مراحل دریافت سوپر ویزای کانادا + مدارک و هزینه‌ها

سوپر ویزای کانادا یک ویزای مناسب برای والدین و یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است تا به وسیله آن بتوانند به دیدار فرزندان خود در کشور کانادا بروند.

برای سفر و یا مهاجرت به کشور کانادا تمامی شهروندان خارجی باید ویزای معتبری را در راستای اهداف خود از سفارت کانادا دریافت کنند.

این ویزا دارای شرایط و قوانین مشخصی است که در ادامه این مطلب توسط تیم آی مهاجرتی شرح داده خواهد شد.

مراحل دریافت سوپر ویزای کانادا + مدارک و هزینه‌ها

سوپر ویزای کانادا به والدین شما اجازه می‌دهد تا بتوانند برای دیدار فرزندشان به این کشور سفر کنند و به مدت 6 ماه در آن اقامت داشته باشند.

فهرست مطالب

باید گفت که سوپر ویزای کانادا را می‌توان نوعی از ویزاهای توریتی به کشور کانادا در نظر گرفت که برای دریافت آن نیاز به داشتن دلیلی نظیر تحصیل، کار و یا سرمایه‌گذاری در این کشور نیست و تنها نیست شما دیدار از عزیزانتان در کانادا است. سوپر ویزای کانادا مزایایی دارد که آن را نسبت به ویزای توریستی گزینه مناسب‌تری برای والدین می‌کند.

به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که پس از مطالعه این مطلب حتما از سریع ترین راه‌های مهاجرت به کانادا نیز با مطالعه مقاله مربوطه مطلع شوید و اطلاعات مناسب و لازمی را در این‌باره به دست آورید. در ادامه با معرفی سوپر ویزای کانادا با ما همراه باشید.

سوپر ویزای کانادا با ویزای توریستی چه تفاوتی دارد؟

شرایط و مراحل دریافت سوپر ویزای کانادا با ویزا توریستی تفاوت زیادی ندارد، تفاوت اصلی این دو این است که سوپر ویزای کانادا برای والدین، پدر بزرگ و مادر بزرگ شخص ساکن در کانادا صادر می‌شود، اما ویزای توریستی را هر شهروند خارجی بدون نیاز به داشتن آشنا یا اقوامی در کانادا می‌تواند اخذ کند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
مراحل دریافت سوپر ویزای کانادا + مدارک و هزینه‌ها

همچنین دیگر تفاوت اصلی این دو در مدت زمان اعتبار و اجازه حضور و اقامت در کشور کانادا است. ویزای توریستی کانادا حداکثر اجازه 6 ماه اقامت را به افراد خواهد داد، اما سوپر ویزای کانادا حداقل اعتبار 2 ساله خواهد داشت که برای دید و بازدید والدین بسیار مناسب و کافی است.

دریافت سوپر ویزای کانادا چه شرایطی دارد؟

دریافت سوپر ویزای کانادا چه شرایطی دارد؟

برای دریافت سوپر ویزای کانادا متقاضیان باید شرایط خاصی را فراهم آورند و این ویزا فقط برای دسته خاصی از افراد در نظر گرفته شده است. دقت داشته باشید که حتما اطلاعات دقیق و به روزی در رابطه با شرایط لازم دریافت این ویزا کسب کنید، چون شرایط و قوانین مهاجرتی کانادا همواره در حال آپدیت و تغییراتی است. داشتن شرایط زیر برای دریافت سوپر ویزای کانادا لازم است:

  • دریافت سوپر ویزای کانادا برای والدین، پدربزرگ‌ها و مدربزرگ‌هایی امکان دارد که فرزند یا نوه آنان شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد.
  • ارائه دعو‌نامه توسط متقاضیان از سوی شهروند کانادایی به سفارت الزامی است.
  • متقاضیان دریافت سوپر ویزا باید بیمه درمانی و سلامت لازم را دریافت کنند که حداقل تا سقف 100 هزار دلار کانادا را پوشش داده و حداقل 1 سال از زمان ورود به کانادا اعتبار داشته باشد.
  • درخواست سوپر ویزای کانادا فقط خارج از خاک این کشور امکان‌پذیر است و باید در همان خارج از کانادا صادر و دریافت شود.
  • متقاضیان باید هیچ سوءسابقه‌ای نداشته باشند و ورود آنان به کانادا ممنوع نشده باشد.
  • متقاضیان باید حتما معاینات پزشکی مورد نیاز سفارت را انجام داده و گواهی آن را داشته باشند.
  • شخص اسپانسر کننده باید از شرایط مالی خوبی برخوردار بوده و از تمکن مالی لازم جهت تامین مخارج شخص اسپانسر شونده را برخوردار باشد.

وبینار بررسی شرایط ویزای بازنشستگی و تمکن مالی

افرادی که دارای سن بالای برای مهاجرت هستند و از توانایی مالی خوبی برخوردار بوده و یا از شغل خود بازنشسته شده‌اند، می‌توانند با ویزای تمکن مالی و یا بازنشستگی مهاجرت موفقی را برای خود رقم بزنند.

این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما را تماشا نموده و جهت هرگونه سوال و یا دریافت جزئیات با ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو وبینار بازنشستگی یا تکم مالی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدت اعتبار ویزای اسپانسرشیپ کانادا

یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که افراد را جذب می‌کند تا به جای ویزای توریستی برای این ویزا اقدام کنند، مدت اعتبار آن است. ویزای توریستی 6 ماهه است اما ویزا اسپانسر شیپ حداقل 2 سال بوده که قابل تمدید نیز می‌باشد. این ویزا در ابتدا اجازه حضور به مدت 2 سال را به افراد می‌دهد، اما می‌توان تا مدت کل 10 سال، هر 2 سال آن را تمدید کرد.

البته در برخی موارد ممکن است که تا 5 سال نیز اعتبار این ویزا را صادر کنند. دقت کنید که برای تمدید این ویزا حتما 6 ماه پیش از تاریخ اتمام ویزایتان اقدام نمایید که با ذیق وقت مواجه نشوید. 

همچنین باتوجه به این‌که مدت اعتبار پاسپورت‌های ایرانی 5 سال است، اعتبار سوپر ویزای کانادا برای ایرانیان 5 ساله صادر می‌شود.

مدارک لازم جهت دریافت سوپر ویزای کانادا

برای دریافت سوپر ویزای کانادا باید مدارکی را فراهم آورده و به سفارت این کشور ارائه کنید تا شرایط شما جهت دریافت این ویزا بررسی شده و نتیجه به شما اعلام شود. 

دقت داشته باشید که باتوجه به شرایط مختلف متقاضیان ممکن است که برخی مدارک افراد متفاوت باشد، به همین خاطر همواره برای ارسال مدارک با افراد متخصص و باتجربه در این حوزه مشورت نمایید. مدارک لازم جهت دریافت سوپر ویزای کانادا بدین شرح هستند:

  • فرم درخواست صدور ویزا تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی نظیر کارت ملی یا سند ازدواج
  • مدارک تحصیلی (در صورت وجود)
مدارک لازم جهت دریافت سوپر ویزای کانادا
  • دعوت‌نامه دریافتی از فرزند یا نوه‌تان
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی از بیمه درمانی اخذ شده
  • گواهی معاینات پزشکی
  • مدارک مربوط به شهروندی یا اقامت دائم کانادا نوه یا فرزند

دریافت سوپر ویزای کانادا چقدر هزینه دارد؟

برای دریافت سوپر ویزای کانادا متقاضیان باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند که این هزینه‌ها از سوی دولت کانادا تعیین شده است. 

دقت داشته باشید که ممکن است این مقادیر تغییر نمایند، به همین خاطر حتما آخرین و به روزترین اطلاعات را کسب کنید. 

اما هزینه‌های مرتبط با صدور سوپر ویزای کانادا بدین شرح است:

درخواست هزینه
درخواست رسیدگی به پرونده 100 دلار
انگشت نگاری 1 نفر 85 دلار
انگشت نگاری 2 نفر 170 دلار
انگشت نگاری 3 نفر به بالا 255 دلار
معاینات پزشکی 200 تا 300 دلار

با مطالعه مقالات زیر خوب است که کشور کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود هر چه بیشتر بشناسید:

Bank Statement to Obtain a Canadian Super Visa

تمکن مالی لازم برای دریافت سوپر ویزای کانادا

جهت دریافت سوپر ویزای کانادا بر خلاف دیگر ویزاهای این کشور شخص متقاضی نیازی به ارائه تمکن مالی ندارد، بلکه شخص اسپانسر کننده یا همان دعوت کننده باید بتواند تمکن مالی خود را اثبات کند. 

شخصی که قصد دارد از والدین یا پدر بزرگ و مادربزرگ خود دعوت نموده و وی را به کانادا آورد، باید نشان دهد که درآمد وی برای تامین مخارج اسپانسر شونده کافی است.

دقت داشته باشید که حداقل مبلغ درخواستی که از اسپانسر خواسته می‌شود به خاطر تورم همواره در حال تغییر است. 

حتما اطلاعات خود را در این‌باره به روز کنید. اما طبق آخرین اعلام حداقل میزان درآمد خواسته شده بدین شرح است:

تعداد اعضای خانواده

مبلغ مورد نیاز (دلار کانادا)

1 نفر

28415 دلار

2 نفر

35282 دلار

3 نفر

43373 دلار

4 نفر

52662 دلار

5 نفر

59728 دلار

6 نفر

67362 دلار

7 نفر

74998 دلار

بیش از 7 نفر به ازای هر نفر باید به مبلغ آخر اضافه شود

7634

Steps to Apply for Canada Super Visa

مراحل درخواست و دریافت سوپر ویزای کانادا

اگر برای اولین بار اقدام به دریافت سوپر ویزای کانادا را می‌کنید بهتر است که از افراد باتجربه که این مراحل را قبلا طی نموده‌اند، یاری بخواهید؛ چون در صورت نقص در مدارک و یا هرگونه اشتباه، درخواست شما بدون هیچ‌گونه پردازشی رد می‌شود. تمامی مراحل درخواست این ویزا آنلاین و از طریق اینترنت است.

شما باید در ابتدا به سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کرده و در آن یک اکانت کاربری برای خود بسازید. سپس باید مرحله به مرحله اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و مدارکی موردنیاز را نیز در همین سایت بارگزاری نمایید. 

در آخرین مرحله باید هزینه اپلیکیشن و انگشت نگاری را پرداخت کرده و آن را ثبت نمایید. در این مرحله شما باید مراحل انگشت‌نگاری و بیومتریک خود را پشت سر بگذارید که به دلیل نبودن سفارت کانادا در کشورمان متقاضیان باید به یکی از مراکز درخواست ویزا یا همان VAC در کشورهای همسایه نظیر ترکیه، امارات و غیره مراجعه کنید.

پس از انجام مراحل بیومتریک باید منتظر جواب از سفارت باشید که می‌تواند 2 تا 4 ماه به طول انجامد.

مراحل درخواست و دریافت سوپر ویزای کانادا

اقدامات پس از ورود با سوپر ویزای کانادا

پس از دریافت ویزای خود شما اجازه ورود به خاک کانادا را به دست خواهید آورد و دیگر نیازی به انجام کار خاصی نیست. اما دقت داشته باشید که شما با این‌که به طور قانونی اجازه حضور و زندگی در کانادا را به دست آورده‌اید، اما نمی‌توانید در این کشور کار یا تحصیل نمایید و انجام آن بدون مجوز غیر قانونی است.

اگر چنین قصدی دارید باید برای اخذ مجوز کار (work permit) و یا مجوز تحصیل (study permit) اقدام نمایید که برای این کار می‌توانید به نزدیک‌ترین مرکز درخواست ویزا (VAC) ایمیل بزنید. البته لازم به ذکر است که شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت (حداکثر تا 6 ماه) نیازی به اخذ مجوز ندارد.

دلایل رد شدن یا ریجکتی سوپر ویزای کانادا

توجه داشته باشید که ممکن است به دلایل مختلفی درخواست ویزای شما رد شود؛ به همین خاطر باید از تجارب دیگران استفاده کرده تا اشتباهات خود را از میان بردارید و ویزای شما بدون هیچ‌گونه مشکلی صادر شود. در ادامه بیش‌ترین دلایلی که طی سالیان گذشته باعث ریجکتی درخواست این ویزا شده و با آن برخورد داشته‌ایم را برای شما خواهیم گفت:

  • ارائه مدارک ناقص یا اشتباه
  • عدم تطابق مدارک با گفته‌های افراد در مصاحبه ویزا
  • عدم اطمینان از بازگشت شخص متقاضی به کشورش
  • نبود وابستگی جهت بازگشت شخص دعوت شده به کشور خود
  • تمکن مالی اعلام شده از سوی متقاضی کافی نبوده
  • عدم سلامت جسمانی متقاضی
  • کافی نبودن میزان درآمد شخص اسپانسر کننده
دلایل رد شدن یا ریجکتی سوپر ویزای کانادا

اگر برای دریافت سوپر ویزای کانادا به راهنمایی و بررسی تخصصی مدارکتان نیاز دارید، حتما با تیم آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار مراحل دریافت سوپر ویزای کانادا + مدارک و هزینه‌ها

با مطالعه سوالات پرتکرار اصلی‌ترین اطلاعات در این حوزه را به دست آورده و از طریق بخش دیدگاه نیز پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با مهاجرت کانادا و تمامی اقصی نقاط جهان هستیم.

خیر سوپر ویزای کانادا ویزای موقت بوده و امکان رسیدن به اقامت دائم از طریق آن وجود ندارد.

خیر با این ویزا نمی‌توانید در دانشگاه‌های کشور کانادا تحصیل کنید و باید جداگانه برای دریافت مجوز تحصیل اقدام نمایید.

خیر با دریافت سوپر ویزای کانادا نمی‌توانید در این کشور کار کنید و باید برای ویزای کار این کشور جداگانه اقدام نمایید.

این ویزا برای پدر، مادر، پدر بزرگ و مادر بزرگ افرادی که مقیم دائم یا شهروند کانادا هستند جهت دیدن فرزندان یا نوه صادر می‌شود.

مدت اعتبار سوپر ویزای کانادا بار اول 2 سال بوده و می‌تواند هر 2 سال تا 10 سال به طور کلی تمدید شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه