مهاجرت پزشکان به ایتالیا

مهاجرت پزشکان به ایتالیا یکی از موارد چشم گیر در سال های اخیر بوده است که پس از همه گیری کرونا و کمبود قابل توجه پزشک در این کشور ، از تمامی نیروی کار که دارای شرایط لازم باشند، استقبال نموده و مزایای زیادی را برای آن ها در نظر گرفته است.

 
مهاجرت پزشکان به ایتالیا

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله، برای دریافت مجوز و همچنین ارتباط با بیماران و سایر افراد یادگیری این زبان حتما لازم می باشد.

میزان درآمد یک پزشک در ایتالیا حدود 100.000 یورو در سال می باشد که این مقدار با توجه به شرایط مختلف متفاوت خواهد بود.

در صورتی که مدرک تحصیلی خود را در دانشگاه های اتحادیه اروپا دریافت کرده باشید نیازی به این امر نیست، اما اگر مدرک را در خارج از اروپا اخذ کرده اید باید حتما معادلسازی آن را انجام دهید.

داشتن نمرات درخشان، سابقه کاری و پیشنهاد کاری از مواردی هستند که باعث افزایش احتمال قبولی شما از سوی کشور ایتالیا می شوند.

بله، از آن جایی که این کشور با کمبود نیرو در سیستم درمانی خود مواجه است ، شرایط را برای تمام پزشکانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند هموار کرده و این روش مهاجرتی بسیار کم هزینه می باشد.

 

فرصت های شغلی در مراکز درمانی ایتالیا بسیار بوده و با داشتن هر نوع تخصص پزشکی می توان سریعا به کار مشغول شد، از آنجا که نیروی کار در این زمینه بسیار کم است افرادی که در ایتالیا پزشک هستند از مقدار درآمد و کیفیت زندگی خوبی برخوردار خواهند شد و به همین علت مهاجرت پزشکان به ایتالیا همچنان رو به افزایش است.

از جهتی دیگر هزینه زندگی و اقامت در این کشور بسیار ارزان تر از سایر کشورها اروپایی بوده و اگر به دنبال مقصدی به صرفه هستید ، این کشور می تواند یکی از بهترین مقصدها باشد. در این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا از تمامی شرایط مهاجرت پزشکان به ایتالیا اطلاع یابید.

اگر به دنبال راه های دیگری نقل مکان به این کشور نیز هستید، می توانید مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را مطالعه نموده و مناسب ترین آن را برای خود بیابید.

ویدیو و پادکست مهاجرت پزشکان به ایتالیا

مهاجرت پزشکان به ایتالیا از جمله مواردی است که می توان با اطلاع از قوانین آن به فرصت شغلی و درآمد چشمگیری رسید.

صحبت های مونا را تا انتها تماشا نموده و جهت هرگونه اطلاعات دقیق تر با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت پزشکان به ایتالیا

شرایط مهاجرت و کار پزشکان در ایتالیا

شغل پزشکی در جامعه ایتالیا دارای احترام و ارزش بسیار بالایی بوده و به همین دلیل است که رقابت زیادی برای دستیابی به پذیرش این رشته در جریان می باشد . پزشکانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های اتحادیه اروپا دریافت کرده اند ، هیچ محدودیتی برای کار در ایتالیا نخواهند داشت ، اما برای افرادی که دارای مدرک خارجی هستند ، شرایط مهاجرت و کار پزشکان در ایتالیا متفاوت است.

اگر مدرک تحصیلی شما در خارج از اتحادیه اروپا اعطا شده باشد ، باید برای ویزای کار برای مهاجران ماهر درخواست دهید و جهت تایید مدرک تحصیلی خود مراحل اعتبار سنجی را بگذرانید که نیاز به شرکت در آزمون مشخص شده از سوی وزارت است، برای اطلاع دقیق از نوع و مراحل این ویزا پیشنهاد می کنیم که مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا را مطالعه نمایید.

در صورتی که اعتبار سنجی مدرک شما با موفقیت انجام شده و توسط وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفت ، می توانید با تسلط بر زبان ایتالیایی ویزای خود را دریافت کرده و نقل مکان کنید. داشتن مدرک با نمرات درخشان، سابقه و پیشنهاد کاری از مراکز درمانی درون کشور هستند که با توجه به تجربه مهاجرت پزشکان به ایتالیا این موارد می تواند شانس پذیرش شما را چند برابر کند.

 

مدرک زبان مهاجرت پزشکان به ایتالیا

برخی از افراد این تصور را دارند که اگر تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد ، پس می توان با داشتن مدرک زبان انگلیسی به کار در این کشور پرداخت، در صورتی که این تفکر کاملا اشتباه می باشد.

از آن جایی که زبان ایتالیایی زبان بومی مردم ایتالیا می باشد یادگیری این زبان برای زندگی و ارتباط با بیماران ضروری بوده و تنها در صورت داشتن این مدرک می توان مجوز کار در ایتالیا را به دست آورد و تسلط بر زبان انگلیسی برای مهاجرت پزشک متخصص به این کشور کافی نیست.

مدرک زبان مهاجرت پزشکان به ایتالیا برای زبان ایتالیایی حداقل سطح B1 بوده و هر چقدر که سطح مدرک شما بالاتر باشد احتمال پذیرش شما نیز افزایش خواهد یافت. اگر قصد دارید مدرک انگلیسی مورد تایید را نیز داشته باشید، مدرک آیلتس و تافل با حداقل نمره 6 قابل قبول می باشد.

 

مدارک مورد نیاز مهاجرت پزشکان به ایتالیا

برای این که بتواند مجوز لازم را جهت اقامت و کار در این کشور دریافت کنید ، باید مدارک مورد نیاز را به طور کامل به سفارت و وزارت بهداشت این کشور ارائه دهید. توجه داشته باشید که این مدارک باید به شکل ترجمه شده ارائه شوند و هر گونه اشتباهی در این مدارک ممکن است باعث رد شدن درخواست شما گردد . به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که از کارشناسان آی مهاجرتی که دارای تجربه های موفق می باشند کمک گرفته و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید.

مدارک مورد نیاز مهاجرت پزشکان به ایتالیا شامل موارد زیر می شود:

  • پاسپورت معتبر
  • بیمه
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک تحصیلی پزشکی معادلسازی شده
  • فرم درخواست ویزا
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • ارائه قرارداد کاری و یا جاب آفر (در صورت وجود)
 

معادلسازی مدرک پزشکی برای مهاجرت

افرادی که مدرک تحصیلی خود را خارج از اتحاده اروپا دریافت کرده اند ، باید برای مهاجرت پزشک عمومی به ایتالیا معادلسازی مدرک خود را انجام دهند. این پروسه ممکن است که از 2 تا 3 سال زمان ببرد و فقط با داشتن آن می توان مجوز کار را در کشور ایتالیا دریافت کرد و به طبابت مشغول شد. برخی از قوانین معادلسازی مدرک پزشکی برای مهاجرت شامل موارد زیر می باشد:

 
  • در طول فرایند نیازی به حضور در خاک ایتالیا نیست.
  • امتحانات به زبان ایتالیایی با حداقل سطح B1 است.
  • وزارتخانه برنامه ها و منابعی را که در تهیه پرسشنامه استفاده می شود را حدود 5 ماه قبل از برگزار آزمون اعلام میکند.
  • در صورت قبول نشدن در امتحان کتبی، امکان انجام آزمون شفاهی نیز وجود ندارد.
  • ارائه خدمات به صورت رایگان فقط برای شهروندان اروپا امکان پذیر است
  • اگر فرد در آزمون شفاهی قبول نشود، نامناسب تلقی می شود.
  • تمامی آزمون های جبرانی، کتبی و شفاهی مخص شده از سوی وزارت الزامی هستند.
  • این معادسازی فقط برای کشور ایتالیا معتبر بوده و قابل استفاده در سایر کشورها نمی باشد.

درآمد پزشکان در ایتالیا

مهم ترین معیار برای هر پزشک، میزان درآمد او در این کشور است، برای همه افراد اهمیت دارد که میزان درآمد شغل آن ها زیاد بوده و بتوانند با کار در آن کشور کیفیت خوبی از زندگی را برای خود فراهم کنند، میزان درآمد هر شغل در هر کشور وابسته به وضعیت اقتصادی آن است.

به همین علت مطالعه مقاله وضعیت اقتصادی کشور ایتالیا می تواند برای شما بسیار مفید باشد تا از وضعیت پیش روی خود اطلاعات دقیق تری داشته باشید.

به طور کلی مهاجرت پزشکان متخصص به ایتالیا یک گزینه بسیار خوب است، زیرا این افراد درآمد بسیار خوبی خواهند داشت و از رفاه مناسبی برخوردار می شوند. مقدار درآمدها با توجه به شرایط زیادی متغیر است، مواردی مانند کار در مراکز خصوصی، تخصص و بالا بودن سطح مدرک، داشتن سابقه کاری و کار در شهرهای بزرگ می تواند باعث افزایش حقوق فرد شود.

اگر به فکر درآمد بیشتری هستید می توانید مطب خصوصی خود را تاسیس کرده و به طبابت در آن بپردازید . در جدول درآمد پزشکان در ایتالیا برای شما قرار داده شده است:

تخصص متوسط درآمد سالانه به یورو
پزشک عمومی 92.700
چشم پزشک 86.400
متخصص مغز و اعصاب 132.000
متخصص قلب 162.000
متخصص اطفال 112.000
داروساز 58.900
فیزیوتراپیست 76.500
دامپزشک 54.500

بزرگترین مراکز درمانی در ایتالیا

در صورتی که به دنبال مراکز درمانی مناسب برای اشتغال می گردید این لیست می تواند برای شما بسیار مفید باشد، معمولا بزرگترین مراکز درمانی در ایتالیا در شهرهای بزرگ مستقر شده اند و به همین دلیل مقدار دستمزد در آن ها بیشتر از سایر شهرها می باشد:

  • Policlinico Universitario A. Gemelli
  • Grande Ospedale Metropolitano Niguarda
  • Policlinico Sant’Orsola-Malpighi
  • Ospedale San Raffaele – Gruppo San Donato
  • Istituto Clinico Humanitas
  • Azienda Ospedaliera di Padova
  • Ospedale Borgo Trento
  • Ospedale Policlinico San Matteo
  • Ospedale Papa Giovanni XXIII
  • IRCCS Arcispedale Santa Maria N
 
بزرگ ترین مراکز درمانی ایتالیا

همچنین شهرهای بزرگ مانند روم، میلان و غیره می تواند بهترین مکان برای افتتاح مطب و مرکز درمانی خود نیز باشد ، بدون این که فرد ضرری داشته باشد. زیرا به علت کمبود نیروی پزشک در این کشور، همه مطب های خصوصی نیز دارای درآمدهای بسیار خوب هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

وبینار بررسی مهاجرت و چالش های پیش رو

انتخاب هر یک از روش های مهاجرتی با چالش های خاص خود همراه است که در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت دقیق به آن پرداخته است.

توصیه می کنیم تا با تماشای این وبینار تا انتها به اطلاعات خوبی دست یافته و در صورتی که سوالی برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما در دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تخصص پزشکی

همان طور که اشاره کردیم با داشتن تخصص و مدرک سطح بالاتر می توان از درآمد بیشتری برخوردار شد، همچنین شرط اصلی پذیرش در این کشور یادگیری زبان بومی آن یعنی ایتالیایی است.

افرادی که تخصص پزشکی نداشته و یا به این زبان تسلطی ندارند ، هیچ نگرانی نداشته باشند ، زیرا همچنان فرصتی برای مهاجرت پزشکان به ایتالیا برای این افراد وجود دارد.

این افراد می توانند اقدام به مهاجرت به ایتالیا از طریق تخصص پزشکی کنند، اما این روش چگونه است؟ فردی که مدرک خود را از دانشگاه های ایران دریافت کرده با ارسال درخواست برای تحصیل تخصصی در ایتالیا در دانشگاه ها پذیرش را گرفته و به تحصیل تخصص مورد نظر خود بپردازند و بعد از دریافت مدرک به کار در همان شرکت پرداخته و موفق به دریافت اقامت دائم می شود.

در این دانشگاه ها دوره زبان ایتالیایی نیز برای افرادی که تسلطی بر آن ندارند، برگزار می شود که افراد قبل از شروع دوره های تخصصی خود در آن شرکت کرده و مدرک زبان خود را دریافت می کنند. به علت هموار بودن این راه این کشور سالانه پزشکان زیادی را به سمت خود جذب می کند. 

 
مهاجرت به ایتالیا از طریق تخصص پزشکی
بهترین دانشگاه ها جهت تخصص پزشکی در ایتالیا

بهترین دانشگاه ها برای تخصص پزشکی در ایتالیا

شناخت بهترین دانشگاه ها برای تخصص پزشکی به شما کمک می کند تا مدرک خود را از یک دانشگاه معتبر دریافت کنید . داشتن این مدرک به شما کمک می کند که زودتر به کار مشول شده و مقدار درآمد بیشتری را داشته باشید.

اسامی برخی از این دانشگا ها بر اساس تجربه مهاجرت پزشکان به ایتالیا در لیست زیر است:

  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه بولونگا
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه ورونا
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه فلورانس

هزینه مهاجرت پزشکان به کشور ایتالیا

برای بسیاری از افراد میزان هزینه مهاجرت پزشکان به کشور ایتالیا بسیار اهمیت دارد، همان طور که گفتیم ایتالیا به عنوان یک مقصد ارزان قیمت شناخته می شود که این از بزرگترین مزایای آن است.

علاوه بر هزینه های لازم برای حمل و نقل، شما باید مقدار هزینه زندگی و اقامت خود را در ابتدای ورود به کشور و قبل از شروع به کار و دریافت حقوق را نیز در نظر داشته باشید و آن را فراهم سازید.

برای اطلاع از مقدار دقیق این قیمت ها مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا را مطالعه نمایید.

در جدول زیر برخی از هزینه های پیش رو برای مهاجرت پزشکان به ایتالیا به همراه مقدار آن ذکر شده است:

نوع هزینه مبلغ
صدور ویزا 115 یورو
ترجمه مدارک 4 تا 10 میلیون تومان
تایید دادگستری حداکثر 1 ملیون تومان
دوره زبان و معادل سازی مدرک در دانشگاه های دولتی رایگان
بلیت هواپیما حداقل 24 میلیون
تمکن مالی حداقل 30.000 یورو

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی مهاجرت پزشکان به ایتالیا پرداخته و در دستسر شما قرار گرفته است. در صورت ایجاد ابهامات و سوالات و یا نیاز به اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

مطالب جمع آوری شده در مقالات زیر در حوزه کار در ایتالیا راهگشای بسیار خوبی برای شما خواهد بود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه