بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل چکیده ای از مهم ترین و مناسب ترین شهرهای این کشور برای تحصیل و زندگی دانشجویی است که با انتخاب صحیح بهترین گزینه ممکن می توانید در محیطی چند فرهنگی و بین المللی تحصیلات خود را به پایان رسانده و در نهایت با مدرک تحصیلی بسیار معتبر از دانشگاه های این کشورها فارغ التحصیل شوید.

به صورت کلی بهترین شهرهای دانشجویی ترکیه مقر برخی از معتبرترین دانشگاه های این کشور بوده و مسکن های دانشجویی در دسترس و به صرفه ای را در اختیار آنان قرار می دهند . در این شهر ها عموما فرصت های شغلی حین تحصیل زیاد بوده و دانشجویان می توانند از گزینه های مختلف، شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

هر یک از شهرهای ترکیه میزبان دانشگاه های مطرحی در این کشور هستند که برخی از آنها دارای رنکینگ بین المللی خوبی نیز می باشند.

فهرست مطالب

جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد شهرهای مختلف این کشور حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.هنگام انتخاب یک شهر برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، به دلیل وجود گزینه های زیاد انتخاب شهر مورد نظر کمی گیج کننده به نظر می رسد.

توصیه ما این بوده که هنگام انتخاب یک شهر برای تحصیل به مواردی مانند ایمنی، تحرک، دانشگاه‌ های با رتبه بالا، شرایط زندگی با استاندارد بالا، فضای بین ‌المللی اهمیت داده و با توجه به این موارد شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ در این راه مطالعه مقاله آشنایی با 10 شهر جذاب ترکیه که توسط مشاورین همین مجموعه تدوین شده می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

شهر بین المللی استانبول برای تحصیل

شهر بین المللی استانبول یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای دانشجویان بین المللی بوده و برخی از بهترین دانشگاه های این کشور را در خود جای داده است؛ این شهر دارای 59 دانشگاه معتبر بوده و از همین رو دانشجویان هنگام انتخاب دانشگاه برای تحصیل دارای انتخاب های متنوعی هستند؛

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

از بهترین دانشگاه های موجود در این شهر می توان به موارد داخل جدول اشاره کرد:

علاوه بر وجود موسسات آموزشی بسیار معتبر، وجود بازارها و مراکز تفریحی و فرهنگی بسیار زیاد نیز از مزایای تحصیل در این شهر می باشد.

استانبول دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی بوده که هر ساله در آن فعالیت‌ های متنوعی مانند جشنواره ‌های فرهنگی و آموزشی، کنسرت ‌ها و نمایشگاه‌ های بین ‌المللی کتاب انجام می شود.

امروزه متوسط هزینه های زندگی در این شهر حدود 500 تا 700 دلار بوده و همچنین گران ترین برنامه تحصیل در این شهر را می توان داروسازی با هزینه سالانه حدود 28000 دلار دانست.

نام دانشگاه رتبه
دانشگاه استانبول 801
دانشگاه کوچ 465
دانشگاه بوغازیچی 651
دانشگاه سابانچی 521

این شهر از لیست بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل دارای اقتصاد بسیار قوی ای بوده و عموما مسئول 30 درصد تولید صنعتی ترکیه، 31 درصد از تولید ناخالص داخلی ترکیه و 47 درصد درآمد مالیاتی باشد؛ استانبول با داشتن زیر ساخت های مدرن و جوامع بین المللی از نظر تجارت و فضای شغلی بسیار پویا بوده و شما با زندگی و تحصیل در این شهر می توانید به بسیاری از مشاغل پاره وقت در تجارت، فروش و… دسترسی پیدا کنید.

تحصیل در آنکارا پایتخت ترکیه

تحصیل در آنکارا پایتخت ترکیه

آنکارا پایتخت ترکیه بوده و به عنوان قدرت سیاسی این کشور عمل می کند؛ این شهر نیز دارای 21 دانشگاه بوده که گاها در برخی از رتبه بندی های جهانی قرار گرفته اند، از آنها می توان به دانشگاه بیلکنت، دانشگاه آنکارا و دانشگاه فنی خاورمیانه اشاره کرد . بر خلاف تصور عموم مردم، هزینه های زندگی در این شهر از فهرست بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل نسبت به استانبول کم تر (متوسط هزینه زندگی در آنکارا 450 تا 650 دلار) بوده و همچنین آنکارا دارای تعداد بیشتری دانشگاه دولتی بوده، از همین رو دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه های زندگی کم تر در دانشگاه های بسیار معتبر به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند.

آنکارا نسبت به استانبول شهر آرام تری بوده و دانشجویان می توانند در شهری مدرن و خاص زندگی ای آرام را دنبال کنند؛ شما می توانید در مرکز شهر قدم بزنید، به مراکز خرید بروید، فوتبال بازی کنید، حمام ترکی داشته باشید یا در پارک های اطراف شهر با خیال راحت و بدون مزاحمت ترافیک شهری دیگر وقت بگذرانید . به صورت کلی این شهر از لیست بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل دارای بالاترین نسبت تحصیلات عالی در ترکیه و دارای یکی از جوانترین جمعیت بوده و همچنین با زیرساخت های بسیار مدرن و گسترش شهر به درستی برنامه ریزی شده، خانه گسترده ترین پردیس دانشگاهی در ترکیه، بوده و در واقع به دومین مقصد برای دانشجویان بین المللی در این کشور تبدیل شده است.

تحصیل در ترکیه به عنوان یکی از مقصدهای محبوب ایرانیان در سال های گذشته ، همواره دغدغه ما در آی مهاجرتی نیز بوده است تا بتوانیم شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن به هدفتان برسانیم.

از این رو در این وبینار کارشناس ارشد ما تحصیل در ترکیه را به صورت دقیق برای شما عزیزان شرح داده است و پیشنهاد می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و در صورتی که سوالی برایتان وجود دارد و یا به دنبال اقدام به تحصیل در این کشور هستید ، حتما با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل-در-ترکیه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط تحصیل در شهر زیبای ازمیر

شهر زیبای ازمیر در واقع سومین شهر بزرگ این کشور بوده و یکی از بهترین شهرها برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود؛ هر چند این شهر از نظر اقتصادی نسبت به دیگر شهرهای بزرگ کم تر توسعه یافته بوده اما دارای چند کالج و دانشگاه برتر مانند دانشگاه اژه، دانشگاه دوکوز ایلول و موسسه فناوری ازمیر می باشد . به صورت کلی ازمیر به عنوان یکی از زیباترین شهرها شناخته شده و دارای برخی از مراکز فرهنگی و تاریخی بسیار خوبی بوده که می تواند حین تحصیل در این شهر شما را سرگرم کند؛ ازمیر با زیرساخت های خوب، بندر اصلی ترکیه بوده و سهم این شهر از صادرات ترکیه حدود 13.0 درصد می باشد.

همچنین ازمیر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سبزیجات و میوه در ترکیه بوده و حدود 25 درصد از زمین های ازمیر را مناطق کشاورزی تشکیل می دهد؛ از همین رو این شهر برای افرادی که قصد تحصیل در رشته های مهندسی کشاورزی و یا رشته های مربوطه را دارند، گزینه ی بسیار خوبی به شمار می رود.

امروزه هزینه های تحصیل در این شهر زیبا از لیست بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل حدود 450 تا 650 دلار بوده و این هزینه نسبتا مناسب است، همچنین شما با تحصیل در این شهر نیازی به نگرانی در مورد مسکن دانشجویی نخواهید داشت زیرا گزینه های مسکن بسیار زیادی در ازمیر وجود دارد.

تحصیل در شهر تفریحی آنتالیا

شهر تفریحی آنتالیا یکی دیگر از مهم ترین شهرهای دانشجویی ترکیه بوده که پایتخت گردشگری منطقه مدیترانه می باشد؛ به همین دلیل شما می توانید با انتخاب شهر آنتالیا، علاوه بر تحصیل در برخی از بهترین دانشگاه های این کشور، از تحصیل در شهری زیبا و خاص نیز لذت ببرید.

از مهم ترین دانشگاه های شهر آنتالیا می توان به دانشگاه آکدنیز اشاره کرد؛ علاوه بر این دانشگاه، دانشگاه آلانیا علاءالدین کیکوبات، دانشگاه آلانیا حمدالله امین پاشا، دانشگاه بیلیم آنتالیا و دانشگاه آکیف آنتالیا از دیگر دانشگاه هایی بوده، که برنامه های تحصیلی بسیار مناسبی را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهند.

هزینه های کم حمل و نقل در آنتالیا، فراوانی جایگزین های خانه و خوابگاه، وجود فرهنگ، هنر و جشنواره ها و زندگی شبانه پر جنب و جوش برخی از مزایای بی شمار انتخاب این شهر از لیست بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل و زندگی می باشد.

تحصیل در شهر تفریحی آنتالیا

چنانچه قصد داشته تا از راه های قانونی اقامت کشور ترکیه را به دست آورید؛ توصیه می کنیم در کنار این مقاله عنوان روش های مهاجرت به ترکیه را مطالعه فرموده تا با روش های مختلف و به روز دنیا آشنا شوید.

شهر تجاری بورسا

شهر تجاری بورسا یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای دانشجویان بین المللی و مکانی با اهمیت تاریخی بوده و هر ساله در لیست بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل قرار می گیرد؛ این شهر زیبا به عنوان پایتخت اصلی امپراتوری عثمانی، همیشه مرکز تجارت و دولت بوده و امروزه نیز فضای داخلی شهر برای تجارت بسیار مناسب است.

بورسا امروزه به عنوان یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین شهرهای ترکیه شناخته شده و همچنین به استانبول بسیار نزدیک است؛ این شهر علاوه بر داشتن فضای تجاری و تاریخی بسیار خوب، یک غول صنعتی جذاب برای دانشجو بین المللی بوده و برخی از دانشگاه های محبوب این شهر دانشگاه اولوداغ بورسا و دانشگاه فنی بورسا می باشند.

شما می توانید با مطالعه مقاله بهترین دانشگاه های ترکیه بر اساس شهر، تا حد زیادی با دانشگاه های برتر و معتبر این کشور و رشته های تحصیلی در آن ها آشنا شوید . شهر بورسا در صنایعی مانند نساجی، خودروسازی، مهندسی و مواد غذایی بسیار فعال بوده و دانشجویانی که به این رشته ها علاقه دارند، می توانند حین تحصیل از فرصت های شغلی زیادی نیز استفاده کنند.

به صورت کلی مسکن در این شهر مقرون به صرفه بوده و هزینه های اجاره خانه نسبت به آنکارا یا استانبول کم تر است؛ هزینه های زندگی نیز در این شهر بسیار کم تر بوده و قیمت ‌های پایین میوه، سبزیجات و مواد غذایی باعث شده تا دانشجویان حین تحصیل کم تر نگرانی هزینه های خود را داشته باشند.

خوب است که علاوه بر ترکیه سایر مقصدهای جهان را نیز برای تحصیل بررسی کنید:

تحصیل در دانشگاه های شهر اقتصادی ترابزون

شهر اقتصادی ترابزون هر ساله در بین برخی از بهترین شهرهای دانشجویی ترکیه قرار می گیرد؛ این شهر زیبا، عموما به دلیل پایگاه آرام و سبک زندگی آرام، مناظر عالی، دانشگاه های خوب و کوه های فراموش نشدنی شناخته شده است.
به صورت کلی ترابزون یکی از بهترین شهرها برای ایجاد کسب و کار خودتان بوده و فرصت های زیادی را برای ایجاد شرکت و استارت آپ ارائه می دهد؛ از همین رو اگر علاقه داشته تا حین و یا پس از تحصیل در کشور ترکیه کسب و کار خودتان را راه بیاندازید و به دنبال شهری ارزان قیمت و رو به رشد هستید، ترابزون بهترین گزینه برای شما می باشد.

یقینا هزینه های زندگی در این شهر در لیست بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل نسبت به شهرهای استانبول یا آنکارا کم بوده و همچنین مسکن های دانشجویی بسیار زیادی در دسترس می باشد؛ ترابزون بیش از 63000 دانشجو در دانشگاه های خود پذیرفته که این تعداد بیش از 1300 دانشجوی بین المللی از خارج از کشور را شامل می شود.

شهر دانشجویی مرسین

شهر دانشجویی مرسین یکی از مهم ترین شهرهای دانشجویی ترکیه بوده که مقر برخی از دانشگاه های بسیار معتبر این کشور نیز می باشد؛ این شهر زیبا سالانه میزبان بیش از 50000 دانشجو از جمله حدود 1500 دانشجوی بین المللی می باشد.

به صورت کلی مرسین از نظر هزینه های زندگی بسیار مناسب بوده، اما شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد میزان هزینه ها در این کشور و در هر شهر همین حالا با لمس عنوان هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت تا حد زیادی با هزینه ها آشنا شوید.

همچنین این مورد از لیست بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل فرصت های تفریحی، فرهنگی و تاریخی متنوعی را در اختیار ساکنین خود قرار می دهد؛ با شهر دانشجویی آرام گزینه ای عالی برای تحصیل در دانشگاهی مقرون به صرفه و معتبر است.

شهر محبوب آدانا

شهر محبوب آدانا مقر یکی از مهم ترین دانشگاه های ترکیه به نام دانشگاه چوکوروا بوده که در بین دانشگاه های اروپای شرقی و آسیای مرکزی رتبه 171را دارا می باشد . علاوه بر وجود دانشگاه بسیار معتبر، آدانا شهری باستانی با قدمت بسیار طولانی بوده و شما می توانید با تحصیل در این شهر به صورت بسیار نزدیک با برخی از بناهای تاریخی ترکیه آشنا شوید.

آدانا پنجمین شهر بزرگ ترکیه است که در حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد و علاوه بر گردشگری در کشاورزی نیز بسیار فعال می باشد . 

علاوه بر تحصیل ، خرید ملک و ثبت شرکت نیز در این شهر توسط مهاجرین بسیار پرطرفدار بوده و مهاجرین زیادی این شهر را برای سکونت دائمی خود انتخاب می کنند.

 

چنانچه قصد دارید تا در بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل به مطالعه رشته مورد علاقه خود بپردازید، اما با روش های قانونی ورود به دانشگاه های این کشور آشنایی ندارید، توصیه می کنیم همین حالا به مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 مراجعه کرده یا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران و دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید؛ مشاورین ما با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی به شما کمک کرده تا در کوتاه ترین زمان روند پذیرش خود را انجام دهید. 

سوالات پرتکرار بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

شناختن بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل می تواند راهگشای خوبی برای شما عزیزان باشد و چنانچه در رابطه با شهری نیازمند دریافت جزئیات بیشتر هستید ، با مشاورین ما تماس گرفته و یا از طریق بخش دیدگاه پرسش خود را با ما مطرح کنید.

مواردی مانند ایمنی، تحرک، دانشگاه‌ های با رتبه بالا، شرایط زندگی با استاندارد بالا، فضای بین ‌المللی جزو ویژگی های مهم شهرهای دانشجویی برتر می باشند.

این شهر از لیست مهم ترین شهرهای دانشجویی ترکیه دارای 59 دانشگاه معتبر بوده و از همین رو دانشجویان هنگام انتخاب دانشگاه برای تحصیل دارای انتخاب های متنوعی هستند.

امروزه هزینه های تحصیل در این شهر زیبا از لیست بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل حدود 450 تا 650 دلار می باشد.

دانشگاه آلانیا علاءالدین کیکوبات، دانشگاه آلانیا حمدالله امین پاشا، دانشگاه بیلیم آنتالیا و دانشگاه آکیف آنتالیا

دانشجویان می توانند در محیطی فرهنگی و بین المللی تحصیلات خود را به پایان رسانده و در نهایت با مدرک تحصیلی بسیار معتبر از دانشگاه های این کشور ها فارغ التحصیلی شوند.

در پایان نیز کلاینت های ما از تجربه دریافت ویزای خود در آی مهاجرتی برایتان می گویند:

نمایش ویدیو درباره امیر محمد تنها ، مریم همدانی
نمایش ویدیو درباره سهیل یگانگی
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه