مدرک خود را در کشورمان دریافت کرده‌اند، می‌توانند از دو روش کلی یعنی روش تحصیلی و روش کاری برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام نمایند که روش کاری خود به 2 دسته تقسیم می‌شود . روش اول برنامه‌های اکسپرس اینتری (Express Entry) و برنامه دوم برنامه‌های کاندید ایالتی (PNP) را شامل می‌شود. 

روش تحصیلی

حتی اگر شما دارای تحصیلات لازم به عنوان داروساز نیستید، می‌توانید برای ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های کشور کانادا اقدام نموده و پس از دریافت مدرک خود شاغل شده و شرایط دستیابی به اقامت دائم را نیز برای خودتان فراهم آورید.

البته باید دقت داشته باشید که حتما از شرایط تحصیلی، سنی و مالی لازم برای تحصیل این رشته در دانشگاه‌های این کشور مطلع شوید و بررسی کنید که آیا امکان انجام این امر و اخذ ویزای تحصیلی برای شما وجود داشته باشد.

 

برنامه‌های اکسپرس اینتری کانادا 

برنامه اکسپرس اینتری کانادا را می‌توان سریع‌ترین روش برای مهاجرت داروسازان به کانادا معرفی کرد که فورا شما را به اقامت دائم این کشور می رساند.

در این برنامه متقاضیان باید با ارائه مدارک و شرایط خود نظیر سن، تحصیلات، مدرک زبان، سوابق کاری و غیره به حداقل امتیاز 67 از 100 رسیده تا بتوانند وارد مرحله نهایی یا همان استخر اصلی متقاضیان شوند.

پس از ورود به مرحله استخر ، پرونده متقاضیان بر اساس مدارک و شرایط شان امتیاز بندی شده و افراد برتر می‌توانند به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم کانادا را کسب نمایند. 

باید توجه کنید که برای متقاضیان ایرانی و ساکن در کشورمان برنامه اسکیل ورکر کانادا گزینه در دسترس برای مهاجرت به کانادا خواهد بود.

آیا می‌دانید مهاجرت از طریق اسکیل ورکر کانادا چه شرایطی دارد؟ در مقاله مربوطه کاملا شرایط و جزئیات چگونگی اقدام از طریق این برنامه را برای شما شرح داده‌ایم تا بتوانید به عنوان یک داروساز برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایید.

اما بهتر است بدانید که شرایط زیر برای اقدام از این روش نیاز خواهد بود:

برنامه های اکسپرس اینتری کانادا
  • داشتن مدرک حداقل لیسانس داروسازی
  • ارائه حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط
  • ارائه مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی نظیر TEF یا IELTS
  • پشت سر گذاشتن آزمون بورد ملی داروسازی کانادا (PEBC)
  • پشت سر گذاشتن دوره یک ساله کارآموزی موردنیاز
 

برنامه‌های کاندید ایالتی (PNP)

برنامه‌های کاندید ایالتی (Provincial Nominee Program) یا PNP، به استان‌ها و قلمروهای کانادا اجازه می‌دهد تا افرادی را که مایل به مهاجرت به این کشور و سکونت در یک استان خاص هستند ، را به این کشور معرفی کنند. در واقع هدف اصلی PNP گسترش مزایای مهاجرت در سراسر کاناداست و می‌توان گفت که موفقیت در جذب مهاجر تا حد زیادی با کمک PNP صورت می‌گیرد.

اولین شرط لازم برای اقدام از طریق برنامه‌های استانی داشتن یک پیشنهاد کاری از سوی استان‌های این کشور است. در حال حاضر 11 استان کانادا این برنامه را پوشش می‌دهند و شما باید بررسی کنید که آیا شغل مد نظر شما (در این‌جا داروسازی) در میان مشاغل مورد نیاز استان یا استان‌های انتخابی است یا خیر؟!

دقت کنید که برخی مواقع ممکن است برنامه‌های استانی و فدرالی در یک راستا باشند، یعنی یک استان ممکن است برخی جریان‌های خود را با برنامه اکسپرس اینتری هماهنگ کند. 

هر استان باتوجه به نیاز و شرایط خود حداقل امتیازی را در نظر می‌گیرد و اگر شما بتوانید با ارائه مدارک و شرایط خود به امتیاز مربوطه برسید، قادر به مهاجرت به کانادا و استان مربوطه از طریق برنامه‌های نامزد استانی یا همان کاندید ایالتی خواهید شد.

اما برخی از شرایط کلی پذیرش داروسازان در کانادا از طریق برنامه‌های استانی (PNP)به این شرح هستند:

برنامه های کاندید ایالتی
  • مدرک تحصیلی: لیسانس داروسازی از یک دانشگاه یا کالج معتبر و معادل سازی آن با مدرک داروسازی کانادا.
  • تسلط زبان خارجه: نمره و سطح قبولی در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی معمولاً IELTSیا TEF
  • سابقه کار: حداقل 1 سال سابقه کار داروسازی در بیمارستان یا سایر مراکز درمانی.
  • مجوز کار: دریافت مجوز کار از اداره مهاجرت کانادا
  • سن: حداکثر سن معمولا 45 سال است اما بهترین بازه سنی 20 تا 30 سال است (ممکن است در برخی استان‌ها حداکثر سن تا 50 سال هم باشد)
  • پیشنهاد شغلی: در برخی از استان‌ها، داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی الزامی است.
 
شرایط مهاجرت داروسازان به کانادا

شرایط مهاجرت داروسازان به کانادا

همانطور که در بخش قبل گفتیم متقاضیان می‌توانند از طریق برنامه‌های مختلف برای مهاجرت داروسازان به کانادا اقدام کنند.

اما نکته مهمی که باید مدنظر قرار دهید، این‌ که متقاضیانی که مدارک داروسازی بین‌المللی دارند ، باید حتما جهت معادلسازی مدرک خود توسط بورد امتحانات داروسازی کانادا “Pharmacy Examining Board of Canada” یا PEBC اقدام نموده و تاییده لازم را جهت شرکت در برنامه اکسپرس اینتری یا نامزدی استانی اخذ کنند.

علاوه بر این داروسازان باید مجوز فعالیت در یک استان مشخص را از سازمان تنظیم مقررات داروسازی استان مربوطه که با نام NAPRA شناخته می‌شود، به دست آورند.

پس از این مراحل افراد باید در آزمون بورد ملی کانادا شرکت و ضمن قبولی ، مجوز فعالیت خود به عنوان داروساز را کسب کنند.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت داروسازان به کانادا

اما در این بین چه مدارکی برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک داروساز نیاز است؟

برای این‌که بدانید برای تحصیل در رشته داروسازی چه اقداماتی لازم بوده و چه مدارکی موردنیازتان خواهد بود، توصیه می‌کنیم تا حتما با مشاورین ما تماس حاصل نمایید در مدت زمانی کوتاه دقیق ترین مدارک درخواستی دانشگاه دلخواه خود را به دست آورید.

اما اگر قصد دارید از طریق برنامه‌های اکسپرس اینتری و یا نامزدهای استانی برای مهاجرت و کار به عنوان یک داروساز در کانادا اقدام نمایید، ممکن است با توجه به شرایط شخصی و ملیت متفاوت افراد و همچنین قوانین متفاوت هر ایالت مدارکی نسبتا متفاوت و یا اضافه از متقاضیان در مقایسه با یکدیگر خواسته شود. 

پس این موضوع را باید به طوور کاملا تخصصی مورد بررسی با مشاورین این حوزه قرار دهید. اما مدارکی قطعا به طور عمومی از همه و در تمامی ایالات درخواست خواهد شد که بدین شرح خواهند بود:

 
مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت داروسازان به کانادا
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک تحصیلی داروسازی و ریز نمرات
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهینامه صلاحیت اخذ شده از PEBC
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدارک معاینات پزشکی و سلامت جسمانی
  • ارائه مدرک زبان معتبر انگلیسی یا فرانسوی
 

مراحل مهاجرت داروسازان به کانادا

از آن‌جا که روش‌های مهاجرت به کانادا به عنوان داروساز متفاوت است، مراحل انجام آن نیز می‌تواند متفاوت باشد، به خصوص در رابطه با مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری مراحل این دو کاملا متفاوت است. اما اگر قصد دارید از طریق برنامه اکسپرس اینتری و نامزدهای استانی اقدام نمایید باید طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  • باید از طریق یکی از این دو برنامه و با ارائه مدارک لازم به ویزای کار کانادا دست پیدا کرده و ورک پرمیت مربوطه را به دست آورید.
  • در مرحله بعدی باید تمامی مدارک را به بررسی و تایید توسط هیئت بررسی داروسازی کانادا (Pharmacy Examining Board of Canada) یا PEBC برسانید.
  • شما باید در آزمون ارزیابی PEBC (PEBC Evaluating Exam) و آزمون واجد شرایطی PEBC (PEBC Qualifying Exam) شرکت کرده و صلاحیت خود را مورد ارزیابی قرار دهید و در صورت تایید به عنوان یک داروساز مورد تایید مجوز وخود را دریافت و شروع به کار نمایید.
مراحل مهاجرت داروسازان به کانادا
هزینه های لازم برای مهاجرت داروسازان به کانادا

هزینه‌های لازم برای مهاجرت داروسازان به کانادا

امر مهاجرت همواره با هزینه همراه است که در این‌جا مهاجرت تحصیلی بسیار هزینه‌های بیش‌تری در مقایسه با مهاجرت کاری دارد. اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های کانادا و سپس ورود به بازار کار کانادا به عنوان داروساز را دارید، باید توجه کنید که شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه‌های دولتی از 20 هزار تا 45 هزار دلار و در دانشگاه‌های خصوصی از 25 هزار تا 70 هزار دلار خواهد بود.

در کنار این باید به هزینه‌های اقامت و زندگی به مدت 4 سال تحصیل خود نیز توجه داشته باشید که سالانه برای هر فرد متفاوت بوده و می‌تواند از 20 هزار تا 45 هزار دلار را در بر بگیرد. البته باید به هزینه‌های اولیه نظیر هزینه دریافت ویزا، تمکن‌مالی، بیمه درمانی و غیره نیز توجه داشته باشید.

اما مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری و یا برنامه نامزدی استانی بسیار کم هزینه‌تر بوده و شما می‌توانید فورا مشغول به کار شده و کسب درآمد نمایید. البته این روش‌ها نیز نیاز به پرداخت برخی هزینه‌ها برای انجام امور درخواست و ویزا و تایید مدارک دارند که بازهم هزینه‌های گزافی نخواهند بود. این هزینه‌ها را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

نوع هزینه مبلغ هزینه
هزینه بررسی پرونده در برنامه‌ اسکیل ورکر و مهاجرت استانی برای متقاضی اصلی 1325 دلار
هزینه بررسی پرونده در برنامه‌ اسکیل ورکر و مهاجرت استانی برای همسر متقاضی اصلی 1325 دلار
هزینه بررسی پرونده در برنامه‌ اسکیل ورکر و مهاجرت استانی برای فرزندان متقاضی اصلی 225 دلار برای هر فرزند
ثبت نام در سیستم Pharmacists’ Gateway Canada 325 دلار
هزینه دریافت ورک پرمیت 155 دلار هر نفر
هزینه ارزیابی تاثیر بر بازار کار کانادا  LMIA 1000 دلار
هزینه انطباق کارفرما 230 دلار
هزینه انگشت نگاری و بیومتریک 85 دلار
هزینه ترجمه مدارک 1 میلیون تومان به بالا
نمایش ویدیو درباره کاور وبینار بررسی روش های مهاجرت و چالش های پیش رو

نگاهی دقیق بر روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

انتخاب هر یک از روش های مهاجرتی با چالش های خاص خود همراه است که با اضافه شدن شرایط فردی ، می تواند مهاجرت را به پروسه ای پیچیده مبدل سازد.

این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما را تماشا نموده و جهت دریافت هرگونه اطلاعات دقیق و یا بررسی شرایط فردی تان با مشاورن ما در آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

شرایط بازار کار داروسازی در کانادا چگونه است؟

باید بدانید که شرایط بازار کار در حوزه پزشکی و درمان در تمامی گرایش‌ها و شاخه‌ها به خصوص داروسازی در کشور کانادا خوب و مناسب است. اگر شما داروسازی هستید که قصد مهاجرت به کانادا را دارید و در رابطه با بازار کار و فرصت‌های شغلی آن مردد هستید، باید بدانید که در حال حاضر این کشور حتی از کمبود نیروی ماهر و متخصص در این حوزه رنج نیز می‌برد.

به همین خاطر در اکثر سال‌ها شغل داروسازی به عنوان یکی از مشاغل نیازمند نیروی کار در کانادا معرفی می‌شود که باعث شده دولت این کشور نسبت به جذب افراد باتجربه و با دانش در این حوزه از خارج کشور اقدام نماید. 

همچنین در سال‌های آینده پیش‌بینی می‌شود که این کمبود افزایش یابد و تعداد فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های این کشور نیز جوابگوی نیاز این کشور نباشد.

وجود تمامی این موارد باعث شده که دولت کانادا راه را برای جذب داروسازان خارجی فراهم آورد و افرادی که دارای تجربه و تحصیلات کافی و مناسب باشند، بتوانند برای کار زندگی به این کشور مهاجرت نمایند. پس در رابطه با بازار کار داروسازان در این کشور نگران نباشید و هم اکنون با خیال راحت برای مهاجرت خود اقدام نمایید.

شرایط بازار کار داروسازی به کانادا

برخی از فرصت‌های شغلی مناسب برای داروسازان در کانادا

داروساز در داروخانه: این شغل شامل ارائه خدمات دارویی به بیماران، تجویز دارو و مشاوره در مورد نحوه مصرف داروها است.

داروساز بالینی: شامل همکاری با پزشکان و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی برای ارائه خدمات دارویی به بیماران در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و سایر مراکز مراقبت‌های بهداشتی است.

داروساز صنعتی: تحقیق و توسعه داروها، تولید داروها و کنترل کیفیت داروها را در بر می گیرد.

داروساز محقق: این شغل شامل انجام تحقیقات در زمینه داروسازی و کشف داروهای جدید است.

استاد دانشگاه: به معنای تدریس در رشته داروسازی و انجام تحقیقات در این زمینه است.

درآمد داروسازان در کانادا چقدر است؟

شاید مطلع باشید که گروه پزشکی و درمان در کانادا از درآمدهای نسبتا بالا و خوبی بهره‌مند هستند که این موضوع در رابطه با داروسازان نیز صدق می‌کند.

البته نمی‌توان درآمد آنان را با برخی پزشکان و متخصصان در یک راستا دانست اما در مقایسه با بسیاری از مشاغل و حرفه‌ها داروسازان درآمد خوب و قابل قبولی به دست می‌آورند.

نکته مهمی که باید مدنظر قرار دهید ، میزان تجربه و سابقه کار بر میزان درآمد است که هرچه تجربه بالاتر ، درآمد نیز بیش‌تر خواهد بود. همچنین میزان تحصیلات نیز تاثیر زیادی بر درآمد این افراد خواهد داشت ، پس نباید برای یک شخص تازه کار درآمدی برابر با یک شخصی که 20 سال سابقه کار دارد ، متصور شوید.

اما برای اطلاع بیش‌تر باید بگوییم طبق آمار در سال 2024 داروسازان در کانادا به طور متوسط سالانه 97,081 دلار درآمد دارند که در کم‌ترین حالت به 78,000 دلار رسیده و در بیش‌ترین حالت می‌تواند به 135,000 دلار در سال برسد.

ضمنا باید بدانید که نوع کارفرما و محل اقامت و اشتغال نیز بر درآمد موثر است. در ادامه چند شهر مناسب برای کار در کانادا برای داروسازان را خواهیم شناخت.

درآمد داروسازان در کانادا چقدر است ؟
بهترین مقاصد و شهرها برای اشتغال داروسازان در کانادا

بهترین مقاصد و شهرها برای اشتغال داروسازان در کانادا

اشتغال به عنوان داروساز در هرکجای کانادا می‌تواند شما را به اهدافتان برساند، اما در این میان برخی از شهرها گزینه‌های بهتری بوده که امتیازات، امکانات و ویژگی‌های بهتری را به افراد ارائه می‌دهند و برخی از آن‌ها شامل شهرهای زیر خواهند شد:

  • انتاریو پرجمعیت‌ترین استان کانادا بوده و بیش‌ترین تعداد داروسازان را در خود جای داده است. شهرهای تورنتو، اتاوا و میسی‌ساگا از جمله بهترین شهرها برای اشتغال داروسازان در انتاریو هستند.
  • بریتیش کلمبیا دومین استان پرجمعیت کانادا است و دارای جمعیتی رو به رشد است. شهرهای ونکوور، ویکتوریا و برنابی از جمله بهترین شهرها برای اشتغال داروسازان در بریتیش کلمبیا هستند.
  • آلبرتا یک استان در حال رشد سریع با اقتصاد قوی است و شهرهای کلگری، ادمونتون و رد دیر از جمله بهترین شهرها برای اشتغال داروسازان در آلبرتا هستند.
  • ساسکاچوان یک استان با هزینه زندگی مقرون به صرفه است. شهرهای ساسکاتون، رجینا و پرنس آلبرت از جمله بهترین شهرها برای اشتغال داروسازان در ساسکاچوان هستند.
  • منیتوبا استانی با جمعیتی متنوع است. شهر وینیپگ بهترین شهر برای اشتغال داروسازان در منیتوبا است.

اگر در رابطه با مهاجرت داروسازان به کانادا نیاز به کسب اطلاعاتی بیش‌تر و یا بررسی شرایط و مدارک خودتان دارید، با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در تماس بوده و سوالات خود را مطرح نمایید.

علاوه بر کار در حوزه درمان ، می توانید تحصیل در این علوم را در کانادا تجربه کنید که درعناوین زیر به آن پرداخته ایم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه