ورزش در کانادا

ورزش در کانادا یکی از محبوب ترین سرگرمی ها بوده و جایگاه بسیار مهمی در فرهنگ این کشور دارد؛ کانادایی ها ورزش را راهی عالی برای رقابت، کار گروهی و یا تناسب اندام می دانند . هر چند سالهاست هاکی عنوان مهم ترین ورزش در کانادا را از آن خود کرده است اما تقریبا هر ورزشی در این کشور دارای طرفداران خود می باشد.

کانادایی ها به مسابقات ورزشی اهمیت زیادی داده و آن را وسیله ای برای تقویت وحدت کشور می دانند؛ همچنین این کشور با دارا بودن فرصت های ورزشی متنوع زمینه ای عالی برای علاقه مندان و افراد حرفه ای در هر رشته را ایجاد می کند.

ورزش در کانادا

ورزش در کانادا از سنین کم میان شهروندان این کشور وجود داشته و برخی همچون هاکی از همان ابتدا در برنامه تحصیلی مدارس وجود دارد.

فهرست مطالب

ورزش در کانادا نه تنها برای افراد حرفه ای بلکه برای افراد آماتور و علاقمند به یادگیری نیز بسیار مناسب بوده و این افراد می توانند با بهره مندی از بهترین امکانات و دسترسی به بهترین مربیان جهان به آسانی در رشته مورد نظر خود پیشرفت کنند . 

برای اطلاع از هزینه های انجام هر ورزش در این کشور و دیگر هزینه های زندگی حتما با لمس عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید و برای اطلاع از شرایط مهاجرت از طریق مشاغل مربوط به ورزش، حتما با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید.

ورزش محبوب هاکی

مهم ترین ورزش در کانادا و رتبه یک در بین ورزش های موجود در این کشور هاکی بوده که برای اولین بار در اوایل قرن نوزدهم شکل گرفت، این ورزش در دهه 1910 به عنوان یکی از ورزش های حرفه و ساختار یافته معرفی شده و از آن زمان جایگاه بسیار مهمی در فرهنگ مردم کانادا دارد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ورزش در کانادا

هاکی که ورزش ملی کانادا بوده ارزش بسیار زیادی برای مردم کانادا دارد، این ورزش در کانادا به عنوان ورزشی شناخته شده که برای نسل ها در دریاچه ها یخ زده این کشور بازی شده؛ ورزش محبوب هاکی، ورزشی بوده که با وجود قوانین باستانی و سنت های خاص خود، می تواند گزینه ای عالی برای آموزشی درس هایی در مورد اجتماع، کار تیمی و اخلاق ورزشی باشد.

بسیاری از کانادایی ها از کودکی ورزش هاکی را شروع کرده و افراد از طبقات متوسط رو به بالا این ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کنند و طبق اعلام فدراسیون بین‌ المللی هاکی روی یخ در سال 2022 بیش از 513000 بازیکن هاکی روی یخ در کانادا ثبت نام کردند.

امروزه جام یادبود برای تیم برتر مردان نوجوان و جام آلن برای تیم بزرگسالان برتر کانادا در نظر گرفته شده و هاکی کانادا نهاد رسمی حاکم بر این ورزش در کانادا و عضو فدراسیون بین المللی هاکی روی یخ است؛ یکی از مهم ترین برنامه ها تلویزیونی مربوط به هاکی، برنامه شب هاکی در کانادا بوده که در شنبه شب ها برگزار شده و در آن تیم های NHL کانادا حضور دارند.

مهم ترین تیم های هاکی کانادا

همانطور که تعداد بسیار زیادی از افراد به انجام ورزش هاکی، ورزش ملی کانادا، علاقمند هستند؛ افراد زیادی نیز از تماشای این بازی لذت می برند؛ هنگام زندگی در کانادا آشنایی با تیم های محبوب راهی عالی برای صمیمیت با افراد محلی و دوست پیدا کردن است؛ از همین رو در ادامه مهم ترین تیم های هاکی کانادا را معرفی می کنیم.

مسابقات زیادی مربوط به این ورزش در کانادا وجود داشته اما بالاترین سطح هاکی روی یخ لیگ ملی هاکی یا NHL است؛ لیم ملی هاکی یک لیگ حرفه ای در این کشور بوده که شامل تیم هایی از کانادا و ایالات متحده می باشد.

  • کانادایی مونترال : مونترال قدیمی‌ترین و تقریبا موفق ترین تیم در NHL بوده و اما به مرور زمان به طبع برخی اصلاحات قوای خود را از دست داد؛ این تیم در سال 2021 پس از سه دهه در فینال حضور داشت.
  • تورنتو میپل لیفز: این تیم هم دارای طرفداران خاص خود بوده و تاریخی طولانی دارد؛ تورنتو میپل لیفز یکی از رقبای اصلی تیم مونترال بوده و تاریخ رقابت آنها به روزهای اولیه NHL برمی گردد.
  • ونکوور کاناکس : این تیم دارای برخی طرفداران بسیار سر سخت بوده و هر چند این تیم سومین تیم قدیمی NHL کانادا بوده اما یکی از سه تیمی بوده تا به حال جام استنلی را به دست نیاورده است.
چوگان ورزشی بومی در کانادا​

چوگان ورزشی بومی در کانادا

چوگان ورزشی بومی در کانادا بوده که تاریخچه آن به حدود 500 سال پیش باز می گردد؛ این ورزش امروزه نه تنها بخش مهمی از فرهنگ بومی باقی مانده، بلکه توسط ده ها هزار نفر دنبال می شود؛  این ورزش پس از طی کردن مسیری طولانی توانست جایگاه خود را به عنوان ورزش رسمی تابستانی ملی کانادا به دست آورد . انجمن چوگان این کشور در سال 1925 تأسیس شده و مهم ترین نهاد حاکم بر چوگان در کانادا می باشد؛ این کشور در افتتاحیه مسابقات قهرمانی چوگان داخل سالن جهان در سال 2003 شرکت کرده و از سال 2019 لیگ ملی چوگان کانادا، تنها لیگ حرفه ای فعال در این کشور به شمار می رود؛ این کشور دارای بازی ای داخلی بوده که به عنوان باکس چوگان شناخته می شود.

در شرق کانادا، این ورزش در سطح دانشگاه نیز بسیار محبوب بوده و بیشتر دانشگاه ‌های بزرگ منطقه در لیگ خود، انجمن چوگان صحرایی دانشگاه کانادا به مبارزه با یکدیگر می پردازند؛ یکی از بهترین بازیکنان چوگان کانادا در تمام دوران، گری گیت نام داشته که بریتیش کلمبیا به دنیا آمده و موفق به کسب هر قهرمانی بزرگ چوگان شده است؛ امروزه هزینه انجام این ورزش در کلابی معمولی با اسب اجاره ای حدود 150 دلار بوده و اگر قصد ورزش در کانادا و بازی در زمین چمن را داشته باشید باید دو برابر هزینه پرداخت کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ورزش پرطرفدار بیسبال

ورزش پرطرفدار بیسبال سومین جایگاه را در لیست ورزش های محبوب در کانادا به دست آورده که البته یک ورزش آماتور محبوب در بسیاری از مناطق کانادا بوده، همچنین قدیمی ترین پارک بیسبال در جهان، پارک لابات، انتاریو می باشد.

به صورت کلی اولین بازی مستند بیسبال جهان در 4 ژوئن 1838 در انتاریو برگزار شد و این کشور تنها دارای یک لیگ بزرگ بیسبال بوده که تورنتو بلو جیز نام دارد . این تیم اولین تیم غیر آمریکایی بوده که میزبان یک بازی سری جهانی شد و تنها باشگاه غیر آمریکایی بوده که در سال 1992 قهرمان مسابقات جهانی شد.

تیم بیسبال ورزش در کانادا که در سال 1977 تاسیس شده در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 بیشترین حضور را در لیگ اصلی بیسبال داشت؛ بیسبال حرفه ای در کانادا سابقه طولانی داشته و با تیم هایی مانند لندن Tecumseh، Montreal Royals و Toronto Maple Leafs در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 شروع شد ه هر سه این تیم ها در 100 تیم برتر لیگ برتر اتحادیه ملی بیسبال قرار گرفتند.

فرگوسن جنکینز یکی از محبوب ترین بازیکنان بیسبال کانادایی بوده که در سال 1971 برنده جایزه لیگ ملی Cy Young به عنوان بهترین پرتاب کننده در لیگ شده و در سال 1991 اولین کانادایی بود که در تالار مشاهیر بیسبال (ایالات متحده) ثبت نام کرد.

ورزش باستانی کرلینگ

ورزش باستانی کرلینگ

ورزش باستانی کرلینگ یکی دیگ از ورزش های سنتی در این کشور بوده که اولین بار توسط مهاجرین اسکاتلندی در اواخر قرن هجدهم به کانادا آورده شد؛ این بازی که در داخل زمین های یخ زده شبیه بازی تخته کاروم بوده که در آن تیم های رقابتی سعی می کنند با استفاده از چوب های مخصوص، سنگ های بزرگ و سنگین را به مرکز یک هدف بیاندازند.

کرلینگ حرفه ای در این کشور سابقه ای طولانی داشته و از زمان تاسیس کلوپ های کرینگ آقایان در اواخر دوره ویکتوریا انجام می شد؛ هر چند در کانادا افراد زیادی در رقابت ها و بازی های مختلف این ورزش را انجام می دهند؛ اما کرلینگ در مسابقات بین المللی محدود بوده، زیرا این ورزش در اکثر کشورهای دنیا خیلی شناخته شده نیست.

خوب است بدانید که ورزش در کانادا بخش مهمی از سیستم آموزشی این کشور تلقی شده و دانش اموزان همزمان با تحصیل یک حرفه را به صورت جدی دبنال می کنند . چنانچه علاقه مند به تحصیل در مدارس این کشور نیز هستید ، می توانید بر روی عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا کلیک کرده و از جزئیات لازم در این باره مطلع شوید.

به صورت کلی سرعت نسبتاً آهسته و تاکید استراتژیک کرلینگ آن را به یک ورزش محبوب برای کانادایی ‌ها در هر سنی تبدیل کرده و این همچنین یکی از معدود ورزش های محبوب در کانادا بوده که در آن مردان و زنان به طور معمول با هم در تیم های مختلط بازی می کنند.

عناوین زیر به شما کمک می کنند تا کانادا را به عنوان یکی از بهترین مقصدهای مهاجرت در جهان بهتر بشناسید:

فوتبال ورزشی بین المللی

هر چند فوتبال ورزشی بین المللی بوده اما این ورزش مانند دیگر کشورها در کانادا محبوب نیست، از آنجایی که تعداد ورزش های محبوب در کانادا بسیار زیاد بوده  فوتبال در جایگاه نسبتا متوسطی قرار می گیرد؛ هر چند در سال های اخیر طرفداران این ورزش به صورت پیوسته در حال افزایش هستند.

طی سالیان دراز بازیکنان زن فوتبال در کشور کانادا از خود عملکرد بسیار خوبی نشان داده اند و یکی از موفق ترین بازیکنان زن در این کشور کریستین سینکلر نام داشته که به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران زن جهان شناخته می شود و به هدایت کانادا در چهار تورنمنت جام جهانی زنان فیفا بین سال های 2003 تا 2011 و کسب برنز کانادا در المپیک 2012 و 2016 کمک کرده و تعدادی از شادی ها و حسرت های ورزش کانادا را رقم زده است.

از آنجایی که کانادا هرگز تیم رقابتی خاصی در لیگ حرفه‌ای بین‌المللی فوتبال (فیفا) نداشته و فقط یک بار (در سال 1986) به مسابقات جام جهانی خود راه یافته، پرشورترین هواداران فوتبال در کانادا معمولا برای طرفداری تیم های بزرگ دنیا را انتخاب می کنند؛ برای اطلاع از شرایط انجام هر ورزش در این کشور حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

ورزش جهانی بسکتبال

آخرین مورد در لیست ورزش های محبوب در کانادا، رشته محبوب و ورزش جهانی بسکتبال است که در سال 1946 در این کشور آغاز شده و در مسابقات ملی آن بیش از 30 تیم حضور دارند. بسکتبال در کانادا دارای ریشه های قوی ای بوده زیرا مخترع این بازی ، جیمز نیسمیت، فردی کانادایی بود.

او در سال 1891 در آلمونته، انتاریو به دنیا آمد و به عنوان مربی تربیت بدنی در ماساچوست مشغول به کار بود، تقریباً 10 نفر از بازیکنان اولین بازی، دانش ‌آموزان کانادایی از کبک بودند . این بازی امروزه در شهر نوا اسکوشیا در سطح دبیرستان و کالج بسیار محبوب بوده و این شهر میزبان سه برنامه بسکتبال کالج است؛ دانشگاه سنت مری، دانشگاه آکادیا و دانشگاه سنت فرانسیس خاویر به ترتیب 22، 21 و 13 بار در مسابقات قهرمانی مردان حضور داشته اند.

تحصیل در دانشگاه و مدارس این کشور راهی عالی برای تجربه روحیه ورزشی مردم کاناداست، برای اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی حتما مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را مطالعه کنید.

ورزش جهانی بسکتبال

مهم ترین استادیوم های کانادا

از آنجایی که ورزش در کانادا بسیار پرطرفدار بوده افراد زیادی از تماشای مسابقات مختلف لذت می برند؛ اولین مسابقه سازماندهی شده در این کشور به دهه 1840 برمی گردد، اگرچه ورزش های مختلفی از دهه 1770 به صورت تفریحی در کشور انجام شده است.

امروزه این کشور دارای برخی از تیم های ملی بوده که در لیگ های ورزشی حرفه ای بزرگ در ایالات متحده رقابت می کنند؛ این شامل 7 تیم هاکی، 3 تیم فوتبال و یک تیم بیسبال و بسکتبال می شوند؛ در جدول مهم ترین استادیوم های کانادا را مشاهده می کنید:

Top Canada Stadiums

نام استادیوم ظرفیت مکان
ورزشگاه مشترک المنافع 56,302 ادمونتون، آلبرتا
استادیوم المپیک 56040 مونترال، کبک
استادیوم BC 54500 ونکوور، بریتیش کلمبیا
مرکز راجرز 49282 تورنتو، انتاریو
استادیوم مک ماهون 35400 کلگری، آلبرتا

شرایط ویزای ورزشی کانادا

کانادا یکی از کشورهایی بوده که تقاضای بالایی برای ورزشکاران دارد؛ و شما به راحتی می توانید ویزای اقامت دائم کانادا را بدون یا با پیشنهاد شغلی دریافت کنید؛ اگر ورزشکار بوده و به عنوان ورزشکار مشغول به کار هستید، ممکن است واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشید.

افراد می توانند برای دریافت ویزای ورزشی کانادا با دارا بودن پیشنهاد شغلی برای دیگران کار کرده و یا با داشتن شرایط لازم از طریق خود اشتغالی به انجام حرفه مورد علاقه خود در این کشور بپردازند؛ برنامه افراد خود اشتغال برای ورزشکاران به افراد این امکان را می دهد که به طور دائم به عنوان افراد خود اشتغال به کانادا مهاجرت کنند؛ به صورت کلی برای اخذ ویزای ورزشی این کشور افراد باید شرایط زیر را داشته باشند.

  1. حداقل سن 16 سال
  2. تایید شدن توسط فدراسیون ورزشی در کانادا
  3. داشتن پیشنهاد شغلی

علاوه بر این طبق شرایط ویزای ورزشی کانادا داوطلب باید شرایط دیگری مانند انجام معاینات پزشکی، ارائه مدرکی مبنی بر رعایت کنترل ‌های امنیتی دولت کانادا را رعایت کرده و نشان دهد پس ‌انداز کافی برای پوشش نیازهای مالی خود و اعضای خانواده‌اش را دارد.

داوطلب با استفاده از سیستم امتیازدهی افراد تجاری ارزیابی شده و باید حداقل 35 امتیاز کسب کند؛ این سیستم بر اساس سن، میزان تحصیلات، سابقه کاری و تسلط به زبان فرانسه یا انگلیسی افراد را ارزیابی می کند؛ اگر فردی پنج سال سابقه کار خوداشتغالی داشته باشد، حداقل 35 امتیاز لازم را دریافت می کند.

مهاجرت ورزشی به کانادا

مهاجرت ورزشی به کانادا

امروزه مهاجرت ورزشی به کانادا راهی عالی برای زندگی در یکی از بهترین کشورهای دنیاست؛ با توجه به ماهیت کار آنها شرایط خاصی برای ورزشکاران که به دنبال کار و ویزای ورزشی کانادا هستند، به طور موقت یا دائم وجود دارد.

کانادا از ساله میزبان تعداد زیادی ورزشکار از سراسر دنیا بوده که به این کشور کمک می کنند در زمینه شکوفایی ورزش فعالیت کنند؛ بسیاری از شهرهای کانادا دارای تیم هایی بوده که در لیگ های ورزشی آمریکای شمالی مانند NHL، NBA، MLB و MLS شرکت کرده و هر ساله ورزشکاران بین المللی زیادی به تیم های مختلف این کشور جذب می شوند.

یکی از راه های عالی برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته ورزشی داشتن یک پیشنهاد شغلی از تیم و یا کارفرما است، اگر یک تبعه خارجی بخواهد به یک تیم ورزشی مستقر در کانادا بپیوندد یا به عنوان یک ورزشکار انفرادی نماینده کانادا باشد، معمولاً باید مجوز کار دریافت کند.

کارفرمای شما باید ثابت کند که در نتیجه کمبود نیروی کار نتیجه کارفرمای کانادایی قادر به یافتن شهروند یا مقیم دائم کانادا برای پر کردن این موقعیت نیست . به صورت کلی ورزش در کانادا قسمت مهمی از زندگی مردم  را تشکیل میدهد؛ اگر قصد داشتید به منظور کار این کشور را انتخاب کنید، حتما از طریق دو شعبه مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس بوده و یا برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا را مطالعه کنید.

سوالات پر تکرار ورزش در کانادا

ورزش در کانادا و مهاجرت از طریق رشته های ورزشی به این کشور، با بررسی شرایط شما و استفاده از اطلاعات کارشناسان ما امکان پذیر است. در ادامه پرتکرارترین سوالات را در این مورد مطالعه کنید و سوالات خود را در بخش دیدگاه ها از ما بپرسید.

از محبوب ترین ورزش های موجود در این کشور می توان به هاکی، چوگان، بیسبال، کرلینگ، فوتبال و بسکتبال اشاره کرد.

امروزه 7 تیم در لیگ ملی هاکی وجود داشته که از محبوب ترین آنها می توان به تیم های کانادایی مونترال، تورنتو میپل لیفز و ونکوور کاناکس اشاره کرد.

فرگوسن جنکینز یکی از محبوب ترین بازیکنان بیسبال کانادایی بوده که در سال 1971 برنده جایزه لیگ ملی برای بهترین پرتاب کننده در لیگ شد.

به صورت کلی سرعت نسبتاً آهسته و تاکید استراتژیک کرلینگ آن را به یکی از ورزش های محبوب در کانادا برای هر سنی تبدیل کرده است.

از مهم ترین شرایط ویزای ورزشی این کشور می توان به شرایط سنی 16 سال به بالا، تایید شدن توسط فدراسیون ورزشی در کانادا و داشتن پیشنهاد شغلی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه