روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا

روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا یکی از جذاب ترین پیشنهادات موجود برای مهاجرت و نقل مکان به اروپا و این کشور می باشد که طی سالیان اخیر بسیار مورد توجه مهاجرین خارجی به خصوص ایرانیان قرار گرفته و شهروندان ایرانی بسیاری خود را بدین شیوه به این کشور رسانده اند.

اقدام از طریق کار برای مهاجرت به کشور منحصر بفرد ایتالیا نیاز به شناخت عوامل و پارامترهای مختلفی دارد که هرچه اطلاعات شما کامل تر باشد، قطعا می توانید مهاجرتی موفق تر را تجربه نمایید . در ادامه این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی تمامی روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا را به شما ارائه خواهند نمود.

روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا

مهاجرت کاری به ایتالیا به عنوان یکی از روش های کم هزینه مهاجرت به این کشور می تواند شما عزیزان را به اقامت نیز برساند.

فهرست مطالب

لازم است بدانید که شرایط کار در این کشور در زمان شیوع بیماری کووید 19 با مشکل رو به رو شده و نرخ بیکاری افزایش یافته بود؛ اما در حال حاضر شرایط در حال بازگشت به پیش از همه گیری بوده و حتی پیش بینی می شود که بازار کار شرایط بهتری را هم تجربه نماید.

البته از اقتصاد ششم جهان توقعی جز این وجود ندارد. خوشبختانه ایتالیا یکی از پررونق ترین کشورهای جهان است و طیف گسترده ای از مزایا را از مرخصی تعطیلات، ساعات کاری منعطف و بیمه سلامت گرفته تا امنیت شغلی و اجتماعی فراوان را به افراد شاغل ارائه می دهد. 

ضمنا حتما عنوان راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را نیز مطالعه کرده تا سایر زوایا و جنبه های مهاجرت به این کشور را بشناسید.

قوانین کار در کشور ایتالیا

در ادامه بررسی روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا بسیار لازم است که متقاضیان این امر از قوانین ابتدایی و اولیه کار در این کشور مطلع باشند. مهاجرت کاری و کار در ایتالیا از این بابت نیز بسیار مناسب است زیرا قوانین کاملا مشخص و به آن ها عمل می شود. به طور کلی میانگین ساعت کاری در ایتالیا 40 ساعت می باشد که با اضافه کاری حداکثر 48 ساعت در هفته مجاز است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا

همچنین روزهای کاری از دوشنبه تا جمعه بوده و در بخش های دولتی از 8 صبح آغاز و ساعت 3 بعد از ظهر خاتمه می یابد. اما بخش خصوصی ممکن است متفاوت باشد که معمولا از 9 صبح آغاز و ساعت 6 بعد از ظهر خاتمه می یابد. همچنین برای یک سال کار تمام وقت 20 روز مرخصی با حقوق باید از سوی کارفرما به کارمندان و کارگران داده شود.

علاه بر این طبق قوانین کار در کشور ایتالیا، مرخصی زایمان اجباری است و معمولاً مادر باید 2 ماه قبل از زایمان و 3 ماه بعد از زایمان مرخصی بگیرد. در مورد مرخصی پدر نیز در سال 2021 ایتالیا مرخصی استحقاقی را از 7 به 10 روز کاری با یک روز اضافی اختیاری که مادر می تواند از آن صرف نظر کند ، افزایش داد. سن استاندارد بازنشستگی در ایتالیا نیز 67 سالگی اعلام شده است که برای واجد شرایط بودن برای بازنشستگی دولتی (pensione di vecchiaia) باید حداقل 20 سال حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشید.

حداقل دستمزد در ایتالیا

باید بدانید که ایتالیا حداقل دستمزد تعیین شده توسط قانون ندارد. حداقل دستمزدها از طریق قراردادهای دسته جمعی در سطح بخشی تعیین می شود و اکثریت کارکنان در ایتالیا تحت پوشش قرارداد دسته جمعی هستند که در آن دستمزدها تعیین می شود.

اما طبق آمار متوسط دستمزدها در ایتالیا در سال 2022 به 2627 یورو در ماه (2896.362 دلار) افزایش یافت. همچنین حداکثر نرخ متوسط دستمزد برای کارمندان نیز 2502 یورو در ماه و حداقل 1176 یورو در ماه بوده است.

روش های پیدا کردن کار در ایتالیا

روش های پیدا کردن کار در ایتالیا

یکی از بخش های مهم در بررسی روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا، چگونگی یافتن شغل در این کشور است. امروزه راه های متفاوتی برای یافتن کار در دسترس افراد وجود دارد که یکی از این موارد سنتی ترین روش موجود ، اقدام از طریق پرس و جو در تمامی مراکز مرتبط با حیطه فعالیت شخص می باشد.

در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق کار، چنان چه آشنایان یا دوستان شما در این کشور حضور دارند می توانید با اقدام از این طریق از این موضوع مطلع شوند که باید گفت این روش امروزه به خصوص در کشورهای اروپایی بسیار کم مورد انجام و استقبال قرار می گیرد.

اما این افراد می توانند با مراجعه به مراکز و موسسات کاریابی در ایتالیا نسبت به اقدام جهت یافتن شغل مورد نیاز شما و همچنین گزینه های موجود اقدام نمایند . اما در صورتی که چنین اشخاصی در دسترس نداشته باشید، می توانید با مراجعه به سایت های آنلاین این مراکز و موسسات و یا دیگر موسسات آنلاین کاریابی در ایتالیا به بررسی مشاغل موجود در شهرهای مختلف این کشور بپردازید.

روش آنلاین را می توان مرسوم ترین و بهترین روش یافتن شغل در میان روش های پیدا کردن کار در ایتالیا در نظر گرفت که می تواند مستقیما شما را با کارفرما وارد ارتباط نماید. در این صورت هم شما می توانید دقیقا از شرایط کار مطلع شوید و در صورت توافق طرفین قراردی کاری منعقد نمود و جهت ویزای کاری اقدام نمود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

معتبرترین سایت های آنلاین کاریابی در ایتالیا

یقینا شرکت ها ، موسسات و سایت های کاریابی گوناگونی در ایتالیا فعالیت دارند که هریک دارای مزایا و معایب خود بوده و هرکدام نیز دارای تعداد کاربران مشخص خود می باشند که در این میان سایت های پر بازدید و پر کاربر یقینا می توانند از تعداد ثبت فرصت های شغلی بالاتری برخوردار باشند. 

هچمنین گاهی برخی از سایت ها در فرصت های شغلی خاصی مورد توجه کارفرمایان و جویندگان شغل قرار می گیرند که اطلاع از این موارد می تواند بسیار کمک کننده باشند.

شما می توانید با تماس با کارشناسان آی مهاجرتی اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با این سایت ها و موسسات آنلاین کسب کرده و همچنین از راهنمایی و تجارب ما در این زمینه بهره مند گردید. در ادامه چندی از معتبرترین سایت های آنلاین کاریابی در ایتالیا را مشاهده خواهید کرد:

 

  • https://www.adzuna.it/
  • https://www.lavoroturismo.it/
  • https://italy.xpatjobs.com/
  • https://www.careerjet.it/
  • https://www.cliccalavoro.it/
  • http://infojobs.it/

The most reliable online job sites in Italy

کار در ایتالیا برای ایرانیان

همانطور که می دانید ایرانیان فقط از طریق جاب آفر قادر به مهاجرت کاری به ایتالیا می باشند و امکان جاب سیکر برای شهروندانمان وجود ندارد، پس باید بگوییم روش های آنلاین و از راه دور بهترین صورت و فرصت جهت یافتن شغل در این کشور را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

یافتن کار در ایتالیا برای ایرانیان به دلیل عدم صدور ویزا اقامت موقت جهت یافتن شغل در این کشور نسبت به سایر کشورها سخت تر می باشد و همت بالاتری را می طلبد. همانطور که گفتیم با مراجعه به سایت ها و موسسات کاریابی آنلاین می توانید از گزینه ها و فرصت های شغلی موجود بسیاری در ایتالیا مطلع شوید.

همچنین شهروندانمان می توانند با جست و جوی شرکت ها، سازمان ها، موسسات، کارخانجات، کارگاه ها و دیگر موارد موجود و فعال در زمینه تخصص و حرفه خود در ایتالیا، با بخش کارگزینی یا نیروی انسانی آنان از طریق تلفن و ایمیل و یا شبکه های مجازی وارد مکاتبه و ارتباط شده و جویای فرصت های شغلی مناسب خود شوند.

کار در ایتالیا برای ایرانیان

اما مناسب ترین روش در حال حاضر اقدام از طریق موسسات و شرکت های مهاجرتی و کاریابی معتبر داخل کشورمان و فعال در ایتالیا مانند آی مهاجرتی می باشد که قادر می باشند از طریق منابع، نمایندگان و اشخاص در دسترس خود در این کشور فرصت های مناسبی را برای شما جستجو و در اختیار شما قرار دهند.

پیشنهاد می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر از شرایط مهاجرت کاری در سایر کشورهای جهان نیز مطلع شوید:

بهترین شهر ایتالیا برای کار

در ادامه بررسی روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید مد نظر قرار دهید، انتخاب بهترین شهر ایتالیا برای کار یا مقصد مناسب برای کار است. مناطق و شهرهای مختلف ایتالیا نیز مانند سایر کشورها از جهات مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند که یکی از آن ها از لحاظ فرصت های کاری است.

علاوه بر این هر شهر این کشور در زمینه های خاصی دارای قدرت و فرصت های شغلی بیش تر و بهتری است که باید آن ها را نیز شناخته تا بتوانید باتوجه به هدف و تخصص خود بهترین مکان را بیابید. در مقاله بهترین شهرهای ایتالیا برای کار ما تمام این موارد را با جزئیات دقیق و آخرین اطلاعات برای شما ارائه کرده ایم.

اما در حال حاضر بهترین مقاصد کاری در ایتالیا به طور خلاصه شامل موارد زیر می باشد:

شهر زمینه ها و فرصت های مناسب کاری
میلان خودرو، صنایع فولاد، لوازم خانگی، خدمات، ماشین‌آلات، فناوری‌های پزشکی، غذا و نوشیدنی، پلاستیک، منسوجات، مد و پوشاک، گردشگری و غیره
رم خدمات، شرکت های فناوری پیشرفته (IT، هوافضا، دفاع، مخابرات)، تحقیقات، ساخت و ساز، فعالیت های تجاری (به ویژه بانکی)، گردشگری، رادیو و تلوزیون، حمل و نقل و غیره
بولونیا کشاورزی، ساخت و ساز، ماشین آلات، خدمات، انرژی، خودرو، کفش، نساجی، مهندسی، شیمی، چاپ و انتشار و غیره
ناپل گردشگری، خدمات، ماهیگری، کشتیرانی، کشاورزی، بازرگانی، معماری، غذا و نوشیدنی، آموزش

کار سیاه در ایتالیا

یک تذکر مهمی که در هنگام بررسی روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا باید به شما بدهیم، اینکه دقت داشته باشید مبادا در دام کار سیاه در ایتالیا بیفتید. اصطلاح کار سیاه در ایتالیا اصطلاحی است که برای کار غیرقانونی به کار برده می شود؛ چون این نوع مشاغل به اقتصاد کشور کمکی نمی‌کند و مالیاتی بابت آن پرداخت نمی‌شود.

برای این نوع کار شما نمی توانید به ویزا رسیده و یا از حقوق قانونی بهره مند شوید. با کلیک بر روی عنوان کار سیاه در ایتالیا می توانید بیشتر با این نوع شغل در ایتالیا آشنا شوید. اما اینگونه مشاغل از آن جا که از خارج از کشور ایتالیا قابل دست یابی نیستند، معمولا توسط دانشجویان و یا افرادی که به نوعی دیگر به این کشور وارد شده اند، انتخاب می شود.

تنها توصیه کارشناسان ما به شما عزیزان است که همواره به قوانین کار در ایتالیا احترام بگذارید و در صورت ورود به کشور ایتالیا و خارج شدن از فرصت شغلی خود به هر دلیلی، به دنبال کار سیاه در این کشور نباشید و با داشتن پشتکار خود را از حقوق قانونی کار در این کشور بهره مند سازید.

حداقل دستمزد ممکن، عدم وجود بیمه و ساعات کاری زیاد و طاقت فرسا از اصلی ترین معایب کار سیاه در ایتالیا است که زندگی را برای شما دشوار می سازد، ضمن اینکه در صورت مطلع شدن مقامات قانونی مجازات شدیدی را در پی دارد.

 

Black work in Italy

جاب آفر ایتالیا

جاب آفر ایتالیا یا همان پیشنهاد شغلی از ایتالیا زمانی گفته می شود که یک متقاضی کار در خارج از این کشور بتواند نظر یک کارفرمای ایتالیایی را جذب کرده و آن کارفرما پیشنهاد استخدام به وی داده و یا با درخواست استخدام متقاضی موافقت نماید. البته دستیابی به این فرصت نیاز به داشتن تخصص و دانشی دارد که مورد نیاز کارفرمایان این کشور باشد.

از آن جا که کشور ایتالیا هر یک یا دو سال شرایط کار در این کشور را تغییر می‌دهد و یک سهمیه مشخص جهت صدور ویزای کار دارد، حتما پیش از اقدام برای اخذ ویزا کار از یافتن شغل و مجوز لازم از سوی کارفرما برای استخدام نیروی خارجی مطمئن شوید.

پس از آن شما با مراجعه به سفارت یا کارگزاری ایتالیا درخواست خود را ثبت و موفق به اخذ ویزا این کشور و ورود به آن برای کار خواهید شد.

 

جاب آفر ایتالیا

معمولا طبق شرایط جاب آفر ایتالیا در این روش کاری ویزایی 2 ساله برای افراد صادر می شود که قابل تمدید بوده و حداقل باید دو ماه پیش از اتمام ویزا درخواست تمدید را به ثبت برسانید. اطلاع از چگونگی اخذ جاب آفر و جزئیات آن یکی از مهم ترین قسمت ها در بررسی روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا است.

توصیه می کنیم حتما عنوان ویزای جاب آفر ایتالیا را در سایت ما مطالعه کرده و پس از آن با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل کرده تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

مصاحبه کاری در ایتالیا

قطعا اولین مرحله از روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا برای یافتن شغل، ارسال رزومه و سوابق کاری و تحصیلی به کارفرمایان مدنظرتان در این کشور است. اما معمولا در آخرین مراحل پذیرش برای استخدام در مشاغل مختلف در این کشور از متقاضیان درخواست می شود که به صورت اینترنتی و آنلاین و یا پس از حضور وی در این کشور توسط کارفرما مصاحبه ای صورت پذیرد تا دانش یا تخصص فرد متقاضی مورد سنجش قرار گرفته و شخص بهتر و بیشتر مورد شناخت قرار بگیرد.

اکثر مصاحبه کاری در ایتالیا میزان دانش و تخصص متقاضیان را مورد سنجش قرار می دهد و در زمینه های مرتبط با کار از سوی کارفرما سوالاتی پرسیده می شود. برای شرکت در مصاحبه کاری باید ابتدا مهارت زبانی خود را به خوبی بالا ببرید تا کارفرما برای ایجاد ارتباط با شما دچار مشکل نشده و آن را مانعی برای استخدام درنظر نگیرد. یکی دیگر از اهداف مصاحبه ها سنجش میزان تسلط افراد به زبان انگلیسی یا ایتالیایی متقاضیان است.

همیشه در مصاحبه کاری با اعتماد به نفس حاضر شوید و سعی کنید تا تمامی توانایی و تخصص خود را یادآوری و به زبان آورید. ضمنا چیزی را به صورت بی خود یا دروغ در رزومه یا مصاحبه کاری خود ذکر نکنید چون در صورت متوجه شدن کارفرما یقینا استخدام و پذیرش شما لغو و یا حتی اگر در حال کار باشید شما را اخراج و شاید با جریمه هایی نیز روبه رو می سازد.

استخدام کارگر ساده در ایتالیا

استخدام کارگر ساده در ایتالیا

قطعا مهاجرت و اطلاع از روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا مختص افراد تحصیل کرده دانشگاهی نیست و شاید افراد بدون تحصیلات و همان کارگران ساده نیز قصد مهاجرت به این کشور و کار در آن را داشته باشند. در این جا باید بگوییم که قطعا یافتن شغل و فرصت کاری برای اینگونه افراد سخت تر است، اما دست نیافتنی نیست.

یک فرد می تواند به عنوان کارگر رستوران، کارگر گاراژ، کارگر فروشگاه، کارخانجات و غیره به کار مشغول شده و با توجه به نوع کار خود درآمد متفاوتی نیز داشته باشد.

اما استخدام کارگر ساده در ایتالیا معمولا برای مهاجرین زیاد قابل دسترسی نبوده و دولت ایتالیا تمایل دارد تا ویزای ورود به خاک خود را به افرادی اعطا کند که مهارت و تخصصی ویژه را به این کشور بیاورند.

کار در ایتالیا بدون مدرک تحصیلی

کار در ایتالیا تنها مختص افراد با مدرک تحصیلی نبوده و شما می توانید حتی بدون مدرک تحصیلی و با داشتن مهارت در یک شغل به فرصت شغلی مناسبی برسید. برخی از مشاغل در این کشور صرفا نیازمند مدرک دانشگاهی و تحصیلات بالا نبوده و کارفرما به دنبال افرادی با تخصص و فن بالا است که بتواند حرفه مورد نظر را از روی تجربه انجام دهد.

کار در ایتالیا بدون مدرک تحصیلی می تواند به واسطه سابقه و مهارت بالا شما را به درآمد قابل توجهی برساند که برخی از افراد با مدارک تحصیلی بالا آن را ندارند. تنها دقت داشته باشید که مهاجرت کاری به ایتالیا روند آسانی نبوده و شما باید مهارت خود را به حدی نشان دهید که از بسیاری از متقاضیان با مدرک تحصیلی بهتر ظاهر شوید.

ایتالیا کشوری با فرصت های شغلی بی شمار است که می توان با شرایط مختلف به شغلی ایده آل در یکی از شهرهای آن دست یافت. بنابراین در صورتی که دارای مدرک تحصیلی نیستید، به هیچ عنوان ناامید نشده و حتما با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس گرفته و ضمن مطرخ نمودن شرایط خود به روشی مطمئن برای مهاجرت کاری و کار در ایتالیا دست یابید.

پس بهتر است حداقل تخصص یا حرفه ای را بیاموزید و از طریق آن به جست جوی کار بپردازید. یا اینکه مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا و بررسی شرایط آن را مطالعه نموده و به سادگی ابتدا برای تحصیل در این کشور اقدام کرده و در دانشگاه های آن به تحصیل مشغول شوید و پس از آن به دنبال شغل باشید.

این روش یافتن شغل را برای شما بسیار در دسترس تر و امکان پذیرتر می کند، به خصوص که در دانشگاه های این کشور به تحصیل پرداخته اید و مدرک و تخصص مناسبی به دست آورده اید. ضمنا پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا در مقایسیه با سایر اروپا نسبتا آسان است.

اجازه کار برای پناهنده ها در ایتالیا

تا به اینجای بررسی روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا با چگونگی یافتن شغل و قوانین کاری این کشور آشنا شدیم. اما باید بگوییم که این ها برای اقدام از طریق قانونی بوده و شرایط به کل برای روش های غیر قانونی و یا پناهندگی متفاوت است. اقدام از طریق پناهندگی شما را با مشکلات و سختی های بیش از حدی مواجه خواهد ساخت که تحمل آن از عهده هیچ فردی بر نخواهد آمد.

قوانین کار در ایتالیا به نحوی است که حتی برای افرادی که قانونی نیز قصد اقدام کردن دارند، نیز گاها سخت و با مراحل مختلفی همراه است، چه برسد به کسانی که برای پناهندگی به این کشور آمده باشند. 

البته این جدای از خطرات و سختی هایی است که مالی و جانی افراد را در رسیدن به خاک این کشور تهدید می کند.

اجازه کار برای پناهنده ها در ایتالیا

اجازه کار برای پناهنده ها در ایتالیا با محدودیت های خاصی همراه است، به نحوی که پناهنجویان پس از 60 روز از زمان ثبت درخواست پناهندگی خود قادر به کار در این کشور هستند. البته اجازه کار به آن ها در تمامی مشاغل داده نمی شود و مشاغل نه چندان مناسب و با درآمدهای بسیار کمی پیش روی آنان قرار می گیرد.

توصیه می کنیم به هیچ عنوان اقدام از طریق پناهندگی را مد نظر خود قرار ندهید. کارشناسان تیم آی مهاجرتی نیز هیچ گونه اقدام یا مشاوره ای در زمینه مهاجرت از طریق پناهندگی به ایتالیا را به هیچ عنوان ارائه نمی دهند.

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

در این ویدیو می توانید با تمامی چالش های پیش روی خود در هنگام مهاجرت آشنا شوید و در صورتی که پس از تماشای آن سوالی ذهن شما را مشغول نموده ، حتما با مشاورین ما در آی مهاجرتی آشنا شوید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

شرایط ویزای کار ایتالیا

در این بخش شما را با انواع و شرایط ویزای کار ایتالیا آشنا خواهیم کرد تا شما باتوجه به اهداف خود بدانید کدام یک مناسب تر برای شما می باشند. در حال حاضر انواع ویزای کار ایتالیا به شرح زیر می باشد:

  • ویزای کار فصلی – این ویزا فقط در مواقعی که این کشور نیاز مبرم به نیروی کار دارد صادر می شود که این ویزا مربوط به کار کشاورزی و گردشگری بوده و از 20 روز تا 9 ماه اجازه اقامت می دهد.
  • ویزای کار فصلی طولانی مدت – همان مورد بالا است اما اجازه کار تا دو سال را می دهد.
  • ویزای خوداشتغالی – این ویزا مناسب افرادی است که قصد کارآفرینی یا راه اندازی استارتاپ در ایتالیا را دارند و ویزای بلند مدت 2 ساله را صادر می کند.
  • ویزای جاب آفر – این ویزا همان ویزایی است که متقاضی باید از سوی کارفرمای مورد تایید در ایتالیا دارای دعوت نامه یا قرارداد استخدام باشد که نشان دهد کارفرما حمایت مالی شما را قبول دار شده است. این ویزا همان پیشنهاد شغلی است که در ابتدای مقاله ارائه کردیم.
  • ویزای تحقیقات علمی – این ویزا برای دانشجویان فارغ التحصیل شده بوده که اجازه جستجوی کار به آنان در ایتالیا را به مدت 6 تا 12 ماه می دهد و با یافتن شغل می توانند برای دریافت ویزای جاب آفر اقدام کنند.

مدارک لازم برای ویزای کار ایتالیا

همان طور که گفتیم شما با ارسال مدارک و رزومه به کارفرمایان مختلف در ایتالیا می توانید به جستجوی شغل در این کشور بپردازید. در نهایت پس از یافتن گزینه مورد نیز و در صورتی که کارفرما مایل به استخدام شما باشد، باید دعوت نامه کاری را برایتان ارسال کرده تا شما با سایر مدارک لازم برای دریافت ویزا اقدام نمایید.

دقت داشته باشید که دریافت ویزا معمولا 30 روز زمان می برد. همچنین شما پس از ورود به ایتالیا نهایتا 8 روز مهلت دارید تا قرارداد کاری را رسما با کارفرما به امضا رسانده و برای گرفتن مجوز اقامت از پلیس محلی اقدام نمایید.

Necessary documents for Italian work visa

مدارک لازم برای ویزای کار ایتالیا به شرح زیر می باشد:

  • کپی قرارداد یا دعوت نامه ارسالی از سوی کارفرما
  • پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا
  • ارائه مدارک تحصیلی با ترجمه
  • ارائه هرگونه رزومه و سوابق کاری با ترجمه
  • مدارک پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک اثبات تمکن مالی مورد نیاز
  • مدارکی مبنی بر محل اقامت متقاضی در ایتالیا ( هتل یا اجاره یا خرید ملک )

هزینه ویزای کار ایتالیا

در ادامه بررسی روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا توجه کنید که شما باید هزینه ها و مخارجی را جهت انجام مراحل اخذ ویزا، نقل مکان و اقامت در ایتالیا پرداخت کنید تا در نهایت در آن جا ساکن شوید. 

در مقاله هزینه های زندگی و مهاجرت به ایتالیا تمام جزئیات مخارج پیش از مهاجرت و پس از نقل مکان به این کشور را ارائه کرده ایم، مطالعه آن را از دست ندهید . اما هزینه ویزای کار ایتالیا نیز به طور خلاصه شامل موارد درون جدول می شود:

 

موارد

هزینه های مربوطه

ترجمه مدارک 3 تا 12 میلیون تومان
تایید مدارک زاب ZAB 200 یورو
تمکن مالی با توجه به تعداد روز اقامت متفاوت است
صدور ویزای ورود یا مجوز کار 116 یورو
هزینه اجازه اقامت (3 تا 12 ماه اقامت) 40 یورو
هزینه اجازه اقامت (12 تا 24 ماه اقامت) 50 یورو
هزینه کیت پستی 30 یورو
هزینه تمبر مالیاتی 16 یورو
هزینه صدور ویزا 31 یورو
تائید دادگستری و وزارت امور خارجه 200 هزار تا 1 میلیون تومان
ووچر یا بوکینگ هتل 1000 یورو
بلیت هواپیما حداقل 18 میلیون تومان

در این مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا توسط مشاورین آی مهاجرتی مورد بررسی قرار گرفت. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در دفتر غرب و دفتر مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا

در پایان این عنوان به برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا پرداخته ایم و در صورتی که همچنان پرسشی برایتان وجود دارد با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس در میان بگذارید.

اخذ ویزای کاری ایتالیا معمولا از سوی سفارت 30 روز طول می کشد.

ویزای کار ایتالیا معمولا برای مدت زمانی که در قرارداد کاری مشخص می شود، معتبر است. اما معمولا بیش از دو سال نیز صادر نمی گردد ولی قابل تمدید می باشد.

بله، با گذراندن 5 سال زندگی و کار در ایتالیا و همچنین پرداخت مالیات در طول این مدت، متقاضیان می‌توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

خیر با ویزای توریستی نمی توان در ایتالیا کار کرد و این اقدام غیر قانونی می باشد.

در طول یک هفته معمولا 40 ساعت برای کار در نظر گرفته می شود که با اضاف کار حداکثر 48 ساعت مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه