خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن

خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن عاملی بسیار مهمی هنگام مهاجرت تحصیلی به این کشور هستند که می توانند در آرامش و یا پریشانی شما نقش مهمی را ایفا کنند . با توجه به اینکه امروزه گزینه ها مسکن دانشجویی در ترکیه بسیار متنوع است ، آشنایی با هر کدام پیش از هر اقدامی برای پذیرش دانشگاه ضروری به شمار می رود.

به صورت کلی امروزه دانشجویان بین المللی گزینه های مختلفی برای رفع نیازهای اقامتی خود در طول زندگی تحصیلی خود در ترکیه دارند؛ از مهم ترین این گزینه ها می توان به خوابگاه های دانشگاه واقع در داخل پردیس ها، خوابگاه های دولتی، خوابگاه های خصوصی یا آپارتمان های اجاره ای اشاره کرد.

خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن

خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه بوده و به آنها فرصت می دهد تا بتوانند با زبان و فرهنگ های مختلف نیز آشنا شوند.

فهرست مطالب

تمامی خوابگاه های دولتی و دانشجویی ترکیه دارای تفکیک جنسیتی بوده و اقامتگاه های مختلفی را برای دختران و پسران ارائه می دهند؛ در فضای خوابگاه های تمامی امکانات رفاهی برای راحتی بیشتر دانشجویان وجود دارد و دسترسی به اینترنت آسان را در اختیار دانشجویان قرار می دهند؛ امروزه برخی از خوابگاه ها کافه تریای مخصوص به خود را داشته و معمولا صبحانه و شام سرو می کنند.

شما می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 تا حد زیادی از شرایط تحصیل در دانشگاه ها و همچنین نحوه درخواست برای خوابگاه دانشجویی آشنا شوید. . جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت درخواست برای هر کدام از این اقامتگاه ها، از طریق راه های ارتباط با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید.

انواع خوابگاه های دانشجویی ترکیه

در حال حاضر خوابگاه دانشجویی ترکیه متنوع بوده و هر فرد باید با توجه به شرایط مادی و علاقه شخصی خود یکی از این موارد را انتخاب کند؛ با توجه به اینکه که هر کدام از این انواع اقامتگاه خدمات متفاوتی نسبت به نوع دیگر ارائه می دهند، آشنایی با انواع خوابگاه های دانشجویی ترکیه به شما کمک کرده تا هر مورد را به صورت کامل بشناسید و در نهایت با توجه به آگاهی کامل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن

در حال حاضر می توان خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن را به شرح زیر تقسیم کرد:

  • خوابگاه دانشجویی دولتی (KYK)
  • خوابگاه دانشجویی وکیف (مذهبی، خیریه)
  • خوابگاه دانشجویی خصوصی
  • اجاره آپارتمان

خوابگاه دانشجویی دولتی در ترکیه

خوابگاه دانشجویی دولتی یکی از بهترین گزینه های اقامت دانشجویی در ترکیه بوده که توسط بنیاد وزارت ورزش و جوانان (KYK) اداره می شود . در این خوابگاه ها، در هر اتاق حدود 4 تا 8 دانشجو وجود داشته و این تعداد ممکن است با توجه به هر خوابگاه متفاوت باشد.

یکی از مزایای این گزینه های اقامت دانشجویی در ترکیه وجود هزینه های پایین و مقرون به صرفه بوده و همچنین برخی از اقامتگاه های دولتی در طول سال برای دوره های تابستانی و فعالیت های دانشجویی تابستانی باز هستند.

خوابگاه های دانشجویی در ترکیه بر خلاف خوابگاه های خصوصی هزینه کمی که دریافت کرده و امکانات رفاهی بسیار خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند؛ از امکانات خوابگاه های ترکیه می توان به دسترسی به اینترنت رایگان، ارائه خدمات حمایتی روانی و اجتماعی به دانش آموزان از متخصصان، امکان میزبانی به مدت 10 روز در دیگر خوابگاه های دانشجویی دولتی و همچنین ارائه وعده های غذایی ارزان قیمت (صبحانه 3 لیر و ناهار 6 لیر) اشاره کرد.

خوابگاه دانشجویی خصوصی درترکیه

خوابگاه دانشجویی خصوصی توسط شرکت های خصوصی در ترکیه مدیریت شده و برای دانشجویان داخلی و بین المللی خدمات بسیار زیادی را ارائه می دهد.

عموما این خوابگاه ها در اطراف اکثر پردیس های دانشگاه قرار داشته و هزینه آن ها از خوابگاه های دولتی بیشتر است؛ از مهم ترین امکانات رفاهی ارائه شده توسط خوابگاه های خصوصی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وعده های غذایی (صبحانه رایگان، و غذا و شام با هزینه)
  • ارائه اینترنت
  • خدمات خشکشویی و نظافت
  • وجود مکان های اختصاصی برای تحصیل
  • در دسترس بودن حریم خصوصی

اجاره آپارتمان های دانشجویی در ترکیه

یکی دیگر از گزینه های اقامت دانشجویی در ترکیه، اجاره آپارتمان و خانه بوده که موجب داشتن فضای خصوصی، استقلال و همچنین آشنایی بیشتر با فرهنگ ترکیه می شود؛ شما می توانید در محله های نزدیکی به دانشگاه با یک یا چند نفر دیگر به صورت مشترک خانه اجاره کنید و این طریق به کاهش هزینه های خود کمک کنید.

گزینه های اجاره خانه در ترکیه بسیار زیاد بوده و این گزینه ها از نظر کیفیت و تعداد مسکن به سرعت در حال توسعه است؛ هر چند قیمت ها در شهرهای مختلف و با توجه به موقعیت و ویژگی های خانه متفاوت بوده، شما می توانید با مطالعه مقاله بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل، تا حد زیادی با شهرهای مختلف این کشور و همچنین شرایط تحصیلی در هر کدام آشنا شوید.

به صورت کلی اگر دارای میزان بودجه کافی و مایل به اجاره مشترک خانه هستید این گزینه می تواند برای شما ایده آل باشد.

اجاره آپارتمان های دانشجویی در ترکیه

در این نوع از اقامت دانشجویی در ترکیه خودتان باید هزینه های قبوض (آب، برق، گاز، اینترنت) را پرداخت کنید و از همین رو میزان هزینه های شما گاها بسیار زیاد خواهد شد؛ همچنین رقابت زیادی در قیمت آپارتمان و اجاره وجود داشته و از همین رو میزان هزینه های اجاره خانه نیز بالاست.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

خوابگاه دانشجویی وکیف ترکیه

خوابگاه دانشجویی وکیف ترکیه یک اقامت دانشجویی تحت نظارت موقوفه مذهبی، یک سازمان مذهبی و خیریه مشهور در ترکیه بوده که سعی کرده تا با ارائه خوابگاه های دانشجویی مقرون به صرفه و تخفیف های قابل توجه از دانشجویان ترک و خارجی حمایت کند.

این نوع خوابگاه در لیست خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن دارای قوانین سختگیرانه و خاصی بوده که تمامی دانشجویان باید از آنها پیروی کنند؛ خوابگاه و کیف تنها پس از انجام مصاحبه حضوری دانشجویان را پذیرفته و خدمات ارائه شده توسط آن شامل غذا و گرمایش بوده و اینترنت نمی شود؛ امروزه شعبه های مختلف این خوابگاه در 3 استان استانبول، آنتالیا و ازمیر قرار دارد.

هزینه خوابگاه دانشجویی ترکیه

هزینه خوابگاه دانشجویی ترکیه با توجه به نوع اقامتگاه و همچنین شهری که قصد انتخاب دارید می تواند متفاوت باشد، نکته حائز اهمیت این است که گاها با دریافت بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های این کشور، هزینه اقامت شما رایگان شده و می توانید بدون پرداخت هزینه از اقامتگاه استفاده کنید.

در حال حاضر قیمت ماهانه اجاره یک اتاق در خوابگاه خصوصی برای یک دانشجو در مرکز شهر بین 1700 تا 2100 لیر ترکیه بوده و این قیمت می توان با توجه به شهر متفاوت باشد.

هزینه خوابگاه های دانشجویی در ترکیه از 215 تا 340 لیر متغیر بوده و این هزینه ‌ها بر اساس هر دانشگاه و ویژگی ‌های فیزیکی اتاقی که در آن قرار می ‌گیرد، متفاوت خواهد بود.

منطقه در استانبول هزینه استان در ترکیه هزینه به لیره
منطقه اسنیورت 850 لیر استان ترابزون 400 تا 500 لیر
منطقه آوسیلار 900 لیر استان اسکی شهیر 550 تا 700 لیر ترکیه
منطقه باشکهیر 1100 لیر استان بورسا 500 تا 800 لیر
منطقه بی اوغلو 2900 لیر استان کوجالی 500 تا 600 لیر

یکی دیگر از گزینه های اقامتی برای دانشجویان بین المللی اجاره خانه می باشد؛ خانه ها در ترکیه اغلب به شکل یک آپارتمان با یک اتاق نشیمن بزرگ، یک آشپزخانه و 2 تا 4 اتاق خواب اضافی بوده و هزینه این مورد بستگی به شهر محل زندگی، ویژگی های مسکن و همچنین امکانات موجود داشته اما به صورت کلی هزینه اجاره این نوع آپارتمان بین 600 تا 2500 لیر است.

نحوه پیداکردن خوابگاه در ترکیه

هنگامی که قصد یافتن اقامتگاه دانشجویی ترکیه را دارید، توصیه می کنیم که روند جستجوی خود را هر چه زودتر شروع کرده زیرا رقابت برای یافتن اقامتگاه دانشجویی در این کشور زیاد بوده و از همین رو با درخواست سریع تر شانس شما برای دریافت خوابگاه یا خانه خصوصی افزایش پیدا می کند.

نحوه پیدا کردن خوابگاه های دانشجویی در ترکیه کاملا به خود شما بستگی داشته و شما می توانید برای یافتن آنها، از روش های متنوعی استفاده کنید؛ یکی از مهم ترین روش ها پرسش از دانشگاهی بوده که در آن پذیرش گرفته اید، بسیاری از دانشگاه های ترکیه گزینه های اقامتی زیادی مانند خوابگاه های دولتی و خصوصی را ارائه داده و در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند.

گزینه بعدی برای جستجوی خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن مناسب در این کشور استفاده از مشاورین املاک بوده که باعث شده تا با پرداخت اندک هزینه، در کوتاه ترین مدت زمان ممکن خانه مورد نظر خود را پیدا کنید؛

 

نحوه پیداکردن خوابگاه در ترکیه

مشاورین املاک با تجربه و معتبر با توجه به شهری که قصد زندگی در آن را داشته و میزان بودجه شما بهترین مکان را برای شما پیدا می کنند . گزینه آخر و عموما محبوب بین دانشجویان، استفاده از سایت ها و برنامه های آنلاین بوده، برای یافتن خانه های مناسب با توجه به مشخصاتی که تعیین می کنید می توانید از برخی از وب سایت های ترکی استفاده کنید مهم ترین آنها شامل موارد زیر می باشد.

  • sahibinden.com
  • emlakjet.com
  • zigat.com

خوب است که ضمن اطلاع از شرایط خوابگاه های کشورهای دیگر بتوانید زندگی در خوابگاه های ترکیه را به خوبی بسنجید:

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در ترکیه

به عنوان یک دانشجوی بین المللی می توانید بین خوابگاه های دانشجویی و اجاره خانه یکی را انتخاب کنید اما کدام مورد بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در ترکیه را مورد بررسی قرار می دهیم.

یکی از مهم ترین تفاوت های خانه و خوابگاه های دانشجویی ترکیه، مکان و محل قرار گیری این دو مورد بوده؛ به صورت کلی اکثر دانشگاه های ترکیه محل اقامت در محوطه دانشگاه داده و این خوابگاه ها عموما در محوطه دانشگاه واقع شده اند، در حالی که خانه ها مستقل تر بوده و محل آن بستگی به علاقه شما دارد.

از دیگر تفاوت های این دو مورد میزان فضای خصوصی ارائه شده بوده، اکثر خوابگاه های دانشجویی اتاق هایی را ارائه داده که بین 2 تا 4 هم اتاقی مشترک است، در صورتی که در مسکن های اجاره ای می توانید انتخاب کرده که به تنهایی زندگی کنید یا هم اتاقی داشته باشید؛ همچنین می توانید اندازه آپارتمان را بر اساس بودجه و ترجیحات خود انتخاب کنید.

قبوض در خوابگاه های دانشجویی معمولا با شهریه حساب شده و بنابراین دانشجویان نگران پرداخت قبوض آب یا برق نیستند؛ در حالی که در مساکن اجاره ای قبوض باید ماهیانه توسط دانشجو پرداخت شود؛ همچنین با زندگی در خوابگاه ها می توانید به سیستم پشتیبانی دسترسی داشته باشید، در صورتی که با انتخاب مساکن اجاره باید به تنهایی با چالش های زندگی در کشوری خارجی کنار بیایید.

خوابگاه های دانشجویی در آنکارا

شهر آنکارا دارای 25 منطقه بوده که محبوب ترین و پر جنب و جوش ترین بین آنها منطقه چانکایا می باشد؛ چنانچه قصد داشته تا یکی از دانشگاه های این شهر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید؛ جهت انتخاب بهترین محل زندگی و ایده آل ترین مناطق برای خوابگاه های دانشجویی در آنکارا با ما همراه باشید.

در حال حاضر اکثر دانشگاه های دولتی آنکارا در محله چانکایا واقع شده اند؛ از محبوب ترین این دانشگاه ها می توان به دانشگاه غازی، دانشگاه آنکارا و دانشگاه حاجت تپه اشاره کرد.

از همین رو خانه های اجاره ای در این منطقه بسیار پر تقاضا بوده و یافتن خانه کمی دشوار است؛ جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد میزان هزینه های زندگی در آنکارا و همچنین برآورد هزینه ها پس از مهاجرت؛ حتما با لمس عنوان هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

خوابگاه های دانشجویی در آنکارا

در حال حاضر بسیاری از خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن نیز در منطقه چانکایا واقع شده اند؛ همچنین برخی پردیس های اصلی دانشگاه های خصوصی مانند دانشگاه بیلکنت در اکثریت این منطقه هستند؛ همچنین محله های کاواکلیدره و باچلی اولر نیز محله های بسیار خوب برای دانشجویان بوده که دارای مکان های تفریحی محبوب و رستوران های متنوعی هستند.

 از سوی دیگر محله ‌های مسکونی آرام ‌تر مانند آنیت تپه، آیرانجی و Mebusevleri محیطی عالی برای زندگی خانوادگی و دانشجویی ارائه می دهند.

خوابگاه های دانشجویی در استانبول

خوابگاه های دانشجویی در استانبول در محله های مختلف این شهر زیبا قرار گرفته اند؛ به صورت کلی قیمت های خانه و خوابگاه ها در سمت آسیایی استانبول نسبت به سمت اروپایی ارزان تر بوده و از همین رو منطقه های سمت آسیایی برای اقامت دانشجویی گزینه بهتری به نظر می رسند.

در حال حاضر برخی از محبوب ترین محله های دانشجویی در شهر استانبول ترکیه شامل آکسارای، بشیکتاش، شیشلی، کادیکوی، فاتح، اوسکودار، آوجیلار و سارییر می باشند؛ این محله ها نزدیک به دانشگاه ها بوده و میزان هزینه های اجاره خانه در آنها عموما مقرون به صرفه می باشد.

در این مقاله سعی کرده ایم تا حد امکان خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ چنانچه هر گونه سوالی در مورد این خوابگاه ها ذهن شما را مشغول کرده، مشاورین آی مهاجرتی در دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز، آماده پاسخ گویی به شما هستند؛ پس حتما با این مشاورین در تماس باشید.

 همچنین شما می توانید برای اطلاع از روش های مهاجرت تحصیلی و دیگر راه های قانونی مهاجرت به این کشور مقاله روش های مهاجرت به ترکیه را به صورت کاملا رایگان مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن

چنانچه به دنبال یافتن گزینه اقامتی مناسب در میان خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه آن هستید ، حتما با مشاورین ما تماس گرفته و یا از طریق بخش دیدگاه با کارشناسان ارشد ما در ارتباط باشید.

خوابگاه های دانشگاه واقع در داخل پردیس ها، خوابگاه های دولتی، خوابگاه های خصوصی یا آپارتمان های اجاره ای

در فضای خوابگاه های تمامی امکانات رفاهی برای راحتی بیشتر دانشجویان وجود داشته و همچنین خوابگاه ها دسترسی به اینترنت آسان را در اختیار دانشجویان قرار می دهند؛ امروزه برخی از خوابگاه ها کافه تریا خود را داشته و معمولا صبحانه و شام سرو می کنند.

هزینه از 215 تا 340 لیر متغیر بوده و این هزینه ‌ها بر اساس هر دانشگاه و ویژگی ‌های فیزیکی اتاقی که در آن قرار می ‌گیرد، متفاوت خواهد بود.

بهترین و آسان ترین راه پرسش از دانشگاهی بوده که در آن پذیرش گرفته اید، بسیاری از دانشگاه های ترکیه گزینه های اقامتی زیادی مانند خوابگاه های دولتی و خصوصی را ارائه داده و در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند.

در انتها نیز با مشاهده ویدیوهای زیر در می یابید که با آی مهاجرتی تا رسیدن به آررزوهایتان تنها یک قدم فاصله دارید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه