شرایط دریافت ویزای دانش آموزی کانادا 2024 + هزینه ها

تحصیل در مدارس کانادا نیاز به انجام 2 مرحله دارد، مرحله اول پذیرش و ثبت‌نام در یک مدرسه و مرحله دوم اخذ ویزای دانش آموزی کانادا.

در رابطه با شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا باید توجه داشته باشید که این ویزا همان ویزای تحصیلی کشور کانادا است و این کشور برای تمامی دانش آموزان و دانشجویان خارجی یک نوع ویزا تحت عنوان ویزای تحصیلی صادر می‌نماید. 

پس به طورکلی هرکجا عنوان ویزای دانش آموزی کانادا را مشاهده کردید منظور همان ویزای تحصیلی است.

بررسی شرایط لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی در کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا برای تمامی مقاطع مدارس این کشور صادر شده و برای مدت مشخص اجازه سکونت دانش آموز در این کشور را می‌دهد‌.

فهرست مطالب

در این مطلب با چگونگی اخذ ویزای دانش آموزی کانادا با شما خواهیم بود تا مدارک، شرایط و مراحل دستیابی به آن را بهتر بشناسید.

همچنین در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم که حتما عنوان تحصیل در مدارس خصوصی کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده و با مخارج و شرایط تحصیل در این کشور بیش از پیش آشنا شوید.

ویزای دانش آموزی کانادا برای چه کسانی صادر خواهد شد؟

ویزای دانش آموزی کانادا همان ویزای تحصیلی این کشور است که برای افرادی در دسترس خواهد بود که قصد دارند در مدارس این کشور و در مقاطع ابتدایی و متوسطه مشغول به تحصیل شوند. 

اما برای درخواست و دریافت این ویزا که اجازه ورود شما به خاک این کشور را می‌دهد نیاز به داشتن شرایطی مشخص است. شرایط ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا بدین شرح است:

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
  • متقاضی باید از یکی از مدارس خصوصی یا دولتی کانادا پذیرفته شده و در یکی از مقاطع ابتدایی یا متوسطه ثبت‌نام کرده باشد.
  • متقاضی باید زیر سن قانونی باشد (برخی از ایالات 18 سالگی و برخی 19 سالگی را سن قانونی می‌دانند).
  • داشتن تمکن‌مالی کافی برای پرداخت شهریه و همچنین هزینه‌های اقامت و زندگی.
  • حضور یکی از والدین و یا یک قیم قانونی به همراه دانش آموز در حین تحصیل در کانادا.
  • اثبات ترک کانادا پس از پایان تحصیلات.
  • متقاضی باید معاینات پزشکی لازم را انجام دهد و گواهی سلامت ارائه کند.
  • متقاضی نباید سوءپیشینه کیفری داشته باشد.
بررسی شرایط لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی در کانادا

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا زیر 18 سال برای دانش آموزان خارجی بسیار دارای اهمیت است، همراهی حداقل یکی از والدین دانش آموز در حین تحصیل در کانادا است. اگر والدین دانش آموز در حین تحصیل در کانادا همراه وی نیستند، پس باید متقاضی تحت سرپرستی و قیومیت یک شهروند یا مقیم قانونی این کشور باشد.

شخص سرپرست و قیم می‌تواند یکی از دوستان خانوادگی و یا یکی از اقوام شخص باشد که دارای اقامت دائم یا شهروندی کانادا بوده و قبول کرده است که در طول مدت تحصیل دانش آموز در کانادا مراقب و سرپرست وی باشد. دقت داشته باشید که برای قبول‌دار شدن سرپرستی دانش آموز باید مراحل قانونی لازم را پشت سر بگذارید و همچنین صلاحیت قیم برای سرپرستی و مراقبت دانش آموز به تایید افسر مربوطه در سفارت برسد.

مدت اعتبار ویزای دانش آموزی کانادا چقدر است؟

مدت اعتبار ویزای دانش آموزی کانادا چقدر است؟

مدت زمان صدور ویزای دانش آموزی کانادا باتوجه به شرایط متقاضی و همچنین میزان درخواست‌های ارسال شده برای سفارت در زمان اقدام شما و شلوغی یا خلوت بودن سفارت متفاوت خواهد بود. اما معمولا زمان رسیدگی به درخواست و پاسخ به درخواست شما می‌تواند از 3 هفته تا 6 ماه به طول بیانجامد. حتی در برخی موارد مشاهده شده که رسیدگی به درخواست متقاضی به 1 سال هم رسیده است. اما در رابطه مدت اعتبار ویزا نیز این مورد بستگی به زمان تحصیل و مقطع تحصیلی شخص خواهد داشت. به طور معمول اعتبار ویزای دانش آموزی یک ساله صادر می‌شود که پس از پایان زمان و سال تحصیلی اتمام خواهد یافت ولی با ادامه تحصیل و ثبت‌نام سال تحصیلی بعد این ویزا نیز قابل تمدید خواهد بود.

البته ممکن است برای مقطع دبیرستان ویزای افراد بیش از 1 ساله نیز صادر شود. تمام این موارد به شرایط متقاضی، مقطع تحصیلی و ایالت محل تحصیل بستگی خواهد داشت. دقت داشته باشید که پس از پایان دوره دبیرستان و پس از 18 یا 19 سالگی شخص باید برای پذیرش در دانشگاه‌ها اقدام نموده و بر اساس آن دوباره درخواست ویزای تحصیلی نماید.

وبینار بررسی شرایط تحصیل در مدارس کانادا

با تماشای این وبینار تمامی اطلاعات موردنیازتان در رابطه با مدارس کانادا را خواهید دانست و در صورتی که تمایل دارید، شرایط شما به صورت فردی مورد بررسی قرار گیرد، با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

مشاورین ما ضمن ارائه تمامی مسیرهای ممکن، بهترین روش را به شما نمایش می‌دهند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

چگونگی اخذ ویزای همراه دانش آموزی کانادا

یکی از دغدغه‌های اصلی تحصیل افراد زیر سن قانونی در خارج از کشور، امکان همراهی او توسط والدین است. معمولا والدین تلاش می‌کنند که خود همراه با فرزندشان در کشور مقصد حضور داشته و مراقب و سرپرست او باشند. 

در این‌باره باید بگوییم که خوشبختانه امکان دریافت ویزای همراه دانش آموزی کانادا برای والدین وجود دارد.

البته برای دریافت ویزای همراه دانش آموزی، والدین متقاضی باید علاوه بر تمکن‌مالی کافی و لازم برای پرداخت شهریه و هزینه‌های اقامتی فرزند خود، از قدرت مالی کافی برای پوشش هزینه‌ها و مخارج خودشان نیز برخوردار باشند.

دقت داشته باشید که ویزایی که برای پدر یا مادر دانش آموز جهت همراهی وی صادر خواهد شد ویزای توریستی کانادا است که اعتبار آن باتوجه به شرایط و اعتبار ویزای دانش آموز می‌تواند از 6 ماه تا 5 سال اعتبار داشته باشد.

همان‌طورکه گفتیم حضور یکی از والدین به عنوان سرپرست در کانادا در حین تحصیل دانش آموزان اجباری است، وگرنه باید شخصی شهروند یا مقیم کانادا سرپرستی دانش آموز را در مدت تحصیل بر عهده بگیرد. 

ضمنا والدین دانش آموز نباید هیچ سوءپیشینه‌ای داشته باشند و باید افسر پرونده را متقاعد کنند که قصد بازگشت به کشورشان را دارند و به طور موقت در کانادا زندگی خواهند کرد.

کار در حین تحصیل با ویزای دانش آموزی کانادا

باتوجه به شرایط ارزی کشور معمولا هزینه تحصیل در خارج از کشور بالا و گران خواهد بود، به خصوص در کشوری نظیر کانادا که مقصد ارزانی برای تحصیل نیز شناخته نمی‌شود. به همین خاطر بسیاری از دانش آموزان در پی کار در حین تحصیل خود برای کسب درآمد و پوشش هزینه‌های تحصیلی خود هستند.

باید بگوییم که اجازه کار در حین تحصیل برای دانشجویان خارجی وجود دارد و آنان می‌توانند به صورت پاره‌وقت در دوران تحصیل خود به کار مشغول شوند و درآمد کسب کنند. اما این اجازه برای دانش آموزان بین‌المللی وجود ندارد و آنان قادر به کار در حین تحصیل خود نیستند.

شاید برخی افراد به صورت محدود و در برخی شرایط خاص بتوانند اجازه کار تحت شرایطی خاص را به دست آورند، اما به طورکلی اجازه کار به دانش آموزان بین‌المللی در حین تحصیل در کشور کانادا داده نمی‌شود. پس برای تامین مخارج تحصیل در مدارس کانادا بهتر است بر روی کار در حین تحصیل در این کشور حساب نکنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

قطعا برای رسیدن به ویزای دانش آموزی یا همان ویزای تحصیلی کانادا نیاز به تهیه و جمع‌آوری مدارکی خواهید داشت که شرایط و صلاحیت شما طبق آنان بررسی شده و ویزای مربوطه برایتان صادر شود. 

دقت کنید که مراحل دریافت ویزا کاملا از مراحل پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه جدا بوده و در ارتباط با سفارت کشور کانادا خواهد بود.

همچنین باتوجه به شرایط متقاضیان، مقطع تحصیلی و قوانین ایالت محل تحصیل ممکن است که مدارک لازم هریک از متقاضیان تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند.

به همین خاطر این امر باید به صورت تخصصی و ویژه برای هر دانش آموز مورد بررسی قرار گیرد. اما مدارک زیر قطعا برای تمامی متقاضیان دریافت ویزای دانش آموزی کانادا مورد درخواست واقع خواهد شد:

مدارک لازم برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی نظیر گواهی تولد یا شناسنامه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی معاینات پزشکی و سلامت جسمی و عقلی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • نامه پذیرش از مدرسه و ثبت‌نام در مرکز آموزشی
  • مدارک مربوط به قیم قانونی (در صورت وجود)
  • مدرک معتبر زبان (در صورت وجود)

مقاصد زیر می‌توانند گزینه‌های ایده‌آلی برای ادامه تحصیل پس از اتمام مدرسه در کانادا باشند:

مراحل دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

مراحل گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا تفاوت چندانی با ویزای دانشجویی ندارد و تفاوت عمده آن‌ها در پذیرش در مراکز تحصیلی مختلف است. باتوجه به این‌که در حال حاضر کشور کانادا سفارت و کارگزاری رسمی در کشورمان ندارد، متقاضیان برای انجام مراحل بیومتریک و انگشت‌نگاری خود باید به یکی از کشورهای همسایه نظیر امارات یا ترکیه مراجعه نمایند.

به طورکلی برای درخواست و دستیابی به این ویزا باید مراحل زیر را طی نمایید:

ابتدا باید تمامی مدارک موردنیاز را تهیه و جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به طور رسمی به زبان انگلیسی ترجمه نمایید.

  • در مرحله بعد باید درخواست صدور ویزا را به همراه مدارک لازمه ارسال نموده و هزینه‌های لازم برای صدور ویزا را پرداخت کنید و زمان انجام مراحل بیومتریک خود را مشخص کنید.
  • در زمان مقرر در سفارت یا کارگزاری مربوطه حضور پیدا کرده و مدارک را ارائه نمایید و مراحل انگشت‌نگاری خود را نیز به پایان برسانید.
  • در نهایت منتظر اعلام نتیجه تایید یا رد درخواست از سوی سفارت کانادا باشد. در صورت تایید معرفی نامه و ویزای موردنیاز برای شما صادر خواهد شد که می‌توانید به وسیله آن به کشور کانادا وارد شوید.

How much does it cost to issue a Canadian student visa?

هزینه صدور ویزای دانش آموزی کانادا چقدر است؟

هزینه ویزای دانش آموزی کانادا مبلغی جدای از هزینه ثبت‌نام و شهریه تحصیل در مدارس این کشور خواهد بود. همچنین لازم به تذکر است که در صورت رد درخواست ویزا مبالغ پرداختی بازگردانده نخواهند شد. 

همچنین چون در حال حاضر امکان انجام مراحل بیومتریک کشور کانادا در کشورمان وجود ندارد، باید هزینه سفر به کشورهای همسایه برای انجام این امر را نیز به هزینه‌های صدور ویزای دانش آموزی کانادا اضافه کنید.

اما به طور کل برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا باید به هزینه‌های زیر توجه نمایند:

نوع هزینه مبلغ (دلار کانادا)
هزینه بیومتریک و انگشت‌نگاری 85 دلار
هزینه مجوز تحصیل در کانادا 150 دلار
هزینه ویزای همراه 100 دلار

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

شاید با مطالعه شرایط دریافت ویزای دانش آموزی و یا شرایط تحصیل در مدارس کانادا این سوال برای شما به وجود آید که تحصیل در مدارس این کشور در مقایسه با کشورمان یا سایر کشورها چه مزایای و ویژگی‌هایی را به ارمغان خواهد آورد که به این هزینه و زحمت بیارزد؟

شاید تاکنون شنیده باشید که برخی افراد کانادا را بهشت دانشجویان و دانش آموزان می‌دانند که یقینا دلیل اعطای این صفت، ویژگی‌های بسیاری است که تحصیل در این کشور با خود به همراه دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای مزایای تحصیل در مدارس کانادا را خواهیم گفت:

  • تحصیل در مدارس بسیار معتبر و با کیفیت
  • تحصیل در یکی از بهترین نظام‌های آموزشی جهان
  • کسب آمادگی کامل برای ورود به برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان
  • بهره‌مندی از امنیت بسیار بالا در حین تحصیل
  • آموزش و یادگیری زبان خارجی به طور کامل (انگلیسی و فرانسوی)
  • بهره‌مندی از امکانات و خدمات موجود در این کشور
  • زندگی در یکی از برترین کشورهای جهان
  • امکان همراه بردن والدین در حین تحصیل

برای شناخت بیش‌تر مدارس و یا دانشگاه‌های کشور کانادا و یا چگونگی دریافت ویزای این کشور باتوجه به شرایط خودتان، می‌توانید با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در تماس بوده و سوالات خود را مطرح نمایید.

سوالات پرتکرار بررسی شرایط لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی در کانادا

سوالات پرتکرار راهنمای خوبی برای دریافت اطلاعات مهم در این رابطه بوده و مشاورین ما همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما در بخش دیدگاه هستند.

 

بله دانش آموزان ایرانی نیز در صورت فراهم آوردن شرایط بدون محدودیت یا ممنوعیت خاصی می‌توانند برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام نمایند.

خیر باید بدانید که ویزای دانش آموزی همان ویزای تحصیلی کانادا است و سفارت برای دانش آموزان و دانشجویان ویزایی تحت عنوان ویزای تحصیلی را صادر می‌نماید.

بله دانش آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس کانادا می‌توانند والدین خود را نیز در کنار خود در این کشور داشته باشند.

خیر اجازه کار در حین تحصیل در کانادا فقط به دانشجویان بین‌المللی داده خواهد شد و دانش آموزان خارجی در حین تحصیل مجاز به کار نیستند.

بله این امکان که دانش آموزان خارجی بدون حضور والدین خود در کانادا مشغول به تحصیل شوند، وجود دارد اما در صورتی که یک فرد یا خانواده مقیم و یا شهروند کانادایی سرپرستی دانش آموز را در مدت تحصیل در این کشور به صورت رسمی برعهده بگیرد.

کلاینت‌های ما تجربه دریافت ویزای کانادا خود در آی مهاجرتی را با شما به اشتراک گذاشته‌اند:

نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد شفیع مقدادی
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه