ویزای خود اشتغالی در کانادا

ویزای خوداشتغالی کانادا

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله، ورزشکاران و هنرمندانی که واجد شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا می شوند، پس از مهاجرت به این کشور می توانند برای دریافت اقامت دائم نیز اقدام نمایند.

در حال حاضر ورزشکاران و هنرمندانی که در حوزه و رشته خود متخصص هستند و می توانند شرایط لازم را فراهم آورند قادر به اقدام از طریق ویزای خود اشتغالی کانادا خواهند بود.

یکی از شرایط لازم برای دریافت این ویزا کسب حداقل 35 امتیاز از 100 امتیاز موجود در سیستم امتیازبندی کانادا است.

معیارهای مهمی که برای دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا مهم بوده و دارای امتساز نی زمی باشند شامل: سن، تحصیلات، تجربه و سوابق کاری، توانایی مدیریت و راه اندازی مشاغل در کانادا، مهارت و تسلط به زبان خارجه (انگلیسی یا فرانسوی).

خیر، در حال حاضر برنامه خود اشتغالی کانادا از سوی دولت این کشور برای رشته های ورزشی، هنری و فرهنگی با داشتن برخی شرایط در نظر گرفته شده است.

بله، برای شرکت در این برنامه و واجد شرایط بودن باید حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط را ارائه دهید و در صورت داشتن سابقه کار بیش تر امتیاز بیش تری نیز کسب خواهید نمود.

ویزای خود اشتغالی در کانادا فرصتی است برای افراد هنرمند و ورزشکار که قصد دارند خود را به این کشور رسانده و در آن جا زندگی کنند. کانادا برای این دسته افراد فرصت مناسبی را فراهم آورده تا بتوانند در این کشور شاغل شده و از حوزه تخصصی خود کسب درآمد کنند؛ بدون این که نیاز به کارفرمایی داشته باشند و یا برای کسی دیگر کار کنند.

ویزای خود اشتغالی به نوعی یک کارآفرینی است که در حوزه های هنر و ورزش از سوی افراد صورت می پذیرد. شما باید در زمینه مدنظرتان دانش و تخصص مناسبی داشته و تجربه کاری قابل قبولی نیز ارائه نمایید و از همه مهم تر برای اقتصاد و تجارت این کشور مفید و مثمر ثمر واقع شوید. در ادامه کارشناسان ما در آی مهاجرتی شما را با چگونگی اخذ این ویزا و شرایط و مدارک لازم آن آشنا خواهند ساخت.

شرایط اخذ ویزای خود اشتغالی کانادا

برنامه ویزای خود اشتغالی کانادا به افراد واجد شرایط اجازه می دهد تا با راه اندازی یا خرید یک کسب و کار در کانادا، اقامت دائم این کشور را بدست آورند. این برنامه برای کارآفرینان، هنرمندان و ورزشکارانی که قصد دارند به طور فعال در اقتصاد کانادا مشارکت کنند، ایده آل است.
برای دریافت این ویزا باید شرایطی را داشته یا آن ها را فراهم بسازید که به شرح زیر هستند:

شرایط

توضیحات

سابقه کاری

متقاضی باید حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط در پنج سال گذشته داشته باشد.

مهارت زبان

داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح متوسط ​​(CLB 7 یا معادل آن) الزامی است.

کسب حداقل امتیاز

متقاضی در سیستم امتیازبندی باید حداقل 35 امتیاز را بر أساس معیارهای لازم کسب نماید.

تمکن مالی

متقاضی باید تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود و خانواده اش در کانادا را داشته باشد.

سلامت کامل

متقاضی باید معاینات لازم را انجام دهد و از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد.

امتیازبندی برنامه خود اشتغالی کانادا

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم متقاضیان دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا باید بر اساس معیارهایی که در سیستم امتیازبندی این کشور در نظر گرفته شده، موفق به کسب حداقل 35 امتیاز از 100 امتیاز موجود شوند. معیارهای این امتیاز بندی بر اساس، سن، تحصیلات، تخصص، سابقه کار و دیگر مواردی است که در ادامه آن ها را مشاهده خواهید نمود.

معیارحداکثر امتیاز
تحصیلات25 امتیاز
تجربه و سابقه کار35 امتیاز
سن10 امتیاز
توانایی زبان خارجه24 امتیاز
تطبیق پذیری6 امتیاز

فهرست مشاغل خود اشتغالی کانادا

همانطور که اشاره کردیم ویزای خود اشتغالی کانادا برای ورزشکاران و هنرمندان از خارج کانادا در نظر گرفته شده است. در ادامه مشاغلی که از حوزه هنر و ورزش می توانند مشمول این برنامه شوند را مشاهده خواهید کرد:

مشاغل حوزه هنر

مشاغل ورزشی

نویسنده، عکاس، بازیگر، خواننده، نقاش، مجسمه ساز، تهیه کننده سینمایی، کارگردان، آرشیویست، فیلمبردار، تصویربردار، صدابردار، تکنسین‌ هنرهای گرافیکی،         طراح گرافیک و تصویرگر، طراح داخلی، الگوساز لباس، کتابدار، مسئول حوزه و گالری، هنرمند صنایع دستیورزشکار، مربی ورزشی، داور و مقامات ورزشی

مدارک لازم اخذ ویزای خود اشتغالی کانادا

برای درخواست ویزای خود اشتغالی کانادا، باید مدارکی را تهیه و جمع آوری نمایید و به سفارت کشور کانادا و یا کارگزاری آن ارائه نمایید. دقت داشته باشید که سفارت کانادا با دقت و حساسیت زیادی مدارک متقاضیان را بررسی می نماید، پس حتما نهایت دقت را به مل آورید و از تجارب و مشورت متخصصان این حوزه نیز بهره مند شوید . برای دریافت ویزای خود اشتغالی در کانادا باید مدارک زیر را جمع آوری کنید:

  • گذرنامه که حداقل 6 ماه از تاریخ ورود پیش بینی شده به کانادا معتبر باشد.
  • 2 قطعه عکس جدید، رنگی و مطابق با الزامات عکس گذرنامه کانادا.
  • کپی گواهی تولد یا شناسنامه شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشد.
  • اگر متاهل هستید کپی سند ازدواج شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشد.
  • تمام مدارک تحصیلی خود را از دبیرستان به بالا ارائه دهید.
  • ارائه مدرک زبان: شما باید مدرکی دال بر تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح متوسط (CLB 7 یا معادل آن) ارائه دهید.
  • رزومه کاری که باید سابقه کاری شما را در پنج سال گذشته به تفصیل شرح دهد.
  • مدارک اثبات سابقه کاری مانند گواهی کار، قراردادها و نامه های توصیه.
  • برنامه ریزی کسب و کار که اهداف و برنامهای که در کانادا قصد راه اندازی آن را دارید شرح دهد.
  • نامه حمایت از یک سازمان کانادایی معتبر که برنامه ریزی کسب و کار شما را تأیید کند.
  • اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه های زندگی خود و خانواده تان در کانادا شامل صورت های بانکی، نامه کارفرما یا اظهارنامه مالیاتی.
  • معاینه پزشکی که سلامت شما و اعضای خانواده تان را اثبات نماید.
  • گواهی عدم سوء پیشینه از کشور خود.

باید توجه داشته باشید که همه مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شوند و ترجمه ها باید توسط یک مترجم رسمی مجاز انجام شوند. همچنین مدارک شما باید کامل و دقیق باشد چون مدارک ناقص یا نادرست ممکن است باعث تاخیر در پردازش درخواست شما شود.

مراحل درخواست ویزای خود اشتغالی کانادا

مراحل درخواست ویزای خود اشتغالی کانادا معمولا برای تمامی متقاضیان دارای روند یکسانی است و تفاوت های زیادی میان آن ها وجود ندارد. اما بازهم ممکن است برخی افراد با توجه به شرایط شخصی خود نیاز به انجام مراحلی خاص یا اضافه را داشته باشند، حتما در این باره با مشاورین ما مشورت نمایید . برای دستیابی به این ویزا باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  1. اولین قدم ایجاد یک حساب کاربری آنلاین در وب سایت اداره مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) است. شما از طریق این حساب کاربری می توانید فرم درخواست را تکمیل کنید و مدارک خود را آپلود نمایید.
  2. همانطور که در پاسخ قبلی ذکر شد، شما باید تمام مدارک لازم برای درخواست خود را جمع آوری کنید که این مدارک باید کامل، دقیق و به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند.
  3. پس از ایجاد حساب کاربری و جمع آوری مدارک، می توانید فرم درخواست ویزای خود اشتغالی را تکمیل کنید. این فرم اطلاعات مختلفی از جمله اطلاعات شخصی، سابقه تحصیلی، سابقه کاری و برنامه ریزی کسب و کار شما را درخواست می کند.
  4. پس از این که فرم درخواست را تکمیل کردید، باید هزینه های درخواست را بپردازید. دقت کنید که هزینه های درخواست غیرقابل استرداد هستند.
  5. پس از پرداخت هزینه های درخواست، می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه دهید. شما باید تمام مدارک خود را در زمان ارسال درخواست آپلود کنید.
مراحل درخواست ویزای خود اشتغالی کانادا

هزینه درخواست ویزای خود اشتغالی کانادا

اگر قصد مهاجرت دارید، باید برای پرداخت هزینه هایی اجباری آماده باشید. برخی از هزینه ها توسط افراد کنترل می شود و می توان آن را کمتر یا زیاد نمود مثل هزینه های اقامت و زندگی در این کشور.

 اما برخی هزینه ها مقدار ثابت و مشخصی دارند و برای دستیابی به هدفتان باید آن ها را پرداخت کنید، نظیر هزینه های صدور ویزا.

برای صدور ویزای خود اشتغالی در کانادا هم باید هزینه ای را بپردازید که بدین شرح می باشد:

هزینه جدیدترین مبلغ
هزینه درخواست ویزا متقاضی اصلی 1810 دلار کانادا
هزینه درخواست ویزای همسر 950 دلار کانادا
هزینه درخواست ویزا برای هر فرزند 260 دلار کانادا
هزینه اقامت دائم (متقاضی و همسر باید جداگانه بپردازند) 575 دلار کانادا
هزینه بیومتریک یک نفر 85 دلار کانادا
هزینه بیومتریک خانواده 2 نفر به بالا 170 دلار کانادا
نمایش ویدیو درباره کاور وبینار بررسی روش های مهاجرت و چالش های پیش رو

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

روش های مهاجرتی به هر یک از کشورهای دنیا بسیار متنوع است و در این میان می توان مهاجرتی را موفق دانست که با آگاهی از تمامی شرایط و درنظر گرفتن ریسک های مختلف آن دانست.

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت دقیق روش های مهاجرتی متنوع را بررسی نموده و از چالش های پیش رو در هر یک برای شما می گوید . توصیه می کنیم این وبینار را تا انتها تماشا نموده و جهت بررسی شرایط خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مزایای دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا

با دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا می توانید از مزایا و خدمات بسیاری بهره مند شوید که در این کشور در دسترس شما قرار دارد.

 قطعا وجود همین مزایا و ویژگی ها باعث شده که مهاجرین کانادا را به عنوان یکی از مقاصد اصلی خود برای کارآفرینی و خود اشتغالی در نظر می گیرند. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای ویزای خود اشتغالی کانادا را خواهیم گفت:

    • ویزای خود اشتغالی به شما و خانواده تان اجازه می دهد تا به طور دائم در کانادا زندگی و کار کنید. برخلاف ویزاهای کار موقت، شما نیازی به تمدید ویزای خود نیست و می توانید به طور دائم در کانادا بمانید.
    • مسیر سریع به اقامت دائم، برخلاف سایر برنامه های مهاجرتی، برنامه خود اشتغالی مسیر سریع تری برای دریافت اقامت دائم کانادا ارائه می دهد و شما می توانید در عرض چند ماه پس از تأیید درخواست خود، اقامت دائم را دریافت کنید.

عدم نیاز به سرمایه گذاری، برخلاف سایر برنامه های مهاجرتی، برنامه خود اشتغالی نیازی به سرمایه گذاری وجوه قابل توجهی در کانادا ندارد و شما فقط باید تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود و خانواده تان در کانادا را داشته باشید.

  • وجود فرصت های تجاری، کانادا دارای اقتصاد قوی و متنوع با فرصت های تجاری فراوان است و افراد شما می توانند در هر زمینه ای که می خواهند کسب و کار خود را راه اندازی یا خریداری کنند.
  • کانادا از کیفیت زندگی بالا برخوردار است، از جمله سیستم آموزشی و مراقبت های بهداشتی عالی.
 
مزایای دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا
  • کانادا کشوری امن و چند فرهنگی است که از تنوع و گوناگونی استقبال می کند.
  • امکان آوردن خانواده، شما می توانید همسر و فرزندان خود را به کانادا بیاورید.
  • دسترسی به خدمات دولتی، شما به عنوان یک مقیم دائم، به تمام خدمات دولتی کانادا، از جمله مراقبت های بهداشتی، آموزش و بیمه اجتماعی دسترسی خواهید داشت.

اما باید به این موارد نیز توجه داشته باشید:

  • برنامه خود اشتغالی رقابتی است و فقط تعداد محدودی از درخواست ها پذیرفته می شوند.
  • شما باید برنامه ریزی کسب و کار قابل اجرا ارائه دهید.
  • شما باید توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح متوسط (CLB 7) یا معادل آن را داشته باشید.

در این مطلب شرایط و چگونگی دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا را شرح دادیم، برای بررسی تخصصی شرایط خود و اطلاع از دیگر روش های مهاجرتی به کشور کانادا، حتما با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید. همچنین روش های اصلی مهاجرت به کانادا را در سال 2024 برای شما در مقاله مربوطه شرح داده ایم، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

مقالات زیر می توانید با انواع دیگری از ویزای کشور کانادا آشنا شده و به بهترین انتخاب ممکن برسید:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه