نحوه مهاجرت از راه ویزای اسپانسرشیپ کانادا + شرایط و مدارک

آیا می‌دانید اسپانسرشیپ کانادا چیست؟ ویزای اسپانسرشیپ کانادا امتیازی است که شهروندان ایرانی که بالای 18 سال سن دارند، می‌توانند با آن برای برخی از بستگان و اعضای خانواده خود نیز درخواست اقامت دائم نمایند.

البته برای دستیابی به این هدف نیاز به ارائه شرایط و مدارکی است که در ادامه این مطلب تیم آی مهاجرتی آن را با جزئیات دقیق برای شما شرح خواهند داد.

نحوه مهاجرت از راه ویزای اسپانسرشیپ کانادا + شرایط و مدارک

ویزای اسپانسرشیپ کانادا به افراد درجه یک مقیمان این کشور فرصت می‌دهد تا بتوانند به اقامت رسیده و در این کشور زندگی کنند.

فهرست مطالب

دریافت ویزای اسپانسرشیپ برای همه بستگان امکان‌پذیر نیست، بلکه برخی از آنان را می‌توان بر اساس این برنامه به کانادا آورد که این افراد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پدر و مادر
  • پدربزرگ و مادربزرگ
  • همسر و پارتنر
  • فرزندان وابسته ( فرزندان خونی و فرزند خوانده‌های رسمی)

تمامی این افراد در صورت اسپانسر شدن از سوی شخص مقیم یا شهروند کانادا می‌توانند به این کشور مهاجرت کرده و در آن‌جا کار، تحصیل و زندگی کنند. 

در این ویزا شما به عنوان اسپانسر کننده هریک از این اعضای خانواده خود تضمین خواهید کرد که تمامی مخارج اقامت و زندگی آنان در کانادا را متقبل شده و پوشش خواهید داد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
نحوه مهاجرت از راه ویزای اسپانسرشیپ کانادا + شرایط و مدارک

همچنین در این قرارداد تضمین خواهید داد که این افراد اسپانسر شده به هیچ وجه تقاضای کمکی برای هزینه‌ها و مخارج زندگی از دولت کانادا نخواهند نمود و در صورت بروز چنین اتفاقی شخص باید به کشور مبداء خود بازگردد. دقت داشته باشید که شرایط اسپانسرشیپ در استان کبک متفاوت خواهد بود و در آن‌جا مرجع مسئول رسیدگی به درخواست شما اداره مهاجرت کبک خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم که از شرایط هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا در مقاله‌ای که برای شما تهیه کرده ایم مطلع شوید، تا بهتر بتوانید از مخارج خود و اعضای خانواده‌تان در کانادا را محاسبه کرده و برای اسپانسرشیپ کانادا مطمئن‌تر و آگاهانه‌تر تصمیم‌گیری کنید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای اسپانسرشیپ کانادا

همان‌طورکه گفتیم برنامه اسپانسرشیپ کانادا مقیمان و شهروندان کانادایی می‌توانند برای اعضای خانواده و بستگان خود به ويزاي كانادا رسیده و در نهایت برای آنان اقامت دائم این کشور را نیز فراهم آورند. اما رسیدن به این هدف نیازمند شرایطی خاصی که باتوجه به نوع رابطه شخص اسپانسرکننده با اسپانسر شونده متفاوت خواهد بود که در ادامه بر اساس نسبت‌هایی که مجاز هستند شرایط لازم را خواهیم گفت.

اما برخی شرایط نیز وجود دارند که به طور عمومی برای اسپانسرشیپی تمامی بستگان و اعضای خانواده به صورت مشترک نیاز است که بدین شرح خواهد بود:

  • متقاضی اسپانسر کننده باید بیش از 18 سال سن داشته باشد.
  • متقاضی باید مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد.
  • اگر شخص متقاضی در خارج از کانادا اقامت دارد، باید ثابت کند که پس از دریافت اقامت دائم شخص اسپانسر شده قصد بازگشت به کانادا و زندگی در آن‌جا را دارد.
  • متقاضی باید اثبات کند که نیازی به دریافت هیچ کمک هزینه از دولت کانادا ندارد به جز در مواردی همچون ناتوانی جسمی.
  • متقاضی باید تضمین کند که از پس پرداخت هزینه‌ها و مخارج اولیه زندگی شخص اسپانسر شده برای مدتی معلوم و مشخص بر خواهد آمد.
اسپانسرشیپ والدین کانادا

اسپانسرشیپ والدین کانادا

برای این‌که بتوانید برای پدر، مادر، پدربزرگ و مادر بزرگ خود درخواست اسپانسرشیپی والدین کانادا را کنید، متقاضی باید شرایط زیر را فراهم آورده باشید:

  • شخص اسپانسر کننده باید بالای 18 سال سن داشته و فرزند یا نوه فرد اسپانسر شونده باشند.
  • اسپانسر کننده تعهد دهد حداقل 20 سال آنان را ساپورت مالی خواهد کرد.اسپانسر شونده نباید با ممنوعیت ورود به کانادا روبه‌رو باشد.
  • اسپانسر شونده باید معاینات پزشکی اداره مهاجرت کانادا را انجام داده باشد.
  • اسپانسر شونده باید حداقل 1 سال بیمه درمانی مناسب تهیه کرده باشد.
  • اسپانسرکننده باید از حداقل درآمد مورد نیاز برخوردار باشد که طی 3 سال آخر پیش از درخواست سنجیده خواهد شد.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اسپانسرشیپ همسر کانادا

دریافت ویزای اسپانسرشیپ کانادا برای همسر نیز به مانند دیگر بستگان نیازمند داشتن شرایط و یا فراهم آوردن شرایطی خواهد بود که این موارد بدین شرح هستند:

  • هردوی زوجین باید بیش از 18 سال سن داشته باشند.
  • شخص اسپانسر کننده باید مقیم دائم یا شهروند کانادا بوده و در این کشور اقامت داشته باشد و یا در صورت خارج بودن از این کشور، باید هنگام صدور اقامت دائم در کانادا حضور داشته باشد.
  • اسپانسر شونده نباید سوءسابقه‌ای در کشور خود یا کانادا باشد.
  • اسپانسر شونده باید معاینات مربوط به اداره مهاجرت کانادا را انجام داده باشد.
  • اسپانسر کننده باید تعهد دهد حداقل 3 سال همسر را ساپورت مالی خواهد کرد.
  • طرفین باید ازدواج رسمی کرده و یا به عنوان شریک زندگی حداقل 1 سال باهم زندگی کرده باشند.
  • اسپانسر کننده نباید حداقل طی 3 آخر اسپانسر شده باشد.
اسپانسرشیپ همسر کانادا
  • چنان‌چه طرفین ازدواج کمتر از 2 سال ازدواج کرده و فرزندی نداشته باشند، پس از اعطای اقامت دائم به اسپانسر شده باید حداقل 2 سال دیگر بایکدیگر زندگی کنند. در غیر این صورت اقامت اسپانسر شده باطل می‌شود.
  • شخص اسپانسرکننده پس از اسپانسر کرده همسر خود، در صورت جدایی نیز تا 5 سال نمی‌تواند همسر دیگر خود را اسپانسری کند.

دقت داشته باشید که برخی از انواع روابط دیگر بین طرفین نیز ممکن است توسط اداره مهاجرت کانادا به رسمیت شناخته شود که بهتر است در رابطه با آن‌ها به طور دقیقی از کارشناسان ما اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین دولت کانادا بر روی ازدواج‌های ساختگی یا دروغینی که برای دریافت ویزا و مهاجرت انجام می‌شود بسیار حساس است.

به همین‌خاطر باید اصالت و درستی ازدواج اشخاص به اثبات رسد و این موضوع را اداره مهاجرت بسیار دقیق و حساس مورد بررسی قرار می دهد. همچنین توجه نمایید که اگر همسر متقاضی در کشور کانادا سکونت دارد، باید برای اسپانسرشیپی Inland درخواست کرده و اگر در خارج از کانادا ساکن است باید برای اسپانسرشیپی Outland درخواست کرد.

اسپانسرشیپ فرزندان کانادا

برای موفقیت در اسپانسرشیپ فرزندان کانادا طرفین یعنی والدین و فرزندان باید شرایطی مشخص را داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده کنند که این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

  • اسپانسر شونده باید کمتر از 22 سال سن داشته باشد.
  • اسپانسر کننده بالای 18 سال داشت، مقیم دائم و یا شهروند کانادا باشد.
  • اسپانسر شونده باید مجرد باشد.
  • اسپانسر شونده بالای 22 سال به دلیل شرایط روحی یا جسمی قادر به تأمین مالی خود نباشد، مجاز است.
  • اسپانسر شوند از قبل از 22 سالگی برای حمایت مالی به والدین خود وابسته بوده است.
اسپانسرشیپ فرزندان کانادا
  • اسپانسر شوند باید فرزند بیولوژیکی یا فرزند خوانده رسمی و قانونی اسپانسر کننده باشد.
  • اسپانسر کننده باید متعهد شود که حداقل به مدت 10 سال و یا تا 25 سالگی هزینه‌ها و تمامی مخارج اسپانسر شونده زیر 22 سال را متقبل خواهد شد.
  • اسپانسر کننده باید متعهد شود که حداقل به مدت 3 سال هزینه‌ها و تمامی مخارج اسپانسر شونده بالای 22 سال را متقبل خواهد شد.

Minimum income required for Canada Sponsorship Program

حداقل درآمد لازم برای برنامه اسپانسرشیپ کانادا

همینطور که در بالا گفتیم شخصی که قصد دارد از اعضای خانواده خود حمایت کرده و نقش اسپانسرکننده برای آنان را ایفا کند باید بتواند هزینه های اولیه و لازم زندگی آنان را پوشش دهد که برای آن نیاز است حداقل درآمدی را نیز داشته باشد. 

باتوجه به تعداد افرادی که قصد اسپانسرشیپی آنان را خواهید داشت میزان حداقل درآمد نیز متفاوت خواهد بود که به شرح زیر می باشد:

تعداد اعضای خانواده تحت اسپانسرشیپی بجز استان کبک حداقل درآمد 2023 حداقل درآمد 2024
1 نفر 27514 دلار 28339 دلار
2 نفر 34254 دلار 35282 دلار
3 نفر 42110 دلار 43373 دلار
4 نفر 51128 دلار 52662 دلار
5 نفر 57988 دلار 59728 دلار
6 نفر 65400 دلار 67362 دلار
7 نفر 72814 دلار 74998 دلار
بیش از 7 نفر به ازای هر نفر 7412 دلار 7634 دلار

کارشناسان ما در مقالات زیر برخی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا را برای شما علاقه‌مندان بررسی نموده‌اند:

مراحل درخواست ویزای اسپانسرشیپ کانادا

از تاریخ 23 سپتامبر 2022، دیگر باید تمامی درخواست‌ها برای ویزای اسپانسرشیپ کانادا به صورت آنلاین به ثبت برسد، مگر در مواردی بسیار خاص از جمله شرایط معلولیت. برای ثبت درخواست ویزای اسپانسرشیپ کانادا باید طبق مراحل زیر درخواست خود را به ثبت برسانید:

  • در مرحله اول شما باید با مراجعه به سایت اداره مهاجرت کانادا و دریافت پکیج درخواست و تکمیل فرم‌های مربوطه به همراه مدارک لازم و خواسته از از فرد اسپانسر کننده درخواست خود را به ثبت برسانید.
  • در مرحله دوم افراد اسپانسر شونده باید به سامانه ثبت درخواست اقامت دائم کانادا مراجعه نموده و در آن یک حساب کاربری را ایجاد نمایند و با تکمیل فرم‌های مربوطه و عکس متقاضیان درخواست صدور اقامت دائم را برای خود به ثبت برسانند.
  • در مرحله سوم باید هزینه اسپانسرشیپ کانادا پرداخت نمایید که این هزینه‌ها شامل: هزینه درخواست برای همسر 1080 دلار، هزینه هر فرزند 155 دلار، هزینه انگشت‌نگاری برای یک نفر 85 دلار و برای خانواده 170 و سایر هزینه‌ها نظیر معاینات پزشکی، عدم سوءپیشینه و غیره می‌شود. در این مرحله وقت انگشت‌نگاری را نیز تعیین خواهید کرد.
  • در مرحله چهارم باید تمامی اطلاعات نهایی نظیر نتیجه انگشت‌نگاری، معاینات پزشکی، گواهی عدم سوءپیشین و مدارک مرتبط با اسپانسر شونده را هنگام انجام مصاحبه حضوری که زمان آن در حین انجام مراحل انگشت‌نگاری و بیومتریک مشخص خواهد شد، ارائه نمایید.
  • در مرحله آخر در صورت اعلام نتیجه مثبت از سوی اداره مهاجرت کانادا از شخص درخواست خواهد شد تا پاسپورت خود را برای صدور اقامت و ویزا به یکی از سفارت‌های کانادا در کشورهای همسایه ارسال کرده تا این امر در پاسپورت وی ثبت و شخص بتواند به مقیم دائم کانادا مبدل شود.

ضمنا توجه داشته باشید که امکان اخذ اسپانسرشیپ کانادا برای افغانها و شهروندان افغانی ساکن در کشورمان نیز وجود دارد که از طریق تماس با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز می‌توانید از نحوه مهاجرت از راه ویزای اسپانسرشیپ کانادا مطلع شده و اطلاعات لازم خود را به دست آورید.

سوالات پرتکرار نحوه مهاجرت از راه ویزای اسپانسرشیپ کانادا

بخش سوالات متداول را در پایان مطالعه نموده و برای هرگونه جزئیات و بررسی شرایط خود از طریق بخش دیدگاه و یا شماره‌های تماس در ارتباط باشید.

دریافت اقامت دائم از طریق ویزای اسپانسرشیپ کانادا برای پدر، مادر، همسر، فرزندان، پدربزرگ و مادربزرگ مقیمان یا شهروندان کانادایی امکان‌پذیر است.

بله افراد اسپانسر شونده پس از دریافت اقامت دائم خود قادر به کار و تحصیل در کشور کانادا هستند.

خیر کانادا برنامه‌ای برای اسپانسرشیپی دوستان در نظر نگرفته است، فقط بستگان و خانواده.

بله برای دستیابی به این برنامه داشتن تمکن‌مالی جهت تامین هزینه‌ها و مخارج افراد اسپانسر شونده دارای اهمیت بالایی است.

بله در صورتی‌که شخص از تمکن‌مالی لازم برخوردار بوده و بتواند هزینه‌ها و مخارج تمامی افراد تحت اسپانسری خود را پوشش دهد این امکان وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه